Gå til innhold

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier


Anbefalte innlegg

Der var dere jo :)

 

Tusen takk for ros! Dere er kjempeflinke dere også, med hver deres utfordringer! Vet jo ikke hva dine konkrete utfordringer akkurat nå er, Optimista, men riktig god bedring til deg! For øvrig holder jeg husarbeid og hagearbeid for å være utmerket trening - og så så god samvittighet som det gir...

Og Enna, nervesmerter er veldig slitsomme selv om de ikke er farlige. Håper det snart blir bedre!

 

Du tar meg definitivt på total løpedistanse, Enna ;) Men du verden så godt det føltes å orke den mila, mest psykisk selvfølgelig! Ellers løp jeg en drøy halv mil torsdag (da riktignok delt på to, før og etter fysio) og fredag også. Torsdag var første gang jeg prøvde meg, fortsatt med mitt eget hår. Fredag var med lue, men det var såpass slitsomt i varmen at søndag ble med blank skalle. Dermed orket jeg altså mila. Tror dessuten at alle jeg møtte faktisk overlevde sjokket... :unsure:

 

Men i morgen bærer det ned i kjelleren igjen. Tror jeg skal prøve meg på løp tur/retur fysio igjen på morgenen (hvis været tillater), før jeg drar på sykehuset, men etterpå blir det slutt på den slags utskeielser på minst en uke, antakelig lenger. Sist tok det meg over halvannen uke å begynne å tåle litt puls igjen.

 

Jeg får så smått begynne å ordne meg til for å dra på sykehuset for blodprøver og samtale med overlegen - de skal sjekke om jeg er klar for ny kur, men det regner jeg med at jeg er. Ha en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke mye liv, men jeg sier pip jeg! :)

 

Hvordan går det med dere? Enna er jo aktiv på under 10 kg, men hva med deg, Optimista? Hvordan går det med dine karatespark og helsemessige utfordringer?

 

Det var en tøff runde for meg denne gangen, men jeg er nå på vei opp fra kjellerdypet igjen - håper jeg, da. Det er mange forkjølede rundt meg, og det kiler litt i halsen :unsure:

 

Humøret har også vært ganske langt nede. Kanskje påvirket av strålende sol og varme som jeg vanligvis elsker, men som denne helgen nærmest har fortont seg som en fiende - sol, varme og cellegift er ikke gode venner. Dermed har det blitt lite turgåing.

 

I morgen skal jeg forsøke meg på fysioterapi igjen, det blir spennende å se om jeg får til å trene.

 

Håper dere begge har det bra, og at det snart kommer et lite livstegn? Enna, er det ikke på tide at du kommer tilbake hit? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ladies..

Om det er på tide for Enna (kallenavn Nøtteliten) å komme tilbake??? Doesn´t look like it!!! kommer meg liksom ikke under 68 - lurer virkelig på hvorfor <_< ... Med sånne katastrofehelger som jeg tydeligvis er ekspert på kan det nok ta sin tid :o .

MEN jeg henger i stroppen - såvidt, løper mine nesten daglige turer på et sted mellom 5 og 8 km, ute eller inne ettersom humøret (og været) taler... Og har det ikke så verst. Jeg er jo frisk!

 

Lurer på om 50 år og overgangsalder har begynt å få en sammenheng hos meg...

Sover ufattelig dårlig om nettene - det har jeg forsåvidt nesten alltid gjort, men nå er det verre enn verst... :mellow: - og svetter og fryser om hverandre :angry: . Så hei, hei... jeg kommer etter, kanskje, jeg som har "skrytt" av at jeg bare fryser og ikke svetter.... HURRAAAA!

Håper du kommer deg litt opp før neste runde, og håper virkelig du klarer å holde deg unna formye forkjølelse!.

Optimista, du er med meg på mine løpeturer... ;) Så får du sparke litt for meg!!

Kan fortelle at mine push-ups blir bedre og bedre, har nå nesten "perfekte" push-ups (om enn ikke så mange) så de 7 minuttene har gjort det bra :)

VI "snakkes"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold vekten???

 

Det tar lengre tid enn jeg hadde tenkt, det her... hvertfall når man går opp og ned som en heis... Jeg får heller bare melde inn galskapen her, og holde meg fast i "Min tråd", enn så lenge.... Tenker på dere begge... Sliter på hvert deres hold.

