Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Hei igjen :)

 

Etter en uke i ny heim har jeg gått ned 200 gram. Men det er ikke overraskende.. Jeg har hatt flere dager der jeg ikke har holdt helt styr på alle kalorier.

I kveld er det 40 årsdag for min svigerinne og da blir det Thaimat. Det er veldig godt og jeg er redd det blir litt mer enn GR godkjenner... men det er ikke hver dag og da er det greit :)

Kanskje det blir litt dansing, men med denne kroppen er det ikek så lett å bevege seg. Jeg får se hva det blir til..

 

Jeg er med i en sanggruppe. VI synger acapella swing og jazz og skal overraske bursdagsbarnet med litt sang. Det blir min gave til ei som har alt og som kan kjøpe det hun vil. En overraskelsesang og hjemmestrikkede sokker pluss en flaske vin. Det er så langt min fantasi rekker i dag. Ja, så blir det nok en liten cd med demosanger som min mann og jeg synger på. Etter å ha skrevet disse setningene så skulle en kanskje tro det er mye sang i heimen vår, men det er det ikke. hehehe :)

 

Vel... nyt lørdagen alle sammen så snakkes vi plutselig.

 

Klem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)/>

 

Jeg er tilbake i heimen og det er godt, selv om det er myyye som må gjøres. Men Rom ble ikke bygget på en dag, så jeg får gjøre som deg, Juni72... bruke den tiden som trengs :)/>

 

Jeg gav opp dette med maten på slutten av oppholdet i midlertidig bolig... Så de siste ukene har jeg ikke hatt særlig fokus i det hele tatt. Så nå er vekten gått opp til 87,5. Men der skal den jo ikke være, så nå er det fult fokus på maten. Jeg veier maten og prøver å være "flink" til å stå i mot fristelser. Jeg vet jo hva som skal til. Så da er det bare å mobilisere. Må få kommet i gang med treningen også. Så her skal det jobbes med motivasjon og en god innsats skal legges for dagen fremover.

 

Jeg vil videre... og da er det kun meg det står på... :)/>

 

Jeg håper du har en strålende fin ferie Koala og at du nyyyyter hvert sekund. Hverdagen kommer fort når du kommer hjem likevel.

 

Her kommer jeg i alle fall til å skrive ned noen ord... for kjeg må jo inn å registrere maten jeg skal spise :)/>

 

Snakkes plutselig..

 

Klem noris :)/>

 

 

Sant sant! Bare en selv det står på. Takk for hilseener! Ferien var deilig men ble litt tyngre... Så nå er det bare brette opp ermene og jobba pau! Men føler jeg har uendelig mye mer energi nå enn før ferien og DET er deilig!:D/>

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er her inne, jenter :)

 

Uka mi har gitt meg en liten oppsving (på vekta, ikke ellers i livet, kanskje :blink: ) - men jeg setter pris på lysere dager og satser på at registrerings- og treningsånden og -iveren bare velter over meg en av dagene i løpet av mars.

 

Ekstra stress på hjemme og jobb gir ikke akkurat mest overskudd til fokus på veiing av middagstallerkenen, men fint å kunne surfe litt på kunnskapen om hvilke småmåltider som er greit å både handle inn til og få i seg i løpet av dagen. Noen faste retter som frister og jeg orker lage uten trøbbel :)

 

I dag hadde jeg riktignok kokkehatten på hjem fra jobb, så etter sikkert to timer i sving på kjøkkenet så står middagen og frister på bordet, og jamen ble det ikke en liten dessert også. Ikke noe overmåte, og kjekt å ha som restelunsj i morgen - om ikke resten av familien synes det smakte så godt at kjelene tømmes og tallerknene slikkes rene, da.

 

Ikke helt ferdig med dagen gjøremål ellers, skulle allerhelst bare veltet over i godstolen (teit strikkeprosjekt må justeres - les: rekkes opp ganske mye for bedre passform (passe i det hele tatt)...jaja, ullplagg skal vel kanskje ikke has på mer i år, så da har jeg jo god tid frem til høsten igjen...vil ha ferdig NÅ!).

