Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Stille her inne i dag - Enna har du sovnet ved nøtteskålen i vinrus :)/> ok ok det er jo bursdagen din så da går det bra!

 

Jeg har hatt en av mine mest sunneste dager på aldri så lenge - hold dere fast!: :P/> i tillegg til behandling (begynte i dag) har jeg vært på trening (jupp karate og der fikk jeg svetta godt!) Ikke drukket en dråpe med vin - kun sunn te!! grovt rundstykke med ett egg og reker -gresk yoghurt til mellom måltid - å ja - grovt brød til frokost og en mega stor kylling salat til middag men en dæsj olivenolje som dressing!

Fordelene med behandlingen er at jeg må drikke mye vann - og det er jo sunt! må se på alle positive sider vettu!

 

Jeg har vært så sunn i dag at det er nesten - ekkelt hihi og på burdagen til Enna og da! erre mulig!!!

 

I dag har jeg vært badstue etpar ganger og jeg trodde jeg skulle klikke totalt - ei veninna av meg gapskratta - "det kalles overgangsalder det" sa hu... velkommen etter.... jaja jeg får bare ta disse forbaskade pillene....føler meg litt oppblåst og min største frykt er at jeg skal legge på meg - levis buksen min er litt trang nå syns jeg - kan fint gå med den, men det er ikke slik den var før jeg ble syk... tar meg selv i nakken nå!! pillene skal ikke være noe dårlig / lett unnskyldning :angry:/>

 

Nei tekoppen (enda en hihi ) venter..Vi tastes ladies!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen der på :) .

Ført og fremst: takk for vakker sang. Jeg ble svært rørt :rolleyes: .

Det var ikke så aller verst i går, skal jeg si dere. Kaffe og bolle på senga (som mannen tørt kommenterte da han serverte nytinte boller som jeg har bakt: "dette er boller sånn som jeg lager dem...." :lol: ). Spiste noen biter melkesjokolade (den største plata med tykke, gode biter B) ). Til lunsj en nydelig bruschetta med litt av hvert godt på + to glass proseco...., til middag - etter eget ønske en nydelig god skinkesalat med masse godt oppi og et par glass hvitvin. En skål is og noen få småkaker - that's it. Ingen voldsom utskeielse på noe vis. Og jeg var mer enn godt fornøyd :) . Kjente litt på søtsug utpå kvelden... Og da jeg stod opp i dag var tanken på sjokolade langt fremme... Nå er det hverdag igjen... Ikke noe søtt før 17. Mai. Og forresten Optimista.... Ikke en nøtt i hele går!!!

Nå ble det ikke noe trening, heller... Det skal sies....

Siden det er hverdag må jeg også inn i hverdagsgjøremål... STØVSUGING. Noe så fullstendig bortkastet arbeid!! Det syns i en time, så er det like ille, igjen!! Ja, ja... Får ta det som trening! (Positive thinking!)

Ha en fin fin dag, kjære Ladies

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrr jeg er så lei! :angry: Nesten hver løpetur blir litt ødelagt av at magen plutselig finner ut at NÅ er tiden inne for et do-besøk. Og da snakker vi om NÅ. Det er omtrent uavhengi av når på døgnet jeg løper, om jeg har vært på do tidligere på dagen el.l. I dag f.eks var jeg i storform, kunne løpt lenge og vel, rimelig bra tempo (til meg å være, da...), så måtte jeg avbryte. Og det er ikke noe terreng for en liten avstikker, heller.... Æsj! Og det er ikke helt det samme å løpe ut i skogen igjen, etterpå....

vel, vel

Nå skal jeg gå til butikken. Det er jo et stykke det, også... Blir bevegelse, hvertfall...

 

Ha en fortsatt fin dag.

 

Hilsen frustrert Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hello ladies! Bam- Bam is back! B)/>

 

Og jadda og jadda - hva skal jeg si?

 

Mellom forelesning og middag igår kveld hadde vi to timer. Hva gjorde jeg? Jo - jeg tok på meg treningstøyet ( som selvfølgelig var med i kofferten! ) og tok en drøy halvtime på mølla! Var skikkelig i siget, så jeg økte tempoet med 0,5 km i timen i forhold til hvor fort jeg vanligvis løper " rolig" langløp. Bestemte meg for at jeg skulle klare 5 km i det tempoet, og så skulle enten tid eller km avgjøre hvor mye lenger jeg skulle løpe. Løp 5 km i hurtigere tempo uten problem. Seier!!! :D/> Tenkte jeg skulle løpe 2 km i vanlig tempo i tillegg, men det passet bedre å avslutte etter akkurat 30 min løping, og da ble det ikke fullt 7 km totalt. Men jeg er strålende fornøyd med det! :)/> Jag kan! Jeg klarer! :)/>

Deretter ble det en deilig varm dusj, før det ble Cava, jordbær og mørk sjokolade på rommet. :P/> Videre ble det tre retters middag med vin, vin, vin, vin og mer vin. Var i seng i 01.30- tiden.

