Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

I dag har det vært et nytt kursmøte. Det ble en nedgang på 0,8 kilo denne gangen, tre kurskvelder igjen på dette møtet. Det hadde vært gøy å nå 9,5 kilo på dette kurset. Frem til nå har det blitt 6,2 kg. Det blir 1,1 kg per uke, muligens et litt høyt mål, men jeg krysser fingrene!

 

 

Lykke til med innspurt på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå har det gått over en måned uten sjokolade, min store lidenskap. Og det mest overraskende, det har gått veldig greit! Jeg har begynt å snakke med venninnne mine om min vektreduksjon, og det faktum at jeg går på kurs. Tidligere har jeg skammet meg for mye over min overvekt, at jeg ikke har tort å snakke med de om dette tidligere. Det er en stor befrielse å endelig kunne snakke om dette med venninnene mine. Det gjør det også lettere for de og forstå hva jeg går igjennom.

 

I går var jeg en tur ute med noen venner, litt vin, litt øl, endte opp på ca 440 kcal, litt mer enn mine ukentlige frimerker, men det skal jeg overleve! Jeg jobber altså med å være sosial, til tross for at jeg ønsker en effektiv vektnedgang, det kan til tider være utfordrende. I dag blir det en rolig lørdag her. Har fått gått en (kald) tur på en time i dag, så jeg har god samvittighet til å ha en innekveld i dag.

 

Jeg lager middagsmenyer for hver uke, og setter opp handleliste deretter. Det kan absolutt anbefales! Både økonomisk, tidsbesparende og så får jeg mulighet til finne nye oppskrifter når jeg har tid, fremfor på tampen i butikken.

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Nå har det gått over en måned uten sjokolade, min store lidenskap. Og det mest overraskende, det har gått veldig greit! Jeg har begynt å snakke med venninnne mine om min vektreduksjon, og det faktum at jeg går på kurs. Tidligere har jeg skammet meg for mye over min overvekt, at jeg ikke har tort å snakke med de om dette tidligere. Det er en stor befrielse å endelig kunne snakke om dette med venninnene mine. Det gjør det også lettere for de og forstå hva jeg går igjennom.

 

I går var jeg en tur ute med noen venner, litt vin, litt øl, endte opp på ca 440 kcal, litt mer enn mine ukentlige frimerker, men det skal jeg overleve! Jeg jobber altså med å være sosial, til tross for at jeg ønsker en effektiv vektnedgang, det kan til tider være utfordrende. I dag blir det en rolig lørdag her. Har fått gått en (kald) tur på en time i dag, så jeg har god samvittighet til å ha en innekveld i dag.

 

Jeg lager middagsmenyer for hver uke, og setter opp handleliste deretter. Det kan absolutt anbefales! Både økonomisk, tidsbesparende og så får jeg mulighet til finne nye oppskrifter når jeg har tid, fremfor på tampen i butikken.

 

Ha en flott helg!

Høres kjempebra ut! Vi er mange her til å motivere. Jeg bor alene og jeg koker opp grønnsaker for 2 dager i slengen og har byttet ut halvparten av potetene på middagstalerkenen med gulrot så det er ekstra mye gulrot i stedet for potet på min middagsposjon. Jeg er heller ikke veldig flink til å varriere men fisk og fiskekaker sklir ned 4 ganger i uken og kylling to ganger i uken. Ellers er tortillalefser med fyll en slager på helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Lykke til med innspurt på kurset!

Nesten 10 kilo på et kurs er utrolig mye da. På 4 kurset gikk jeg ned 3,4 kilo på 8 uker. så 9,5 kilo blir i så fall veldig veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

9,5 blir et mål, håper jeg klarer å nå det! Forsøker å ikke bli skuffet dersom jeg ikke når det målet :)

 

Jeg bor også alene, og middager jeg kan ha to dager er populært hos meg og! Jeg er spesielt hektet på rotmos, helt himmelsk, og en glimrende måte å få i seg nok grønnsaker på. Har i blomkål, sellerirot, kålrot, gulrøtter, en liten potet, hvitløk, salt og pepper, samt litt smør og litt melk. Det er veldig godt, og passer fint til å varme opp dagen etter. Kan også brukes som en saus i en grateng.

