Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Er det ikke rart? I det ene øyeblikket er jeg sunn og fornuftig. Løper i skogen, spiser rimelig bra, drikker godt med vann... I det neste ETER jeg godteri som om det er det siste jeg gjør og skal sette en slags rekord...

Hvor galt det enn er... Jeg spiste godteri i går ettermiddag og tidlig kveld. Fredagsmiddagen ble ikke helt som jeg hadde tenkt, så ungene spiste før oss voksne... Så jeg KOMPENSERTE <_< godteriinntaket med å spise taco bestående av grønnsaker, 1 ss kyllingkjøttdeig og en klype ost. Det var vel ikke engang 100 kcal i den porsjonen, tror jeg... Ikke en fredag til etterfølgelse for noen!! (Selfølgelig drakk jeg hvitvin, også....) AT DET GÅR AN!!

I dag skal jeg bort i selskap. Der får vi mat.... Men det pleier ikke å være noe stort problem, faktisk... Det er et sånt lag hvor jeg bare kjenner noen.... Da slapper jeg ikke like godt av. B)

Vet ikke om jeg rekker trening, i dag... Kan vel få puttet inn noe enkel styrke på soverommet, tenker jeg....

Mine vakre Ladies, håper det står bra til....

Optimista - du vet at vi ikke krever stort.... Det går bra med et grynt.... Du er jo fortsatt den av oss som har kontroll og er fornuftig... Så jeg er ikke bekymret for deg når det gjelder kosthold :). Bam Bam - det er du og jeg som pendler mellom fornuft og galskap... Gruppedynamikken slår til, igjen... :lol: Alltid en lederskikkelse og noen "rotehuer" , hurra for oss.

Ha en finfin lørdag.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

HA! HA! :lol:

Mitt kjære med-rotehue! Jeg er så glad i deg! :D

 

Skulle ha skrevet masse nå, men tiden har løpt fra meg, så jeg rekker bare å si hei!

Idag er dagen for utdrikningslaget. Og det eneste fornuftige som skjer denne dagen,er at laget begynner med en time zumba! :D Det gleder jeg meg til - man blir så utrolig glad av det! Det er nesten mer trening for sjel enn for kropp!

Men etter det, nei da bærer det vel rett utfor med all fornuft resten av dagen! :P

 

Snakkes imorgen utpå dagen engang!

 

Knuskos fra Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies...:)

Her er et lite grynt fra meg Enna... hmmm noen som vet hvor mange kalorier man forbrenner når man sover? Hva om man drømmer om at man løper maraton ekschempelvis - økes forbrenningen da? Ikke det nei, ok... sukk...

 

Dagene mine er ikke så livlige som de pleier å gjøre, men det er jo forbigående. Prøver da å tenke kalorier igjen - sånn når jeg er halvvåken... når jeg er så lite aktiv er vel 1600 noe å strekke seg etter tenker jeg. :) Skritt telleren er ikke så dum å feste på hofta.. en liten motivasjon til å gå litt i søvne hehe... Jeg får bevege meg så mye som jeg orker.

 

Matveien - jo der har jeg vært rimelig flink - ok det ble 3 store glass med rødvin i går da.. og der sprakk 1600 kalori-målet kan man si.

Må le av innleggene deres - og du rothue Enna... noen få godtekicks tar ikke livet av oss og jeg syns du er riktig så flink hele uka jeg..

Snakk om godtekick og nøtter og sånt - i går fant jeg på noe smart - ja sukk dette kom i tillegg til de tre glass med rødvin. Jeg var så saltsyk atte... så jeg spratt opp en nøttepose, fant frem en skål - men skålen var den miste i skapet og da gjorde det på en måte litt bedre å tømme skåla alene hehe... vel kanskje ikke... ok ok skal holde meg unna sånne syndige ting i dag - nøtter altså...

 

Nei, har litt energi kjenner jeg, får prøve å gå meg en tur - været er absolutt nydelig! Kos deg på utdrikkingslaget Bam-Bam! :) venter spent på referat.. :)

Vi tastes ladies!