Klar for seminar igjen kl. 09.00 , og det var kjempebra! Lunchbuffet før vi dro hjem. Spiste bare sunne ting, ingen dessert. De rund meg stønnet over hvor mette de var, men jeg var så fornøyd med meg seg at jeg selv i egne øyne nesten følt meg overlegen og blærete! :P/>

Kom hjem til en mann som hadde savnet meg! Han ville feire at jeg var hjemme gjen med noe ordentlig godt til middag. Ja takk!

Jeg lot han ordne det mens jeg løp runden ute igjen! Jeg er nesten motbydelig prektige idag! -_-/>

Riktignok kjente jeg på kroppen at det ble sent igår kveld i tillegg til mye vin, men jeg gjennomførte!

I kveld har vi grillet Stangekyllng surret i bacon med potetbåter og tzatziki til. Spist grønne pepper fylt med fetaost til forrett. Mer vin....

Ai, hvor godt det er å være til! :)/>

 

Ser jo at dere to herlige damer også har vært superflinke mens jeg har vært borte! Det er jentene sine det! :)/>

 

Til helga reiser vi til et vennepar i Sveige. Da blir det som alltid skalldyr, øl og hvitvin. Jeg gleder meg masse! Det er ca ett år siden vi så de sist.

 

Det er sent. Jeg bør komme meg i seng for å ta igjen tapt søvn. Litt rydding her - og så skal treningsbagen pakkes klar til i morgen! Har ikke helt bestemt meg for om det blir intervall eller styrketrening....

 

Ha en god natt! Jeg har virkelig savnet dere mens jeg var borte.... ^_^/>

 

" svar nå" gikk ikke. Som vanlig har jeg brukt for mange smilys.... Må slette noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam - DU ER BARE SUPERFLINK!!! Fantastisk innsats, altså!! Kjenner at jeg nesten er litt misunnelig. I høst hadde jeg fått opp tempoet veldig bra, men så fikk jeg den irriterende muskelgreia eller betennelse eller hva det var som VIRKELIG ødela... Så nå først begynner det å bli smertefritt...og jeg kan etterhvert øke tempoet, igjen. Så du løper fra meg på null komma svisj hvis du virkelig var rett under 7 km på 30 minutter....

Til tirsdag skal jeg på vår lokale " Tony awards" . Sønnen i huset var med på et av årets skuespill og har meldt på moren sin og søstrene på denne prisutdelingen. Han tror ikke på pris selv,men det er artig, da... Dress code og det hele ;) . Faren er dessverre i Norge for anledningen :( .

Oi, oi.. Tiden løper fra meg. Vi tastes videre. Jeg er såååååå stolt av deg, Bam Bam.

Optimista - vi får bare bøye oss i støvet denne gangen...

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm

Vin, nøtter, ost, kjeks...ingen trening.

I morgen ( dvs nå er det faktisk "i dag") er det "seiersdagen.... Den må jo feires, må vite....

Ny dag i morgen.... Burde kanskje " angre", men det blir for dumt... Dette har vi snakket om før. Vi lever nå! Og da blir det noen slike kvelder/dager, ferdig med det!

Jeg har hatt det svært hyggelig og det er vel det viktigste, er det ikke???

Takker likevel for dere, for uten dere hadde jeg ikke hatt på meg den buksa jeg har på i kveld.... En trang, hvit en.... :)

Vi tastes.

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Enna - håper du virkelig koste deg i går i hvit trang bukse og topp! Tenk deg, for noen mnd siden var det antrekket bare en drøm langt langt borte! Og selv om man har funnet sin vekt skal vi ikke slutte å leve og nyte god mat og drikke - nå er det bare med måte! og hehe dele skålen med andre :)/>

 

I går var jeg litt småsyk (bivirkninger slår til... sukk) men kan bli kvitt en del av plagene hvis jeg drikker mer vann visst - så det er jo virkelig i GR ånd det! :)/>

Spiste rimelig sunt i går - ble to glass vin og en cognac og det er da ikke ille, og ja litt nøtter da (gud de var himmelsk) men jeg delte skålen med min kjære hihi

 

Før det var jeg på trening - kvalm eller ikke, tenkte at en god svetteøkt kan være nyttig - så det ble 50 min på mølla før karate kid sparket og slo seg om igjen hehe. Kan ikke huske når jeg svetta så mye som jeg gjorde i går - og jeg kjenner det rimelig godt i en del muskler i dag ja.... god samvittighet! :)/> Det er deilig å ha.

 

Håper på passe opplettvær i dag, god temperatur ute, så kanskje jeg skal hive på meg noen gode sko og en regnjakke og bare rusle meg en tur....

 

Livet er vakkert og godt å leve! Vi snakkes ladies! Ha en super dag.

