Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Bam-Bam

Så flink du var, Enna! Kjempebra at du løp! " Berra gjer da! " :D

 

Jeg hadde en sånn dag igår.

Hadde planlagt styrketrening på treningssenteret, men så ringte mannen min meg på jobb. Han ville at vi skulle dra rett hjem etter jobb, for han måtte få fikset noe på bilen. "Du kan jo løpe hjemme", sier han lett.

Ok, tenker jeg, men det ble mye tøffer enn jeg trodde. Det var for det første kjempetøft av en eller annen grunn å omstille seg mentalt fra planen om styrketrening til å skulle løpe istedenfor. Man blir jo ikke sliten på samme måte av styrketrening, og jeg var klar for en sånn dag.

Jeg klarte å sovne i bilen på vei hjem fra jobb.....Dessuten så har sofaen min (som de fleste andre sin ;) den evnen at den holder på meg.... Så jeg var virkelig ikke klar. Men jeg dro!

Det ble en løpetur på snaue 8 km! :D

 

Styrketreningen tok jeg idag! Fornøyd! :) Men så er jeg som deg da, Enna. Sitter som sagt her og er fornøyd - med et glass rødvin, salt kjeks og brie! :o<_<

 

Skjønner du er matlei nå. Men har jeg noen gode råd? At det går over? Hjelper jo ikke en dritt når du står midt oppe i det.... Og som du sier - man har liksom ikke stekt kylling og varme poteter på lur.

Planlegging er jo greia, men det er det siste man er god på når man er lei. :(

Har du en middagsliste liggende et sted fra tidligere da du var i periode du var flink til å planlegge? Da kan du jo følge den, så slipper du å tenke noe mer? La dagene gå på gammel vane.

Men det er jo ikke enkelt å sånn like før ferien. Dagene er litt annerledes. Det er avslutninger og tilstelninger osv. Jeg skal ha ferie om 1,5 uke, og merker jo at jeg allerede er i feriemodus. Ikke lett å være like flink, streng og fornuftig da.... :mellow:/

Men vi kan ikke gi oss, jenter. Dette har vi jobbet og slitt for! Da jeg løp ute igår, var det èn tanke som kom igjen og igjen i hodet mitt - for jeg hadde jo egentlig ikke lyst til å løpe : " Det er dette som gjør at du kan stå i butikken med den herlige følelsen av å kjøpe klær i str 38 . Det er dette som gjør at du kan kjøpe 38. Det er dette som gjør at du kan kjøpe 38."

Er jo fullstendig klar over at det ikke hjelper kun med trening, det meste gjøres med maten. Men det igjen er så mye lettere når man er flink til å trene i tillegg!

Kan det være noe der, forresten Enna? Du har jo vært litt slapp med treningen i det siste. ;) Tror du at du vil komme back on track i forhold til mat, hvis du heller fokuserer på å få til å trene ordentlig igjen? Bare en tanke som slo meg akkurat nå.

 

Nei, det er sent. Jeg er ikke noe flink til å komme meg i seng.... :( Det straffer seg alltid dagen etterpå.

 

Ha en god natt, ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen aldies!

Gir et lite livstegn - går bra, men hatt noen tunge dager, men nå går det går fremover! :) karatetrening både mandag og i dag - utrolig egentlig med tanke på energinivået mitt, men glad jeg dro meg ut av huset og svetta litt!

 

Kommer sterkere tilbake ladies! Have not forgotten you two! :)

 

natta, stor klem fra meg :)

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Har jeg vært slapp med treningen :huh: ?? Jeg løp 4 turer i forrige uke og hittil hver dag denne uka.... Ikke alle turene har vært like lange, men .... Jeg pleier å løpe 5-6 turer, så litt slapp kanskje, men ... :unsure: ikke trent styrke, det skal være visst....

Hos meg er det ingen sammenheng mellom trening og lyst/ikke lyst på ordentlig mat.... Jeg er bare ingen dedikert kokk... Og for øyeblikket er jeg alene med ungene og til alt overmål are to av tre unger... Den tredje er på skoletur!! (De gjør jo knapt annet enn å reise på tur, har jeg følese av :rolleyes: ) det betyr enda mindre lyst på "ordentlig mat". Jeg har alltid likt brødmat og kornblandinger, etc....

