Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Juni72.... Det innlegget ditt var nesten som om jeg skulle ha skrevet det selv.. hihihi... kjente meg sånn igjen.... Her har det vært noen gode og kloke valg, men jammen noen mindre kloke og dårlige valg. Det er helt sikkert. Jeg har heller ikke registrert de siste ukene og heller ikke hatt rutine på dagene. Det er det som virker for meg også. Men EN ting skal vi aldri glemme.... vi er like gode uansett hvilke valg vi tar.... Jeg er god nok selv om jeg noen ganger tar valg som ikke er helt gode FOR meg.... Så lenge jeg ikke tar de dårlige valgene hele tiden.... JEg er god nok selv om jeg ikke alltid føler meg god. Jeg er god nok for dem rundt meg uansett. DET skal være mitt nyttårsforsett..(jeg skrev først nyttårsforett.. som igjen kunne forveksles med nyttårsforrett.. hehehe) JEg liker egentlig ikke nyttårsforsetter, men etter å ha lest en artikkel om Per Fugelli, så vil jeg prøve å si til meg selv så ofte jeg kan.... JEG ER GOD NOK!! og det, mine venner... er dere også :)

 

Når jeg tenker meg om er det alt for få Per Fugellier i dette landet... Flere skulle våget å tale i mot alt det som samfunnet... eller hvem det er som bestemmer... sier eller mener.... JEg liker at han snakker fra leveren og jeg synes han har mye fornuftig å si. Det jeg liker aller best er at han sier det på en måte som hvermansen forstår. Jeg håper det gav noe mening midt i natten... uansett jeg er god nok... hehehehe

 

Nå må denne damen få litt søvn... ( det burde visst også vært et nyttårsforsett.... men jeg driver jo ikke med nyttårsforsetter.. hehehe)

Jeg lurer også på hvordan det går med resten av gjengen her inne!! Håper dere snart gir lyd fra dere :)

 

PS. taos, du må gjerne gi lyd fra deg... her er vi åpne for mye. Husk.. Du er god nok... uansett :)

 

Klem i natten fra noris, som er litt i det filosofiske hjørnet... ;) ;) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noris, nok en natterangler, altså :)

 

Var nok i seng litt før deg, men ikke mye - fått en ny dille, så sitter og pusler med litt håndarbeid foran TVn hver kveld...og det blir seeent, hver kveld. :blink: Men, nå er det tilbake til hverdagen og rutiner fra i morgen av, så da blir det orden på saker og ting, tenker jeg :D Og tidlig kvelden i dag, bør det bli.

 

Ja, vekta talte sitt her for et par dager siden, men voldsomme svingninger i begge retninger har jeg jo opplevd før, og det utenom desember- og nyttårsrus - så tar det ikke så tungt at det ble et glimt av 83-tallet én dag etter nyttår, i dag var det tilbake på 81,6 - back on track, og dét tross alt etter ostefat OG ostekake på en lørdagskveld (pluss én Lindtbit (og en til)). Nok en gang ser jeg at jeg kan koooose meg med måte (tok ikke helt av i ostefatet, men spiste sakte og ikke minst NØT smaken og konsistensen).

 

Alle andre måltider utenom er som sagt fortsatt "standard og innafor GRtankegang", dermed kommer jeg i mål på sikt uansett - og lever visst etter mottoet Det er bra nok, dette :)

 

Litt mer aktiv i dag, og få unna ting og tang, så er samvittigheten god også på dét området (og trimpoeng, vel, det blir sikkert masse trimpoeng neste uke - eller neste der igjen - null stress!)

 

Ha en fin søndag, noris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hørtes kjent ut.... Men husk; det er ikke det du spiser mellom jul og nytår som teller. Det er det du spiser mellom nyttår og jul som betyr noe! :lol:/>

 

Kjenner det er utrolig lett å venne seg til de gamle (u)vanene og vanskelig å komme i rett spor igjen, men tror jeg må "spise meg ned" igjen både på mengde og kaloriinnhold.

Siste kursdag i dag og -1,1kg var jo litt stusselig... Før jul var det jo -2,7 og uten julen ville det nok vært enda mer. Men ingen vits i å grine over spiste kalorier! Bare å komme seg i sadelen og jobba pau!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Dere har så rett så rett Juni72 og koala. Jeg ser jo at det er vanskelig å få til en permanent livsstilsendring... Mye lettere å følge i det vante gamle sporet der man spiser hva man vil... hehehe... men det er ikke det som er mest tilfredsstillende i lengde. Vi har jo nådd sååå langt, og kan ikke gi opp nå. selv om jeg i alle fall kan si til meg selv at jeg har gjort en god jobb... så vet jeg inderst inne at jeg har langt fra nådd målet mitt. Jeg er heller ikke fornøyd med resultatet. Ikke misforstå... jeg er veldig fornøyd med det jeg har klart å oppnå siden jeg startet med livsstilsendringen min, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme forbi kneika jeg er i eller på nå... hehehe....( får ikke håpe noen norsklærere leser dette... hehehe)

Uannsett så akter jeg ikke å gi opp nå. Jeg fortsetter i samme spor som jeg vet har lykkes tidligere.... Det MÅ jo løsne før eller siden...

Vel nå er det i alle fall mer hverdager.... Min sønn er blitt 19 år denn euken og nå er det siste besøk i den forbindelse i dag. Da blir det normale dager uten søtsaker fra nå av. Det er ikke alltid like lett å si nei takk, selv om jeg har bestemt meg på forhånd... Kanskje jeg skal bruke 5 min før jeg skal avgårde på forening eller andre plasser der jeg vet at jeg kan bli fristet.... Bruke 5 min på å gå gjennom hva jeg skal gjøre hvis sånn eller sånn. Lage meg en liten strategiplan slik at jeg ikke skal sprekke totalt.... Det er kanskje der jeg mangler noe i forhold til endring. Jeg må også tenke gjennom ( igjen) what`s in it for me? Hva har jeg igjen for å drive med denne livsstilsendringen? Er det verdt det? hvorfor gjør jeg dette? nÅr jeg enda en gang svarer på disse spørsmålene, så finner jeg kanskje ny motivasjon til å fortsette. Det hadde jo selvfølgelig vært litt motiverende å se at det viste litt mer på vekten også... men som sagt tidligere..... jeg får bare holde ut, så løsner det vel til slutt...