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi..... Dele skålen? Ja vel, så får jeg vel dele skålen, da.... ;)

I går gikk det rimelig bra, MEN jeg brøt løftet mitt om godteri... Spiste 40 g m&m.... Det er rett under 300 kcal, det... Og det er jo så vidt det er en håndfull... Ja da, ja da vet at det er nok, osv.... Det setter bare tidligere porsjoner i et nytt perspektiv!!! Hurra for å få opp øynene... Det som skremmer meg mest midt oppi alt dette er at innenfor et ikke altfor tykt lag med fornuft ligger den "gamle Enna" og roper om en kg engelsk konfekt, en hel pose Nidars favoritter, en hel (stor) pose nøtti frutti, osv....

Har blitt mindre trening enn beregnet denne uken, litt skuffet over meg selv, men så tenker jeg at siden trening ikke er noe jeg skygger unna så snart jeg har en anledning, så gjør ikke det noe.

Har nettopp avsluttet en støvsugeøkt... En av de mer grundige. Nå måtte jeg bare ha litt vann... Det er omtrent 23 grader ute i dag. Et aldeles nyyyyyydelig vær. Norsk høysommer på sitt beste, spør du meg. ( hi-hi, bare at jeg ikke er i Norge....)

Får vel finne fram vaskebøtta, også....

Nå som det er varmt har jeg ikke noe lyst på middag... Bare alt mulig annet. Vet at det alltid sies at sommer er grilltid, salattid... Tiden for den sunne, gode maten.... Om sommeren syns jeg salt snacks og is og godteri er bedre enn noen gang ellers.... Her har jeg tydeligvis mye å arbeide med, ja :o

Optimista, lykke til med de kjipe bivirkningene... Tenker masse på deg. Syns du er utrolig som farer av gårde på trening med badstuen på slep og kvalme og uggenheter i den andre bagen.. Stå på, flotte dame :)

Bam Bam, du er fantastisk med din treningsiver!! En inspirator!

Ha en superfin fredag, vakre Ladies. :)

 

Klem fra Enna - som ikke er glad i husarbeid, men som gjør det likevel.... :blink::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Fine, fine dere! :)

Så utrolig godt å ha dere!

 

Optimista, jeg tar av meg hatten for deg. Kvalm og elendig stiller du allikevel opp til trening - tenk at du virkelig gjør det! Du kunne ha sunket ned i sumpen av " meg er det synd på" , men ikke søren om du gjør! Nei, du trener karate i stedenfor! Respekt, woman! B)

Så cognacen er velfortjent - og kanskje halvparten av nøttene. ;)

 

Enna - har du feiret bursdag i litt for mange dager? :huh:

Kjenner meg så godt igjen når du sier at " gamle Enna" ligger like under overflaten med alle sine "feil" og mangler, lyster og overtalelsesevner.... Gamle Bam- Bam har også utrolig høy stemme veldig ofte..... Og som du sier, det er så skremmende at hun ikke er lenger unna enn hun er.... :( Vi har jobbet så hardt, og vi har jaggu vært flinke og kommet langt! Vi fortjener det noe så inn i granskauen å klare å være her! Og det bør helst ikke koste oss blod og tårer! :angry:

Men fortsatt så gjør det det. Vi har alle disse dagene.

 

Misunner deg sommeren, Enna. Her glimrer den fortsatt med sitt fravær. Det er jo nesten bare såvidt våren har klart å hilse på.

Igår var det fridag, og jeg hadde store planer om at jeg skulle løpe en tur ute igjen. Men tåka hang ikke bare nedover tretoppene - den lå helt ned til asfalten. Snakk om at alle forhold ligger til rette for å bli " deprimert" og finne tusen unnskyldninger for ikke å dra ut i møkkaværet! Og sånn ble det. Jeg dro ikke ut. Det ble til at vi åpnet en flaske hvitvin og koste oss med god mat i stedenfor. Misforstå meg rett - det var deilig det, men f**** heller! Hva stoppet meg? Litt tåke??? Bu-hu! Skumle tåka! :wacko: Følte meg elendig da jeg la meg igår kveld - rett og slett tåpelig. Litt tåke??!!

 

På jobb igjen idag. Angret som en hund da klokka ringte idag tidlig på at jeg ikke hadde tatt fri denne inneklemte fredagen. :angry:

Etter jobb dro vi på Løpelabbet og kjøpte nye løpesko både til 16-åringen og meg. ( Det var jaggu på tide. De sier skoene skal byttes ca hvert år. Mine var 4 år gamle...)

Vi var invitert bort ikveld og hadde det vel egentlig litt travelt da vi kom hjem. Men jeg insisterte på at jeg skulle ut å løpe en tur før vi dro. Gårsdagens vanvittig dårlige samvittighet var så tung. Så ut med meg. Det regnet, men bryr vi oss om det?