Klem til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, mine venner....

Litt tungt hode, men godt humør B) . Var på en hyggelig (men litt støyende) fest... God mat, men holdt meg på matta, god drikke.... Vel...

Så langt i dag har jeg vært ganske lat... Litt av den evige klesvasken..... Ellers har jeg ingen stoooore planer. Skal lese ut den spennende boka og bare roe helt ned, tror jeg.

Ha en fin søndag...

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God morgen, snuppelurer! :)

 

Det er liv i Bam- Bam og formen er bra. Samvittigheten er det verre med.... <_<

 

Egentlig greit med selskap som varer i mange timer. Det kjennes overhodet ikke galt når inntaket av vin fordeles over 12 timer, selv med jevnt inntak. ;)

 

Zumba er bare sååååå deilig å trene! :D

Skulle ønske jeg kunne gjøre det mer! Og det kan jeg selvfølgelig, det er kun snakk om logistikk for å få kabalen hver dag til å gå opp. Men kanskje aller mest, hvilken strategi jeg må bruke for faktisk å få denne kroppen på trening også de dagene jeg ikke kjenner for å dra.... Og det lureste for meg er å trene rett etter jobb. Hvis jeg drar hjem først med den tanken i hodet at jeg skal ut å trene senere på kvelden, da er jeg stygt redd for at sofaputene omslynger meg tett og kjærlig mens de hvisker søte ord i mitt øre. :unsure:

 

Vel, etter Zumba timen var det lunch - deilig, deilig salat! Deretter gikk detvslag i slag. Middagen senere på kvelden var 3- retters - aldeles nydelig!

Det som ikke var nydelig ( iallefall ikke dagen derpå) , det er alle nøttene og snacksen jeg klarte å dytte i meg. :angry:

Enna - hva er det med deg og meg? :wacko: Hvorfor er ikke fornuften sterkere?

Men på den annen side - den positive siden! Og den skal vi fokusere på! Vi har holdt sammen her inne nesten ett år nå , og VI HAR SØREN MEG VÆRT OG ER KJEMPEFLINKE!!!!

Også du da, din heldiggris! Som har en så nydelig mann som kommer hjem, ikke bare med èn, men TRE nye kjoler til deg! :) I STR M :)

 

Godt å høre gryntinga di, Optimista!

Men du har nok sørgelig rett i at søvn ikke forbrenner særlig mange kalorier..... Så det er godt du har fokus på å bevege deg når du orker, og at selv om du ikke får trent som du pleier, så finner du andre måter å bevege deg på.

Det er en veldig god egenskap! Lett at det kan bli litt sånn som ( vi hadde det før) med mat: Nei, nå har jeg skeia ut - da er hele dagen ødelagt og dermed er det fritt frem. Dagen er ikke ødelagt i forhold til trening selv om du ikke får løpt, for du kan gå en tur istedenfor. Og der synes jeg du er veldig flink! Skryt! Skryt! Skryt!

 

Nei, nå maser faktisk min bedre halvdel :)

Nå skal vi ut å gå i det fine været!

 

Ha en strålende dag, så snakkes vi senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladies...

Jeg spiste tre hjemmebakte boller i dag. De var ganske små, men søte og gresselig gode ;) .

Ellers har det vært sunn mat. Ingen trim... Altfor lite bevegelse, men mer enn jeg trodde i morges, likevel... Rakk blant annet ikke å lese ut boka ... Da har jeg noe til turen med metroen i morra :)

Ok... Da er det ny uke i morgen...

Ønsker dere en god natt og så tastes vi når det måtte passe :) .