 

Godt du er i hus, noris - og bra du har kost deg på ferie, koala - det skal vi jo!

 

Halve mars igjen - kjør hardt, kjør stil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Her går det i jobb og hjem og mye synging

Vi skal til Island på torsdag og synge konsert der sammen med ett annet kor. Det blir veldig spennende og jeg gleder meg til turen. Jeg tenker på hvordan jeg skal forberede turen med tanke på maten. Det blir nok litt knekkebrød i kofferten. Yoghurt får jeg kjøpe på Island.

 

Her i huset er det OLlue for alle penger for tiden. Jeg har heklet 4 stk på kort tid... Har to til i bestilling. Venter bare på garnet. Det er kjekt og går veldig raskt...Men strikker jo litt sokker også. Har veldig lyst å strikke meg en kofte, men har ikke funnet ut hvilken jeg vil ha. Jeg har ikke strikket en genser/jakke på 25 år minimum... så jeg er spent på om jegh ar tålmodighet til det :)

 

Vekten er det så som så med... JEg holder meg sånn noenlunde på stedet hvil... Men det er vel egentlig bare å aldri gi helt opp.... så må det vel snu en gang :)

Kanskje jeg må krype til korset og medle meg på et kurs igjen....

 

Det hjelper jo litt å være her inne med dere og bli pushet litt... hehehe... så lenge jeg klarer å logge meg på :)

 

Nå er det tause vitner på tv og jeg sitter å kikker på en tv som plutselig stanser eller hakker noe forferdelig... Utolig irriterende... Men skal prøve å fikse så er det leggetid etterpå :)

 

Ha en herlig helg alle sammen... Håper dere har det fint og at livet smiler :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

 

Så utrolig spennende, noris, god kortur-tur! :)

 

Ja, har blitt hekta på håndarbeid, gitt, så da er det bakenden godt plassert i en egnet stol og eneste som får trim er hjernen og hendene (prøver å tøye litt innimellom, da) :) Med litt sykdom på toppen, så ble ikke mars den mest effektive GR-propell-måneden - satser alt på april nå!

 

Svingningene på vekta denne gang har dessverre gått helt feil vei...nesten hele tre kilo opp, men snudd litt igjen...så det bare MÅ satses ordentlig på å få inn gode rutiner igjen, men med energinivået litt lavt så må jeg først bli litt friskere (dermed straks april...)

 

Uansett, har nå 80-tallet å slure rundt, så dette er varsellampe godt nok for meg, og første skritt er overvunnet - jeg skriver om det her inne, skal inn og justere på signaturen min sånn at den er sannferdig og viser hva som egentlig gjenstår. Har satt 74-målet (som fortsatt er omtrentlig) til desember i år - men henger ikke med hodet av den grunn om det først blir i 2015 at det tallet fester seg på vekta - jeg har TID!! Men jeg skal ikke gå OPP i mellomtiden heller. Stabil er greit, OPP er ikke greit.

 

Fint å høre om Gullmedaljekandidaten, koala, høres spennende og arbeidskrevende å jobbe med doktorgrad - blir gledelig gjensyn mot sommeren, det er fint!

 

God tur, noris! Du løser kostholdsproblemet lett som ingenting på tur - og kos deg med måte :)

 

Koala, du og jeg svinger i riktig retning straks, ikke sant? :)

 

Ha en fin onsdag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør vi :) Ser at jeg MÅ ta stikkprøver iblant av veiing og registrering for det er det som funker. F.eks. det som jeg så på øyemål som 1,5dl melk (ikke fullt glass) var faktisk 2dl... Ikke store tingen meeeen alle bekker små osv. Men jeg er motivert og laget meg en grønn juice i går som ble til kvelds i går og mellommåltid i dag :D/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vil bare hilse fra Gullmedaljekandidaten og si at hun har det bra og er stabil men jobber i innspurten på doktorgraden sin og har derfor måttet skjerme sin tid så hun kan fokusere på det. Men er tilbake her igjen i mai når hun er ferdig med graden.