Jeg løp den nye runden min. Fokuserte på korte steg og bedre fraspark som han i butikken hadde anbefalt meg, og turen føltes veldig bra. Da jeg kom i mål viste det seg at jeg hadde løpt løypa 3 minutter raskere enn sist! Jeg kunne ikke tro det!!! Helt vanvittig herlig!!!

 

Og jenter, vet dere hva? Joggere hilser på hverandre når de er ute og løper. Jeg visste ikke det. Men plutselig så hilser andre som er ute og løper på meg når jeg er ute og løper. JEG ER EN AV DE!!!!! HALLO! JEG ER EN AV DE!!!! :D Jeg føler det som om jeg plutselig er innlemmet i en hemmelig klubb. Jeg har plutselig fått adgang til en verden som inntil nå har vært strengt hemmelig og utilgjengelig for meg. I andres øyne er jeg en løper! SKRIIIIIIIIK!!!!! Jeg kan ikke tro det er sant! Jeg som alltid har syntes synd på de som var ute og løp. " Tenk å ville seg selv så vondt", tenkte jeg. Hvor feil man kan ta.

Ikveld kjenner jeg at jeg gleder meg veldig til neste joggetur!

 

Vi skal opp tidlig og en tur til Sverige imorgen. Det blir skalldyr, øl og hvitvin imorgen kveld. Gleder meg!

Så jeg melder nok ikke inn før søndag kveld igjen. Alt ettersom hvor tidlig vi er hjemme på søndag og hvordan formen er, så får vi se om det blir løping da eller om det må vente til mandag.

 

Og forresten - jeg har kjøpt meg ny kjole idag! I str 38!!!! Tenker å bruke den i bryllupet vi skal i til sommeren. Hadde jo egentlig kjøpt kjole til det, men denne var enda finere! :P

 

Ha en god helg, jenter. Le, elsk og lev!

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja joggere hilser :) , er det ikke fint. Må innrømme at det ikke er like mange som hilser her borte som hjemme, men det finnes en og annen :P .

Ok, til gårsdagen...

Av en eller annen grunn hadde jeg ordentlig dårlig rygg hele dagen , så jeg gikk en lang tur i stedenfor å løpe, i tillegg drev jeg med husarbeid og var svært bevisst på å gjøre bevegelsene gode og sunne for ryggen. Så i dag er jeg tilbake "til normalen". Matmessig nokså sunn, MEN jeg spiste litt snacks <_< og to biter smil. Ok, snacksen var unødvendig og forsåvidt var smilen det også... Men jeg vil bare ha sagt: Jeg spiste TO - 2 - biter med smil... Ikke hele rullen. Jeg ble budt mer, men sa nei takk. Og på bursdagen min hvor jeg til og med hadde bestemt meg for at det var ok, lot jeg være å tømme skåla!!! Hvis dette er en trend - at jeg kan evne å si stopp... Da har jeg kommet et stykke lenger.

Men jeg vet at det ikke var bra at jeg spiste snacks, for det trengte jeg ikke. Drakk nok vin, også. Blir mindre av det noen dager, nå.... B) (det sier jeg hver uke...)

 

Sommerværet fortsetter noen dager til, ser det ut som. Planen i dag er en løpetur litt seinere når temperaturen går litt ned...

Nok en gang: dere er fabelaktige.... Trener på tross av ( eller på grunn av??) dårlig form og uvær... Fantastiske damer :lol: :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg på løpetur både i går og i dag. Det var godt å komme seg ut, ja. Løp i skogen i går, men det var veldig varmt... Jeg skulle ha startet litt seinere. I dag løp jeg ut kvart over ni nå i kveld og det var jammen varmt fortsatt :) . I dag har jeg holdt på med litt inneting til tross for det fine været, men gikk også til butikken .... Det var helt utrolig deilig! Jeg bare elsker sommer. Syns synd på mannen min som dro til Norge og kjølig vær når det ENDELIG ble fint her borte :mellow: .

Maten i helgen har ikke vært helt borti natten hva angår mengde, men jeg er så utrolig matlei!! Lei av å tenke på sunn mat, riktig sammensatt mat, nok mat, ikke for mye mat.... Jeg har bare lyst på enten kornblanding, brød med enten ost eller makrell i tomat og til middag bare pasta eller pizza... Hvis noen kunne laaaaage maten til meg, ville jeg hatt fisk. Hadde jeg levd helt alene ville jeg spist mye makrell i tomat også den påleggslaksen. Middag er oppskrytt! :(:o:huh:

Jadda! I dag lagde jeg kyllingburgere med vårløk og finhakket persille. Ved siden av hadde vi usbekisk brød og råstekte poteter. Det var kjempegodt!!! Jeg trodde det ble for lite kyllingburgere, derfor poteter.. Det ble mer enn nok mat :)

Nå skal jeg dusje og drikke en stoooor kopp ( den er virkelig stor) med detox-te. Den er god.

Ha en fin kveld, damer... Håper du Optimista har hatt en fin helg. Har du "fri" lørdag og søndag???

