Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Jeg gikk til fysio under graviditet nr.2 og ble kun anbefalt aa gjoere styrkeoevelser, ikke noen annen trening siden nesten alt forvaerrer smertene. Jeg ble fraraadt aa sykle f.eks. Men en venninne av meg sa at hun ble mye bedre av aa sykle og hun trente mye slik.

 

Gratulerer med 800g ned. Ikke daarlig, Tina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Merkelig hvor lett det er å la vær å skrive når ting ikke går så bra. Eller, det jeg egentlig følte veldig på var all lykke over barn og 10-årsjubileer, mens jeg sitter her - 31, kjæresteløs og barnløs og skulle jo veldig gjerne ha vært motsatt.

 

Og så har jeg gått på en så vannvittig smell - null kontroll! Bakte noen muffins forrige uke, som jeg hadde tenkt til å ha med på jobben. Kjempegreit å skulle gå ned i vekt, når en stor hobby er baking... Vel, jeg bakte de, en ble ikke ferdig med glasuren, så da kom de ikke på jobben. Og siden de ikke kom på jobben så ble de hjemme. I hele helgen. Og det ble færre og færre av de. Og nå har jeg spist opp alle selv sad.gif

 

89,9 i dag, ikke særlig kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære deg rosa bikini-

du er barsk som skriver om smellen din, akkurat hvordan det var og er - og jeg skjønner at dette er skikkelig ille. Følelsen av manglende kontroll er helt eller nesten håpløs fordi 'man forsvinner' og opplever å bli styrt. Når det handler om å skulle styre 'selv'.

Men du går aldri i livet over 90 igjen og kravler deg rolig ned mot 80 - mot ditt endelige mål. Og om det er en liten trøst så heier jeg virkelig på deg og jeg har ikke engang en bikini! Jeg hadde engang er skikkelig fin en som også var rosa med store røde jordbær på - da var jeg 65kg. Det er 30 kg siden, kastet min bikini i høst og orker ikke tanken på åkjøpe en ny, men jeg må jo det. Jeg oppfordrer deg til å gå berserk med jordbær!

Ønsker deg en nydelig dag og er takknemlig for at du deler en nedtur - som heldigvis er kortvarig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med gullmedaljekandidaten her. Du er fremdeles under 90 og veldig fint at du deler med oss når det går den galne veien. Det er jo derfor vi er her inne for å støtte hverandre opp når det går dårlig og heie på hverandre når det går bra. Men jeg vet hvordan det er. Jeg kan absolutt ikke ha hverken sjokolade eller chips liggende i hus. Kjøper inn til helga men prøver å kun kjøpe inn til lørdagen og ikke mer enn 1 chips-pose og 1 stor sjokolade som jeg og mannen min deler. Barna får div. godteri de også men det spiser ikke jeg opp. Men dersom min mann handler lørdagsgodter så kommer han kanskje hjem med 2-3 chipsposer og 2-3 store sjokoladeplater. Disse blit ikke liggende til lørdagen etter men spist opp litt etter litt. Derfor kan jeg ikke ha slikt liggende.

 

Neste gang kan du jo lage muffins med disse andre sukkertypene som er uten kalorier? Og kanskje fryse dem ned med en gang du ser du ikke får servert dem til andre.

 

Neste uke er du tilbake på 88-tallet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Tusen takk for gode ord og støtte!! Det er nesten uforståelig at en kan bare døtte i seg alle de muffinsene - og sitte med dårlig samvittighet, for neste dag å gjøre det samme!! nå jobber jeg med å tenke på den dårlige samvittigheten i forkant - det hjelper litt wink.gif Og ikke har jeg mere snacks i heimen heller.

Jeg leste meldingene deres i går, og da måtte jeg inn på runkeeperen min og legge inn sykkelturen fra søndag. Turen var på 22 km, ikke så veldig langt for sykkeltur, men når du regner gasnke mange ganger av og på og litt småklatring, hopping mm for å få tak i disse små cacheboksene så var det jo i alle fall en tur og bevegelse. Da følte jeg meg litt bedre..

