Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hoihoi, jenter!

 

Bra du kommenterer som jeg tenker, noris :)

 

Koala, en bitteliten snubling er da ingenting mot det du alt har oppnådd og ikke minst kommer til å oppnå ved å fortsette å være flink! Et tips for å unngå dårlig samvittighet er rett og slett å legge inn i registreringen et par ekstra koseting innimellom - da kan de nytes saaaakte og med null og niks stress :D Gjør det så ofte jeg kan, jeg - og da koster det meg lite og ingenting å takke nei i godt selskap :)/> Er jeg et sted og det tilbys kake, så tar jeg ei lita slintre, men nøyer meg med den - å takke nei til smågodt i ei skål vil aldri såre vertskapet stolthet, de har da jamen ikke gjort annet enn å kjøpe inn, åpne posen og sette frem på bordet. Det kan de spare til lørdagen sin i så fall (om det er utenom ukas lørdag, mener jeg).

 

Forøvrig, gratulerer til deg noris med 11 kg! Så bra! Samma det om det er de samme som tidligere, de er i alle fall borte nå :)/> Nærmer meg "nye" tall etterhvert selv - litt spennende, men mest bare utrolig deilig. Det går så absolutt rette veien, i den takta og tida det tar...lenge til sommeren og bikinifasong enda - et HAV av tid! :D

 

Desember er jo ikke skummelt i det hele tatt så langt - og med innsikt i livet på Hold Vekten-planet, så er det bare å ta det for gitt at med ekstra saltrik mat sånn helt på tampen av måneden, så er det opplest og vedtatt at kroppen vil samle på vann og så får vi få det til å slippe det igjen rett over nyåret - vi skal leve livet nå, med måte og med gode valg og ikke minst nyte oss selv så langt vi her på vei ned og videre i nåværende og fremtidig livsstil - vi er både flinke og flotte akkurat som vi er, akkurat nå (glipp eller ikke glipp!) :)

 

Gjeninnføring av registrering har hjulpet litt på stillstanden - morgendagens tall vil vise om jeg har hoppet bukk over ett tall ned eller ikke :) Nå har den daglige kurven svingt hit og dit (og i snitt gått nesten i plan), så det blir rett og slett det det blir. Skal ikke bruke en kalori i bekymring for annet enn om det plutselig skulle snu igjen - på lengre sikt (men da har jeg fine røde varselsvekta mi som uler...tror ikke det blir noe problem, egentlig) :)

 

Ha en trivelig tirsdagsettermiddag/kveld, alle sammen! Håper dere får tid til å kose dere litt hver eneste dag - gi deg selv i alle fall et gigantisk smil i speilet - det har DU fortjent!

 

Heia oss på vei inn i et enda lettere 2014 - wohooo!

 

(mulig dette bare ble en rant og ikke noe svar på stort, i så fall stram meg opp, noen!) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nedgang Noris, tross reise, det er bra!

 

 

Og nei det er bare artig å "høre" på deg Juni72 :)/>

 

 

Takk for all trøst, det var veldig godt og behøvdes. Men allerede mandag var jeg den gode gamle igjen :)/> og jammen tror jeg ikke det var nødvendig med litt økt inntak et par dager for plutselig rant det av 1,9kg målt fra novembervekten. Så deilig å se 76-tallet igjen! Det er omtrent der jeg var når jeg ble gravid med 2.mann for 9 år siden :lol:/>/> Så nå jobber jeg med restkiloene etter eldstemann som er straks 11 år (dvs.kiloene er nesten 12 år) Regner med de kommer til å sitte som klistret men bort skal de om det så må gå vinter og vår!B)/>/>

 

Fredag er det ribbekveld med venner og lørdag julebord med jobben, skrekk og gru... Vel skal kose meg disse to måltidene og så er det å skru av julegodiset fram til det faktisk ER jul :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja er det ikke kjekt, koala, om litt ekstra inntak på en og annen annerledesdag gir oss alle et hopp ned på vekta? Tester din metode i kveld, jeg :) Har allerede regnet meg frem til 38 kosemerker (frimerker) denne uka, iberegnet kveldens jubalong :rolleyes: det MÅ bli minst 3kg ned, eller no sånt, da? :rolleyes:

 