Jeg var på vekta i går og den har gått opp 100gram. Nå er det fult fokus frem til neste uke... Kan ikke si at jeg gleder meg til å gå på vekta, men det blir i alle fall spennende... hehehehe...

 

Ha en strålende helg alle sammen... og det hadde vært kjekt med livstegn fra dere andre også.... Hvordan går det med dere?

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Dere har så rett så rett Juni72 og koala. Jeg ser jo at det er vanskelig å få til en permanent livsstilsendring... Mye lettere å følge i det vante gamle sporet der man spiser hva man vil... hehehe... men det er ikke det som er mest tilfredsstillende i lengde. Vi har jo nådd sååå langt, og kan ikke gi opp nå. selv om jeg i alle fall kan si til meg selv at jeg har gjort en god jobb... så vet jeg inderst inne at jeg har langt fra nådd målet mitt. Jeg er heller ikke fornøyd med resultatet. Ikke misforstå... jeg er veldig fornøyd med det jeg har klart å oppnå siden jeg startet med livsstilsendringen min, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme forbi kneika jeg er i eller på nå... hehehe....( får ikke håpe noen norsklærere leser dette... hehehe)

Uannsett så akter jeg ikke å gi opp nå. Jeg fortsetter i samme spor som jeg vet har lykkes tidligere.... Det MÅ jo løsne før eller siden...

Vel nå er det i alle fall mer hverdager.... Min sønn er blitt 19 år denn euken og nå er det siste besøk i den forbindelse i dag. Da blir det normale dager uten søtsaker fra nå av. Det er ikke alltid like lett å si nei takk, selv om jeg har bestemt meg på forhånd... Kanskje jeg skal bruke 5 min før jeg skal avgårde på forening eller andre plasser der jeg vet at jeg kan bli fristet.... Bruke 5 min på å gå gjennom hva jeg skal gjøre hvis sånn eller sånn. Lage meg en liten strategiplan slik at jeg ikke skal sprekke totalt.... Det er kanskje der jeg mangler noe i forhold til endring. Jeg må også tenke gjennom ( igjen) what`s in it for me? Hva har jeg igjen for å drive med denne livsstilsendringen? Er det verdt det? hvorfor gjør jeg dette? nÅr jeg enda en gang svarer på disse spørsmålene, så finner jeg kanskje ny motivasjon til å fortsette. Det hadde jo selvfølgelig vært litt motiverende å se at det viste litt mer på vekten også... men som sagt tidligere..... jeg får bare holde ut, så løsner det vel til slutt...

Jeg var på vekta i går og den har gått opp 100gram. Nå er det fult fokus frem til neste uke... Kan ikke si at jeg gleder meg til å gå på vekta, men det blir i alle fall spennende... hehehehe...

 

Ha en strålende helg alle sammen... og det hadde vært kjekt med livstegn fra dere andre også.... Hvordan går det med dere?

 

Klem noris :)/>

 

Vet du, noris, det høres ut som en veldig lur plan, å mentalt stålsette seg for omfanget av kaloriinntak FØR en annerledesdag - planlegging ER alfa og omega, sånn er det bare...oss på "egenhånd", da faller det raskt tilbake til eldgammelt mønster. Så lenge du fortsetter å prøve, og ikke gir opp, så VIL det bli resultater av det!

 

Har litt "treg" start selv på nyåret, men selv om jeg ikke føler meg superflink, så registrerer jeg at jeg tar litt bedre valg enn jeg ville gjort før - egentlig i de aller fleste situasjoner. MEN samtidig også at jeg må i gang med registrering igjen for å virkelig få skikkelig dreis på hverdagene - på egenhånd så går det trått og består av mye synsing og mindre peiling (men litt mer peiling enn før :)). Litt "matlei" (som om dét går an) og litt mer fysete enn i fjor (utenom desember, kanskje), men ser for meg at det kjapt endrer seg i mer positiv endring når registrering og god planlegging kommer på plass.

 

Synes vi er flinke, jeg! :D Det blir et fint år å gå enda mer ned sammen, hurra :)

 

Ja, veldig gjerne få høre fra dere andre, sonar, Gullmedaljekandidaten og Fiffigfrøken - håper dere har det bra!

 

Klem - og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Jeg ser at jeg sliter litt med å få i meg nok grønnsaker enkelte dager. Noen dager spiser jeg veldig mye grønt, mens noen dager får jeg nesten ikke i meg noe! I dag har jeg for eksempel hatt risgrøt til middag. Hadde to gulrøtter med på jobben og hadde litt paprika til lunsj. Men så har det vært ca stopp... I går var det veldig mye... men da registrerte jeg ikke maten. Det gjorde jeg i dag. Nå har jeg liksom ikke sjans til å nå kostholdscore på 10. Hvis jeg skal ha nok fett og grønnsaker, så ryker jeg på kalorier...

Her må man holde fullt fokus hele tiden. Jeg ser at jeg har flere utfordringer. Det ene er å få i meg nok fett (tro det eller ei) og grønnsaker.

 

Jeg har funnet en kvelds som kan stille behovet mitt for sjokolade. Jeg har vært inne på bloggen til bakekona.no og fått litt inspirasjon. Hun har lagt ut en oppskrift på en liten rett som er sunn og riktig god. Jeg har funnet min versjon

40 gr Havregryn (lettkokt)

80 gr Skummetmelk

1 beger yoplait vanilje

1 ts kakao

Bland alt sammen i et gammelt rengjort syltetøysglass og sett i kjøleskapet natten over. Det går fint an å lage flere porsjoner samtidig og la dem stå i kjøleskapet. Dette synes jeg er godt og mettende. Det gir en liten sjokoladesmak, synes jeg...

 

Noen tips om hvordan få i seg mer grønt??

 

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat til lunsj?

 

Juicepresse og lage seg grønnsaksjuice?

 

Grønnsaksuppe til kvelds! Min favoritt, en kopp buljong og en skål full av frossen grønnsaksblanding kokes i mikro, ja-mat alt sammen og får full pått på grønnsaker.

Men kurslederen min sa at jeg ikke skulle henge meg sånn opp i scoren for hun så at jeg spiste sunt og variert selv om enkeltdager er andeledes. Det er underskuddet du går ned av sa hun. Og at de regnet alt over 7 som "bra score".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips, noris og koala!

