Gå til innhold

Nickiis siste ord


Anbefalte innlegg

Omstart nr 563 :P/>/>/>/>/>/>

 

Av tittelen kan det virke som om jeg sier adjø, men det er ikke det denne tråden handler om. Det betyr rett og slett at det er JEG som bestemmer. Det er jeg som har siste ord i saken når det gjelder denne kampen mot kiloene.

 

Mitt nye motto er "We can do it!" Inspirert av en poster fra andre verdenskrig. En annerledes kamp, men motiverende likevel :)/>/>/>/>/>/>

 

Jeg er og blir en jojo-slanker. Etter over ett år i et stort sett positivt modus greide jeg å gå så til de grader på trynet igjen. Etter en måneds tid med null selvkontroll har jeg lagt på meg heftig. Det har i grunn ikke vært en spesielt god tid. Jeg har følt det som om jeg har levd i en tåke jeg ikke kom meg ut av. Jeg sliter veldig nå med å greie å ta meg sammen. Men å gi opp er et alternativ som ikke eksisterer, så jeg bare bretter opp ermene og kjemper videre. Jeg veide meg inn i dag på hele 64,7 kg og har dermed 14,7 kg som skal bort. +/- 2 kg tenker jeg ;)/>/>/>/>/>/>

 

Game is on!

 

12.09.11 74,0 kg

...

14.01.13 64,7 kg - 0,0 kg totalt - 9,3 kg

21.01.13 64,2 kg - 0,5 kg totalt - 9,8 kg

28.01.13 64,0 kg - 0,2 kg totalt -10,0 kg

04.02.13 64,5 kg + 0,5 kg totalt - 9,5 kg

11.02.13 64,0 kg - 0,5 kg totalt -10,0 kg

18.02.13 65,0 kg + 1,0 kg totalt - 9,0 kg

26.02.13 64,9 kg - 0,1 kg totalt - 9,1 kg

05.03.13 64,0 kg - 0,9 kg totalt -10,0 kg

....

03.06.13 64,1 kg + 0,1 kg totalt - 9,9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regnskap for i går:

Inntak ca 1500

Forbruk før trim ca 1680

Trening ca 350

Kaloriunderskudd ca 530

 

Burde nok ha et underskudd på rundt 700, det kommer jeg nok til etter hvert :)

 

Fokus denne uka er å holde regnskap og passe på å få nok søvn. Hver morgen tenker jeg "I kveld SKAL jeg legge meg tidlig". Men skjer det? Nei... Jeg blir sittende en god stund utover kvelden å se litt på tv og sånt, så har jeg en drøss med ting å gjøre før jeg skal legge meg etterpå... Rydde litt, henge opp noen klær, lete frem ting til dagen etter osv. Og vips er klokka passert tolv... Så ny plan: Når barna er i seng skal alt ordnes før det blir noe sofa-tid! Så er det bare å tasse i seng i halv elleve-elleve tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskap tirsdag:

Inntak ca 1430

Forbruk før trim ca 1680

Trening 0

Kaloriunderskudd ca 250

 

Regnskap onsdag:

Inntak ca 1500

Forbruk før trim ca 1680

Trening ca 450

Kaloriunderskudd ca 630

 

Dette funker jo greit. Har nå gjenvunnet kontrollen sånn høvelig. Sneik på vekta i morges, og resultatet var oppløftende. Får håpe jeg greier å opprettholde det gjennom helgen, noe som kan bli en smule utfordrende. Skal på middagsbesøk, og da kan det fort bli noen kalorier ekstra. Det betyr at jeg må være litt mer aktiv. Det kan jeg klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg tenkte et øyeblikk som Koala da jeg så tråden, og ble veldig glad da jeg skjønte at det ikke var farvel, men heller en god dose av nytt pågangsmot :D

 

Jeg har også tenkt at jeg nok for alltid er en jojo-slanker. Håpet for fremtiden er at selv om hodet er jojo og jeg mest sannsynlig vil ramle utpå igjen i perioder, så vil jeg ha lært meg å snu tide slik at periodene bli korte og medfølgende oppgang ikke bli mer enn at det lar seg håndtere på noen uker å få det av igjen.