 

Og, jeg pleier egentlig bare veie meg som tellende på onsdager, men i dag var jeg 89,5. Puh, da klarer jeg å unngå 90 i alle fall.

 

TinaP: det er det samme her, jeg kan kun kjøpe inn det jeg kan spise. Å ha snop og snack liggende i huset fungerer ikke. Men ja, være flink og legge i fryseren om jeg ser at jeg ikke får tatt de med meg dagen derpå.. Jeg har noen hjemmebakte kjeks liggende og de har merkverdig nok fått ligge lenge.. Disse muffinsene var bare så vannvittig gode - det løper jo vann i munnen bare jeg tenker på de biggrin.gif

 

Men det er jo sånn; etter den søte kløe kommer den sure svie, og da angrer man seg, uansett hvor bra det var.

 

I helgen blir det ikke noe logging fra meg - skal reise bort og tror ikke jeg gidder sitte på telefonen min og skrive notater her tongue.gif Jeg reiser til noen jeg kjenner hvor det skal være hageparty. Med sønn bursdag denne uken, og mann bursdag til uken som kommer så er det hageparty i morgen. Fordelen da er at maten bare settes frem og man spiser som man vil. Fordel sier du; med alle de fristelsene?? joda, for fordel med at man ikke sitter og sender maten rundt bordet, evt sender kaken rundt bordet. Her går man og forsyner seg selv - akkurat det man har lyst på og ønsker. Da blir det ikke noe press med hvorfor man ikke smaker på den og den kaken eller lignende, så dette har jeg tro på.

 

Forøvrig - dette med dårlig samvittighet i forkant - onsdag sto det en kake i kantinen, fri til å smake på. Jeg tenkte at jeg hadde kjempelyst på den, men så tenkte jeg på den dårlige samvittigheten jeg ville få etterpå, så klarte til slutt å holde meg unna. Tror noen hadde ledd ganske mue, djevelen og engelen på hver sin skulder jobbet hardt begge to! biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har tenkt igjennom hvordan du skal spise i hageselskapet. Det er ofte lurest å bestemme seg på forhånd hva og hvor mye man skal spise den dagen så har en et mål å gå etter.

 

I dag har jeg fått trent styrketrening. Ser ut til at jeg bare får trent styrke en gang per uke. Må skjerpe meg der. Har et mål om minst 2 g. pr uke. Ellers burde jeg absolutt tatt en lengre joggetur igjen. Flere dager siden nå. Men vi reiser bort i helgen så jeg må nok heller pakke litt klær å ha med.

 

Ha en fin helg alle sammen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du har tenkt igjennom hvordan du skal spise i hageselskapet. Det er ofte lurest å bestemme seg på forhånd hva og hvor mye man skal spise den dagen så har en et mål å gå etter.

 

I dag har jeg fått trent styrketrening. Ser ut til at jeg bare får trent styrke en gang per uke. Må skjerpe meg der. Har et mål om minst 2 g. pr uke. Ellers burde jeg absolutt tatt en lengre joggetur igjen. Flere dager siden nå. Men vi reiser bort i helgen så jeg må nok heller pakke litt klær å ha med.

 

Ha en fin helg alle sammen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Da er jeg tilbake! Hagepartyet gikk kjempebra! for det første måtte jeg hjelpe til med å lage maten, og vi hadde omtrent bare ulike salater og grillspyd. Det gikk kjempebra. unnet meg derfor et glass sprudlende drikke. Ellers satt vi bare ute og folk forsynte seg litt sånn dann og vann - det fungerte veldig bra. Og det hjalp å ha en plan i hodet fra begynnelsen av smile.gif

 

Trening ble det ikke noe av, men å løpe rundt etter unger hele helgen - joda, jeg synes jeg har beveget meg ganske mye likevel.