 

Ikke flinkest med dypdykk i grønnsaksskuffen jeg heller, dessverre...har det på øvingskontoen sammen med økt fysisk aktivitet - men som alltid har jeg goood tid til å innføre nye, gode vaner, må begynne i det små så jeg opplever mestring uansett hvor lite jeg gjør, det funker godt for meg :)

 

Hmmm, funderer på juicepresse selv, men samtidig så er det rimelig fullt både i skap og kjøkkenbenk - må vite at jeg får brukt den først, tror jeg. Får sjekke om jeg kjenner noen som har en og få litt smaksprøver, kanskje ;)

 

Hadde en fin opplevelse i morges, surret med dagene og trodde det var tirsdag - gjett om jeg ble fornøyd da jeg skjønte at det var onsdag - ukesveiing - og jeg har passert delmål 3 :D

 

19 kilo har jeg altså vinket farvel til siden mai i fjor - dærskern! Nå gjelder det å ikke hvile på laurbærene, men tråkke traust og trutt videre på veien nedover til hva enn som ender opp med å bli trivselsvekt(belte - skal visst ha en 2-3kg i begge retninger å gå på, har jeg lest et sted).

 

Har helt glemt å regne ut hva som er kalorimengde på hold vekten (eller, har vel utregninga et sted, men lenge siden jeg har telt og vurdert slikt, gitt) - men først ca 5 kg til ned før det er Hold vekten-jobbbing som skal til pers.

 

Har lest meg opp på min gamle tråd - og masse rundt i forskjellige, litt eldre og avsluttede tråder - forbereder mentalt så godt jeg kan så det ikke blir et stort sjokk å skulle stabilisere igjen.

 

Men aller først skal jeg komme inn i en skikkelig god rutine igjen, med registrering så jeg vet hva som går inn gapet i løpet av en dag og en grei fordeling matvaregrupper jeg BØR ha daglig/ukentlig. Uten kostholdsscore så blir det mest synsing, men har fungert fint til nå :)

 

Skulle bare svare og si hei - og så denne ranten, da gitt!

 

Jaja, fint å ha dere her inne, jenter! Lykke til med grønnsaksinnføring, noris!

 

Ha en fin midtukekveld!

 

Er dere i periferien, Fiffigfrøken, sonar og Gullmedaljekandidaten? Hadde vært hyggelig å høre hvordan det går med dere! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har prøvd juicepresse. Jeg fikk låne en for å se hvor mye den ble brukt. Det var kult med en gang, men det ble mindre interesse av å bruke den etter hvert.

Jeg tror nok at jeg må ha FOKUS på grønnsaker. At jeg gidder å skrelle gulrot og kålrot å skjære i staver til å knaske på. Skjære opp agurk, paprika og legger det i et syltetøsglass sammen med cherrytomater.

 

JEg får se hva som skjer... Nå er jeg bare en liten tur innom. Jeg får skrive mer siden...

Gratulerer med flott resultat, Juni72 :)

 

Klem noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Fantastisk bra :D/>

 

Bra tips, noris og koala!

 

Ikke flinkest med dypdykk i grønnsaksskuffen jeg heller, dessverre...har det på øvingskontoen sammen med økt fysisk aktivitet - men som alltid har jeg goood tid til å innføre nye, gode vaner, må begynne i det små så jeg opplever mestring uansett hvor lite jeg gjør, det funker godt for meg :)/>

 

Hmmm, funderer på juicepresse selv, men samtidig så er det rimelig fullt både i skap og kjøkkenbenk - må vite at jeg får brukt den først, tror jeg. Får sjekke om jeg kjenner noen som har en og få litt smaksprøver, kanskje ;)/>

 

Hadde en fin opplevelse i morges, surret med dagene og trodde det var tirsdag - gjett om jeg ble fornøyd da jeg skjønte at det var onsdag - ukesveiing - og jeg har passert delmål 3 :D/>

 

19 kilo har jeg altså vinket farvel til siden mai i fjor - dærskern! Nå gjelder det å ikke hvile på laurbærene, men tråkke traust og trutt videre på veien nedover til hva enn som ender opp med å bli trivselsvekt(belte - skal visst ha en 2-3kg i begge retninger å gå på, har jeg lest et sted).

 

Har helt glemt å regne ut hva som er kalorimengde på hold vekten (eller, har vel utregninga et sted, men lenge siden jeg har telt og vurdert slikt, gitt) - men først ca 5 kg til ned før det er Hold vekten-jobbbing som skal til pers.

 

Har lest meg opp på min gamle tråd - og masse rundt i forskjellige, litt eldre og avsluttede tråder - forbereder mentalt så godt jeg kan så det ikke blir et stort sjokk å skulle stabilisere igjen.

 

Men aller først skal jeg komme inn i en skikkelig god rutine igjen, med registrering så jeg vet hva som går inn gapet i løpet av en dag og en grei fordeling matvaregrupper jeg BØR ha daglig/ukentlig. Uten kostholdsscore så blir det mest synsing, men har fungert fint til nå :)/>

 

Skulle bare svare og si hei - og så denne ranten, da gitt!

 

Jaja, fint å ha dere her inne, jenter! Lykke til med grønnsaksinnføring, noris!

 

Ha en fin midtukekveld!

 

Er dere i periferien, Fiffigfrøken, sonar og Gullmedaljekandidaten? Hadde vært hyggelig å høre hvordan det går med dere! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har prøvd juicepresse. Jeg fikk låne en for å se hvor mye den ble brukt. Det var kult med en gang, men det ble mindre interesse av å bruke den etter hvert.

Jeg tror nok at jeg må ha FOKUS på grønnsaker. At jeg gidder å skrelle gulrot og kålrot å skjære i staver til å knaske på. Skjære opp agurk, paprika og legger det i et syltetøsglass sammen med cherrytomater.

 

JEg får se hva som skjer... Nå er jeg bare en liten tur innom. Jeg får skrive mer siden...

Gratulerer med flott resultat, Juni72 :)/>

 

Klem noris

 

Ja og det viktigste er jo å ha et i hus :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koala... Jeg leverte hele juicepressen tilbake. Den ble bare stående å oppta plass. Veldig greit om den er i daglig bruk, men ellers så er det en stor maskin som tar mye plass.

