Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Hei og så godt å høre fra dere!!!

Ja Bam Bam du løper så fletta fyker...husker du her for noen måneder siden da du "snek" deg ut en søndag morgen, eller hva det var og jogget en forsiktig tur?? Nå ruler du løypa :lol: . Absolutt fantastisk!

Optimista... Jeg bare tar hatten av for deg og din ståpåvilje! Helt utrolig bra :D .

 

Så måååå jeg få skryte litt av meg selv.... Siden det er så pass varmt som det er her så tenkte jeg at det er fint å løpe om morgenen... Så i dag stod jeg opp kl 06 og 06.30 var jeg ute! Det ble 5 km. Ikke at det var langt, eller at pusten gikk tungt, men det var for tidlig for meg... Hvertfall i dag, og det fristet ikke veeeeldig til gjentakelse... Men nå skal det sies at jeg løp rundt her hvor vi bor, var ikke i skogen (det så mange løshunder der som kan være litthissige sånn tidlig på morgenen om de blir vekket... Jeg er ikke redd hunder sånn i utgangspunktet, men...)

Kommer rett fra butikken... Bar tungt i vonde plastposer, men jeg kom rett fra byen og var ikke forberedt på å handle så mye.... Så jeg må nok ut en gang til, seinere...

Har ikke drukket vin siden søndag ;) og ikke spist noe særlig nøtter, heller... Var forresten et sted på tirsdag hvor det ble servert fingermat og snacks... Jeg spiste litt av alt, bortsett fra kaker og klarte å holde meg i skinnet til og med i forhold til nøtter.... Det er ganske fabelaktig, spør du meg :lol: .

 

På profilen min her i vektklubben har jeg et bilde som er tatt for ganske nøyaktig et år siden... Det er det feiteste jeg har vært.... Bunaden fikk jeg bare igjen fordi jeg hadde en strikk, og beltet var et torturredskap. Jeg kunne ikke spise NOEN ting før jeg fikk den av meg... Da jeg satt i bilen til og fra arrangementet på ambassaden fikk jeg nesten ikke puste. I år er den helt fin! Det er såååå herlig! Jeg har flere skjørt i år enn jeg har hatt på mange år og alle er egentlig for vide, men det går bra. Jeg bare nyyyyter livet som normalvektig! Og som du sier Bam Bam... Jeg kan fint leve med ting som de er nå. Så får jeg se om det verdt å jobbe intenst for å gå ned ytterligere... Men et belte på 65-68 er helt til å leve med. Nå er jeg på nedre del av 66. Vekten svinger jo fra dag til dag... Løper jeg sent på kvelden er det gjerne litt lavt neste dag.... Litt dehydrert, kanskje....

Vel vakre kvinner.

Gratulerer med morgendagen, her blir det HETT med bunad....

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Ok. <_<

 

klokken er i skrivende stund 08.30. Jeg har kommet meg på jobb, og

kaffekopp nummer to er inntatt.

Og jeg har vært på vekta...... <_< Jeg har gått opp noe igjen....

Og hvilke tanker gjør jeg meg rundt det? Hva gjør det med meg? Hva føler jeg?

 

Jeg vet ikke.

Jeg ble litt overrasket når sant skal sies, for jeg har ikke gjort så mye "galt".

Litt deppa, egentlig. Skal det være så inn i hampen vanskelig å få dette til,da!? :huh:

Tydeligvis.....

 

Fra jeg står opp og frem til kl. 17 gjør jeg nøyaktig det samme som før.

Ergo må feilen ligge et sted etter det.

Hva gjør jeg anderledes enn før?

 

- Det har hendt at vi har spist en is på vei hjem, men det har skjedd

kanskje 3 ganger i løpet av de 2 siste mnd.

 

- Jeg er ikke lenger flink til å planlegge middagene. Dermed så blir

det ikke alltid riktig sammensatt eller nok grønt.

Jeg føler ikke at vi spiser så innmari galt for det, men der er

muligens en av feilene? Jeg tror vi spiser sunnere enn vi gjør?

 

- Jeg vet jeg spiser mer til middag enn jeg burde. En opplagt feil.

 

- Jeg spiser ikke kveldsmat lenger. Vi spiser jo ofte ikke middag før

nærmere kl. 20, og da virker det så feil å skulle spise enda en gang.

 

- Jeg har kjøpt og spist mørk sjokolade ved flere anledninger - også

på helt vanlige hverdager.

 

- Jeg har tillatt meg selv å småspise greier som litt ost og kjeks,

oliven, grønn pepper fylt med fetaost ol.

 

- Må jeg nevne vin? (Vi var jo enige om at det ikke teller... ;) )

 

- Trening? Jeg har ikke trent like mye styrke som før,dvs 2 ggr i

uken. Dette fordi jeg da blir så støl at jeg ikke klarer å yte max

når jeg trener løping dagen etter. Og løpe VIL jeg! Men så er det jo

det faktum at mer muskler i kroppen forbrenner mer også i hvilemodus.

 

Det helt oplagte er at jeg må kutte ut alt som jeg har tillatt meg å smake på utenom måltidene.

Jeg må også være mer strukturert i både planlegging og porsjonsstørrelse når det gjelder middag.

Jeg må innføre kveldsmat igjen.

