Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo damer!

Håper dere har en fin helg! Jeg skrev egentlig et langt innlegg i går, og så forsvant alt plutselig inklusiv min lyst til å gjøre alt om igjen.

 

Må si dere er superflinke til å holde dere på matta mht sjokolade! Jeg gikk på en liten smell på jobben på fredag da det ble servert kake i forbindelse med en feiring. Tror jeg tok det inn med en mager middag og så sovnet jeg så tidlig at jeg rakk ikke å skeie ut med verken alkohol eller andre fristelser. For en uke det har vært. Sliten! Bare tre dager til og så tror jeg det hele blir litt mer normalisert. Litt i alle fall.

 

I dag er vi invitert på dansk julemiddag, det kan jo ikke gå bra, hehe... Jeg får bare ta det pent. Spiser så magert så mulig frem til vi skal bort, og så skal jeg heldigvis ikke på vekta før tirsdag. Ser du vurderer det samme, camkir. Jeg må si jeg synes det er en mer stabil veiedag.

 

Jeg har ikke trent noen verdens ting, men jeg vært flink og registrert mat hele uka bortsett fra fredag og alt har vært innenfor.

 

Ja, Bronzee, jeg handler stevia via iherb. Anbefalt av Vimseberta kjøpte jeg NuStevia fra NuNutrals (tror jeg det heter?). Kjøpte først en pakke med småpakker av 1 gram, men nå har jeg også kjøpt en stor boks. Bruker det til det meste, bortsett fra der hvor sukker er en vesentlig "fyllmasse". Har også brukt det i eplegele og det fungerer (må tilsette mer stivelse/pektin) men det blir på en måte ikke like søtt, altså det er søtt, men det er ikke samme sødme. Jeg synes på ingen måte at det har noen kunstig smak. Jeg bruker til og med stevia på grøt. Kunsten er å få det spredd tynt nok utover, for søtsmaken er veldig konsentrert. Har også kjøpt noe flytende stevia med vaniljesmak som jeg har brukt i alt fra kaffe latte til yoghurt. Det fine med stevia er ikke bare at det er kalorifritt, men fremfor alt at det ikke påvirker blodsukker og insulinproduksjonen.

 

Håper du har kost deg på hotell, OleBrum. Deilig med avbrekk fra hverdagen.

 

Forsatt god bering til storesøster og fortsatt god søndag til dere alle!

 

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann jenter :)

 

Så bra dere er aktive her inne, kjenner det gir meg energi til å stå på videre :)

 

Heldigvis så er formen bedre, var ute på en liten tur i går og i dag ble det en 2 timers tur i marka, herlig!!

Jeg har vært flink med maten, og har ikke engang trøstespist..utrolig men sant.

Så jeg håper på bra resultater på vekta i morra.

 

Og til camkir og bronzee som har kuttet ut sjokolade, HURRA for super innsats :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre storesøster og har fått en god tur i frisk luft, tenker det var godt. Og du har vært kjempeflink og ikke trøstespist:))

 

Takk for hurrarop for sjokoladestopp, det er knalltøft men kjenner det går bedre nå. Dvs det er enkelte dager hvor plutselig tranger er veldig sterk igjen. Dette skal vi klare:))

 

Ikveld var det er program på tv hvor en lege uttalte seg at ingen er sukkeravhengig heheheheh må nesten le. Dette er jo forsket på og ALLE vet resultatet der nemlig at SUKKER er 7 ganger mer avhengihetsdannende enn narkotika, så det er jammen ikke rart vi sliter med å stoppe.

 

Mimi: det samme skjedde meg meg her en dag, plutselig kom en side opp, ja en side om påmelding til GR-kurs og da mistet jeg hele mitt innlegg.

Ja når det er kake på jobb så er det ikke lett å holde seg unna, både fordi det frister og også fordi det kan bli mye snakk og bortforklaringer som ikke alle forstår.

Dansk julemiddag hørtes spennende ut, hva fikk dere da?

Jeg impoterer og endel fra Iherb, det er jo 1/3 av prisen i forhold til helsekostbutikkene her i Norge:) mulig jeg og prøver stevia.

 

Idag valgte jeg en treningsfri dag, men har brukt rokkeringen i 15 minutter, det gjør jeg hver dag og har fått rokket bort håndtakene på siden:) Har rokket hver dag i 5 år nå, rokker begge veier:)

 

Lykke til dere som veies imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk julemiddag hørtes spennende ut, hva fikk dere da?