Og du Bam Bam, håper du har storkost deg på helgetur :P .

Vi taste alle sammen. Må forresten si at hadde det ikke vært for dere så hadde denne helgen vært en katastrofe!! Da hadde gamle Enna slått til og jeg hadde tyllet i meg sjokolade og is. Det var like før i går, men jeg hadde ikke nerver til å tåle all den kjeften jeg hadde fått fra dere. Så takk igjen for at dere passer på meg!!!

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jøss - så flink du har vært i helga, Enna! :D Skikkelig flink er du! Herlig!

Og jadda - vi røsker deg i øra om du ikke holder deg på matta, vet du! :P

 

Vi har hatt en fin tur! Pleier alltid å være hyggelig - men fy søren så underskudd man får på søvn....

Selv om det ikke er så langt mellom oss, så går det lang tid mellom hver gang vi møtes. Og når det da først skjer - da har vi ikke tid til å sove! Så det ble krabber, kreps og reker. Og vin.... Og snacks.... Og som sagt, lite søvn.

Det verste var vel egentlig på vei hjem idag. Da stoppet vi på en bensinstasjon. Hadde egentlig bestemt oss for å kjøpe oss en is, men det ble en feit pølse i brød med rekesalat! :o:unsure:

Vel hjemme ble det en lang dusj, så sov vi i tre timer. Lagde kylling til middag. Ikke GR oppskrift, men grei nok.

Resten av kvelden har jeg brukt på å finne nye sanger som jeg har lastet ned til Mp3 - spilleren min så jeg er klar til ny uke med trening. Planen er intervalltrening imorgen. Tirsdag sitter jeg i et møte hele dagen, så da regner jeg med det blir godt å dra rett hjem og løpe ute!

 

Optimista - henger du med? Pip?

 

Ønsker dere nok en knallfin uke! Vi holder sammen! :)

 

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekesalat er en av de få matvarene jeg ikke spiser. Jeg ELSKER reker, men uten majones og remulade og slikt

Jeg holdt løftet mittom bare te... Sovnet nesten med koppen i hånden, forøvrig. Jeg lurer på hva nok søvn er... Jeg harprøvd 6 timer, 7 timer osv... Er alltid like trøtt... Tror det henger igjen fra ungenes småbarnstid. De var ALLTID tidlig oppe!! ;) Unger er egentlig veldig søte når de sover :lol: .

Ny dag, ny uke. Planen er klar og det er bare å holde seg til den. Normalt sunne dager med trening, 17 mai med tillatt is ;) , bunaden sitter løst og ledig (hvis mannen får den med seg fra Norge, da...) - det føles godt å ha en viss kontroll midt oppi alle utskeielser... Og det kan jeg leve med! Ser på noen linker her inne at folk er overrasket om vekten går opp en kg etter en helg, hos meg svinger vekten som en jojo ... Etter en kveld med f.eks kombinasjonen mye vin og ost føles leggene som tømmerstokker og klart vekten viser deretter... Masse "vann" i kroppen... Etter en til to sunne dager er jo det vekk... Faren er jo om det blir kveld etter kveld med mye av ett eller annet heavy :blink: .

Og nå ser det jo ikke så ille ut... Alle klærne sitter bra :) .

Gratulerer Bam Bam med ny kjole :) , det er så artig å kjøpe nytt, pent tøy...

I dag har jeg på en leggbukse jeg kjøpte da jeg veide omtrent 6 kg mer enn nå... Husker da at den var skikkelig trang rundt livet og at jeg måtte ha en knapp åpen ved leggen.... Kunne ikke ha en ettersittende topp over, for magebulken bare tøt over kanten... Nå er buksa svært løs, knappen ved leggen er igjen og jeg må egentlig bruke et belte. :) det er bare såååå herlig :rolleyes: !

Men når jeg ser tilbake så skjønner jeg ikke at jeg orket å kjøpe så trange klær! Nå vil jeg trange klær, ja.... Men hvis de er så trange at noe tyter, da kjøper jeg det ikke... Kanskje det er så "enkelt" som at nå trenger jeg ikke gå på de største størrelsene..... Så da gjør det ikke noe om jeg veksler mellom M eller L eller 38 eller 40, for det er flere størrelser å velge i.... Åååå jeg føler meg faktisk litt stolt. Skryt, skryt, skryt....

Nei nå får det være nok meg selvdigging... Det går vel en dag så kommer jeg krypende og forteller om inntak av to kg nøtter + en kg tørket mango osv ;) .

Ladies, ha en fin mandag, så ses vi her inne om ikke så lenge. Det mangler liksom noe når det ikke er meldinger fra dere... Korte eller lange....

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her inne nå :unsure: ...

Ja, ja jeg har nå løpt meg en liten tur i kveld... Sur i magen og da er det litt tungt å springe... Rent bortsett fra det gikk det greit, men satt ingen ny rekord i dag... B) .

