Gå til innhold

Nickiis siste ord


Anbefalte innlegg

Ja så enkelt og vanskelig er det, som Nike reklamen:Just do it! Jeg har vært GR-Gull medlem siden i høst og det er greit men merker at jeg lett henger meg opp i å få full pott på alt og da går jeg kjapt over kaloriinntaket... Akkurat nå vil jo ikke systemet regne ut daglig gjennomsnitt engang siden det er for lavt HAHAHAHA Men jeg følger med på protein (høyere enn anbefalt), karbohydrat (lavere enn anbefalt) og fett (halvparten av anbefalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg meldt meg inn i GR-Gull :D :D :D

 

For 6 mnd!! Var jo liten vits å bare velge 2 mnd når prisen for 2 mnd var 299 og 6 mnd 449...

 

Det føles bra. Som om jeg har forpliktet meg litt mer seriøst på en måte. Jeg skal være trofast i disse 6 mnd. Jeg skal loggføre etter beste evne. Og er jeg bortreist skal jeg logge manuelt og føre inn ved første anledning.

 

I løpet av disse 6 mnd skal jeg nå målet mitt. (En stemme i hodet mitt ler veldig høyt nå... Setningen virker absurd! Men den som ler sist, ler best ;) )

 

I dag var vekta 64,5 kg. Det merkelige var at jeg følte meg slankere enn på lenge, så vekta samsvarte overhodet ikke med hvordan jeg følte meg i kroppen... Men uansett så er det ikke lenge vekta skal få være så høy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så bra! Aldri galt med litt ekstra motivasjons- og drahjelp :)

Vi har alle forutsetninger for å kunne ta skikkelig sats nå de neste ukene og månedene, så det synes jeg vi bare skal gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallbra! Det kjennes godt p forplikte seg litt ekstra :) Men den stemmen i hodet kan bare gå å legge seg! I fjor på våren hadde jeg det på samme måte, jeg kjente at NÅ er tiden inne og selv om påsken kom greide jeg å tenke at "det blir jo påske til neste år også..." og klarte å stå over det meste av snopet med unntak av 1 sjokoladekanin jeg hadde gitt meg selv lov til. Den smakte ikke så godt som jeg trodde så i år vet jeg ikke om jeg gidder det engang ;)/>

Kan jeg så kan du! Dette klarer du Nickii, ikke tenk på hva du må gjøre siden for å holde vekten men fokuser på her og nå! Jeg heier på deg :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag to, og holdt nesten på å sluntre unna loggen. Men så tenkte jeg at dette har jeg jo betalt for, og ikke noe tull nå. Så nå er loggen utfylt med både mat og trim :D Det går vel en stund før det blir rutine å logge igjen, så må bare tvinge meg selv til å gjøre det så jeg får inn vanen.

 

Jeg trenger et målebånd...Har tenkt at jeg skal bli flinkere å ta målene nå også. Hadde et sånt Gr bånd, men klarte å ødelegge. Og bestille nytt koster jo dobbelt pga porto. Helt sykt! Så av prinsipp gidder jeg faktisk ikke gjøre det... Så tror jeg må anskaffe meg et vanlig et hvis jeg ikke greier å fikse det gamle.

 

Så skal jeg ta bilder. Det har jeg aldri gjort før, så det blir litt nytt og sikkert gøy å se på etter hvert. Selv om det ikke blir så gøy å se på bildene nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ja, de målebåndene til GR er geniale! Men - portoen er som du sier noe dritt. Sist jeg meldte meg på kurs tenkte jeg at jeg skulle bestille det samtidig. Kursboken sendes jo portofritt, men du må ikke tro de kan putte målebåndet oppi samme pakke og fortsatt sende portofritt - neida, det kom plutselig i tillegg må vite! Så jeg lot elegant være og bruker det heller som et vanlig målebånd (plastdingsen i enden har falt av). Akkurat som deg - prinsippsak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start, Nickii! :D

 

Jeg anbefaler absolutt bilder. Bilder lyver liksom ikke, og jeg må ærlig innrømme at det gjør speilbildet!