Vin bør holdes kun til fredag og lørdags kvelden.

 

Disse tingene er jo helt opplagte og egentlig helt greie å gjennomføre. Hallo - jeg har jo gjort det og klart det før!

 

Det jeg kjenner som den største bøygen, det er holdningen min.

Jeg var jo ferdig med dette her, jeg! Jeg var jo i mål, for pokker! :angry:

Jeg kjenner det er uhyre vanskelig akkurat nå å omstille tankegangen sin tilbake til "å være på slanker'n".... ( Selv om vi hele tiden har sagt at vi ikke er det, men har endret livsstil, så er det jo ikke til å stikke under en stol at man er på slanker'n! <_< )

Og nå må jeg omstille hodet mitt til å "være der" igjen. Jeg må være superstreng. Hele tiden. Sånn som før. Jeg vet det jo. Det er det eneste som fungerer for meg. Burde ikke komme som noen bombe akkurat.

 

Klokken nærmer seg nå 13. Må jo jobbe litt innimellom også. :rolleyes:

 

Men dette var dagens bedrøvede hjertesukk fra meg. Jeg er kjempemisfornøyd med tingenes tilstand idag. :mellow:

Og jeg som har følt meg så bra de siste dagene....

 

Kan jo være naturlige svingninger også, det er ikke sikkert det er så ille som det ser ut, men allikevel.

Har jo ikke hatt mensen på de tre siste mnd, men den siste uka har det hver dag vært antydninger til at den kommer. Slitsomt dette her. Men temperaturen holder seg i ro for øyeblikket, ikke så mye svingninger som det var her en periode. Sånn er det vel bare å bli gam.... Voksen! :P

 

Fikk akkurat en gladmelding! Sønnen min ringte. Han er i nærheten, så han kommer innom og hilser på mammaen sin! :wub: Alt for sjelden vi ser hverandre i en travel hverdag, enda vi ikke bor mer enn 1 times tur unna hverandre...

 

Ha en fortsatt god dag, damer.

Hvis jeg ikke har sunket ned i selvmedlitenheten, så gir jeg kanskje lyd fra meg senere i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam. HVIS du har spist dine mellommåltider trenger du ikke kveldsmat etter middag kl 20. Jeg tror heller ikke is x3/måned er problemet... Jeg tror det ligger i ostebitene og litt for mange olivener... Som med meg og nøtter... 20-50 g er greit, 100 g og oppover er ikke såååå greit :blink: .

I dag spiste jeg noen slags "barer" med frø satt sammen med noe honinggreier.... De er søøøøte :o , og mange liker dem ikke - jeg ELSKER dem... Det ble 1,5 bar for mye... Så jeg fikk min dose av for mye søtt... Det er ikke ofte jeg har spist dem, altså. Jeg får av og til noen gratis av "nøttemannen" min, og jeg handlet mandler og tranebær (og cashewnøtter og tørket mango til i morgen B) ) i dag....

Sukk...

Så Bam Bam - litt mindre av de gode ostene til hverdags. Styrketrening er vel og bra, men det ER mye artigere å løpe :) .

Bra at du gikk på vekta og så det i tide.

I dag hadde vi pannekaker til middag... Åååå hvorfor er jeg så himla glad i pannekaker med SIRUP... og ikke lønnesirup, nei... Gul, vanlig sirup som er så søt at karius og baktus til og med må pusse tennene etterpå :o ..... Mmmmm. Ja, ja .. Jeg blir aldri voksen på det området, tror jeg! B)

 

Vel, vel.

Nå skal jeg stryke bunadskjorta og skjorta til sønnen... Håper mannens skjorte er ok.... Stryking er så varmt - særlig når det er varmt ute, også :blink:

 

Ha en fin dag i morgen, Ladies. Er 17. Mai "fridag" Optimista, eller må du en tur til behandling?

 

Ok, vi tastes og tastes

 

Hipp hurraaaaaa

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

I dag er jeg som en trassig 3- åring! :angry:/> Har bare bestemt meg for at denne dagen er noe dritt, dermed basta! :angry:/>

 

Men det var super-duper-herlig å treffe sønnen idag, da! :)/> Og han er vel den søteste i verden! Husket på at mammaen hans bare E L S K E R Snickers is. Så hva hadde han med, tror dere? Panikk? :P/> Ingen fryser på jobben, kunne ikke skuffe gullet mitt, så mor spiste isen sin! Og den var himmelsk god! :rolleyes:/>

Da jeg rotet i skuffen her om dagen etter et eller annet, så kom jeg over et morsdagskort han skrev til meg da han var 9 år. Der stod det : " Du vil alltid ha hovedsetet i hjertet mitt!" Sukk..... Hvor ble alle årene av....?

 

Droppet treningen idag. Et kort øyeblikk vurderte jeg å løpe en tur, men slo det fort fra meg. Er bare sur.

I og med at det er første dag med temperatur over 15 grader idag, så tok jeg meg heller et glass rødvin, satt på litt herlig musikk og vasket verandaen og møblene. Hentet ned putene og lyslyktene fra loftet. Sitter nå ute og nyter kvelden!

