Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

oioioi, så nå først at jeg har skrytt på meg 400g for mye ned! :blink: Var litt sent i går da jeg skrev i tråden, gitt - både gårsdagens og dagens tall var nok bare 93,9...så jeg har 3,9kg igjen til første delmål på 90kg, da...rett skal være rett, liksom!

 

Ja, jeg er fornøyd med å kontrollere inntak av mat og drikke - egentlig ikke fordi jeg hadde hørt at det er viktigere enn å trene mye - men da er det jo fint at jeg bare har bestemt meg for at jeg må ha kontroll på én av to ting - kosthold eller trening (og jeg har ei laaaaang dørstokkmil ennå). Så, enn så lenge er det jeg som er sjef over det som inntas :)

 

I dag må jeg ha surra fælt, selv med registrert middag i forkant så lå jeg langt under dagens kalorimengde - da ble det en stangselleristilk med økologisk peanøttsmør på etter jobb ;) vanvittig hvor mye stangselleri man kan spise i forhold til peanøttsmør!!! Nå ble det ca like mye av hver, men jeg hadde plass til det i dag, og så lenge det ellers er godt med grønnsaker og frukt, lite sukker og lite unødvendig fett og salt mat (hel- og halvfabrikata), så er en kalori bare en kalori (i min bok!).

 

Så kloke ord og tanker, noris! Flott å ta med oss videre :)

 

Bra dere blir motivert av litt midlertidig motgang, sonar og nueva vida! Husk at vekta svinger i begge retninger for hver dag, litt opp nå og ei flink uke, så skal det bli litt ned neste uke eller neste der igjen, stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hopla i solen B-) for et vær! Fridag med barna, her blir det verandakos!

 

Jeg kjenner at det ble vanskelig å komme ut av helgemodusen. Ble litt rester mandag, litt is på verandaen i går. Men nå er det slutt. Det gir forresten bare dårlig mage også.

 

Jeg har tenkt mange ganger på hvordan tynne mennesker lever. Og har vel i mitt stille sind måttet innrømme at de ikke lever som jeg har gjort. Det sier seg selv. Det koster dem vel å ha slanke kropper, på samme måte som det koster oss å ta av disse kiloene. Men premien er så høy :)

 

Det er rart å lese om hvor lett noe kan være for noen, og hvor vanskelig det er for andre. Kostholdsregime har noen stålkontroll på, men treningen er andres styrke. Jeg selv har treingen, men må virkelig jobbe med maten. Har vært så flink, men så var det nok med en helg og da ble det vanskelig å komme på rett spor igjen. Men jeg SKAL ned over 1 kg denne uka, og det VET jeg at jeg klarer, bare jeg vil jobbe for der. Og det VIL jeg!

 

JEG VIL, JEG KAN, JEG SKAL

 

Ha en kanonfin dag damer!!!

 

Klem

 

PS; her skal det jogges i dag, om det så ikke blir før sene kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Møter, avslutninger. Jeg ellermann ellervbegge.... Wææææ, for noen hektiske to uker! Får ikke trent i dag. Det er onsdag, jeg har ikke trentog jeg skal ned over 1 kg, og har skeiet ut to dager. UFF!!!!

Har ikke skeiet ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

First, but not last: 102.4 kg den uka ned 1,1 kg:) Jippi:) Jeg kommer til å registrere onsdager frem mot kursslutt, og mandager sammen med dere etter dette :)

 

Håper dere har en flott uke, mange gode resultater! Selv har jeg lovet meg selv og være fornøyd med ALL nedgang - både 100 g og 1 kg. NEDGANG er NEDGANG.

 

Beklager at jeg ikke er her så mye, men jeg glemmer det hele litt bort sånn i hverdagen. Er det flere som er enige, og hadde det vær mulig og laget en lukket facebook gruppe for oss feks? Her kan jo "alle" lese det vi skriver osv, joda vi er jo anonyme, men likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiffigfrøken: 1,1 kg ned er fantastisk godt jobbet! enig med deg at nedgang er nedgang!

 

Til nå denne uken har jeg vært veldig god på å skrive ned alt jeg putter i munnen og planlegge måltidene mine. Kommer ikke helt opp i antall kalorier hver dag, men nærmer meg.

