Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Men hallo, 2 kuler iskrem tre dager på rad... Det blir mange frimerker det ;)/>/> Iskrem er lørdagsgodis.

 

Jeg vet, jeg vet...men tidligere har jeg jo registrert og klart å få iskremkulene "innafor" (men ikke tre dager på rad, akkurat) - jeg var bare fornøyd med å holde meg til to kuler og ikke tømme boksen på én gang, en liten seier forsåvidt - men, ja, ser at det er "gammelmåten" å tenke på, lurer bare meg selv...ny livsstil tilsier at jeg skal ha kun én annerledesdag/lørdag i uka - da nytter det ikke med iskrem 24/7. Takk for oppstrammingen, koala :D

 

Øynene gikk i kryss og tennene løp i vann i dag i butikken - hadde lyst på alt fra ribbe til Kindersjokolade - meeeeen, holdt meg til Lindt og ellers alt som sto på handlelappen eller trygge varer som gjør meg godt (hurra!) OG var så skrubbsulten at jeg var helt kvalm! Ble salat med grov fiskeburger her i stedet - godkjent hurtigløsning :D (og null ribbe eller Kindersjoko til meg i kurven).

 

Og har registrert til nå er solid innafor maksgrensa på 1600kcal, dobbelthurra! Har tilogmed litt mer igjen på "kontoen" hvis kvelden blir for lang ;)

 

(Hvis dette er fasiten på de siste ukene, så har jeg ligget i underkant i løpet av dagen og så valgt litt feil på kvelden - no more!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, jeg vet...men tidligere har jeg jo registrert og klart å få iskremkulene "innafor" (men ikke tre dager på rad, akkurat) - jeg var bare fornøyd med å holde meg til to kuler og ikke tømme boksen på én gang, en liten seier forsåvidt - men, ja, ser at det er "gammelmåten" å tenke på, lurer bare meg selv...ny livsstil tilsier at jeg skal ha kun én annerledesdag/lørdag i uka - da nytter det ikke med iskrem 24/7. Takk for oppstrammingen, koala :D/>

 

Øynene gikk i kryss og tennene løp i vann i dag i butikken - hadde lyst på alt fra ribbe til Kindersjokolade - meeeeen, holdt meg til Lindt og ellers alt som sto på handlelappen eller trygge varer som gjør meg godt (hurra!) OG var så skrubbsulten at jeg var helt kvalm! Ble salat med grov fiskeburger her i stedet - godkjent hurtigløsning :D/> (og null ribbe eller Kindersjoko til meg i kurven).

 

Og har registrert til nå er solid innafor maksgrensa på 1600kcal, dobbelthurra! Har tilogmed litt mer igjen på "kontoen" hvis kvelden blir for lang ;)/>

 

(Hvis dette er fasiten på de siste ukene, så har jeg ligget i underkant i løpet av dagen og så valgt litt feil på kvelden - no more!)

 

Så bra! Du er flink nå :) Høres ut som du har pms på vei, ihvertfall slik det er hos meg når den er der - sulten hele tiden og gjerne på "ulovlige" saker. Men uken etter mensen er jeg knapt sulten og må kjempe imeg nok mat så går nok opp-i-opp.

 

Du kan unne deg ribbe når det er jul og kose deg med GOD samvittighet da B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så bra fokus du har Juni72.. og veldig bra at du henter deg inn fort, slik at det ikke blir verre for deg og rette opp feiltrinn... Det er jo engang slik at det som regel er to skritt fram og ett tilbake....

 

En i foreningen min sa en gang til meg at hun ikke var en søppelbøtte. Det var svaret på at jeg spurte om ikke hun kunne ta den siste resten av middagen vi hadde delt på hytta. Nydelig mat og vi var vel egentlig STAPP mette alle sammen. Først ble jeg litt paff og egentlig litt fornærmet av svaret, men etter at jeg fikk tenkt meg om syntes jeg faktisk det var godt svart. Hun satte grenser for seg selv( noe jeg har hatt store problemer med... både når det gjelder mat og andre ting) JEg har tenkt på det mange ganger etterpå. JEg må også begynne å tenke at jeg ikke er en søppelbøtte... Det er kanskje noe i dette at kroppen min et mitt tempel... hehehe

 

En annen ting som jeg har lært av en annen venninne er at det er i hodet det sitter. Når det er noe som frister skal jeg si til meg selv. Jeg vet hva det smaker. Jeg har smakt det før og kommer til å smake det igjen. ( men ikke i dag :))

 

Ha en herlig onsdag alle sammen... og koala.. fint å ha deg med på laget :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Kjære dere -

jeg kan hvertfall si at sjokoladedietten - bare å spise sjokolade (som hun programlederen i Newton gjorde i endel dager og gikk ned i vekt!) - ikke er noe for meg.