 

Stor klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Trøtte Optimista oppfyller meldeplikten :) herreminhatt, jeg har nesten sovet konstant siden torsdag og jeg er like trøtt, er det pokkers mulig.... ja sier dere i kor.... sukk. Ok det var dagens klaging. Jeg har limt på den derre skritt telleren på hofta og den viser i skrivende stund 9128 skritt... greide ikke 10000 i dag - var ute på en 55 minutters spasertur - kledde godt på meg så jeg fikk litt svette i nakken - men siste 15 minuttene hallo... det var nummeret før jeg ringte til gubben og ba han hente meg.... snakk om å være sliten... så ladies, har dere gått mer enn 9128 skritt i dag? :P

Kanskje vi skulle ha en liten intern konkurranse - skritt konkurranse frem til jeg blir frisk igjen - dere skal ekschempelvis innrapportere flere skritt enn meg.... motivasjonsfaktor deluxe for meg - men hva sier dere Enna og Bam-Bam - tar dere den utfordringen (hallo i luken det er ingen utfordring egentlig... B)

 

Nå venter kveldsmat humøret er bedre i dag - ny behandling og x antall runder til lege etc i morgen så det er min dag - men skal avslutte en herlig mandag med en karatetime - hvis jeg ikke sovner da....

Ha en fortreffelig kveld ladies, og jeg har sagt det før, men gjentar det gjerne - jeg er så utrolig glad å ha dere her!

 

Stor megaknusebamseklem fra Omtimista! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Megaknuseklemmen mottas med stoooor takk :lol: .

Jeg hadde gjerne tatt skrittmendeutfordringen, men har ingen skritteller... Dvs de er hjemme i Norge, men jeg kan innrapportere omtrentlig tid og avstand... Hjelper det?? Jeg bruker en app som heter runkeeper... Den er ganske nøyaktig på avstand.. :)

Sovet urolig i natt... Tipper kroppen "forbereder" seg på mensen som kanskje kommer, kanskje ikke... :angry::blink:

Misunner deg ikke det å være så veldig trøtt, Optimista... Mister litt gnisten... :huh: .

 

Frokosten er fortært, nå er det ut med buss og metro til kor... Snart konserter :P .

 

Ha en fin dag,vakre ladies.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Nå er kvelden kommet...

Det ble bare 5 km løping i dag, etterfulgt av litt for kjernemuskulatur og bryst. + omtrent 15 rask gange.... Ikke så mye trening.

Maten har gått RIMELIG greit <_< . Litt sånn "putte-i-munnen-mens-man-lager-mat-tull", og kanskje et par små hjemmebakte knekkebrød for mye til kvelds, men.....

Lagde nye knekkebrød og ny kornblanding i dag.... Mmmm deilig!!!

Ok dette ble bare raskt og kort.

Skriver mer en annen gang. Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Halloen flotte ladies!

 

Optimista, jeg skal si deg jeg fikk fart på rumpa idag tidlig da jeg leste om utfordringen din! :D

Skritteller? Javisst! Jeg har da virkelig en et eller annet sted!

Etter litt rot i skuffer og skap, så fant jeg den. MEN - den var død! :o Skrekk og gru! Ikke noe liv i displayet! Hodet mitt prøvde febrilsk å regne ut hvor mange skritt jeg kom til å gå glipp av idag før jeg fikk meg nytt batteri.....

 

Vel fremme på jobben. Idag var det to bursdager som skulle feires, så jeg meldte meg frivillig til å gå og handle blomster til bursdagsbarna. YEY! Så fikk jeg kjøpt batteri til skrittelleren samtidig! Lykkelig like før lunch!

Veeeeldig stolt av meg selv til lunch da jeg kun spiste mine rugsprø med cottage cheese og eple + en kiwi. De andre spiste deilig kake...... Men de stønnet over overfylte mager da lunchen var over, men det gjorde IKKE jeg! :P

Det føltes godt!