Hvis jeg får noen til å age maten for meg... Da spiser jeg gjerne ordentlig.... Og da svært gjerne fisk :lol: ...

Og kjære Bam Bam.... Matplan.... Har jeg ALDRI hatt... Jeg er fullstending uten evne til å planlegge! Og gjør jeg det, kan du være sikker på at når det står fisk på planen er det det SISTE jeg har lyst på den dagen <_< ...

Men som du sier, det går over... Jeg kommer sterkere tilbake - håper jeg...

Om et par timer skal jeg steke Moods of Norway sine traktorvafler (100% grandma approved ;) ) - DE er gode, de! Må nok sitte på hendene mine for ikke å forsyne meg for godt!!! :o

 

Godt å høre fra deg, Optimista. Du er i tankene mine hver dag... Utrolig imponert over treningen din!! Nå kan det ikke være så mange uker igjen, vel? Gleder meg veldig på dine vegne til det er over.

 

Ha en så fin dag som mulig i dag, vakre ladies. Vi tastes.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Oi! Nå ble jeg litt satt ut her! :unsure::(

Jeg mente ikke å fornærme deg, Enna! :o Jeg har jo ikke vært like aktiv her inne som jeg pleier en liten, kort periode, og jeg satt bare med en sånn følelse av at du ofte hadde planlagt å trene, men så ble det ikke noe av?

Men når jeg ser du sier at du løper 4-5 ganger i uka - da må jeg bare ta av meg hatten, bøye meg i støvet å si : "Unskyld!" :mellow:

 

Når det gjelder planlegging, så er jeg helt ekstrem der. Vel, ikke egentlig i følge meg selv, men familien min påstår at jeg er det. Og jeg kan love deg - det er tydeligvis ikke en positiv egenskap....

Jeg får ofte høre fra ungene at jeg er for lite impulsiv (blir faktisk litt lei meg når de sier det...)

 

Men jeg blir så vanvittig sliten i hodet mitt og stresset hvis jeg skal gå fra jobb, så på trening og når jeg da står i buttikken sånn rundt 18.30 - først DA skal jeg begynne å tenke på hva vi skal ha til middag!!?? :angry: Ikke denne dama, nei!

Og spør jeg de andre, så er svaret enten "vet ikke" eller "bare ta noe enkelt" GRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!! :angry: Eller : "Vi kan vel bare ta en grilla kylling?" Og på spørsmål om hva de skal ha TIL denne grilla kyllingen, så ser de ut som noen spørsmålstegn! "Må vi ha noe til???"

 

Sukk.... Ikke lett å sette sammen varierte, næringsrike måltider.

Og jeg er som deg Enna - ingen kokk. Jeg liker egentlig veldig lite å lage mat, så jeg føler virkelig dette som noe skikkelig pes.

Derfor må jeg planlegge, da går alt så meget bedre! ;)

Men nettopp fordi jeg er så alene om det, så blir jeg også fryktelig lei innimellom. Man får ikke hjelp fra noe hold.... Og selv om mannen min ikke er så nøye med hva han putter i seg, så er jo jeg det! Iallefall nå det siste året!

 

Optimista, jeg er så glad for å høre at du kommer deg på karatetreningen tross labert energinivå! Det kan jo bare gjøre deg godt både fysisk og mentalt, så det er suverent at du faktisk karrer deg avgårde! :)

I forhold til skrittelleren, så ser jeg det samme mønsteret hele tiden :

De dagene jeg har løpetrening, da ligger jeg på rundt 13500 skritt.

De dagene jeg ikke trener, eller trener styrke (som jo ikke gir utslag på telleren), da ligger jeg rundt 7500 skritt.

Konklusjon : De dagene jeg ikke trener må jeg iallefall gå en tur på ca 1 time for å ha vært i nok aktivitet den dagen. Det er faktisk så enkelt som det. Og så utrolig vanskelig noen ganger..... <_<

 

Ble fryktelig travelt her nå.... må få gjort unna en del ting.

 

Tastes senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke påtrengende fornærma :P , bare for å ha sagt det...