 

Hadde en skikkelig tøysedag i går - skulle undervise hele dagen, var i barnehagen da det åpnet for å nå det tidsnok (rakk det med 1 min margin - superstresset). Hadde altså ikke spist frokost. Hadde i stresset ikke laget matpakke - var så redd for å komme for sent.

 

Vel, ikke frokost, ikke lunsj, ikke noe - drakk et glass vann - og kom hjem og skulle sette på middag før jeg hentet ungene - der lå det 200g sjokolade i kjøleskapet som "takk for at jeg fikk overnatte"-overraskelse fra en studievenninne som sov hos oss en natt.

 

"Jeg tar en liten bit"- ble til flere biter og plutselig hadde jeg spist hele. 200g- når gjorde jeg det sist? Kan ikke huske. Jeg er ikke spesielt glad i sjokolade, egentlig. Og ingen god følelse. Hentet ungene og følte meg utrolig ute av kontroll. 1100 kcal på ingenting - ikke engang glede. Ingen nytelse. Gjort er gjort og spist er spist...

 

Spiste litt middag og en frukt på kvelden og dagens kcal telling ble på 1500 som er greit, men hvilke tomme kcal- sukker og fett? Jeg måtte bare fortelle det. Hodepine fikk jeg også. Anbefales ikke.

 

I dag var det havregrøt til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere -

jeg kan hvertfall si at sjokoladedietten - bare å spise sjokolade (som hun programlederen i Newton gjorde i endel dager og gikk ned i vekt!) - ikke er noe for meg.

 

Hadde en skikkelig tøysedag i går - skulle undervise hele dagen, var i barnehagen da det åpnet for å nå det tidsnok (rakk det med 1 min margin - superstresset). Hadde altså ikke spist frokost. Hadde i stresset ikke laget matpakke - var så redd for å komme for sent.

 

Vel, ikke frokost, ikke lunsj, ikke noe - drakk et glass vann - og kom hjem og skulle sette på middag før jeg hentet ungene - der lå det 200g sjokolade i kjøleskapet som "takk for at jeg fikk overnatte"-overraskelse fra en studievenninne som sov hos oss en natt.

 

"Jeg tar en liten bit"- ble til flere biter og plutselig hadde jeg spist hele. 200g- når gjorde jeg det sist? Kan ikke huske. Jeg er ikke spesielt glad i sjokolade, egentlig. Og ingen god følelse. Hentet ungene og følte meg utrolig ute av kontroll. 1100 kcal på ingenting - ikke engang glede. Ingen nytelse. Gjort er gjort og spist er spist...

 

Spiste litt middag og en frukt på kvelden og dagens kcal telling ble på 1500 som er greit, men hvilke tomme kcal- sukker og fett? Jeg måtte bare fortelle det. Hodepine fikk jeg også. Anbefales ikke.

 

I dag var det havregrøt til frokost.

 

 

Oboyh, hørtes det kjent ut eller?:rolleyes:/> "Bare en liten bit" og så glir hele platen ned... :unsure:/> Vel du vet jo hvorfor og nå løper du sikkert i butikken og kjøper noen barrer eller ferdig-smurte knekkebrød du kan ha i veska til neste gang du ikke får planlagt og forberedt deg godt nok. De holder veldig lenge og metter godt i nøden sammen med vann :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Gode tanker og kloke ord i bøtter og spann her inne, så flott å lese og ta til seg!

 

Ikke er vi søppelbøtter, hodet er på plass og sjokoladedietten har man vel forsøkt såpass mange ganger tidligere i livet til å gå på den igjen?! :D (I alle fall har vi lært å snu skipet raskere etter et kortvarig forsøk på'n).

 

Her er det fortsatt fokus på kostholdskontroll, å nyte det som er planlagt og null stress om ting blir litt annerledes innimellom - alt er en del av livet, og livet skal leves. La vita e bella!

 

Igang med registrering igjen - helt nødvendig - siden hva jeg har trodd og hva jeg vet nå ikke har hengt like mye på greip som jeg håpet det skulle. Da vet jeg det, og trenger enda mer øvelse i å se hva som er riktig mengde mat og drikke per dag.

Greit forøvrig også nå som vi går inn i Kosemåneden med stor K! Har selvfølgelig tanker om hvordan det skal gjennomføres, vet med meg selv at det skal gå like fint det som det har gjort hittil. Flest hverdager, porsjonskontroll og best mulig valg - kommer svært langt med denne tredelte sjekklista :D

 

Selv om jeg som alle andre har en iboende lyst til å gå ned også frem mot nyttår, så vet jeg at jeg kan se på utgangspunktet mitt på 98,9kg i mai - og være FORNØYD med stillstand fra nå og ut året - det er FORTSATT 15 kilo lettere enn jeg var!!! Så, følger 3punktsregelen min (og holder et halvt øye med på dags- og ukesvekta) og så blir det som det blir.