Trenger rett og slett å synes synd på meg selv idag. :(/>

 

Regner med å være " oppe å gå igjen" til tirsdag når hverdagen begynner igjen. Da er det omtrent 1 mnd til Hellas ferien og bikini. Akkurat nå så kunne jeg ikke brydd meg mindre, men jeg lover - jeg skal hanke meg selv inn igjen, jenter. Trenger bare å slikke sårene litt.

 

Takk for at dere er flinke når jeg ikke er det. Takk for at dere heier på meg allikevel. Takk for at jeg har fått bli kjent med dere.

 

Glad i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva, Bam Bam... du har gjort det eneste riktige!!! Jeg har stor tro på at av og til er det riktig og bare blåse i "flinke og fornuftige" tanker!

Nyt vinglasset ute på verandaen i dine nyvaskede stoler... jeg sitter ganske klam pga høy luftfuktighet og stryking :rolleyes: og lakker negler... er nå mellom to lag... Det er vel ikke "korrekt" med lakkerte negler til bunad, men det blåser jeg i... det er bare blank neglelakk :lol: .

 

Sukk - var så tørst her i sted og kom til å tenke på de som VIRKELIG er tørste og som ikke har vann... Vi har det utrolig godt!

 

Nyt helgen, folkens.... vi tastes nok i løpet av dagene - hvertfall om vi er på nett og i noenlunde god form.

 

Glad for at jeg har blitt kjent med dere !!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen godtfolk og gratulerer med dagen.

Våknet tidlig og nyter en kaffekopp mens jeg "skravler" med dere.

Måååå bare fortelle.... Jeg så 65,9 på vekten i dag.... Jeg har altså kommet meg under 66 kg! Ikke verst, syns jeg... Tenkte jo en stund at rundt 67 ble bra, men sånn uten store forsakelser har jeg glidd ned til 0,9 kg fra opprinnelig mål... (Vel det helt opprinnelige var 68, men det er nå øverst på "beltet" mitt B) )

I dag er det festdag, og jeg skal unne meg både det ene og det andre, men altså etter en uke med moderat inntak av mat, rikelig med vann, ikke alkohol eller "utskeielser" og jevnlig trening, så går det bra. Nå ble det ikke så voldsom utskeielse sist helg, heller...bl.a ingen nøttefrotsing ;) . Det er jo stort sett helgene som er min akilleshæl... Med pizzaen min osv...

Oi, nå kom jeg på at jeg glemte å gjøre noe jeg skulle gjort i går.... Får vel gjøre det nå, da :) ... Det ødela litt av min stille morgenstund, bare....

Ja, ja da får pliktene kalle, så skal jeg prøve å motivere meg selv til en løpetur om en times tid.... Da er klokka 8 (i motsetning til 17. Mai hjemme i Norge starter ikke feiringen før kl 11 :lol: ) og kroppen forhåpentligvis mer våken enn nå kl 07....

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

God kveld i stua! :)

 

Vi har hatt en kjempefin dag! Været var perfekt! Lettskyet og ca 20 grader.

 

I forhold til mat har det jo bare vært rot idag - som forventet. :(

Er egentlig veldig misfornøyd med meg selv for tiden.... Sitter ute på verandaen og nyter at det endelig er varmt nok til det. Men det jeg kjenner, det er at jeg nå er midt oppi tanker jeg pleide å ha før i tiden. :o Noen som kjenner igjen : Fra mandag av skal jeg skjerpe meg?

Jeg sitter her og tenker at etter pinse, dvs fra tirsdag - da skal jeg skjerpe meg. Sukk..... Det betyr at jeg liksom tillater meg frie tøyler frem til da? Åhhhhhhh! Jeg blir så irritert på meg selv!!!! :angry:

Har det vært for mange fridager i mai? Uker utenom det normale?

Jeg sliter virkelig med å finne inspirasjonen i hodet mitt for å komme tilbake til sporet jeg var i. Jeg vet så inderlig vel at jeg ikke er på track nå, men jeg får ikke til å gjøre noe med det!!! Det er så frustrerende! Jeg VET jo!

Husker du vi snakket om det for litt siden, Enna? Vi vet ikke hva som trigger det ene eller det andre, hva det er som gjør at vi noen ganger får det til så lett som bare det, mens andre ganger bare går det ikke.

Jeg må, jeg må, jeg må få det til igjen! Jeg blir så lei meg, så fortvilet, så sint på meg selv, føler meg så lite verdt, så udisiplinert, så teit, så stygg, så svak, som et null, som en taper.

 

Har ikke lyst til å skrive her inne om det heller, for da føler jeg at jeg drar dere ned i møkka og pessimismen sammen med meg - og det er det siste jeg vil! Men så vet jeg ikke hvor jeg ellers skal gå! :( UNSKYLD!

Jeg har hatt pause herfra en gang før på et par- tre uker for å samle meg igjen. Kanskje jeg skulle gjøre det igjen....?

 

Æsj. Jeg sletter hele innlegget. Nei. Jo. Nei. Jo. Nei. Jeg lar det stå. Da har jeg satt ord på det. Det er det vel noe fornuft i?

Hvorfor virker det som om alle andre får det til så lett som bare det? Jeg er den eneste i hele verden som ikke får det til! ( ok - den var teit - jeg ser det. Bare godt å si det! ;) )

 

Dere trenger ikke kommentere dette innlegget. Lar det stå bare for å ha satt ord på følelsene mine idag. Mest for egen terapi.