Nja, spøk til side - litt rart å bevisst legge inn hva det ca blir med planlagt "utafor" kcalgrensa - i alle fall nå som jeg er tilbake på registreringskjøret igjen (funker fint!). Samtidig så bør jeg heller sammenligne kveldens totalinntak med hva det må ha vært før i tiden, antakeligvis det dobbelte av det jeg har regnet meg frem til nå! Og DA kan jeg fortsette å nyte annerledesdagen min med GOD samvittighet, siden det er et av mine sjekklistepunkter i den nye livsstilen - kose meg med måte på tur (og annerledesdager) er å holde meg til én porsjon, samt velge best mulig (som selvsagt er godt og jeg VIL spise) og uansett ha et mindre inntak enn jeg ville hatt før. God planlegging vil si at enhver bit eller slurk i kveld ikke er med tanken "jeg burde ikke spist/drukket denne, men..." - DET anser jeg som sunn tankegang og gode valg - null dårlig samvittighet og null stress! Ja, dagen etter eller neste onsdag har jeg kanskje gått litt opp igjen, men det er jo bare hverdager fremover til neste ukes lørdag, likevel - no problem! :D Klementiner er godt og i dag må min faste Lindt-bit vike for alt det andre - kanskje tar jeg en i morgen, kanskje ikke :) spørs om den er innafor :D

 

Har vurdert en liten rusletur nå på morgenkvisten, men det er mørkt - og det blåser. Og jobben kaller. Vel, vel - tanke blir til handling en dag, også i treningshenseende, det har jeg trua på ;) .

 

Håper ingen av dere har blåst bort i desemberstormen og at vindkastene løyer og det kanskje istedenfor faller litt pen og julete vintersnødekke, vil ha postkortjul i år (uten alt for mye måking og glatte veier, selvfølgelig - pose og sekk, kjære nissefar!)

 

Klem - og god helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei i natten... hehehe

 

Så bra med nådde delmål, venner :) Fytti katta så flinke vi er alle sammen.... Dette kan jo bare bli SUPERBRA til slutt!!

 

Det er ganske utrolig å tenke på alt vi har oppnådd sammen... Tenk å legge alle kiloene vi har slanket bort sammen. Det hadde blitt et rimelig stort tall.

Jeg synes det er viktig å se på alt vi har oppnådd... suge litt på den karamellen for så å se fremover mot neste delmål... mitt er ett halvt kilo borte... Nyte hvert delmål og dele gledene med hverandre. Det er faktisk en del av den livsstilsendringen vi holder på med! Det er i alle fall sånn jeg ser det for min del.. :)

 

Jeg har også lest at det er viktig med nok søvn for å gå ned i vekt, så nå er det jammen på tide å finne senga... hehehe

 

Når det gjelder blåsten så har det blåst noe ganske utrolig her i Rogaland de siste dagene.. Jeg har såvidt vært utenfor døra her og haglet pisket godt i ansiktet når det treffer med opp mot 40 m per sec. Jeg klarte ikke å gå når vinden var på det sterkeste...

I går var vi en tur på IKEA for å spise middag... Neste ikke folk... Var faktisk ganske deilig å sitte i en svær spisesal uten masse skrikende unger og mye folk rundt seg... Burde kanskje være storm her oftere?? hehehe.... Jeg tøyser bare... men det var ganske deilig... maten var så som så.... ingen stor kulinarsik opplevelse. Jeg hadde laks i går og jeg laget laks til middag "hjemme" i dag. Min var definitivt bedre enn den i går. Jeg er ikke en spesielt god kokk heller....

 

JEg er spent på vektresultat på mandag.. og har begynt å tenke på om jeg skal fortsette på kurs eller ei..... Er redd jeg skal gi opp dersom jeg ikke går på kurs, men jeg er usikker kjenner jeg.... Får bruke noen dager å tenke på... I mellomtiden må jeg øve.... For på søndag skal jeg ut å synge på to forskjellige oppdrag... Blir en travel dag, kejnner jeg.... så får jeg se om bena holder....