 

Takker dere her inne i stor grad for at det alltid har vært en trygg havn å komme innom for å lufte tanker rundt livsstilsendringen i et fint fellesskap :wub: så - halve æren til meg (hurra!) og halve æren til dere, mine medriddere av det runde GRbord (trippelthurra!) :D

 

Snart snur vel sola igjen og vi går mot en lysere og lettere tid i møte, gleder meg til å holde følge med dere videre, alle sammen!

Ha en superfin søndag og ny uke fra i morgen av!

Stor klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiffigfrøken

Hei alle sammen. Long time, no see. Glemmer dessverre å logge inn her så ofte som jeg burde, men jeg tenker på dere titt og ofte for det :-)

 

Den gode nyheten er at jeg har gått ned masse med easylife. Startet med en vekt på 105 i september, og nå er jeg nede på 92 kg, er superfornøyd:-) har gått på denne pulverkuren helt i starten(bra saker ifht andre) i ketose og spist så mye proteiner jeg ville utenom siden jeg trener så mye :-) etter to uker har jeg spist proteinholdig mat, lavt karbo, litt fett, null sukker. så har ikke lidd noen nød, flotte blodprøver og helse. Så dette funker på meg:-)

Skulle i forrige uke begynne å spise etter tallerkenmodellen, men jeg var ikke på møtet, så har tatt en ekstra uke:-) mitt nyttårsforsetter er å være mer aktiv her inne :-) skal ned til 75-80 så litt igjen, men er fullt motivert. Skriver fra Mo il, så blir ikke så langt denne gangen. Vi snakkes snart igjen :-)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Fiffigfrøken - det er jo helt utrolig bra! Gratulerer. For en innsats.

 

Jeg skiftet dekk på sykkel i helgen, syklet med pigger - på is - og skled, forstuet ankel og slo skulder skikkelig. ikke noe brudd - så det var tross alt bra. Så mitt GR aktiv kurs er 'frosset'. Så upassende. Da kan jeg benytte anledningen til å slippe fullstendig opp og rase opp i vekt eller benytte anledningen til å gjøre alt jeg kan med med kostholdet i mangel på trening en periode. Planlegger å sykle uansett når ankelen er bedre, og svømme etterhvert. Nytt GR aktivkurs fortsetter i midten av januar. Frem til da skal jeg hvertfall ha gått ned. Synes ikke synd på meg selv, men tenker at jeg skla ikke benytte anledningen til å spise mer eller trøste meg. det blir for dumt, bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Piggdekk er bra, men å sykle på skrå ned en bakke med klink is - ikke lurt. Hadde ikke veldig høy fart, heldigvis. Jeg har utsatt og utsatt piggdekkskifte, trengte et dytt, så takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Gullmedaljekandidaten.... kosten er 80 % og treningen 20%... var det ikke sånn??

Fokus på kosten kan være veldig greit en periode, men det var veldig synd med en sånn ufrivillig pause... når du nå var så godt i gang.

 

Fiffigfrøken... Gratulerer med megabra resultat :) Imponerende :)

 

Juni72..... så flink du er til å holde fokus. Og så bra at du har en plan for den feite og herlige tiden som ligger fremfor oss.

 

Mitt resultat på vekten denne uken var ganske nedslående. Jeg har gått opp 0.9 kilo. Så nå er jeg på 86,4 kilo. Det virker som om kroppen min ikke vil bort fra denne vekten Føler jeg har stått stille på denne vekten en halv evighet.... og jeg merker at det sliter på motivasjonen... Nesten så jeg vil gi opp... at det ikke nytter... men samtidig ser jeg jo at det har virket og at jeg må nok "bare" være tålmodig.... og det er ikke så lett når man aller helst skulle ønske at man var i mål i går. Jeg tror nok at noe av vektoppgangen skyldes noe ferdigmat og en del mer salt enn tidligere. JEg skal prøve å redusere saltinntak og se om det løsner litt igjen... Jeg hadde trengt en liten boost... føler at dette kurset snart er helt forgjeves... Ble veldig negativ her, "hører" jeg... men det var litt der jeg var.

I dag har jeg vært til behandling og i stedet for å gå på vanngymnastikken så sang jeg i begravelse i stedet. Ei jeg synger med i koret mistet mannen sin og han ble gravlagt i dag. Den stygge kreften. Han fikk diagnosen sin bare for 8 uker siden. Livet er urettferdig. To barn på 9 og 14 år står nå uten pappaen sin. Dette minner meg på at man må nyte hver dag vi har sammen med dem vi er glade i.

 

Ellers så har vi nå flyttet inn på et leilighetshotell og skal bo her frem til huset vårt er ferdig. Det har vært mer stress enn jeg har likt å innrømme. Forrige uke måtte jeg avlyse mange kjekke ting på grunn av at jeg var alt for sliten.... men kjenner at jeg begynner å senke skuldrene litt nå.

