Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Gjest rosabikini

Takk for det, NokErNok. Jeg jukset litt i dag og lå på 88,2.. S*Å om jeg ikke trøkker kroppen full av tunge saker i kveld, men holder meg på normalt inntak, så burde det vel ligge omtrent likt i morgen også.. Vi får se. Det er uansett onsdagene som teller!!

 

Hehe, jeg kjenner godt den med at det tar laaang tid. Selv var jeg jo AKKURAT samme sted nå som for ett år siden.. Og det ble sakte men sikkert ødelagt av at jeg ikke passet på, og at jeg spiste feil. Kiloene snek seg på, og plutselig så er man på 95 igjen. Da fikk jeg nesten sjokk. Det er som de sier, det er "enkelt nok" å gå ned, men vanskelig å holde vekten. JO det er jeg jaggu enig i!!

 

Knallvær er bra! Sulten sier du? Fyll opp magen med masse vannmelon og agurk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

I dag tok jeg meg i nakken, og syklet til jobb! Skal ned til byen og på øytur etterpå, og deretter sykle hjem.

 

En dag med sykkel er i alle fall noe bedre enn en dag med buss til jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så enig så enig - det finnes nesten ikke en mer tilfredsstillende følelse når man skal til jobb likevel - sykle - fordbi buss og folk i kø. (Litt lite kø nå i ferietiden), men det er god trening det - tråkke på både opp og ned så blir treningseffekten ganske så bra. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink med treninga rosabikini!

 

Det blir stopp med treninga for min del naa en stund, siden jeg skal faste en mnd.. og da vil jeg ikke slite meg ut.. men hvis jeg foeler meg OK paa kveld, saa kan jeg alltids ta en tur da. Men bilen blir brukt til bhg. Maa vaere forsiktig med kveldsmaaltidet i fasten, saa det ikke gaar over stokk og stein! Wish me luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Det er nok lurt å ta det litt roligere da, ja, blir lett svimmel og lite utholdende under faste kan jeg tenke meg.

 

Jeg jukset litt og syklet ikke hjem i går. Dog syklet jeg til jobb og deretter til byen. Parkerte sykkelen og gikk på skattejakt på øyene. Vi tuslet to timer på hovedøya, tre kvarter på Nakholmen, og en times tid på Gressholmen. Og med tusling mener jeg oså inkludert tid til å klatre i busker og trær, dra seg hit og dit, litt fjellklatring mm.. så en god del bevegelse. Siden vi var i land klokken 2245 og jeg gjerne ville hjem fort, ble det t-bane på meg og sykkelen. Uten dårlig samvittighet..

 

Skulle egentlig ut på sykkeltur i dag, men har rimelig syre i lårene (merket da jeg syklet til jobb i dag tidlig) så da blir det gåtur i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Og forøvrig - veiingen i dag, den som teller, var 88,7 kg.. Har i alle fall klart meg under 90 etter den smellen jeg hadde tidligere.. Og det er bra. Nå må jeg bare fokusere. Og heller kjøpe vannmelon fremfor å bake muffins- hehehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Ja, det går litt opp og ned med treningen, men merker at denne cachingen gir resultater! Eller, ikke sånn resultater da, men at jeg kommer meg ut! Og DET er jo bra!

 

I dag skal jeg vaske huset, selv om det er sol ute.. Sånn får det bare bli rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

HERLIG Nokernok!!! Nå er virkelig 70-tallet nære!!

 

Jeg har syklet litt noen dager, til stranden og tatt t-banen hjem.. Joda, sløvt, jeg vet, det er jo bare å sykle hjemover selv om det er oppover, for da kan jeg jo dusje når jeg kommer hjem. Litt latskap, men fikk likevel syklet 14 km til stranden to dager, det er jo bra! Jeg føler jeg bare har trykket i meg masse mat, men det er egentlig ikke mer enn vanlig. Når man spiser moreller og jordbær s¨sitter man jo og spiser mange ganger på en måte, mer enn at det er mye kalorier.. Dog, kjøpte meg en pose smågodt og potetgull på fredag og har spist opp alt.. DET var unødvendig. Og det dumme er jo at når jeg går i butikken og handler, så VET jeg jo at jeg kommer til å spise opp alt sammen selv innen kort tid. Jeg prøver å huske det når jeg er i butikken, men glemmer det visst av og til..