 

Klem fra Bam- Bam som faktisk allikevel gleder seg til løpeturen hun har planlagt å ta imorgen - for det kjennes tross alt deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooooo!!

Først: DETTE. Er grunn nr 1 til at vi har forumet! Nettopp fordi disse tankene kommer... Så NÅDE deg om du slutter å skrive fordi du ikke får til skikkelig spising :angry: . Da kommer jeg og setter meg på deg... Og i tillegg må du bære Optimista de dagene hun ikke orker så mye... Ikke prøv deg!!! Vi tåler alt!!! (Bortsett fra at du "drar fra oss for kortere eller lengre tid".

Finn noe som var positivt i går (utenom at familen var samlet osv...) satt bunaden (hvis du har) finere? Kjolen?? Var skoene kanskje litt løsere?? Et eller annet. Noe var annerledes enn i fjor 17. Mai....

Jeg hadde på bunaden, jeg kunne trekke pusten dypt, jeg kunne spise, synge, sitte i bil, bøye meg. Dette har jeg ikke kunnet før :lol: .. Avsluttet dagen på grillfest med skikkelig kort kjole og høye hæler (og mine føtter HAR blitt ørlitegrann mindre, så 41 er litt for stort, nå....men 40 er for lite... Så jeg opererer med sånne gummiinnlegg ;)

Jeg spiste is, kake, nøtter, litt snacks, sjokolade og drakk vin... MEN jeg spiste ikke mye sjokolade, jeg spiste nesten bare salat, lite kjøtt... Jeg tømte på ingen måte nøtteskåla.... Så selv om jeg helt sikkert spiste over 3- 4000 kcal, så frotset jeg ikke sånn som jeg har gjort før.... Det var ikke TOTALT ute av kontroll... Tidligere -hvis jeg først åpnet noe sjokoladeaktig ÅT jeg... Og fortsatte da jeg komhjem, for hadde jeg først..., så var alt ødelagt, osv...

Løpeturen min i går ble relativt kort for å si det mildt, men tiden gikk fra meg... 2 km... Etterfulgt av litt for mage, rygg og bryst... Bedre enn ingenting.... :rolleyes:

Så kjære Bam Bam.... Som sagt... Det finnes lys i tunnellen :) , bare tenk på at du faktisk gleder deg litt til løpeturen... Gjorde du det for 6 måneder siden??? Jeg husker en som sa at "nei, nå er det sånn igjen at jeg ikke vil trene... " nå er jo det skikkelig høyt prioritert hos deg :). Vi kommer museskritt videre... Du finner tråden igjen... Du må bare tvinge deg noen dager nå... TVINGE deg til å være her inne, bekjenne, se i øynene hva du gjør... For en hver pris hold deg her inne.... Det er kjempeviktig!

Sånn ellers... Vi hadde det varmt, i går! Bunaden var varm, men jeg følte meg så fiiin :lol: .

Ny dag, vakkert vær... Det kan bli varmt å løpe og det ble ganske seint så jeg kjenner at jeg ikke er helt klar for løping nå... Ja, ja - GÅ. En tur... Eller et eller annet... Dagen er ung :lol: .

 

Ok, ladies. Vi holder kontakten... (BAM BAM :angry: )

Stor klem fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies ogvel overstått 17 mai! :)

Først - Bam-Bam kjære deg, prøv å gi deg!!! :angry: Da får du Enna og meg på nakken!! Og som Enna sier, bære meg når jeg er utmattet haha da blir vi to som er helt utslitt :) Å holde vekta er ingen lett sak. Tenk så mange år vi har gått og fråtset i mat og snacks og gud vet hva og hatt null kontroll og selvdisiplin. Det må trenes, læres og vi gjør ikke det over natten! Men tenk hvor lenge du har holdt deg borte fra "gamle-vekta" di!! Vær stolt av det! Ja, vi har dager speilet på badet eller gangen forvrenger alt vi ser (til det negative naturligvis) og enda verre syns vi ting er hvis vi er litt mollefunken. Når jeg er litt nedfor tenker jeg på hvordan jeg var - vektmessig sett, og hvis jeg syns jeg ikke husker det, tar jeg frem en gammel bukse - og jeg skal love deg at smilet mitt kommer tilbake da! Og selv om jeg har gått opp 1 1/2 kilo nå etter operasjonen mv gir jeg ikke opp! Jeg vil ikke bli slik jeg var igjen! Levisbuksen skal bli løs rundt magen igjen - det er ingen krise enda, men jeg må selv ta meg selv i nakken og bestemme meg for hva er min trivselsvekt - når er jeg fornøyd!

 

Og det må du og gjøre. Og vi har jo sagt at vi skal være ærlige her inne, å lyve om at alt går strålende er bare å lure seg selv. Og der er jeg kjempestolt av deg Bam-Bam! Du tørr være ærlig! Ok kanskje du spiste litt for mye i går men hallo - i dag er en ny dag, nye muligheter. Du behøver ikke vente til hverdagen!! ;) Nyt gode ting med måte. Men det viktigste av alt, vær stolt av deg selv!