 

Jeg må kanskje begynne mer som deg, Juni72... å starte å registrere alt jeg spiser.... slik at fokuset blir bra igjen... Så har jeg begynt med en allergisk reaksjon på noe jeg spiser.... Jeg har hatt dette tidligere og da reagerte jeg på egg og mais... nå er jeg usikker på om det er det samme eller noe annet jeg har fått for mye av i kosten min.... Det er i alle fall veldig irriterende å klø....

 

Vel jenter... det ble en lang og negativ mail, men det er sånn det er for tiden....

Når en ser bort fra alt dette så har jeg det bra... LIvet er ganske godt tross alt :)

 

Ha en herlig uke, så snakkes vi snart...

Takk for at dere er her inne... alle sammen.

 

STOOOOR klem noris <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en trøst så er det slik hos meg også...og jeg registrerer absolutt alt! Men fordelen er at jeg ser at det er underskudd hver dag hver uke og dermed vet jeg at nedgangen kommer etterhvert. Har vært på vektplatåer tidligere over lang tid men når det da løsnet så tikket jeg jevnt og trutt nedover igjen mens nå virker det som om hvert kilo er en kamp. Men så er jo dette de "eldste" kiloene som har sittet på lengst. Det er bare å bite tennene sammen og holde ut! Som kurslederen min skrev; det er underskuddet du tar av deg av hold fokus på det. Jeg er på meny 1 med 7-14 trimpoeng i uken, legger på 100-200kcal om jeg har været veldig aktiv en dag men snittet ligger på 13-1400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

Nydelig å komme tilbake etter en travel høst, der jeg dssverre måtte droppe ut av dette opplegget.

Nå har ting roet seg, og jeg ønsker å komme igang med livsstilendringen min. En gang for alle ;)

 

Jeg syns det er fantastisk moro komme tilbake etter mitt fravær, og se at dere har holdt varme i tråden min. Og så flinke som dere har vært!

 

All ære til dere, damer :D

 

Jeg ønsker dere lykke til videre, og kommer til å glytte innom.

Dere er så langt i prosessen at jeg syns det blir feil å joine dere. Har i stede slengt meg på en ferskere tråd! Men jeg kommer nok innom!

 

Klem til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Nydelig å komme tilbake etter en travel høst, der jeg dssverre måtte droppe ut av dette opplegget.

Nå har ting roet seg, og jeg ønsker å komme igang med livsstilendringen min. En gang for alle ;)/>

 

Jeg syns det er fantastisk moro komme tilbake etter mitt fravær, og se at dere har holdt varme i tråden min. Og så flinke som dere har vært!

 

All ære til dere, damer :D/>

 

Jeg ønsker dere lykke til videre, og kommer til å glytte innom.

Dere er så langt i prosessen at jeg syns det blir feil å joine dere. Har i stede slengt meg på en ferskere tråd! Men jeg kommer nok innom!

 

Klem til dere alle!!

 

 

Heisann

Velkommen tilbake... Godt å "se" deg igjen. Har tenkt masse på deg og lurt på hvordan du har hatt det. Godt du er tilbake og er i gang igjen...

Du må gjerne joine oss igjen, men forstår deg om du heller ønsker en annen tråd. Du er velkommen her anytime :)

 

noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg tilbake til veiing og porsjonering i forhold til fett, proteiner og karbohydrater.

 

Det tar litt tid, men det er godt å holde øye med hva som forsvinner i det store gapet... hehehehe....

 

Jeg har ikke vært aktiv i det hele tatt denne uken. Byttet vanngym mot begravelse og svømming i går mot en sen dag på jobb og middag på IKEA. eller middag og middag fru blom... De hadde kun julemat og kjøttboller igjen.... Da ville jeg ikke ha... Så det ble en lefse med røkelaks, salat og sennep. Godt og veldig sterkt, men lite for middag. Jeg tok noe brødmat når jeg kom hjem.

 

Jeg har også heklet mye på teppet jeg holder på med. Hekler missoni-liknende mønster. (sikk-sakk i mange forskjellige farger) Gleder meg til å hvile middag med det over meg. Ellers så får jeg fortsette med sokkene jeg har holdt på med en halv evighet. Det kommer så mye annet som er mer spennende å gjøre. Det er sokker der jeg starter i tåa og jobber meg opp til leggen. Jeg strikker magic loop og to sokker samtidig. Fordelen med å starte med tåen først, er at det ikke er restegarn.

 

Ha en herlig torsdag...

