Gå til innhold

Runde to


Gjest StinePetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Du skal ikke se bort fra at når du når målvekten din så trenger du ikke fjerne så mye av brystene dine, StinePetrine. De har en tendens til å krympe de og når man går ned i vekt, dog kanskje mest merkbart for oss som ikke har lyst til å gå så mye ned i vekt akkurat der... *ler*

Jeg synes 75 høres veldig klokt ut. Jeg tror uansett at du vil merke det når du nærmer deg om du er happy eller ikke. Og det tror jeg at dere andre vil også. BMI er heldigvis bare en retningsgiver og ikke en fasit. Det er akkurat som denne anbefalingen om at kvinner bør være mindre enn 80 cm rundt midjen av helsemessige årsaker. Vel, 80 cm rundt min midje betyr ganske så smal, men det betyr det ikke nødvendigvis for en på 1.63... Go figure.

 

Uansett - i mål skal vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Alt er nok relativt i forhold til person ja. Men jeg må nok fjerne litt fra brystene uansett, da jeg var ferdig med min forrige runde med GR veide jeg 77, og trengte helt klart både løft og reduksjon da, til tross for min unge alder(20-21 da) og store vekttap. Men det er noe jeg ser veldig frem til og har som et mål.

 

Tenk å kunne gå på stranden, i bikini med STRUTTEPUPPER! Jeg dåner den dagen det enevtuelt skjer, hihi!

 

Jeg er bare kort innom forumet her nå, skal hoppe i dusjen etter spinningen nå og løpe til toget til Oslo som går om litt. Skal være ute av døre om maks 15 minutter!

Wish me luck!

 

GOD HELG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Puh, rakk toget akkurat. Jeg har et spørsmål, er det noen av dere som fryser mye? Jeg er så og si bare varm under dyna eller i dusjen. Det begynner å bli ganske slitsomt å gå rundt å være så skrekkelig kald! Vet at det sannsynligvis skyldes at kroppen har et mindre fettlager som varmee kroppen, og at det er litt surt på Østlandet om dagen. Men jeg er liksom iskald hele tiden, ikke bare litt frysen, men ordentlig kald!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Fryser, ja? Har frosset hele vinteren jeg. Greit, det har vært en vinter kaldere enn vanlig her i Bergen, men det er jo faktisk helst INNE jeg har frosset mest. Go figure. Trøster meg med at når vi fryser forbrenner vi mer. Og at det straks er vår.

 

Struttepupper, ja. Det hadde vært noe. Men faktisk er det mye annet jeg gjerne ville fikset på før akkurat det, men det er jo absolutt annerledes når man gjør det av medisinske årsaker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Join the club :P Det er mange slankere som sliter med dette. Jeg som alltid har vært varm av meg, er nå den største frossenpinnen av alle. Bruker fleecejakke inne på jobben, sitter alltid nærmest ovn eller varmekilde når jeg får til, sover alltid med pysj med lange ben og ermer, går med lue og votter fra ca oktober til april, bruker aldri bomull innerst på kroppen lenger...

Spesielt ille er det når jeg først har blitt varm og svett på trening eller tur, og deretter blir kald uten at jeg får dusjet eller skiftet til tørt. Da blir jeg kald helt inn til margen, fingrene blir likbleke og vonde, og jeg tiner ikke opp før det har gått mange timer. Jeg er til og med noen ganger iskald etter dusjing på treningssenteret, og jeg må stort sett inn i badstuen for å tørke meg og tine opp før jeg tør bevege meg ut i garderoben.

 

Det skal sies som en oppmuntring at det er litt bedre nå enn det var i fjor. Da sov jeg med ullsokker på bena til langt uti juni. Og de verste, margkalde "anfallene" kommer sjeldnere nå. Så det er håp :)

 

Jeg har en teori om at dette ikke bare dreier seg om at vi har mistet mye kroppsfett og dermed er dårligere isolert. Det er sikkert hovedårsaken, men jeg innbiller meg at selve termostaten vår også er litt på halv tolv. Jeg tror ikke kroppen helt skjønner hvordan den skal regulere temperaturen lenger. Forhåpentligvis lærer den med tiden...

