Gå til innhold

Jeg er blitt en fullfører!


Anbefalte innlegg

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei frk T - du har faktisk gått ned 0.5 kg og skal snegle deg ned mot 85-tallet. For en opptur at du greide sykkelturen - 6km med oppopverbakker krever sitt. Du er vel både sterk og sta.

 

Jeg tenker at det ikke var så aldelses ille med den 'sprekken' - kortvarig var det hvertfall. Da er det mer kontroll over det. For meg er det mangelen av kontroll i sånne situasjoner som gjør at jeg blir overrasket og nesten litt skremt. det er utrolig mye mer hygge når man bestemmer seg for å kose seg med kake, begrenset mengde - nyte smaken - ikke gafle nedpå og føle seg elendig etterpå. Jeg var på fjelltur med lite fristelser på 17.mai, nettopp fordi konfirmasjon og kaakerester helgen før ikke ble helt bra.

Men du har hentet deg inn igjen! To gode treningsøkter etterpå - nydelig.

 

Er det ikke pussig hva man gjør når man er sulten og stresset - alt det man ikke skal? Nå har jeg altid med meg knekkebrød og prøver å spise etter klokken selv midt i det verste jobbstresset, jeg spiser alltid litt før jeg sykler fra jobb. Kan du ha noe liggende på jobb?

Du sier selv hva du burde gjort, kanskje du greier det neste gang?Det er alltid noe å lære av ting som går galt. Unasett - jeg er imponert over sykkelturen og heier på deg! Stå på - neste uke blir bra resultat på vekten. Handle inn 1 gang i uka, lage middagsplaner - ha alt hjemme. Det er lurt. Du sparer tid og handler når du er mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink og standhaftig du er nå, NOKerNOK!! Det må føles veldig godt!

 

Jeg hadde en mellomveiing i dag og da viste vekta 89,4 :D Så nå skal jeg la det motivere meg til å gjøre kloke valg i helgen og frem til neste onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Ojojojoj her går det jo bra med alle sammen, så gøy å lese!!

 

Hel korrekt FrkT til NokerNok. 400 gram per uke viser standhaftighet og god jobbing. Og, jo sunnere man går ned, jo lettere er det å holde vekten senere også.

 

Det er lett å miste fokus når det er økonomiske utfordringer som tar stor plass. En ting å tenke på da er jo at sunn og hjemmelaget mat som regel også er billigere og bedre enn kjøpemat og sukkervarer. Planlegge innkjøp både med tanke på sunnhet men også på økonomi gjør kanskje at man slipper dårlig samvittighet på den fronten. Men såklart, jeg forstår at det kanskje ikke akkurat er på matbutikken man har de største utfordringene, men det er i alle fall et sted å putte et positivt fokus - både for lommebok og kropp.

 

Det er vel kanskje en liten sommerflørt på gang, og jeg tenkte at jeg ikke gidder å virke merkelig og lignende (etterhvert kommer det jo tiden hvor man skal spise middag sammen og sånt) så jeg sa rett ut at jeg har et stort fokus nå på å spise sunt og bevege meg, og han tok det med stor ro. Jeg tenkte at nå blir han vel skikkelig lei, møte ei jente som er på slanker'n, for DET er kult. men han sa bare at da fikk han kanskje noen tips han også, så det ordnet seg jo lett.

 

Nå er jeg også under 90!!!!!!!! Jeg har veiedag onsdager og forrige onsdag var 88,5 biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Det betyr også at BMI'en er under 30!!! biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

 

Nå er det å stå på - jeg blir veldig motivert av å lese dere her inne. Jeg gleder meg allerede til august og vi kan høre forbedringen din på sykkeltur FrkT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har skrevet her inne nå. Forrige uke gikk jeg opp i vekt og hadde ikke lyst å registrere det inn i det hele tatt. Gikk opp over 2 kg på en uke. Forstår ikke at det er mulig men det er tydeligvis det, selv om det ikke var ferie. Jeg skjemmes over det og hadde absolutt ikke lyst til å fortelle det til noen her inne. Men ser jo at det er nettopp da man kan ha behov for oppmuntring og støtte. Ganske irriterende å måtte gå ned disse kiloene som jeg hadde brukt flere måneder på å gå ned. Jeg skylder på 17. mai og pinse med selskaper. Men det er jo meg alt kommer an på. Det er mitt valg hva jeg putter inn i munnen.

