Gå til innhold

Nickiis siste ord


Anbefalte innlegg

Yeah baby!

0,9 ned på tre dager, not bad! Selv om det er mest væsketap, så er jeg glad for at det endelig ser ut til at jeg greier å ta tak på et skikkelig vis.

 

Jeg er så utrolig fornøyd med innsatsen min de siste 3 dagene. Har hatt relattivt høyt aktivitetsnivå og inntaket har vært helt innenfor rammene. Og jeg har ikke følt at det har vært så vanskelig heller... Nå begynner jeg å få tilbake troen på at jeg faktisk er i gang igjen!

 

Jeg kjøpte en stor sjokoladeplate i går. En ny sort... Jumbo eller hva det nå het... Jeg er jo sjokoman, og hvis det kommer noe nytt, så MÅ jeg bare prøvesmake. Men jeg har lagt den i en skuff hjemme, og sparer den til helgen. Og at jeg greide å legge den bort er bare helt utrolig! Det hadde ikke skjedd i forrige uke for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, jeg er så vannvittig klar for å komme i mål. Etter uttallige turer opp og ned, så begynner det å bli på tide å gjøre seg ferdig. Nå må jeg først ta av de 6 kg jeg har lagt på meg de siste to månedene, så kan jeg ta fatt på "nye" kg :)

 

Jeg har visst greid å pådra meg en urinveisinfeksjon, og merker det godt i kroppen. Spørs om jeg greier å trene som planlagt i dag... Men litt aktivitet må jeg vel greie. Det viktigste er jo å ikke være så passiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst å starte en ny tråd hele tiden... Når jeg driver å roter og surrer så mye frem og tilbake, så synes jeg tråden blir umotiverende. Det føles liksom mer behagelig å starte med helt blanke ark på en måte...

 

Men jeg kan jo ikke starte ny tråd for hver uke heller da... Jeg må nok rett å slett innse at jeg har vært helt idiot en stund nå. Og hvor enn ubehagelig det er å se det i tråden min, så er det kanskje det å få det dyttet opp i trynet kan være en god vekker...

 

Selv i forrige uke da jeg var så godt i gang og alt, greide jeg å forstyrre hele opplegget da helgen kom. Jeg skulle jo begrense meg og være så forsiktig... Haha...

 

Så begynte jeg om igjen i går. Kjempebra dag. Massevis av trim og nær perfekt inntak. Jobber som en hel helt på ukedagene. Så saboteres det til gangs i helgen. Men nå skal jeg passe på de neste to helgene. Da blir det nazi. Jeg har åpenbart ikke egenskaper til å begrense meg, så da får jeg heller holde meg totalt avholds fra alt som kan forvandle meg til et fråtsemonster!

 

Så er egentlig planen å fortsette avholdenheten inn i påsken, men tanken på det er litt for vanskelig ennå, så det skyver jeg glatt til siden! (vet dog innerst inne at når 3 uker uten godis er gjennomført er det intet problem å videreføre forbudet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen, når jeg går på trynet så er det skikkelig også. Lettere å være avholden :) Men lett og lett fru blom... Men jeg tillater meg sprekk innimellom for så å fortsette uten å se meg tilbake. Gjort er gjort og spist er spist ;)/>

 

Du er super som greier å komme tilbake igjen etter en sprekk, ikke glem det! Dette klarer vi sammen, er helt overbevist om det :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bra. Eller dvs det går bra med trening og kosthold. Vekta rikker seg ikke. Mistenker at det har noe med at den harde styrketreningen har gitt vann i musklene...

 

Målt cm og det ser ut til å gå riktig vei. Men ettersom det er så lett å lure seg selv med det målebåndet, alt etter hvor hardt man strammer, så kan jeg ikke stole 100% på det. Det vil nok først vise seg over et litt større tidsrom.