Husker du hvordan dere kommenterte treningen min (5 ganger i uka mv....) jeg er ikke i nærheten av det nå og det kan gjøre meg deppa av mindre noen ganger. Men har jeg fokus på det (negative) så vil jeg ikke nyte gledene jeg har - at jeg faktisk har energi til å trene - om ikke mye, så er det iallefall noe. Men da må jeg også være forsiktig med matinntaket - og det har jeg ikke vært så flink til. Men det viktigste av alt, når jeg har følt at energinivået har vært labert så har jeg gått inn her, lest deres innlegg og faktisk blitt motivert til å bevege meg i stedet for å ligge på sofaen! Så du skal ikke kutte oss ut Bam-Bam! Vi skal hjelpe hverandre hele veien! :)

 

Mange ord, men det var det jeg hadde på hjertet nå :). Ikke gi opp Bam-Bam!

Ha en strålende dag ladies! Nå skal jeg ut og nyte litt frokost kaffe i nydelig vær før jeg begynner å beveger skrotten min og forbrenner litt kalorier! :)

Stor klem til dere begge

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist pizza i dag og nøtter i går.... Nokså vanlig helg til meg å være, altså B) . Tror nok ikke vekta viser 65,9 i morra....

I går ble det en utrolig laaaat dag. Det var råvarmt og lummert og jeg var så inn i hampen trøtt...

I dag har jeg gått i over en time + løpt en -til meg å være- rask 4,58 km løype....

I morgen er det mandag og hverdag, igjen... 2. Pinsedag er ikke et tema her borte... (Særlig siden påske var for bare er et par uker siden... Vi er på noen områder på en annen kalender ;). Dessuten følger ikke skolen her noe så "trivielt" som norske fridager :D )

Men det er helt greit. Vi har att et par uker med HELT fantastisk sommervær. Det er nok slutt nå, men gjett om det har vært herlig :lol: .

Håper dere har hatt og har en finfin pinsehelg.

Etter løpeturen i dag smakte det veeeeldig godt med et par glass rødvin. :)

 

Ladies, i tastes. Veldig glad i dere!

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Bam- Bam sjekker inn!

 

Leste innleggene deres igår morges, og kjenner hvor utrolig takknemlig jeg er for å kjenne dere! :)

 

Hadde lest på nett om " lær deg og elske å løpe om morgenen" dvs, løpe på tom mave som det første du gjør når du står opp. Lære kroppen å måtte ta av fettreservene istedenfor karbohydrater osv.

Igår tenkte jeg at JA! Det skal jeg prøve! Nå skal det sies at det var lørdag og jeg sov litt lenge, så jeg var ikke ute før kl 10.00

Nå skal det også sies at vi igår plutselig hadde første dag med sommervarme. Det gikk fra 5 grader om morgenen til 22 fra den ene dagen ti den andre! :blink:

Men jeg la avgårde med friskt mot. Løp en runde jeg ikke har løpt siden i høst. Det er tre tøffe bakker på den runden. I høst gikk jeg opp den første og den andre som er skikkelig seig, mens den tredje som er kort og bratt løp jeg neste opp. Nå løp jeg opp den første uten problem, 3/4 opp den seige, lange og selvfølgelig opp den siste. Men så - så gikk jeg tom! Uten mat og plutselig streikende sol og varmt - det ble i tøffeste laget. :( Vekslet på å gå o løpe resten av veien hjem.

Vet ikke om jeg har bestemt meg for å ikke prøve de igjen, for resten av dagen føltes jo helt fantastisk!!! Standarden var satt! Jeg var så fornøyd!! Jeg var helt klar for rugsprø med cottage cheese og eple til lunch, og masse salat til middag! De føltes så bra!

 

Idag har det også vært skikkelig varmt. Bestemte meg for å vente med løpeturen til utpå ettermiddagen så varmen skulle være litt på hell. Løp ut i 18- tiden og tok den løypa som går både langs sjøen og gjennom skogen. Bestemte meg for at jeg ikke skulle prøve å sette noen rekord, bare løpe rolig gjennom. Var litt engstelig for å bli slått ut av varmen igjen. Følte jeg bare " loffa" igjennom, men jeg løp den bare 1 minutt saktere enn sist. Og da hadde jeg økt rundetiden min med 3 minutter. Så dette kan jeg like, jenter! :D

 

Litt lite mat hittil idag, og det lille som har vært har ikke vært spesielt riktig heller. Har til og med spist en sol- is idag. ^_^

Nå står mannen på kjøkkenet og steker poteter, sopp og biff, mens jeg sitter og nyter glass nr to med rødvin på terrassen! :P

 

Her har vi heldigvis fri imorgen også, Enna - og jeg virkelig nyter det!

 

Håper du også har hatt gode dager, Optimista!

 

Klem fra Bam- Bam som setter så utrolig stor pris på dere og takker ydmykt for at dere bryr dere om meg. -_- Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjapt innom..

 

flere enn meg som kan ha litt problemer med overgang helg/hverdag???

