Gå til innhold

Lett på tråden


Gjest giraffe
 Share

Anbefalte innlegg

Vær ikke bekymret, ormy! Jeg vet at jeg lovte å skrive hver dag, men jeg har jobbet hele helga, og tiden har vært knapp. Jeg har på ingen måte tatt av, men har muligens unnet meg litt mye helgekos.

Nå er jeg atter i siget, og jeg håper så absolutt på litt nedgang til tirsdag. Det kommer nok til å gå sakte nedover denne gang, men bare det går litt nedover så er jeg fornøyd. Delmålet mitt på 67 kilo bør kanskje settes til medio mars. Det er ca. 3 kilo dit, men jeg får justere underveis. Jeg klarer ikke være motivert for superrask nedgang med en kilo pr. uke, så jeg tar det over langen.

 

Lykke til i uka som kommer, damer. Jeg er imponert over dere! Håper deres motivasjon kan smitte enda litt mer over på meg,- jeg er litt småslask for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Fint, giraffe, at du ikke tok helt av :) Det er krevende med helgejobbing, det vet jeg alt om ...

 

A propos sakte nedgang:

Hos meg ble det hele minus etthundre gram på denne veiedagen, bedre enn opp så klart, men ikke akkurat motiverende. Enten det er mensen eller jeg går bare ned annen hver uke i denne omgangen, vi skal se. I målene krympet jeg 7,5 cm tilsammen og det er mer hyggelig :rolleyes:

 

Jeg har nå begynt å gå litt mer med mine krykker, fikk i dag 20 minutter med "aerobic" på stegtelleren. Håper jeg kan fortsette med det og ikke får tilbakeslag igjen.

 

Ønsker dere alle en fortreffelig uke med hyggelige veiedager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg er kjempefrustrert idag.

Da var det mandag og ukedag igjen. Jeg har hatt en litt anderledes uke uten kontroll, men ikke ute av kontroll var tankene mine i hvert fall helt til jeg gikk på vekten og så DEN oppgangen.

Jeg har vert på kurs i uken ja, men nå har jeg fått trent 4 dager på rad og spist bra og likevel var vekten opp over 1 kilo.

 

Kjenner meg uten mot nå og har lyst til å spise sjokolade til alle måltidene (men det gjør jeg jo ikke) eller skal jeg prøve å ikke spise noen dager (kun drikke) for å se resultat på vekten som jeg vet gir meg pågangslyst!!! Nei, ikke det heller da fungerer ikke resten av meg og hodet.

 

Egentlig så føler jeg at kroppen er strammere, den er ikke slakk som før, så jeg kan jo håpe på at det er 1 kilo vann som har samlet seg. Tirsdag er veiedagen min så jeg vil avlegge vekten imorgen og.

 

Jeg bare MÅ ned noen kilo innen denne måneden, da blir solferien så mye bedre.

 

Har dere noen tips eller forslag til konkurranse og oppbakking vi kan gjøre sammen i dette forumet? Jeg ser at det er flere med meg som har søtbehov, jeg leser mye om denne avhengigheten men uansett hva jeg spiser så trigger det behovet og spesielt etter middag og utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen. Jeg er kjempefrustrert idag.

Da var det mandag og ukedag igjen. Jeg har hatt en litt anderledes uke uten kontroll, men ikke ute av kontroll var tankene mine i hvert fall helt til jeg gikk på vekten og så DEN oppgangen.

Jeg har vert på kurs i uken ja, men nå har jeg fått trent 4 dager på rad og spist bra og likevel var vekten opp over 1 kilo.

 

Kjenner meg uten mot nå og har lyst til å spise sjokolade til alle måltidene (men det gjør jeg jo ikke) eller skal jeg prøve å ikke spise noen dager (kun drikke) for å se resultat på vekten som jeg vet gir meg pågangslyst!!! Nei, ikke det heller da fungerer ikke resten av meg og hodet.