God bedring begge to.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Enna :)

 

Ingenting som gode ønsker, for jeg føler meg litt bedre i dag. Sylta, javel, men litt mer energi. Har faktisk ryddet litt og brettet vasketøy, og det hadde jeg ikke sjanse til i går. Men nå er jeg sliten, og skal hvile en stund.

 

Sto på vekta i morges, og min er nok snillere enn din, Enna. Er i nedre kant av vektbeltet mitt og trenger foreløpig ikke bekymre meg, til tross for inaktivitet. Men, som jeg så i en annen tråd - kanskje det bare skyldes muskelsvinn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok så enkelt at du spiser mindre enn meg :rolleyes: . Jeg kan nok få i meg ganske mye på relativt kort tid... og når hjernen kopler ut ... no comments :blink:

 

God bedring, og jeg skjønner av tøybrettingen at du er ute av sykehuset. Jeg har noe tøybretting på gang, jeg også... så her er det vel bare å "skride til verket".

 

Ha en fin helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så enkelt kan det da vel ikke være! :lol:

 

Jeg sammenliknet ellers ikke med deg, bare med meg selv. Og ja, jeg har sett av noen av dine rapporter at du virker å ha stor kapasitet, så selv om jeg synes jeg spiser ganske bra har du nok et poeng! Men jeg syntes bare jeg har spist mer enn vanlig og i tillegg vært inaktiv, og hadde derfor regnet med å legge på meg. Jeg har imidlertid ikke registrert siden påske, og kan jo ta feil. Kvalmen har gjort at jeg har vært ganske fokusert på mat.

 

Formen fortsetter å peke oppover, er snørrete og totalt uegnet for dannet selskap, men det kommer seg ;)

 

Ser i en annen tråd at du blir travel en stund. Masse lykke til med din uventede oppgave, hva det enn er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

Optimista her igjen etter en liten pause! :)

Går litt bedre med formen, men tross litt dårlige dager har jeg gått på trening 3 ganger hver uke, senest i dag tidlig :) De "små" kiloene som jeg vil kvitte meg med igjen klorer seg fast men jeg merker litt fremgang for hver uke som går, og ingenting er bedre enn det! :)

 

Nå skal jeg drive meg litt fysisk kroppsarbeid noen timer- saging og snekring! Håper den type aktivitet svir kalorier som bare det... :P

 

Litt dårlig tid nå, skriver mer senere! Ville bare gi et livstegn fra meg.

 

Ser at det går etter forholdene bra med dere, og det er jo bra! Kunsten er å ha fokus på det positive for da er det så mye enklere å takle utfordringene!

 

Vi tastes senere

klem Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Optimista, hyggelig å "se" deg! :)

 

Så flott at du opprettholder trening tross dårlige dager! Det er nok lurt både for vekta og humøret. Og kiloene slipper nok etter hvert! Saging og snekring er da vel super trening, så du bør ha god samvittighet nå. Og så var det kanskje morsomt også, forhåpentligvis? :)

 

Jeg har vært litt i dvale den siste uka. Forkjølelsen har effektivt stoppet oppturen etter forrige kur med cellegift, og så er det jo litt deprimerende å sitte passiv inne og snørre mens sola skinner og det er nydelig høstvær ute... Og nå er det på'an igjen i morgen, hvis blodprøvene tillater det.

 

I morges syntes passiviteten endelig på vekta, vet ikke hvorfor det ikke har kommet før. Men forhåpentligvis ser jeg nå enden på forkjølelsen, og så får jeg gradvis øke aktivitetsnivået igjen når jeg kommer opp av kjellerdypet etter kur. Føler at alle muskler har blitt til fett de siste par-tre ukene... :blink:

 

Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake, jeg også. Og så må vi hanke inn Enna igjen, vekt eller ikke vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna kommer - ting tar bare tid. Er tilbake på plass, hvertfall så fra nå av blir det rapporter fra meg... om enn mest i "min" tråd.

Håper du kommer deg litt opp av dypet, Tulla og Optimista - tre treninger pr uke på deg er bare FANTASTISK!!!!

Dere er flotte!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk i like måte, Enna! :D Håper det går bedre med det som skjedde rundt deg!