Stekt torsk med potetstappe, ertestuing og asparges til middag... ALLE ungene likte det! Kryss i taket! Fisken var helt perfekt stekt... Med et aldri så lite dryss av parmesan på toppen ble det virkelig godt... Og jeg stekte i smør, ikke olje. Gresselig mye bedre :D .

Koser meg fortsatt i det fantastiske sommerværet. Tror det har vært +27 grader her i dag - herlig.

Katten min som ble bitt for tredje gang av en tølper av en løskatt, er endelig på bedringens vei. Jeg har flydd med antibiotika, salver og andre remedier i ukesvis, har jeg følelse av....

I skrivende stund har alle ungene lagt seg... Det er tøffe dager for dem på skolen, mange krav!

Vel, vel vakre Ladies. Håper det står bra til... Går det bra, Optimista? Tøft?

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Grrrrrrr.......

Hadde skrevet masse, men så oppstod det en feil da jeg skulle poste det.... :angry:

Orker ikke å skrive på nytt, det er sent og det blir en lang dag imorgen.

 

Vi snakkes senere.

 

Sweet dreams! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies...

jeg bryter stillheten...johooooo jeg er her!!!! :rolleyes:/>/>/>

Når jeg har litt regntunge dager da er jeg ikke så skrivelysten, men det går fremover :)/>/>/>. I går tok jeg meg en lang spasertur og ble god og svett. Ikke alle dager jeg har masse energi - merkelig det, men jeg har visst at sånn kommer jeg til å ha det en stund fremover. Jeg kommer til å nyte treningstundene når jeg føler batteriene er på topp :)/>/>/> og det var de i dag. :P/>/>/> Det er deilig å kjenne at mange muskler i kroppen nå ønsker bare å sove hvile godt ut skal de få gjøre nå! Ble en time på tredemølle, deretter 20-25 min styrketrening - hovedsakelig rygg, korstykk (litt armer) og mage. Så karate kid i aksjon da... hehe ja batteriene mine var fulladet i dag, og det kjentes godt!Ingen skader - alle slag og spark var velkontrollerte i dag... vel jeg kan kanskje takke mine sparringspartere heter det vel for det.... bare det å lange ut et sidespark uten å få lyskestrekk er jo en sann fryd for en dame i min alder....og da blir man som sagt en smule ivrig.... jada jada - kjenenr det i ene leggen faktisk - sukk, trodde jeg skulle holde det hemmelig, men ok, sannheten må frem... :blink:/>/>/>

Gleder meg til å "få" hverdagen tilbake - det kommer en dag, jeg vet det, men neon ganger der det tungt. Godt å vite at ejg har dere to sprekninger som støtter meg og heier på meg, og tilgir meg når jeg er litt taus innimellom.

 

Matveien - hvordan det går der? jo vil jo sannelig meg påstå at jeg har vært flink der jeg, ikke at det vises på vekta da, men jeg får være tålmodig. Det lille jeg har økt (og det er ikke mye, men jeg kjenenr det) skal vekk, sakte men sikkert. Og i mellomtiden skal jeg være glad og stolt av den kroppen jeg har. Jeg er langt i fra den vekta jeg hadde da jeg begynte her på GR og takk høyere makter for det - og Bam-Bam og Enna da.... :P/>/>/> Må ikke glemme hjelperytterne mine! :)/>/>/>

 

I morgen er det ny dag, nye muligheter og forhåpentligvis sol.Uansett det blir varmere i værer, med eller uten sol. B)/>/>/>

Er så glad jeg har dere to her - takk

 

Nå venter senga, skal tidlig opp i morgen.

Sov godt skjønne ladies! Vi tastes, sånn plutselig!

 

Stor god klem til dere begge fra Optimista! :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam - det er SÅÅÅÅ kjedelig når det skjer.... Godt du klorte ned et grrr, hvertfall B) .

 

Optimista - jeg tar av meg hatten, bøyer den stive kroppen (som damer i vår alder som ikke driver med karatekidproblematikk ofte har....... <_< ) neier dypt (knærne har godt av litt bevegelse :P ) og bare kryper i støvet for din UTROLIGE innsats for kropp og sjel! Du er fantastisk. :lol: :lol: :lol: rett og slett- ingen over, ingen ved siden!

 

Skjønner jo at den lille løpingen min ikke er på samme nivå som treningen din, ja....

Tok en liten runde med målebåndet i dag... Samme mål som for noen måneder siden... Det er rart, da følte jeg meg skikkelig slank, nå ser jeg at det fortsatt er pute på magen og hoftene... At lårene lunne vært fastere... :blink: Vel... Med klær ser det ikke så verst ut, da B) .

 

Ok Ladies.

Vi er innom... Jeg har bedre tid enn dere og kan bruke litt mer tid her inne... Skal prøve ikke å "mase" for mye på dere.

 

Klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Gooood morgen ladies!