Tidligere tiders jojo-oppførsel har for meg bestått i flere titalls kilo opp før jeg våkner av koma og skjønner jeg må gjøre noe. Men de siste årene har det ikke vært slik, så jeg synes det går fremover. Helt enig med Koala, noen skritt frem og et par tilbake er likevel fremover :D

 

We can do it, klart vi kan! Godt å ha deg tilbake i modus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo sagt at jeg ikke gir opp ;) Jeg kan jo være litt mer eller mindre fraværende i perioder, og går jeg på trynet skal jeg ALLTID reise meg igjen. Jeg har prøvd å gi opp, og funnet ut at det er ikke min stil!

 

Jeg føler at jeg er veldig klar for å gå i mål nå. Så jeg går nå inn i dette som en slags siste runde. Kampen har vart i mange mange år nå, så det begynner vel å bli på tide å gjøre seg ferdig. Jeg fikk på en måte et behov for å markere det litt for meg selv. At jeg bestemmer, jeg har det siste ordet, og at det nærmer seg en sluttfase.

 

Regnskap torsdag:

Inntak ca 1530

Forbruk før trim ca 1680

Trening 200

Kaloriunderskudd ca 350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du skal absolutt få det siste ordet i kampen mot kiloene - ser at du har kommet godt på vei allerede! Dette blir året vi kom i mål. Yes we can som mr. Obama ville sagt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA, Nickii!!

 

Vi har vært gjennom mange tryn, men det vi virkelig har lært de siste årene er hvordan vi skal reise oss igjen, børste støv av knærne og fortsette målrettet, jevnt og trutt.

 

Jeg synes det er så herlig å lese slike innlegg, de viser styrke!

Du klarer dette, se. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Nickii!

Så flink og motivert du er! :)

Kan jeg spørre deg hvordan du rekner ut hva forbruk du har (utenom treninga) ??

Jeg vil også kunne rekne på underskuddet slik som du gjør! Føler det kan hjelpe min motivasjon iallefall!! :) Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engeljenta28: jeg er 153 cm. Så for min lave høyde er jeg en del overvektig... I følge bmi skal jeg være under 58 kg, men da jeg var nede i nærheten av den vekta var jeg fortsatt veldig rund, så jeg tror nok jeg må ned mot 50 skal jeg føle meg vel.

 

LindaM88: Jeg bruker gr sin utregningsmetode. Du finner den her:

 

http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/9333-saa-mye-skal-du-spise-i-loepet-av-en-dag/

 

Stopper når jeg får svaret på energiforbruk før trim :-)

 

Jeg pleier å være litt streng når jeg registrerer inntak. Runder gjerne litt oppover, og runder litt nedover på trimmen for sikkerhets skyld. Det er jo ofte sånn at vi undervurderer inntak og overvurderer trim. Bedre å være litt streng da tenker jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, dette var IKKE gode nyheter, men greit nok - jeg tar utfordringen! :lol:

 

Jeg er ikke så veldig fornøyd med egen innsats etter jul. Jeg har lett for å jafse innpå når jeg slipper opp litt på "reglene", og det svarer seg veldig fort i kilo.

 

Jeg tenkte jeg skulle være flink til å registrere inntak igjen - altfor lenge siden sist, og jeg trenger den "moralen" jeg får av å registrere. ;)

 

Tre flinke uker til vinterferien?? Jeg er klar! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp!! Jeg er også klar :)/>

 

Skled ut med registreringen da jeg ble syk for en uke siden, men i morgen begynner jeg igjen. Blir bra det!

Herlig, det MÅ bli bra, det! :D Godt å være flere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er jo hvordan en føler seg som er viktigst. Men i forhold til vanlig BMI er min øvre grense 70kg og med den nye er øvre grense 73,5 og det stemmer faktisk bedre med hva jeg selv opplever. Det er først rundt 74kg jeg føler meg tjukk. og har tenkt at 70pluss/minus 2kg er greit område å leve i for meg. ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY!Hvor er viljestyrken?? Var det ikke nå jeg var så motivert, så klar for å brette opp ermene og gjøre en skikkelig innsats??

