Gå til innhold

Første og siste boksekjøp på zizzi


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Oioi, du styrer med mye, noris!

 

Både intoleranse mot enkelte matvarer OG nomadeliv i påvente av å endelig falle til ro i eget hus? Da tror jeg kanskje deler av svaret på hvorfor du står stille ligger der...og at når du finner ut av begge deler så vil to reale stressfaktorer forsvinne og det vil lettere gå riktige veien igjen - jeg synes jo det er fantastisk at du har hatt stillstand nå, jeg! Så lett å "gi blaffen" fordi det er så mye annet på en gang, du har et kjempebra utganspunkt videre nettopp fordi du har holdt deg på et platå i stedet for å gå opp igjen!

 

Flott du finner løsninger selv, for eksempel med yoghurten :) Har sett oppskriften og hørt om andre som har laget Bounty'en...men så lenge jeg kan holde meg til Lindt'en min, så gjør jeg det - er jo en godtegris om jeg bare hadde latt meg selv slippe løs (beviselig i går måtte jeg virkelig stålsette meg og ikke forsyne meg grådig av alskens skåler med salt og søtt - tok ikke et eneste potetgullflak i frykt av å ryke på neve etter neve og ikke klare å stoppe, ville ganske enkelt IKKE finne ut av hvor selvkontrollen min gikk - spiste heller et par kakestykker og synes det var greit nok, et lite glass brus og resten var vann og nøkternt, men forsynt til middag også. Umulig å vite hvor mye det egentlig ble - bestemte meg for at annerledesdager egentlig ikke må registreres fullt ut hvis det føles som et ork, men at hverdager SKAL registreres - null stress-regelen, vet du! :))

 

En neve popcorn og Lindtbit da jeg kom hjem, så var jeg jo glad laks okkesom! Hehe!

 

Vekta vingler videre, brått mye opp én dag og motsatt vei en annen dag - lurer nesten på om jeg hadde satt pris på litt mer stabilitet, men dette er normalen for min kropp så langt jeg har sett - grafen dag til dag er et sikksakkmønster av en annen verden - og en gang snart så vil den fortsatt være det, men da med en ca vannrett gjennomsnittskurve :)

 

BMI'et litt i går og fant ut at jeg kan justere hovedmålet mitt ned med en kilo til 74 - da har jeg akkurat BMI på 25 og det er normalvektig for meg (75 er overvektig <_< men tror neppe jeg vil føle meg som det, gjør det knapt nå...ser jo at jeg fortsatt har litt igjen, men føler meg ikke overvektig). Samtidig så trener jeg jo lite og ingenting nå, så det endelige tallet avhenger egentlig av hva trivselsvekten vil bli inkludert muskler - viser det seg å være 75, så kan BMI'en si hva den vil - jeg holder med kroppsfølelsen :D

 

Nei, vi er ikke mange igjen her inne akkurat nå, noris, men for meg var det fint å se at jeg var etterlyst da jeg kom tilbake hit etter å ha brått blitt borte i halvannet år. Husker at det ikke var noen god følelse å ikke engang klare å logge seg på her inne, jeg var så flau over meg selv...men nå så ser jeg at jeg burde holdt meg her inne uansett hvor vanskelig det var...alltid lett å være etterpåklok. Er nå bare glad for at jeg tilslutt våget meg tilbake i mai i fjor, svelget stoltheten (så teit tankegang jeg hadde, egentlig, alle vi her inne er i akkurat samme båt - var jo ingenting å være beskjemt over!!!!).

 

Men, altså, det beste valget jeg tok var å komme tilbake hit!!!

Og, løftet mitt til meg selv er å ikke forlate GRforumet før jeg er trygg på å stå på egne ben med GRtankegang i en Hold vekten modus...vi snakker nok 2015 eller så, tenker jeg :) Viktig å innse at dette tar tid, lang tid, men er så utrolig verdifullt å klare å oppnå.

 

Så, jeg holder meg her sammen med deg, noris - og innimmellom i min egen tråd Mellom ørene og ikke minst med stadig nye månedstråder, de er akkurat passe uhøytidelige og forpliktende/uforpliktende alt ettersom man selv ønsker, men uten stressfaktor - en skal bare sette mål for seg selv, uten konkurranse med noen andre, men med en kjempebonus i et flott fellesskap og ikke minst stor sannsynlighet for at det alltid er liv og røre der :) i denne prosessen er det godt å se at vi er fler OG å se at det går an OG at det går riktige veien fra utganspunktet hvert vårt utganspunkt! Utrolig glad for at jeg snublet over ideen og ikke minst at så mange flotte GRfolk har vært og er med videre :wub:

 

Vi holder koken, noris! :lol: Lykke til med arbeidet å finne et kosthold som er fritt for kløingredienser - og ikke minst at hjemmet ditt snart er klart! Ønsker deg alt godt, vet du!

