Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Strålende, TinaP!!! Du nærmer deg 70-tallet med stormskritt. Hva er målsettingen din?

 

Det er veldig deilig å være under 90-tallet :D/>

 

 

Har vel egentlig et ønske om å ligge mellom 65 og 70. Men kan hende jeg er fornøyd med 71 kg. Jeg får se når jeg kommer så langt. Er 171 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Tina! Du kan jo nesten ta paa 70-tallet! Maalet mitt er ogsaa mellom 65-70. Vi faar se naar jeg kommer paa 70kg om jeg 'trenger' aa gaa ned mer.

 

Jeg veide det samme som i gaar, 84.8kg i dag, haaper paa litt nedgang til veiedag paa loerdag. Har forresten innfoert sukkerstopp. Vet ikke hvor lenge. 1-2 mnd foer jeg faar det under kontroll? Har ikke tenkt aa slutte for evig og alltid, men sliter med sukkeravhengighet og maa paa 'avrusing'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Det er jo helt vannvittig å glemme å gå inn her noen dager og så lese alt som har skjedd i mellomtiden. Dere er så flinke til å motivere hverandre.

 

Jeg sliter dessverre med en del andre ting nå, som gjør at det går litt krøll i matveien, men vil forsøke å delta noenlunde her på forumet. Jeg skulle egentlig reist til Gran Canaria fredag som var, men kansellerte og har osloferie i stedet for. Og med denne geocachehobbyen min fikk jeg gått en sekstimerstur i det flotte været i går. Jeg burde ha talt skritt, men. En gåtur på nesten en hel arbeidsdag må da være bra?

NokerNok - kjenner meg igjen.. det er vanskelig å bo i utlandet å gå overbrakt norsk snop! JEg bodde i statene i tre år og gleden var stor hver gang jeg fikk litt norsk melkesjokolade eller lakris..

FrkT Gratulerer så mye med under 90!!!

TinaP - ikke lenge igjen nå - fortsett sånn!

 

ellers veide jeg meg på 91 kg i dag - akkurat det samme som for en uke siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, rosabikini... saann er det. Vi har fremdeles en god del igjen i skapet. Men lar barna faa det til loerdagsgodt. Jeg har langt mer enn spist 'my share'.

Haaper du kommer deg i svinge igjen. Det er kjedelig naar det blir stopp. Bare stikk innom her saa ofte som mulig, hvis du registrerer og tar en titt paa forummet jevnlig saa hjelper det skal du se :)

 

Har gaatt bra denne uka.. saa langt. Dette skal jeg klare. Maa gjoere kort prosess!

 

I dag blir det pannekaker.. da gjelder det for mor aa holde seg i skinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Jepp, rosabikini... saann er det. Vi har fremdeles en god del igjen i skapet. Men lar barna faa det til loerdagsgodt. Jeg har langt mer enn spist 'my share'.

Haaper du kommer deg i svinge igjen. Det er kjedelig naar det blir stopp. Bare stikk innom her saa ofte som mulig, hvis du registrerer og tar en titt paa forummet jevnlig saa hjelper det skal du se smile.gif

 

Har gaatt bra denne uka.. saa langt. Dette skal jeg klare. Maa gjoere kort prosess!

 

I dag blir det pannekaker.. da gjelder det for mor aa holde seg i skinnet.

 

 

 

Mmm, pannekaker - det husker jeg ikke sist jeg spiste. har du en oppskrift på "litt sunnere" pannekaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Været er ingen hindring sier de? Men, jeg sitter inne, på nettet og vil så gjerne ut i solen. Har planlagt en lang og god runde med sykkel for å ta en del cacher, Jaja, senest klokken 13.30 skal jeg komme meg ut. Må jobbe for å få kroppen under 90! Snart der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

heisann!

 

vekta ikke rikket seg :(/> Blir saa demotivert naar jeg kjoerer den stramme linje og saa skjer d ingenting paa vekta.

 

 

Måler du i tillegg? Det hender at vekten står stille, men plutselig drar centimeterne seg innover.. Jeg har det som en dobbelmåling og har god erfaring med det! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOKerNOK - dette er den mentale kampen mot vekta... det er den som er tøffest og som et ved et knips kan få oss av det gode sporet man er på. Det meste ift vektreduksjon er jo mentalt og sitter i hodet.

 

Hold deg fast og du kommer til å få resultater! Plutselig gjør du et kjempehopp ved neste veiing.

 

Jeg gjorde et kjempehopp opp i går. Vi hadde besøk i helgen og det ble mange idiotiske utskeielser om jeg kan få kalle det det. Man vil jo gjerne være godt værtskap og sette frem mat på bordet som gjestene liker.