Noe annet som føltes godt, var at jeg fikk uventet besøk av datteren min som var ute på trilletur med vesla! Helledussen - tenk å ha vært i denne verden kun i 6 dager.... Hun er så vakker!!!! :wub:

Ikke for at jeg så noe særlig til henne forresten.... Hun ble " kidnappet" av de andre og de forsvant innover i gangene med henne. Men det var bare å høre på lyden fra de forskjellige kontorene, så visste vi til enhver tid hvor i bygget hun befant seg! ;)

 

Kollegaen min tilbød seg å gå med posten idag. Vanligvis ville jeg tatt imot tilbudet med glede, men idag tviholdt jeg på posten som om det var en dyrebar skatt, og insisterte på å gå selv. Kunne ikke gå glipp av alle de skrittene, må vite! Jeg har også brukt toalettet lengst unna kontorplassen min idag - kun for å få noen ekstra skritt! Føler meg skikkelig barnslig! :P

 

Tenk - det skulle ikke mer enn en skritteller til og en utfordring! B)

 

Dro og trente etter jobb idag også. Løp intervall, og for første gang på lange, lange tider gjennomførte jeg programmet som jeg skulle uten problemer! :D Kan ikke få sagt hvor herlig det føltes! Endelig løsnet det igjen!!! Hadde en aldeles herlig treningsøkt! Å! Det var så godt! Det er så lenge siden det har føltes så bra!

Du nevnte Enna, at kanskje kommer mensen, kanskje ikke. Jeg hadde ikke hatt den på tre måneder, men nå er jeg ferdig etter å ha hatt den i to uker! Jeg blir sprø! :angry: Håper det går minst 6 måneder til neste gang. Og så kan den forsvinne for godt, spør du meg!

 

Min elskede har hatt hjemmekontor idag, så middagen var så godt som ferdig da jeg kom hjem. I tillegg hadde han kjøpt små toast, løk, rømme, sort kaviar og hvitvin som han driver og ordner istand nå. Kan jo ikke si nei til det! -_- Kjenner jeg er ekstra glad for at jeg ikke spiste kake tidligere idag!

 

Vel - på tide å avslutte fra meg ikveld.

Jeg har hatt en kjempegod dag! Jeg er så takknemlig for alt godt som er i livet mitt!

 

God natt fra Bam- Bam som i skrivende stund registrerer 9659 skritt! Den sier også at det er 7,24 km.

 

Ny dag imorgen med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen Ladies!

Sannelig emg er det ikke skikkelig sommertemperatur her og så tidlig på dagen! juhuuuu!!!

Kjapt innom før jeg skal på behandling! Hva som ikke er noe nytt? er trøtt hehe men ikke så trøtt som i går morges så det lover litt godt! :)/>/>/> Gammel nytt nr. 2: jupp var på karatetrening i går men må ærlig innrømme at min løpetur/motbakkegange før karaten måtte jeg kutte ut... i går sleit jeg det skal ærlig sies. Men jeg fikk svetta og jeg har tydeligvis ikke tatt skade av å slite littegrann! :)/>/>/>

 

I dag skal jeg gå tur med ei god venninne - og det gleder jeg meg til. Hun er så sprudlende og herlig et menneske! Smiler bare å tenke på henne!

Siden jeg ikke kan bevege meg så meget som dere ladies, må jeg være ytterst varsom med mat og drikkeinntak - og det begynte jeg faktisk meg - for alvor - i går. Begynte forsiktig i helgen men siden det ble litt vin gjelder ikke de dagene... selv om det ikke ble mye vin da... Nei så i går ettermiddag/kveld drakk jeg te og vann i stedet for vin... det samme skal gjentas i dag og videre frem mot helgen! Superstrenge Optimista slår til igjen! Jeg skal angripe det som har kommet snikende på - det er ikke mye, men det skal bort. Og jeg er overhode ikke interessert å få mer ekstralast på skrotte! Om det ikke forsvinner før etter behandling er ferdig, ja det får så være men jeg skal iallefall ikke få mer unødvendig spekk på meg! Basta.

 

Nei må kjappe meg litt her! har visst en avtale med de hvitkledde - nei Enna og Bam-Bam ikke koko-huset denne gangen! :P/>/>/>

Ha en strålende dag ladies!

Stor klem til dere begge

 

og forresten - jeg skal føre opp antall skritt de siste dagene så skjønner dere at det er ikke så forbaskade vanskelig å slå mitt aktivitetsnivå hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporterer: gange ca. 5,5 km + alle sånne skritt som man går ellers...