 

Jeg har begynt å jogge igjen. Så lenge det er fint vær så blir treningen utendørs og ikke på treningsstudioet. Men styrketrening er greit å ta innendørs. Har halvveis laget en avtale med ei venninne om at vi skal trene sammen minst 1 gang per uke. Ikke alltid lett å få til å klaffe når hun jobber skift.

 

Veiing i morgen og da SKAL jeg registrere det inn og rapportere det til tråden.

 

Synes dere alle har vært veldig flinke.

Nokernok: nå tar du meg igjen snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntring! Gratulerer rosabikini!!

 

Jeg maa ta meg sammen altsaa.. saa snart jeg ser 83-tallet saa begynner selv-sabotasjen! Da begynner jeg bare aa spise litt her og litt der og vips saa gaar jeg opp en mnd hard jobbing paa 4 dager. Har vaert slapp med registreringen den siste uka saa jeg starter det igjen i dag og skal holde meg til 1300 kcal. Da forhaapentligvis blir ikke skaden for stor paa veiedag loerdag. Huff. Tankeloes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

88,2 i dag, ned 300 gram fra forrige uke. Det er vel fremdeles nedover tongue.gif

Takk for all positivitet! Det har vært deilig å få et såpass godt stykke vekk fra 90-tallet, og håper jeg aldri ender opp der igjen!! Korreksjon: det er jo litt vemodig med å si farvel til 90-tallet, for jeg skal jo aldri se det igjen.. høhøhø biggrin.gif

 

TinaP: Veldig bra gjort av deg at du deler dette! Jeg hadde en sånn periode i februar-ish hvor jeg trykket i meg snop og kaker og masse mat, og da fikk jeg dårlig samvittighet for dere. Og ikke visste jeg hvordan jeg skulle si det, så da ble jeg bare borte fra forumet. Flott at du er åpen og at du forstår at det er viktig å holde seg til dette fellesskapet. I alle fall hjelper det for min del! Jeg hadde faktisk et vekthopp her forrige uke. Tirsdag veide jeg 88,5, onsdag var jeg på 89,9. WHAT?? Men det ble jo da 89,9 jeg måtte registrere (ærlighet varer lengst..?). I dag var ny onsdag og jeg klokket inn på 88,2. Kan det være noe av det samme for deg?

 

Jeg merker at jeg legger noe mer press på meg selv, nettopp fordi jeg har et "ansvar" for å delta i denne gruppen og å rapportere og motivere. nå har det gått bra noen uker så nå kommer kanskje den vanlige stoppen i progresjonen noen uker, vi får se.

 

NokErNok2010: jeg kjenner meg dessverre så utrolig godt igjen!! Makan! Det er akkurat som om når man har nådd et delmål eller er kjempefornøyd så går det liksom an å unne seg litt - litt sånn ubevisst. Og det er jo det som har fått meg dit jeg er i dag. Meget merkverdig!

 

Og nå er det jobbing her - 900 gram og jeg er på 20-kilosmerket!!!biggrin.gifbiggrin.gifbiggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81,8 i dag så nå går det nedover igjen selv om jeg var mindre for to uker siden. Jeg kan ikke tenke på det som har vært men fokusere på det som kommer denne uken.