Jeg impoterer og endel fra Iherb, det er jo 1/3 av prisen i forhold til helsekostbutikkene her i Norge:) mulig jeg og prøver stevia.

 

Helstegt and med karameliserte småpoteter og alverdens deilig tilbehør, riskrem med mandler og varme kirsebær... Sukk! Det var verdt hver en kalori!

 

Hva er det du pleier å handle hos Iherb da?

 

Imponert over rokkingen din... Har en ring jeg også. Hvordan blåse støv av den? Jeg har aldri helt kommet over kneika mht at det gjør litt vondt.

 

God veiing til mandagsveirrne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer! Synes dere er kjempeflinke med å holde dere på matta! Noen utskjeielser må det være rom for, den danske julemiddagen hørtes fantastisk ut Mimi!

 

Her har det egenlig vært utskeielser hele helgen *sukk*. Det ble litt potetgull på fredagen (men bare litt), lørdagen spiste vi lunsj på Egon i Oslo, jeg spiste rekesmørbrød (uten all majonesen) så det var kanskje ikke så ille, men det ble to kuler iskrem men vi ventet på toget :rolleyes:

I går var vi bursdag og det ble både en cupcake (med masse glasur) og et stykke marsipanbløtkake.

 

Men jeg har beveget meg da, har vært ute og gått både fredag, lørdag og søndag, og det hjelper jo litt på samvittigheten :)

Snikveiing i dag viste at vekta hadde gått litt ned!?

Uansett godt med hverdag igjen og gode matrutiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noen utskeielser vil det alltid bli Vimseberta, det handler om livsstilsendring.

 

Mimi: Å det hørtes ut som en veldig god middag:))

Jeg har handlet litt forskjellig helsekost som vitaminer,tart cherry consentrat, tørket frukt osv. mye billigere enn i Norge.

Rokkeringen gjorde litt vondt i starten ja, men kun de første ukene:)

 

Idag fikk jeg tid til 45 minutter intervall på tredemøllen før jeg gikk på jobb. Og dagene går bedre nå uten sjokolade:) håper jeg ikke får store tilbakeslag...

 

Blir spennende med veiingen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag !!

 

Etter ei uke med forkjølels og lite trening, så viste vekta minus 0,4 kilo.

Jeg er fornøyd med det :) Spesielt fornøyd med at jeg har vært syk og ikke trøstepist !!

 

Jeg har erfaring med at jeg stort sett går ca O,5 kilo i uka, vet ikke hvorfor.. men det er akkurat som de kiloene som har vært på kroppen lengst er vanskeligst å ta av.. Noen som har erfaring med det samme ??

 

I uken som kommer blir det fokus på å spise riktig og trene det jeg klarer ( er ikke helt i slaget for hardtrening ennå.. ) for på fredag er det julebord med jobben.. Men det er heldigvis buffet så skal ha fokus på å velge sunt!

 

Ha en fortsatt flott mandag jenter :)Vi er godt igang alle sammen :)

 

Krysser fingrene for at dere som veier dere i morgen får strålende resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag !!

 

Etter ei uke med forkjølels og lite trening, så viste vekta minus 0,4 kilo.

Jeg er fornøyd med det :)Spesielt fornøyd med at jeg har vært syk og ikke trøstepist !!

Flinke storesøster! Bra jobba! Ikke alltid like lett å spise sunt når man er syk og kanskje synes litt synd på seg selv, selv om det egentlig er skikkelig næringsstoffer kroppen trenger for å bli frisk igjen!

 

Og Mimi: You go girl! Godt gjort å motstå en sånn fristelse. Veiinga går nok supert i morgen skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Hei :)

 

Kan jeg være med dere? Jeg er ei jente på 24 år og 166cm høy. Jeg skal på vekta i morgen for å se startvekt. Jeg er glad i å trene og ellers ganske aktiv, men kostholdet varierer veldig. Jeg kan være flink lenge, men så er det perioder det går dårlig, så nå trenger jeg noen som jeg kan stå sammen med om å nå målet. Jeg vil ikke bare slanke meg, men gjøre det til en sunn livsstil som varer.

 

Jeg ser at jeg har nokså likt mål som Vimseberta. Jeg oppdaterer vekt og mål i morgen, så er det bare med å komme igang :)

 

Dere er flinke!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å høyre at du er i bedre form, og gratulerer med 400 gram ned, storesøster :)

 

Ser at dokke andre har vore flinke med trimminga :) Fortsett med det for det gjer underverk både for vektnedgangen og forma :) Er elles veldig imponert over sjokoladestoppen; det står det respekt av :)

 

Her var det utskeielsar i helga :) God mat, god vin og vi kosa oss på julebord :) Har ikkje blitt særleg mykje trim siste veka, men frå i morgon av blir det litt rolegare dagar i heimen. Då er det på an igjen med trim regelmessig :) Får litt abstinensar når eg ikkje får trena...