Jeg skulle gjerne hatt litt evne til å planlegge... Men jeg er ikke i arbeid, og da er har jeg bedre tid og har MULIGHETEN til å ta ting litt mer på sparket... Men det går i noen retter... Hjemmelaget fiske- eller skinkegrateng, stekt laks med litt forskjellig tilbehør, noen ganger torsk, kyllingwok med ris (fant en nydelig villrisblanding :) ), stekte kyllingfileter på seng div grønnsaker (den tar alltid eviglang tid <_< ), men nå på sommeren - helt uten lyst... Jeg har mest lyst på stekt torsk med hjemmelaget potetstappe, litt ertestuing (bare moste erter uten noe ekstra) og asparges... Et lite dryss med parmesan og pinjekjerner over.... Yummi... Men selv om jeg kan spise dette mer eller mindre hele tiden, blir de andre lei :blink: . Jeg har nesten alltid kyllingbryst og torsk i fryseren, så det meste er nokså enkelt å lage...

Nå sitter jeg her - GRYTIDLIG - fordi min ene datter har sagt at hun kan ta med hjemmelagde boller til spansktimen <_< ... Skikkelig festlig. Håper bare jeg rekker og bli ferdig, og eller hun kanskje ikke har spansk i første time :blink: .... Hurraaaa for døtre :P .

I går spiste eg vafler... Tre og en halv vaffel fordelt utover dagen... Fullstendig unødvendig :angry: . Og vi snakker ikke tre hjerter! Nei, tre fullvoksne traktorvafler fra Moods of Norway. (Tilsvarer vel en vanlig vaffelplate, tenker jeg...)

Løp (jogget) (med litt full mage :mellow: ) 40 min i motbakker. Skikkelig trening, hvertfall... Svetten rant og hjertet slo!!

I dag blir det i beste fall en gåtur... Fryktelig flaut å innrømme grunnen....(jeg skal drikke vin til lunsj OG så skal jeg avårde i kveld og fortsette vindrikkingen. )

 

Vel, vel... Nå skal jeg lese litt mens jeg venter på at bollene skal heve seg litt...

Vi tastes og tastes .... Og tastes

 

Stoooor klem fra en bollebakende Enna

(Boller kunne jeg gjerne spist mer av, DET er godt, men dessverre ikke forenlig med str 38 :o )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Godt med vaffler! :P/> Boller også!

 

Igår tok jeg meg et glass rødvin mens jeg lagde middag.

Det var typisk øl-mat, så da ble det et glass til maten.

 

Mens jeg satt og leste "Iform" ;)/> ble det et glass rødvin til. Og så meldte lysten på noe godt seg! :o/>

Og hva gjør vi?

Joda, jeg som allerede hadde fjernet sminken og vært i dusjen uten å gjøre noe annet med håret enn å la det tørke , jeg fønet håret og sminket meg raskt. Så kjørte vi ut og kjøpte to DIGRE is - og dro hjem igjen! :blink:/> :wacko:/>

 

Finnes jo overhodet ingen fornuft i det!!! Men sånne ting gjør jeg.

Da jeg kom på jobb idag og bladde om kalenderen min, så lå den lille, gule lappen med "veie" der. Det betyr at det er 14 dager siden sist jeg var på vekta, og at det er på tide å veie igjen. Jeg flyttet den en uke frem, jeg.... -_-/>

Og da er det inn i bikinien.... Reiser jo til Hellas den 25.juni.

Akkurat nå så tenker jeg at det som ikke er gjort til nå, det får jeg heller ikke gjort på en uke. Men det viktigste nå er jo ikke å miste fullstendig kontroll.

Jeg vurderer å ta med meg løpeskoene, men vet ikke helt når jeg skal få løpt. Vet jo at jeg ikke klarer å stå opp før sola blir for varm, for da må jeg opp i 5-6 tiden. Og om kvelden nytter det jo ikke å løpe før etter kl 20, og da befinner vi oss ganske sikkert på en eller annen taverna med god mat og godt drikke.

Jeg lurte faktisk på om jeg skulle kjøpe meg et hoppetau å ta med. Det blir sikkert lettere å finne tid/mulighet til det, og så hadde jeg håpet at det ville vedlikeholde kondisjonen litt. Har dere noen erfaring med det?

 

Men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke jeg kommer til å klare å trene noe iløpet av de 12 dagene vi er der....