Det har forsåvidt gått bra sålangt, men har spist en is - snickersis... og har hatt lyst på mye ekstra... litt dumt det der.. Blir lite trening i dag, bare litt gange - bedre enn ingenting, da

 

Må gå, skriver litt mer seiner i dag, tenker jeg... hvis ikke kommer jeg i morgen :)

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jeg synes også det er vanskelig, Enna. :mellow:

 

Idag har vi ikke gjort noe fornuftig. Ikke vært ute og gått engang. Blir slapp og uggen i hele kroppen av det.

Maten har ikke vært feil, men for lite og ikke ofte nok.

 

Sitter her nå og vet at jeg må planlegge ukas middager, men jeg er overhodet ikke inspirert. :(

Synes det er mye vanskeligere nå som jeg egentlig " bare" skal holde vekten og ikke gå ned noe særlig mer.

 

Så det er kveldens utfordring. Derfor avslutter jeg her for å konsentrere meg om oppgaven.

Hurra...... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå gratulerer!!! Så fantastisk koselig :lol: . Jeg lurte litt på hvorfor du hadde lagt inn noe så tidlig på dagen, men skjønte fort årsaken :D .

Jeg klarte meg vel sånn rimelig godt i går... Spiste tre rugsprø med gulost til kvelds og litt tørket mango. Hadde egentlig planen klar for å tømme alt som var inn imunnen, men stoppet i tide, takk og pris.

Gikk til og fra både hit og dit, så det ble bevegelse, men bare hverdagsmosjon, ikke trening... Men det ble 3x30 minutter med hverdagsmosjon, da ;)

I dag blir det husvask og i kveld er vi invitert på kake til naboen.... Og der i huset lages det ufattelig gode kaker... Sukk, jeg får tenke nøye gjennom dette i løpet av dagen.

Til fredag skal vi ha selskap her - tapasretter... Akkurat som om ikke det er noe av det beste jeg kan få..... Jadda... Lørdag skal jeg i et annet selskap.... Å du slette tid. Det er en "farlig" tid framover... Masse avskjedsselskaper osv... Sukk, det får bare gå på et vis. Heldigvis er det ikke vektreduksjon som er i fokus, så vi tåler LITT.... Men klart jeg må passe på!!! HELE tiden... Skulle ønske at man var ferdig med det en gang for alle, og at ting bare gikk av seg selv... Nei slutt - klaging fører ikke til noe positivt. Får heller tenke som så at jeg har lært noe... Nå har jeg tre fine kjoler i skapet... Og jeg kjøpte nye, trange bukser rett etter jul og de passer fortsatt. Jeg har aldri tidligere klart å holde meg på denne vekten over tid. Har ligget mellom 73 og 78 de siste 16 årene, så bare det å være mellom 66 og 68 er en salig nyyyyytelse :D .

Vel, Ladies.

Jeg skal ha et par tre kaffekopper til før jeg evner å sette skikkelig i gang. Take care, ha en fin tirsdag. Vi tastes.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja... I dag spiste jeg KAKER... i motsetning til deg, Bam Bam så elsker jeg kaker... Vel. Det straffer seg nok, for jeg spiste tre stykker .... Og drakk vin B) . Å kjære vene - det er jo bare såååå godt!!! Har vasket og ryddet og holdt på i hele dag, men ingen trening. Rydde et hus - DET tar lang tid! <_< Jeg er ikke så glad i det, jeg...

Ladies, jeg håper det blir mer sving på sakene i morgen! Kan ikke holde på sånn som det her uten trening går ikke!!

Håper dere har hatt en fin dag.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Og jeg har spist jordbær og vaniljeis!

Måtte jo feire på jobben at vesla til mormor endelig er født!

Også så vakker som hun er!!! :wub:

 

Jeg har vært og trent, selv om min kjære som vanlig prøvde å få meg til å dra rett hjem fra jobb. <_<

Men jeg var flink - jeg stod på mitt! Trente intervall + de vanlige mage/rumpe øvelsene. Vet ikke hvor effektivt det er, men nå er de nå unnagjort for idag.

 

Vi skulle ut å se på en billig, liten bruktbil etter jobben. Bare en vi kan bruke til og fra stasjonen/butikken og som 16- åringen kan begynne å øvelseskjøre i. Det ble derfor ingen middag. Trodde ikke det skulle ta så lang tid, men vi var ikke hjemme før nærmere kl. 21 Da var veien kort ned i byen for take away. Ikke særlig lurt, men jeg var så sulten at jeg nesten var mannevond! :angry:

Nå er jeg angrende og stappmett...... :(

 

Blir vel dårlig med middag imorgen også, for da skal vi på barselbesøk! Men jeg skal definitivt være lurere enn jeg har vært idag! Jeg har planlagt treningsfri imorgen. Da skal jeg nemlig heller ut å handle små, rosa plagg, hårbånd og diverse annet som butikkene er gode til å "lure" på oss besteforeldre. ;)

 

Enna, selv om du ikke alltid får trent som du ønsker, så synes jeg du har en veldig god egenskap : Du evner allikevel alltid å se det positive du har gjort den dagen! Du sutrer ikke ( ikke så lenge iallefall) over det du ikke fikk gjort, men du fokuserer på den turen du faktisk fikk gått! Om det så bare var til og fra butikken. Du fokuserer på at du HAR vært i bevegelse når du har holdt på en hel dag rundt i huset med diverse trivielle ting. Og det setter jeg så stor pris på ved deg! Du evner å hente frem de små, positive tingene fra hverdagen! For selv om dagene ikke blir helt som planlagt, så er jo ikke det det samme som at du har sittet i sofaen hele dagen og spist konfekt! :lol:

 

For ja - sånne som oss Enna, vi må faktisk passe på hele tiden. Tror dessverre ikke det er noen vei utenom. Vi kommer aldri helt i mål, vi. Eller? Hva er mål? Vi kan iallefall aldri slappe helt av, det er det jeg mener å si.

