Gå til innhold

Trenger noen aktive som kan slå følge


Gjest camkir
 Share

Anbefalte innlegg

Camkir og Mimi hviss dere går inn på "klikk her for å konfigurere alternativer for innlegget" det finner dere under teksten dere skiver under Alternativer. Da får dere opp valget om dere vil aktivere uttrykksikoner, aktiver signatur. Jeg haker av og til av for aktiver signatur når jeg holder på å lage ny tekst der inne slik som nå :)

 

Jeg har og haket av for e-postvarsling for nye svar. Da får jeg melding i e-posten min når det er aktivitet her inne på tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann damer!

 

Har vært en grei dag her :) Har spist sunt og har gått tur på ca 45 min, ikke så verst!

 

Imponert over dere som er så flinke til å trene! Jeg tenker som så at alt er bedre enn ingenting :)

I morgen er det veiedag, så får vi se hvordan det har gått - har ikke noen forventning om at vekta har gått ned siden forrige uke, men det er lov å håpe...

 

Har begynt å registrere maten igjen i dag, så fremover håper jeg det skal hjelpe på å holde fokus, og ikke ubevisst overspise ;)

 

Heia - heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir og Mimi hviss dere går inn på "klikk her for å konfigurere alternativer for innlegget" det finner dere under teksten dere skiver under Alternativer. Da får dere opp valget om dere vil aktivere uttrykksikoner, aktiver signatur.

 

Aha... skjønner. Kanskje det kan være praktisk hvis jeg en gang i blant skal innom andre tråder. Takk for info. Inntil camkir sa hun hadde samme "problem" trodde jeg et kort øyeblikk at det var min nettleser som var helt skrullete.

 

Har vært en grei dag her :)/> Har spist sunt og har gått tur på ca 45 min, ikke så verst!

 

Imponert over dere som er så flinke til å trene! Jeg tenker som så at alt er bedre enn ingenting :)/>

I morgen er det veiedag, så får vi se hvordan det har gått - har ikke noen forventning om at vekta har gått ned siden forrige uke, men det er lov å håpe...

 

Har begynt å registrere maten igjen i dag, så fremover håper jeg det skal hjelpe på å holde fokus, og ikke ubevisst overspise ;)/>

 

Jepp, i morgen skal vi i ilden. Jeg har fått spist mer normalt i dag, så morgendagens tall tror jeg skal være ganske reelt.

 

Du har rett. All aktivitet er bedre enn ingen ativitet. Når bare denne grelle uka er omme, så skal jeg begynne å gå til jobben igjen litt oftere. Selv om det ikke er trening og muskelbygging akkurat, så er det i alle fall en times "gratis trim". Jo mer jeg forbrenner, jo mer kan jeg spise... og jeg liker jo mat!

 

Jeg har stor tro på registrering, og er som du i full gang. Jeg er ikke kontrollfreak til vanlig, men akkurat når det gjelder dette, så synes jeg det er ekstremt fornøyelig å vite nøyaktig hva jeg har fått i meg.

 

Ses på vekta i morgen!

God natt til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen,

En noe urealistisk, men absolutt flying start for meg denne runden: 70,2 kg, dvs -2 kg siden forrige uke (etter jentehelg med fråtsing av det meste), men frem for alt bare 300 gram mer enn da jeg tok pause for en tid tilbake. Me like.

 

Jeg kjenner allerede at det skal bli vanskelig å toppe dette neste uke, men den tid den sorg. Nå: Fortsette å registrere mat, drikke mer vann (uff, her er jeg dårlig... Særlig om vinteren. Jeg bare fryser av vann) og komme meg mest mulig helskinnet gjenom denne noe overfylte uken!

 

Ønsker dere alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min vekt var idag 73,5. Dette blir utgangspunktet i denne nye tråden:) er så godt innstilt og veldig spent på neste ukes vekt:) Håper og tror det vil gå an å nå første delnår innen 2012. Igår var første sjokoladefrie dag unnagjort - jippi.