Igår brukte jeg frimerker også (frimerkene har jeg ikke brydd meg om før) - hummer og 1 glass hvitvin til kvelds :) Fine vaner i sonarheimen ;) (eller snille svigerforeldre som lar oss få rester) Har jo enda frimerker igjen til helgen.

 

Trening denne uken har jeg ikke kommet igang med. Øvelser for ryggen har jeg tatt da, men ikke noe annet. Det har vært noe hver ettermiddag og da har jeg ikke overskudd til å gå ut på tur i tillegg. Sånn er det nå. Men målet mitt er at på sikt er tur noe jeg blir avhengig av.

 

Henger meg på utsagnene: JEG VIL, JEG KAN og JEG SKAL!

 

Er gjerne med på en lukket facebookgruppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - sommerfest i barnehagen med karbohydratrik 'middag' og kaker i går...

Jeg hadde spist litt knekkebrød før jeg dro dit rett fra jobb - hadde med små tallerkener og tok litt salat, litt rundstykke, litt pizza, litt stekt ris - og et lite stykke brownie og en annen sjokoladekake som var så tørr at jeg bare spiste en bit... og en halv muffins (uten glasur, den tok jeg av). Det ble et måltid av stort sett karbohydrater, og litt tung følelse i kroppen, men det kunne vært verre. Storhandlet etterpå - fisk og fisk og kyllingfilet, masse grønt og frukt og bær - tenkte ikke engang på å kjøpe snacks eller sjokolade. God følelse, akkurat det der - men enda ikke fått trent - ordentlig - er bare disse sykkelturene og det er bra i seg selv, men ikke nok treningseffekt. Nå gjelder det å holde min sti ren til mandag - for jeg føler jeg må ha et fint resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

TABELLEN ER OPPDATERT!!!!

 

Bra jobba, fiffigfrøken. Det var et flott ukesresultat :)

 

Her butter det imot. Motivasjonen som var på topp mandag er borte. Har forsvunnet i stresset med møter, avslutninger, bursdager, baking, ordning, hit og dit... WÆÆÆ!!! Klarer ikke få smettet inn trening, og da får jeg heller ikke skikkelig ordnings på kostholdet. Ser mørkt ut for mandag :(

 

Skal lete frem motivasjonen nå etterpå, kanskje den er innimellom klesvasken og sjokoladekaka som skal bakes?? Skal si ifra om jeg finnerd en...

 

Deppeinnlegg fra meg...jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei - motivasjonen er innimellom klesvasken og baksten!

Jeg skal ut med de på jobben etter jobb og kommer hjem rundt kl 9 - da har jeg lovet meg selv å kjøre et sted og gå raskt med innlagte joggestrekk en runde oppe i Nordmarka - ca 4 km. Jeg vet jeg kommer til å være sliten når jeg kommer hjem, men jeg vet også at jeg trenger dette.

Kan du også smyge inn noe det egentlig ikke er plass til og rapportere positivt imorgen? Avtale?

Om så bare gå 30 min i superhøyt tempo?

Du greier hvertfall 0.5kg til mandag om du har full fokus nå disse dagene - stå på - du gjør det for deg selv og det burde være en super motivasjon!

Jeg gleder meg til å lese hva du skriver - uansett - ikke fordyp deg i denne sjokoladekaken - en liten bit holder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen :)

Fiffigfrøken... for et resultat :) Bra jobbet :D

Motivasjon er noe rart. Det rare er at ALT foregår inne i hode vårt. og hodet vårt er det VI som styrer. Noen ganger føles det slett ikke sånn. Noen ganger føles det som om hodet styrer seg selv uten min innblanding. hehehe...

Det viktigste er at vi KAN faktisk påvirke hodet vårt. Vi kan endre tankemønsteret vårt og måten vi tenker på.

Når vi står ovenfor noe som frister veldig, som vi VET vi ikke har bruk for. Da kan vi tenke at dette har jeg smakt før. Jeg vet hva det smaker, og vet også at jeg kommer til å få smake det igjen. Jeg trenger det bare ikke akkurat nå. Det er rart med det... Det virker... hehehe...

Så er det også viktig å være raus med seg selv når vi faktisk mestrer å la være å forsyne seg en ekstra gang, eller å ta den sjokoladebiten.