Snakkes plutselig :)

noris

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det syder av pågangsmot her, jeg! (nøktern realisme og alt dette andre som vi er så gode på her inne!) :D

 

Velkommen tilbake, nueva vida! Godt å se du er i gang igjen, om du ikke "henger" her, så leser du nok - og legger igjen et ord i ny og ne når det passer sånn. Skjønner at det føles riktigere å holde følge med noen med et likere utgangspunkt - viktig å finne motivasjonsfaktorer som fungerer best for deg selv! Her er som noris sier alltid plass til deg, fru trådeier ;)/>/> Leste et sitat et sted, som jeg fikk litt ekstra boost av: "Winners don't quit - quitters don't win." Prøv, prøv, prøv til du endelig får det til!! Vi blir alle her inne leeeeenge ennå - fordi vi ikke gir opp - vi SKAL i mål OG BLI DER! :D

 

Fiffigfrøken, så flotte resultater du har hatt! Nok et bevis på at alt fungerer så lenge det er riktig for en selv (og mulig å gjennomføre OG overholde over tid). Vi finner alle vår egen vei, men siden veiene våre fører samme sted (ned i vekt), så er vi her sammen og alene - kjennes godt å ha den støtten!

 

GMkandidaten, noris og koala - sonar, du er i lendet du også, vel?! Fantastisk å følge dere alle sammen videre - ønsker alle sammen det beste foran årets siste måned, nå sikter vi mot nyttårsaften og frem til da skal vi både nyte det vi kan (helt innafor) og gjøre det som nytter (flest hverdager - ingen tvil om det!) :D og i 2014 er det nytt år og nye muligheter for videre trening på vår nye livsstil! Hurraaaa!

 

Må være knekkebrødet som har gått til hodet på meg i dag - i går var det oksehunger og en helt utrolig tåpelig sammensetning av måltider (men innafor 1600kcal akkurat) og måtte gå til sengs med rumlende mage - det motsatte var overhodet ikke aktuelt (å fylle magen med alt den higet etter - det var ikke lite!). I dag har jeg startet med en god dose fiber, og resten av dagen skal være like god! Lørdagskosen blir kakebiten fra bakst tidligere i uka, resten får bygges pent rundt den og søndag er hverdag igjen.

 

To uker med temmelig stillstand, dvs, har sett nytt tall på vekta flere ganger, men da allerhelst i helgene hvor jeg har veid meg tre-fire timer senere enn ellers...også i dag, så føler at det bare er et luretall, egentig :huh:/>/> så får masse trening i å ikke sutre i denne perioden, men holde fokus på registrering av allle hverdager og også annerledesdager så lenge det ikke blir no stress. Med 82,2kg i dag (tre timer etter vanlig veietidspunkt), så er delmålet mitt til 1.januar å se 82-tallet da også. Trenger er nøkternt mål denne måneden, kjenner jeg, et jeg føler at jeg har mulighet for å nå/overholde. Uansett, varselsvekt er det først ved 85kg (forrige delmål) - men det er egentlig ikke aktuelt...har ikke hatt en eneste sprekk siden jeg startet i mai. Med planlagte annerledesdager, mindful eating hele veien, også når jeg skal kose meg, så har behovet for å dytte inn helt ukontrollert ikke vært tilstede (å, du kan tro jeg har lyst til å kunne gjøre det, men til syvende og sist så er det ikke verdt det, så da blir det med teorien - ikke praksis).

 

Så, med GRtankegangen godt innprentet for alle hverdagene - og vissheten om at jeg fint klarer å kose meg i begrensede mengder av ALT jeg liker og bør innta i begrensede mengder :rolleyes:/>/> så ønsker jeg alle godsakene velkommen og gleder meg til at det passer å smake på dem (alt, men bare én og porsjonskontroll, masse vann og innafor så ofte det er mulig). Hvem vet? Kanskje blir det en og annen rusletur eller sit-up denne måneden også? Null prestisje på det området - her er det kostholdskontroll for alle penga (detta kænn je!)

 

Orket dere lese så langt, eller datt dere av i svingen et sted? :)Mental opprydning og forberedelse mellom ørene, så det er likefullt for min egen del som jeg knaster i vei, sorry

 

Ha en strååååålende siste novemberdag, jenter! Gleder meg til desember sammen med dere!

 

Stor klem fra Juni72 med tastaturdiaré :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var jeg tilbake til veiing og porsjonering i forhold til fett, proteiner og karbohydrater.

 

Det tar litt tid, men det er godt å holde øye med hva som forsvinner i det store gapet... hehehehe....

 

Jeg har ikke vært aktiv i det hele tatt denne uken. Byttet vanngym mot begravelse og svømming i går mot en sen dag på jobb og middag på IKEA. eller middag og middag fru blom... De hadde kun julemat og kjøttboller igjen.... Da ville jeg ikke ha... Så det ble en lefse med røkelaks, salat og sennep. Godt og veldig sterkt, men lite for middag. Jeg tok noe brødmat når jeg kom hjem.