 

Egentlig så føler jeg at kroppen er strammere, den er ikke slakk som før, så jeg kan jo håpe på at det er 1 kilo vann som har samlet seg. Tirsdag er veiedagen min så jeg vil avlegge vekten imorgen og.

 

Jeg bare MÅ ned noen kilo innen denne måneden, da blir solferien så mye bedre.

 

Har dere noen tips eller forslag til konkurranse og oppbakking vi kan gjøre sammen i dette forumet? Jeg ser at det er flere med meg som har søtbehov, jeg leser mye om denne avhengigheten men uansett hva jeg spiser så trigger det behovet og spesielt etter middag og utover kvelden.

 

Hei bronzee!

Kjenner meg godt igjen det du skriver,å være frustrert over resultatet når man har vært flink. Heldigvis kommer de riktige tankene at man ikke bare spiser sjokolade eller lar helt være å spise :D

Kanskje er vekta i morgen snillere enn du forventer?

Bruker du målebånd? Det hjelper meg de ukene jeg ikke har gått ned kilogram, men centimeter. Å bruke målebånd er jo litt omstendelig, men hjelper allikevel. Du ser forandringer du ellers ikke hadde sett.

 

Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Avlegger en liten kveldsrapport før jeg tar kvelden. Snikveiing i dag viste ingen gledelige nyheter, så jeg har mistet troen på nedgang i morgen. Jeg tror at vi alle må forstå at å gå ned i vekt er en lang og omstendelig prosess. Jeg er slik at hvis jeg har vært flink i to,tre dager, føler jeg med alledere mye tynnere, og begynner å belønne meg selv med godsaker. Det er jo ren idioti, og trigger bare sukkeravhengigheten min.

 

Jeg har nok ingen oppskrift på hvordan man skal lykkes, jeg synes til tider det er et slit og en styrkeprøve større enn jeg makter, og da går jeg rett i sjokoladefella. Jeg går ennå og venter på at søtsuget skal gå over, men hos meg tror jeg nok det er kronisk. En ting jeg har gjort annerledes nå enn sist, er at jeg prøver å styre mest mulig unna hvetemel i tillegg til sukker. Tror nemlig at jeg har litt intoleranse for hvetemel og jeg får skikkelig vondt i magen. Dagen i dag har gått greit, men siden jeg ikke teller kalorier, vet jeg ikke alltid helt hvordan jeg ligger an. Trening har det blitt lite av i det siste, da det er travelt på alle hold.

 

Håper dere klarer å holde på motivasjonen og fortsette å rapportere. Sammen skal vi nok klare å bli bikiniklare før sommeren! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Long time.

 

Dere er flinke her inne. Og flinke til å motivere hverandre. Og jeg noterer at vekta går nedover (og litt oppover innimellom) hos dere også.

 

Her går det mildt sagt i rykk og napp: ned én kilo, opp halv kilo, opp 400 gram, ned halvannen...... Men summa summarum har det blitt halvannen kilo iløpet av januar måned. :) Jeg har vært superflink med maten til tider - men så har jeg liksom plutselig gitt f**n. Hvorfor er man egentlig sånn??!! Jo, jeg vet: Man bare elsker å kose seg. Og jeg er i oppstart av bedrift sammen med venninne - og vi har mange kreative stunder. Og litt vin. Så alt dette er egentlig helt nødvendig - og helt greit :P

 