 

Og døra står ikke bare på gløtt, den er vidåpen for enhver som kommer tilbake - når som helst!

Jepp, gjelder så absolutt dere; Gullmedaljekandidaten, sonar og Fiffigfrøken - vi ønsker så gjerne at det går kjempebra med dere...og hvis ikke, at dere snart kommer hit inn og jobber videre :wub: Stor klem til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og siste dag i denne leiligheten... Nå er det pakking til neste leilighet... Det blir bra til slutt :)/>

 

Takk, Juni72... for gode ord og tanker rundt denne livsstilsendringen vi driver med.... Jeg er veldig glad for at du er her....

Jeg skal ikke gi opp og jeg har ikke tenkt å forbli på dette platået...

 

I går var jeg nok ikke like flink som deg... her ble det never med både det ene og det andre... Men i dag er det på an igjen...

 

Ha en strålende søndag alle sammen....

 

Jeg håper du Koala også har det fint :)/>

 

Klem noris :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle medlivsstilsendrere :)

 

Tirsdag og "bare" tre dager igjen før helg :)

Jeg skal i forening i kveld. Vet jeg får lasagne. Jeg vet også at det er fruktsalat til dessert. Det kan jeg leve med. Så får jeg håpe det er rikelig med salat til lasagnen, slik at jeg kan ta mye salat og bare litt lasagne...

Nå er kjøkkenvekta pakket bort og det samme er badevekten... Man kan ikke få plass til alt man ønsker på 45 kvadratmeter. Vi er tross alt tre voksne mennesker som skal dele denne plassen... Så jeg er usikker på hvor ofte jeg får registrert vekten her inne. Det vil bli bedre når vi får flyttet hjem igjen.

Det er litt rart å tenke på at vi bodde 18 uker i huset vårt før vi fikk vannlekkasjen. Nå har vi bodd 12 uker borte. Det kan fort bli noen uker til med det tempoet de har hatt til nå.

Jeg må innrømme at det ikke er lett å holde et positivt fokus oppi dette styret... men prøver så godt jeg kan.

Ikke meningen å syte, men det er liksom dette som opptar hverdagen min for tiden, desverre... hehehe :)

 

Nyt tirsdagen, så snakkes vi plutselig :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg er innom igjen, bare hatt en liten pause. Har styrt litt med bytte av medisin og kvalme og sånt så fokus har vært et annet sted. Men stabil på rundt 77 og vet at jeg må veie og registrere ALT om jeg skal nedover. Som kurslederen sa; det er underskuddet du går ned av. Hun anbefalte å beregne dagsforbruk med realistisk antall trimpoeng og trekke fra 800kcal. Det du får da er hva du skal spise og smaler en frimerkene til helgen må en trekke fra 50kcal om dagen. Så jeg bør ha 1250kcal om dagen skal jeg nedover, meny 2 er altfor mye, da ligger jeg stabil. Noe å tenke på?

 

Ellers kjøpte jeg den Wilfa juicekverna i premie til meg selv for de 15kg jeg har gått ned til nå siden jeg startet for fullt. Og det er jo kjempegøy! Lager fruktjuice til ungene og meg, grønnsaksjuicer til meg selv de dagene jeg ser jeg ikke kommer i mål på grønnsaker og sorbet av frossen frukt og bær. Mest fornøyd er jeg nok med å få lurt inn ekstra grønnsaker i meg selv og ungene :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg er innom igjen, bare hatt en liten pause. Har styrt litt med bytte av medisin og kvalme og sånt så fokus har vært et annet sted. Men stabil på rundt 77 og vet at jeg må veie og registrere ALT om jeg skal nedover. Som kurslederen sa; det er underskuddet du går ned av. Hun anbefalte å beregne dagsforbruk med realistisk antall trimpoeng og trekke fra 800kcal. Det du får da er hva du skal spise og smaler en frimerkene til helgen må en trekke fra 50kcal om dagen. Så jeg bør ha 1250kcal om dagen skal jeg nedover, meny 2 er altfor mye, da ligger jeg stabil. Noe å tenke på?

 

Ellers kjøpte jeg den Wilfa juicekverna i premie til meg selv for de 15kg jeg har gått ned til nå siden jeg startet for fullt. Og det er jo kjempegøy! Lager fruktjuice til ungene og meg, grønnsaksjuicer til meg selv de dagene jeg ser jeg ikke kommer i mål på grønnsaker og sorbet av frossen frukt og bær. Mest fornøyd er jeg nok med å få lurt inn ekstra grønnsaker i meg selv og ungene :)/>

 

Så kjekt å ha deg tilbake :) Håper du har funnet ut av det med nye medisiner. Noen ganger må man "miste" fokus også.. for å holde det... hvis man kan si det på den måten... hehehe...