Bare lynkjapt innom (så kjapt det går an når man har gangsperr fra øreflippene ned til tærne som faktisk er dandert med små blemmer etter løpinga i går....)

punkt 1: til Enna; min løping er intet konkurranse mot det du driver med - frykt intet, iallefall ikke snegla Optimista.... her går det ikke fort kan man si :)/>/>/> men det går fremover og motbakke så skit au..

 

punkt 2; ja til deg igjen Enna - bare mas i vei du! Det har du lov til. Ser selv at jeg blir litt skuffet på en måte når jeg går inn her og ingen har skrevet noe... så mas i vei! Det viser bare at du er glad i Bam-Bam og meg, og vi liker jo å få bekreftelse på det, ikke sant Bam-Bam? :rolleyes:/>/>/>

 

Nei, må gjøre meg i stand her - og drikke opp kaffen - den hjelper meg å våkne!

Tastets ladies.

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen, vakre dere! :)

Jo Enna - bare mas! :D Om jeg har det travelt og ikke rekker å skrive noe, så titter jeg allikevel stadig innom ( dere er jo bare noen " klikk" unna!) og da blir jeg så glad når jeg ser at noen har vært her! Det holder liv i tråden og er av stor betydning for at jeg klarer å holde sånn nogenlunde fokus! Så vær så snill å mas!! :)

 

Optimista - veldig godt å høre fra deg igjen! Jeg har skrubbsår på nesa der jeg følger krypende i støvet etter Enna og hennes beskrivelse av ingen over- ingen ved siden av! Jeg er så takknemlig for å ha blitt kjent med deg. Du er virkelig en inspirasjon og forbilde! Takk! :)

 

Blir bare i full fart nå, men vi snakkes igjen senere idag.

 

Ha en strålende dag! :)

Her skinner heldigvis sola idag. Termometeret viser ikke mer enn 4 grader, og det er ikke meldt mer enn rundt 8-10 grader utover dagen heller, men det er sol, sol, SOL!!!! B) Tra- la-la-la-la!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg IKKE har så er det kunstneriske evner... Nå har jeg nettopp sittet/stått i to timer og hørt på og sett hvordan to KUNSTNERE maler liv i blomster, fugler, maler de mest fantastiske ornamenter osv på frihånd. Jeg kan knapt tegne en strek.... FANTASTISK!!

 

Vel +4 grader Bam Bam..... Her er det faktisk så varmt at jeg lurer på om jeg orker å løpe, men jeg må, for ettermiddagen og kvelden i dag er fullpakket. Så nå tar jeg på løpeklær og forsvinner ut i de russiske skoger ;) ... Hvis dere ikke hører fra meg på et par dager får dere sende ut letemannskap :lol: (til info tar det omtrent 30 min å gå tvers gjennom skogen min, så....)

 

Stå på, Ladies... Vi er sterke og tøffe, myke og sårbare... En fantastisk kombinasjon :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en fin tur - ikke så veeeldig lang, men det var ganske varmt. Likevel ikke så ille inni skogen... Skyggefullt :) .. Gikk tom for vann. Tror jeg skal ønske meg sånn vannbelte... Orker ikke vannsekk... Avsluttet meg litt styrke. En fin økt B) . Tenker litt på løpestil... Syns selv jeg løper ganske greit, men kanskje en kunne se på meg, en gang... Jeg tar ikke så lange skritt, tror jeg, og om jeg ikke løper helt på forfoten når jeg løper rolig, så lander jeg heller ikke på hælene... Ja, ja jeg blir svett uansett :)

Snart er det 17. Mai... Her er det meldt varmt, men litt regn <_< ... Vi har invitert til grillfest på kvelden. Det kan jo bli interessant :o . Vel, vel.. Været er som det er, lite å gjøre med.

Har nettopp sovet noen minutter ute i solen... Det var både godt og varmt :D .

Vel dere to herlige kvinner.

Kos dere i det som etter en stund blir sommer.... B)

 

Stoooor klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor varmt det er i dag.... Godt over 30 grader, hvertfall... Har nettopp gått en halvtime gjennom skogen... Det er varmt, det... Bar på varer i tillegg. Frossenlaksen er omtrent ferdig tint ;) . Det er sånn litt tordenværaktig.. Lummert :o . Vel, vi tar det som kommer.

I dag kommer mannen min hjem, igjen... Det gleder jeg meg veldig til!

Vel.. Om det blir noe mer trening i dag kan jeg ikke svare på. Orker hvertfall ikke løpe før myyye seinere i kveld!

Håper det står bra til med dere... Savner der veeeeeldig - hele tiden!

Maten har gått bra disse dagene jeg har vært uten mann...

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Du har helt tydelig funne veien hjem etter både en og to turer gjennom skogen, Enna. :)

Jeg kan klage på været og at det ikke er noen varme å skryte av enda, men egentlig så tror jeg at jeg skal være glad for at det ikke er varmere. Løpe i 12 grader er egentlig helt ypperlig!