Jeg har vært greit flink til å trene. Og jeg har begynt å trene styrke. Sånn skikkelig. Ikke bare med pusevekter :huh: Jeg er så heldig å bo i en skyskraper med 70 etasjer. Her bor jeg i 47. etasje. Og hvis jeg tar heisen opp i 56 etasje, finnes et flott, stort treningsrom til fri disp. Inkludert en personlig trener som jobber der hele dagen. Han snakker ikke et pip engelsk. Men vi har de siste 2 ukene funnet en måte å kommunisere på, sånn at han kan hjelpe meg med vekttreningen. Det er skikkelig luksus!! Og for et par dager siden skulle jeg ta en "nødtrening" sent på kvelden - siden jeg hadde sluntra unna hele helga: Jeg gikk trappene opp alle 70 etasjene! Jeg hadde aldri trodd at jeg kunne greie det. Men det ble altså en effektiv økt på 20 min - som jeg skal gjenta så ofte jeg kan :)

 

Det var siste oppdatering fra livet i Korea. (hvor det forresten er vår i lufta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt var -100 gram siden igår, jeg ønsker meg -100 gr hver dag, det hadde vært en flott nedgang det. Da blir min ukens mål: -100 gram pr.dag :rolleyes:

 

Ormy, takk for støtten. Ja jeg måler også men ikke hver uke. Jeg måler når jeg har gått ned litt og da viser det også på cm, men skal ta en målerunde en dag denne uken.

 

En god trening idag, men jeg klarte ikke unngå en deilig muffens som sto å ventet da jeg kom hjem :(

 

Viljestyrke kom til meg, jeg trenger deg!!!!!!

 

Giraffe: enig med deg, søtbehovet er kronisk her og. Vi må prøve å leve med det på en ok måte. Jeg prøver også å styre unna mest mulig hvetemel, poteter osv.

 

MrsH: Jammen er du flink som går opp 70 etasjer i trappetrinn:) Hørtes spennende ut med oppstart av bedrift, er det i Korea? eller internettbutikk? Klart vi må kose oss litt, men ikke hver dag. Selv kunne jeg ønsket å ikke kost meg noe helt til de siste 5 kiloene var av, for så å forsiktig kost meg litt hver lørdag.

 

Ha en fin tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sikt vil en sunn og bedre livvstil gi resultater. Det er slik jeg må tenke og si til meg selv nå da vekta var på 70 igjen. Hadde håpet på litt ned eller stillstand, men siden resultatet ikke var direkte sjokkerende heller, satser jeg på at det skjer noe til neste veiing.

 

Helgene er fremdeles en enorm utfordring, ikke matmessig, men godterimessig. Jeg har ikke før satt meg i godstolen på fredag ettermiddag før sukkerabstinensene tar tak i mine tynnslitte sunnhetsnerver og drar til. Og jeg (som i sådan stund nesten er litt på utsiden av meg selv, nesten litt utilregnelig i gjerningsøyeblikket liksom) ser meg selv saumfare skap og skuffer for deretter å rane dem for det lille som finnes av sukkerholdige varer. Jeg vet jo at jeg ikke kan handle inn slikt før på lørdag, men hva hjelper vel det når verken vaniljesausen, rosinene, kakestrøsselet eller sukkerbitene får slippe unna mitt grådige gap??

 

Livsstilendring krever sin kvinne,- det er helt sikkert. Jeg er veldig glad for at vi kan motivere og støtte hverandre her på forumet. Det gir meg langt større tro på at bunaden sitter som et skudd til 17. mai. Da må jeg være ca +- 65 kilo, og det er en potetsekk til (5 kilo, altså). Når jeg kommer dit vet jeg at selvfølelsen er så mye bedre, klære sitter som de skal, og jeg trives så mye bedre med meg selv. Jeg blir selvfølgelig aldri noen bikinisprader, gud forby, men da kan jeg i det hele tatt tørre å ha den på.

 

Ha en fin-fin onsdag! Jeg er snart på vei til spinningtime, og det er ukas første treningsøkt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det du skriver Giraffe, akkurat sånn har jeg det og. Måtte le når jeg leste for det var så godt og morsomt skrevet:) kanskje vi skal la humoren overta vår fortvilte kamp mot søtsuget. Kanskje er det det som skal til for å kunne vinne over det. Le av det, le det bort, bort bort. Istedet for å bli lei og nedbrutt som jeg gjør når jeg har det som verst så skal jeg prøve å smile inni og utenpå.