 

Herlig å høre at du har fått stort utbytte av juicekverna både til deg selv og til barna. Du kan være stolt av 15 kilos nedgang. Veldig bra, synes jeg :)

 

Kanskje jeg også må ta en ny utregning av dagsforbruket mitt. Det kan være lurt å prøve i alle fall...

 

Ha en herlig kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu :)

Det er lørdag og jeg var tidlig oppe og møtte en veninne i svømmehallen klokken halv 8. Veide meg litt i forkant. Vekten viste 86,5 og det 200 gram opp, så vidt jeg husker...

 

Fikk vekten på plass i nytt midlertidig boforhold i går. Så nå kunne jeg veie meg. Jeg er ikke fornøyd med resultatene, men jeg er fornøyd med at jeg ikke går mer opp i vekt. Her er det frokost på hotellet hver morgen, så er det å prøve å lage seg en slags middag, med veldig redusert kjøkkenutstyr i en bitteliten kjøkkenkrok. Jeg har ikke verdens største kjøkken hjemme, men det virker som en ballsal sammenlignet med denne lille kjøkkenkroken...

I dag er det barneselskap med pizza og kake, så litt anderledesdag blir det jo, selv om det er lørdag. Jeg har bestemt meg for å kose meg og nyte dagen og kvelden.

 

Nå nyter min mann og jeg en rolig stund med OL langrenn.... Det blir jammen ikke mye aktivitet av det, men det er jo ikke hver dag det er OL. Jeg skal IKKE ha dårlig samvittighet for det...

 

Får prøve å følge din filosofi Juni72, med null stress og ingen dårlig samvittighet...

 

Nyt lørdagen, mine venner, så snakkes vi plutselig :)

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt riktig tankegang, noris! :)

 

Null stress og ingen dårlig samvittighet, kos deg med lørdagen din, du - det skal jeg også. Synes jeg er så utrolig sulten her jeg sitter med tett nese og hodet føles som det er pakket inn i vatt...men når jeg regner litt sånn grovt på det, så har jeg bare akkurat-ish igjen til middagskosen - og da jeg begynte å addere kcaloriene fra ost og kjeks - erklærte jeg heller dagen for solid lørdag og annerledesdag og fullfører ikke oppsummeringen - jeg VIL og SKAL kunne kose meg én dag i uka uten å føle at det ble en bit for mye :D Her skal det bli ost, kjeks, masse godt grønt og frukt - OG sår hals skal kunne lindres med en aldri så liten skje iskrem på tampen. Nemlig.

 

I morgen, søndag og morsdag...tja...tar ikke helt av, ingen som steller til noe her likevel, så blir en ca-hverdag kanskje med en liten kakebit eller en skje iskrem, ellers greie måltider med ting jeg liker.

 

Sånn sett kanskje to litt annerledes dager denne uka, men pytt - har som sagt all verdens tid på meg så lenge det enten er stabilt eller går nedover, dine 200g er IKKE oppgang, noris - husk du har gått NED over 10 kilo fra høyestevekten din og du er dermed FORTSATT din egen suksesshistore :D

 

Sett pris på deg selv I DAG og nyt akkurat det du tillater deg å nyte, så faller resten på plass fordi du verken lar samvittigheten eller mengden mat ta overhånd :D Dét er den gyldne middelvei, faktisk - heyhey!

 

Du er utrolig sterk som står i den ufrivillige nomadetilværelsen og gjør det beste ut av det for deg og dine - håper virkelig hjemmet deres snart blir klart for hjemflytting, det fortjener du.

 

Pfft, se OL med god samvittighet også - mye stillesitting på meg hver eneste dag (nye hobbyen er å pusle med håndarbeid samtidig som TV'n står på :D) og trim skjer når snøen smelter helt, tenker jeg - da får vi hjelpe hverandre i gang ;) Inntil da, no worries!

 

 

Godt å se du er her du også, koala! Du virker nøktern, rolig og bestemt på at det bare er å reise seg og fortsette videre etter en pust i bakken. Helsa er så lett å ta for gitt, det smeller plutselig dessverre, gjelder å vite å sette enda større pris på den når ting går bedre - det håper jeg det gjør fremover for deg! Men himmel og hav, bare 1250kcal? :huh: Det hørtes veeeeldig lite ut? Vet jo at det "bare" er å hauge på med ekstra mye grønt, så rekker det lenger, men... Du får tipse i vei når du kommer over gode, mettende retter som flere av oss kan ha godt av å prøve ut ;)

 

Ha en fin lørdag og helg videre, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Juni72.

Jeg tar dem med meg inn i neste uken av anderledeslivet vårt... og prøver å holde fokuset oppe.