 

Tipset er ULL. Masse ull! Og alltid en tynn ulltrøye innerst på kroppen, selv om man har tynne bluser eller skjorter over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Godt å høre at jeg ikke er alene med frysingen, altså at det er normalt, unner dere ikke å fryse, hehe. Her er det ullsokker og skjerf på hele tiden. Jeg som alltid har sovet i bare trusa, sover nå i t-skjorte, sokker og pyjamasbukse. Veldig ulikt meg!!! Håper det går over etterhvert, vi går heldigvis mot en varmere tid. Jeg har vært kald hele helgen, smågrøssent i Oslo, og kom nettopp hjem til en leilighet med 12 grader inne. Brrr, grøssent! Nå er det full fyr i ovnen, og snartlitt middagslaging.

 

Helgen i Oslo har gått bra. Dro sent inn på fredag for å få meg med en spinningtime, og kanskje litt også for å ha middagen hjemme, ja, jeg er litt sær. Spiste lunsj ute begge dagene, rundstykke med spekeskinke, EKTE SMØR, machegoost og spekeskinke med salat begge dagene. Ble ikke noe mellommåltid disse dagene i og med at frokost og lunsj ble senere enn vanlig. Middagen på lørdag var en treretters, en forsinket bursdagsgave. Asparges med strandaskinke til forrett, stekt laks, spinat og risotto til hovedrett og bær med vaniljekesam til dessert. Kom faktisk ikke høyt nok opp i kcal i går. Men vil heller litt under eller litt over.

 

Jeg er klar for en ny uke med egne måtider, trening til "faste" tider og en tung fjelltur på tre dager. Ok, gruer meg litt til sistnevnte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

De var skikkelig snasne! Man skal ikke undervurdere den psykologiske effekten av treningsutstyr med friske farger - man føler seg gjerne litt mer vel da. Ihvertfall er jeg sånn. Men når det er sagt så er det ikke alltid jeg føler like mye for å bruke den sjokkrosa t-skjorten min... Hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Den tiden har jeg vært så sulten på jobb, kanskje enda mer rett etter jeg har spist lunsj enn før lunsjen er inntatt. Det er helt merkelig. Har noe av den samme følelsen etter kveldsmaten. Som om kroppen min ikke føler at den får nok. Etter frokost og middag er det ikke noe problem. Tror jeg skal nevne det for kurslederen i morgen, en kjip følelse. Spist litt egg til kvelds i dag for å se om det holder metthetsfølelsen oppe nå utover kvelden, krysser fingrene. Jeg har jo drukket en stor smootie og spist to skiver med egg, det burde absolutt holde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er et fenomen som heter hungersammentrekninger som jeg kjente meg veldig igjen i da jeg leste om det, for min del kommer det dog helst etter middagen. Merkelige greier. Men jeg og sliter veldig med sult i perioder, ofte har det vært de periodene jeg har gått mest ned også, så da blir det levelig... ;)

Ellers sier de jo at man ikke bør drikke kaloriene da de ikke gir en like god metthetsfølelse. En smoothie er jo tjukkere enn f.eks. appelsinjuice, men samtidig er det jo på mange måter "ferdig fordøyd" i det det most allerede før det kommer i magen. Så kanskje det er derfor du blir ekstra sulten ihvertfall om kvelden? Jeg vet ikke - det var bare en tanke som slo meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det der sliter jeg også med innimellom. Særlig hvis jeg spiser kveldsmat. 10 minutter etter å ha spist, er det som om kroppen helt har glemt måltidet..

 

Det er særlig hvis jeg spiser brødskiver, har jeg lagt merke til. Knekkebrød varer lenger. Pleier å drukne mine sorger i en kaffekopp e.l hvis det skjer i lunsjen, i håp om at det går over. Som oftest hjelper det å drøye det litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takk for tips og råd dere! Sitter i skrivende stundt i sueprundertøy ;)/>

 

Tirsdag er kursdag for meg, en gledelig nyhet etter forrige uke som var litt rar. -1,4 kg denne uken =) -1,3 til jeg runder 20 kilo siden start i januar, og 2,1 kg til jeg når målet for kurset (-10 kg). To kurskvelder til, så rundt en kilo to uker på rad, så har jeg nådd målet, jeg er spent!!! Seiersdans i stua mens jeg spiser rotmos!