 

Må innrømme at det er ikke bare helgene som er utfordring snopmessig for meg. Det er hver eneste ettermiddag/kveld. Jeg kjøper aldri inn snop før til helgen, men vi har vaniljesaus,rosiner,druer,nøtter og bær tilgjengelig, og jeg spiser nok mer enn hva jeg skal av dette. Det er nok ett sunnere alternativ enn sjokolade, men f.eks. valnøtter kar 700 kcal pr.100 gram og det er mye det. Vaniljesausen er bedre med kun 158 kcal pr. 100 gram.

 

Er det noen av dere som vil være med å slutte helt å spise sjokolade og sukkersnop fra mandag av?

Jeg prøvde dette før jul i ett annet forum og da holdt vi ut helt frem til jul som var 5-6 uker og jeg gikk ned ca 2 kilo. Men så kom julen og vips så var det 2 kilo opp igjen, og der er jeg nå.

Min erfaring er at det er lettere å gjøre det sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg skulle så gjerne vært med på sjokoladestopp, bronzee, men jeg tror nok at det blir helt umulig for meg! Jeg trenger virkelig en dag i uka (fortrinnsvis lørdag) hvor jeg kan unne meg litt kos. Problemet er bare at jeg ofte starter helgekosen på fredag og koser meg helt ut i de små timer på søndag kveld. Dessuten blir det ikke bare litt kos, men veldig mye kos, og mye vil ha mer, og så baller det bare på seg.

 

Men jeg SKAL lære meg kunsten å nøye meg med litt! Jeg tror det er dette som skiller meg fra folk som klarer å holde seg slanke. De kan begrensningens kunst. Det kan ikke jeg, foreløpig, men jeg driver og øver meg på det, og blir stadig bedre. Det verste er at jeg føler jeg går glipp av noe når jeg begrenser meg, jeg vil jo så gjerne ha mer, og det er nesten en sorg å tenke på at slik må jeg forsette dersom jeg skal ned i vekt og bli der.

 

Humor er en fantastisk ting, og det gjelder å kunne le av seg selv og de komiske valgene man til stadighet tar. Da jeg sluttet å røyke for mange år siden, hente det at jeg smugrøyket for meg selv. Slik gjør jeg av og til nå også med smugspising av godteri. Det er litt som en ut-av-meg-sjæl-opplevelse, hvor jeg spiser godis, men prøver å narre kroppen min til å tro at jeg ikke har gjort det. Fortrengningens kunst,- den kan jeg! :P/>

 

Jeg synes det har gått ganske bra denne uka. Jeg holder meg nok over 1600 kalorier, og teller ikke heller, men jeg føler at jeg er i siget!

Så gjelder det å prøve å holde på motivasjonen slik at jeg kan nå mitt delmål på 67 kilo om en måneds tid. Jeg håper og tror at det er mulig selv om det nok kommer til å gå litt smått.

 

Og ja, bronzee, det er lettere sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg skal ikke med på sjokoladestopp heller - jeg liker for godt å spise god sjokolade! Det jeg bruker tiden til nå er å lære å spise 10 g - 1 stor bit - om gangen, og det fungerer for meg. Før jul hadde jeg det også ille og MÅTTE spise godteri hver kveld, det gikk ikke annerledes. Siden jeg var 100 % sykmeldt i den tiden, var det vanskelig nok ikke å spise på dagen - og av og til klarte jeg ikke en gang det. Men nå er det overstått igjen, man MÅ bare bestemme seg.

Det hjelper meg utrolig mye å skrive opp kalorier for å holde styr på ernæringen når jeg skal ned i vekt. Jeg kan ikke skjønne hvordan dere klarer dere uten å telle kalorier.