En av mine mange gode kollegaer ville gjerne by meg en liten sjokolade i dag. Jeg sa nei, takk :) Hun sa at jeg måtte ta en. Jeg sa at det MÅTTE jeg ikke. Jeg fortalte at jeg er på GR-kurs. Hun svarte da med en gang at jeg var god som stod i mot og at jeg ikke skulle ha den sjokoladen. Det var veldig greit å få den forståelsen :)

 

Jeg synes selv jeg er flink med maten, men det er ikke like bra med treningen. Planen om å komme meg i svømmebassenget i dag røk. Både på grunn av at jeg er ganske så sliten og at jeg ikke har bil til å komme meg til og fra. Får gjøre ett nytt forsøk i morgen. Jeg VIL ikke gi opp.

Jeg synes dere er gode på dette med treningen. får lagt inn sykling og treningsturer både med og uten barn.

Jammen er det snart helg igjen og da blir det mer fokus på både det ene og det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så hyggelig når min kollega tilbød meg snop. NEI!!! sa jeg B) det var jo egentlig mest svar til meg selv og ikke henne. Pleier å være litt mer høflig til vanlig.

 

Fornøyd med kostholdet, trening not so much.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg er like stuck som dere, sonar og noris - det blir med tanken med den treningen...leste riktignok i en eller annen tråd at det viktigste er å holde kostholdet i sjakk (hvis man må velge det ene eller det andre av kosthold og trening), så da sier jeg til meg selv at jeg er flink! Litt "oksehunger" i dag etter jobb, blir liksom ikke helt mett...men middagen gjenstår med tunfisk og ovnsgrønnsaker, er jeg sulten etter dét så får jeg bare gå å legge meg (burde gått tur i stedet, men akk...regner og blåser og jeg later visst som om jeg ikke har regntøy :blink: )

 

Du er knallgod på motivasjon, Gullmedaljekandidaten! :) Håper du har fått lokket med deg nueva vida til en snik-treningsøkt!

 

Kanskje jeg skulle prøve den nye appen jeg lastet ned i morges...7 minutes fit. Hmmmm...

 

Neste uke skal jeg se litt på et trenings- og kostholdsprogram på et treningssenter - mulig jeg prøver på no annet enn bare grilling og avslapping i sommer, får se hvordan det er lagt opp og om det passer meg akkurat nå, er jo GR-fan på min hals siden jeg får det til!

 

Straks er det helg, jenter, bit tenna sammen og si masse NEI! til alt som frister over evne B) Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske det var sånn "like"-knapp her på innleggene som på Facebook, for da skulle jeg tatt "like" på ditt, Sonar :-D

Av og til må man bare si fra!

 

Har lest meg gjennom hele tråden her og syns den er veldig inspirerende!

 

Vi har da like-knapp her! Ser du de grønne og røde knappene med hhv + og - på? Det er like/ikke like-knappene :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nueva Vida - hvordan går det med deg? Kaken?

Fik du deg en liten sniktur i går? Hvordan er planene for helgen?

Jeg fikk til en times tur med rask gange i går kveld (med en nabo - en runde vi tar av og til - etter lang jobbing og ut med de på jobben (det gikk fint, jeg spiste en salat med dressing ved siden av og cola light). Jeg hadde planlagt å gå raskt og jogge i skogen, men da hun kom ut og ønsket å gå raskt gjorde jeg det - vi er flinke til å motivere hverandre. Og en avtale med henne brytes bare ved sykdom.

Denne helgen skal jeg ha stålkontroll og ha full fokus på maten. Jeg vet at det blir lite gå/jogge-turer når jeg er alene med barna, men en tur har jeg lovet meg selv.

 

Det handler - for min del - mye om å ha fokus på at dette med trening og turer og bevegelse - er en ting jeg gjør for meg selv, for å glede meg selv og komme til målet jeg har satt meg - det er nesten det fineste jeg kan gjøre - og jeg blir jo så glad av det.

Jeg har kommet over dørstokkmila, og trenger å organisere tiden min bedre for å få dette til.