 

Men jeg var flink i går og var på vekten igjen i dag og så at den var på god vei nedover igjen, så får jeg se om jeg i morgen kan greie å veie det samme som forrige uke.

 

Jeg merker tydelig for tiden at det jeg ikke har fokus på, det får jeg heller ikke til. Da spiller det ikke noen rolle at jeg "vil". Det har vært ekstremt mye å gjøre med jobben i det siste og jeg har ikke greid å skrive ned mat eller trene.

 

Datoen for når Biggest Loser konkurransen nærmer seg med stormskritt. Så jeg foreslo for de andre å forlenge perioden fra 30. juni til 31. august. Dette er perfekte måneder for å trene og bevege seg ute og jeg ser at jeg ikke kommer i mål som ønsket til opprinnelig dato. De andre ble med på det - de har også slitt med litt av det samme.

 

Så nå er jeg litt der du er NOKerNOK - jeg skal ta meg sammen å få dette unnagjort på de månedene som nå står igjen. Det er jo ikke så rart at man mister fokus når det tar så lang tid.

 

Ha en fin-fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maaler ikke fordi det blir saa unoeyaktig. Flere cm stoerre eller mindre alt etter som hver uke.

 

 

Jeg sliter og med å måle cm. Vet ikke om jeg måler nøyaktig på samme sted hver gang så det gjør ikke jeg heller lenger.

 

Gruer meg til veiing i morgen. Har ikke fått trent denne siste uken og har vært i to selskaper i helgen.

 

Jeg fikk bunad til konfirmasjonen min og etter at jeg begynte å legge på meg så passet ikke bunaden lenger. Jeg fikk sydd den ut for flere år siden da jeg fant ut at jeg ville bruke den selv om jeg var stor. Fant jo ikke særlig fine klær uansett siden jeg var så stor og bunad er jo bare helt nydelig. Jeg har nå fått igjen bunaden etter å ha levert den inn til ei sydame, og den passer så fint nå. Jeg kan absolutt ikke sy selv. En knapp skal jeg alltids klare å sy, men andre ting får andre ta seg av. Skulle gjerne ha kunnet det for det hadde vært kjekt å kunne sy egne klær. Men tid har man ikke for mye av. Den fritiden jeg har prioriterer jeg heller familie først, så trening, så hobbyer/ting jeg liker å gjøre. Det er mye jeg har lyst å gjøre, hekle, strikke, lage blomsterdekorasjoner, lære språk, lære å sy, lære å lage egne møbler, trekke om møbler, listen er lang. Uansett så er jeg glad for at jeg kan ta på bunad i år også. Har et bilde fra i fjor hvor jeg har bunad på som er vemmelig. Skal ta bilde i år også. Spent på å se bildene ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flott, TinaP, at du kan ha på bunaden i år!!!

 

Jeg savner den følelsen. For meg så er det bunad som gir ekte 17. mai-følelse.

 

Jeg fikk også bunad til konfirmasjonen. Tre år senere sydde jeg den inn 17 cm i livet. Siste gang jeg brukte den var for 13 år siden. Kort tid etter fikk jeg lavt stoffskifte og vekta økte. Siden har jeg ikke kunnet bruke den. Jeg vet ikke hvor mange år jeg har tenkt: "Neste år skal jeg få den på meg!" Men året etter har ikke det vært mulig. Heller ikke i år.

 

Jeg har ikke fått sydd den ut, for jeg er usikker på om den vil passe. Burde kanskje fått det undersøkt... men kommer jeg i mål nå, slik jeg har tenkt, så håper jeg at den skal passe, uten å måtte justere på den :)

 

Du kommer sikkert til å se kjempeflott ut, TinaP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag: 90,3. Dvs. opp 400 gram.

 

Det er jeg egentlig godt fornøyd med etter den helgen jeg hadde.

 

I Biggest Loser konkurransen jeg er med i, har vi også gjort en endring. Nå er min svigerinne og jeg på lag og min mann og min svoger er på lag. Så nå er det jentene mot guttene. Det betyr at jeg lever med konkurrenten og jeg tror at det skjerper konkurranseinstinktet mitt.

 

Fremover skal jeg også ha fokus på følgende oppgaver:

- Drikke 2 l vann om dagen.

- Spise minst fire måltider om dagen.

- Minst 1 fysisk aktivitet pr dag

- Sove minst 6 timer om natten.

 

Hvis jeg fokuserer på arbeidsoppgavene, så må jo resultatene komme :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig litt nedegang. Ned 400g. Hadde vaert fint med 200g til paa loerdag. Fingers crossed!

 

rosabikini.. bruker aldri oppskrift naar jeg lager pannekaker. Bruker grovt mel (kommer litt an paa hva jeg har i huset) eller en blanding av sammalt hv. og hvetemel. Og spiser med god samvittighet to pannekaker.