 

Men jeg er overhodet ikke stresset selv om resultatet ikke er så synlig, fordi jeg vet at jeg gjør det jeg skal og at innsatsen er max. Så resultatene, de kommer nok i løpet av en uke eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Her går det bra. Eller dvs det går bra med trening og kosthold. Vekta rikker seg ikke. Mistenker at det har noe med at den harde styrketreningen har gitt vann i musklene...

 

Målt cm og det ser ut til å gå riktig vei. Men ettersom det er så lett å lure seg selv med det målebåndet, alt etter hvor hardt man strammer, så kan jeg ikke stole 100% på det. Det vil nok først vise seg over et litt større tidsrom.

 

Men jeg er overhodet ikke stresset selv om resultatet ikke er så synlig, fordi jeg vet at jeg gjør det jeg skal og at innsatsen er max. Så resultatene, de kommer nok i løpet av en uke eller to :)/>

Det er bra du ikke stresser for resultatene vil komme, men det vet du jo etter å holdt på så lenge. Har lest litt i tråden din, og vil bare si at dette kommer til å ordne seg. Så lenge du er her inne og skriver fortsetter du å jobbe med ting. Det når vi velger å slutte å være her inne at vi virkelig er ute å kjøre. I allefall er det min erfaring. Hver gang jeg har slutta har jeg havnet ut i problemer igjen, så nå er det bare å innse at å være her inne er en del av livsstilen. Vi trenger denne kanalen for å holde oss selv i nakken. Det er vel nesten det samme som å bruke masse tid på facebook og twitter, bare at her inne er vi anonyme. Synes dette forumet hjelper meg masse, og setter pris på å følge med på hvordan det går med andre, og at andre titter innom meg.

 

Fortsett den gode jobbinga så vil resultatene komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du ikke stresser for resultatene vil komme, men det vet du jo etter å holdt på så lenge. Har lest litt i tråden din, og vil bare si at dette kommer til å ordne seg. Så lenge du er her inne og skriver fortsetter du å jobbe med ting. Det når vi velger å slutte å være her inne at vi virkelig er ute å kjøre. I allefall er det min erfaring. Hver gang jeg har slutta har jeg havnet ut i problemer igjen, så nå er det bare å innse at å være her inne er en del av livsstilen. Vi trenger denne kanalen for å holde oss selv i nakken. Det er vel nesten det samme som å bruke masse tid på facebook og twitter, bare at her inne er vi anonyme. Synes dette forumet hjelper meg masse, og setter pris på å følge med på hvordan det går med andre, og at andre titter innom meg.

 

Fortsett den gode jobbinga så vil resultatene komme.

 

Jeg greide faktisk å gå opp mange kg selv om jeg holdt meg her inne... Men det er kanskje lettere å komme seg på hesten igjen når man ikke forlater stedet for lengre perioder ;) Forumet er gull verdt! Det gir så mye motivasjon og inspirasjon. Og i perioder hvor man ikke gjøre det så bra er det veldig godt å vite at man ikke er alene om å slite. Det er mange her inne som kun holder seg her når det går bra, og da får man en illusjon om at alle greier å gå ned i vekt så enkelt. Men så er det de som holder seg her uansett, som viser at det kan være et strev til tider. Men samtidig at det er mulig å komme seg i gang igjen og viser at man ikke er håpløs og mislykket selv om man strever litt i blant :)

 

 

Resultatene begynner å vise seg nå. Gått ned 0,9 kg siden forrige uke. Og nå tror jeg at når det først har løsnet, så vil det fortsette å gå nedover. Men gjør det ikke det, så skal jeg i alle fall vite at det ikke skyldes mangel på innsats!

 

Jeg fikk 19 TP i forrige uke, og er svært fornøyd med det. Det blir ikke fullt så mange denne uken pga mye jobb. Hvis jeg ikke greier å ta igjen en hel masse til helgen da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Jeg kjempeimponert over antall trimpoeng. Tror aldri jeg kommer til å klare den summen. Er også glad for å se at det har slått positivt ut på vekta. Fortsett den gode jobbinga.