 

Her forleden var jeg på et hotell og tenkte jeg jammen skulle ta en treningsøkt på trimrommet der. Jeg var stinn og følte meg utilpass, men trakk i tights og stram treningsoverdel. Opp på en spinningssykkel og dro i gang, da jeg plutselig fikk se meg selv i et speil som stor på siden av meg. Jeg så jo.... TYNN... ut.

 

Enten så er jeg faktisk helt normal i fasongen, eller så er det juksespeil. Andre ganger føler jeg meg mye bedre og ser mye bedre ut i speilet enn bilder viser, så jeg er blitt en trofast tilhenger av bildebevis. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God start, Nickii! :D/>

 

Jeg anbefaler absolutt bilder. Bilder lyver liksom ikke, og jeg må ærlig innrømme at det gjør speilbildet!

 

Her forleden var jeg på et hotell og tenkte jeg jammen skulle ta en treningsøkt på trimrommet der. Jeg var stinn og følte meg utilpass, men trakk i tights og stram treningsoverdel. Opp på en spinningssykkel og dro i gang, da jeg plutselig fikk se meg selv i et speil som stor på siden av meg. Jeg så jo.... TYNN... ut.

 

Enten så er jeg faktisk helt normal i fasongen, eller så er det juksespeil. Andre ganger føler jeg meg mye bedre og ser mye bedre ut i speilet enn bilder viser, så jeg er blitt en trofast tilhenger av bildebevis. :D/>

 

Problemet mitt er bare at han som skal ta bildene kan ikke ta bilder... Han greier ikke å få det fra en normal vinkel (sikkert fordi han er to etasjer høyere en meg). Jeg ser i alle fall ikke normal ut på de bildene. Kanskje jeg må få kidsa til å ta bilder :D

 

Så er jo ikke speilbildet så enkelt å sammenligne med heller da... Det vil jo bare være ut fra hukommelsen, og det er i hvertfall ikke pålitelig. Nei, her skal det dokumenteres på skikkelig vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Når man skal ta bilder av personer skal man jo på samme nivået som de man skal ta bilder av. Ergo kan han - hvis han er to etasjer høyere - gå ned i knestående eller sette seg på en stol. Så enkelt er det! :) Eller så enkelt som du sier - få ungene til å gjøre det. Forutsatt at de er høy nok selvsagt.... ;) Men ja - bilder er greit å ha. Jeg har det ikke. Dvs jeg har jo bilder fra da jeg var på mitt største, men har ikke tatt sånne bilder hvor jeg poserer før, under og etter. Ser litt for meg sånne helfigurbilder i profil, ala sånne som gravide tar for å dokumentere den voksende magen. Bare at for min del blir det den minkende... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er samme som GR målebånd, men er slikt tommelbredt sy-målebånd til 69,-Tidligere brukte jeg et smalt som snurrer seg opp av seg selv og da målte jeg nok litt feil for det skar seg mer inn i flesket :lol:/> Men sålenge feilen er konstant gjør det jo ikke noe. Men merket det når jeg byttet målebånd for da "ble" jeg tjukkere.

 

Ellers har jo biltema og clas olsson mye kjekt i målbånd som er billig og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal ta bilder av personer skal man jo på samme nivået som de man skal ta bilder av. Ergo kan han - hvis han er to etasjer høyere - gå ned i knestående eller sette seg på en stol. Så enkelt er det! :)/> Eller så enkelt som du sier - få ungene til å gjøre det. Forutsatt at de er høy nok selvsagt.... ;)/> Men ja - bilder er greit å ha. Jeg har det ikke. Dvs jeg har jo bilder fra da jeg var på mitt største, men har ikke tatt sånne bilder hvor jeg poserer før, under og etter. Ser litt for meg sånne helfigurbilder i profil, ala sånne som gravide tar for å dokumentere den voksende magen. Bare at for min del blir det den minkende... :D/>

 

Ja jeg vet, men han får det ikke bra selv om han bøyer seg ned... Skjønner ikke hva han gjør med kameraet, men proposjonene blir helt feil uansett... Og det er ikke meg det er noe "galt" med, for det blir ikke sånn når andre tar bilde av meg...