 

Etter ferien blir det styrketrening i gruppe og zumba - to kveldstreninger er det jeg får til når jeg er så mye alene med de to små. Så håper jeg at jeg greier å gjøre styrkeøvelser hjemme for det har jeg tid til. Ønsker dere alle en fin helg og så blir det spennende resultater på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Her er det igjen blitt med tanken og lite biler...

Har stått opp ekstra tidlig i dag, så jeg har vært supertrøtt hele dagen. Er litt spent for her er det kanskje kjøp av leilighet(rekkehus) til neste uke... Så det går mange kalorier til tankevirksomhet... Tror dere d teller som trimpoeng?? hehehe...

Jeg håper at vi får det som vi vil. :) Jeg har sagt til dem rundt meg at de får krysse fingrene for oss og sende gode vibber i vår retning, slik at det går vår vei.

Men maten.... den blir veid hver dag og nesten til hvert måltid. Der har jeg stålkontroll. Jeg er i alle fall flink til noe :D

 

Nå er det litt pakking og rydding av ting og tang.

 

HA en nydelig helg alle sammen.

For meg blir det spennende på mandag både med veiing og visning. Gleder meg.

Nyt helga jenter, så snakkes vi..

 

MÅ bare si en gang til at du verden så goe vi er :)

 

noris :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å fokusere på det vi er god på og så kommer det ny uke og nye muligheter rett rundt hjørnet. Vi som henger litt bakpå med trening får ha litt ekstra fokus på det neste uke.

 

Nå har jeg kost meg med knekkebrødet mitt og cola zeroen min. Det blir stålkontroll gjennom helgen, for jeg skal ned på mandagens veiing.

 

Noris; hjelper til med å krysse alt som krysses kan for visning og rekkehuskjøp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Du har helt rett Sonar - får du trent disse to siste dagene av uken?

 

Jeg er så usikker på om jeg vil se npe resultater mandag - har holdt meg på 1600kcal hele uka, legger inn måltid fortløpende og har oversikt og forbruker ca 4-500 ekstra hver dag på fysisk aktivitet/trening. Synes selv at jeg fortjener det. Det gjør dere også. Søndag igjen, da skal jeg få meg en litt lengre tur (1-2 timers rask gange uten barn med litt jogging).

Stå på Sonar, ikke gi deg og ikke utsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite tur på meg i helgen tiltross for peptalk til meg selv.

 

Dagens vekt: 88,6 :D/> (ned 1,8 kg)

 

Strengt regime på matinntaket har gitt resultater. Nå gjelder det å fortsette. Ble litt giret av dette. Veier 95 % av alt inntak og skriver ned. (Jeg veier foran ungene. Vanskelig å skjule når jeg har såpass store unger. Men sier det er fordi jeg vi ha en oversikt over hva jeg spiser. De ser jo at jeg spiser samme mat som dem. )

 

Ukens mål:

1. fortsette med veiing av maten

2. ut på tur og ta ryggøvelser

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Sonar - det er jo et utrolig bra resultat! Gratulerer - selv uten å trene noe særlig. Sånn vil jeg også oppleve - neste uke, gjerne. For til tross for super motivasjon, innsats, mye aktivitet, 1600kcal hver dag så er det bare 0.4 kg ned og 94.6, jeg har mentalt justert mitt mål før ferien på 90 kg opp til 91 kg, men jeg gjør så godt jeg kan og så blir det spennende å se hvordan det går... Men det er hvertfall ned denne uken og jeg skal mer ned.

Men Nueva Vida - nå har du vært lenge borte - hvordan går det med deg - vi vil ha deg tilbake - uansett form og humør! Ønsker deg en spesielt god dag - dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, god morgen og OI!!!

 

Dette skal aldri skje igjen! Jeg skal ALLTID prioritere noen minutter her inne hver dag! Føler jeg har sviktet både meg selv og dere, beklager! Nå er jeg tilbake!

Vekten viste opp 200 gram i dag. Det er kjipt, men forståelig.... Nå veier jeg 95,3, og skal ta av 5,3 på 3 uker for å nå målet mitt. Det går jo ikke, men jeg skal så nærme som råd!

 

Har, som dere sikkert har skjønt, hatt en drittuke. Ikke noe trim (bare en slappfisk-gåtur) og null kontroll på maten. Ikke moro å skrive det, men her inne skal vi være ærlige. Grunnen til dette? Jo! Jeg ga F!! Har ingen unnskyldning, annet enn at jeg har gitt F denne uken. Men det var denne uken, nå er det ny uke!