Jeg erstattet søtbehovet med bær med litt vaniljesaus over, mandler, valnøtter, druer.

 

 

Jeg vet ikke hvordan vi lager lister osv, men jeg tok bare å kopierte og limte inn det du hadde laget camir, og la til min vekt.

 

 

•Bronzee = 73,5

 

•camkir = 67.8

 

•mette86

 

•Mimi

 

•OleBrum

 

•Storesøster

 

•Vimseberta

 

 

 

Mimi for en flott start, gratulere. Med en slik start er det kanskje lettere å gi gass videre? Jeg ser vi har nokså like mål,og høyde.

 

Vimseberta jeg ser at du hadde en bra dag i går med trening og sunn mat og registrering av matinntaket, håper vekten er snill med deg idag. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk start da Mimi! Heia-heia!! Har vært på vekta her i dag jeg også, og som forventet ingen endring. Satser på at registrering skal gjøre susen, og at jeg kommer sterkere tilbake på neste veiing ;)

 

Det er vått og grått vær her i dag, men skal jammen komme meg ut i dag også har jeg tenkt. Har jo regntøy :D

 

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>/>

 

Artig å høre om resultatene dere, syns det er flott at vi hvertfall ikke legger på oss !! Og selv om en står stille ei uke, så blir det resultater neste uke. I know, been there done that..

 

Startet uken så strålende på trenings fronten, rett på puls step etter jobb :)/>/> men ble så merkelig sliten og tung i kroppen etterpå...

Våknet med vond hals og feber, så nå sitter jeg i sofan med pledd.. Surfer på nett og ser sløvt på tv..

 

Har begynt så smått å legge en "slagplan" ift jul og nyttår..Målet er gå ned de antall kilo eller gram jeg klarer frem til 17.12 og så blir målet å holde seg stabil til 7.01, dvs 3 uker uten å gå opp ett gram !! Det skal jeg klare :)/>

 

Noen flere som har begynt å tenke på julen og dens mat/drikke utfordringer ?

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til deg storesøster, uff det er ikke godt å være syk. Håper det går fort over. Du var flink som fikk en god treningsøkt før du ble syk.

 

Ja jeg har tenkt å prøve å gå ned i vekt helt til 23.desember, for så å holde vekten t.o.m 2.januar. Dette er i hverfall planen. Dersom jeg klarer meg uten sjokolade hele tiden og vekten ikke går ned hver uke så er det OK. Klarer jeg meg uten sjokolade så er det en STOR seier i seg selv.

 

Idag har jeg hatt en stram opp time på treningssenteret:)

Sjokoladetrangen kjenner jeg på nå, legger merke til at der er verst rett etter middag og om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, ser at det er ei stund sidan eg var her inne sist. Dokke har vore kjempeaktive og laga mange innlegg :) Kjempeflott med ein aktiv tråd :) Og mange har fått til nedgang i veka som var; kjempebra :)

 

Sjølv hadde eg ein nedgang på 400 gram denne veka og enda på 88,1 kilo :)

 

Ser at her er ein del snakk om kva vi drikk. Eg må dessverre innrømme at eg er ein pepsi-max drikkar, og klarer ikkje å slutte med det. Har redusert det sterkt, men drikk nok litt kvar dag. Har erfart at skal vekta gå ned, så må eg drikke masse vatn. Har alltid ei drikkeflaske ståande med vatn, og drikkeca. 2,5 liter pr. dag :) I tillegg melk og brus.

 

Hadde ein super dag i går. Matinntak heilt etter boka, og spinning / body-pump som ga 4,1 TP :D I dag har eg ikkje vore like flink. Baka gjærbakst i barnehagen i dag, og fall for fristelsen til å ete 2 bollar. Og så vart det litt for mykje middag når eg kom heim...