 

Jeg gleder meg til å runde 20 kilo, da skal klesbestillingen jeg har lagret i nettbutikken sendes ;)

 

Jeg er jo av typen som regner og styrer, setter mål til både det ene og det andre. Nå som jeg har tatt av ca 19 kilo (18,7), har jeg gjort unna en tredel av min vektreduksjonen. Et godt stykke igjen, men jeg synes det har godt veldig greit til nå, håper på god medgang en stund til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oh, gratulerer så mye med flott resultat! Skal krysse fingrene for at du klarer kursmålet. Tjue i minus klarer du garantert på dette kurset, så akkurat det er jeg ikke særlig bekymret for... :)

La oss håpe bestillingen i nettbutikken ligger der når du skal bestille - jeg gjorde tilsvarende en gang men det var bortevekk når jeg endelig skulle trykke bestill. Og fant jeg tingene igjen? Neeeida.... For det var jo så lenge siden jeg hadde lagt dem inn at jeg hadde helt glemt hva det var! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Takktakk! Det blir helt klart et par spennende uker fremover, -2,1kg på to uker skal gå, men man vet jo aldri. Hadde jo en rar uke med et lavt vekttap for litt siden, så kroppen gjør som kroppen vil noen ganger.

 

I dag har jeg spist enorme mengder fett til å være meg, hehe. Jeg pleier å score lavt på daglig inntak av fett, får ofte akkurat nok til at den blir "godkjent". Mens i dag er jeg på 37%. Hihi! Bittelitt olivenolje på salaten til middagen, som også inneholdt masse avokado og litt pinjekjerner, og speilegg til kveldsmat. Helt sprøtt, hehe.

 

Nettopp ferdig med en spenstig spinningtime med en like spenstig SSSI. Belønnet meg selv med en soltime, en god belønning for en sliten kropp!

 

Ikke mange dagene til jeg setter kursen til fjells. Litt mer snø enn vi ønsker, ettersom vi skal gå til fots. Så det blir sannsynligvis truger og staver, og en noe kortere tur enn planlagt på lørdagen. 7-8 timer med truger er uaktuelt, da blir ikke turen noe koselig! Så blir nok en 2-3 timer på fredag og lørdag, og 4-5 timer på søndag. Jeg er spent på hvordan formen min er i forhold til denne turen. Håper ikke jeg tror at jeg er for sprek, gir jernet første dag og er helt ødelagt lørdag og søndag, hehe. Har en tendens til å være superivrig, og ganske furten om jeg får vondt og blir ordentlig sliten ;) Og nå som jeg har en småbetent storetå og en øm fot, så håper jeg at humøret spiller på lag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjære Stine Petrine med nok et supert resultat! Du er rå :lol:

Jeg er helt sikker på at du klarer målet ditt.

Ønsker deg en riktig god tur i helga- kos deg!

 

Hilsen Marlena ( som jakter på 84 fortsatt.... B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Tusen takk Marlena, håper du får se 84-tallet snart! En veldig spennende jakt det der ;)

 

Jeg har fått de nye og lekre Nike Free Run-skoene mine, de er virkelig "a little taste of heaven". Skal ha de på på jobb i morgen, var for vått i dag. Men fytti som jeg skal stråle i de i morgen (altså på grunn av fargen) ;)

 

I dag har jeg vært på sykkeltur med barna på jobb. Øs pøs regnvær, og sterk motvind. Min nye tur/utebukse er ikke så vanntett som jeg ble fortalt, så jeg har vært i dag, men det er jo ikke noe nytt om dagen. Fordelen er at jeg kjenner det i lårene nå. Ble fort 1,5 mil på sykkelen der, gratis trim i arbeidstiden, hihi.