Det bare skremte meg det jeg leste om at for hver uke man tar treningsfri iløpet av sommeren, må man regne 2 uker for å komme tilbake til der man var i forhold til formen. Og med 5 uker ferie iløpet av de neste 9 ukene, så frister det ikke særlig å skulle bruke 10 hele uker for å komme tilbake til utgangspunktet. :(/>

Det blir vel egentlig litt feil, når jeg tenker meg om. Jeg skal jo jobbe 3 uker mellom de to rundene med ferie, og da får jeg jo trent som normalt.

 

Mange tanker dette her.

Hovedfokus får vel være og rett og slett holde fokus?

 

Ha en fortsatt strålende dag - og kos deg med vin både til lunch og kvelds, Enna! :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Sendt dere e-mail, men skriver noen ord her og!

Blir i godt humør av å lese hva dere styrer på med! "Lure inn en 5 km løpetur mellom bollebaking" - ja Enna hehe du er en smarting! :lol: Vi kommer nok til å lære det og en dag Bam-Bam!

 

Jeg tenkte jeg skulle begynne å veie meg igjen om tja 2 uker eller noe sånt. Buksene passer som før så jeg har ingen panikk, men kunne tenke meg å gå ned litt for å ha noe å gå på ref - våre kalori-rike helger - som noen ganger varer fra fredag til torsdag haha...Men ejg skal ta ett steg om gangen, og nå skal jeg bare sitte og bli motivert av dere! :)

 

Karate trening i dag og faktisk, så spørs hvordan det går... Blir iallefall svett, det skal jeg love dere!

 

Ha en fortreffelig dag ladies, Bam-Bam vær varsom med iskremen, du skal jo på ferie snart ikke sant... ;)

 

Oj, det er nesten sol her nå - må ut å få meg ei fregne på nesa...

Hei så lenge vakre ladies!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening og ferie...

I fjor var jeg tre uker i Frankrike og der ar det VARMT, men vi bodde like ved en liten skog (skikkelig kupert løype og masse, fin skygge) . Der løp jeg omtrent hver morgen en gang mellom 8.30 og 10. Men det hendte en og annen dag at jeg løp en annen løype i solen... Det ble fort veldig varmt og mer jogging enn løping... Men hvis du skal være ved en strand kan du vel gå barbeint (svi av litt hud under fotsålene ;) ) med gode, spenstige skritt og avslutte med noen lårøvelser og kjernemuskulatur.... Så hiver du deg i sjøen og svømmer! Du tar ti knebøy etter dobesøk nå.... Ta 20 en-beins i ferien.

Satse på kveldsløping er vel heller en dårlig deal, ja....

Lunsjen i dag var himmelsk, og egentlig ikke så helgal bortsett fra ferskbakt focaccia og en ostekake OG jordbær marinert i sukker og fersk mynte og overøst med hvitvin før servering.... Du slette tid!!

Nå snart skal jeg jammen avgårde igjen... Mer vin og mat :rolleyes:

 

Ha en strålende ettermiddag og kveld

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karastrofal helg til tross for løping.... Løp i går også. Fredagen ble mye mer behersket enn jeg fryktet, så formen i går var helt bra. Men turen var ikke lag... Løp opp og ned en skikkelig bratt bakke, så tempoet var ikke høyt, bare pulsen :) Så denne uken har jeg vært ute 6 turer i varierende lengde og tempo. Får se om det blir noe i dag, også....

Men matinntaket siden torsdag har vært kritisk høyt, altså.... Med skikkelig dypdykk i nøtteskål, i snacksskål, i det meste som er usunt, faktisk.... Så nå bestemmer jeg her og nå at fra og med i dag er det en uke med sånn ca 1600 kcal/dag. Ingen snacks, is el.l Onsdagskvelden er jeg bedt bort.... Da kan jeg evt tillate vin, men that's it!!

Løping burde det være tid til de fleste dagene... Hvertfall til og med fredag.

Torsdag kveld skal jeg på ballett. Gjett om jeg gleder meg!!! Jeg elsker ballett og opera og orkestermusikk og kormusikk og.... MUSIKK generelt :lol:

Nei - kort oppsummering, her....

Innstramming i kommende uke og evt uken etter ved behov! Og jeg lurer på om nei til snacks og sjokolade bare bør innføres som ukedagsregel helt og holdent... Stort sett har det jo vært slik, men så har ting sklidd litt ut i perioder....

Ladies - nok en gang takk for dere, for uten dere kunne det gått galt - igjen...