 

Tredje kur unnagjort, nå er det å komme seg opp igjen da. Yngstedatteren er blitt forkjølet IGJEN - får se hvordan det går :blink:

 

I dag er planen å bli med eldstejenta å velge ut bunad - hun er konfirmant til våren, og bestemor spanderer :-) Satser på at kreftene strekker til med noen pauser underveis, men vi må ta toget, så det er et lite prosjekt.

 

Ha en riktig god helg! Klem, Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er det lenge siden det var aktivitet på denne tråden. Enna følger jeg jo med på, men hvordan går det med deg, Optimista? Klarer du å opprettholde trening og gåpåmot?

 

For min del går det opp og ned, om ikke med vekta (foreløpig) så med form og optimisme. Men jeg prøver fortsatt å ta en ting av gangen. Er i gang med nytt behandlingsregime nå, og er spent og litt skeptisk på hvordan det skal bli. Foreløpig går det greit, men det skal visst bli gradvis tyngre.

 

I dag sitter jeg og samler krefter under dagslyslampa. Her må rengjøres og lages mat, for vi får besøk i ettermiddag. Spørs om det blir strøkent, men jeg får se hvor langt jeg kommer!

 

Ha en riktig god dag og lykke til med alle hverdagens utfordringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Ja, nå er jo jeg også utenfor vektbeltet mitt... Bare en kilo foreløpig, men det kan fort bli verre, for jeg har sukkersug, en slapp kropp og svært lite viljestyrke om dagen. Hvor bestiller man det? <_<

 

Nei, du må kjappe deg inn her for å holde meg i ørene, vær så snill! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Grattis så mye Enna at du har kommet deg ned i vekta igjen! Jeg har litt mer å gå på men tillater meg å komme inn på denne tråden igjen..... :) Merker at det går rette veien med meg nå, endelig!

Var på en beinhard karatetrening i går - kan ikke huske at vi ble kjørt så hardt noen gang! Svetten rant og jeg kjenner det godt i beina og rumpa i dag - hvis jeg ikke får sprettrumpe av dette så vet nå sannelig ikke jeg! I dag blir det treningsfri (kanskje jeg må bevege meg, men fornuften sier fridag) - skal på hard treningssamling fredag og lørdag...

 

Og ja sjokoladen Enna - den er sukkerfri, men mannen min hadde ikke på seg brillene når han leste kalori innholdet - det skulle være 470 kalorier pr. 100 gr. Beklager så mye at jeg ubevisst lurte deg litt der! Men det er veldig lite sammenlignet med "vanlig sjokolade" - svensk merke. Min lokale Rema 1000 har lagt denne sjokoladen sammen med andre vanlige - husker ikke navnet men den er tydelig merket sukkerfri! :) Tenk at vi kan faktsik spise en halv sjokolateplate i stedet for eks. ei brødskive! Juhuuuu! :)

 

Nei får jobbe litt for penga - vi tastes!

klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

Ja ikke sant Enna, for godt til å være sant er ofte nettopp det? Og jeg vet nesten ikke om jeg tør si det, men forskjellen er ikke så enormt stor mellom sukkerfri og sukkerholdig sjokolade. Vanlig sjokolade har ca 550 kcal per 100 g, mørk sjokolade litt mer. En brødskive må være ganske kaloririk for å tilsvare 50 g sjokolade, også den sukkerfrie...

 

Jeg sitter her og er slapp. Beundrer aktivitetsnivået deres, men er også misunnelig - jeg skulle gjerne ha kunnet trene skikkelig! Nyt det da dere!

 

Jaja, det kommer vel tider da det er mulig - før eller senere. Inntil da får jeg prøve å spise fornuftig, men det er vanskelig. Får rapportere her inne jevnlig og håpe det hjelper viljestyrken!