 

 

Hei :)

Så kjekt å høre et aldri så lite livstegn fra Gullmedaljekandidaten. Hun er jammen meg god som snart er ferdig med doktorgrad. Lykke til med innspurte, Gullmedaljekandidaten :) Jeg heier på deg :)

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alle sammen :)

 

Jeg har nå vært hjemme en uke... Tiden flyr jammen meg fort. Vekten har nok gått litt opp, men jeg ligger på rundt 87-88 og føler jeg har gjort det en halv evighet.

Island var herlig... Fasinerende land og natur. Jeg syntes det var utrolig spennende å se på geysir. Nokså rart å se at det koker i pyttene langs stien... hmm.... Det er utrolig hvordan naturen kan være.

Herlig med bad i den blå lagune rett etter at vi landet på flyplassen. Det var rett i bussen som tok oss til den blå lagune. En deilig varm og avslappende opplevelse. For de av dere som ikke har vært på Island, kan det anbefales på det varmeste. Jeg ønsker å reise tilbake og oppleve andre ting også.

 

Her hjemme har det gått litt i selskaper og å prøve å komme seg på plass i heimen. Ting tar jammen meg tid.

 

Jeg bør nok starte å veie maten igjen... Det føles bare som et ORK å starte opp igjen. Det er noe med å holde fokus på mat HELE tiden....

 

Det jeg HAR kommet i gang med er styrketrening. Jeg har vært støttemedlem på treningssenter i flere år. Nå har jeg startet opp igjen med treninger. Jeg har fått med meg en kollega... eller var det omvendt?? hehehehe... Da er det litt lettere å komme i gang igjen. Vi pusher hverandre og det er LITT konkurranse også... i alle fall fra min side. Min kollega har trent mye før og det har jeg også, men det er veldig lenge siden... Så det er greit å ha henne der til å vise og fortelle meg om jeg gjør øvelsene riktig.

 

Nå er det barnevakt i kveld... jeg skal ha forening i morgen og sånn går dagene... hehehe...

Det er snart påskeferie og det skal bli godt med FRI :)

 

Snakkes plutselig igjen :)

 

klem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island høres deilig ut!

Fikk tips fra Nickii om appen lifesum og den er kjempegøy! Du legger inn hvor mye du vil ned og når så regner den ut hvor mye du kan spise hver dag for å nå målet. Så legger du inn maten du spiser og trimmen du får og ser umiddelbart at all aktivitet fører til at du kan spise litt mer den dagen mens en dag uten trim blir det mindre mat så den er veldig inspirerende! Takk Nickii for den! :D/> Anbefales ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg skulle ønske jeg var mer hipp på mobiler og apper og sånn... hehehe..

Jeg er så gammeldags når det kommer til slike ting... Jeg liker best det gamle.... men når jeg leser det du skriver Koala, så innser jeg at det lønner seg å henge med i teknologien... :)

 

Jeg får heller prøve å psyke meg opp til å starte med veiing av mat igjen... :)

 

Nyt kvelden alle sammen :)

 

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter!

 

Velkommen hjem fra Islands-tur, noris - høres spennende ut, får kanskje sette det på lista over steder å besøke :) Fort gjort å ende opp med samme destinasjon som tidligere, alltid litt "skummelt" å skulle prøve nye steder (men blir alltid positivt overrasket, så burde snart lært meg det...jaja).

 

Jobber med ORKet om dagen selv, får liksom ikke lyst til å registrere mat og veie noe som helst, men ser jo at øyemålet har utvidet seg litt vel mye og bør snart lytte til stemmen som sier at det straks er på høy tid å snu i riktig retning. Det har blitt tre kilo opp fra laveste vekt i år, ligger såvidt og vaker rett under 82kg...delmål på 80kg måtte settes opp på nytt og der er jeg for så vidt nå, gitt, før påskeherlighetene setter inn... Hjemmepåske på oss, tror jeg, da er kunsten å handle inn de riktigste tingene samtidig som det blir noe som føles som kos og samtidig ikke er for gæli :)

 

Leser i en gammel blogg hvor det ble innført en regel om at søtsaker ikke skal kjøpes, men lages selv, og deretter i GR sin ånd spises med måte og innafor. Oppskriftene jeg har lagret er svææært fristende, gjelder å bare holde seg til sånt og ikke kjøpe noe ferdigprodusert, så har jeg fulgt den "regelen" (kanskje lage noe først?)