 

I stedet oppførte jeg meg helt irrasjonelt. På butikken i går ble jeg bare som et stort, stygt, hjernedødt troll som bare "SJOKOLADE!!" Røsket med meg en storplate stratos og trykket innpå hele plata før middag. Spiste ikke så mye til middag da... Satt igjen med en uggen følelse, anger og kvalme... Så var det bare å forsøke å kompensere for skaden, så det ble en par timers trening på kvelden. Etter å ha registrert inn alt endte jeg med å gå sånn høvelig i null i regnskapet. Men sånn her kan jeg jo ikke ha det... Må prøve å legge inn noen grep.

 

En del av sjokoladesuget skyldtes nok at jeg var blitt litt for sulten. Så mer mat på formiddagen kan være gunstig en periode. Så en ting jeg har prøvd før som funker utmerket er å starte dagen med karbohydrater for å fylle opp glykogenlagrene og forhindre søtsug senere på dagen. Og sist men ikke minst: SØVN! Begynte med så gode rutiner, men da jeg ble syk rotet jeg det til. Så det må på plass igjen.

 

Med disse tiltakene håper jeg å få på plass selvkontrollen igjen. Det er jo jeg som skal styre kroppen, ikke den som skal styre meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo jeg som skal styre kroppen, ikke den som skal styre meg!

Well said! Men dærsken, så vanskelig noen ganger..... :blink:

 

Fordelen med å få en trøkk 16 er at man får en boost til å skjerpe seg, alternativt legge nye slagplaner. I dag går det derfor helt sikkert mye bedre! :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var ikke så bra. Hele dagen var fylt med stress og kaos. Og jeg la meg sent, noe jeg kjenner veldig godt i dag <_<

 

Startet dagen i dag med å spise frukt. Nå har jeg planer om å innta ca 700-800 kcal før middag. Vanligvis ligger jeg vel på omkring 500. Blir spennende å se om det får noen effekt...

 

Men nå ser det ut til at det er noe feil i registreringssystemet. For flere av matvarene får jeg bare opp 0 kcal uansett hvor mange gram jeg legger inn. Merkelig! Og ikke minst irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Men nå ser det ut til at det er noe feil i registreringssystemet. For flere av matvarene får jeg bare opp 0 kcal uansett hvor mange gram jeg legger inn. Merkelig! Og ikke minst irriterende!

Vi er mange som har slitt med det og det er meldt. Er spent på om det da viser seg at jeg har spist altfor mye, for det tok en stund før jeg merket det selv....

 

Håper dagen din i dag blir bedre enn dagen i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Men nå ser det ut til at det er noe feil i registreringssystemet. For flere av matvarene får jeg bare opp 0 kcal uansett hvor mange gram jeg legger inn. Merkelig! Og ikke minst irriterende!

 

Ja, veldig irriterende! Jeg rapporterte det inn inn til brukersupport og fikk følgende svar i går:

 

Hei,

Vi har begynt å jobbe med å lage Produktguiden på App!

I den forbindelse, oppsto det en teknisk feil – og en del matvarer ble vist i dagboken med 0 kalorier…

Vi har nå funnet ut av feilen – den blir rettet, sannsynligvis i morgen formiddag.

Vi er 99% sikre på at det du har registrert med 0 kcal, vil bli vist riktig etterpå, så du har ikke registrert forgjeves!

Vi vil legge ut en melding på forsiden på greteroede.no når feilen er rettet.

 

Gode nyheter at det kommer en app! Men håper de får feilene rettet snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, kjempegode nyheter! Slik det er nå, så er det omtrent håpløst å legge inn på Android-operativsystem, boksene legger seg bak hverandre og alt går i surr.

 

Jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltakene ser ut til å hjelpe... Til en viss grad i allefall. Har fått kontroll over søtsuget. Men jeg har jo endt opp med å innta litt for mange kcal totalt sett likevel, ettersom jeg spiser mer på formiddagene, men ikke helt greid å resusere på inntaket til middag og kvelds. Men det skal jeg ta tak i fra mandag av. Jeg har vært inne på tanken om å melde meg på GR-Gull. Det vil nok gjøre at fokuset på registrering av inntak blir litt større. Så det tror jeg ganske sikkert at jeg helt sikkert kommer til å gjøre :D

 

Søvn hjelper, du verden så godt det hjelper! Merker overskuddet begynner å melde seg.

 

Jeg begynner å føle meg litt mer i kontroll nå, så fra nå av bestemmer jeg meg for at jeg skal ned i vekt! For tenk, at så enkelt er det faktisk, at man bare må bestemme seg for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...