 

Vekta var heldigvis snill etter utskeielsane i helga, ned 100 gram til 88 kilo :) Seier meg fornøgd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag:)) jeg er hoppende glad for vekten viste -1kg, det er veldig veldig lenge siden jeg har gått ned ett helt kilo på en uke. Sjokoladestoppen er nok grunnen og en veldig god treningsuke, det ble vel 8 timers trening denne uken, jeg har ikke regnet ut trimpoeng:))

8.dagen i dag uten sjokolade og nå går det mye bedre (men tørr nesten ikke si det høyt)

 

Vimseberta, Ole Brum og storesøster gratulere til dere alle med flott nedgang. Nedgang er nedgang endten om det er -100 eller -400.

Storesøster, jeg mener at -500 ca er et fint vekttap pr.uke, da får kroppen tid til å venne seg til nedgangen slik at vi ikke fyker opp igjen hviss vi har noen dager vi ikke er i full fokus. Livsstilsendring. Men jeg skjønner hvordan du tenkter for vi vil jo så raskt som mulig ned i vekt.

 

Mye trening og sunne valg gjennom hele dagen/kvelden er mitt tips. Jeg bruker endel chillie og hvitløk i middagen jeg lager pga det får fortgang i forbrenningen.

 

Velkommen til Hanna Montana:)

 

Vi er en fin gjeng her inne nå, kjekt med aktivitet, tips og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Velkommen til HannaMontana og grattis med supre tall til Bronzee og Vimsa :D Herlig!

 

Jeg tok jo en jamfs i forrige uke og var veldig spent på hva jeg kunne urette etter det. På fredag var jeg utrolig nok nede på 69,8 kg, hvilket selvfølgelig var for godt til å være sant.

 

Jeg sier meg likevel godt fornøyd med stillstand. Periodevis går jeg typisk ned annenhver uke, så da må jeg stålsette meg den kommende uka. 70-tallet er virkelig den store bøygen min. Jeg sliter med å stabilisere meg på riktig side...

 

For øvrig har vi nettopp bestemt oss for å reise bort rett etter juleaften og blir på varmere breddegrader frem til 5. januar. Da vet jeg på forhånd at det blir vanskelig å holde vekta, men den tid den sorg.

 

Nå blir jobben å kvitte seg med 70-tallet før jul. Det MÅ jo være mulig!

 

Heia heia .... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)/>

 

Velkommen til HannaMontana og grattis med supre tall til Bronzee og Vimsa :D/> Herlig!

 

Jeg tok jo en jamfs i forrige uke og var veldig spent på hva jeg kunne urette etter det. På fredag var jeg utrolig nok nede på 69,8 kg, hvilket selvfølgelig var for godt til å være sant.

 

Jeg sier meg likevel godt fornøyd med stillstand. Periodevis går jeg typisk ned annenhver uke, så da må jeg stålsette meg den kommende uka. 70-tallet er virkelig den store bøygen min. Jeg sliter med å stabilisere meg på riktig side...

 

For øvrig har vi nettopp bestemt oss for å reise bort rett etter juleaften og blir på varmere breddegrader frem til 5. januar. Da vet jeg på forhånd at det blir vanskelig å holde vekta, men den tid den sorg.

 

Nå blir jobben å kvitte seg med 70-tallet før jul. Det MÅ jo være mulig!

 

Heia heia .... :)/>

 

 

Mimi det er målet mitt også, da kan vi kjempe sammen:) Vi er nesten like høye og har nesten like ønskemål:) men du er nærmere 70 tallet nå, mitt mål er 69,9 før jul:) jeg vil ikke se 70 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Så er startvekten klar og jeg begynner på 65.5 kg. Så sånn det ser ut nå er det 5.5 kg til målet på 60kg og 2.5 kg til delmålet på 63 kg. Hadde vært så godt å klare det.

Og sammen klarer vi alt, gjør vi ikke? :)/>

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får laget sånn fin unnertekst med vekt, mål og delmål som dere andre har? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mimi det er målet mitt også, da kan vi kjempe sammen:) Vi er nesten like høye og har nesten like ønskemål:) men du er nærmere 70 tallet nå, mitt mål er 69,9 før jul:) jeg vil ikke se 70 tallet.