 

Er enig med deg i at å gå ned i vekt faktisk ikke er så enkelt. Det krever mye jobbing hver dag. Å kunne komme inn her og prate om det gjør det litt enklere, men jeg er i allefall ikke i den situasjonen at kiloene blir borte av seg selv. Fikk ikke trent noe særlig forrige uke og det førte til pluss 200. Det er en utvikling som må snus med en gang, så jeg håper på en mye bedre treningsuke.

 

Lykke til med den videre innsatsen. Dersom du fortsetter å trene like mye er jeg sikker på at resultatet vil fortsette å være positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 19 TP er hardt å oppdrive... Og eter hvert som man blir slankere blir det også tyngre. Man forbrenner mindre jo mindre man veier.

 

Jeg kjente at kroppen var sliten etter en så beintøff uke, så det er godt med en litt roligere uke nå. Treningsmessig ihvertfall... For det er travelt nok på alle andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

19 TP er knallbra! :D

Det skal mye trening til for å få til det når man veier mindre, det kan jeg skrive under på. Husker at jeg i begynnelsen hadde superuker med over 25 TP rett som det var. Nå trener jeg mer enn noensinne, og er i bedre form enn noengang, og likevel klarer jeg sjelden å skrape sammen opp mot 20 TP. Selv med bare to treningsfrie dager i uken, lander jeg som oftest på 13-16 TP. Det er vel prisen å betale for å være lettere og ha bedre kondis :P

Som selvfølgelig bare er bra, men noen ganger det litt surt at det krever så utrolig mye trening for å kompensere for et par dager med for høyt inntak. Før gikk det mye bedre, mens nå er det slik for meg at nedgang nesten er umulig uten full pott på matkontroll hele uken. Skal ikke være lett, dette her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slippe
Men så er det de som holder seg her uansett, som viser at det kan være et strev til tider. Men samtidig at det er mulig å komme seg i gang igjen og viser at man ikke er håpløs og mislykket selv om man strever litt i blant :)

 

Hei, dette kjenner jeg meg igjen i! :D

Jeg har dessuten klart det veldig godt å gå opp selv om jeg er her - dvs. akkurat nå er jeg jo på hold vekten, men det...mnei...jeg holdt den ikke...

 

De siste snart to årene har jeg virret opp og ned 5 - 6 kilo, utrolig irriterende at jeg ikke finner nøkkelen til å holde vekten, så da er det bare å krype til korset og krabbe inn i en mer aktiv forum-tilværelse igjen. Ta tak i det med det samme. :D

 

Veldig godt å lese at du er i så fint driv, Nickii, herlig mange TP'er. Bra jobbet, altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å innse at dette er et livsprosjekt :) Husk at det er inngrodde vaner som har ført oss inn i denne situasjonen og det er ikke gjort i en håndvending å endre dem. Men èn ting av gangen så blir det bedre etterhvert!

 

Gratulerer med Kvinnedagen til dere alle :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 TP er knallbra! :D/>

Det skal mye trening til for å få til det når man veier mindre, det kan jeg skrive under på. Husker at jeg i begynnelsen hadde superuker med over 25 TP rett som det var. Nå trener jeg mer enn noensinne, og er i bedre form enn noengang, og likevel klarer jeg sjelden å skrape sammen opp mot 20 TP. Selv med bare to treningsfrie dager i uken, lander jeg som oftest på 13-16 TP. Det er vel prisen å betale for å være lettere og ha bedre kondis :P/>

Som selvfølgelig bare er bra, men noen ganger det litt surt at det krever så utrolig mye trening for å kompensere for et par dager med for høyt inntak. Før gikk det mye bedre, mens nå er det slik for meg at nedgang nesten er umulig uten full pott på matkontroll hele uken. Skal ikke være lett, dette her ;)/>

 

Ja, matinntaket er alfa og omega for vektnedgangen for min del. Det er lettere å regulere matinntaket for å oppnå 500 kcal i underskudd daglig, enn å skulle forbrenne 500 kcal mer...