 

Jeg lurer på en ting - hjemme har jeg en rockering med vekt som har blitt stående altfor lenge. Jeg vet jo at man ikke kan punktslanke seg, men har noen av dere erfaring med rockering og evt påvirkning på midjen. Eller styrker man bare kjernemuskulaturen? (ikke at det er barebare heller, det er jo bra det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa flott at hagefesten gikk bra, rosabikini! Det kan vaere vanskelig aa holde seg i skinnet naar det er mye godt paa menyen + andre folk gledelig mesker seg.

Vet ikke ang rockering, men selv om man ikke kan punktslanke seg kan man jo stramme opp utvalgte muskler.

 

Jeg gaar paa vekta hver dag (for aa holde fokus) og har ikke sett endring i det hele tatt siden torsdag..samme vekt. Naa maa det bli endring snart! Hadde haapet paa godt under 83 til fredag. Har vaert flink m mat -mellom 1300 og 1600 kcal daglig og har gaatt minimum 40 minutter man til fre. Dette maa da gjoere utslag tilslutt! Tenker at jeg bare maa vaere sta, vekta mi har jo danset rundt 83-85 siden oktober saa den vil kanskje ikke gi opp uten kamp.

 

Her er det kjempevaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Takk for det NokERNok! Det hjelper på mestringsfølelsen at man klarer å holde seg gjennom slike sosiale sammenkomster. Man blir så stolt etterpå! og den følelsen er mye bedre enn å ha dårlig samvittighet etterpå smile.gif

 

I dag var jeg 88,3 - jeg synes den vekta hopper opp og ned som en strikkball jeg! Synes det er greit å holde meg til en dag hvor det teller, for da ser jeg mer virkningen fremfor hver dag. Men, det er nå det som passer for meg, da, vi finner våre egne måter.

 

i går tok jeg en lengre lunsj, da jeg skulle på et eksternt møte - fikk tatt noen geocacher også. Den ene trodde jeg ikke kunne ligge så langt unna - hah! der tok jeg feil! Det ble 3 km hver vei. I stekende, herlig sol smile.gif Jeg lar det være trimmen for i går.

 

Og mens jeg husker det - i går skulle jeg ut og prøve våtdrakt. Jeg kom helt fint inn i str 44! Det betyr vanlige klær! Jeg har tidligere vært i overkant av str 50 - da ville jeg sikkert ikke kommet inni en eneste våtdrakt/evt pølseskinn som det føltes ut som!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det ikke en deilig følelse å kunne ta på seg "vanlige" størrelser. Kunne gå i vanlige butikker å handle. Fantastisk!!!

 

Ikke glem å holde fokus nå Rosabikini. Selv om det nærmer seg ferietid og isen er fristende og grillpølser er lettvint løsning så skal du i hvert fall ikke gå opp i ferien. Hold deg under 90. Har du planer i ferien Rosabikini? Reis til noen fjelltopper og ta geocacher der, da får mange fine naturoppleveler. Jeg har ikke så veldig god mobiltelefon så vi bruker min mann sin telefon når vi skal ta cacher. Skal reise utenlands i ferien og ikke kjekt å bruke "internet" der, alt for dyrt. Men kan legge inn cachene på forhånd og lagre dem så det er en mulighet vi har. Vi driver jo med dette også men bare i ferien og det kjekkeste er jo når det er litt størrelse på cachene slik at vi kan bytte en ting. Barna synes det er kjempegøy med skattejakt.

 

Du er på vei nedover igjen Nokernok. Hold fokuset du også og fortsett med å gå turer. Du er kjempeflink.

 

Jeg gikk opp 200 gram og ligger nå på 81,5 kg. Har trent bare 1 gang siste uken men fått en del hverdagstrim. Har jo aller mest lyst å opprettholde treningen mens jeg fremdeles kan. Tiden går fort og snart er jeg stor og plaget med bekkenet så det er best å opprettholde det nå mens jeg har mulighet. Jeg må rett og slett skjerpe meg. Satser på en aktiv ferie.

 

Jeg tar ferie i morgen og reiser bort noen uker. Vet ikke hvordan det blir med skriving her inne så dere får ha en riktig god sommer så lenge.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Jo, det er helt fantastisk!! Og å kunne kjøpe akkurat det man vil, og å føle seg finere på lenge. Klær er jo også en motivasjon for å gå ned i vekt!