 

Nå skal jeg pakke sekken til morgendagens tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Så, i går satte vi avsted til fjells, skulle gå tre dager fra hytte til hytte. Slik ble det ikke. Begge reisende hadde vært i kontakt med turistforeningen, og fått beskjed om at truger var tingen dit vi skulle. Vi satte trugene på føttene, og gikk avsted de 10-11 kilometerne vi skulle gå. Det vi raskt oppdaget var at det steder var vanskelig å komme seg frem på grunn av bekker. Men vi klarte i starten å sno oss frem. Snøen var pil råtten, så turen tok lang tid, mye lenger enn vi hadde beregnet. Hodelykten ble satt på. Enkelte steder sank vi ned, begge knærna i bakken, påfølgende av hodet i snøen, og sekken som stupte over. Andre steder var snøen såpass våt og tung, at trugene sank en 10-20 cm ned for hvert skritt. Så da vi var to kilometer unna første hytte kom det en ganske bred myr, her endte vi opp med å kave oss over, med vann til livet, det var skikkelig pyton, og ganske så ekkelt. Vi brukte mye tid på å komme opp av vannet. Det var alt for sent å snu, iallefall med tanke på hunden vi hadde med, og de andre "hindringene". Da vi var bare en kilometer, en BITTELITEN kilometer unna, da var vi omringet av vann, og kunne verken gå frem, eller tilbake. Klokka hadde passert 22.00, vi begynte å bli utrolig slitne, og det å skulle gå tilbake over alle elvene i mørket, de 10 kilometerne tilbake lot seg ikke gjøre. Det var ikke trygt rett og slett (og dette kommer fra hun som har akt ned vulkaner og slenger seg ut fra Zip-lines). Min søster som er ei jente med skikkelig bein i nesa sa, Stine, vi må ringe etter hjelp. Så det gjorde vi. De skulle sende en snøscooter etter oss, men etter 3,5 timer måtte vi innse at den ikke kom frem, snøen var ikke god nok for den heller. Så etter fire timer, sittende med alt av turtøy på, inni soveposen, sittende oppå sekken, kom et HELIKOPTER og hentet oss. Følte at vi hadde lagd skrekkelig mye trøbbel for de snille redningsarbeidern, men fikk beskjed om at det var i slike situasjoner de var her for. Så 0400 var jeg hjemme i natt, tok en varm dusj og krøp til sengs. Fordelen er at jeg fikk gått noe helt vanvittig mye, tyngste turen jeg har gått. Men vi følte oss begge som teite, unge jenter i fjellet, til tross for at begge har god erfaring.

 

Jeg fikk i meg alt for lite mat i går, manglet 400-500 kcal. Klarte rett og slett ikke å spise noe mens vi ventet på hjelp. Spiste ett kokt egg for å få litt rask næring (alltid i sekken på langturer), men middag ble det ikke. Den skulle vi jo kose oss med på hytta! Så da jeg våknet hjemme i dag skrek magen min fint ut at den ønsket seg frokost! Som vanlig, havregryn, culturamelk og rosiner, da er jeg superfornøyd!

 

Så, det var min fredagskveld/natt, og amputerte tur. I dag ser jeg at jeg tydeligvis har oppfunnet Jotuns nye-superfarge. Blåmerkeblå, fra tærne til hoftene. Vitner om nattens dramatikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Min første tanke var at heldiggris som har fått kjøre helikopter!!!! :) Men så gikk det opp for meg at det var kanskje ikke akkurat en sånn situasjon man vil gjennom for å få lov til det... Var kjempemisunnelig på min onkel den gangen han fikk kjøre helikopter og, rent bortsett fra at han hadde falt på et svaberg og måtte løftes ut av luftambulansen fordi det var for vått og glatt til å bære ut en 2 meter lang nærmere 150 kg tung mann. Og han endte på sykehus med brukket bein. Dere kom heldigvis helskinnet igjennom deres helikoptertur. Det er nok noe dere kan le av i ettertid, men det var nok sikkert ikke særlig gøy mens det stod på. Egentlig skal dere være glad for at dere var innenfor mobildekningsområde, ellers hadde dere vel stått der enda... :o Usj - ekkel tanke! Jaja, turen deres ble amputert, men det går heldigvis an å gå en annen tur en annen gang. Fortrinnsvis uten at det er råtten snø, myr, truger og helikoptre involvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hehe, helikopter har jeg flydd før, men det var helt klart dagens lyspunkt. Ikke fordi det nødvendigvis var stas i helikopteret, men fordi da var hjelpen kommet! Det var akkurat som en film, de to fantastiske mennene som kom hjalp oss å pakke sammen utstyr og sekk, bar vår fantastiske hunden vår ombord i helikopteret, og var så hjelpsomme for forståelsesfulle. Dette er helt klart den episoden i mitt liv som har lignet mest på en scene i en actionfilm!