 

Ingen planer om selskapeligheter i helgen men det blir vel lørdagsgodt som vanlig. Har kjøpt inn importerte jordbær og har kost meg med en deilig salat bestående av sommerkål, paprika og jordbær. Det var deilig. Det var det jeg hadde ferdig skjært opp fra i går så det ble mellommåltidet i dag.

 

Jogget i går og har jogget i dag allerede. Føler at jeg er på rett spor igjen nå.

 

Nokernok: Det er nok det samme jeg har gjort. Endelig begynte jeg å gå nedover og da unnet jeg meg ekstra kaker som gjorde at jeg gjorde et kjempehopp opp. Denne siste uken har jeg fått igang trening og fokuset følger litt mer med meg.

 

Kjempedeilig å si farvel for godt til 90 tallet Rosabikini. Du skal se at du snart når meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina, jeg saa ikke ditt tidligere innlegg, tror vi skrev akkurat samtidig. Men det er det samme som jeg naa har gjort altsaa. Jeg har klart aa legge paa meg 1.4kg paa 4 dager.. det tok meg over 1 mnd aa gaa ned det samme. Utrolig surt. Jeg gikk paa vekta 3 ganger for jeg trodde ikke mine egne oyene. Men det er sannheten. Saa naa er jeg tilbake paa 85.3kg og er litt trist. Men vet jo at det kun er min egen feil. Tror noen ganger at jeg foeler for aa ikke maa tenke og telle og trives med det helt til jeg innser min skeivgang og gaar paa vekta. Det sitter litt i hodet ogsaa.. jeg tror liksom ikke helt at det kommer til aa gaa, uansett hvor 'flink' jeg er. Ogsaa begynner jeg aa spise litt mer og saa bekrefter jeg dette saa fint i mitt eget hode.

 

Du har hentet deg inn godt synes jeg Tina.

 

Du klarer det rosabikini! 900 g er ikke mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

De beste innleggene er de ærligste - for jeg tror alle opplever det samme fra tid til annen. Og det er veldig godt å lese at andre opplever det samme - så føler en seg ikke så sær og rar :)

 

Rosabikini - gratulerer med 20 kg-merket!!!! Wow!!!!

 

TinaP og NokERNok - jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har opplevd det samme. Det som er viktig i slike situasjoner er å refokusere - så går man de ned igjen. Men jeg vet alt om hvor kjedelig det er å slanke bort de samme kiloene om igjen.

 

Noen ganger tror jeg kroppen også stopper opp, avventer, hopper litt opp og ned før den er klar for en ny nedgangsperiode. Det som er avgjørende da er den mentale styrken til å fortsette de gode vanene.

 

Og det ser ut som dere begge er tilbake på sporet :D :D Det krever styrke det! Det skal dere gi skryt til dere selv for!! :D

 

Jeg var på reise i går, så jeg veide meg i dag. Vekta viste 89,1!!! :D Det er ned 0,8 i løpet av uken og er super stolt. For dette har vært en uke med mye jobbing - også om nettene for å bli ferdig med ting, pluss reise. Flere valg som ikke har vært gode, men jeg tror jeg også har greid å gjøre noen riktige :)

 

Dette er det laveste jeg har veid på evigheter. Er supermotivert for å nå 88-tallet neste uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Takk alle sammen for hyggelige gratulasjoner - jeg er snart på 20-kilosmerket!! Eller, hadde visst gått opp 700 gram fra onsdag til søndag.. Hmm, men så har jeg bestemt meg for at veiing utenom onsdager ikke teller, fordi det er så ustabilt fra dag til dag og at det er den ukentlige langvarige jobbingen som teller. Dog, jeg har sneket til meg noe snop i helgen, så jeg er nok på stillstand, ja...