 

Klart vi kan kjempe sammen. Knives litt, dytte og dra hverandre fremover :)/>

 

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg får laget sånn fin unnertekst med vekt, mål og delmål som dere andre har? :)/>/>/>

 

Trykk på "min profil" (øverst på den "rød linjen"), deretter trykker du på "redigere profii" (lilla knapp som dukker opp) og deretter på "endre signatur" (menyen til venstre)... og da er det bare å legge inn det du vil og lagre :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen HannaMontana! Her er det bare og henge seg med :)/>/>

 

Og gratulerer med vektnedgang OleBrum

 

Veiing i dag viste 400 g ned til 64,8. Det betyr at jeg har nådd føste delmål! Yessss :D/>/>

Takk for det :)/> og gratulerer med vektnedgangen din :)/> Nådd delmål gir alltid motivasjon til å fortsette kampen vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og veiedag:)) jeg er hoppende glad for vekten viste -1kg, det er veldig veldig lenge siden jeg har gått ned ett helt kilo på en uke. Sjokoladestoppen er nok grunnen og en veldig god treningsuke, det ble vel 8 timers trening denne uken, jeg har ikke regnet ut trimpoeng:))

8.dagen i dag uten sjokolade og nå går det mye bedre (men tørr nesten ikke si det høyt)

 

Vimseberta, Ole Brum og storesøster gratulere til dere alle med flott nedgang. Nedgang er nedgang endten om det er -100 eller -400.

Storesøster, jeg mener at -500 ca er et fint vekttap pr.uke, da får kroppen tid til å venne seg til nedgangen slik at vi ikke fyker opp igjen hviss vi har noen dager vi ikke er i full fokus. Livsstilsendring. Men jeg skjønner hvordan du tenkter for vi vil jo så raskt som mulig ned i vekt.

 

Mye trening og sunne valg gjennom hele dagen/kvelden er mitt tips. Jeg bruker endel chillie og hvitløk i middagen jeg lager pga det får fortgang i forbrenningen.

 

Velkommen til Hanna Montana:)

 

Vi er en fin gjeng her inne nå, kjekt med aktivitet, tips og råd.

Gratulerer med super nedgang :) Veldig motiverande når ein får slike resultat :)

 

Som du sei så er nedgang nedgang uansett kor stort det er, og eg er veldig fornøgd med 100 gram etter julebord i helga. Er elles heilt enig med deg i at 500 gram er flott nedgang på ei veke. Har sjølv prøvd å gå sakte ned i vekt denne gangen; trur kanskje det er lettare å halde vekta over tid på den måten.

 

Mottoet er vel å lære seg gode vanar som vi kan ta med oss i kvardagen seinare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :)

 

Etter en lengere periode med ekstremt lange dager på jobb, hadde jeg i dag, for første gang på det jeg kan huske, tid til å spise lang frokost, lese avis OG - ikke minst - gå til jobben.

 

Jeg har jo ikke trent mye i det siste, men når bare jeg får tid til å gå til og fra jobben, så har jeg i alle fall fått en times trim før jeg kommer hjem. Jeg vet at det verken bygger muskler eller gir meg god kondis, men det er bedre enn ingenting og det gir i alle fall et lite utslag på forbrenningen.

 

Ønsker der alle en finfin dag med deilig, sunn mat, litt trim, solskinn og en liten blomst på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ole Brum, ja det gir pågangslyst og det viser at sjokoladekutt er bra for meg:)Jeg kjenner på kroppen/energien at den er bedre uten sjokoladen, men må innrømme at suget er der enda, det kommer og går litt hver dag.

 

Camkir hvordan går det med deg? Håper du fortsatt er sjokoladefri og at vekten var snill mot deg på tirsdag?

 

Mimi så flott at du fikk tid til å gå til og fra jobb, det er bra for magefettet å gå har jeg lest. Vi trenger ikke alltid trene styrke og kondisjon. Vi klarner tankene, får frisk luft i lungene osv osv når vi går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HannaMontana

Dere virker som er en skikkelig bra og flink gjeng, jeg gleder meg til å være med i gruppen og takk for en varm velkomst. :)

 

Jeg føler jeg er godt i gang, selv om jeg nettopp har startet. Jeg har syklet til praksisplassen de tre siste dagene og det er ca 24km tur/retur, og i tillegg fikk jeg en styrkeøkt i går. Jeg ligger på mellom 1300-1600 kcal pr dag og føler meg mett så jeg håper jeg klarer og holde det der. Hvor mange kcal spiser dere pr dag?