Så, for den nye veiedagen på onsdag som kommer har jeg ikke stort håp, men vil i alle fall ikke gå opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært så langt i sommer. Gratulerer Nokernok med å komme under 80. Jeg misunner dere. Jeg har skeiet kraftig ut i ferien. Var i utlandet 2 uker sammen med et vennepar som ikke er supersunne akkurat. Det ble chips og godteri hver kveld. Ellers mye usunn mat også. Jeg vet jeg har lagt på meg men ikke hvor mye. Det har ikke gått særlig bedre etter at jeg kom hjem heller. Har kun hatt 2 joggeturer på disse 4 ukene. Noen gåturer men altså svært lite aktivitet. Selv om jeg bare er 10 uker på vei så ser det ut som 7 mndr. Føler meg oppblåst og tykk. Nå er ferien over og det er definitivt tilbake på den smale sti.

Stod opp tidlig i dag for å trene litt. Hadde i utgangspunktet tenkt joggetur men det ble heller innendørs sykling på meg. Uansett så er jeg på rett spor igjen føler jeg. Nå er soppen også begynt å komme og det blir mange turer i skogen fremover.

Jeg kan vel ikke forvente vektnedgang ila svangerskapet men jeg har et mål/ønske om å holde meg under 90 kg så skal jeg klare det så nytter det ikke med slike utskeielser som jeg har hatt denne sommeren. Men det har vært deilig å ikke tenke på mat også og jeg har nytt den usunne maten. Det dumme er at strevet med å gå ned må en ta to ganger og det er kjedelig.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina, det kan vaere utfordrende paa ferie, saerlig hvis andre ikke bryr seg saerlig om sunn mat. Men det kan vaere vanskelig likevel. Det er bare aa komme seg inn i rutiner igjen saa kommer du til aa foele deg bedre.

 

Jeg tror ikke jeg greier maalet mitt om 78.5 til i morgen, men kanskje kan jeg se 78-tallet og da skal jeg slettes ikke klage. Mensen rett rundt hjoernet. Litt redd for aa spise for lite ogsaa for da gaar jeg opp saa fort jeg begynner aa spise 'normalt' etter fasten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var vekten din i dag da, Nokernok?

 

Jeg hoppet på vekta i dag som viste 84,2, det er nesten 3 kg opp. Den har nok vore lenger oppe for et par uker siden vil jeg tro. Men men. Jeg er tilbake på rett spor føler jeg. Maten går det ganske fint med. Litt kjeks har det blitt på stranda etter jobb men jeg får i meg nok grønnsaker i hvert fall. Har fått gått litt turer også. Litt hardt å jogge i denne varmen.

 

Jeg har tatt bort "signaturen" min. Vektnedgangen blir nok satt på hold til våren. Jeg skal konsentrere meg om å ikke gå for mye opp, spise sunt som tidligere og holde meg i aktivitet.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ser at jeg har vært borte i 2 mnd herfra... og at de fleste av dere har vært kjempeflinke til å holde fokus og få resultater! Utrolig bra jobbet!

 

Jeg har bare tullet... Jeg trodde det skulle bli så mye trening, bare jeg fikk ferie og masse ledig tid. Så feil kan jeg ta!

 

Jeg har hatt fryktelig mye ferie i år - først 10 dager på Sørlandet, så en weekend i Sverige, så 5 dager på Sørlandet igjen og senere denne uken skal jeg på en 9 dagers tur til Sverige igjen.

 

Min erfaring nå er at så fort man slipper fokus, så går det feil selv om man har mye ledig tid og kg'ene kommer snikende på igjen. Status i dag er 91,7. Dvs. at jeg har greid å ta meg litt sammen, for forrige uke veide jeg 93,8 og da skjønte jeg at jeg nesten hadde lagt på meg igjen alt jeg gikk ned i vinter/vår.

 

Så nå har jeg bestemt meg for at jeg starter igjen i dag, selv om jeg nå skal på ferie igjen. Det blir mange forskjellige aktiviteter, mye bilkjøring og mange hoteller. Men hvis jeg er flink og planlegger + velger så sunt jeg kan underveis, så vet jeg at det bør gå. Det MÅ gå.

 

Når jeg kommer hjem er det rett tilbake til full jobb-kalender og mye reising. Så jeg må innse at livet mitt er slik - det er ikke særlig strømlinjeformet og da må jeg tilpasse meg det. Jeg kan ikke bruke det som en unnskyldning lenger.