 

Jeg har også heklet mye på teppet jeg holder på med. Hekler missoni-liknende mønster. (sikk-sakk i mange forskjellige farger) Gleder meg til å hvile middag med det over meg. Ellers så får jeg fortsette med sokkene jeg har holdt på med en halv evighet. Det kommer så mye annet som er mer spennende å gjøre. Det er sokker der jeg starter i tåa og jobber meg opp til leggen. Jeg strikker magic loop og to sokker samtidig. Fordelen med å starte med tåen først, er at det ikke er restegarn.

 

Ha en herlig torsdag...

Snakkes plutselig :)/>/>

noris

 

Tar bølgen for deg, noris!

 

Både for lure valg på Ikea-restauranten, tilbake på registreringsvogna (me too) og for å være en strikke- og heklevirtuos (jepp, misunnelig, klarer bare tykke skjerf, jeg - og det hvert jubelår)

 

Håper din torsdag var akkurat så herlig :)

God helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiffigfrøken - det er jo helt utrolig bra! Gratulerer. For en innsats.

 

Jeg skiftet dekk på sykkel i helgen, syklet med pigger - på is - og skled, forstuet ankel og slo skulder skikkelig. ikke noe brudd - så det var tross alt bra. Så mitt GR aktiv kurs er 'frosset'. Så upassende. Da kan jeg benytte anledningen til å slippe fullstendig opp og rase opp i vekt eller benytte anledningen til å gjøre alt jeg kan med med kostholdet i mangel på trening en periode. Planlegger å sykle uansett når ankelen er bedre, og svømme etterhvert. Nytt GR aktivkurs fortsetter i midten av januar. Frem til da skal jeg hvertfall ha gått ned. Synes ikke synd på meg selv, men tenker at jeg skla ikke benytte anledningen til å spise mer eller trøste meg. det blir for dumt, bare verre.

 

Hvordan går det med ankelen din??

 

Fikk litt dårlig samvittighet, jeg også, skrev jo tidligere at piggdekk hadde fungert så fint for opphavet mitt...men stålis er kanskje umulig å forsere uansett hvor godt kjøretøyet er skodd :blink: utrolig kjedelig, og ikke minst vondt! uansett.

 

Hvordan går det å ha ankelen ute av spill, du som har en vanvittig travel tilværelse på både hjem- og jobbefront? Har du familie og venner som har kunnet stille opp for å lette byrden din litt? Mannen er vel fortsatt ute på jobbreise?

 

Håper du klarer å holde fokus (men ikke hvis det blir ekstra stress på toppen av resten, da får det være bra enn så lenge med pause til du (bokstavelig talt) er på bena igjen), tross alt!

 

Stor god bedringsklem! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Juni 72 - takk for hyggelig hilsen. Piggdekk er bra, jeg var veldgi uheldig. Jeg jobber nå - Kjører til og fra jobb og til og fra barnehage. Samboer lite tilstede, innspurt på hans prosjekt som skulle være ferdig i desmber, utsatt en mnd - men da er han mest sannsynlig hjemme lenge - det skal bli fint. Jeg bruker ikke krykker nå, går forsiktig (og lite). Nakke og skulder og det forslåtte er bra. Ankelen trenger tid. Ikke passende, men glad jeg ikke brakk noe. Dette går bra. men jeg har konsant dårlig samvittighet- uasnett hva jeg sier til meg selv. Har ikke greid å gå noe ned nå i høst, gikk akkurat over 90kg denne uken (igjen) - men har ikke gått opp heller. Stress er en uting - så det er nok riktig å ha fokus på stillstand. Feks, eldstemann lagde pannekaker til frokost - og jeg spiste 3 og drar på jobb med litt dårlig følelse over raske karbohydrater, selv om frokosten var superkoselig. det er ikke bare dårlig samvittighet - føler meg bedre ved å spise grovere kost og mye grønt.

Planlegger å registrere all mat frem til jeg starter (fortsetter på) GRaktiv-kurs i januar, jeg får evt droppe løping om ankel ikke er helt god til da, men det forventer jeg - styrketrening er også bra). Jeg skal ikke opp i vekt i desember, det er klinkende klart. Dropper baking, stort sett.

 

Nueva Vida -som du ser - jeg er ikke kommet spesielt langt - helt på stedet hvil her....

Superfint at du er tilbake, ønsker deg alt god og masse pågangsmot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er en uting - så det er nok riktig å ha fokus på stillstand. Feks, eldstemann lagde pannekaker til frokost - og jeg spiste 3 og drar på jobb med litt dårlig følelse over raske karbohydrater, selv om frokosten var superkoselig. det er ikke bare dårlig samvittighet - føler meg bedre ved å spise grovere kost og mye grønt.

 

Tenk på at det er mange måltider i løpet av en dag og enda flere i løpet av en uke. Det er ingen krise om ett eller to av disse måltidene ikke er helt optimale, så lenge de andre er det. Dersom ett måltid går i dass.... så får vi fokusere på at det NESTE skal bli optimalt.