Nå er det snart helg igjen. Jeg har kjøpt en kakeform hvor man kan lage bitte små brownies på et brett. Den skal jeg prøve med en av GreteRoedes oppskrifter til sjokoladekake :) - håper det blir bra.

Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Da var dagens veiing overstått, og endte på 72 blank. Dvs. ned 600gr.siden forrige fredag og det må jeg si meg fornøyd med (kostholdet har ikke vært helt etter boka).

Er helt enig med dere i at spesielt helgene er en utfordring. Man er liksom så sliten etter uka, og vil gjerne unne seg noe godt.. og KOSE seg. Men prøver å tenke at jeg har kost meg masse i mange år, og nå vil jeg faktisk heller komme ned i den vekten jeg ønsker!! Ikke er det langt dit heller, men det er de siste avgjørende kg. som gjør forskjellen, og at man føler seg vel. Vet jeg begynner å bli fornøyd (les med klær!!)rundt 70-71 kg, og da er det lett å slakke av. Det skal IKKE få skje denne gang, da blir det isåfall et GR kurs i mars/april, for nå akter jeg å komme i mål!! Men har tro på at vi skal klare dette sammen her inne :)

Er litt skeptisk til helt godteristopp (for min del)..men må nok vurdere det hvis jeg får problemer med å begrense meg. Forrige helg gikk ikke så aller verst, så håper denne også blir moderat. Og ikke bare for meg, men alle dere andre her inne også ;) Ha en fiin helg, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har alle forskjellige måter å unngå fristeleser på, for meg er total stopp det beste. Vet av erfaring at det er vanskelig alene, så jeg har vært på butikken og kjøpt litt snop til helgen :rolleyes:

 

Jeg vil prøve noe nytt, og det er å veie 2 ganger i uken, fredager og tirsdager for å se om jeg da skjerper meg i helgen. Så idag var vekten 72.0, og det er en fin nedgang på 700 gram siden tirsdag. Håper på fortsettelsen.

 

Gratulere til deg Sunny76 med en flott nedgang :rolleyes:

 

Ønsker dere en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har alle forskjellige måter å unngå fristeleser på, for meg er total stopp det beste. Vet av erfaring at det er vanskelig alene, så jeg har vært på butikken og kjøpt litt snop til helgen :rolleyes:/>

 

Jeg vil prøve noe nytt, og det er å veie 2 ganger i uken, fredager og tirsdager for å se om jeg da skjerper meg i helgen. Så idag var vekten 72.0, og det er en fin nedgang på 700 gram siden tirsdag. Håper på fortsettelsen.

 

Gratulere til deg Sunny76 med en flott nedgang :rolleyes:/>

 

Ønsker dere en fin helg.

 

Tusen takk og gratulerer så masse til deg også Bronzee..700gr. siden tirsdag er jo råbra!!

Ganske morsomt at vi nå ligger helt likt på 72, og har samme mål..så nå får vi kappes om å komme først ned til 68kg ;) Mitt mål er ca 1/4. Lykke til og god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og gratulerer så masse til deg også Bronzee..700gr. siden tirsdag er jo råbra!!

Ganske morsomt at vi nå ligger helt likt på 72, og har samme mål..så nå får vi kappes om å komme først ned til 68kg ;)/>/> Mitt mål er ca 1/4. Lykke til og god helg :)/>/>

 

 

Tusen takk Sunny76 og veldig kjekt at vi nå har samme vekt :rolleyes:/> Det hadde vært en drøm og vert 68 kilo til 1/4, heia oss :rolleyes:/> Er vi samme høyde og? Jeg er 173cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig glad for at vi er blitt så mange her inne som kan støtte hverandre!