 

Noe turmodus har det jamen meg ikke blitt ennå - skjønner ikke hvor den gjeninnførte dørstokkmila har kommet fra...er noe jeg straffer meg selv med, uten å vite helt hva - jeg har GODT av å komme meg ut i frisk luft og skrotten har GODT av å holde seg i bevegelse.

 

Satser på at jeg får et skikkelig wake-up-call når jeg innen tirsdag skal prøve bunaden - i fjor søkte vi dekning utenlands på grunnlovsdagen, siden jeg var milevis unna å få på stakken - veide jo rett i underkant av tresifret tall. Setter umåtelig stor pris på å ikke befinne meg i samme situasjon som i fjor - nærmer meg årsmarkering for Ny giv-aksjonen jeg startet med i begynnelsen av mai...har det virkelig snart gått et helt år??!!

 

Ikke nødvendigvis imponert meg selv fra nyttår og frem til nå, men skal fortsette å sette pris på meg selv og ikke minst hva jeg har oppnådd! Og så skal jeg fortsette sånn at også neste år ved samme tid så kan jeg fortsatt være fornøyd, uavhengig av tall - så lenge jeg ikke har gått opp fra der jeg er i dag! En sånn grei målsetning bør virkelig ta luven av stressfaktoren :)

 

Skal kikke litt på appen, koala, er bittelitt App-o-man, men beholder bare de som funker og er i bruk.

 

Ha en finfin søndag, alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan være stolt av deg selv! Du er jo godt over 2/3 mot målet ditt :) Og du kommer i mål! Men det er nok også sånn at det går treigere mot slutten fordi en nærmer seg slutten og kroppen tviholder mer på disse siste kiloene. :angry:/>

Lifesum krever jo også at en registrerer og gratisversjonen et nok litt mer tungvint enn kjøpeversjonen men likevel bra synes jeg. Liker best det at en ser effekten av trening/aktivitet umiddelbart ved at mengden tillatt mat øker med aktivitet. Jeg har ikke skjønt hvorfor jeg går opp over helgen men nå ser jeg jo at 1) i helgen sykler jeg ikke til/fra jobb og 2) i helgen spiser jeg jo kosemat for frimerkene så når jeg egentlig skulle spist mindre spiser jeg altså mer kalorier og det forklarer jo litt...:huh:/>

Jeg har fordelt godis i påske egg hele helgen og kun smakt 1 dødningehode (min favoritt) og det er jeg veldig stolt av! I tillegg tok jeg en atkins krisp sjokolade. Har også kjøpt inn 1 kinder kanin til meg selv som jeg kan velge å spise når jeg vil. Men det er det, marsipanen dropper jeg i år, den vanlige er jeg ikke såå glad i og har ikke kjøpt inn de deilige anton berg kulene. Husk damer, det blir påske til neste år også!B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppbacking, koala :) Har kommet frem til det jeg også, og setter enormt med pris på hva jeg allerede har oppnådd!

 

Kan egentlig bare slappe og unngå stress videre helt av frem til mai, og så plukke opp tråden for eksempel på samme dag jeg startet i fjor...kanskje det skal bli en årlig greie (gå i GRdvale om vinteren og på'n igjen når snøen går - MEN, aldri tilbake til fullstendig hodeløst kosthold med godis daglig og alt for store porsjoner! Sånt no er bare tull og tøys :angry: )? :)

Tror jeg har lettere for å følge GR mer til punkt å prikke i vår/sommer/tidlighøst-delen av året - for jaggu har det vært hardt å finne lysten til å registrere eller følge GR slavisk de siste tre-fire månedene - MEN, for to år siden så "ga jeg opp" i løpet av nettopp disse månedene, og startet aldri å være flink igjen - DÉT skal aldri skje nå!!!