 

Nyt morsdagen og KOS dere alle sammen :)

klem noris :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ideelt så, 1250 for å gå ned i vekt, men selv om det gikk greit på kurs har det vært verre nå... Må være stålfokusert og passe på nok av alt men heller ikke mer, nok grønt, nok frukt, nok melk osv. Men foreløpig litt unntak pga.medisinene. Lett kvalme gjør at apetitten ikke alltid er tilstede men må spise for å ikke bli mer kvalm. Merker også at jeg er varmere, svetter om natten og det er nok også bivirkning så kansje jeg er heldig og får "vektnedgang"-bivirkningen også :lol:/>

 

Lørdag var jeg nede på 76,9 og har ikke sett 76-tallet siden julaften så det var velkomment men med lørdags og morsdagskos bar det kjapt opp på 77-tallet igjen Men er på vei i alle fall. Og nøktern? Har den filosofien at det jeg ikke kan gjøre noe med dry.gif får endret får bare være så får jeg heller fokusere på det jeg KAN gjøre noe med ;)/> Men er heldig, det er ikke smittsomt, ikke dødelig og foreløpig er jeg ikke synlig rammet så ja jeg har MS men MS'n har ikke meg ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ideelt så, 1250 for å gå ned i vekt, men selv om det gikk greit på kurs har det vært verre nå... Må være stålfokusert og passe på nok av alt men heller ikke mer, nok grønt, nok frukt, nok melk osv. Men foreløpig litt unntak pga.medisinene. Lett kvalme gjør at apetitten ikke alltid er tilstede men må spise for å ikke bli mer kvalm. Merker også at jeg er varmere, svetter om natten og det er nok også bivirkning så kansje jeg er heldig og får "vektnedgang"-bivirkningen også :lol:/>/>

 

Lørdag var jeg nede på 76,9 og har ikke sett 76-tallet siden julaften så det var velkomment men med lørdags og morsdagskos bar det kjapt opp på 77-tallet igjen Men er på vei i alle fall. Og nøktern? Har den filosofien at det jeg ikke kan gjøre noe med dry.gif får endret får bare være så får jeg heller fokusere på det jeg KAN gjøre noe med ;)/>/> Men er heldig, det er ikke smittsomt, ikke dødelig og foreløpig er jeg ikke synlig rammet så ja jeg har MS men MS'n har ikke meg ;)/>

 

Godt å ha deg her Koala :)

 

Du har jammen meg litt å stri med, men du tar det jo tilsynelatende veldig godt :)

Jeg heier på deg!

Husk å ta det viktigste først :)

 

klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi ikke alle det? :) Vel nå litt mer trivielle ting å stri med, elektrikerregningen for kjøkkenet kom i går, 47900,- ! :(/> Det er mer enn selve kjøkkenet kostet! :angry:/> Og rørleggeregningen har ikke kommet ennå :mellow:/>

 

Puuuh, pouuh, pust inn pust ut...:huh:/> Vi hadde satt av 60 000 til elektro og rørlegger til sammen :blink:/>

 

Vel har solgt ut spareaksjer, makset ut på fleksilånet og Mannen har litt sparepenger så det går nok men dog, litt av et sjokk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en veldig viktig milepæl Juni72... :)/>

Du har jammen meg vært god. Hold ut sier jeg bare... Jeg akter å holde ut sammen med deg og resten av gjengen her inne.... hehehe....

Akkurat nå er jeg veldig misunnelig på deg som faktisk går nedover ( noe jeg unnerdeg av hele mitt hjerte..). Jeg står visst bom stille..... B)/> men veiedag i morgen, så får vi se... kanskje noen hundre gram den ene eller andre veien. Det hadde vært kjekt med et lite hopp nedover nå....

Kjenner at jeg ikke har alt for stor forventninger... spesielt ikke når jeg har perioden akkurat nå. Men i morgen er i morgen og i dag er i dag.

 

Det høres ut som om du har funnet en oppskrift som virker for deg.. og det er jo bare supert. Så lenge den er til å leve med på sikt kommer dette til å gå veien. Det er jeg sikker på. Null stress høres ut som en DRØM.

Jeg har litt dårlig samvittighet.... hehehe... eller det er vel en underdrivelse... så det holder... :blink:/> hehehehe..... STORT sett dårlig samvittighet hele tiden. Er det ikke maten jeg spiser, eller ikke spiser...( når det er sagt, så har den biten blitt noe bedre) så er det ting jeg skulle ha gjort, burde ha gjort og venner jeg skulle ha besøkt og som jeg ikke får tid til... Treningen jeg absolutt skulle gjort hver dag fordi "samfunnet" liksom forventer det av oss. Jeg er ikke vellykket om jeg ikke trener.... Jeg tar ikke vare på meg selv dersom jeg ikke trener... Jeg føler meg mislykket dersom jeg ikke lever opp til alle krav som jeg føler stilles til meg..... både som mor, kjæreste, kollega, venninne, søster, datter og så videre....