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Kjapt innom siden jeg har en hage som venter på meg - skal forbrenne noen kalorier ute i finværet nå! Formen er så som så, blir andpusten av ingenting, men som sagt jeg må bare være tålmodig å gjøre det jeg greier.

 

Matveien - tror jeg skal slå følge med deg denne uken Enna - 1600 kalori uke! I går gikk jeg amok i nøtteskåla, men spiste reker da - og masse vin - så det var ikke så sunt alikevel...

Men noen positivt kan jeg jo berette - har en shorts på meg og den må jeg knyte godt i livet eller detter den av meg! bokstavelig talt! Juhuuu! I fjor var den stram over alt! Og jeg greide graderingen på karaten også - det må jeg jo ikke glemme! Så jeg hadde vel lov å feire med masse vin i går pga disse to tingene, ikke sant? ikke sant? hallllooooo.... :unsure:

 

Nei, må ut i hagen nå! Vi tastes ladies! Ha en super søndag!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua :)

Har holdt meg unna alt "ulovlig" i dag, men med pizza til middag ble det litt mye mat... Vel... Ikke blitt mye bevegelse i dag... Det skyldtes bare latskap. Har kost meg hjemme med bok, litt husarbeid, litt nettsurfing... Det har rett og slett vært en avslappende dag :) . Sittet en del ute for været har vært herlig!

Jeg skal spise meg ut av kjøleskap og fryser denne uken, så det blir sikkert litt rare middager, men det går vel bra. I morgen blir det torsk, hvertfall...gleder meg, allerede :D .

 

Håper du har kost deg i hagen, Optimista :) . Det blir bra når jeg kommer til Norge :lol: , da skal jeg holde på i hagen (håper bare ikke det blir så mye regn....)

Bam Bam, står det bra til? Måtte le av deg som flyttet den gule "veie-lappen" en uke fram :lol: .

 

Ladies, ikke så mye nytt å melde, men greit å klare seg uten "det lille ekstra" i dag... Holdt på å kjøpe is til oss, men stoppet i tide :blink: .

 

Ha en god kveld... Vi tastes .

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen skjønne ladies!

Kjapt innom mellom frimerke-samlingen min.... hehe.... frimerker er rødvin, skulle ha begynt med denne hobbyen for mange år siden :P

 

Vil bare si, tusen takk for at dere er der! Gleder og koser meg hver dag når jeg leser siste galskap fra dere to! Dere to er det beste beviset at jeg faktisk er normal - eller så er vi tre ikke normale damer! :)

 

Jeg har jobbet i hagen og svidd av kalorier! men i underkant av 7000 skritt i dag. Skulle ha vært 10000. sukk, jaja i morgen er en ny dag!

 

Vi tastes. Ha en forteffelig aftens strålendes vakre ladies!

 

hikk, klem fra Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Optimista... Frimerkesamler har fått nytt innhold :lol:

Nå skal jeg iføre meg treningstøy. Tredemølla venter. Tror rolig langkjøring kan bli dagens tema... Ikke engang på trening klarer jeg å planlegge. Jeg starter løpingen og plutselig finner jeg ut at i dag er bakkeintervall tingen.... Nei forresten, det er ikke helt sånn... Jeg har stort sett en plan for treningen før jeg starter, men sånn som deg Bam Bam, med faste dager til det ene og andre.... Mm - ikke denne damen, nei. Planlegging får bli i mitt neste liv, tror jeg :P .

Sov dårlig i natt og kjenner at hard intervalltrening virker lite fristenden :unsure: .

 

Ok, Ladies. Ha en fin mandag. For meg nærmer ferien seg med stormskritt... Reiser til lørdag og blir borte herfra i to måneder...

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God, strålende morgen til dere mine likesinnede, gale, vakre ladies! :)

 

Gratulerer med graderingen, Optimista!! Knallbra! :D

 

Dette blir bare kort, kun for å formidle at jeg glatt føyer meg inn i rekken av de som har spist alt for mye denne helgen. -_-

Og som om ikke det var nok - det ble også så mye vin at min planlagte joggetur i løpet av helgen, ja den kunne jeg bare drømme om! :P

 

Har vel tenkt til å "oppføre" meg skikkelig denne uka, men man vet jo aldri! ;)

Min mann dro til London på jobb igår og kommer ikke hjem før på onsdag. Så alt burde ligge til rette for sunne dager!