 

Dere er jo til stor inspirasjon allerede! Jeg gleder meg til å komme under 65kg så fort som mulig, og håper jeg får noen gode resultater fra start så jeg klarer å holde motivasjonen. Gratulerer alle med flotte resultater denne uka :)

 

Takk for hjelpen med signaturen forresten.

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere virker som er en skikkelig bra og flink gjeng, jeg gleder meg til å være med i gruppen og takk for en varm velkomst. :)/>

 

Jeg føler jeg er godt i gang, selv om jeg nettopp har startet. Jeg har syklet til praksisplassen de tre siste dagene og det er ca 24km tur/retur, og i tillegg fikk jeg en styrkeøkt i går. Jeg ligger på mellom 1300-1600 kcal pr dag og føler meg mett så jeg håper jeg klarer og holde det der. Hvor mange kcal spiser dere pr dag?

 

Dere er jo til stor inspirasjon allerede! Jeg gleder meg til å komme under 65kg så fort som mulig, og håper jeg får noen gode resultater fra start så jeg klarer å holde motivasjonen. Gratulerer alle med flotte resultater denne uka :)/>

 

Takk for hjelpen med signaturen forresten.

 

Ha en fin dag!

 

 

For en flott trening å sykle til jobben, da er du godt igang:) Lurt å trene litt styrke også ja:)

 

Jeg ligger rundt 1400 når jeg ikke trener og 1700 til 1900 kcal når jeg trener.

Ja det gir skikkelig pågangsmot når vekten går nedover, jeg kikker litt på vekten innimellom. Klarer ikke vente til 1 uke mellom hver gang.

 

Lykke til videre, vi klarer dette sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Camkir hvordan går det med deg? Håper du fortsatt er sjokoladefri og at vekten var snill mot deg på tirsdag?

 

 

Endelig har jeg tid til og stikke innom her en tur! Siden mandag har det vært turbodager uten like! Har ikke rukket og sette rumpa i sofaen engang! Mandag fikk jeg beskjed om at jeg kunne begynne i vikarjobben dagen etter, så mandagen stresset jeg rundt for og rekke og kjøpe og pakke inn 2x24 kalendergaver! Og etter det var det rydding, vasking og matlaging til bursdagsselskapet for de små kvelden etter! Så der gikk tirsdagen i jobb og bursdagsfeiring :-) I går ble det fullt opp med fritidsaktiviteter og Fau møte!

Formen har hanglet siden mandag kveld (feber, sår hals og verking i hode og kropp) så nå var det godt og sette seg ned!

 

Og så koselig med så masse aktivitet her siden sist! Dere er så flinke!!!

 

Først burde jeg jo sagt HEI OG VELKOMMEN TIL HANNAMONTANA :-) koselig at flere henger seg på!

 

Og gratulerer med vektnedgang til både Storesøster, OleBrum, Vimseberta og Bronzee!!

Og så flott at du har nådd første delmål Vimseberta :-) Det er så gøy og motiverer masse!

 

Kjenner og at jeg er imponert over Storesøster som har klart og holde seg unna snop hele tiden mens hun har vært dårlig!

 

Og Bronzee; jeg henger fortsatt med! Tenk! Vi har klart oss over en uke! Jammen er vi flinke :-) Syntes dagene har gått ganske greit, men i går SLET jeg noe voldsomt....! Selv på jobb med hodet stappfullt av gjøremål og ting og lære og huske så snek sjokoladesuget seg innpå... Og det ga seg ikke..... Frustrerende, men vant til slutt :-)

 

Det at jeg slutta med sjokoladen og andre søtsaker må ha gjort sitt til vektnedgangen denne uka tror jeg! Vekta viste ned 1.5 kilo!!!! For en start :-) Vet jeg ikke kan forvente meg flere sanne, men veldig motiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Camkir for en start:) ja det er tydelig at det hjelper oss å kutte sjokoladen og å være aktiv:) gratulere og med ny jobb, det blir spennende for deg. Lykke til og god bedring, det er mye som går av hals, mageverk og influensalignende ting nå.

 

Jeg får også noen slike dager eller timer hvor sjokoladesuget er nesten bare nesten uholdbart, da gjelder det å ha alternativer å spise noe sundt som metter i stedet.

 

Idag snikkikket jeg på vekten og var litt skuffa for den var ikke gått mer ned, men det er jo lenge til tirsdag og veiedag, og i helgen skal jeg trene godt.

 

Ha en fin fredagskveld alle dere flinke jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...