Noen ganger så kjenner jeg at jeg har mest lyst å melde meg ut av "samfunnet"... hva nå det er??.... og dra bort for å få fred og ro, slippe alt mas og kjas og forventninger om både det ene og det andre. Jeg er usikker på om det kanskje da bare hadde blitt andre forventninger, men jeg hadde i alle fall hatt litt mer ro i sinnet... tror jeg.... Kjenner at jeg har lyst å gjøre litt opprør mot alt stress og kav.... Jeg har lyst å være litt kjærringa mot strømmen... hehehe....

I min drømmeverden skulle jeg ikke jobbet så mye og ikke vært så avhengig av penger. Jeg skulel ønske at jeg kunne dyrek divers grønnsaker og frukt selv... slik at jeg kunne sørge for mitt eget forbruk. Hatt noen frukttrær og bærbusker og laget litt syltetøy og diverse.... Noen urter og poteter. I min drøm er dette veldig idyllisk... men jeg vet jo at det krever arbeid for å få dette til. JEg tenker likevel at det ikke er umulig.

Jeg har også tenkt på om jeg skal ha et kjøpefritt år.... men først når jeg har nådd den vekten jeg vil ha.... IKKE før. Heller bytte og få ting i stedet for å kjøpe. Når det er sagt, så bruker jeg ikke mange penger på klær i løpet av ett år. Det er i alle fall sikkert. Kanskje gjennomsnittlig 4000,- på ett år.

 

Vel jeg skulle egentlig bare svare kort på innlegget ditt, Juni72, så tok det visst litt av her... både med tanker om mat og livet ellers.

Ja, ja.... sånn er det vel bare noen dager... Nyt liver og kvelden videre...

 

PS: Har du vært på mindfulness-kurs, siden du tygger med mindfulness??

 

Klem noris :)/>/>

 

En stund siden jeg skulle svare deg på dette, noris, bedre sent enn aldri osv. :D

 

Neida, bare lest litt her og der og snappet opp et og annet uttrykk - gått svært lite kurs i det hele tatt, skulle gjerne lært mye forskjellig...men det jeg har fått med meg om mindfullness har appellert nok til meg til at jeg har innlemmet det begrepet i livsstilsprosessen (hmmm...kom på at jeg nok ramlet over begrepet i et slags livsendringskurs jeg var på i forbindelse med noe, og da demret det nok at jeg i matveien alltid har vært en slukhals...og at det ikke har gagnet meg stort i det hele tatt - opplevelsen i den senere tid har gjort meg bevisst på å kunne unne meg ALT, men i mye mindre mengder og i tillegg tygge langsomt - nyte OG magen blir fortere mett...hadde aldri trodd at jeg virkelig skulle sette pris på å ha det sånn)(når det er sagt; min indre slukhals vil alltid egentlig ønsket det motsatte - å glede seg over non-stop-spisemaraton resten av livet...men, hallo...det gjør ikke MEG lykkelig å være svært overvektig - det har jeg jo prøvd=funket dårlig).

 

Ja, hoppe av karusellen, de fleste har vel streifet innom tanken både ofte og sent...lurer likevel på om jeg hadde klart å slappe av på "riktig" måte? En ting er å bure seg inne et sted, uten avbrytelser og slappe virkelig av - men ville jeg gjort noe matnyttig da, for min egen del, eller bare suset bort tiden til ingenting? Av og til burde kanskje alle hatt muligheten til å la humla suse, men...kommer nok helt an på livssituasjonen...vi kommer jo alle fra ulikt ståsted, men, er glad for at du er her inne i siviliserte GRuniverset, jeg da, noris! Håper du får tatt en pust i bakken av og til, spesielt vi damene har vanskeligheter med å sette oss selv først foran familie og omgivelser - men det må til, altså. :) Litt lat av meg, så tjaaaa, idyllisk selvforsynt tilværelse ville betydd å måtte gi slipp på jerngrepet om fjernkontrollen...hehe...beundrer de som dyrker eget, altså...meeeen, kanskje ikke aktuelt for denne skrotten - ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, koala, mye på en gang!

 

Heier sammen med noris fra sidelinja, altså, imponert over flott og positiv stå-på-ikke-gi-seg-på-tørre-møkka-holdning!

 

Urk, er allergisk mot oppussingsprosjektssummer og av den grunn aldri våget å pusse opp ordentlig...selv om drømmen er et nytt kjøkken - skjønner sjokket, ja, koala! Godt dere klarer det likevel! Får håpe rørleggerregningen er myyye snillere enn elektrikerregningen...alltid lov å håpe, vel.

 

Men kan tenke meg det er blitt lekkert! Finnes kjøkkenet på nett hos noen forhandler? Drømmer om et lyst (har svart nå) og særdeles praktisk og funksjonelt kjøkken som selvsagt er lettstelt...realiteten er jo alltid no annet, gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :)

 

Jeg håper også at rørleggerregningen blir myye mindre enn elektriker regningen :)

 

Jeg bare må fortelle hva min start på dagen var...