Jeg synes uka har gått greit, dagen i dag også, men jeg tvinger meg selv til ikke å gå på vekta før tirsdag. Siden jeg ikke teller kalorier er jeg litt redd for at jeg ikke får noen nedgang, men da vet jeg i så fall hva som må til. Jeg prøver å tenke sunnhet fremfor kalorier, og det kan hende at det ikke er lurt. Sunne saker som nøtter, makrell og laks inneholder uforskammet mye kalorier, og jeg unner meg slikt for tiden. Fett gjør mett, men det spørs om det gir nedgang...

 

Denne helga reiser jeg bort, så jeg gir nok ikke lyd fra meg før tidligst søndag kveld. Så da vet dere at mitt fravær ikke skyldes lettlevnet.

 

Ønsker dere en riktig god helg. Lev sunt og le masse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, og beklager fraværet!

 

Jeg koser meg med å lese hvordan dere har det. Mrs H. - den 70-etasjersøkten må ha vært temmelig bra. Misunnelig. Men med høydeskrekk er kanskje ikke 49. etasje et sted å bo?

 

Godteri, ja! Jeg klarer faktisk å holde meg på den smale sti, men det er bare fordi jeg spiser mye og balanse av alt annet. Jeg er gullmedlem og registrerer til krampa tar meg. På den andre siden hadde jeg ikke gått ned sist uke - opp 600 gram sist uke. Veide meg i morges og tror det skal være godt av igjen. Så nå går jeg på ski som det spruter, og håper 78-tallet vil smile til meg mandag morgen :)

 

Ormy - all respekt for deg og 10 g-bitene med sjokolade. Bra levert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sommerivrig!

Godt å høre at du fortsatt er med og godt å høre at det er flere enn bare jeg som registrerer maten. Er også gullmedlem og synes at det å telle kalorier er det eneste som hjelper - da spiser man automatisk færre søtsaker (man vil jo ikke skrive DET opp, men heller ikke jukse :) ). Takk for ros ang. sjokoladebitene mine. Jeg håper bare inderlig at jeg venner meg til denne dosen sjokolade og klarer å holdet målet også når jeg har nådd trivselsvekten. Det er jo det som er vanskelig.

I dag har faktisk mannen min lagt limesjokoladekake fra GreteRoede i de små browniesformene, slik at hver bit veier 20 g og ha 42 kcal. Men det var vanskelig å spise bare EN bit. Min sønn på fire sa "men mamma, ta en til" - det var ikke lett å forklare han at jeg ønsket å spise flere, men ikke ville :rolleyes:

Ha en fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over en artikkel her idag hvor det står at fett-beskytter mot infeksjoner og fungerer som støtdemper og at å være mager kan være mer usunt enn å ha litt fett på kroppen. Kopiere over linken hviss dere vil lese det. Godt å endelig få bekreftet at fett på kroppen også kan være positivt :D/> Interessant lesestoff.

 

http://www.vektklubb.no/artikkel/fett-beskytter-20332707

 

Søndagen har gått i trening og god mat og kake idag som det er morsdag:)

 

Ønsker dere alle en flott ukestart med sunne valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, flotte damer!

 

Jeg er tilbake etter en helg med en god porsjon helgekos, men også endel aktivitet. Det har nok blitt for mye av det gode, og jeg kunne fint begrenset meg mye, mye mer uten å virke uhøflig. Men jeg sliter med det der,- svigerinnen har laget verdens beste fastelavensboller, jeg fikk to morsdagsgaver, hvorav begge inneholdt godteri. Tipper dere blir temmelig lei av å høre på at jeg til stadighet går av skaftet, gi meg gjerne litt kjeft :angry: Uansett blir jeg nødt til å lære meg noen nye strategier for hvordag jeg skal opptre når bordet bugner av godsaker.