 

Jeg tror det finnes lite bilder av meg på mitt største. Jeg skjemtes jo så mye da, og prøvde å gjemme meg mest mulig unna kamera. Nå synes jeg det er litt kjedelig, for hadde vært gøy å sett forandringen :) Men forhåpentligvis blir det mer forandring, som kan bli gøy å se på om et par måneder :D

 

Jeg skal ta bilder både forfra, bakfra og på siden. Her skal det dokumenteres fra alle vinkler, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er samme som GR målebånd, men er slikt tommelbredt sy-målebånd til 69,-Tidligere brukte jeg et smalt som snurrer seg opp av seg selv og da målte jeg nok litt feil for det skar seg mer inn i flesket :lol:/>/> Men sålenge feilen er konstant gjør det jo ikke noe. Men merket det når jeg byttet målebånd for da "ble" jeg tjukkere.

 

Ellers har jo biltema og clas olsson mye kjekt i målbånd som er billig og greit.

 

Okei. GR-målebåndet var så kjekt fordi du kunne lage en løkke med det slik at du slapp å holde enden. Enklere når man skal måle seg selv, og lett å gjøre med bare en hånd. Så strammet man ved å trykke på en knapp. Litt vanskelig å forklare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag... Uken så langt:

 

Jeg har vært veldig nøye med loggingen og notert hver smule jeg har spist. Men det betyr ikke at jeg har vært så flink med inntaket. Jeg har spist for mye hver eneste dag. Ikke så mye at jeg tror jeg blir å legge på meg, men så mye at jeg ikke tror jeg kommer til å gå ned noe...

 

Aktivitetsnivået ble lavere enn planlagt grunnet en ekkel forkjølelse. Det gjør det høye inntaket enda mer ugunstig! Nå må den forkjølelsen slippe taket så jeg får trimmet litt!

 

Målet er uansett ned til mandag, så jeg har 3 dager på meg å gjøre noe med det. Tar den utfordringen jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag, o herlige mandag! Ny uke, nytt fokus!

 

Ukens fokus er på kosthold. Mer grønt. Mer protein. Mindre karbohydrater.

Jeg er fortsatt forkjølet. Jeg blir fort sliten og jeg får liksom ikke helt til å ta skikklig i. Eller gikk jo bra på lørdagens trening da jeg perset i benk med 55 kg :D

 

Så gikk jeg ned 0,5 kg. Føler meg vel ikke helt tilfreds med det, men det er mest fordi det ikke var så god innsats i forrige uke, og ordi jeg har vært nede på 63-tallet flere ganger i det siste. Innsatsen denne uke skal bli bedre!

 

Jeg har en liten tidsfrist. Skal på noe "greier" hvor det er litt viktig å se presentabel ut. Har tenkt å handle meg litt nye klær til den anledningen, men å handle klær som jeg ser ut nå frister overhodet ikke! Så max innsats, så blir det bra. Har 4,5 uker på meg til jeg må gjøre innkjøp, så her er det ingen tid å miste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tenker også at jeg ikke orker å investere i klær som forhåpentligvis bare kommer til å bli for store om relativt kort tid... Men så tregt som det går med meg, så rekker jeg faktisk å slite ut klærne så jeg rett og slett er nødt til å handle litt. Men da selvfølgelig så billig som mulig ja ;)

 

Nå begynner jeg å føle meg som meg selv igjen, sånt rent psykisk... Fysisk er jeg litt hanglende ennå. Forkjølelsen sitter godt plantet, ja så godt at det kjennes ut som den aldri kommer til å bli borte... Men det jeg er så fornøyd med er at jeg begynner å få kontrollen tilbake. Den sterke sultfølelsen og trangen til å spise noe virker å avta. Så nå skal det begynne å skje ting fremover ;)

 

Jeg har målt cm nå, så det blir virkelig spennende å følge med på! Så gjenstår det bare å få tatt bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skjemmes over meg selv. Jeg greier ikke ta meg sammen! Og jeg avskyr meg selv for det. Jeg er patetisk!