 

Jeg tenker at det er viktig å ikke bare fokusere på vekt, men også andre ting, som for eksempel klær og størrelse - at noen sitter litt løsere enn tidligere, skinny jeansen er litt nærmere enn før, gleden ved å høre fra andre at en ser bra ut mm. Og ikke misnt treningsmål - å måle seg en dag og så ta samme rute eller andre ruter og så ta den første igjen og se forbedringen! Det er mange måter å måle helse på enn bare vekt. Selv begynte jeg på GR med mål om å få bedre helse - og det føltes som en veldig god måte å tenke på, fremfor at jeg ville ned i vekt. Da fikk jeg med meg mer enn bare kaloritellingen :)

 

Isen er veldig fristende; der prøver jeg å velge saftis/sorbet og det går som regel greit. Pølser liker jeg ikke særlig, så den er jeg heldig med - hehebiggrin.gif

 

Jeg skal to uker på fjellet, faktisk! Men, jeg skal være hyttevakt så skal være på samme hytte i to uker. Det er én cache i nærheten og den er halvannen times gange unna, så det blir ikke den store cachesommeren.. Selv har jeg både smarttelefon og GPS, så å hente inn cacher er ikke noe problem. Jeg merker det er en fin hobby, både komme seg ut, bevege seg, lære noe nytt og ha det gøy! Møtte jo en cacher en dag som sa han begynte med caching for ett år og ti kilo siden - hehe. Jeg håper på det samme!

 

Lørdag og søndag skal jeg på kajakkurs - det gleder jeg meg til. Og ikke minst til å bruke armene - de trenger trening!!!

 

Veldig bra at du går turer NokERNok; jeg er ikke så glad i å gå trene, men synes tur er flott, går man sakte i varmen så går man nå i alle fall!

 

TinaP: jeg husker jeg så en serie på Puls at de skulle trene fire utrente mennesker. Hun ene var overvektig og hadde slitt med bekkenløsning fra svangerskap en og aldri blitt bedre. Hun trente og nå merket hun nesten ingenting.. De kom det jo også noen gode øvelser for henne, kanskje det kan finnes igjen på nett eller noe? God, aktiv ferie med mye sunn mat ønsker jeg deg rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager kort innlegg fra meg i dag.. Barna ikke veldig happy hvis mor gaar paa nett.

 

83.6 i dag og ned 800g. Det er jeg fornoyed med. 83- tallet er hvor jeg alltid har mistet taket de siste 6 mnd saa naa gjelder det aa staa paa med samme innsats. Maal for neste fredag er 82.9

 

Veier meg i dag grunnet fredagspizza i kveld! Det blir alltid litt sen mat fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

 

83.6 i dag og ned 800g. Det er jeg fornoyed med. 83- tallet er hvor jeg alltid har mistet taket de siste 6 mnd saa naa gjelder det aa staa paa med samme innsats. Maal for neste fredag er 82.9

 

 

Herlig!! Bra jobbet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Nå er jeg skikkelig go'sliten i hele kroppen. Helgen ble tilbrakt på kajakkurs, full dag både lørdag og søndag. Vi har lært masse padleteknikker, kommet oss ut av og oppi kajakken ganske så mange ganger. Jeg kjenner det i hele kroppen! Ikke så veldig støl ennå - kanskje det kommer mer utover dagen og i morgen, men enn så lenge er jeg bare litt go'sliten. De siste to dagene har jeg sovet kjempegodt! Trening er bra! Og kajakken - jeg har trodd at man bare bruker arme, skuldre og ryggen, jeg, men neida. Her er hele kroppen i sving. En presser jo knærne utover, innunder kajakken, så hoftebøyerne, hamstringene og leggene har fått kjørt seg. Det kan absolutt anbefales altså!