 

God natt og nyt resten av helgen, jenter :)

Noris slenger ut klemmer i natten... (Jeg har hørt en gang at hadde en klem vært en ulldott, skulle jeg slengt en hel sau etter deg... hehehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for sauen i natten, noris! :D Sau tilbake :D

 

2. søndag i advent og heldigvis rakk jeg få med meg de store snøfnuggene som falt og gjorde det vakkert vinterhvitt her hjemme. Nå er det gått over i sludd/isregn, og det drypper smeltevann og blir tungt og slapsete...typisk julevær, gitt. Husker ennå de flotte vintrene vi hadde før - mye bedre å ha det hvitt hele sesongen gjennom enn all denne vinglinga mellom tørt, vått, iskalde vinder og surt, stålis, snøfall og slaps :blink:

 

Vekselsvis under pledd og foran komfyren siden det er brett etter brett med småkaker som skal i ovnen - koselig dag (og vær) å drive med julebakst. Større julepynting skjer neste helg, enn så lenge så er det lilla lys, adventstake og kalendere som minner om jul - og klementiner, selvfølgelig!

 

Etter ca halvannen annerledesdag denne helgen, bør dette bli en helt hverdagslig søndag - og det byr ikke på store problemer, masse gode valg i hus og siden jeg helt har sluttet å snoke i skapene etter noe godt (vet hvor Lindt'en min er og at jeg hver dag kan mumse i meg én bit hvis jeg har lyst (og plass innafor kcalrasjonen)), så lever kokesjokolade og diverse annet trygt i alle fall for meg. Skal helt fint klare å nøye meg med én kakesmaking av baksten, resten går i kakeboksen og settes tørt/kjølig (alt ettersom).

 

På middagsmenyen står kalkunbryst med potetmos, kålrot og rosenkål til :) sunt OG velsmakende :)

 

Ha en flott søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er ganske utrolig å tenke på alt vi har oppnådd sammen... Tenk å legge alle kiloene vi har slanket bort sammen. Det hadde blitt et rimelig stort tall.

Jeg synes det er viktig å se på alt vi har oppnådd... suge litt på den karamellen for så å se fremover mot neste delmål... mitt er ett halvt kilo borte... Nyte hvert delmål og dele gledene med hverandre. Det er faktisk en del av den livsstilsendringen vi holder på med! Det er i alle fall sånn jeg ser det for min del.. :)/>

 

 

Hear, hear!

 

Du løser sikkert grublingen på om du skal ha kurs eller ikke, noris - tror du klarer begge deler, men greit å finne sin egen beste løsning uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Det ble jammen ikke veiing på mandag. Vi var å kikket på gulv i stedet... måtte få det gjort... så da ble veiingen ofret. Siste gang er mandag og da må jeg stille.... Det blir spennende å se hva som skjer da. Jeg føler selv at jeg har gått ned, men vi får se hva de harde fakta sier....

 

Ellers så prøver jeg å holde fokus på maten. Jeg må nok prøve å fokusere mer på trening. HAr fått beskjed fra spesialist at jeg må trosse smertegrensene mine og bare bevege meg, selv om det gjør vondt... så da er det vel bare til å sette i gang, da?? Kjenner at motstanden er til stede som bare det!! Liker ikke tanken på at smertene mine skal løses med smertestillende tabletter, men det var visst det som var alternativet...

JEg får gjøre et forsøk å se om spesialisten har rett.... Kjenner jeg er skeptisk... men jeg skal gjøre mitt beste...

 

Nyt onsdagskvelden, damer.... bare to morgener å stå opp før helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, alle sammen!

 

Da er det bare én morgen igjen før helg! Og foran denne helgen så står det utfordringer i kø...fire annerledesdager på rappen, gitt :blink: men jeg har gjort det før og jeg skal gjøre det igjen - kose meg med måte, altså, er jo ikke noe hokus-pokus, bare å omsette teori til praksis B)

 

Dagen i dag er ferdig registrert og planlagt, og i alle fall frem til lunsj i morgen har jeg kontroll på - deretter er det plan A, B eller C som gjelder.

 

Riktig god bedring, noris, høres dessverre ut som det er noe langvarig? Spesialist-scmesialist, h*n har vel kanskje ikke vondt noe sted og kan si det bare er å bevege seg selv om det er smertefullt, hmphf! :unsure: Gjør det du klarer og vær fornøyd med det, og så hvis det går kan du øke forsiktig og bruke tiden til hjelp? Har lite erfaring med det, men da ryggen var vrang lærte jeg en hvilestilling som var et bedre alternativ enn sofa/seng - og ellers måtte jeg være mest oppe og gå. Det funket i alle fall bedre enn sofa/seng-varianten gangen før det igjen, men godt er det aldri. Håper du raskt blir bedre!