 

Turjente; hvor langt har du kommet i din vektreduksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9,5 blir et mål, håper jeg klarer å nå det! Forsøker å ikke bli skuffet dersom jeg ikke når det målet :)/>

 

Jeg bor også alene, og middager jeg kan ha to dager er populært hos meg og! Jeg er spesielt hektet på rotmos, helt himmelsk, og en glimrende måte å få i seg nok grønnsaker på. Har i blomkål, sellerirot, kålrot, gulrøtter, en liten potet, hvitløk, salt og pepper, samt litt smør og litt melk. Det er veldig godt, og passer fint til å varme opp dagen etter. Kan også brukes som en saus i en grateng.

 

Turjente; hvor langt har du kommet i din vektreduksjon?

16 kilo borte, stått stille i lang tid no. Håper å gå med 15 kilo i 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg reiser på en lang-weekend til Paris om halvannen uke. Noen som har noen tips til sunne valg på restaurant? Pleier å safe med enten rent kjøtt eller salater, men greit å ha litt mer å velge imellom.

Og noen treningstips til reisen? Kommer nok til å gå mye, og tar med treningsstrikken min. Kommer til å unne meg litt vin og en dessert på ferien, så må passe på å fordrenne det jeg kan =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Du kan jo alltids gå opp og ned trappene i Eiffeltårnet. Jeg gikk til platå 2 da jeg var der. Og ned igjen. Var de stakkars beina mine skjelven da jeg kom ned? Eh, ja! Men hadde forbausende lite gangsperr... :) Notre Dame kan du jo trappe masse i, sikkert andre steder og. Jeg tok ikke en eneste taxi eller undergrunn da jeg var der - alle steder jeg var gikk jeg på beina. Tror aldri jeg har gått så mye i hele mitt liv.... Kanskje med unntak da jeg var i Amsterdam - da gikk jeg vel omtrent like mye. Det skal sies at begge steder var jeg superheldig med været - sol og godt og varmt. :)

Ikke glem å spise jevnt utover dagen så du ikke går tom for energi og faller for lettvinte løsninger. Ellers er jeg som deg og prøver å velge rene produkter på restaurant, la sausen ligge, salater etc. Målet for den type turer for min del er at jeg ikke skal gå opp i vekt, og tenker man seg litt om er det fullt mulig. Kjekt får du det nok uansett! Kjenner jeg ble litt misunnelig nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo alltids gå opp og ned trappene i Eiffeltårnet. Jeg gikk til platå 2 da jeg var der. Og ned igjen. Var de stakkars beina mine skjelven da jeg kom ned? Eh, ja! Men hadde forbausende lite gangsperr... :)/> Notre Dame kan du jo trappe masse i, sikkert andre steder og. Jeg tok ikke en eneste taxi eller undergrunn da jeg var der - alle steder jeg var gikk jeg på beina. Tror aldri jeg har gått så mye i hele mitt liv.... Kanskje med unntak da jeg var i Amsterdam - da gikk jeg vel omtrent like mye. Det skal sies at begge steder var jeg superheldig med været - sol og godt og varmt. :)/>

Ikke glem å spise jevnt utover dagen så du ikke går tom for energi og faller for lettvinte løsninger. Ellers er jeg som deg og prøver å velge rene produkter på restaurant, la sausen ligge, salater etc. Målet for den type turer for min del er at jeg ikke skal gå opp i vekt, og tenker man seg litt om er det fullt mulig. Kjekt får du det nok uansett! Kjenner jeg ble litt misunnelig nå... :)/>

Her var det mange gode tips ja. Jeg gjør også alle sightseeingen til fots. Så husk gode sko. Men jeg kjøpte pass på undergrunnen når jeg kom dit. Makan til effektiv system har jeg sjelsen vært borti. Tur langs Seinen. Og kos....Chablis og norsk laks på Champs-Elysees etter å ha rundet Triumpfuen for å studere at det faktisk er plass til for et småfly å fly gjennom den... :-) God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk for gode tips! Vi kommer nok til å gå til fots ja! Jeg er en Paris-elsker, har planene klare for hva vi skal se, og alt sammen. Jeg er over gjennomsnittlig glad i å reise, så jeg må finne en måte å leve med dette på en sunn måte. Har gått på mang en smell på ferie tidligere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Åh, dette har vært en bra uke! All treningen jeg har slitt meg gjennom denne uken gav utslag i dag, -2,1 kg på kurset. Det var herlig!