 

Men det går fint an å spise grønnsakene også. Har nå de to siste dagene skrellt gulrøtter og kålrot ved frokosten og tatt med meg på jobben. Skjærer også opp agurk og paprika til å ha med meg i lunsjen. I tillegg har jeg med meg litt cherrytomater og noe frukt. Det forsvinner jammen med i løpet av dagen. Det gir god uttelling på scoren. Jeg vet at det er bra med en score som er over 7, men det har gått litt sport i å få 10 hver dag. Det går jo ikke alltid, men det er greit å prøve.

 

Jeg har en følelse å være på Hold Vekten-kurs... 100gram ned denne uken... Det er ikke særlig å skrive hjem om, men det er nedgang. Nå ble jeg jammen meg kvitt de 100 jeg la på meg forrige uke. Kjenner jo at en har lyst å gi litt opp noen ganger, men jeg vet jo at det i alle fall ikke nytter. Da kommer fort kiloene på igjen. Det er litt demotiverende å stå så i ro som jeg har gjort. Mener det er flere måneder med resultater rundt der jeg er nå. Phu... Egentlig burde jeg være veldig stolt av meg selv for at jeg ikke har gitt opp allerede....

Håper snart det blir noen resultater.

Klem noris :)/>/>

Endret av noris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er en gammel traver her inne, med noen få oppturer (nedgang i vekt) og mange nedturer (stillstand, oppgang i vekt). Det er dessverre bare slik det er blitt. Men nå er det nok. Det er nok med dårlig selvbilde, omveier fra speil, unngå å bli tatt bilde av og salte, bitre tårer over en feit kropp. Det er patetisk. Ikke å være feit, det er ikke patetisk, men å være mistilfreds. Da er det to valg; gjør noe med det, eller bli tilfreds der du er!

Man er ikke et dårlig menneske selv om man er tykk og ikke får på seg klærne sine, men når man stadig går å sutrer og klager, blir sur og tung i humøret pga mistilfredshet, ja da bli det for dumt!

 

Har startet såååå uendelig mange ganger. Har startet tråder her inne, blitt med på tråder, men aldri har det vart lenge, og aldri har resultatet blitt som de skisserte målene.

Nå velger jeg å starte enda en tråd, og den skal bli den siste (har hørt det før...).

 

Var i helga på bytur og skulle kjøpe klær. Er jo så mye fint. Gensere gikk passelig greitt. Fant noen gensere kroppen min kan kle. Men fant ikke en eneste kul bukse som passer min kropp. Ble så skuffa, selv om det langt ifra kom som noen bombe. Enden på buksevisen ble at jeg kjøpte meg en bukse på zizzi. DET er første og siste gang!

 

Jeg begynte trening for 2 mnd siden, og er kommet godt i gang. Har 3 økter i uka. Her blir det gåturer som alltid inneholder motbakke og litt jogg. Det siste blir det forøvrig mer og mer av :)/>/>

Har også de siste 2 ukene fått inn litt styrke en gang i uka sammen med en venninne.

Dette gir motivasjon og mestringsfølelse.

 

Min store svakhet er ikke først og fremst maten; vi er en familie på 4, der to er små barn. Vi spiser vanlig sunn mat. Ungene har et strengt regime på godis. Men mor selv i huset følger noen andre regler. Og da skjønner dere vel at svakheten er, ja nettopp, godteri. Og først og fremst sjokolade!

 

Dette blir langt - her er mine tall og mål:

96 kilo

100 cm i midjemål

170 cm

30 år

 

Målsettingen er 26 kg bort! Har egentlig ikke noen tidsperspektiv på dette, men vil gjerne klare det ila 1 år! Delmål tar jeg etter hvert!

Delmål 1: KOMME IGANG

 

Metode:

Fortsette med trening ganger 3 pr uke.

Godis-spising midt i uka er forbudt. Kun litt på lørdag!

 

Noen som er med?

 

 

Jeg er med! Skal ned omtrent det samme som deg. Har tenkt 8-9 mnd fram i tid. Startet på aktiv GR-kurs i går og er klar for flere kurs og hold-vekten kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Skal ned omtrent det samme som deg. Har tenkt 8-9 mnd fram i tid. Startet på aktiv GR-kurs i går og er klar for flere kurs og hold-vekten kurs.

 

Hei viljesterk :)

Du er hjertelig velkommen til å delta på tråden... men tenkte jeg skulle si at vi har holdt denne tråden siden i alle fall mai 13. Det er noen få av oss som fortsatt holder koken. Du må gjerne delta sammen med oss som er igjen.

Så bra at du har bestemt deg og har startet på kurs. Vi er flere som ikke har tenkt å gi opp før vi har nådd målet vårt. Har du gått på GR-kurs før?

 

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Må bare skryte litt av meg selv... hehehehe.... Jeg stod opp klokken halv 7 i dag for å få i meg litt frokost før jeg møtte en venninne i svømmehallen kvart over 7. Svømte i 45 minutter og var veldig fornøyd med meg selv etterpå. I går hadde jeg kostholdscore på 10 og i dag er det fortsatt fullt fokus på maten. Her gir vi oss ikke.... :)

 

Ha en fortsatt deilig forblåst lørdag :)

 

Snakkes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koala og noris!

 

Fint med tilbakemelding på juicepressa, liker ikke å kjøpe noe som blir stående (sammen med alt det andre som tar opp plass...) - så kjekt å gå noen ekstra erfaringsrunder med seg selv først og unngå impulshandling (var faktisk inne på nettet og - hvis jeg hadde visst hvilken modell som ville vært best, så hadde jeg kanskje allerede bestilt en). Så lurt å låne maskinen på prøve, noris, de som har anbefalt veldig bruker sine hyppig, faktisk nesten daglig - går i tenkeboksen uansett, jeg.