 

Målet mitt for uken er;

* 3 treningsøkter

* LITT godteri på lørdag

 

Så utrolig gøy å komme inn hit igjen, og se og lese alle innleggene. Dere er utrolig flinke, damer. Både på trim, men først og fremst på maten. Dere har stålkontroll, jeg har mye å lære av dere!

Gratulerer med nedgang både sonar og gullmedaljekandidaten!

Vi fortsetter sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida; sånn uke hadde jeg sist. Jeg ga en stor f..

Det er på grunn av dere jeg har klart å snudd denne uken. Kan ærlig si at jeg ikke hadde klart det uten å ha vært med her. Dere er gull verdt alle sammen!! Godt å ha deg tilbake! Merket at du ikke har vært her.

 

gullmedaljekandidaten: nedgang er nedgang! Viktig å huske på. Og trening gjør jo at vi ikke alltid går ned, men gjerne inn istedenfor. Jeg har ikke gått inn en mm siden sist måling. Iallfall ikke på målepunktene mine :lol:

 

Jeg vet at det ikke kommer til å rase nedover på meg, men det var utrolig godt med et slikt resultat denne uken. Nå gjelder det å holde på det. Utfordring neste helg er at det er sankt hans om søndagen.... her må det planlegges. Stor hjelp for meg å planlegge dagens matinntak før jeg inntar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Nueva Vida - noen ganger greit å gi helt F en kort og tidsavgrenset periode - og jeg er nå imponert over at det ikke ble mer oppgang! Og du har ikke sviktet oss - du har jo satt igang hele tråden og drar folk med deg - nå får du surfe litt på støtte. Jeg synes du har en fin innstilling, realistisk og fin og vi når målet vårt - sakte men sikkert.

Ønsker deg en god og sunn dag - sett strek over det som var og jeg gleder meg til å lese dine ord og betraktninger-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare så enig i det de andre har skrevet, nueva vida!

 

Det viktigste er at du ER her, rapporter inn også når det går trått (eller som du sier; du har gitt F...). De dagene vil alltid garantert komme, det krever umenneskelig viljestyrke å skulle holde på kontrollen dag ut og dag inn, vi må bli drittlei til tider!

 

Men, vi bør prøve å lære av de dagene hvor det er ekstra tungt å gjennomføre, finne noe (hva som helst) som kan hjelpe oss å holde fokuset neste gang - og bestemme oss for å fortsette med fullt fokus med én gang det har vært en glipp - ikke la gi-F-perioden bestemme veien videre.

Å gå ned i vekt er å gå til krig mot uvanene og vi vinner den krigen ved å begrense uvanene til kortest mulige perioder :)/>

 

Så, opp igjen! Du er her! Du VET hva som funker og du KAN gjennomføre en SUPER uke for deg selv :D/>

 

Vi er her og heier videre, alle sammen!

Stor klem - og en absolutt vennlig dytt bak ;)/> Dytt, dytt!

(Husk, jeg vil ha en dytt bak når det går trått for meg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Tusen takk for gode og motiverende tilbakemeldinger, det gleder meg!

 

Jeg kjenner jeg stresser litt; har ikke tatt av det jeg ville, vil nå målet mitt til sommeren, men ser umulig ut. Men det blir litt feil å skifte målsetting nå, kanskje!

Men de neste målsettingene mine, skal være litt mindre vulgære..hehe... Som en venninne sa i går; tar man av 2 kg i mnd er det 24 kg i året. Man trenger ikke stresse, men den fella går jeg i gang på gang. Men jeg endrer ingenting nå. Fortsetter i beste ånd, med tanke om å komme så nærme målet som mulig. Så blir det ny målsetting til høsten :)

 

Har ikke fått inn så mange ukesoppdateringer, men jeg poster det jeg har!

 

I går fikk jeg en jogge/styrke-økt, det var deilig. Skal gå en tur senere i dag, også. Er igang, igjen :) Planken har jeg tatt hver morgen og kveld, og nå klarer jeg 70 sekunder :D

 

Ha en flott dag, damer! Tabellen kommer under!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...