 

Igjen er uka ny og blank, og heldigvis for det. Får håpe jeg har tålt helga sånn noenlunde, og at vekta bikker litt nedover på tirsdag. I dag er iallefall motivasjonen på topp (slik den ofte er når man har stappet i seg for mye dagen før), og jeg går dagen blidt i møte. Ikke noe tull i dag. Vi snakkes i kveld, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra kurs og arbeidsreiser og alt sånt kjedelig livet slenger etter en som gjør at en ikke har tid eller mulighet til å henge med på de koselige diskusjonene her inne. :)

 

Vekta var snill med meg i dag, jeg er en kilo ned. En del av det skyldes sykdom, så jeg skal ikke være overrasket om jeg går noe opp igjen, men jeg skal være forsiktig og prøve å unngå det.

 

I dag skal jeg være mye ute i aktivitet, og skal smøre et par små matpakker for ikke å bli fristet av rosinbolle og kakao på bakeriet på vei hjem. :ph34r:

 

Dette blir en bra uke folkens! heia heia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag,

 

Vekta var grei mot meg og bikket ned på 78-tallet i dag, om bare så vidt. Bra, for det gir ny energi og jeg ser jo at det virker. Nå er BMI-en på 23-tallet, og jeg er ned 4,3 kg fra jul. Det funker for meg :)

 

Giraffe - det faller seg ikke naturlig å kjefte på et forum som dette, altså. Men kanskje er det et uttrykk for at du må jobbe med motivasjonen din? At du må minne deg selv på hvorfor du forsøker å gå ned i vekt og hvorfor det er noe du er villig til å ofre noe for. Jeg klarer meg ikke uten å registrere alt jeg putter i munnen. Og det er jo egentlig ikke sunt, det heller. Men det er bevisstgjørende og motiverende å holde på med denne registreringen (og det må jeg si, for skal jeg stabilisere må jeg vel holde på med det hele året...) Uansett - jeg heier på deg og vet at dette fikser du! Men det krever fokus :)

 

Indigo - grattis med flott resultat. Litt bonus skal man uansett ha for å være syk, hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Gratulerer med bra vekttap sommerivrig!

Hos meg var det hele 200 g ned, ikke noe stort, men bedre enn opp. I cm ble det + 0,5 cm, det er nok bare variasjon av samme måling.

Jeg er ikke fornøyd med nedgangen, spesielt fordi jeg holder meg streng på meny 1 og registrerer alt jeg spiser. Det var dårlig med treningen i uken som var, foten tålte ikke mye og kroppen var sliten.

Håper på bedring denne uken. Jeg går noe mer på foten nå uten krykker, men da tåler den ikke spinning på trimsykkel. Allikevel må jeg prioritere vanlig gange fremfor trening for å komme meg full tilbake i jobb.

 

Giraffe, jeg er veldig enig med sommerivrig, at vi ikke skal kjefte på noen her på forum. DU må selv bestemme deg og så lenge du bare holder ut noen dager for så å falle tilbake igjen til gamle vaner, blir ikke det noe stort vekttap. Men du har jo startet denne tråden, så du har nok motivasjonen et sted, den må bare komme ordentlig frem! Vi skal støtte deg opp, men DU må gjøre jobben. Jeg anbefaler på det sterkeste å registrere kalorier og ser det samme som sommerivrig at jeg må nok holde på med dette hele året for å få stabilisert vekten.

 

Ha en fin uke med mye sunt mat og mosjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null tull i dag! Dere har helt rett i at jeg må jobbe med motivasjonen, og det hjelper godt på med noen gode påminnelser fra dere.

 

Jeg er spent og nervøs for veiinga i morgen. De siste par ukene har vært veldig travle, både på jobb og privat. I slitne stunder ender jeg ofte opp med å belønne meg selv med noe jeg slett ikke har godt av, men nå skal jeg virkelig prøve å holde meg i skinnet og ikke dytte streken foran meg. Denne uka er langt luftigere hva tidsplanen angår, og jeg skal ta meg tid til noen heidundrende treningsøkter.

 

Kjekt at du er tilbake, indigo! Jeg trodde du hadde forduftet for godt, men nå er jeg glad for at vi atter kan sutre oss ned i vekt sammen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...