 

Det har heller ikke gått så bra med de vi hadde Biggest Loser-konkurransen med. Så nå har vi endret konkurransen og fokuset. 1. desember skal vi ha en fysisk test - løpetest + styrke. Det betyr at jeg fremover må fokusere mer på treningen for å ha en sjangs i den konkurransen. Det tror jeg vil fungere, for jeg vet av erfaring at hvis jeg får trent, er jeg mye flinkere ift kostholdet fordi jeg ikke vil "ødelegge" treningen med feil valg av mat. Men ift kostholdet er jeg tilbake til GR og registrering.

 

På ferien jeg skal på nå, får jeg jo ikke veid og registrert på GR, men jeg skal i hvert fall føre logg i en egen bok som jeg tar med, slik at jeg holder fokus.

 

Det føles godt å være "tilbake". Så da blir det ny veiedag for meg om 14 dager. I løpet av disse 14 dagene er jeg bortreist 9 dager. Målsettingen min er å veie 90 kg om 14 dager.

 

Ha en fin-fin sommerdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Her er jeg igjen!

Det blir litt vanskeligere å skrive og logge i ferietiden. Jeg har vært mye på farten og når jeg kommer hjem er ikke akkurat det å sette meg foran dataen det jeg har mest lyst til.. Nå har jeg i alle fall halvannen uke før jeg drar på to ukers fjellferie, så litt aktiv må jeg prøve å være nå.

 

Faktisk har jeg ikke veid meg eller passet på noe som helst av mat de siste ukene. Det har vært en helt magisk følelse, og såklart ekstremt nervepirrende da jeg skulle på vekten i dag. Og den viste 88,8! Altså 100 gram opp på to uker. Det synes jeg er bra! Kanskje jeg ubevisst er såpass bevisst på hva jeg spiser?

 

I perioden har jeg også vært ganske aktiv, jeg har padlet litt og gått noen lange geocacheturer. Når en tur varer i 8 timer og vi har ca halvannen times pause totalt, så er det jo en del bevegelse. Vi går ikke fort - absolutt ikke, men rolig gangfart og en del inn og ut av skogen - klatring og sånt gjør jo at gode muskler beveges. I tillegg til å ha vært ute en hel dag. Forrige uke dro vi til Horten og gikk rundt Løvøya. For dere som kanskje har barn fra 6-7 år og oppover vil jeg virkelig anbefale å gå rundt denne øya. Runden er på 3 km, og inkluderer både Røverstien og Røverhula. Sistnevnte ligger det et tau ved, for å hjelpe til meg oppklatringen - Kjempegøy! Og merket dagen derpå at jeg hadde brukt en del muskler jeg tidligere ikke hadde brukt, det var gøy!

 

Meeenn, et lite "draw back" nå er at jeg har fått meg bil.. Og allerede etter to dager merker jeg hvor lett det er å ta bilen fremfor kollektivt. Hvilket igjen betyr mindre aktivitet... Noen tips for å opprettholde aktiviteten.? Er så mye lettere å ta bilen fremfor å sykle.. hehetongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. T. Forstår godt hva du mener når du skriver at det er lett å gå opp i vekt når man ikke har fokus på rett plass. Ble ble noen kilo opp på meg og denne sommeren. Alt for lite aktivitet. I tillegg så er det mange i familien som har hatt bursdager i sommer så det har blitt endel kakeselskaper også. Har så vidt begynt å gå turer igjen. Ingen jogging foreløpig.

 

Har i dag vært på ultralyd og det var fremdeles liv i den lille der inne. Er 13 uker nå. Da er det på tide å fortelle det til sjefen kanskje. Tror jeg begynner å kjenne i bekkenet litt men enda så er det til å holde ut. Jeg klarer fremdeles vanlige gjøremål. Husker både jordmor og lege fortalte tidligere at jeg måtte overlate noe av husarbeidet til mannen. Ha! Ja hvordan vil det da se ut. Prøvde på det, men ukene gikk uten at noe ble gjort så skal man ha det noenlunde greit rundt seg så må en gjøre det selv. Det er min erfaring. Min mann tar seg av bil, tekniske ting, småreperasjoner og mye uteting. Det er jo ting som ikke jeg har peiling på. Jeg er stort sett fornøyd med ordningen.

 

Hadde vært greit med vaskehjelp. Hadde det tidligere men da jobbet vi begge fullt og hadde råd til det. Nå jobber jeg bare 50 % og føler ikke for å bruke 1/3 av lønna på vasking. Da kan jeg heller gjøre det selv. Men jeg husker det var fantastisk å komme hjem til rent og ryddig hus.