 

Først er jeg idiotisk naiv. Vel... Hovmod står for fall! Og gjett om jeg faller da!! Jeg føler meg ved godt mot, jeg er sterk, jeg er klar, nå skal jeg virkelig ta i! Før jeg i neste øyeblikk er forvandlet til et depressivt, irritabelt og grettent fråtsemonster som er fullstendig umottakelig for fornuft... Jeg forsøker meg på et "ikke spis det der, da ødelegger du bare for deg selv", som blir avløst med "det driter jeg en lang marsj i... Jeg er sur, jeg er lei, buhu, det er så synd i meg..."

 

Å det er jo så innmari patetisk! Men akkurat i de der øyeblikkene, så er jeg så fjern at jeg ikke kjenner meg selv igjen. Redusert til en håpløs skapning som finner 1000vis av unnskyldninger og grunner for å skeie ut. Og etter å ha fortært noen hundre kalorier, så kommer angeren. Og jeg blir forbannet på meg selv. Jeg er så dum! Så blir jeg med ett sterk og motivert og tenker at dette skal ikke knekke meg nei, jeg skal stå på. Jeg gyver på med godt mot, treningsøkter og alt. Lover meg selv at fra nå av er det helt stopp med snop, godteri, kaker, potetgull ++ Noe som varer i alt mellom noen timer til et par dager. Så er det på'an igjen. Hva feiiiileeer det meg??

 

Nå føler jeg meg kun naiv som tenker at dette skal jeg klare, dette får jeg til, jeg vil, jeg kan, jeg er motivert, jeg får dette til! Underbevisstheten min fnyser... Pøh... Du kan prøve så mye du vil, men snart er du patetisk igjen!

 

Jeg har nok et problem ja... Jeg er min verste fiende! det er så vanskelig å sloss med seg selv. Og for tiden virker det som om min dårlige side er mye sterkere enn min gode side. Jeg føler meg litt rådvill... Vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette her...

 

Jeg må nok finne ut hva det er som utløser de episodene, og forsøke å forebygge dem, for når de allerede har oppstått er det for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det at jeg skrev det innlegget i går kan ha hjulpet... Jeg hadde en skikkelig bra dag i går. Alt gikk etter planen, og jeg fikk en kostholdsscore på 9,2 ! Beste dagen på månedsvis tror jeg... Og med 5 tp gjennomført kunne jeg ikke fått en bedre start på uka.

 

Jeg er mer optimistisk i dag. Men jeg tør ikke tenke så mye lengre enn det foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du skal bare se at det å skrive ned frustrasjonen har hjulpet - kostholdsscore på 9,2 er jo veldig bra! For ikke å snakke om alle trimpoengene.... :)

 

Hva som feiler deg? Du er ihvertfall ikke patetisk. I mine øyne er du ganske normal, for jeg har hatt det sånn i lange perioder selv. Og så plutselig en dag har jeg ikke klart å komme meg tilbake til de gode vanene og så har kiloene fått ballet seg på igjen. Hvis du klarer å finne ut hva som utløser episodene har du kommet langt, for da kan du jobbe mye bedre med den mentale biten. For min del har det handlet mye om dårlig selvfølelse, ensomhet, følelsen av å ikke strekke til osvosv. Jeg kjemper en hard kamp mot følelsene på daglig basis, men denne gangen skal jeg vinne! Sånn er det bare.... ;)

 

Uansett - lykke til - håper dagen i dag blir like bra som dagen i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

 

Nå har jeg to gode dager bak meg, og satser på at dette blir den tredje. Skjønner ikke helt hvor den plutselige styrken kom fra... Eller kanskje jeg gjør det når jeg tenker meg om... Har jo gjennomført noen få enkle tiltak. Men om det er tilfeldig eller om jeg rett og slett bare hadde to gode dager... Aner ikke... Time will show!

 

I går fristet sofaen mer enn noe annet, men jeg greide faktisk å skille meg av med den og fikk meg en fin kveldstur. Det gav god samvittighet!

 

Seier nr 2 var at jeg greide å holde fingrene laaaangt unna popcornskåla til samboeren :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...