 

Igår rakk jeg ikke å skrive, men jeg hadde lyst til å rope så høyt at dere hørte meg!

Igår hadde jeg den opplevelsen jeg bare drømte om da jeg begynte å løpe på sensommeren ( eller når det var?) ifjor. ALT bare stemte! Turen gikk i bra tempo, pusten var bra, beina bare løp! Det kostet meg INGENTING! ( ok, litt i oppoverbakkene da) Men for første gang løp jeg hele den runden, inkludert oppoverbakkene! Det var den første runden jeg løp ute nå etter vinteren, og igår løp jeg den 6 min raskere enn første tur ut i år!

Jeg var så glad! :D Dette er noe jeg bare har drømt om! Plutselig var det der! YES! YES! YES! :D

 

Idag har jeg løpt pyramideintervall på mølla + litt mage/rumpe øvelser.

Da jeg var på Løplabbet og kjøpte sko, testet de jo hvordan jeg løp. Målet var å lande minst mulig på helen, og heller mer flatt med hele foten. Man bør også ta korte, raske skritt.

Jeg leste et sted at når man løper i oppoverbakker, da skal man tenke: " Bakken brenner! Bakken brenner!" Dermed løper man korte, raske skritt. Sånn bør man tenke hele turen. Jeg prøver å være bevisst på det når jeg er ute og løper nå, og jeg løper raskere da.

 

Maten er ok, men jeg spiste noen biter mørk sjokolade igår. Et par glass rødvin ble det også. Men jeg klarer meg fint. Er veldig fornøyd med tingenes tilstand. Skal jeg ned noe mer nå, da må jeg ofre det jeg tillater meg nå. Vet ikke om jeg er klar for det akkurat nå?

Lurte på om jeg skulle gå på vekta imorgen, eller om jeg bare venter en uke til? Vi får se imorgen tidlig.

 

Tenker det var godt å få mannen sin hjem igjen, Enna! :) Fikk han med seg bunaden?

Her skal det bakes til kakelotteri som vanlig. Bunaden er tatt frem, og skjorta skal strykes.

Det er dessverre meldt regn. Det legger jo en demper på dagen, det er ingen tvil om det. Men været får man som kjent ikke gjort noe med, så vi får hygge oss som best vi kan allikevel!

 

Håper leggene er tilbake til normalen, Optmista slik at du er klar til å marsjere rundt på 17. mai med flagget i den ene hånda og en soft is i den andre! :P

Håper også at de gode dagene er fler enn de dårlige. Tenker så masse på deg.

 

Nå skal katta få seg en runde med børsten. Ser jo også at flåttpinsetten må frem til tross for at jeg har dryppet han. <_<

 

Ha en trygg og kveld dere to!

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Først må jeg si at du imponerer til stadighet Bam-Bam! Du har virkelig fått tak i løpinga! Snart kan jeg sette meg i sola i en sånn god stol, med stoppeklokke og ta tiden på deg og Enna...litt konkurranse må vi jo da ha hehe.Jeg er knakende flink å ta tiden.... :)

 

I går hadde jeg en rimelig grei dag - dagen før var ille - snakk om å føle at all energi er tappet ut av kroppen. Bare det å løfte en kaffe kopp var slitsom. Merkelig. Men i går da tok jeg meg en passe lang spasertur med ei god venninne - vi gikk vel en time , gode motbakker også - syns jeg ble litt svett i nakken - det ble sånn rask gange. Så vet ikke hvor mange km det ble. Men pyttsann, så var det hjem og hvile, og siden jeg følte energien var der tok jeg meg en tur på mølla. Gikk i motbakke og løp litt men det var tungt. Vanligvis løper jeg og i motbakker men det greide jeg ikke i går. Men etter 4,5 km var jeg god og varm i kroppen, tok litt situps, ryggøvelser og sånt før jeg tok en time og lekte karate kid. :) Legga holdt men himmel vår fader de var ømme. Fikk meg et godt slag på/rett over ankelen (sånn på innsiden av beinet.) Der er jeg et fargekart i dag.. fy f... det var vondt. Prøv å slå bein mot bein....au. Jeg økte ordforrådet mitt med noen gloser i går kan man si...

Ikke en dråpe vin i går - bare vann (masse) og kaffe og te - slå den du. Ikke ei nøtt,(!) ei heller sjokolade eller kjeks/kake...Blir jeg sunnere nå så dåner vi alle sammen.... :P

Ny behandling venter - litt senere i dag, det var godt så fikk jeg sove litt lenger. Forhåpentligvis blir det ikke øsende regnvær i dag for da skal jeg ta meg en liten luftetur tenkte jeg... Bortsette fra dette går ting som vanlig, jeg er forholdsvis normal - enda - hva nå det enn er :)

 

Ha en flott dag ladies! Vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...