 

Hva i all verden skal du med bil da Rosabikini? Hvis du har klart deg uten tidligere så treng du vel ikke nå? Selvfølgelig er det deilig å kunne sette seg inn og komme seg raskere frem og tilbake men er det verdt det? Du har vel god tid når du er uten barn også. Jeg bor på landet og her går det buss 4 g. daglig. I helgene tror jeg ikke det går i det hele tatt. Jeg synes du er veldig flink som har klart deg uten bil, men det er vel lettere i en storby. Og jeg synes du er flink til å gå turer å jakte på casher. For min del så blir det soppjakt i tiden fremover. Elsker sopp. Barna liker også å være med og de er flinke på å ikke ta på soppen uten at jeg har godkjent den.

 

Nokernok: Nå er det nesten 2 uker siden du var her inne. Er spent på vekten din. Du har jo vært så flink i sommer. Jeg ønsker å holde meg under 90 kg ila svangerskapet. Med sunt kosthold og mosjon kan det kanskje gå an. Ja hvis jeg ikke får mye vann i kroppen da. Men det har jeg ikke hatt særlig av med de andre 2.

 

Ha en strålende helg alle.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Da er jeg tilbake fra ferien og i dag er det første hverdag igjen.

Greide ikke helt å stå opp kl 0500 som planlagt, men da jeg gikk

på vekta fikk jeg en skikkelig opptur! 90,3 :D

 

For fjorten dager siden veide jeg 91,7 og målet mitt i dag var å

veie 90,0 - dvs. gå ned 1,7 kg mens jeg var på ferie... Jeg har greid

å gå ned 1,4!!! Jeg er så fornøyd!

 

Jeg har fått betaling for å være veldig mer bevisst, i stedet for å gi slipp på alt fordi jeg er på ferie. Jeg kunne helt klart strammet inn mer, men da hadde kosen blitt borte.

 

NÅ ble jeg supermotivert!!!

 

Går nå rett over på prøvelse nr 2 - hverdagen. Flere møter i dag, 2-3 reisedager denne uken... kan bli spennende. Men hvis jeg greier å gå ned i vekt mens jeg har ferie, bør jeg også greie å gå ned i vekt i en travel hverdag... så nå har jeg satt standarden for meg selv :D Dette må jo love godt!

 

Så flott at flere og flere kommer tilbake hit - et høyere aktivitetsnivå her gir mer fokus og mer inspirasjon.

 

Ha en fin-fin start på uka, damer! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Frk T. Har du trent noe i ferien og eller bare vært flink med maten?

 

Jeg har gått mange soppturer i helgen. Vestlandet er ikke flatt så det blir mye opp og ned i skogen. Hadde med meg barna på 3 og 6 år og jeg er imponert over hvor flinke de er til å gå opp og ned sammen med meg. Ikke klaging om at de er lei heller.

 

Maten går det fint med nå etter ferien. Blir jo helgekos men har klart å begrense meg til helgen og ikke litt hele uken. Er fornøyd så langt.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av dagene var det veldig høyt aktivitetsnivå ift det vi gjorde som familie - så det bidro ganske godt. Men i tillegg benyttet jeg meg av trimrommet på det ene hotellet en gang, så gikk jeg en 3 km tur et annet sted vi var og så var jeg i bassenget med guttungen så ofte jeg kunne.

 

Og dette viser at om man ikke får "trent" så innmari mye, men holder et høyt aktivitetsnivå til vanlig - så har det mye å si.

 

Det er kjempegøy når barna begynner å bli så store at de kan bli med på slike turer - og spesielt hvis humøret i tillegg er godt! Det er skikkelig gøy. Vi har hatt guttungen vår med noen turer, hvor vi har tenkt "wow" etterpå. Barn er med på ganske mye hvis man legger til rette for det :)

 

Da drar jeg avgårde på jobbreise i 2-3 dager. Tar med treningstøy, joggesko og Jillian på dvd - så skal jeg prøve å få vært litt aktiv, selv om det blir hektisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann!

 

Det har blitt litt lite aktivitet her inne for min del. Opptatt de siste ukene.

Jeg har ikke gaatt ned noe mer. Jeg gikk opp 1.7kg den uka jeg hadde mensen, saa gikk jeg ned 1.6 uka etter og saa var det Eid og masse mat i helga og da spratt vekta opp igjen 700g. Var 80.1kg i dag og satser paa aa komme meg under 80 paa fredag og 78.9 neste fredag.

 

Skal faa til gaatur 'most nights' er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...