God bedring til deg :)

 

Jeg jobber litt med grønnsakene for tiden. Har kuttet helt ut agurk og paprika for en periode, da jeg har fått allergiske reaksjoner. Høres kanskje rart ut, men etter å ha spist disse to grønnsakene flere ganger om dagen hver dag i flere måneder, så tror jeg kroppen mente det var nok. Utslettet er på tilbakegang etter at jeg har kuttet dem ut for noen dager siden. Jeg håper jeg har truffet blink og slipper mer kløe. Det er fryktelig irriterende. Men jeg trenger også litt innspill på andre grønnsaker til frokost og lunsj. Jeg spiser litt tomat, gulrøtter og damper grønnsaker som brokkoli, gulrøtter, løk og blomkål til middag.

 

I går var vi i 65 årsdag til min mor. Ingen stor feiring, men mors vaffel er veldig god(og mye sunnere med grovt mel og mindre sukker) Ble en liten smak av fløterull, men jeg syntes jeg var veldig smart likevel. Min kjære ville ha ett stykke til og jeg serverte ham. Skar av bittelitt av hans stykke, slik at jeg fikk smakt to teskjeer. Var stolt av meg selv da. I forkant var jeg veldig sulten og måtte ha middag før bursdag. Kjøpte sodd og spiste en stor porsjon av det. God og mett og veldig få kalorier. Jeg nådde ikke opp til kaloriene i går selv med 3 vaffelhjerter og kakesmak. Jeg fant til og med skiver med sunt pålegg til meg selv i alle kakene. Trengte det til kvelds.

 

I dag er fokuset på grønnsaker og hjertevennlige valg. Jeg har fått smaken på sild på skiva til frokost. Da får jeg ett hjerte. Litt olje på salaten eller på de dampede grønnsakene.. og vips så er det to hjertevennlige valg. Fikk dårligste kostholdsscore ever i går. Men retter nakken og ryggen i dag og fokuserer på å nå 10 i dag.

 

Juni72... jeg håper du får tastediaré flere ganger. Kjekt å lese tankene og hva du driver med. Mye godt fokus. STÅ PÅ!! Liker staheten din om at vi SKAL i MÅL.... og aller helst SAMMEN :)/> Jeg er enig med deg. Har ikke tenkt å gi meg.

Nå er det litt støvsuging, før jeg skal lage meg litt mat :)/> I dag skal vi kose oss med salmalaks... Jeg gleder meg :)/>

 

Ha en herlig lørdag alle sammen. Min er så langt ganske perfekt. Avslappende og god :)/>

 

noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke er dere alle sammen! Jeg gikk på en smell igår... Var på kino alene, Mannen hadde guttekveld og jeg måtte ut ;) og så ble det popcorn (riktignok den minste men dog stor nok) og smågodt (ris-sjokoladekuler og lakrisdødninghoder) Selv om jeg lå skyhøyt over dagsinntaket var jeg nok innenfor en vanlig dagsrasjon når en skal holde vekten men likevel. I dag ble det lite mat men litt tacochips som sto igjen fra guttekvelden så kommer nok godt over frimerkene denne uken. Vet ikke helt hva som skjedde men jeg ble bare så innmari lei! Vært suuuperflink i 4 uker og knapt sett resultater (1,2kg på 4 uker når underskuddet skulle tilsi 4kg er ikke gøy!) Vel får bare ta det som det kommer, hadde først tenkt å ikke registrere det men får nok gjøre det og heller få litt "kjeft" fra kursleder. Noe annet er jo bare å lure seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke er dere alle sammen! Jeg gikk på en smell igår... Var på kino alene, Mannen hadde guttekveld og jeg måtte ut ;)/> og så ble det popcorn (riktignok den minste men dog stor nok) og smågodt (ris-sjokoladekuler og lakrisdødninghoder) Selv om jeg lå skyhøyt over dagsinntaket var jeg nok innenfor en vanlig dagsrasjon når en skal holde vekten men likevel. I dag ble det lite mat men litt tacochips som sto igjen fra guttekvelden så kommer nok godt over frimerkene denne uken. Vet ikke helt hva som skjedde men jeg ble bare så innmari lei! Vært suuuperflink i 4 uker og knapt sett resultater (1,2kg på 4 uker når underskuddet skulle tilsi 4kg er ikke gøy!) Vel får bare ta det som det kommer, hadde først tenkt å ikke registrere det men får nok gjøre det og heller få litt "kjeft" fra kursleder. Noe annet er jo bare å lure seg selv...

 

Hei koala. Du er flink du også... :)

 

Det er lov å gå på smeller.... Det vi er så flinke til.... mange her inne.... er å fokusere på den ene bommen vi har. I stedet for å fokusere på alle de gode ukene vi har i forkant av sprekken. I ditt tilfelle, koala... så har du hatt 4 veldig bra uker før smellen kommer. La smell være smell, så bretter vi opp ermene og jobber videre. Det er da resultatene kommer. Enten de kommer raskt eller sakte.