 

Bakte visst julekaker alt for tidlig i år, nå er favorittkakene snart borte og det blir nok en runde til med bakst før julaften. Ellers er jeg ingen hvit tornado, så for mye stull og stell sitter langt inne...men jul har det alltid blitt, selv om kanskje ikke absolutt ALLE hybelkaninene er jaget ut i kulda (vel, et par varmegrader i dag, så i forhold til i går er det VÅT skøyteis med litt grus smeltet nedi...mao om det fryser på igjen i dag, ligger grusen under nytt islag...ah, festlig vinglevær :huh: ) Var jo så fint da snøen kom, nå er det begredelig igjen.

 

Trening for min del er temmelig på hylla enn så lenge - fabulerer innimellom om heftige styrketreningsøkter her hjemme, men treningstornadoen sitter jaggu enda lenger inne enn husmortornadoen...blir neppe på denne siden av jul! :D Nytt år, nye muligheter rimelig snart - null stress!

 

Ha en fin torsdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noris, vet ikke hva slags vondt du har men jeg liker når Yngvar sier på tv at de som sier det er deilig og trene lyver, det er ikke det - det er vondt! Det er etter treningen det er deilig!;)/> Men berre gjer da'!

Juni72; 4 dager på rappen går helt fint sålenge det stopper der... Jeg hadde jo de nå i forrige uke og er tilbake i rute nå. Aksepterer en uke uten nedgang sålenge det bare er en, det var verdt det!:D/> Kos deg i helgen og ta det igjen når "fridagene" er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Vondten min er medfødt og skyldes grunne hofteskåler. Hvert steg jeg tar gir smerte. Jeg må nok skifte ut hoftene. akuratt nå er den venstre verst. Men etter at jeg har begynt på smertestillende har jeg jammen meg begynt å gå tilnærmet normalt og uten ALT for mye vondt. Så nå skal jeg begynne å gå turer...har jeg bestemt meg for. JEg må bare komme meg over denne helgen. Jeg har stått på kjøpesenter og sunget julesanger i flere timer i dag. I morgen skal jeg gjøre det samme. Blir litt sliten av det og ganske vond i bena, men jeg biter det i meg og smiler og later som ingenting. Slappe av kan jeg gjøre etterpå!!

 

Maten går det godt med... jeg har ikke registrert på en uke eller to og det funker sånn noenlunde. Jeg vet stort sett når jeg har fått for lite mat i meg... Prøver å ikke få for mye mat i meg i alle fall.

 

Det har vært juleverksted hos min mor sammen med en god venninne og hennes barn. Vi har laget lyslykter og spist sunn grønnsakssuppe og lussekatter. Jeg tok en.. (helt etter planen) Så var det hjem til min venninne å spise pizza. Det ble litt julegodt også. Litt mer enn planlagt... men pytt... Man skal jo leve litt også. Jeg skal ta med meg gode vaner inn i jula, men jeg skal ikke være helt nazi heller... hehehehe...

 

Nyt natten og morgendagen..

God natt :)

 

Noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHUUUUU!!!!

 

I dag var siste dag på kurset og jeg har tapt 1,2 kilo. Det var på 2 uker, men likevel.... det er 1,2 kilo BORT og nærmere målet mitt...

JEg hadde som mål å se 85 tallet. Jeg fikk aldri sett det for jeg dro raskt forbi... hehehe... nå viser vekta 84,8. Her er det bare til å fortsette i samme sporet og ikke gi opp... selv om det er jul...

 

Halsen har slått seg vrang.... jeg har bass stemme i stedet for sopran... det kribler og klør og er veldig sårt. Er sliten... ( men det er jeg alltid) men ellers i god form.... enn så lenge... Hiver innpå med lemsip.. eller hva det heter og strepsil... så nå må jeg vel bli bra igjen :)

 

Ha en herlig håndballkveld, jenter.

 

Hilsen en lykkelig noris som har nådd ett delmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHUUUUU!!!!

 

I dag var siste dag på kurset og jeg har tapt 1,2 kilo. Det var på 2 uker, men likevel.... det er 1,2 kilo BORT og nærmere målet mitt...

JEg hadde som mål å se 85 tallet. Jeg fikk aldri sett det for jeg dro raskt forbi... hehehe... nå viser vekta 84,8. Her er det bare til å fortsette i samme sporet og ikke gi opp... selv om det er jul...