 

Desverre fikk jeg en kjip opplevelse etterpå. Jeg tok en pilatestime på senteret der jeg trener, og merket at jeg rett og slett er for kraftig til å gjennomføre enkelte av øvelsene. Jeg kjente også på hvor dårlig trent magemusklene mine er. Jeg har lett for å sammenligne med hvordan det var tidligere, da jeg veide 79 kg fremfor mine 124 nå. Det er klart det var lettere da, og jeg var veldig godt trent, og det er desto vondere å innse at jeg har latt meg selv forfalle til det stadiet jeg er på nå. En kjip følelse. Men jeg vet at det går det rette veien, så jeg håper tankegangen min endrer seg snart. Jeg vet jeg skal være fornøyd med 8,3 kg på kurset til nå, men jeg tenker fremdeles at jeg ennå ikke er i den vekten jeg hadde da jeg startet på kurs sist. En sursøt følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette har vært en bra uke! All treningen jeg har slitt meg gjennom denne uken gav utslag i dag, -2,1 kg på kurset. Det var herlig!

 

Desverre fikk jeg en kjip opplevelse etterpå. Jeg tok en pilatestime på senteret der jeg trener, og merket at jeg rett og slett er for kraftig til å gjennomføre enkelte av øvelsene. Jeg kjente også på hvor dårlig trent magemusklene mine er. Jeg har lett for å sammenligne med hvordan det var tidligere, da jeg veide 79 kg fremfor mine 124 nå. Det er klart det var lettere da, og jeg var veldig godt trent, og det er desto vondere å innse at jeg har latt meg selv forfalle til det stadiet jeg er på nå. En kjip følelse. Men jeg vet at det går det rette veien, så jeg håper tankegangen min endrer seg snart. Jeg vet jeg skal være fornøyd med 8,3 kg på kurset til nå, men jeg tenker fremdeles at jeg ennå ikke er i den vekten jeg hadde da jeg startet på kurs sist. En sursøt følelse.

Til sammenlikning gikk jeg bare ned 700 gram forrige uke med 1600 kcal beint hver dag. Første vektnedgang på 3 uker så det var gode 700 gram. Litt sliten og utkjørt om dagene så det blir ikke alverdens med trening! Men din innsats inspirerer meg til å fortsette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Alltid hyggelig å inspirere litt :) Jeg jobber virkalig så svetten spruter på spinningsykkelen om dagen. Jeg lager en treningsplan for uken hver tirsdag, og da setter jeg opp ønsket trening for den kommende uken. Da har jeg et lite "press" på meg. Jeg er inne i en god treningsflyt, til tross for en øm bak og stive legger, men det er en god "smerte", hehe.

 

Så deilig med en vektnedgang hvis det har stått stille en periode, det er så kjedelig! Håper du fortsetter med den gode perioden!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nok en helg gjennomført! To spinningturer og en gåtur tilbakelagt, en himmelsk kanelbolle fortært, det er også en søndagsmiddag med rotmos, bankekjøtt og grønne bønner. En middag å anbefale!

 

Nå er det kun et par dager til avreise, så jeg presser inn litt ekstra trening før jeg drar. Vil gjerne gå ned 1,7 kg innen 26.februar, da har jeg klart 10 kg dette kurset. Veiedag på tirsdag, så det blir spennende å se!

 

Jeg har fulgt et av tipsene til kurslederen min og skrevet et brev til meg selv datert et halvt åt frem i tid (hun foreslo et år, det gjør kursboken og, men ettersom jeg har en lang vektreduksjon foran meg må jeg minne meg selv på hvorfor jeg gjør dette litt før det går ett år. Samt lese litt om hvordan jeg har det nå, sammenlignet med hvordan jeg har det 6 mnd frem i tid). Det var litt rart å skrive dette brevet, men jeg skrev litt om hva jeg ønsker å jobbe med det neste halvåret, noen mål og litt mentalt arbeid. Jeg gleder meg allerede til å åpne brevet = ) Noen andre som har gjort dette? Isåfall, erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

-2,3 kilo denne uken! Kroppen min responderer veldig godt på både kostholdet og spinningen i det siste. Det er en møtedag til på kurset, og til nå har jeg gått ned 10.6 kg, det er virkelig over all forventning, har gått mye fortere nå enn på tidligere kurs.