 

Her i heimen har vi innført ny lørdagskos, plutselig heldilla på ost (litt kjeks/baguette) og mye grønnsaker og litt frukt. Kjøper et lite utvalg og virkelig nyter hver munnfull - dvs, både middag/kvelds/lørdagskos i ett (kan like sånne vinn-vinn situasjoner, hehe) I går orket jeg ikke engang Lindt'en min (men tok en drøy spiseskje vaniljeis m saus på - og fikk betale for i overkant stort meieriinntakk med litt mageknip etterpå. Så, null iskrem neste lørdag :)

 

Velkommen, viljesterk! Bare å slenge deg med, vi blir her inne en laaaang stund ennå, vi :) Tipset er å surfe rundt på alle GRtrådene som virker interessante og slenge deg med der det er mest liv og minst sjanse til at folk forsvinner etter at januarforsettmotivasjonen forstummer - kjedelig, men dessverre sant. Det er ikke lett å endre livsstilen - eller, det vil si, det ER faktisk lett, men det krever at en starter OG at en fortsetter å gjøre små endringer fra det gamle livet som førte til vektøkningen, og aldri gir opp uansett hindre underveis. Heia, heia, uansett! :D

 

noris, imponerende med grytidlig svømmetrening og kostholdsscore 10! Har kommet så smått i gang med faste styrkeøvelser (2 øvelser og 1 strekk) minst en gang per dag (holdt på i ca tre dager, så vi snakker ikke innarbeidet vane ennå, må bite meg fast i treningsmatta her - fort gjort å synes det er kjedelig - MEN, merker en effekt allerede, så det hjelper på motivasjonen). Får fortsatt ikke somlet meg til å registrere måltider, tenker jeg trår til med det hvis vektnåla stagnerer eller kryper feil vei igjen. Er uansett for øyeblikket på vei ned etter desember/nyttårs-gildet :D (og slurer opp og ned rundt delmål 3 - men det er jeg godt vant med, denne kroppsvektvinglinga rundt et tall...tar det med stoisk ro, det vil på sikt gå i riktig retning for godt, det har jeg erfart mange ganger nå - mottoet er fortsatt: NULL STRESS og DET TAR DEN TIDEN DET TAR så lenge jeg tar de beste mulige valg for meg selv).

 

Ha en strålende søndag, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

noris, imponerende med grytidlig svømmetrening og kostholdsscore 10! Har kommet så smått i gang med faste styrkeøvelser (2 øvelser og 1 strekk) minst en gang per dag (holdt på i ca tre dager, så vi snakker ikke innarbeidet vane ennå, må bite meg fast i treningsmatta her - fort gjort å synes det er kjedelig - MEN, merker en effekt allerede, så det hjelper på motivasjonen). Får fortsatt ikke somlet meg til å registrere måltider, tenker jeg trår til med det hvis vektnåla stagnerer eller kryper feil vei igjen. Er uansett for øyeblikket på vei ned etter desember/nyttårs-gildet :D/> (og slurer opp og ned rundt delmål 3 - men det er jeg godt vant med, denne kroppsvektvinglinga rundt et tall...tar det med stoisk ro, det vil på sikt gå i riktig retning for godt, det har jeg erfart mange ganger nå - mottoet er fortsatt: NULL STRESS og DET TAR DEN TIDEN DET TAR så lenge jeg tar de beste mulige valg for meg selv).

 

Ha en strålende søndag, alle sammen! :D/>

 

Jeg leste på en annen tråd om et 100 dagers ett eller annet. Det gikk i alle fall ut på å øke treningen i 100 dager frem i tid. At en gjør litt hver dag og til sammen blir det bra. Jeg har startet i dag med noen minutters styrketrening på gulvet foran tv mens jeg kikket på skiskytingsstafett. Det ble ikke mange minutt, men det ble mer enn ingenting. Det får være mitt mål til å begynne med. Jeg sitter mye stille og tenker at litt er bedre enn ingenting. Håper på en spasertur også i dag. Vi får stå på sammen og gjøre litt for helsa vår og så må resultatene komme etter hvert.

Nyt søndag og fri!!

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er bare "litt" treg av meg... hehehehe..... jeg har endelig funnt ut hvordan man legger inn egne oppskrifter her på GR.... Så står det at vi kan dele oppskrifter med andre... men det vet jeg IKKE hvordan man gjør. Noen som vet? Tips mottas med takk... hehehe.. :)

God natt fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noris!

 

Har også lest om 100dagers-greia, har den i bakhodet nå som jeg er på fjerde dagen (tredje?) med to styrkeøvelser, og faktisk fikk gått en 30minutters tur i går - tror det er første tur siden november, jaja. Hadde tenkt å lage meg en liste...eller, dvs, har et innlegg i Trim og trening-tråden Motivasjonstråd for januar (elns) - glemte helt å skrive inn der! Da gjør jeg det ;) Liker best å sette i gang med noe når jeg føler meg litt mer overbevist om gjennomføringsevnen, men hvis jeg ikke legger så stor prestisje i å fullføre de 100 dagene i første omgang, så får det heller være en positiv overraskelse om jeg gjør det, hehe - unngå stressfaktorer for enhver pris, that's me!

 

Legge inn egne oppskrifter? Må man være gullmedlem da, kanskje? Fant ingenting her, jeg da - men hvis du har en "adresse" på oppskriften din, så kan du kopiere den og legge den inn, kanskje? Har ingen anelse, gitt!

 

Prøvde forøvrig en ny suppeoppskrift, fant den inne på Skrulle sin tråd fra 2008 - vi voksne var i alle fall hellig overbevist om at dette var en god ting, tømte hele gryta! Er visst fra en kokebok som heter "the Soup Bible":

 

meksikansk suppe og i den er det bare løk, tomater og bønner med deilige kryddere. Kjørt i food-prosessoren og servert med topping av avokado, limesaft, koriander og rødløk så er dette skikkelig nammenam. Relativt lite kalorier så kan spise masse, så nå er jeg god og mett og fornøyd.

 

Denne suppa er veldig enkel å lage, men beregn litt tid. Den skal moses, så er ganske grøtete i konsistensen. Her er oppskrifta fra ’The Soup bible’. Jeg bruker gjerne litt mer av alle krydderne samt mer hvitløk! Tilpasser slik at jeg synes at det smaker godt. Dessuten er jeg ikke så nøye med tidene.

 

30 ml / 2 ss olivenolje

2 løk (hakket)

2 hvitløksbåter (hakket)

10 ml / 2 ts spisskummen

1.5 ml / ¼ ts cayennepepper (jeg bruker gjerne chillipulver!)