 

Gerlig FrkT å være såpass godt under 90!! Det er en sann glede jeg unner deg! Jeg bestemte meg i dag for at jeg aldri skal se 90 igjen. Tidligere har dette vært 95, men nå er det flyttet ned til 90 biggrin.gif

 

I helgen ble det ett glass vin på fredag, lørdag var jeg på kajakkurs! Det var så moro smile.gifsmile.gif

Har ingen aning om hva det ble av kalorier, men det ble noen der og en god del lattermuskler trent etterhvert som jeg ble mer komfortabel med dette fremkomstmiddelet. Og utrent som jeg er trodde jeg at jeg skulle bli mere støl, men kjenner egentlig bare triceps og en eller annen skuldermuskel i venstre arm (jeg er høyrehendt).

 

I går hadde jeg besøk av noen venner og den lille poden deres. Da hadde jeg kuttet opp noe frukt som jeg forsynte meg av. Jeg hadde også satt frem noen hjemmelagde kjeks, gjestene mine gjorde et godt innhugg i disse - jeg spise ikke en eneste en blink.gif

 

NokErNok2010: under 85 - så bra!" Vi skal hjelpe deg å holde deg der!!

 

 

TinaP - jeg gleder meg til å havne på samme sted som deg! Enn så lenge skal du få fortsette å ligge et stykke foran meg; jeg krever ikke at du venter ;) hehe Hvilken vekt begynte du på igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Travel helg. Steller mye i hagen for tiden. Opparbeider meg nye bed og planter blomster. Det blir en del kalorier som blir svettet ut men ingenting blir registrert av dette. Derimot registrerer jeg løpingen min. Har kommet godt inn i treningsvaner igjen. Kun 1 helt fast dag, men klarer likevel å få trent 3-5 dager i uken. Det er jogging/løping hver gang jeg trener og styrketrening minst 2 ganger pr uke i etterkant av løpingen. Har aldri likt å jogge. Ikke i min ungdom heller selv om jeg da var slank. Nå synes jeg det er gøy. Veldig motiverende å se fremgangen. Bruker ikke pulsklokke, har en gammel som virker faktisk, men føler ikke pulsen er det viktigste. Jeg klarer å kjenne etter at jeg får bedre kondisjon uten pulsklokke. Jeg jogger i forskjellige retninger og i forskjellige lengder så ikke lett å måle om jeg er raskere heller. Derfor tar jeg ikke tiden. Men det kunne jeg gjort. Skrevet ned hvor lang tid og hvilken "løype" jeg tok. Kanskje 4 uker senere tar jeg samme "løypen" og er da mye raskere. Et godt tips til meg selv når jeg sitter her og skriver.

 

Rosabikini: Jeg startet på 103 kg for 1 år siden. Og jeg har absolutt ikke tenkt å vente på deg! ;) Det har bare gått så forferdelig tregt med meg de siste månedene.

 

Forstår godt de som var med i "en ny start" at mange av de hadde problemer siste halvåret med å gå ned så mye da. Jeg har og slitt siden februar. Nå derimot tror jeg at jeg er på rett kjøl igjen.

 

Jeg har innsett noe i dag som er veldig viktig for min del. Når jeg blir skikkelig irritert eller sint så tyr jeg til mat. Da overspiser jeg. I dag ble jeg skikkelig irritert på at mikroen ikke virket på jobb for jeg hadde reste-middag med. Det var ikke mat til å spise kald så da måtte jeg kjøre til butikken 5 min unna for å handle meg lunsj. Jeg valgte brødmat men det var rett før jeg spiste mer enn 2 skiver som jeg pleier. Var så sint og sulten så der kunne jeg glatt spist 6 skiver uten problem. Jeg innså faktisk hva jeg var i ferd med å gjøre og klarte å stoppe med de to skivene. Var fremdeles veldig sulten men hadde også kjøpt gulrøtter så jeg tok 2 tykke gulrøtter å knasket i meg i stedet. Er veldig fornøyd med meg selv nå :D

 

Veiedag i morgen. Vil tro den har gått ned for jeg har trent mye siste uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

I dag blir det sykkeltur! Og bra er det siden det ble halvannen flaske med vin igår..mellow.gif