 

Nå setter jeg snart kursen mot Paris, blir spennende å se hvordan noen dager der påvirker vekten den kommende uken, jeg skal være bevisst med matinntaket, men kose meg med et glass vin og en desstert fordet. Får gå mye, og spinne noen timer når jeg kommer hjem.

 

Au revoir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-2,3 kilo denne uken! Kroppen min responderer veldig godt på både kostholdet og spinningen i det siste. Det er en møtedag til på kurset, og til nå har jeg gått ned 10.6 kg, det er virkelig over all forventning, har gått mye fortere nå enn på tidligere kurs.

 

Nå setter jeg snart kursen mot Paris, blir spennende å se hvordan noen dager der påvirker vekten den kommende uken, jeg skal være bevisst med matinntaket, men kose meg med et glass vin og en desstert fordet. Får gå mye, og spinne noen timer når jeg kommer hjem.

 

Au revoir!

For en fantastiak flott vektnedgang! 10,6 kilo på et kurs er veldig veldig mye! Gått ned 4,4 jeg i år til sammenlikning så jeg føler meg som en snigle i forhold til deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Nå har jeg kommet hjem etter noen fantastiske dager i Paris. Beina har virkelig fått gått mye, og vi har så og si valgt trapp fremfor heis/rulletrapp overalt, til og med min spreke og veltrente søster var støl i lårene et par av dagene.

 

Jeg er spent på hvordan tre glass vin, tre makroner og en creme brulee påvirker vekten på tirsdag. Pluss at to av middagene mine ble servert med pommes frites. Passet på å bestille ekstra grønt til maten, og fettfri melk i cappuchinoen. Har styrt unna croissant, pan au chocolat og fete oster, til tross for at lysten virkelig var tilstede :P

 

Det blir godt å komme tilbake i mat- og treningsrutiner, jeg er et skikkelig vanedyr.

 

Ha en strålende helg,

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Høres ut som om dere har hatt en deilig tur! Mitt mål på sånne turer er å holde meg stabil, men hvis du har gått så mye som man kan få inntrykk av så tror jeg ikke de tingene du nevner har hatt allverdens å si for vekten. Skal krysse fingrene for at det går over all forventning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Jeg regner ikke med et vekttap, men vil ikke gå opp, det ville blitt en liten ubehagelig smell for egoet mitt, hehe. Jeg har jo gått en del kurs tidligere, og har vært på ferier/turer under disse kursene og. Kan ikke huske å ha gått opp, så håper kroppen min tåler et par dager uten rutinene mine enda = ) Og ja, vi gikk virkelig mye, sjekket litt i forhold til google maps over steder vi hadde gått, og havnet på minumum 1,5 mil om dagen (i ren avstand rundt i byen, ikke smågåing hit og dit), og oppmot 2,5. Det sier jeg meg fornøyd med :D

 

Ha en flott søndag, og en fin ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Da har jeg hatt min siste dag på det første kurset mitt (i denne runden). Paris-turen min påvirket vekten litt, men ikke verre enn at det ble en vektnedgang på 0,2 kg. Mindre trening og litt vin og dessert setter sine spor, men jeg er glad jeg ikke gikk opp.

 

Til sammen har jeg gått ned 10,8 kg på mitt første kurs nå, det må jeg si meg veldig fornøyd med!

Min flotte kursleder (som også var kurslederen min dag jeg gikk ned over 30 kg for noen år siden), skal ha sitt siste kurs nå før hun pensjonerer seg. Det blir litt rart å skulle begynne med ny kursleder når dette kurset er over, tiden vil vise hvordan det blir = )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nedgang på Paristur er jo superbra! For ikke å snakke om totalresultatet på kurset - sånne tall er jo rene drømmen... Gratulerer! Og det kommer nok til å gå veldig bra med ny kursleder - håper dere finner tonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo nesten kose seg glugg når man først er i Paris. Men man kan jo gjerne finne "alternative" måter å kose seg på; å stappe i seg omtrent alt som er av søtsaker er jo ikke den eneste måten man kan kose seg på ;-) Ser ut som du har kost deg på en sunn og god måte. Så bra! Og et imponerende resultat på kurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...