15 ml / 1 ss paprikapulver

15 ml / 1 ss tomatpuree

2.5 ml / ½ ts tørket oregano

 

400 g / 1 boks tomater

800 g / 2 bokser kidney beans (røde bønner? Hva heter det på norsk igjen? Gjerne i chillisaus hvis du kan finne det. Hvis ikke må de skylles før bruk)

900 ml vann

Salt og svart pepper has i etter smak

 

Guacamolesaus

2 avokado, kuttet i biter

1 liten rødløk, fint snittet

1 grønn chilli, fint snittet og ta ut frø(kan sløyfes eller ha i litt mindre hvis det blir for sterkt)

15 ml / 1 ss snittet fersk koriander

Saft av 1 lime

 

Suppa:

Varm oljen i ei stor gryte/panne og ha i løk og hvitløk. Fres i 4-5 min til løken er myk. Tilsett spisskummen, cayenne/chillipulver og paprika og fres i ett minutt. Tilsett tomatpure og oregano, rør litt. Deretter tomater, bønner og vann. La det koke opp og så småkoke i 15-20 min. La det kjøle litt og mos suppa slik at den er glatt (det blir små bønnebiter i den og den har en litt fæl farge). Ha tilbake i gryta – varm opp. Ha i så mye salt og pepper du synes trengs.

 

Guacamolen:

Bland alt sammen og legg litt på toppen i suppa.

 

Kan ha tabasco i den, servere med kesam/rømmeklatt og brød ved siden av for de som skal ha en solid middag - holdt med suppe og garnityr for meg. Har ikke regnet ut kcalinnhold, men registrerer jo lite og ingenting for tiden, så tok ca halvannen skål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å kunne se temmelig langt tilbake i tid, nettopp fordi jeg har vært her inne på GRsidene og registrert vekt og tenkt tanker over flere år - for temmelig nøyaktig to år siden så registrerte jeg altså ukesvekta her inne: 80,3kg i uke 4 (2012) og i dag så jeg eksakt samme tall (uke 4 2014). Snakk om sirkelen som har bitt seg selv i halen, gitt!

 

MEN, og det er et STORT MEN, jeg både skal og bør ha lært av meg selv dengang da - fra uke 4 2012 peker GR-vektkurven her FEIL VEI, nemlig oppover! Så, det at jeg har lest mye i min egen tråd, spesielt rundt den perioden hvor fokuset så til de grader gikk ut vinduet, vil hjelpe meg til å unngå å havne i samme situasjon igjen. Jeg skal bryte den gamle sirkelen og lage en helt ny matematisk figur (om den finnes :)) *_______________* sånn, kanskje (gjennomsnittsgraf for 2015, hehe)? :lol:

 

Føler meg rolig og sindig nå, registrerer ikke kostholdet men holder et øye med retningen på gjennomsnittsvekta. Null stressfølelse selv om vi snakker toårs-"jubileum" for vektnivået (og det den gang gikk galt i tiden etterpå).

 

Hvorfor kommer ikke det samme til å skje nå?

 

#1 Null stress og har gitt meg selv all verdens tid på å nå målet, så lenge jeg fortsetter i samme stil som siden mai - se fremover og ta best mulige valg - både til hverdag og fest.

 

#2 Jeg nyter ALL mat jeg spiser, og det er ikke rart siden jeg bare spiser mat jeg liker og ikke minst koser meg ordentlig med. Rett og slett en "mindful eating"-holdning til kostholdet hvor jeg tar meg tid til å tygge og være bevisst på at jeg spiser når det er det jeg gjør - en supersjelden gang har jeg slukt et måltid, men da har jeg registrert at det ikke føltes riktig, en bra ting!

 

#3 Null stress også selv om jeg ikke engang har fått til gode treningsvaner - har det tilgode som et neste prosjekt for dette året og selv om jeg ikke er helt der ennå, så ser jeg faktisk frem til å få det til - MEN, nøktern også her; det SKAL være gjennomførbart og levelig for meg, ikke føles som en plikt og tvang - snikinnføring må vel til, men når jeg først er klar for en real satsing på snikinnføringen, da tyr jeg til PT-hjelp om det trengs (har spart belønningen for passering av delmål 2, gitt)

 

#4 En sjokoladebit hver dag, hvis jeg vil :D Jeg lever livet, hver dag!

 

#5 Null dårlig samvittighet for matinntak, uansett hva - et mindre godt valg i matveien er en erkjennelse og påminnelse om å ta et bedre valg neste gang, det har fungert helt fint. Kan nesten telle på én hånd siden mai i fjor de gangene jeg har følt meg stappmett - de er få! Stort sett ingen problemer med én lørdag i uka, men blir ikke hysterisk hvis en uke eller to har hatt flere annerledesdager enn hverdager (trenger det heller ikke, beviset så jeg jo på vekta i morges - alle "gamle" kilo er borte!)

 

Oppsummering så langt: fravær av stress og dårlig samvittighet har vært nøkkelen til godt resultat hos meg - med andre ord, jeg fortsetter med samme oppskrift til jeg når hovedmålet og jeg klarer å forbli der!

 

Inntil da er jeg GRforumsjente på min hals :D

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit å kunne se temmelig langt tilbake i tid, nettopp fordi jeg har vært her inne på GRsidene og registrert vekt og tenkt tanker over flere år - for temmelig nøyaktig to år siden så registrerte jeg altså ukesvekta her inne: 80,3kg i uke 4 (2012) og i dag så jeg eksakt samme tall (uke 4 2014). Snakk om sirkelen som har bitt seg selv i halen, gitt!

 

MEN, og det er et STORT MEN, jeg både skal og bør ha lært av meg selv dengang da - fra uke 4 2012 peker GR-vektkurven her FEIL VEI, nemlig oppover! Så, det at jeg har lest mye i min egen tråd, spesielt rundt den perioden hvor fokuset så til de grader gikk ut vinduet, vil hjelpe meg til å unngå å havne i samme situasjon igjen. Jeg skal bryte den gamle sirkelen og lage en helt ny matematisk figur (om den finnes :)/>/>) *_______________* sånn, kanskje (gjennomsnittsgraf for 2015, hehe)? :lol:/>/>

 

Føler meg rolig og sindig nå, registrerer ikke kostholdet men holder et øye med retningen på gjennomsnittsvekta. Null stressfølelse selv om vi snakker toårs-"jubileum" for vektnivået (og det den gang gikk galt i tiden etterpå).