Men, jeg har blitt bedt med på sykkeltur - og jeg liker ikke å trene med andre. Jeg føler bare at jeg henger etter og klarer ikke å nyte noe som helst av sykkelturen, eller hvilken treningsform som velges

 

TinaP: åh, da startet vi nesten likt - og du er snart på 70-tallet??? Da er det bare å sparke egen bak her altså! Og så bra at du har gjort det på ett år! Jeg skjønner hva du mener med de i "ny start" - kroppen reagerer litt slik av og til - prpøver å holde på den vekten den kjenner. Selv om den har så mye bedre av å gå ned mer wink.gif

Godt det har løsnet litt nå igjen i alle fall - det er riktige veien. Og så skal du ha kjempeklapp på skulderen for å skjønne hva du gjorde med de brødskivene, og hva det var som styrte deg der!!biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82,1 kg, dvs 300 gram OPP siden forrige uke. Ikke hva jeg hadde ventet. I går spiste jeg litt fenalår som var veldig salt. Det binder jo væske til kroppen igjen som kan være en av årsakene. Dessuten skulle jeg fått mensen i går/i dag. Har erfaring med at vekta er høyere før menstruasjon enn etter menstruasjon. Men jeg kommer ikke til å få mensen igjen på lenge, hvis alt går bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj! Her skjer det ting! TinaP - er det en liten en på vei???? :D :D Det hadde jo vært så koselig!

 

Jeg veide 89,8 i dag - opp 700 gram. Ikke overrasket. Hadde 10 års bryllupsdag på fredag og det ble feiret med reker, loff og majones til lunch, kaker fra Pascal og middag på Big Horn på kvelden. På lørdagen var vi å grillet hos noen venner og jeg hadde laget og tatt med eplemuffins til dessert. Laget muffins, fordi jeg tenkte at det ville gjøre det enklere å begrense seg... men den gang ei...

 

Jeg har kommet helt ut av rytmen ift trening, så der må jeg gjøre noe drastisk.

 

Det er tydelig at jeg nå bare flyter rundt om kring uten mål og mening... akkurat som en gummibåt på vannet - hvor ingen har tatt årene og padler i en bestemt retning.

 

I kveld blir det noen timer med hagearbeid... får ta en alvorsprat med meg selv da - for det nytter ikke å fortsette slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D/>

Testen slo positivt ut. Termin beregnet etter mens blir 15. februar. Det var planlagt. Tror nok storebror og storesøster blir glad nå selv om jeg ikke kommer til å si noe til dem helt enda. Har hatt to spontanaborter tidligere og vet at det ikke er bare bare å bli gravid eller forbli gravid. Synes to er for lite. Minste er 3 år nå så det er på tide med en til. Men det blir nok stopp på 3. mann.

 

Jeg skal på fest i helgen. Har lært meg triks, sikkert her inne, at jeg skal gå rundt med et vinglass og ha samme vinglass hele kvelden (selvfølgelig uten å drikke av det). Ingen legger vel merke til det? Får snike meg bort med mannen min av og til og be han ta et par slurker ;)/>

 

Jeg kommer nok til å be om tidlig ultralyd. Det har jeg fått tidligere pga spontanabortene. Regner med å få det nå også. Blir spennende fremover. 4 uker er jo allerede gått så det er bare 8 uker igjen av den kritiske perioden. Slapper mer av etterpå.

 

Utfordring blir å fortsette å trene. Jeg skal gjøre det jeg kan for å fortsette men ved begge forrige graviditeter hadde jeg bekkenløsning. Ved første startet det rundt uke 20, ved andre startet det rundt uke 14. Nå er jeg derimot 20 kg lettere så jeg håper det kan gå bedre denne gangen. Er en optimist. Jeg har jo blitt så glad i å jogge nå.

 

Gratulerer med 10 års bryllupsdag!