 

Har elles vore på butikken 2 dagar uten å kjøpe sjokolade :)

 

•Bronzee = 73,5

 

•camkir = 67.8

 

•mette = 86

 

•Mimi

 

•OleBrum = 88,1

 

•Storesøster

 

•Vimseberta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en 40 minutters tur med rask gange unnagjort!

 

Ser det er flere som har kopiert navnelista og lagt inn sin egen vekt, så da følger jeg på :)

 

 

•Bronzee = 73,5

 

•camkir = 67.8

 

•mette = 86

 

•Mimi

 

•OleBrum = 88,1

 

•Storesøster

 

•Vimseberta = 65,2

 

Flinke er dere som har sjokoladestopp. Hold ut - av egenerfaring vet jeg at suget er borte etter en uke, men det gjelder egentlig å holde seg unna andre ting med mye sukker også!

 

Jeg lager innimellom godterikuler med mandler, dadler kokos og kakao. Altså helt uten sukker, med sunt fett fra mandlene og likevel søte pga dalene. Ungene liker de også. Da får man i seg masse næringsstoffer samtidig som man koser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige ord. Jeg er naturligvis godt fornøyd. Så får vi se til uka da. Jeg har det med å gå ned annenhver uke, men det er jo lov å håpe.

 

Grattis med 400 gram ned, OleBrum, det er bra tempo. Så bra du har fått trimmet litt, Vimsa. Heia heia :)

 

Ellers må jeg bekjenne mine synder: Jeg har spist 10 gram mørk sjokolade i dag. Alt er registrert og ligger innenfor, men dog. Ikke desto mindre skal også innrømme at for en uke siden spiste jeg glatt 100 gram når jeg kom hjem fra jobb... både en og flere ganger i uka. Så her er det både bedring og full kontroll!

 

Jeg er ikke helt sikker på at jeg skjønner mål og mening med lista, skal det bare står nåværende vekt der? Da får jeg mer ut av å se på signaturene deres altså... Eller er det meningen at vi skal skrive inn resultater forløpenede der, slik at det blir en rekke med tall ut for hvert navn? :unsure:/> (mulig jeg er litt enkel, men jeg har aldri vært med på noen liste før, så jeg skjønner ikke bæra. Sorry... :rolleyes:/> ).

 

Ha en fortsatt fin kveld. Jeg har noen timers jobb foran meg. Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dagen nå uten sjokolade:) kjenner enda på trangen. Jeg prøver å være opptatt med noe hele ettermiddagen/kvelden og det hjelper. Håper søtbehovet avtar snart og at det blir mye bedre etter 1 uke. Hvordan går det med dere andre og sjokoladetrangen?

 

Idag ble det 45 minutter joggeintervall på tredemøllen, og 10 minutter med den tunge rokkeringen.

 

Mimi, ja dersom alle legger inn egen signatur så har vi egentlig alt vi trenger for å følge hver enkel der:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje dagen nå uten sjokolade:) kjenner enda på trangen. Jeg prøver å være opptatt med noe hele ettermiddagen/kvelden og det hjelper. Håper søtbehovet avtar snart og at det blir mye bedre etter 1 uke. Hvordan går det med dere andre og sjokoladetrangen?

 

Så flink du er!!! Det blir bedre. Egentlig er det ikke selve sjokoladen som er problemet for meg (selv om det er min svakhet), men sukkeret. For to år siden sluttet jeg med sukker i teen og nå kunne det ikke falle meg inn å bruke sukker til sånt.

 

Det hender jeg blir sugen selvfølgelig, men mindre trigga enn før. Lager noen ganger kakaodrikk med kakao, stevia og melk. Det dekker også sjokoladebehovet noen ganger. Det ligner i smak, men har langt færre kalorier.

 

Imponert over treningen du får unna... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Må si jeg er imponert over dere alle sammen! Så flinke dere er til og spise riktig og trimme :)

 

Så gøy med en skikkelig "flying start" da Mimi :D

Man lever litt på en sann veiing!