Hver tirsdag starter jeg dagen med litt styrketrening før jeg skal behandles av manuelterapeut. I går fikk jeg plutselig veldig vondt på innsiden av låret og hadde problemer med å la venstrefoten min bære meg. Så jeg nevnte dette for manuellterapeuten min. Jeg ble bedt om å ta av meg buksene og legge meg på benken... Foten ble bøyd og strukket i flere retninger og det var slettes ikke godt. Til slutt ble musklene i lysken sjekket. Der stod det slett ikke bra til. Manuellterapeuten ville sette nåler i muskelen. Jeg HATER nåler og stresset nok litt både med puls og pust. Når nålene treffer så skvetter jeg til og på den andre eller tredje nålen så treffer den nok et følelsesmessig punkt. Tårene mine bare renner og jeg føler meg aldeles avkledd i dobbel forstand. Min manuellterapeut spør etter 4 nåler om det går greit... Jeg klarer å svare nei og da blir det ikke flere stikk.

Jeg ligger og tørker tårer mens nålene virker.. og sier at det ikke gjør vondt, men likevel klarer jeg ikke å stanse tårene.

 

Vel... litt av en start på dagen... så nå sitter jeg ganske mørbanket og venter på at kroppen skal lege seg selv litt...

Når det kommer til mat, så er det ikke min førstepri om dagen. Jeg prøver å følge GR-kost og ta det etter hodet på alt jeg har lært på kurs. Det blir nok ikke 100 prosent, men det har til nå resultert i nokså stillstand på vekten..

Jeg får ta sats og jobbe videre med vektreduksjonen når vi er tilbake i heimen om noen uker.... Kjenner at hele meg er litt på vent !!

 

Ja, ja, jenter... tenkte jeg bare skulle inn å lese litt, men så var det flere innlegg og det er utrolig morsomt når det er litt aktivitet her inne :)

 

Nyt resten av kvelden... så snakkes vi plutselig :)

Stor klem fra noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi, koala, mye på en gang!

 

Heier sammen med noris fra sidelinja, altså, imponert over flott og positiv stå-på-ikke-gi-seg-på-tørre-møkka-holdning!

 

Urk, er allergisk mot oppussingsprosjektssummer og av den grunn aldri våget å pusse opp ordentlig...selv om drømmen er et nytt kjøkken - skjønner sjokket, ja, koala! Godt dere klarer det likevel! Får håpe rørleggerregningen er myyye snillere enn elektrikerregningen...alltid lov å håpe, vel.

 

Men kan tenke meg det er blitt lekkert! Finnes kjøkkenet på nett hos noen forhandler? Drømmer om et lyst (har svart nå) og særdeles praktisk og funksjonelt kjøkken som selvsagt er lettstelt...realiteten er jo alltid no annet, gjerne.

 

Det er Ikea kjøkken, hvis du ser på eksemplene deres så er det den med sorte skrog og hvit høyglans dører/skuffer. Bildet viser kremfarget mens vi ha valgt ren hvit og er veldig fornøyd med det. Benkeplaten er også samme, brunsort laminat med bittelitt struktur, ser ut som sortbeiset treverk men lettere å holde (må ikke oles som treverk må og er hardere.) Vårt kjøkken kom på 44.000,- med spesialbestilte benkeplater og underlimt vask så det er billig men vi har flyttet kjøkkenet ut i naborommet og tatt litt av stua så derfor elektriker og rørlegger blir dyrt regner jeg med. Og v har ikke "kneget" på antall stikk for ikke noe som er mer irriterende enn for få støpsler/stikk, så når vi først gjorde det la vi opp til sammen 16 stikk! Det gamle kjøkkenet blir grovkjøkken og vaskerom, deilig! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer :)/>

 

Jeg håper også at rørleggerregningen blir myye mindre enn elektriker regningen :)/>

 

Jeg bare må fortelle hva min start på dagen var...

Hver tirsdag starter jeg dagen med litt styrketrening før jeg skal behandles av manuelterapeut. I går fikk jeg plutselig veldig vondt på innsiden av låret og hadde problemer med å la venstrefoten min bære meg. Så jeg nevnte dette for manuellterapeuten min. Jeg ble bedt om å ta av meg buksene og legge meg på benken... Foten ble bøyd og strukket i flere retninger og det var slettes ikke godt. Til slutt ble musklene i lysken sjekket. Der stod det slett ikke bra til. Manuellterapeuten ville sette nåler i muskelen. Jeg HATER nåler og stresset nok litt både med puls og pust. Når nålene treffer så skvetter jeg til og på den andre eller tredje nålen så treffer den nok et følelsesmessig punkt. Tårene mine bare renner og jeg føler meg aldeles avkledd i dobbel forstand. Min manuellterapeut spør etter 4 nåler om det går greit... Jeg klarer å svare nei og da blir det ikke flere stikk.