 

Dermed erklærer jeg Prosjekt GRhandling (fra tanke, til handling :)) offisielt i gang en vakker vårdag fra og med i dag og frem til innen 8. mai

:D Lur plan!

 

Det vil si at jeg innen, eller fra og med den datoen må få til GRregistrering eller -følging 6 dager i uken, kun én lørdag (må nødvendigvis veie og registrere minst en uke for å få riktig mengder inn i øyemålet igjen).

I tillegg skal det være minst 1 aktivt innslag per uke i løpet av mai, to per uke i juni og tre per uke i juli. Fra august gjøres opp status og så legger jeg lista deretter :D

 

Gleder meg også allerede til smaskens moreller i butikkene, kjenner jeg - la våren og sommeren bare komme, jeg har planen klar! :)

 

Hvordan ser GRplanen eller GRhverdagen ut for dere, koala og noris? :)

 

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også på registreringsmotivasjonen og tror det er litt som "regjeringsslitasje" men da registreringsslitasje laugh.gif Så derfor var lifesum veldig kjærkomment avbrekk. Kjenner at jeg ikke orker å registrere begge steder så får heller være at jeg ikke får livstilsscore men kun kalorier en periode. Men jeg satte ned 1kg i uka på lifesum og det er beinhardt, skal ligge på ca.1000kcal om dagen uten aktivitet mens med litt trim blir det opp i 13-1500kcal og mer "levelig". Jeg ligger i snitt på 1200kcal om dagen totalt inkl. trim og løser dette med at enkelte måltider er shakes/bars og innimellom tar jeg et par apetittdempende tabletter fra apoteket som demper suget. Ikke optimalt i lengden men effektivt i korte strekk. Føler jeg er så nærme målet nå at jeg ikke må miste fokus, kan heller holde meg på sunt kosthold når jeg er nådd målet mitt. Jeg er ganske god på å holde vekten men sliter mer med å komme ned så der må det hardere lut til!biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei folkens :)

 

Jeg er tilbake etter et langt opphold fra GR. Jeg har vært i Italia og nå er det jammen meg snart 17.mai.

Vekten har holdt seg sånn noenlunde. Jeg har vel egentlig ikke gjort alt for mye, men prøver å holde fokus og tar vare på gode vaner.

Har fremdeles ikke kommet igang med veiing av maten. Målet for i fjor var å komme i bunaden til i år. Det gikk ikke.... Det er vel egentlig bare å innse det fakta. Men at jeg faktisk er 10 kilo lettere enn jeg var i fjor er jo en seier i seg selv. Så da får jeg si som Juni72 sier... det får ta den tiden det tar....

Jeg skal i bryllup til min bror om 2 uker... og aner faktisk ikke hva jeg skal ha på meg... Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal ha på meg i morgen heller.... men den tid... den sorg :)

 

Jeg kjenner at jeg gidder ikke stresse med verken mat, vekt eller klær. Det får bli som det blir. Men jeg SKAL holde fokus og tenke over hva jeg spiser hver dag. Noen dager har jeg lov å skeie ut. Så skal jeg fortsette den gode trenden med trening som jeg har kommet i gang med. Der er jeg ganske stolt av meg selv.

 

Jeg håper alle dere andre har det bra og at livet smiler til dere. Hadde vært kjekt med livstegn fra dere... sier jeg som knapt nok har vært her inne på flere måneder...

 

HA en herlig helg og riktig god 17. mai til alle sammen....

Gullmedaljekandidaten: Dersom du ikke er helt ferdig med doktorgraden... Lykke til med siste innspurt. Du klarer det du vil...