 

Ha en riktig god helg - med eller uten sjokolade :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, forresten: Gratulerer med super nedgang, Enna! Jeg så det på tråden i under 10 kg! Avsukring ser ut til å gjøre susen :D

 

Men klarer jeg kopiere det? Iallfall ikke ennå... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Jeg overlevde (så vidt) karatesamlingen - fredag og lørdan, men skal love dere at jeg kjenner hver muskelfiber i kroppen nå! Det var kjempegøy men mye svetting - så kalorier har jeg forbrent i helgen! Om de siste ukers treninger og sunne matvalg har gitt resultater på vekta vet jeg ikke enda, men jeg mener å se klare forbedringer - bare det ikke er synsbedrag! Yndlingsbuksa er løsere og det som en gang var muffinsmage tror jeg ikke kommer i den kategorien lenger! :) Og det selv om jeg trodde den sukkerfrie sjokoladen hadde mindre kalorier enn den egentlig hadde! :) hehe ja som dere sier høres det for godt for å være sant så er det nok det, men - MEN skulle man få lyst på sjokolade så er det jo et bedre alternativ - det er iallefall (og nå har jeg sjekket i butikken MED briller!) min 70-100 cal i snitt mindre enn vanlig sjokolade. Og en kalori der og en kalori der - ja det bør man ikke undervurdere! Men lover skal aldri (ubevisst) lure dere igjen - nesten som om jeg fikk kjeft av dere! :o

 

Ny uke, nye muligheter - karatetrening i dag og onsdag, løping og styrke i morgen. Så får jeg se hva jeg gjør på torsdag....

 

Ha en flott dag ladies! Stå på!

 

Klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte damer!

 

Dere står på som vanlig ser jeg. Kjempebra jobbet!

 

Jeg har hatt en slapp uke, og vekta understreker det dessverre. Men helgen bar bud om litt bedre tider, og vi gikk iallfall på ski i over en mil søndag. I går hadde jeg legetime, siden det nærmer seg slutten på cellegiften, og det var en opptur, for hun mente jeg ikke behøvde være redd for å trene, og fortalte at beinskjørhet ikke er en bivirkning av pillene jeg skal ta. Det hadde jeg fått høre, så gjett om jeg ble glad! :D

 

Jeg fikk nest siste kur i går, og trente i marka i formiddag - deilig! Ikke fullt så deilig med en times snømåking etterpå, men nå ligger jeg iallfall på sofaen med god samvittighet!

 

Kan jeg fortsette slik får jeg kanskje grep om kostholdet også etter hvert... :rolleyes:

 

Lykke til videre dere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

En (fremdeles) mør skrott som går under kallenavnet Optimisma rapporterer om siste dagers resultater (og utskeielser). Trening mandag (karate) og løp 30 min og tok litt styrke i går - men det ble ikke så forbaskade mye styrke da hele kroppen er mørbanka etter helgetreningen. Men det er jo sunt vondt da! Har vært flink i matveien - ja vel bortsett fra i gårkveld, da delte mannen min og jeg en "neste null kalori sukkerfri sjokolade"...... 1/4 på meg, resten tok gubben seg av. Så det ble tja sånn ca 170-180 kalorier. Fornuftig? nei, men jeg var så godtesyk og jeg har jo trent mye i det siste og spist bare sunt og fornuftige mengder! Synes det må være måte på pining noen ganger! :)

 

Planlegger ny treningsøkt i dag, og jeg må huske å kjøpe gnagsårplaser - av en eller annen grunn får jeg nå gnagsår av joggeskoene mine! Helt utrolig - har jo brukt dem mange ganger uten at det har skjedd! Skjønner ingenting jeg!

Jaja, nei dere får fortsette å se fremover og holde målet i sikte. Tulla, husk du går gjennom tøffe tak nå så vær forsiktig!

 

Vi tastes!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggesko som gnager er noe HERK!!!! Og de gamle er ikke alltid best - i lengden :angry:

Kan altså bare ta av meg hatten for deg, Optimista - for n´te gang. Du er super!!! Her i gården blir det visst med løping MEN og hold deg fast: I dag kom jeg meg på mølla FØR kl 09!!! Dette er sjokkerende :lol: . Løp 4x4-intervall og holdt på å ta knekken på meg selv... (hmmm jeg gjør det nok ikke riktig :P , for det står at man skal ha følelsen av å orke et intervall til etter det 4..... :lol: Jeg klarte nesten ikke å fullføre det 4 :D .. ja, ja. det går vel bra til slutt.

Maten ??? Jeg spiser ikke kaker og godteri, men altfor mye annet... så vekten har heller gått opp enn stabil, enn si ned... <_< Er litt (les VELDIG) sur på meg selv for det.... Ny innsats fra i dag, hvertfall.

 

Hold dere på matta. Tulla - takk og pris for at du nesten er i mål med kurene....