 

Jeg holder koken sammen med deg Bronzee og har fortsatt ikke rørt sjokolade! :D Hurra for oss!!! Jeg syntes mandagen var GRUSOM, og var forberedt på det, men allikevel ble det en dag hvor jeg bare konstant tenkte på sjokolade :D

Men syntes det går enklere og enklere for hver dag! Dette klarer vi fint!

 

Jeg krysser fingrene for nedgang for deg neste uke Vimseberta!

 

Jeg håper du er litt bedre nå Storesøster! Her har vi alle sammen gått rundt og vært snørrete, hatt sår hals og ikke vært i form. Mandagen og tirsdagen gikk med på og passe to små! Løp skytseltrafikk mellom de og tørket 11 tall :)

Du nevner noe om jula og dens utfordringer, og jeg kjenner at jeg tror jeg har kontroll der! Utenom all sjokoladen og marsipanen som følger med jula..... Sukk :angry:

 

Gratulerer med vektnedgangen OleBrum, 400 gram er jo kjempebra!

 

Her har dagene gått alt for fort! Jeg har såvidt rukket innom her for og lese, men har ikke fått svart!

I dag er dagen heldigvis litt roligere, og jeg håper at jeg kan få til en etterlengtet joggetur! Jeg kan vel ikke si at rockeringen min har fått svingt seg noe særlig hittil heller!

Ellers planlegges det to bursdager her i hus! Barna mine har bursdag med en dags mellomrom, og den største skal ha bursdagsselkap både for jentene i klassen og så har vi en samlet bursdagsfeiring her hjemme neste søndag,.. Kaker i fleng... :o

Her gjelder det og stålsette seg!

 

Ellers er det jobbintervju på fredag! Bare ett vikariat, men det blir spennende! Har vært hjemme med barna mine ett par år nå, og må si jeg gleder meg til og begynne og jobbe igjen og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mye havregrøt med litt vaniljesaus over, det er ikke så mye kcal i vaniljesausen. Jeg har veid opp for å se hvor mye jeg kan ha for et måltid:) Jeg synes havregrøten metter godt og enkelt å tilberede de ferdige posene, jeg tilsetter kun vann, 2 min i microen og volala den er ferdig:))

 

Idag ble det step/styrke på meg en deilig start på en fridag:)og nå skinner solen etter dager med regn, regn,regn.

 

Så flink du er Camkir, ja vi skal klare dette nå. Jeg synes det er veldig støttende at du og er med på sjokoladestoppen og at vi begge har til nå klart det sammen:)) heia oss

 

Høres ut som du har en utfordring der ja med selskaper og kaker, hva er planen din i selskapene? Lykke til på jobbintervjuet - spennende.

 

Kjekt med aktivitet på tråden, vi trenger det for å klare det sammen å støtte opp om hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='camkir' timestamp='1353569672' post='385675'

 

jeg holder koken sammen med deg Bronzee og har fortsatt ikke rørt sjokolade! :D/>/> Hurra for oss!!! Jeg syntes mandagen var GRUSOM, og var forberedt på det, men allikevel ble det en dag hvor jeg bare konstant tenkte på sjokolade :D/>/>

Men syntes det går enklere og enklere for hver dag! Dette klarer vi fint!

 

Er imponert over både deg og Bronzee :)/> Vet hvor vanskelig det er å holde ut sjokolade trangen, syns dere er flinke!!

 

Dessverre så er jeg fremdeles syk, og kjenner at da kommer lett sånne gamle "trøste spising" tanker til overfalten.. Men har holdt meg i skinnet, kun spist druer/banan med vaniljekesam som trøst..

Blir nok ikke den store treningsuka dette nei, men var en liten snik runde på vekta i morres, så bra ut det, så krysser fingrene for at resultatet holder seg til mandagen!!