Jeg ligger og tørker tårer mens nålene virker.. og sier at det ikke gjør vondt, men likevel klarer jeg ikke å stanse tårene.

 

Vel... litt av en start på dagen... så nå sitter jeg ganske mørbanket og venter på at kroppen skal lege seg selv litt...

Når det kommer til mat, så er det ikke min førstepri om dagen. Jeg prøver å følge GR-kost og ta det etter hodet på alt jeg har lært på kurs. Det blir nok ikke 100 prosent, men det har til nå resultert i nokså stillstand på vekten..

Jeg får ta sats og jobbe videre med vektreduksjonen når vi er tilbake i heimen om noen uker.... Kjenner at hele meg er litt på vent !!

 

Ja, ja, jenter... tenkte jeg bare skulle inn å lese litt, men så var det flere innlegg og det er utrolig morsomt når det er litt aktivitet her inne :)/>

 

Nyt resten av kvelden... så snakkes vi plutselig :)/>

Stor klem fra noris :)/>

 

 

Auda, det hørtes ikke bra ut! Kan det være at stresset med flytting og midlertidig bopel har "satt seg" i muskulaturen? Ofte kjenner en seg ikke stresset men kroppen har nå en måte å si fra på uansett og gjerne med muskelsmerter ol.

 

Stillstand er nå også bra for en periode, kroppen trenger det også for å gjenvinne balansen liksom, så fortsett så godt du kan så kommer motivasjonen og kreftene til å fortsette etterhvert.

 

God bedring :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koala :)

 

Takk for opmuntring :)

Mulig det er noe av stresset i forbindelse med flytting og vannlekkasjen, men jeg tror nok mest det er min medfødte feil i hoften som er hovedårsaken... Men stresset er ikke med på å gjøre det bedre....

 

Men med 300 gram ned denne uken, så får jeg vel være fornøyd... :)

Måtte det holde til neste uke :)

 

Nyt torsdagen. Her er det innspurt med ishokeykamp mot Canada. Vi ligger under med 1 mål... Jeg er IKKE interessert i denne sporten, men når vi bor på 45 kvm, så er det vanskelig å ikke få det med seg når min mann gjerne vil se... Litt gi og ta :)

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel si meg enig med koala, noris, høres ut som om kroppen sier i fra om at det er litt mye på en gang akkurat nå...men det vet du jo selv, så bare å lytte til den og prøve (som om det er lett, da :() å få tatt det mest mulig med ro til muskelen "slipper" litt opp...

 

45kvm er ikke mye, det blir vel særs mye OL på deg i denne perioden, gitt! <_< Er ikke noen sportsfantast selv, så har til nå ikke sett en eneste konkurranse fra start til slutt. Mye annet jeg klarer å zappe meg gjennom, men med håndarbeid i lanken er det litt mer "lov" nå - samt drittvær utenfor - igjen...

 

koala, tror kanskje jeg så kjøkkenet ditt på ikea sine sider - hvite fronter uten profil? Så lekkert ut, i alle fall :) Er så gruelig lei mitt eget, skapdører som snart har sett bedre dager og i tillegg er det malt (som nå smått flaker av hist og her). Savner godt lys og mer benkeplass og praktiske, oversiktlige og lettvinte skuffeskap. Allergisk mot høye utgifter som jeg er, blir det neppe noe nytt heller ikke på denne siden av jul, igjen. :mellow:

 

Fordelen med å tråkke opp på vekta daglig er å raskere kunne se når det snur i feil retning - i tide. Mulig jeg ikke helt registrerte i går at det allerede var krøpet litt opp...men i dag spratt nåla opp et helt kilo! Inntog av matvarer som starter på P... pizza, pannekaker, pasta - veeeel, er jo ikke dét en GRskrott skal ha i seg mest av, og i alle fall ikke når oppskriftene så overhodet ikke er GR sine, ei heller mengdene. Toppe det hele med en salig blanding bursdagsValentine-kake bonanza, jaja, er jo ikke egentlig overrasket. Koster litt ekstra motstandskraft for å snu trenden, siden festen verken er over eller kaka ute av huset...

 

Med restemat i hus så sitter det laaaangt inne å starte full registrering i dag - ser jo ut til å bli annerledesdag i dag også - leker ikke struts, men gjør meg mentalt klart til å lage handleliste i dag så ikke også søndag, mandag osv blir like "festlige" som disse to dagene :) Her skal nettet støvsuges for lure og sunne middagsoppskrifter! Må bli GR tacosuppe her i alle fall, ut fra kjøleskapsinnholdet å dømme - og den er jo god, mettende, godt med grønnsaker og sunn, sa jeg GOD??!! :) så får bare lunsjebrunsjen bli litt i heftigste laget - jeg er skikkelig god på null dårlig samvittighet - men må likevel være handlekraftig når hverdagen skal umiddelbart på plass igjen.