 

Men om det stemmer så veldig at man forbrenner så mye mindre når man blir lettere. Ja, man får mindre vekt som gjør det lettere, men man er i bedre form og greier å ta i mer. Men jeg har jo aldri prøvd med pulsklokke, så jeg vet jo ikke om jeg brukte flere kcal på en spinningtime før enn det jeg gjør nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette kjenner jeg meg igjen i! :D/>

Jeg har dessuten klart det veldig godt å gå opp selv om jeg er her - dvs. akkurat nå er jeg jo på hold vekten, men det...mnei...jeg holdt den ikke...

 

De siste snart to årene har jeg virret opp og ned 5 - 6 kilo, utrolig irriterende at jeg ikke finner nøkkelen til å holde vekten, så da er det bare å krype til korset og krabbe inn i en mer aktiv forum-tilværelse igjen. Ta tak i det med det samme. :D/>

 

Veldig godt å lese at du er i så fint driv, Nickii, herlig mange TP'er. Bra jobbet, altså! :D/>

 

Ja, man tror man er ferdig med jojo-slankingen, men så kommer kiloene på igjen. Jeg var jo på god vei ned mot trivselsvekt og hadde vel 8-9 kg igjen... Nå har jeg 14 kg til målet... Hater å gå ned "de samme" kiloene om igjen og om igjen! Jeg trodde nå at jeg endelig var ferdig med den jojo-slankingen, for det siste halvannet året har jeg enten gått nedover eller holdt meg sånn høvelig stabil. Men greide fint å tulle på meg 6-7 kg i løpet av veldig kort tid igjen...

 

Men det nytter ikke å ergre seg. Det er bare å ta tak og gjøre noe med det vi kan gjøre noe med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man tror man er ferdig med jojo-slankingen, men så kommer kiloene på igjen. Jeg var jo på god vei ned mot trivselsvekt og hadde vel 8-9 kg igjen... Nå har jeg 14 kg til målet... Hater å gå ned "de samme" kiloene om igjen og om igjen! Jeg trodde nå at jeg endelig var ferdig med den jojo-slankingen, for det siste halvannet året har jeg enten gått nedover eller holdt meg sånn høvelig stabil. Men greide fint å tulle på meg 6-7 kg i løpet av veldig kort tid igjen...

 

Men det nytter ikke å ergre seg. Det er bare å ta tak og gjøre noe med det vi kan gjøre noe med ;)/>

Vi er tydeligvis i samme båt, vi to. Fra å veie 64 kilo i november så veier jeg nå 70. Det er 6 kilo opp - så lett som bare det. Jeg så et intervju med Christine Koht forleden, og som hun sa det (hun hadde gått opp 30 kilo med vilje) - det var egentlig ikke så vanskelig som man skulle tro.

 

Det oppsummerer det hele temmelig greit - det er veldig enkelt å gå opp. Tydeligvis mye enklere enn å holde vekt, så det er jo en erkjennelse å lære noe av. Igjen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tydeligvis i samme båt, vi to. Fra å veie 64 kilo i november så veier jeg nå 70. Det er 6 kilo opp - så lett som bare det. Jeg så et intervju med Christine Koht forleden, og som hun sa det (hun hadde gått opp 30 kilo med vilje) - det var egentlig ikke så vanskelig som man skulle tro.

 

Det oppsummerer det hele temmelig greit - det er veldig enkelt å gå opp. Tydeligvis mye enklere enn å holde vekt, så det er jo en erkjennelse å lære noe av. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

For oss som kjemper mot vekten er det nok lettere å gå opp enn å holde seg stabil/gå ned, ja. Men for de som faktisk vil gå opp i vekt tror jeg det er en helt annen historie... Når det er sagt så har jeg mine tvil om at jeg noen sinne kommer til å komme i den kategorien, så i motsetning til når jeg har gått på kurs tidligere er jeg nå klar for en livslang kamp! Sannsynligvis med ekstremt mange fartsdumper, men det får vi takle etterhvert som de dukker opp. Eller gjøre som pappa - la være å bremse ned og bare gi bånn gass og håpe på det beste... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- la være å bremse ned og bare gi bånn gass og håpe på det beste... ;)/>