 

Stooor klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vært stille her ja... Jeg har skrevet mest på egen tråd siden ingen var her ;) Men det er triste greier..huh.gif For første gang på lenge går jeg OPP igjen tross alle forsøk på det motsatte og har kommet opp i det forhatte 80-tallet igjen angry.gif Men bunaden passet bedre enn i fjor (da trodde jeg ikke den skulle passe men greide såvidt å presse meg i denwink.gif ) fikk faktisk snøret vesten helt sammen slik den skal være blink.gif

Neste år sitter den nok perfekt! tongue.gif

Kjenner jeg har ekstremt mye vann i kroppen så kan være det som gir utslag på vekta, mulig de XL-Medical tablettene fra apoteket (minsker fettopptak, minsker karboopptak og demper apetitten) ikke var så heldig for kroppen min? Etter dem moroa begynte...angry.gif

Vel får ta en dag av gangen.

Heia deg, Gullmedaljekandidaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Det er ikke kjekt å gå opp ivelt, men det er vel det som er "normalen". MEd det mener jeg at alle som er såkalt normalvektige også går opp og ned i vekt.... bare kanskje ikke i samme skala som enkelte andre.... hehe... jeg sikter til meg selv.... som gynger opp og ned i vekt. Synes jo absolutt det er kjekkest når det går nedover.... men noenganger går det oppover også. Noen ganger har det en enkel forklaring og andre ganger ikke.... Jeg håper for din del, Koala at det er tablettene... så håper jeg at du har mulighet til å evt bytte dem ut eller kutte dem helt, slik at du får tilbake "kroppen" din igjen.

Ellers så håper jeg du ikke gir opp. Ikke dere andre heller... Her i gården teller jeg på knappene om å melde meg på et nettkurs. Det har jeg ikke prøvd før. Selv om jeg ikke liker å innrømme det... Er det et økonomisk spørsmål også. Det har vært mye utgifter i det siste... og de blir visst ikke bedre...

Nå er det i alle fall helg og den skal nytes på best mulig måte. Jeg håper på godt vær og mye tid sammen med mine kjære.

 

Ønsker alle medlivsstilsendrere en herlig helg. Nyt den på best mulig måte for deg :)

klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Noris for oppmuntrende ord! Og nei, jeg gir absolutt ikke opp, tvert i mort så bet jeg i det sure eplet og meldte meg på nettkurs igjen fra nå og over sommeren. Kjedelig å måtte gå den igjen de 5 kiloene jeg tok på kurs i høst (det er bortkastede penger eller hva) Men jeg måtte bare ta grep og nå er jeg nødt liksom... Ja synes det er dyrt men klarer alltids å skrape sammen pengene selv om det er mye annet gøy jeg kunne brukt dem på rolleyes.gif Men målet mitt nå er å være ferdig slanket når skolen starter igjen til høsten! Det er et hårete mål og jeg har sagt slikt før, men det er faktisk mulig om jeg følger kurslederen til punkt og prikke! Veldig fornøyd med siste nettkursleder jeg hadde, Fride Myrseth, men mange andre gode også. Nettkurs er praktisk og funker men du MÅ registrere alt og du må være ærlig. Kursleder ser alt du legger inn men det du ikke legger inn ser de jo ikke og om en jukser kan de ikke hjelpe deg. Bruk også spørre muligheten aktivt, du kan maile kursleder så mye du vil med spørsmål og info og det er der den tetteste kontakten oppstår. Velger du kurs nå får du ferien med på kjøpet, det er rapportfri men du kan registrere så mye du orker og dermed fortsette å gå ned de ukene også! wink.gif Åhh jeg gleder meg til å være i mål! biggrin.gif Og DA blir det nok et hold-vekten kurs for det har jeg god erfaring med fra før at er nyttig cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hallooooo, hvor er dere alle sammen!?! Er litt ensomt her for tiden...:mellow:/>/>

 

 

Heisann Koala :)

 

Jeg er her inne sånn av og til.

Her er det ganske stillstand, men jeg vurderer sterkt å starte på nettkurs jeg også.... MEN skal prøve en siste gang med registrering for meg selv.... HAr nå funnet frem sykkelen og tenkte jeg kunne bruke den til og fra jobb og handel. Når man bor nesten i sentrum og jobber i sentrum, så er det litt råflott å kjøre til jobb. Eller det er strengt tatt min mann som kjører, men dog.... Sykkelen funket bra på mandag og da fikk jeg selvfølgelig perioden.... Da blir det sykkelstans til den er over... Jeg har prøvd å sykle med bind før.... det er IKKE å anbefale, for å si det sånn... hehehe... var sår i mange dager etterpå... hehehehe... vel det var vel en avsporing... men sykkelen skal brukes i sommer.