 

Ha en fin torsdag, alle dere flott jenter her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god bedring til deg storesøster. Du har vært veldig flink å kun spist druer/banan,jeg vet hvor lett det er å ty til noe søtt og godt når vi er syke og vil belønne oss selv. Håper du blir snart helt frisk igjen.

 

Virker som vi alle er skikkelig motiverte og målrettet:))

 

Ha en fin torsdagskveld alle sammen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phuuuuuu :-) Dag 4 og fortsatt ingen sjokolade!!! Og ingen trening heller... Jeg trenger visst ett skikkelig spark bak for og komme igang :-) Kanskje en tur i klesskapet hjelper?

 

Men en ting kom jeg på i dag som jeg glemte i farta! Jeg må ALDRI spise en burger fra McDonalds! Søtbehovet etterpå er enormt :-(

 

Fortsatt god bedring til storesøster! Imponert over at du klarer og la sjokoladen ligge da!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høyre at du fortsatt er sjuk, Storesøster. Håper det går framover og at forma snart er på topp :)

 

Er skikkelig imponert over kor flinke dokke er med sjokolade-kuttet :) Fortsett å vere like flinke :)

 

Her har det gått tåleleg bra med maten, men har kun fått trena på mandag (spinn/styrke). Har vore hektiske dagar og treninga har blitt nedprioritert. Skal prøve å få tatt en tur ut i morgon slik at eg har litt god samvittighet før helga :)

 

I helga skal vi på hotelltur m/ julebord, og då har eg tenkt til å kose meg sjølv om vektnedgang står på planen. Sjelden vi er vekk på hotell så då skal eg kose meg skikkelig :) Så får resultatet bli som det blir denne mandagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg i helga OleBrum! Vi må jo kunne kose oss litt innimellom også :-)

 

Her var det klart for jobb intervju i dag, bare ett vikariat, men det er en begynnelse ihvertfall :-) Når jeg skulle ha på meg dressen i dag ( 3 år og en bukplastikk siden) så datt bare buksa av...... Hjelpes! Jeg må ut og kjøpe endel nytt pent arbeidstøy ser jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Brum takk for det, kjenner det er godt når dere støtter opp og heier:)

Ønsker deg en kjekk helg med god mat og drikke på hotell, vi skal jo leve og, så kos deg du også er du tilbake med full fokus igjen på mandag:)

 

Ja her sitter jeg en fredagskveld uten sjokolade, jeg tror idag må være den mest utfordrende sjokoladedagen for meg til nå. Fredag som jeg like godt kunne døpt sjokodag "før". Men nei jeg skal ikke gi meg, når jeg er sulten skal skal jeg spise sunn og god mat, eller mandarin,druer,nøtter.

 

Jeg sniklurte på vekten idag og så at det har gått nedover der, så det gir meg pågang og lyst til å fortsette UTEN sjokolade. I tillegg har jeg hatt en utrolig treningsenergi. Pleier normalt å trene 4 ganger i uken, men denne uken blir det 7 eller 8. Delt opp med både kondisjon og styrke, kroppen føles faktisk sterk og stram.

 

Ønsker dere alle en fin fredagskveld/helg:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camkir hvordan tenker du i forhold til kakeselskap ol, skal vi velge ut det sunneste, skal vi begrense oss til 1 kakestykke, skal vi styre unna sjokoladekaken?

 

Mimi: ja det er sukker i nesten alt vi spiser og det vil trigge søtbehovet spesielt for oss som er "sukkeravhengige". Jeg lar meg heldigvis ikke friste så mye av andre snopeting eller hveteboller osv, det er sjokoladetrangen som er "problemet".

Stevia har jeg ikke prøvd, impoterer du det fra USA via Iherb? Smaker det som sukker eller er det kunstig smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee: jeg har tenkt endel på det de siste dagene! For her blir det jo litt kake framover! Jeg er redd for og tror at jeg gjør dumt i og spise sjokoladekake! Da tror jeg at jeg får mer lyst på vanlig sjokolade etterpå? Så kanskje prøve ett stykke med bløtkake/marsipankake istedenfor?