 

Kjenner jeg gruer meg til å være borte fra dere når jeg skal ha ferie. :mellow:

Er ikke redd for at ting går galt i forhold til mat etc. Ikke i Hellas. (Det blir verre på hytta senere i sommer...)

Det som blir galt, er at jeg vet jeg ikke kommer til å spise ofte nok. Blir frokost, lunch og middag. Ingen mellommåltider.

Og som du sa, Enna - så skal jeg være flink til å bruke stranden til å gå tur og svømme. Så får jeg ta knebøy og div i leiligheten utenfor synsvidde av de andre turistene. ^_^

Men jeg kommer til å savne dere så veldig..... :mellow: Sukk....

 

Lykke til med "moderasjons-uke" dere to - gleder meg til å se evalueringen! :D Jeg er nemlig ikke tøff nok til å henge meg på.....

 

Klem fra Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det med tre måltider i Hellas går helt bra, spis en frukt, drikk bøttevis med vann... Andre mennesker klarer seg med tre måltider i døgnet og i 14 dager går det så det suser :P ..

 

Kjenner litt på det der med manglende trening pga alkohol. Jeg er ufattelig blandet i forhold til akkurat det. For - på den ene siden syns jeg vin er svært godt og i godt lag er det artig, men når man rett og slett er litt syk dagen etterpå - selvpåført syk - da er jeg sur på meg selv :angry: . Da tenker jeg at jeg ikke gjør kroppen min godt, lenger... Denne helgen har jeg klart meg fint i forhold til akkurat denne problematikken. Balansegangen har fungert. Men det er jammen ikke alltid den gjør... :blink:

Har nettopp avsluttet løpingen, det ble en mil i dag. I dag var det første 5 km som var tunge. De siste gikk ganske greit. Løp ikke så fort, akkurat.. Det er så lummert og tungt i dag. <_<

Vel...

 

Ok, vakre damer. Vi tastes :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går slet jeg virkelig med st sug etter noe ekstra.. unnet meg et finn Crisp med gulost :) .

Hadde en sunn dag når det gjelder mat, løp (som nevnt ) en mil, men var lite ute. Holdt på med diverse her inne.. I dag må jeg prøve å kome meg ut, litt. Nydelig vær, ikke så varmt som det har vært... nokså norsk morgentemperatur, faktisk ;)

Appropos norsk... jeg gleder meg sååååå masse til norsk skummet melk! Det er så godt.

 

Bare en kort morgenhilsen.

Skriver sikkert litt mer seinere i dag.

Klem,

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok...det er blitt tidlig ettermiddag. Jeg har vært en ganske lang tur i skogen i dag... Nærmere 9 km, tenker jeg, men i dag sviktet teknologien (les "runkeeper"), så jeg fikk ingen tilbakemelding på distanse og tid... Og jeg så ikke på klokka, men jeg må ha vært ute over en time. Men det var litt tungt i dag, så jeg tror ikke jeg løp særlig raskere enn 9 km/t i gjennomsnitt... Møtte to fantastisk søte, små ekorn... Det ene satt lenge og "pratet" med meg. Veldig søtt :)

I kveld blir det litt vin... Det blir det nok også til lunsj i morgen OG i morgen kveld.... Avskjedens timer er her... Klassen til ene datteren min skal på klassetur inn til sentrum i dag. Håper de får det artig!

Sukk, kom på at jeg har kjempemye russisklekser til i morra :angry: .... Siste timen, på en måte litt lettet, har ikke vært så veldig flink siste halvåret!

 

Håper alt er bra med dere - og OPTIMISTA UNNSKYLD AT JEG HAR GLEMT Å GRATULERE DEG MED GRADERINGEN!!!! Kjempedårlig samvittighet for det :huh: . Men jeg er forferdelig stolt på dine vegne... Klare gradering etter alt du har vært gjennom! Knallbra :D . Hvilken farge har så ditt belte nå???

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Tenk å unne seg en Finn crisp med ost når man er sugen på noe godt, a! :o DET er hva jeg kaller disiplin! B) Bra jobba! :D

 

Hos meg er det stusselig i huset uten min kjære hjemme. :(

 

Igår ble det intervalltrening på mølla. Kjøpte masse salat og grønnsaker + 4 stk kyllingfilet på vei hjem. Stekte alle sammen og voila - så har jeg middag i tre dager! Tok en joggetur ute i dag. Er så deilig vær!