Løp 7,5 km etterfulgt av kjernemuskulatur

Mat: litt for mye middag, to kakekjeks (!) etterpå - burde latt være dem, kanskje...

 

Sånn ellers, ikke så aller verst.

 

Dagene løper av gårde, jeg rekker ikke det jeg skal har jeg følelse av.... :blink: men det går vel bra, likevel... ;)

Snart sommerferie og hjem til Norge.... Hørt rykter om den kaldeste sommeren siden 1850... For vår del betyr det vel bare at det blir kaldere enn i fjor.... :o Jammen bra vi har byd oss uteplass med tak over og peis (dvs peisen skal bygges i sommer) B)

Det får bli med denne rapporten, jeg har mye som må gjøres før jeg legger meg og klokken er 21.30

 

Stooooor klem,

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Det er blitt noen timer seinere... Jeg er litt trøtt, men samtidig litt stressa. Koret "mitt" har konserter til uka, og jeg har en bitte liten solo, ja den er liten... Men for meg er den ENORM!! :o Jeg synger gjerne i en liten gruppe, SNAKKER gjerne for en forsamling, men synge.... Jeg gruer meg VELDIG. :unsure: Sukk... Det får gå! :huh:

Akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg en melkerull.... Men vann er også godt <_< .

 

Bare et lite kveldssukk

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Det er blitt noen timer seinere... Jeg er litt trøtt, men samtidig litt stressa. Koret "mitt" har konserter til uka, og jeg har en bitte liten solo, ja den er liten... Men for meg er den ENORM!! :o Jeg synger gjerne i en liten gruppe, SNAKKER gjerne for en forsamling, men synge.... Jeg gruer meg VELDIG. :unsure: Sukk... Det får gå! :huh:

Akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg en melkerull.... Men vann er også godt <_< .

 

Bare et lite kveldssukk

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God kveld, nydelige dere!

 

Bam- Bam kan rapportere inn 55 min styrketrening ( Endelig! Føltes kjempebra! ) og i skrivende stund 11301 skritt = 8,47 km idag :)/>

Klarte nok skritt idag pga en utskeielse, faktisk.

Vært flink med mat i hele dag, men ikveld fristet min elskede med kaffe og is ute. Temperaturen var deilig, så vi dro avgårde. Tok en kaffe latte, men de hadde ikke is - så vi delte en jordbærkake. På vei hjem foreslo han at vi burde " gå av oss litt av blodsukkerstigningen" ( kjempelurt av en diabetiker å spise kake <_</> , men han prøver iallefall å "rydde opp" etter seg, da )

Så da ble det en halvtimes tur langs løypa jeg pleier å løpe. Klokka var vel rundt 21.30 og det var utrolig masse fuglesang i skogen! Sjøen lå blikkstille, det luktet friskt etter regnet og alt har jo en fantastisk grønn farge! Det var herlig!

Så totalt idag? Jeg er fornøyd!

 

Bare det at du karrer deg avgårde til karatetrening står det så respekt av, Optimista! Du imponerer meg virkelig! :)/>

Håper du hadde en nydelig tur med venninnen din også idag. Godt på flere måter det!

Men jeg kjenner jeg blir litt bekymret når du sier du skal drikke vann og te?? :o/> Vi var jo enige om at vin ikke teller..... :P/>

 

Nei, fra spøk til revolver - det er godt å høre at du har såpass energi at du faktisk tar grep der det er enkelt å gjøre for å føle deg bedre. Flink! :D/>

 

Enna, jeg er sikker på at dagen din tålte de to kjeksene! :)/>

Og for en som hverken har sangstemme og ihvertfall IKKE snakker foran en forsamling, så hadde det skremt livsskiten ut av meg hvis jeg skulle synge... Og det var sikkert superoppmuntrende for deg å høre :unsure:/> Men det jeg egentlig sier, er at du er tøff! Skikkelig tøff som tørr! Jeg er sikker på at du synger nyyyyydelig, og at du gjennomfører med glans! Optimista og jeg sitter jo på hver vår skulder og kiler deg i øret! :rolleyes:/>

 

Imorgen blir det ikke trening på meg.