 

Halsen har slått seg vrang.... jeg har bass stemme i stedet for sopran... det kribler og klør og er veldig sårt. Er sliten... ( men det er jeg alltid) men ellers i god form.... enn så lenge... Hiver innpå med lemsip.. eller hva det heter og strepsil... så nå må jeg vel bli bra igjen :)/>

 

Ha en herlig håndballkveld, jenter.

 

Hilsen en lykkelig noris som har nådd ett delmål :)/>

 

Åh så deilig, grattis! Alltid deilig med nytt tall og spesielt nye runde eller ovale tall (under 10 under 5 osv.) Koselig med gla'melding :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, noris, kjempebra resultat! :)

 

Så deilig å se at dette GRlivet fungerer - lover godt for neste år også, bare å kjøre på videre i samme stil ;D

 

Har vel en "hold vekten"-plan for desember, og selv om det først så ut til å holde seg stabilt etter helgens annerledesdager, så hjalp det på med den fjerde dagen i går og opp på vekta i dag, men hallo, jeg vet det jo OG det er kalkulert kos og ingen smell, jeg er happy og fortsetter hverdagene frem mot jul og ny runde annerledesdager (men med måte - og det føler jeg går FINT!) :D

 

Smakte forøvrig på min favorittsjokolade fra UK - Cadbury's Galaxy...himmel og hav for noe søtt skvip! Lindt m havsalt har "ødelagt" melkesjokoladeholikeren i meg, heldigvis :D og hurra! Lindt'en min blir definitivt med på alle julebesøk og videre med i livsstilsendringer - gir god mestringsfølelse og ikke minst samvittighet - null stress!

 

Litt heftig reste-lunsj i dag, men fornuftig igjen til kvelden :) sånn går no dagan her!

 

Ha en flott tirsdag, jenter, regner med vi kjører full propell her inne rett over nyåret, en hektisk måned vi er inne i (øh...kjøpe julegaver, vel, det rekker jeg sikkert i løpet av helgen)...har bakt kaker og pynta juletre og nisset litt rundt her hjemme, får holde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg flirte godt da jeg leste at du har ødelagt melkesjokoholikeren i deg... hehehe....

 

Vi er best og skal stå på i julen også... Her kjører vi videre til målet er nådd. Har et mål om å kunne bruke bunaden min til 17.mai, men jeg er usikker. Jeg har ikke hatt på meg den bunaden på 15-16 år. Det er lang tid å bare henge i skapet. Det er på tide å la bunaden komme ut av skapet... hehehehe....

Vi får se når det nærmer seg 17.mai... DET er enda lenge til :) så da er jeg mange kilo lettere...

 

Nyt alle juleforberedelser og kos dere med dem dere er glade i. Husk også å nyte de små skrittene i riktig retning. Dersom retningen snur et ørlite sekund, så retter vi opp det i neste sving... Vær i nuet og nyt hvert sekund. Vær snill med deg selv og tenk positive tanker om deg selv og hvordan du ser ut!!

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg flirte godt da jeg leste at du har ødelagt melkesjokoholikeren i deg... hehehe....

 

Vi er best og skal stå på i julen også... Her kjører vi videre til målet er nådd. Har et mål om å kunne bruke bunaden min til 17.mai, men jeg er usikker. Jeg har ikke hatt på meg den bunaden på 15-16 år. Det er lang tid å bare henge i skapet. Det er på tide å la bunaden komme ut av skapet... hehehehe....

Vi får se når det nærmer seg 17.mai... DET er enda lenge til :)/> så da er jeg mange kilo lettere...

 

Nyt alle juleforberedelser og kos dere med dem dere er glade i. Husk også å nyte de små skrittene i riktig retning. Dersom retningen snur et ørlite sekund, så retter vi opp det i neste sving... Vær i nuet og nyt hvert sekund. Vær snill med deg selv og tenk positive tanker om deg selv og hvordan du ser ut!!