Og igjen så har du fokus på det du får til, Enna. Du sier du aldri har holdt denne vekten så stabilt så lenge! Hører du?? Gratulerer! :D

Kanskje når kroppen har vent seg til å være her lenge nok, så er det naturlig? Er vi det plutselig uten å være klar over det eller jobbe spesielt hardt for det? Det vil tiden vise. Så kanskje kommer du og jeg og Optimista og våre likesinnede i mål til slutt engang i fremtiden?

Og i mellomtiden holder vi sammen her inne. Og sånn sett så håper jeg vi aldri kommer i mål, for da må vi skravle til evig tid! :P

 

Ha en god natt, kjære dere! Imorgen er atter en dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, 30 min løping i tillegg til ca 40 min gange i bra tempo... Det er det jeg rakk i dag. Så hvertfall bedre enn ingenting :) .

Maten? Grei, litt mye fiskegrateng, men den er ganske mager, så... B) . Litt tørket frukt også, men alt i alt en ok dag.

Sitter her og har litt (veldig :P ) lyst på et glass vin, men tror jeg nøyer meg med te i dag.

I morgen må jeg prøve å få til litt lengre løping enn bare 30 minutter. Burde ikke være noe hinder i morgen, tror jeg. Selv om jeg har mye tid i utgangspunktet, så går tiden fort når jeg først begynner med noe....

Når det gjelder hverdagsmosjon får jeg mye mer av det her enn hjemme i Norge, for her har jeg ikke bil, og må gå til butikken... Det er bra, det :).

Optimista, håper det går greit med deg, at du ikke er altfor sliten. Tenker på deg!

 

Sov godt, vakre Ladies

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

En meeeeeeeeeeeeget trøtt Optimista logger inn.... beklager hvis jeg zzzzzzzovner mens jeg zzzzzkriver......... herreminhatt visste at jeg ville få litt mindre energi, men dette her er galskap! Ok var litt aktiv i går da før trening men hallo... jeg gikk i passe rask gange (motbakke)i 40 minutter (lå på 6 - 6,8 km/t) og prøvde å løpe ... hehe beina ville ikke mer enn 6 minutter!!! hallo.... men jeg ble jo svett.. og tuslet bort til karate timen.... fikk på meg drakta, gikk inn i salen, deilige myke matter overalt.... jeg la meg ned i god fosterstilling og hadde ikke det kommet folk så hadde jeg ligget og sovet der enda.... Følte jeg ble litt kvikkere under treningen, men ble veldig fort sliten... Så hjem, spise middag (schnitsel i går, men masse grønnsaker til ;) ) og la meg tidlig - våknet i dag - korrigering har ikke våknet enda - jeg tvang meg ut av senga kl.10 - skal jo til behandling snart... og det kjennes ikke ut som om jeg har sovet 5 minutter en gang...zzzzzzz å sorry...så nå sitter ejg her med sugerør i kaffekoppen min og prøver å kløyve øyelokka....

 

jeg savner gode treningsøkter, men når jeg er opplagt prøver jeg å få bevegd meg sånn passe. Har sånn stegteller eller hva det nå heter på meg og prøver å komme meg over 10000 skritt - skrittteller heter det ja- ...og det har gått rimelig greit mange dager... Har iallefall ikke lagt på meg de siste ukene - syns buksa begynner å bli litt løsere rundt magen - ja yndlingsbuksa mi - og da skal jeg pokker meg ikke klage tatt forholdene i betraktning!

 

Nei ladies, jeg er her...trøtt som en dupp... tror jeg må fylle på kaffekoppen (og det er en sånn diger en.... og kruttsterk kaffe!!)

 

Ha en super dag ladies - og Bam-Bam gratulerer så masse med barnebarnet!!!

 

Stoooor god klem til dere begge!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mine damer..

I dag ble mellommåltidet til lunsj og lunsjen til mellommåltidet, men det går vel greit, tenker jeg... Spiste et litt for stort, hjemmelgat rundstykke med PEANØTTSMØR til lunsj B) . Jeg liker det veldig godt, men spiser det sjelden. Dette var en nyt type.... HYYYYLGOD!! Skikkelig crunchy! Mmmmm

Skal løpe meg en tur når maten har sunket litt. Har ikke helt bestemt meg for om jeg løper ute eller på mølla, i dag... Tror kanskje det blir mølla, for det er skikkelig utrygt for regn... Og selv om det ikke er kaldt er ikke regnvær det artigste jeg vet...

I dag lager jeg skinkesalat til middag med litt av hvert godt oppi... Så den blir ikke akkurat superMAGER :P , men masse gode grønnsaker oppi, så sunn blir den :) .