Etter arbeidstid skal vi nemlig ha vinsmaking på jobben. Og da snakker vi ikke om liten slurk som rulles litt rundt i munnhulen og smattes på før den spyttes ut i ei bøte, nei! Her svelges det med stor iver!! Litt godt å spise ved siden av blir det også. Jeg gleder meg. Alltid hyggelig å treffe kolleger på en helt annen måte enn på jobb. Og jeg har verdens beste kolleger, så det er alltid like hyggelig! :)/>

 

Da ønsker jeg dere en god natt fylt med vakre drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

hehe Bam-Bam må flire - jeg stusset over antall skritt du førte opp i går.... og så ser jeg på min.... 11347.... snakk om å gå likt da!

 

Spaserturen med venninna mi var balsam for sjela i går! Litt motbakke tok vi og, men vi ruslet og pratet, lo og løste all verdensproblemer!

Nydelig sommervært her så jeg koser emg så mye jeg kan ute i varmen! ;) Endelig kom den og til oss!

 

Enna, du er sånn tusenkunstner du! Alt det du gjør - og så på toppen av det - synge - og solo og da! Hallo! ja Bam-Bam du sa en solo på deg hadde skremt livskiten av deg - hadde jeg vært solisten hadde jeg skremt livskiten av publikum... vet ikke hva som er værst jeg... :mellow:

 

Bam-Bam takk for ros! Jeg må jo bare være forsiktig - hvis ikke kommer jeg til å se ut som en vandrende rosinbolle igjen - og det vil vi jo ikke ha noe av! :)

Nei - de med hvite frakker venter på meg - må komme meg av gårde! Ha en super dag ladies! Vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må rette opp en feil... Ser at jeg skrev gange i 5,5 km i går... Det var nok bare usle 3,5, dessverre... Løpingen er riktig, da..

I dag har jeg gått omtrent 2,5 km så langt i dag... + litt inne, en det er forsvinnende lite. Blir litt mer i løet av dagen, og jeg satser på en løpetur, men sov nokså dårlig i natt, så jeg får se hvor lang den løpeturen blir....

Ok, Ladies... Tastes :)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens desidert lengste 9 km er gjennomført... På mølle, stigning varierende mellom 0-4 ... Det var bare grusomt. Dvs de første 6 km gikk greit, men de siste tre var BARE på viljen. Beina var som bly! Fytte rakker'n :angry::blink: . Vel, vel...

Tror maten har vært rimelig grei. Stekt torsk (stekt i smør - rikelig :P) med råstekte poteter og asparges... Litt dryss av parmesan og pinjekjerner på toppen... Nydelig godt :lol: .

Drukket sikkert tre liter vann - minst...

Ingen vin siden lørdag (men da var det til gjengjeld mye :rolleyes: ). Har stekt knekkebrød idag (jeg får dem ikke helt sprø, men de er himmelske!!!), og her om dagen lagde jeg ny porsjon kornblanding... Brukte tranebær i stedenfor rosiner. Veldig godt :) .

Prøver å tenke ut helgestrategier... Vanskelig... Vel, vel.

Nå er jeg ganske trøtt. Sov godt.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - TUSENKUNSTNER, JEG???? Nei, kjære Optimista... Jeg har dessverre ikke så veldig mange talenter... Og når det gjelder å skremme publikum... Koret mitt her borte er et skikkelig amatørkor, men vi har det artig, og har en ganske trofast tilhørerkrets.... Pengene vi "tjener" går til veldedighet.... Så det å være solist i dette koret er ikke så voldsomt, men jeg er litt perfeksjonist, da....

Ok... Bare for at dere skal senke skuldrene...

 

Fortsatt god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies.