 

Bunad ja! Det har jeg ogsaa, i et skap i barndomsheimen hehe. Tina, jeg er sikker paa at du ser stor forskjell i aar, du har gaatt ned mye.

 

FrkT, konkurranse i hjemmet er bra! Lykke til. 400g er ikke all verden, det kan jo reknes for vanlig svingning ogsaa :)

 

Her blir det ikke 17.mai feiring akkurat. Jeg er notorisk til aa glemme det faktisk, siden det er vanlig dag her. Men det er jo like greit siden jeg liker aa bruke enhver anledning som unnskyldning til aa spise noe.

 

Dere faar kose dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 g. Likevel er jeg ikke glad i dag. Er rett og slett litt deppa. Gråter. (Jeg gråter veldig lett da, og for alt). Tror det er stresset på jobb forrige måned og nå er det stress før 17. mai + økonomi-bekymringer som tærer på meg. Så nå sitter jeg bare og gråter og har ikke lyst å gjøre noen ting. Bortsett fra at jeg har spist 100 gram firkløver. :( Blir jo ikke akkruat gladere av den grunn. Nå lurer jeg på om jeg skal ta turen til byen for å ordne siste rest til 17. mai eller om jeg skal bli hjemme og ta en treningsøkt. Humøret har best av en treningsøkt, men til byen må jeg jo en dag og før fredag. I morgen blir veldig hektisk uansett vet jeg. Har visst tatt på meg for mye når jeg sa jeg skulle lage kake til 17. mai feiringen her på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Bunad og bunad - jeg husker for tre år siden, da gikk jeg fra 107,3 tl rett under 100 tror jeg og DET var stas å ta på bunaden og merke det. Nå er bunaden sydd ytterligere inn etter det, og det er ikke noe egentlig som er så bra å måle med som bunad. I år har jeg byttelånt med moren min og skal ha en bunad jeg ikke er vant til å gå med - det blir artig. Hun syntes også det var artig å prøve min, så det ble vinn vinn.

 

Trening blir det lite av her om dagen, men er i samråd med lege at jeg skal unngå det til ting har stabilisert seg s jeg har på en måte en "unnskyldning". Men det er klart, når hjertet pumper ut av brystkassa ved å gå oppover to etasjer hjemme, svimmelheten kommer og går helt plutselig - da er det ikke tilrådelig å pushe seg på noe som helst.

 

Når man ikke kan trene er det jo enda viktigere å passe på kostholdet. Jeg husker før jeg begynte på GR-kurs, jeg hadde gått fra å ikke trene noe som helst, til tre ganger i uken i to måneder. Deretter fortsatte jeg med tre ganger i uken, pluss at jeg begynte å danse sving tre timer i uken, en kveld. Bare det var jo 2500 kalorier forbrent på kvelden. Og jeg gikk likevel ikke ned! Da tenkte jeg at kanskje det var maten jeg ikke hadde koll på, fikk et innfall og meldte meg på GR. Og da begynte ting å løsne.

 

så, jeg tenker at i stedet for å ha dårlig samvittighet for den treningen vi ikke får tatt den ene dagen, så kanskje vi skal bli flinkere til å bli strengere med å følge matopplegget vi har laget for oss selv, og være fornøyd med det når vi klarer det.? Og kanskje legge oss 100-200 kalorier under vanlig om det er lagt inn at en trener mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina: Fortvil ikke :) Noen ganger taarner det seg opp og mat blir motloes og der og da spiser man en sjokolade. Ikke trenger man aa nyte den saerlig mye heller, det er liksom litt paa trass. Naa maa du fokusere paa det som virkelig gjelder. Du klarer det. Oekonomien ordner seg, det bruker det, til slutt. Men man stresser underveis. Jobben fikser du. Kaken, den fikser du. Vekta, den fikser du ogsaa. Ned 300g er kjempeflott! Kos deg paa 17.mai uten aa faa daarlig samvittighet, saa er du tilbake i godt gjenge f.o.m 18.mai. "Count your blessings".. det hjelper aa sette ting i perspektiv. Soerg for litt tid til aa slappe av og stresse ned for deg selv og faa nok soevn (hvis mulig med barn!).

 

http://fraiva.no/berits-blogg/ Mange gode tips her, hvis dere ikke allerede har vaert innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Hei på dere!