 

Hvorfor kommer ikke det samme til å skje nå?

 

#1 Null stress og har gitt meg selv all verdens tid på å nå målet, så lenge jeg fortsetter i samme stil som siden mai - se fremover og ta best mulige valg - både til hverdag og fest.

 

#2 Jeg nyter ALL mat jeg spiser, og det er ikke rart siden jeg bare spiser mat jeg liker og ikke minst koser meg ordentlig med. Rett og slett en "mindful eating"-holdning til kostholdet hvor jeg tar meg tid til å tygge og være bevisst på at jeg spiser når det er det jeg gjør - en supersjelden gang har jeg slukt et måltid, men da har jeg registrert at det ikke føltes riktig, en bra ting!

 

#3 Null stress også selv om jeg ikke engang har fått til gode treningsvaner - har det tilgode som et neste prosjekt for dette året og selv om jeg ikke er helt der ennå, så ser jeg faktisk frem til å få det til - MEN, nøktern også her; det SKAL være gjennomførbart og levelig for meg, ikke føles som en plikt og tvang - snikinnføring må vel til, men når jeg først er klar for en real satsing på snikinnføringen, da tyr jeg til PT-hjelp om det trengs (har spart belønningen for passering av delmål 2, gitt)

 

#4 En sjokoladebit hver dag, hvis jeg vil :D/>/> Jeg lever livet, hver dag!

 

#5 Null dårlig samvittighet for matinntak, uansett hva - et mindre godt valg i matveien er en erkjennelse og påminnelse om å ta et bedre valg neste gang, det har fungert helt fint. Kan nesten telle på én hånd siden mai i fjor de gangene jeg har følt meg stappmett - de er få! Stort sett ingen problemer med én lørdag i uka, men blir ikke hysterisk hvis en uke eller to har hatt flere annerledesdager enn hverdager (trenger det heller ikke, beviset så jeg jo på vekta i morges - alle "gamle" kilo er borte!)

 

Oppsummering så langt: fravær av stress og dårlig samvittighet har vært nøkkelen til godt resultat hos meg - med andre ord, jeg fortsetter med samme oppskrift til jeg når hovedmålet og jeg klarer å forbli der!

 

Inntil da er jeg GRforumsjente på min hals :D/>/>

 

Ha en fin dag!

 

 

Gratulerer med en veldig viktig milepæl Juni72... :)

Du har jammen meg vært god. Hold ut sier jeg bare... Jeg akter å holde ut sammen med deg og resten av gjengen her inne.... hehehe....

Akkurat nå er jeg veldig misunnelig på deg som faktisk går nedover ( noe jeg unnerdeg av hele mitt hjerte..). Jeg står visst bom stille..... B) men veiedag i morgen, så får vi se... kanskje noen hundre gram den ene eller andre veien. Det hadde vært kjekt med et lite hopp nedover nå....

Kjenner at jeg ikke har alt for stor forventninger... spesielt ikke når jeg har perioden akkurat nå. Men i morgen er i morgen og i dag er i dag.

 

Det høres ut som om du har funnet en oppskrift som virker for deg.. og det er jo bare supert. Så lenge den er til å leve med på sikt kommer dette til å gå veien. Det er jeg sikker på. Null stress høres ut som en DRØM.

Jeg har litt dårlig samvittighet.... hehehe... eller det er vel en underdrivelse... så det holder... :blink: hehehehe..... STORT sett dårlig samvittighet hele tiden. Er det ikke maten jeg spiser, eller ikke spiser...( når det er sagt, så har den biten blitt noe bedre) så er det ting jeg skulle ha gjort, burde ha gjort og venner jeg skulle ha besøkt og som jeg ikke får tid til... Treningen jeg absolutt skulle gjort hver dag fordi "samfunnet" liksom forventer det av oss. Jeg er ikke vellykket om jeg ikke trener.... Jeg tar ikke vare på meg selv dersom jeg ikke trener... Jeg føler meg mislykket dersom jeg ikke lever opp til alle krav som jeg føler stilles til meg..... både som mor, kjæreste, kollega, venninne, søster, datter og så videre....

Noen ganger så kjenner jeg at jeg har mest lyst å melde meg ut av "samfunnet"... hva nå det er??.... og dra bort for å få fred og ro, slippe alt mas og kjas og forventninger om både det ene og det andre. Jeg er usikker på om det kanskje da bare hadde blitt andre forventninger, men jeg hadde i alle fall hatt litt mer ro i sinnet... tror jeg.... Kjenner at jeg har lyst å gjøre litt opprør mot alt stress og kav.... Jeg har lyst å være litt kjærringa mot strømmen... hehehe....

I min drømmeverden skulle jeg ikke jobbet så mye og ikke vært så avhengig av penger. Jeg skulel ønske at jeg kunne dyrek divers grønnsaker og frukt selv... slik at jeg kunne sørge for mitt eget forbruk. Hatt noen frukttrær og bærbusker og laget litt syltetøy og diverse.... Noen urter og poteter. I min drøm er dette veldig idyllisk... men jeg vet jo at det krever arbeid for å få dette til. JEg tenker likevel at det ikke er umulig.

Jeg har også tenkt på om jeg skal ha et kjøpefritt år.... men først når jeg har nådd den vekten jeg vil ha.... IKKE før. Heller bytte og få ting i stedet for å kjøpe. Når det er sagt, så bruker jeg ikke mange penger på klær i løpet av ett år. Det er i alle fall sikkert. Kanskje gjennomsnittlig 4000,- på ett år.

 

Vel jeg skulle egentlig bare svare kort på innlegget ditt, Juni72, så tok det visst litt av her... både med tanker om mat og livet ellers.

Ja, ja.... sånn er det vel bare noen dager... Nyt liver og kvelden videre...

 

PS: Har du vært på mindfulness-kurs, siden du tygger med mindfulness??

 

Klem noris :)/>

Endret av noris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel.... da var veiingen over for denne uken også. Det begynner å bli en lei vane at det er så godt som stillstand på vekten.... Jeg gikk ned hele100 gram til 86,4. Det er sure gram... Vet ikke hvorfor jeg ikke greier å gå ned, men det må jo snart løsne.... men det har jeg nå sagt veldig lenge.... Synes jeg gjør alt rett også. Har en kostholdscor som ligger tett opp under 10 på gjennomsnittet, så jeg spiser i alle fall rett.... Men kroppen tviholder på kiloene... dette platået SKAL jeg bort fra.... det får ta den tiden det trenger....