Jeg ser jo at sjokolade julekalenderen min utgår i år, men det har jeg ikke vondt av!

Hvordan går dagene for deg Bronzee?

Jeg syntes dagene går bedre og bedre, men merker at jeg har sinnsykt lyst på sjokolade når jeg står opp (joooda, startet dagen med sjokolade) og etter middag....! Noen ganger funker det med bær og vaniljekesam, men ikke alltid :-)

 

Hvordan er det med forkjølelsen din storesøster?

 

Går det bra med alle dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee: jeg har tenkt endel på det de siste dagene! For her blir det jo litt kake framover! Jeg er redd for og tror at jeg gjør dumt i og spise sjokoladekake! Da tror jeg at jeg får mer lyst på vanlig sjokolade etterpå? Så kanskje prøve ett stykke med bløtkake/marsipankake istedenfor?

Jeg ser jo at sjokolade julekalenderen min utgår i år, men det har jeg ikke vondt av!

Hvordan går dagene for deg Bronzee?

Jeg syntes dagene går bedre og bedre, men merker at jeg har sinnsykt lyst på sjokolade når jeg står opp (joooda, startet dagen med sjokolade) og etter middag....! Noen ganger funker det med bær og vaniljekesam, men ikke alltid :-)

 

Hvordan er det med forkjølelsen din storesøster?

 

Går det bra med alle dere andre?

 

 

Enig i deg der, jeg er også redd for å prøve sjokoladekake. Det er i grunnen den eneste kaken som frister meg. Jeg tenker å prøve ostekake, det liker jeg ikke så godt og da spiser jeg mindre. Da tenker vi likt.

Jeg synes og at dagene går bedre, men kjente på det i går(fredag)kveld. Den verste tiden på døgnet er i 2 tiden, etter middag og i 6 tiden om kvelden.

Jeg har laget meg hjemmelagde knekkebrød som jeg går å knasker på innimellom, av og til med litt smør eller ost på, synes det hjelper også metter det.

 

Når jeg handlet inn i uken var det tett med sjokolade og marsipan osv osv massevis av fristelser, jeg følte nesten de hadde med vilje satt opp prøvelser/hinder med dette overalt, jeg gikk selvsalgt rett forbi:)

 

Det ble 1 times trening idag og:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i deg der, jeg er også redd for å prøve sjokoladekake. Det er i grunnen den eneste kaken som frister meg. Jeg tenker å prøve ostekake, det liker jeg ikke så godt og da spiser jeg mindre. Da tenker vi likt.

Jeg synes og at dagene går bedre, men kjente på det i går(fredag)kveld. Den verste tiden på døgnet er i 2 tiden, etter middag og i 6 tiden om kvelden.

Jeg har laget meg hjemmelagde knekkebrød som jeg går å knasker på innimellom, av og til med litt smør eller ost på, synes det hjelper også metter det.

 

Når jeg handlet inn i uken var det tett med sjokolade og marsipan osv osv massevis av fristelser, jeg følte nesten de hadde med vilje satt opp prøvelser/hinder med dette overalt, jeg gikk selvsalgt rett forbi:)

 

Det ble 1 times trening idag og:))

 

Så flink du er som har fått til trening og! Jeg tok med barna på svømmehallen i dag! Så da ble det en drøy time lek i vann ihvertfall og gåturen fram og tilbake!

 

Jeg elsker både sjokolade/Oste- og bløtkake! Men marsipankake er jeg ikke glad i! Spise det kanskje? :-) Ser vi tenker ganske likt!

Jeg ser at det fylles opp med mer og mer sjokolade og marsipan! Det får testet viljestyrken min maks!

 

Vurderer og bytte veiedg til tirsdager jeg og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...