Varmt er det, nydelig sommervær, men akk det påvirker energinivået mitt tror jeg - i dag har vært en trøtt dag igjen...begynner å bli vant til dette nå. I skrivende stund har jeg bare registrert 5500 skritt, men jeg tok meg en god karate treningsøkt da :)

Matveien - der har jeg vært ja skal jeg si - særdeles flink? Og når det er varmt har jeg ikke lyst på varm tung mat - så da gikk det som følger; 1 stk beger gresk yoghurt til frokost (før behandlingen) så til lunch/mellommåltid to stk meget grove brødskiver - vann og masse kaffe :) for å våkne... men jeg sovna på sofaen...så en gresk yoghurt før treningsøkt og i kveld har jeg spist en gedigen salat med skinkestrimler i og et megagrovt rundtstykke! - det som var usunt der må da være dressingen, men hallo i luken litt kalorier må jeg få i meg... :) og masse vann - ikke vin i dag :) I morgen har jeg som mål å gå mer enn i dag - forhåpentligvis er energinivået et hakk høyere enn i dag...;) Jeg beveger meg ikke så forbaskade mye så noen energibomber av noen matretter trenger jeg ikke. Vann vann vann - hmmm ser snart ut som et vannhode... :)

 

Nei ladies, er trøtt som en strømpe (wow - bombe det da) så nå venter senga på meg!

 

Ha en fortreffelig kveld ladies - vi tastes igjen sånn plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Bam- Bam melder inn....

Drukket alt for mye vin etter en herlig kveld med kolleger! Smakt på 7 forskjellige viner + en champagne og spist mat med spennende smaker. Tok et glass vin da jeg kom hjem også. Ikke bra på en onsdag.... :(

Krangler med en ny mobil :angry: Hater det når jeg må bytte.... Ting skal bare virke! Og helst akkurat som jeg vil - uten at jeg må lete etter mine små grå, for de finner jeg jo aldri! :mellow:

 

Har ikke trent idag, og derfor i skrivende stund kun 6386 skritt.

Enna, det føles grusomt de dagene hvor det går så trått som du følte det idag. Helt utrolig at du orket. Så flink du var! :)

 

Kjenner at jeg må gå å legge meg.

Spist Pavlova kake idag, forresten..... Men i og med at vinen ikke teller, så har det vel alt i alt ikke vært en altfor dårlig dag? ;)

 

Vi tastes imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste sånn Pavlovakake for en ukes tid siden... Det er godt, det :)

Optimista... Tenk at du orker å trene karate når det er så varmt og fint ute... Er det sånn at du betaler for et kurs som f.eks er fra februar til juni to dager i uken, eller kan du bare droppe innom på timer som passer for ditt nivå?? Har du gradert til nytt belte? Striper? :)

Her er det "årle morgen" og solen skinner. Håper den vil skinne resten av dagen, også...skjønt, da blir det ikke gjort så mye reint som jeg hadde tenkt, da... Jeg er dårlig på reingjøring når sola skinner.... B)

 

Vin... Det er også godt... Ny mobil er ikke alltid like greit. Det verste er hvis kontaktene er borte... Da er det mye jobb :huh:

Ønsker dere en god dag.

Klem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag: gått omtrent 5 km +gått rundt i kjøpesenter en times tid....), hoppet opp trappen med samlede bein x1 :P , støvsugd huset... Har planer om litt styrketrening seinere i dag, men det tar jeg litt som det kommer... :)

Har nettopp begynt på siste boka til Dan Brown - Inferno.... So far.... YES!!!!!

 

Fra det ene til det andre... Har noen av dere prøvd Shellakk (er ikke helt sikker på hvordan det skrives...). Jeg har hatt det i total ca 9 uker og neglene mine er blitt helt rare! Jeg har alltid hatt harde, fine negler (dvs fine er jo relativt... Om de har vært pent klippet og filt, osv), men nå etter den lakken, er de sprø og brekker i tuppene med en gang det blir en liten hvit kant.... Får håpe det retter seg når hele neglen er ny!! Men altså... Vær obs!!!