 

Hvordan klarte dere dere på 17. mai? Jeg er så stolt av meg selv for hva jeg klarte. Ingen is faktisk, men torsk og gode grønnsaker på grillen og fokuset ble gode venner fremfor masse fet og søt mat! I tillegg kjørte jeg bil, så det ble ikke noe alkohol på meg heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble både kake og is på meg, men også mye trasking. Satt nesten ikke i ro hele dagen. Så når kvelden kom så satte jeg meg endelig med i sofaen med beina på bordet og koste meg med chips. Til gjengjeld var jeg ute på en joggetur i dag morges. Nå koser jeg meg med melodi grand prix. Ha en fin pinse og kos dere i sommervarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

NokErNok, så bda! 400 gram er mye bedre enn ingen gram, og jeg er sikker på at du har bygget opp litt muskelmasse også, slik at reell helsegevinst er mer enn bare 400 gram ned.

 

Lørdag var jeg på date faktisk, vi gikk en hyggelig tur i solen, og han ville spandere is etterhvert. Jeg takket ja til en saftis. Det gikk jo greit det.

Søndag fikk jeg dratt på en lang sykkel- og skogstur, med mye kravling og opp og ned i skog på jakt etter geocacher.

 

Men, nå begynner sommerfestene, grill- og parksesongen og mye utepils og vin - det er liksom overalt. En ekstra utfording denne sommeren, men vi får vel bare stålsette oss og møte sesongen med høyt hevet hode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokernok:

400 g. ned hver uke i en hel måned blir jo 1,6 kg. Det er jo kjempebra. Om det går seint så går det i hvert fall nedover. Det er jo det viktigste. Fortsett sånn!

 

Rosabikini:

En kan jo ikke takke nei til is når man er på date. Hvilket inntrykk vil han få om du takker nei? Men lurt du valgte saftis.

 

Etter 17. mai har det vært flere bursdagselskaper, igjen. Føler det er selskaper hver helg for tiden. Burde ha trent mer kjenner jeg. Gruer meg hver tirsdag kveld for veiing onsdag morgen. Siste 2 gangene har det gått ned og jeg er litt nervøs for at det skal gå opp denne gangen. Har liksom en følelse på det.

 

Denne helgen tror jeg ikke det er noen selskaper. Heldigvis. Føler jeg må på avrusning for jeg er så godtesyk for tiden. Godt jeg ikke har noe liggende i skapet. Det er helt tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg meg som en gullfisk... med 3 sekunders hukommelse!!!

 

På 17. mai var jeg veldig flink på dagtid, men på kvelden tok jeg litt av med sjokolademoussen og kaken jeg hadde laget. Spiste ikke opp alt, men det gjorde jeg derimot dagen etter... Hvor ble det av fokuset, besluttsomheten og viljestyrken???? Gone!!

 

1. pinsedag dro mannen min og jeg på årets første sykkeltur - den var jeg fornøyd med. 2,4 mil. Første halvdel hadde mye nedoverbakker, men disse ble jo oppoverbakker hjemover igjen. Jeg må innrømme at jeg etter de første 20 minuttene lurte på om det var særlig klokt å legge ut på akkurat denne turen... lårene skalv og jeg var redd for hjemturen som har en sammenhengende oppoverbakke på ca 6 km.

 

Men det gikk overraskende bra hjemover :-) Planen er nå å sykle samme tur i slutten av august og måle fremgangen i løpet av sommeren.

 

2. pinsedag hadde jeg også en treningsøkt.

 

I går startet arbeidsdagen kl 0400, var på farten hele dagen og da jeg kom til butikken 14 timer senere så falt valget på kylling, loff og potetsalat. Jeg spiser nesten aldri loff (et par ganger i året). Og i går smakte den bare himmelsk godt med smør på, så jeg gikk litt amok med den. Hvor var fokuset???

 

Jeg vet jo at på slike dager blir jeg sliten. Burde ha handlet inn på forhånd, slik at mannen min kunne startet på maten før jeg kom hjem.

 

Gikk på vekta i dag og den viste 89,8 - dvs ned 0,5 kg siden forrige uke.

 

Jeg er så lei av å sneie innom 89-tallet og så opp og så ned igjen. Jeg må jo kunne greie å ha hukommelse lenger enn en gullfisk, slik at jeg kan ha fokus hver dag.

 

NOKerNOK - jeg synes du er flink hvis du greier å gå ned 400 gr hver uke - da jobber du målbevisst og standhaftig og det er det som gir resultater!

 

Rosabikini - å spise is på date er helt greit! Så koselig da! Er det en vårforelskelse på gang?? :D

 

TinaP - økonomiske bekymringer er ikke morsomt. Det tror jeg de fleste har erfart. Men husk at det er ikke alle bekymringer det blir noe av (de aller færreste faktisk). Jeg håper at det løser seg for deg - på en god og rask måte, slik at du slipper bekymringene.

 

Her regner det i bøtter og spann - men jeg ønsker dere en strålende dag likevel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...