 

I helgen har jeg altså kunnet spise litt mer fritt føler jeg. Det har blitt mye kalorier, med nøtteblandinger og noe sjokolade (for kort og lang effektiv energi), men det trenger en også. Og mange timers padling begge dagene.. Nå gleder jeg meg til å se vekten på onsdag faktisk - selv om det ikke har så raskt utslag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoeres ut som du har hatt en finfin helg, rosabikini! Krysser fingrene for deg paa onsdag :)

 

Har hatt en grei helg, 2.helg uten godteri (klapp paa skuldra). Spist litt mer enn vanlig 1700-1800 kcal, men synes det er helt greit siden jeg ligger paa 1300-1600 paa hverdag.

 

Haaper vaeret holder seg denne uka, regnet ligger og lurer... men har lyst til aa fortsette aa gaa til og fra bhg.. ikke lenge til det blir sommerferie saa hadde vaert fint og faatt utnyttet den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

88,6 i dag, så jeg har visst ikke helt taket om dagen. Og det virker som om den magiske 20-kilosgrensen bare ligger og mobber meg!

Kan være også at kroppen nå har tatt en pause og heller justerer seg med centimeter - jeg får måle meg en dag. Det er lenge siden jeg har gjort det nå, så det kan hende at det er noe der som endrer seg..

 

Nå har jeg meldt meg inn i en kajakklubb i Oslo - gleder meg til jeg kan begynne å padle fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vaer standhaftig, rosabikini, saa kommer du over 20kg merket snart! Det er litt av en prestasjon :)

 

Her gaar det i sin vante gang. Har ligget naermere 1600 cal den siste uka, faar se om det blir nedgang med det. Har parkert paa bhg og trillet hjem med lillebror hver dag.. i dag angrer jeg litt for naa har det begynt aa regne. Men det faar bare vaere. Jeg faar bare bli litt vaat (har ikke regnjakke selvfoelgelig!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Heisann sveisann,

 

Det er litt vanskeligere med å skrive i forum når en er på ferie.. Nå er jeg derimot tilbake i noen uker før jeg tar ferie igjen i august.

 

På ferien min nå har jeg ikke hatt tilgang på vekt, men føler selv jeg har vært flink. Vi får se til onsdagen igjen. Det har blitt mye vin på kveldene, men siden jeg for det meste har besøkt ei venninne med to små barn, så har det vært faste måltider og ganske så sunn mat. Og en god del bevegelse med å løpe etter disse ungene og hønene og opp og ned trappen og male hus. Jeg håper nå i alle fall at jeg ikke har gått opp noe i løpet av denne perioden - men akkurat nå føler jeg meg så usikker på alt dette med vekt og veiing og spising. Jeg vet at jeg spiste en vannvittig god potetmos - full av smør og fløte - og smørstekte grønnsaker. Åh, herregud så godt det er med ordentlig smør i maten!!! Så, ja, jeg er rimelig usikker på hvordan dette vil slå ut på vekten.. hmm, det blir spennende til onsdag.

 

Jeg skal to uker på fjellet i august - der håper jeg på noen utslag. JEg skal være hyttevakt så det blir dagsturer, men det finnes jo verken sjokolade eller vin på disse hyttene.. Da må det gå litt bra tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei Rosa bikini -

Høres ut som en nydelig ferie og en virkelig fin 2 ukers ferie på fjellet som hyttevakt. Det kommer til å gjøre utslag på kropp og sinn.

 

Jeg har kjøpt bikini! Ikke rosa, men svart - føler meg underlig nok nesten litt OK iden. Har badet i sjøen og mer skal det bli!

 

Ha fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosabikini, flott at du faar saa mye trim. Jeg tror det er viktig aa kunne mestre porsjonskontroll og maatehold i alle tilfeller, men spes naar man ikke kan veie og sjekke maaltidene man faar servert. Saa det blir litt proeving og feiling men saannt. Krysser fingrene for deg paa onsdag!

 

Jeg veide meg i dag etter mensen. 82.9kg og ned 700g paa to uker, fornoeyd siden jeg aldri gaar ned i perioden uansett.. saa sulten!

 

Naa er det knallvaer her og da er ikke matlysten saa stor som vanlig og det er bra. Masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...