 

Klem noris :)/>

 

For et deilig og positivt innlegg, noris! Leser og koser meg og sier JA, selvfølgelig, til alt sammen :D :D :D

 

Nøkterne er vi og realistiske og optimistiske og skal passe på å sette av tid og fokus på bare oss selv innimellom og riktig kjenne på at vi har vært flinke siden vi startet (uansett om det har stoppet litt opp underveis) og at vi aldri, aldri skal tilbake til utgangspunktet igjen!! Ah, det blir et flott år til neste år, når siste (plastikk)julegran er pakket ned i esken og vi orker å puste ut innafor beltespenna igjen og kaaaanskje også får litt treningslyst, siden det tross alt er på vei mot lysere tider igjen ;) For ikke å snakke om en jevn strøm av ubrutte HVERDAGER frem mot påske (som heller ikke vil by på problemer, vi mestrer jo kunsten å kose oss med måte!

 

Hehe, melkesjokoholikeren i meg er nå blitt Lindtarianer (Lindtianer?) :D funker som fy!

 

Kos deg/dere med de siste fireogenhalvdag igjen til julaften (yikes!), mange har vel bare et par dager igjen på jobb, maks - og kan nyte julegavestresshopping på søndagen? (med mindre du står bak disken og kjenner at nå holder det med gavepapir og tilogfra-lapper for i år, puh!

 

Stor førjulsklem til dere alle :D

 

Bunaden, ja! Den hadde jeg glemt, noris...prøvde den aldri i år, reiste avgårde så jeg slapp å se at den overhodet ikke passet, neste år bør jeg sjekke om det må innsying til? Luksusproblem, i så fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :D

 

Stille nå som det er mye som skal gjøres i de tusen hjem ;)

 

Ønsker dere alle en riktig god jul! Vi tastes kanskje i løpet av romjulen, hvis ikke så ønsker jeg dere også et riktig godt nytt år :D og ikke minst takke for flott følge i hele halve 2013 - dere er supre!

 

2014 er så absolutt vårt GRår, hvor vi skal sprette lette(re) og glade(re) rundt og nyte fruktene av at vi har spist frukt i stedet for sjokolade (:)) ialle fall MER frukt og MINDRE sjokolade, hehe.

 

Men, nå står julen straks for døren - kos dere i massevis med måte!

 

Stor juleklem fra Juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle sammen fra meg også :)

 

Siste innspurt. Det blir mer oppdatering senere :)

Takk for godt følge gjennom året. Ta like gode valg i julen som resten av året :)

 

Juleklem fra noris :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått jul :)

 

Liten aktivitet her inne i julen. Her er det et nydelig vær... med sterk vind og masse vått regn... Herlig vær å være inne i.

Vekten tror jeg har gått litt opp, men det er vanskelig å si... for min vekt viser mer enn kursleders vekt... så når jeg skal bruke mine tall, viser de uansett mer enn det jeg har registrert tidligere... Siden jeg ikke vet nøyaktiv hvor mye min vekt er over, så forholder jeg meg nå til min vekt.

Den viste i dag 86 kg. Det er litt opp... tror jeg... Litt vanskelig å si, men nå forholder jeg meg til den vekten, selv om det da ser ut som om jeg hopper opp nesten 2 kilo...

 

Jeg har kost meg med god mat i julen... og desserter, litt kaker og bittelitt sjokolade. Har smakt på det jeg ønsket og hadde lyst på, men har hele tiden hatt GR i bakgrunnen...

Jeg er fornøyd med egen innsats... og det er vel egentlig det viktigste. Det jeg ikke er fornøyd med er aktivitetsnivået... men har hatt en spasertur sammen med min kjære. FOr meg var det en lang nok tur, men det var nok bare en liten rusletur for ham... Uansett... en god start, for meg... og litt vondt, men ikke alt for ille... hehehehe

 

Jeg er spent på hvordan deres jul har vært og hvordan dere har det :)

 

Nyt resten av romjulen damer....

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noris og resten av gjengen :D

 

Ja, stille over romjula, for meg ble det en uplanlagt tur uten stabilt nett et par dager nå - og da verken mulighet for vekt eller registrering - men med faste punkter på kostholdsendringslista så fungerer heldigvis også det :)

 

Har verken gått opp eller ned i jula totalt sett, veier det samme i dag som i begynnelsen av måneden - så nå går jeg løs på årets siste dag (halvt hverdag/halvt annerledesdag) og så er det full rulle i 2014 (i akkurat passe tempo og null stress, men riktig vei).

 

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år, og håper vi ses masse her inne på nyåret - takk for det gamle og for godt følge det siste halvåret!