Kattene mine sitter og lurer på om de kan gå ut, men vi har en "slem" katt som herjer rundt her og han har skambitt den ene katten min flere ganger, vi har hatt dyrlege her to ganger med antibiotika og full pakke... Ikke artig!

Vel Ladies. Ta vare på dere... Flinke du Optimista som krymper magen :) . Min er noksåmstabil, tror jeg. Har hatt på bukser de siste dagene pga kjøligere vær. De sitter som de skal, så foreløpig har jeg kontroll.

Tipper nye tilskuddet til familien er ei søt lita snelle... Du får hilse henne fra oss, Bam Bam ;)

Stooor klem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det ble en mil på mølla, ikke så raskt, men litt stigning hele veien :) . Skinkesalaten var god og jeg tok en og en halv kjekskake (vet ikke helt hva jeg skal kalle den.... :P ) til dessert... Litt unødvendig, men jeg hadde så lyst på.... :rolleyes: .

Fører ikke så nøye regnskap med hva jeg spiser, men kjenner etter på klærne og veier meg (litt for ofte <_< ).

Nå plaskregner det ute... Syns egentlig det er litt deilig så lenge jeg kan sitte tørt og fint inne :P ... Jammen tordner det, også :lol: .

Har nettopp puttet alle sangene koret mitt skal synge på konsert, inn i plastlommer i en perm... Det tar lang tid, det... Særlig når det er mange sanger :DB) .

Denne uken har jeg "slitt" med veldig lyst på "noe ekstra". Har ikke helt funnet ut hva jeg har mest lyst på, men jeg har "døyvet" det med litt tørket frukt ( :blink: ).... Kanskje ikke det lureste, men godt var det :P .

Ønsker dere en fin kveld.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Ok - jeg begynner med det enkleste :

Jeg er så glad for å høre fra deg, Optimista!!! Riktignok er det bare snorkelyder jeg høre, men du er her - og det gjør hele forskjellen! ;) Så utrolig glad for å høre fra deg! Og takk for gratulasjonene ang barnebarnet! Hun er jo ikke mindre enn verden vakrest! :P Min mann ( som jo da IKKE er hennes biologiske bestefar, og ikke har egne barn sier : " De ser jo like ut alle sammen...." Jeg kunne ha kaldkvelt han!!!! :angry:^_^

 

Dagen idag? Dagen igår?

Som før sagt, så går dagene helt frem til ettermiddagen helt ok. Igår var vi jo på barselvisitt :wub: og tilgi meg om jeg ikke er helt tilstede i hodet mitt, men jeg slutter bare ikke å fascineres av livets under! Tenk at de er så perfekte! Et helt lite menneske! :) Og så fix ferdig!!! Helt vanvittig fantastisk! :)

Var skrubbsulten på vei hjem. Ble en tur innom bensinstasjonen.... Der ble det kaffe latte og en sol is.... Såvidt innom butikken for en grillet kylling, en boks tzatziki og to-tre øl. Mett.... <_<

Idag?

Har en kollega som også er utdannet hudpleier. Idag etter arbeidstid hadde vi avtalt at jeg skulle få farget vipper og bryn. Vi ble litt forsinket på jobb, så vi kom litt sent igang. Dermed ble det ikke tid til trening før jeg måtte løpe til toget. :angry:

Etter noen dager med vanvittig regn, tittet solen frem i ettermiddag. Det var vel også omtrent 13 grader. Men hallo!!! Det er jo sommer i Norge! Så da ble det reker og hvitvin på verandaen! :D

Dyttet i meg tre store skiver landbrød fullstappet med reker, majones, løk, dill og sitron! Herre Gud.... 4 uker til bikini..... Sukk......

 

 

Tror vi snakkes videre imorgen. Eller om noen dager?

 

Bam- Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flirer av deg, Bam Bam... ser deg for meg når du freser til mannen din.... jeg har i mange år arbeidet med syke nyfødt og fortidlig fødte barn... og jeg elsker de små, deilige ungene... selv de bitte, bitte små som "utenforstående" syns likner fugleunger. Alle er forskjellige og har vidt forskjellig temperament!!! Så, nei, like er de IKKE!!!!

I går kveld spiste jeg 6-10 småkaker... det er noen knallgode kaker som man kjøper på et konditori i nærheten. Min elskede kjøpte et stort fat med dem på bursdagen min... og det er jo ikke noe jeg spiser mye av, for tiden... så de ligger nå der i boksen sin og roper. Innimellom - som i går - roper de veldig høyt, og når jeg da "har lyst på noe"... så ... (Jeg "unnskyldte" meg med at jeg jo hadde løpt en mil... hurra for intelligensen!)

Ellers så overrasket mannen meg med tre kjoler han hadde kjøpt til meg! I str US 10.... de satt som støpt!! Figurnære, lekre kjoler. DET KAN JEG LIKE!!! Så nå kan jeg altså kjøpe kjoler i str M... ganske kult!!!

Vel... jeg har sittet og lest litt nettaviser nå... må ha litt mer kaffe før jeg gjør noe fornuftig... HA en god fredag, ladies. Vi tastes.

Snork i vei, Optimista :) ... glad for å "se" deg, uansett. Bam Bam... husk at det er mange farger i fargeskalaen... gul, orange, grønn... tipper barnebarnet kler mye forskjellig ;):lol:

klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...