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

 

Hvordan gikk det med gårsdagens treningsøkt med gnagsår, Optimista? Gnagsår er fæle greeier! Må si som Enna, det er bare å ta av seg hatten for deg! :blink:

 

Og Enna, 4x4-minutters intervaller før kl. 9 er jammen ikke ille, det heller! Jeg prøvde meg på 4x4 i jula jeg også - og ble helt pumpa på lav hastighet... Kjenner meg igjen i at det ikke er så lett å holde igjen når en først trener. Men det betyr som regel at en kommer raskere i form også, da! :D

 

Jeg føler meg ganske oppesen i dag. Vet ikke hva som har skjedd, men plutselig vil kroppen min samarbeide litt mer igjen, og det er herlig å få beveget seg skikkelig. Det skjedde nok noe med meg rent psykisk da jeg kunne si at jeg var på NEST siste cellegift, og nå surfer jeg visst på den bølgen, i tillegg til at jeg tåler giften bedre uten sprøyte i tillegg (slik jeg hadde i forrige uke). Uansett - jeg tok pausedag onsdag, men trente og måket igjen torsdag. I dag har jeg faktisk gått 1,5 mil på ski i dag. Ikke dårlig på tampen av cellegift! Så får det heller være at det dumpet ned en skillingsbolle med melisglasur halvveis... Den belønningen var nok mye av grunnen til at jeg kom meg av gårde, og da får det være godtatt ;)

 

Jeg er selvfølgelig sliten nå, men ikke sånn at jeg er bekymret.

 

Når det gjelder vekta vet jeg nok ikke helt hva jeg veier om dagen. Jeg har jo notert ned noen tall, men vekta mi har blitt temmelig sprø, og viser veldig mye annet også. Hadde jeg bare fokusert på de minste tallene kunne jeg sett superslank ut (på papiret), siden den plutselig tar av mellom 5 og 10 kg og er stuck der. Dessverre vet jeg jo at det er sludder... :lol: Men den er også til tider mer kritisk enn det jeg har notert. Egentlig driver jeg nok gjetteleken vel så mye som kontrollveiing :huh:

 

Vel vel. Ha en riktig god helg, flotte damer! Lykke til med å motstå kakemonstre og andre fristelser! Selv ønsker jeg meg først og fremst å beholde energien jeg har nå gjennom siste kur og i pausen før stråling - det hadde vært noe det ;)

 

Klem, Tulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

 

Først til dere, tuuusen takk! Ja takk for hva sier dere kanskje? Torsdag var jeg helt kake og kjente at kroppen trengte hvile (og gnagsårene da... sukk) men i går var det noe/noen som satt på skuldrene mine.... kan det være dere? kunne da ikke gå gjennom en dag til uten trening så jeg slepte meg bort til treningssenteret - slep og slep - heller det at jeg følte meg mektig lat og syntes synd på meg selv pga gnagsårene - begge føtter ja!! Men det finnes fantastiske plaster som funker og da har jeg egnetlig ingen unnskyldning!

Det var tungt på mølla, men prøvde ut en annen form for trening (anbefalt av en kollega) - kun løpe 30/30 (løp/gange) - jeg tenkte ett minutt løp og ett min gange - og i et rimelig greit tempo. Ble litt enklere å fullføre 30 minutter da syntes nå jeg! Og litt styrke etterpå, hovedfolus på mage og rygg. Tror sånn type trening funker greit med tanke på kondisoppbygging. Og så går 30 min mye kjappere på en måte :)

 

Matveien? fremdeles flink så nå håper jeg virkelig at jeg får lønn for strevet. Men som sagt tidligere jeg må være tålmodig, mer enn vanlig... sukk. Men det er endringer i den positive retningen så jeg vet det går fremover. Jeg prøver ikke å tenke så mye på kiloene - i min situasjon tenker jeg nå at det er viktig at jeg føler meg bedre og ser at det er en positiv endring i kroppen og at bukser etc sitter løsere på skrotten! Om det er en kilo eller 500 gram, so be it tenker jeg! Jeg ble nesten deppa av å gå på vekta en stund, og da fikk jeg litt feil fokus, ble sånn motløs. Når jeg ser endringene som er positive med kroppen er det motivasjon nok for meg nå, så får jeg ta kiloene når de kommer :)

 

Nei ladies, ha en fantastisk helg! Kos dere!

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...