 

I dag skal jeg lage burgere av kyllingkjøttdeig. Det var stor suksess første gang... Håper på ny i dag :lol: .

 

Ok, Ladies... Take care, enjoy your evening (ikke altfor mye vin i dag, Bam Bam ;) )

 

Sommersang (mel. Kua mi jeg takker deg)

 

Sommer'n står for døra, nå

Og vi glade tar i mot. (Går det AN å ha så dårlig evne til å rime???)

Spiser sunt og drikker vann.

Trener minst hverannen dag.

 

Passer nøye vekten nå

Så den ikke blir for høy.

Spiser is en gang i blant

Moderasjon det er sant (!!!)

 

Ok dette er bare såååå dårlig, så dere som har mer vett og forstand på slikt kan fortsette....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Kort og kjapt innom for å rapportere dagens skritt : I skrivende stund viser den 13984!!!! :D

Var og trente idag. Løp på mølla. Hadde bestemt meg for å løpe 5 km. Økte tempoet noe i forhold til hva jeg pleier i ca 2-2,5 km. Fornøyd! :P Ikke helt samsvar med målinga på mølla og pulsklokka. :huh: 5 km på mølla viste, jeg tror det var ca 5,57 km på klokka. Uansett - jeg er fornøyd! I tillegg ble det de vanlige øvelsene for mage/rumpe. Og det til tross for mye vin igår og kun 4,5 timer med søvn i natt.....

 

Jeg har kjempelyst til å lese den boka, Enna! Håper den kommer i pocket før jeg reiser til Hellas om tre uker, for da har jeg noe å lese på stranda.

 

Jeg hadde sånne negler ifjor. Had aldri hatt det før, men had fått et gavekort som jeg brukte. Hadde hatt de på ca 3-4 uker før vi reiste på ferie til Hellas. Jeg opplevde at varmen der gjorde at de "oppløste" seg på et vis. Dermed kunne jeg skrelle de av, på en måte. Selvfølgelig med det resultat at jeg dro med det øverste laget av min egen negl.... :blink: Resultat : Det er først nå jeg begynner å få orden på neglene igjen - ca 11 mnd etterpå. :( Jeg ville ikke anbefalt det til noen!

 

Enna - hva fikk deg til å hoppe opp trappa med samlede ben? :lol:

Jeg ser deg for meg! :lol:

Du gjorde det sikkert kun for å legge inn trim i hverdagen, og det er jo kjempebra!

Jeg bare snes det er så morsomt å tenke på hvor mye rart vi gjør rundt omkring i de 1000 hjem hver dag for å forbrenner noen stakkars kalorier ekstra! :P

Jeg f eks, jeg tar alltid 10 knebøy hver gang jeg har vært på toalettet! :D Så må jeg på do 5 ganger iløpet av en dag, ja så har jeg også fått tatt 50 knebøy den dagen!

Det er snakk om å se mulighetene, jenter, ikke sant?

 

Morsomt at du har lagd enda en sang til oss, Enna! Når er konserten og soloen? Kanskje jeg klarer å få på et vers jeg også etterhvert?

 

Optimista : Deg hører vi fra når du våkner! ;) Zzzzzzz!

 

God natt og sov (fortsatt) så godt! Zzzz

zzzzzzzzz

zzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen ladies!

Lynkjapt innom her - bare for å si at jeg har våknet :rolleyes:

Ble bare 7500 skritt på meg i går, men jeg klipte plenen så det var jo litt da.... sunn i matveien var jeg og, så ja vil si at gårsdagen var helt ok :)

Skal begynne å ta knebøy når jeg og går på do nå - snakk om fantasi dere har - og du da Enna, som hopper opp trapp med begge bein - var det ett trinn eller - så mange at koko-mannen i hvit frakk fort kunne kommet og fått tvangstrøye på deg? hehe....

 

nei - må gå, nydelig dag. Håper jeg er litt mer opplagt i dag! Vi tastets skjønne ladies! :)

klem fra meg

 

ps - Enna - den melodien din til det du skrev...- hvordan går den egentlig.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...