Ja, det kan fort gjort fungere godt det også! ;)

 

Jegvet jo egentlig hvor jeg trår feil, og det handler om at jeg ennå ikke, etter 2,5 år, har styring på hodet når det er "fritt frem". Da har jeg så utrolig god fantasi på hva jeg kan spise, og da snakker vi ikke grønt og fisk og magre produkter akkurat.... Så tenker jeg at jeg kan kose meg litt ekstra og ta det igjen "til uka"... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det hektisk for tiden! Det betyr lite trening, lite tid til å planlegge og lage sunne middager og selvfølgelig et lass med stresshormoner som jobber imot meg!!

 

Jeg har ikke registrert maten, og selv om jeg tror jeg holder meg innenfor, så sier bukselinningen min noe annet :(

 

Jeg føler meg ikke vel i det hele tatt sånn som jeg ser ut nå!

Jeg skal på en fest neste helg, og jeg har ikke noe lyst. Bare fordi jeg vet at jeg kommer til å føle meg som ei dundre... Er ikke noe gøy å pynte seg når man ikke ser bra ut i noen ting!!

 

Akkurat nå er jeg drittlei slanking!!!! Hadde jeg blitt tilbudt slankeoperasjon hadde jeg sagt ja tvert!! Jeg vil ikke være feit lenger!!!!

 

Bare en liten utblåsning. Kommer tilbake senere, da sterkere, mer positiv og optimistisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det hektisk for tiden! Det betyr lite trening, lite tid til å planlegge og lage sunne middager og selvfølgelig et lass med stresshormoner som jobber imot meg!!

 

Jeg har ikke registrert maten, og selv om jeg tror jeg holder meg innenfor, så sier bukselinningen min noe annet :(/>/>

 

Jeg føler meg ikke vel i det hele tatt sånn som jeg ser ut nå!

Jeg skal på en fest neste helg, og jeg har ikke noe lyst. Bare fordi jeg vet at jeg kommer til å føle meg som ei dundre... Er ikke noe gøy å pynte seg når man ikke ser bra ut i noen ting!!

 

Akkurat nå er jeg drittlei slanking!!!! Hadde jeg blitt tilbudt slankeoperasjon hadde jeg sagt ja tvert!! Jeg vil ikke være feit lenger!!!!

 

Bare en liten utblåsning. Kommer tilbake senere, da sterkere, mer positiv og optimistisk ;)/>/>

Skjønner hva du mener MEN med BMI på 27 så er du ikke feit. Ikke tynn heller men noe imellom:) Jeg har samme BMI og føler meg ganske så fin nå i forhold til før :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner AKKURAT hva du mener, Nickii! Som Koala sier, du er ikke feit eller dundre, men i noen få kilo der så ligger hele forskjellen mellom å føle seg fin eller fæl.

 

Jeg føler meg temmelig fæl nå, og savner veldig det å føle seg ganske fin... Det får være den drivkraften vi trenger til å ta de grep vi må.

 

Den lille kiloen jeg har gått ned på to uker er nok til at jeg ikke føler meg fullt så fæl... ;) Hver kilo får være et mål i seg selv, merker jeg.

 

Hang in there, og du er straks tilbake i "fin-modus".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener MEN med BMI på 27 så er du ikke feit. Ikke tynn heller men noe imellom:) Jeg har samme BMI og føler meg ganske så fin nå i forhold til før :D/>/>

 

Ja, men nå stemmer jo ikke bmi så godt da den ikke tar hensyn til høyde. Jeg er jo ganske lav, så bmi'en vil jo i realiteten være mye høyere... Jf et av mine tidligere innlegg...

 

Neida, jeg er ikke FEIT. Men jeg føler meg feit. Og det som betyr noe, er jo åssen man føler seg, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...