 

Her er det nydelig sommervær for tiden og jeg nyter.... Det blir nok litt bursdagsferiring i helgen.... og da blir det vel et kakestykke eller to.... Jeg har ikke invitert noen, men jeg tror at min kjære planlegger noe hemmelig. Forstod det på han... dersom jeg forstod ham riktig.... så da får jeg vente å se om jeg blir overrasket på dagen min... Gøy skal jeg ha det uansett :)

 

I går var jeg i forening med gjengen jeg var sammen med i Italia i mai. Vi hadde det veldig kjekt sammen. Min venninne hadde med seg to poser med klær hun ikke bruker. NEsten alle passet og noen få var for små. De tok jeg vare på , så har jeg noen klær når jeg minsker litt til... hehehe... Jeg fikk også to vesker som hun ikke brukte. Så nå er jeg så ny og lekker... hehehehe :)

 

Vel laks til middag i dag og myyye grønnsaker. Hva pleier dere å gjøre med grønnsakene??

Jeg damper dem. Legger de i rist over kokende vann. Gulrøtter først. I dag hadde jeg også sommerkål og løk sammen med gulrøttene. Brokkoli hadde jeg i en ekstra rist over de andre grønnsakene. Synes de smaker veldig godt når jeg damper dem.

 

Nyt resten av kvelden alle sammen :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med sykling! Jeg bor også slik til og det er min "gratistrim"!

 

Til bursdagen, lag litt hjemmelaget is da vel:

 

http://www.greteroede.no/rdogtips/kosthold/1290098.o2.html

 

Kurslederen min tipset om at en nå om sommeren kunne kutte ned på raske karbohydrater og heller bruke dem på litt vin, en is med god samvittighet i helgen eller en drink ekstra. Husk det er total kaloriinntaket som avgjør nedgangen!

 

Herlig med "nye" klær! Jeg har også noen plagg på vent... passer igrunnen men sitter ikke så fint ENNÅ :)

 

Jeg måtte bare GJØRE noe, etter uker med stillstand og så OPP! Nå må jeg holde meg i skinnet gjennom hele sommeren for kurset varer til midten av august :P/> og det tror jeg kan være lurt. Målsettingen min er at jeg skal gå høsten i møte ferdigslanket og på Hold-vekten kurs B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kurs er hardt! Jobber målbevisst men så skjer det noe som gjør at jeg mister fokus og det ødelegger hele ukens resultat så jeg står omtrent stille! angry.gif Første uken var VELDIG bra bed 1,5kg ned biggrin.gif men så har det gått litt oppp, litt ned, litt osv. så til nå på 4,5 uke har jeg gått ned 1,5-2kg og det er jeg ikke fornøyd med!angry.gif Men kan ikke skylde på noen andre enn meg selv...huh.gif Takk og lov at jeg er på kurs egentlig og "må" holde meg litt i ørene ellers ville jeg nok gått opp.

Men altså om jeg greier 500g i uken i snitt, så er det 3,5kg på 8 gangers kurs/7 uker og i tillegg kommer de 4 ferieukene. Om jeg holder meg der i ferien også (selv om det er vanskeligere) så kan jeg klokke inn på 5-5,5kg og komme meg under 75kg. Det er halvparten av hva jeg trodde jeg skulle klare men dog bra!. Men da må jeg nok bare fortsette på et kurs til og ikke gå i samme fella som sist og tro at dette går så bra på egen hånd. Det gjør nok det også men da tar det så ufattelig lang tid! Og jeg er lei av dette her nå! Dere er trivelige damer altså, ikke det, men jeg skulle gjerne sett at vi hadde fulgt hverandre på hold-vekten tråden istedet nå.rolleyes.gif God sommer til de som går ut i ferie nå cool.gif Selv har jeg 3 uker igjen på jobb cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...