 

Uansett så er det snart helg... JIPPI.... Herlig med FRI... kjenner jeg gleder meg som en liten unge... hehehe.... Jeg skal være forsanger i kirken på søndag. Det er utrolig lenge siden. Skal bli kjekt å få synge litt... :) Skal forresten snart på korøvelse i kveld også... så det blir jo sang, det er ikke det... men det er lenge siden jeg har sunget alene....

VEL, Nyt kvelden jenter, så snakkes.... eller tastes vi snart :)

 

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann alle dere der ute... :)

 

Hvordan står det til??

 

Jeg har igjen hatt hele 100 gram nedgang den siste uken.... Så det betyr at jeg står stille og begynner å bli veldig lei hele denne platformen jeg har havnet på.... Hvor lenge kan jeg forbli her, tro???

 

Er veldig spent på hvordan dere andre har det...

 

ha en herlig fredagskveld, jenter :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo her, noris :)

 

Sammen med vinglevekta mi og "den tiden i måneden" så tyvstartet jeg februar ved å registrere inn ca 1600kcal i går - første gang siden før jul, tror jeg! Siden det kjentes ut som innstramming i kostholdet, så var det vel det...litt sultfølelse - men det kan jo ha med å gjøre at jeg ikke var spesielt flink til å planlegge dagen og det ble litt senere enn tenkt på jobb. Redningen var heldigvis 1/2 porsjon GR meksikansk tacosuppe i rest og ferdiglagde hamburgerbrød (også GR) rett fra frysa og GRburger m ovnsbakte poteter er en trygg og fin og GOD og mettende rett, så ingen grunn til å spise av 1/2 marsipanrull som ligger i kjøleskapet etter jula...og egentlig ikke har fristet særlig før i går.

 

Fredag og standhaftig, altså, i dag er det annerledesdag nr 1 i løpet av helgen (av 2), så får bare prøve å registrere så godt jeg kan disse to dagene så jeg ikke hopper av dén karusellen før jeg har innarbeidet rutine på det igjen.

 

Liker sjelden å legge opp til skuffelser på egne vegne, så sitter laaangt inne å skrive 7-tallet som målsetning i februartråden inne på 10-20 :blink: siden det godt kan være at kroppen vil vingle rundt 80-tallet hele måneden for alt jeg vet...hmmmm, men 100g lavere enn 80,0 er jo 79,9, så er små marginer her, gitt :) Pinglete å sette opp 300g ned som mål på en måned - samtidig så vet jo du alt om stillstand for øyeblikket, noris, så sånn sett skal jeg være GLAD for å gå ned tre ganger så mye i februar!

 

Vel, får se hva fingrene til slutt taster inn der, skal inn og registrere inn tallene mine nå snart! ;)

 

Håper du finner ut av dette platået ditt, men vit at du er superflink som holder stand og ikke gir deg! I alle fall ingen ekstra kilo å ta tak i før du går videre ned - DET er en bragd (og her inne på GRforumene er det mange som kan skrive under på det, ja)!

Kjør på med samme mengde eller ekstra fokus - så om ikke det løsner helt i februar, så kanskje i løpet av mars?! Positiv vinkling=null stress=null vektøkning pga stress, ihvertfall! :D

 

Vi tar februar ved hornene, gjør vi ikke?! :D

 

Heia oss - og heia også til dere der ute i periferien og kanskje snart her inne igjen(?) - Gullmedaljekandidaten, Sonar og Fiffigfrøken! Dere er savnet og håper det går bra med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Ja, det er godt å holde "koken"...

Må si jeg har vært på nippet til å gi opp flere ganger... når jeg følger GRprinsippene og vekten står bom stille.... Men nedgang er jo nedgang... samme om det er bare noen 100 gram... hehehe.... Jeg har nå lagt inn et mål om 1 kilo for februar.... så håper jeg at jeg kan nå det målet.... Dersom det løsner, så kan det kanskje også bli 2... hehehehe.... vi får vente å se når februar er over...

Akkurat nå er det pakking av ting og tang vi har tatt med oss i midlertidig bolig... Vi skal ikke hjem, men i ny midlertidig bolig, siden denne boligen visstnok var fullboket fra neste uke. Dette fordi det har vært null tilbakemelding på når hjemmet vårt blir ferdig. MEN... her får vi prøve å holde fokuset på den positive siden... Det blir nok bra til slutt...

 

Så har jeg funnet ut at jeg ikke kan spise yoplait yohurt lenger. Det er jo maisstivelse i utrolig mange produkter.... og når man klør seg til blods av mais og egg.... så er det mye som må vekk fra kosten.... Jeg har vært litt sløv med å lese innholdsfortegnelse på ting og tang.... men nå vil jeg ikke klø mer... så da er det bare til å sette igang å lese... hehehe... Det resulterer jo i at jeg må tanke alternativt igjen når jeg skal ha i meg nok melkeprodukter i løpet av en dag. Jeg likte så godt den nye sitronyohurten til Yoplait.. og tenkte jeg kunen prøve å lage min egen variant med yoghurt naturell. Jeg presset en 1/3 sitron og tilsatte noen spiseskjeer med yoghurt. Deretter hadde jeg sukrin melis oppi til jeg syntes det var passe spiselig. Det ble ikke så verst....

 

I går laget jeg min egen bounty sjokolade... Etter oppskrift fra bakekona.no Jeg er ikke spesielt glad i bouty, faktisk, men denne ble supergod... og er et godt alternativ når søtsuget melder seg. Det er ikke kalorifritt, men det er sunnere enn en vanlig bounty.. og du vet hva som er i det du spiser...

 

Det er godt du Juni72 holder stand her inne sammen med meg...... og så synes jeg du gjør en fantastisk jobb med månedstrådene. Godt jobbet :)

 

Jeg er også nysgjerrig på hvordan det går med dere andre som har vært med her.... Jeg håper dere har det bra og at dere fremdeles har godt fokus både på mat og trening i hverdagen...

 

Stor klem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...