 

Stor nyttårsklem fra Juni72 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noris og resten av gjengen :D/>/>

 

Ja, stille over romjula, for meg ble det en uplanlagt tur uten stabilt nett et par dager nå - og da verken mulighet for vekt eller registrering - men med faste punkter på kostholdsendringslista så fungerer heldigvis også det :)/>/>

 

Har verken gått opp eller ned i jula totalt sett, veier det samme i dag som i begynnelsen av måneden - så nå går jeg løs på årets siste dag (halvt hverdag/halvt annerledesdag) og så er det full rulle i 2014 (i akkurat passe tempo og null stress, men riktig vei).

 

Ønsker dere alle et riktig godt nytt år, og håper vi ses masse her inne på nyåret - takk for det gamle og for godt følge det siste halvåret!

 

Stor nyttårsklem fra Juni72 :)/>/>

 

 

Så god du er... Jeg har nok gått opp i julen, men de grammene skal bort igjen. Jeg fortsetter i 2014 til jeg har nådd målet mitt.

 

Nyttårsklem fra noris til alle sammen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg ble det opp, fra 76,7 til 78,7 på en uke... Men regner med at endel er vann pga mye salt mat og er alt på vei nedover med 78,2 i morges. Har ei uke til før siste veiing på nettkurset og målet var å holde vekten i romjulen og det tror jeg at jeg klarer. Har ikke engang logget inn i ferien og det var igrunnen deilig :P/>/> Sålenge det bare er en ukes tid går det greit å skeie ut. Har jo faktisk gått ned flere kilo i adventtiden! Skulle gjerne fotsatt på nettkurset hos Fride for jeg er veldig fornøyd med hennes oppfølging men nå er jeg blakk og har mang kommende utgifter framover så må nok bremse litt på økonomien. Men har jo klart å gå ned før uten kurs så greier det igjen, kom meg i alle fall over vektterskelen 80kg og det greide jeg ikke på egen hånd så kurs var verd det ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt jobbet Koala...

DU klarer å jobbe videre uten kurs... Jeg skal gjøre det samme.... skal i alle fall prøve det. Bruker dere her inne som mine hjelpere :) Vi får backe hverandre opp :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ble oppgang pga søtmat og saltmat på meg også totalt sett i nyttårsrusen (ikke alkohol, men gleden over et nytt år) :blink: Av en eller annen grunn kjøpte vi en stor konfekteske dagen før nyttårsaften og delte den på to...over tre dager, i tillegg til en stor kake - også bakt på lille nyttårsdag...fordelt på to - over nesten en uke. Hallo, liksom, dét er ikke spesielt GR eller hverdagslig :angry:

 

Wellwell, har ikke registrert heller disse dagene, så hva som har vært "innafor" og hva som ikke har vært det blir ren gjetting (men er nok en grunn til at jeg ikke har registrert). Går altså på kontoen Annerledesdager - ikke spesielt imponert over valgene, slettes ikke best mulig...og jeg tar hverdagene som kommer nå fra mandag av i mot med åpne armer - jeg trenger RUTINER, åpenbart!

 

Greit nok, har gått på vekten hver dag - og det er bra, da later jeg ikke som jeg ikke skjønner hva som skjer/har skjedd, og snur vel i tide til at jeg skal komme ca på rett kjøl i løpet av januar. Regner dette mer som unødvendig tull enn glipp, har ikke vært fullstendig tankeløs egentlig, hver eneste dag har et par måltider vært blant mine faste og ferdig utregnede, så...det er håp for meg, altså :)

 

Fortsetter heldigvis månedstrådene mine på 10-20 forumet, gøy du er med der også, noris! Kjempelurt i alle fall for min del å se det på trykk hva jeg driver med fra uke til uke, ikke noe strutsehode i sanden og glemme å være flink fremover - i dag SKAL de siste julekakene gå på hodet ut av huset, nå er det 10g Lindt hver kveld hvis jeg vil, jeg trenger ikke noe annet.

 

Kjekt å ha dere her inne også på nyåret, noris og koala! Hvordan går det med dere, sonar, Gullmedaljekandidaten og Fiffigfrøken? Kommet dere sånn passe greit gjennom alle desembers fristelser? Håper dere har hatt en fin tid, fått senket skuldrene sammen med familie og venner og stunder med fred og ro :)

 

Klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...