Jeg kjenner meg veldig igjen, og mener vel at det er i mitt hodet det skjer. Jeg har så veldig høye ambisjoner for meg selv og setter nok kanskje målstreken ALT for høyt. Når jeg da ikke når målet, som egentlig aldri var innen rekkevidde... da tenker jeg stygge tanker om meg selv som... du får det ikke til... du duger ikke... dette klarer du aldri... og du kan bare gi opp.... Noen av de nydelige ordene jeg forer meg selv med... og jeg tror slett ikke jeg er alene om det...

I stedet bør vi heller se på at 4 uker med suuperfokus er knallbra.... En dag eller to av den perioden, må det være lov å skeie ut... Dersom vi endrer fokus og NYTER smellene UTEN dårlig samvittighet, så går det MYYYYE bedre.

Jeg har lest en plass at det blir ekstra ille med feil mat dersom vi i tillegg har dårlig samvittighet når vi spsier denne "ulovlige" maten. Aner ikke om det stemmer, men i mitt hodet er dette veldig logisk...

SÅ koala.... så har du hatt to dager der du har kost deg litt mer enn ellers. Du bretter opp ermene og jobber videre... I mål skal du :)

 

Selv har jeg bakt julekaker. Peppernøtter etter ny oppskrift, som jeg ikke har prøvd før. Mye snadder i den oppskriften. Slett ikke GR-oppskrift, for å si det sånn... Veldig mye smør, sukker og fløte...mmmm Måtte smake en mislykket kake etter første brettet. Den smakte veldig godt og en ble til to... Men der stoppet jeg. Nå har min kjære laget en stor gryte med grønnsakslapskaus. Vi venter min bror og familie på middag. Det blir nok kaffe og peppernøtter etterpå. Satser på at de andre spsier mye av baksten og at de kan ta med seg noen kaker hjem. Da blir det mindre fristelser igjen her.

 

Nyt 1.søndag i advent og lykke til med en ny herlig uke... Her skal det registreres i alle fall og det blir spennende med kurs og veiing i morgen...

 

Klem noris :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koala. Du er flink du også... :)/>

 

Det er lov å gå på smeller.... Det vi er så flinke til.... mange her inne.... er å fokusere på den ene bommen vi har. I stedet for å fokusere på alle de gode ukene vi har i forkant av sprekken. I ditt tilfelle, koala... så har du hatt 4 veldig bra uker før smellen kommer. La smell være smell, så bretter vi opp ermene og jobber videre. Det er da resultatene kommer. Enten de kommer raskt eller sakte.

Jeg kjenner meg veldig igjen, og mener vel at det er i mitt hodet det skjer. Jeg har så veldig høye ambisjoner for meg selv og setter nok kanskje målstreken ALT for høyt. Når jeg da ikke når målet, som egentlig aldri var innen rekkevidde... da tenker jeg stygge tanker om meg selv som... du får det ikke til... du duger ikke... dette klarer du aldri... og du kan bare gi opp.... Noen av de nydelige ordene jeg forer meg selv med... og jeg tror slett ikke jeg er alene om det...

I stedet bør vi heller se på at 4 uker med suuperfokus er knallbra.... En dag eller to av den perioden, må det være lov å skeie ut... Dersom vi endrer fokus og NYTER smellene UTEN dårlig samvittighet, så går det MYYYYE bedre.

Jeg har lest en plass at det blir ekstra ille med feil mat dersom vi i tillegg har dårlig samvittighet når vi spsier denne "ulovlige" maten. Aner ikke om det stemmer, men i mitt hodet er dette veldig logisk...

SÅ koala.... så har du hatt to dager der du har kost deg litt mer enn ellers. Du bretter opp ermene og jobber videre... I mål skal du :)/>

 

Selv har jeg bakt julekaker. Peppernøtter etter ny oppskrift, som jeg ikke har prøvd før. Mye snadder i den oppskriften. Slett ikke GR-oppskrift, for å si det sånn... Veldig mye smør, sukker og fløte...mmmm Måtte smake en mislykket kake etter første brettet. Den smakte veldig godt og en ble til to... Men der stoppet jeg. Nå har min kjære laget en stor gryte med grønnsakslapskaus. Vi venter min bror og familie på middag. Det blir nok kaffe og peppernøtter etterpå. Satser på at de andre spsier mye av baksten og at de kan ta med seg noen kaker hjem. Da blir det mindre fristelser igjen her.

 

Nyt 1.søndag i advent og lykke til med en ny herlig uke... Her skal det registreres i alle fall og det blir spennende med kurs og veiing i morgen...

 

Klem noris :)/>

 

Tusen tusen takk, de ordene varmet veldig! Trøst er alltid godt når en er litt skuffet over seg selv...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...