 

Vi gikk fra å være helt utslitte og iskalde til å komme i bilen med en voldsomt energinivå etter turen, da kunne skrekken slippe taket, så ble vi trette og kalde igjen, hehe. Kan le litt av det nå, men i går var vi usikre på hvor lenge vi måtte vente. Fire timer på en åpen slette midt på natta, med vind og våte klær, det var ganske så ekkelt, iallefall når vi bare satt og ventet. Kunne ikke gå noe særlig der.

 

Vi kommer til å ta samme turen til sommeren, uten truger, snø, kald vind, myrområder som man tråkker gjennom og forhåpentligvis en god og varm hytte å sove i. Det gleder jeg meg til!

 

I dag skal jeg ha pølser og potetmos til middag, jeg er uvanlig glad i dette, en superenkel, og for mange kjedelig middag. Og akkurat til pølser (Gilde Go' og Mager) vil jeg ha posepotetmos, av alle ting. Lager hjemmelaget til alt annet, men posepotetmos og pølser, sukk, det har jeg fortjent i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Ååååååh, menn i uniform! Det tenkte jeg ikke på en gang.... ;)

 

Og man skal ikke undervurdere effekten av pølse og potetstappe til middag, selv om jeg foretrekker den hjemmelagde også til pølsene. Håper det smakte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Hihi, menn i uniform ja! Nesten verdt å forårsake en ulykke av den grunn ;) Nei huff, det er mye jobb for de. Men et vakkert syn ja. Følte nesten det var Hollywood-skuespillere som kom mot oss i natt, hehe.

 

Lørdagen brukes til å pleie skrotten, synes synd på mine ømme legger, både blå og støle, og ett sytkk støl kropp. Men humøret er bra, pledd, te og en banan/bringebær/vaniljekesam-dessert. Den fine hunden ligger rett ut og sover, han er skrekkelig sliten, tidlig kvelden for oss i dag!

 

Ha en strålende lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Oppi alt redningspraten glemte jeg helt det jeg tenkte jeg skulle skrive om, før det begynte å bli kaotisk!

 

Turen vi gikk hadde vi regnet 3 timer på. Det var 11 km til hytta totalt, noe som betyr under et gåtempo på under 4 kilometer i timen, veldig overkommelig. Dette viste seg å ta lenger tid ettersom turen var så våt som den var. Jeg merket også at jeg slet med å holde følge i oppoverbakkene, de var langt ifra slakke, rett opp, og langt. Jeg måtte ha en liten pust her og der, og følte at jeg var til bry for søsteren min. Men jeg sto maks ett-to minutter i disse småpausene, ofte mye mindre, bare stoppe, trekek pusten og gå. Men det var nok til at jeg følte meg mislykket. Det er ikke en god følelse. Som sagt, turen var tyngre enn planlagt, både på grunn av råtten snø og alt vannet.

 

Vi har blitt enige om å gå turen når det er bart ute. Sette av en helg, og gå den planlagte runden, tror det kan hjelpe selvfølelsen litt etter helgens tur.

 

Jeg kjenenr det virkelig i kroppen nå, lårene er helt stive, armene og nakken og. Men det er litt godt, hehe. Jeg skulle egentlig vært på spinning nå om halvannen time, men våre kjære hund som også skulle være på fjellet med oss er her, og han er ikke akkurat noen ekspert på å være alene i en relativt fremmes leilighet. Vi har egentlig dyreforbud i borettslaget, og ettersom han bjeffer hver gang han ser noen utenfor vinduet, er jeg redd det ikke blir noen spinningtime på meg. Og i morgen så rekker jeg ikke på grunn av dugnad, føler at jeg ikke legger inn den jobben jeg skal nå. Hadde jo planlagt to gådager til i fjellet, så jeg føler meg snytt for litt trening :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...