Har vært i dusjen og endelig fått spist kyllingsalaten min! Blir litt for sent på kvelden, men....

 

Nå venter en HAUG med stryketøy :huh: bare å sette igang!

 

Imorgen blir det møte hele dagen på jobben + litt sosialt. Blir ikke noe vin da, for jeg kjører bil. Og så skal jeg jo hente min elskede på flyplassen når han kommer imorgen kveld! :wub:

 

Da bretter jeg opp ermene og går igang med strykingen!

 

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Tøyet er strøket, men jeg fyser noe så grasalt på en pose med pistasjenøtter som ligger i skuffen og roper - så nå gjør jeg det eneste fornuftige : Jeg går og legger meg! :wacko:

 

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg var flink i går... I dag ble det vin... Og så satt vertinnen fram en god brie og ritz... Sukk... Det ble ca 6 kjeks og litt brie... Sukk... Skulle ikke tatt den første.... :blink:

Ny runde i morgen.... Holdt ikke med 1600 kcal i dag... Nærmere 2000, tenker jeg...

Flinke Bam Bam som gikk og la seg.....

Her er det natt... Trøtt, jeg :)

 

God natt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vin til lunsj... En grillet laksefilet, men jeg spiste litt godt brød mens jeg ventet... (Kunne vel strengt tatt latt være, men...) det blir vin seinere i dag, får bare holde meg unna "tilbehøret" ;)

Foreløpig lite trening i dag, har gått litt, da.. Ikke så veldig langt, men en bit.. Skal prøve å bruke skritteller når jeg kommer hjem til Norge... Og så bringe den tilbake hit, da kan jeg sjekke min daglige bevegelse her borte kontra hjemme :) .

I morgen skal jeg ha en real rydde- og vaskedag før avreise... Det gleder jeg meg ikke til, for vasking er ikke artig, men jeg kan hvertfall høre på lydbok mens jeg holder på. Det hjelper :P ! Og så skal dagen avsluttes med en tur i Bolshoi-teateret for et møte med "Giselle". Oooooo gleder meg :lol::lol::lol:

 

Ok ladies.. Ha en fin onsdag ettermiddag og stå på med positive tanker! Vi er eksepsjonelt fine eksemplarer av arten ;) .

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Vi er definitivt fine eksemplarer!!! :D

 

Vært på møte i hele dag, men det var noe så inn i hampen kjedelig.....! :angry:

Rekebuffet til lunch med nystekte baguetter og majones.

Tok en baguette, bittelitt majones og passe med reker. Tenkte å gi meg med det, men vurderte det dit hen at noen reker til umulig kunne gjøre noe. Men så ble det en baguette til også. :( Ergo hadde jeg spist dobbelt så mye som jeg skulle. :angry:

Kake skulle jeg ihvertfall ikke ha, det var nå HELT sikkert! Men det holdt frem til jeg så kaka.... Da ble det brått bestemt i mitt hode at joda, idag skulle ho mor ha kake! ( for det er jo så sjelden jeg spiser det, så det går sikkert bra og bla, bla, bla, bla, bla. <_< Utrolig hvor fort man kan argumentere med seg selv inne i sitt eget hodet! :blink: )

Og det som på avstand så ut som sjokolademousse, viste seg å være en fantastisk god sjokoladesmørkrem. :P Herre Gud - den må jo ha inneholdt minst 800 kcal.....

 

Så hurra for Bam- Bam og hennes viljestyrke og disiplin! Og jeg vet at hvis jeg ikke hadde forsynt meg en gang til med reker, så hadde jeg heller ikke tatt kake. At jeg aldri lærer!!!!! :angry:

 

Men nå skal jeg spise kyllingsalaten min.

Før i tiden hadde jeg enten " straffet" meg selv med ikke noe mer mat resten av dagen pga utskeielsen, eller gitt fullstendig blaffen i dagesvis etterpå, men vet jo heldigvis bedre nå.

 

Skulle gjerne ha vært med deg på ballettforestillingen, Enna. Det er sikkert utrolig vakkert!

Istedenfor så skal jeg i rådhuset hvor det er høytidelig seremoni med utdeling av vitnemål for 10. klasse. Datteren min skal være konferansier, så det blir spennende!

 

Mange gode klemmer og tanker til dere to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...