 

Vi har og 10 års bryllupsdag i sommer. Tenkte å bare ta med forlovere med følge på restaurant. Har og vurdert stor fest men hvem skal man invitere? Venner, de som var i bryllupet? Har ikke samme vennene nå, ikke alle i hvert fall. Mange har jo flyttet på seg siden det. Har 2 mndr å planlegge så det er ikke hast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Tina P - gratulerer!

Bekkenløsning har jeg veldig mye erfaring med - viktig å sette i gang med å trene kjernemuskulatur - det bremser utviklingen litt, faktisk. Jeg var utrolig plaget under og etter graviditet - og det var skremmende inaktivt liv en lang periode. Planken er den beste øvelsen - jeg gikk til manuell terapeut med øvelser og program jeg fulgte. Og meld deg gjerne på bassengtrening med fysioterapeut allerede nå for å komme i gang tidlig nok - om du har tid. Er to steder i oslo man kan trene i basseng (for de med bekkenløsning) hvis du bor der....

Aktivmamma er en danser og personlig trener - flott dame - og har et spesielt opplegg med barseltrening som er bra - hun har også litt treningstips til gravide:

http://aktivmamma.blogspot.no/2011/08/trening-i-2-trimester-rompe-lar-og.html

 

Og ja - det hjelper veldig at du har gått så mye ned i vekt!

 

Lykke lykke til - ta vare på deg selv - ikke så lett å hvile på ettermiddagen når du allerede har to fra før der den minste er 3. Nyt dagen! Og tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Da håper jeg at alt går bra denne gangen :-)

Håper også at du slipper bekkenløsning.

 

Det med å la mannen din av og til drikke litt av glasset,

var jo en god ide :D Da er det i hvert fall ingen som

lurer. Et annet alternativ er Munkholm eller Clausthaler - da

kan du jo faktisk kose deg med det du har i glasset.

 

Eller en lommelerke i veska hvor du fyller opp glasset med

alkoholfri vin hver gang du er på badet...?

 

Hvis du tar denne helt ut - så må du også ta taxi hjem... for

du er jo ikke i stand til å kjøre... B)

 

Jeg hadde også tanker om å feire 10 år med selskap, men kom

fort i knipe ift hvem vi skulle invitere. Samme situasjon som

dere - mange av de vennene vi omgås i dag, kjente vi ikke

den gang.

 

Så det ble bare oss. Men det var nok mest fordi jeg begynte å planlegge alt for sent. Håper at vi kan ta en weekendtur senere i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vaert en del aktivitet forrige uke. Mange gratulasjoner, Tina!

 

Jeg er paa slutten av mensen og veide meg ikke loerdag. Veier meg fredag/loerdag denne uka.

 

Finvaer her. Parkerte bilen paa nursery og gikk hjem og nedover igjen for aa hente. For langt for froeken 3 aar aa gaa, saa jeg tok med vogna til lillebror. Skal faa til dette 4-5 dager i uka, naar det ikke regner. 45 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyone?

 

Jeg synes det gaar bra naa om dagen, baade med mat og gange.

Satser paa aa se 82-tallet 10.juli. Det er 3kg paa 1 mnd med hard jobbing. Skal beholde fokus, orker ikke tulle saa mye, da gaar det jo aldri fremover!! Har en venninne som har gaatt ned nesten 5 kg naa mens jeg har gaatt opp og ned samme 3. Skammelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips gullmedaljekandidaten. Bor ikke i Oslo. De har noe bassengtrening for gravide her som jeg har forsøkt ved tidligere graviditet men det var mest avspenningsøvelser. Ikke mye "trening". Søker litt på nett for å finne trening for de med bekkenløsning men det står bare tips til hvordan du kan unngå smerter ved inn/utstigning av bil og seng. Gå små korte steg og slike ting. Kan ikke kalle det trening vel?!

Jeg overlever nok denne gangen og.

 

Vekten i dag viste 81,3 så det er ned 800 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...