 

Ranter i vei her nå, jenter, ha en fin lørdag begge to, krysser fingre for snill lårmuskel og rørleggerregning - og snart mulig å vende tilbake hjem! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og riktig god lørdag :)

 

Muskelen er bedre... eller... hehehe.... den kjennes i alle fall ikke så ille... men stiv er den jo likevel...

Jeg får med meg mye sport for tiden... både for at jeg synes det er kjekt og spennende. Det er likevel ikke alt jeg synes er like spennende. I dag er det bare til å ta av seg hatten for Sverige :)

Vel med garn og pinner i fanget, kan jeg se på hva som helst egentlig... hehehe :)

Hva har du på pinnene Juni72? Selv strikker jeg sokker på bestilling. Er akuratt ferdig med to par til en dame.

Her åpnet dagen med perioden og det er jo deilig.. eller ikke... hehehehe... men det kan man gjøre lite med... bare til å henge med i svingen... Så her sitter jeg å slapper av og prøver å hente meg litt inn... Gjøre meg klar til en ny arbeidsuke. I morgen skal jeg være forsanger i kirken så det blir vel også en øvelse i løpet av dagen.

Kjenner jeg slapper veldig av med maten for tiden...

 

I går kom jeg hjem fra jobb til hjemmelaget lapskaus. Veldig godt! Vi har ingen tradisjon på å feire Valentinsdag, morsdag eller farsdag her i huset... men litt kos ble det likevel. En bitteliten porsjon med is til dessert ble det... :)

 

I går var vi en tur i boligen vår og det er fremgang... så vi håper at vi kan flytte tilbake i slutten av neste uke. Det kan være vi må være her en helg til... men da er det også over.... Det skal bli godt å komme hjem igjen.... selv om vi tross alt har hatt det greit mens vi har bodd midlertidig...

 

Nyt resten av lørdagen og helgen... Jeg heier på dere :)

noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det blir tilbakeflytting i neste uke for dere, noris! Bra at muskelen er litt bedre - fortsatt god bedring!

 

Nja, fortsatt lite OL som går hjem her, ble et halvt blikk på noe snowboard-greier her, og så synes jeg gutta i curlingbuksene er stilige (buksene, altså :D) så et par kamper har vi fått med oss...men aner ikke hvordan de ligger an totalt sett - og at vi antageligvis har for dårlig trøkk i skisporet, vel det skjønner jeg takket være alle Facebook-kommentarer :)

 

Ingen valentines å snakke om her i gården heller, ei heller spesielt markert morsdag...skal det være noe så er det stort sett jeg som må fikse det selv...men er ikke viktig for min del :)

 

 

Vi er seriemestere, kjæresten og jeg - litt filmmestere, blir vel en film i kveld også sammen med strikketøyet.

Sokker har jeg ikke våget prøve på ennå, fortsatt en skikkelig fersking med pinner og garn, men luer på rundpinner har gått greit, så holder på med en temmelig løs en nå pluss en selekjole til ei lita prinsesse ;) Skjønner ikke en halvmeter av felleoppskriften, egentlig, så hun får tåle at det blir så godt som jeg klarer få det til. Drømmen er å kunne strikke plagg til meg selv, så nå sitter jeg med stjerner i øynene og saumfarer strikkeblogger så det holder - så utrolig mye lekkert som kan lages! Kjoler, jakker, topper, gensere, skjørt, skjerf, luer, leggingser osv...føles som jeg har trådd inn i en helt ny verden (og vil jo ha alt - i går - i klesskapet mitt!) Så...har en lang vei å gå med denne temmelig ferske hobbyen, men moro da :) Hva annet enn sokker har du planlagt som prosjekt fremover?

 

Kostholdet har neeesten stabilisert seg-ish - ble litt kake og tre ruter sjokolade i går (og to ruter hittil i dag), men snublet verken i nøtteskåla eller chipsskåla, så holder meg fortsatt på matta egentlig. Vektnåla nekter å gå nedover ennå, så saltmat og søtmat holder på vann i kroppen nå og går ikke ut igjen før jeg har vært fullstendig flink igjen, antageligvis. Hverdag igjen i morgen og heldigvis ikke ny kakerunde før neste helg!

 

Ha en avslappende søndagskveld! (og fin kirkekonsert :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>

I morges kjente jeg meg "klar" igjen til ny innsats! Bare 2 uker til vi reiser til syden men greit å bli kvitt litt til innen det. Så gikk med glans forbi de svære lekre skolebrødene i kantinen og valgte meg to tynne skiver grovt brød med brelett og en stor salat med laks :D/>/> Ble god og mett og avsluttet med kunstig søtet te med melk.

 

Juni72, ja helt flatt, glatt hvitt høyglans men brunsort benkeplate i laminat. Selve kjøkkenet ble ikke så veldig dyrt, 34000 + 10000 for spesialtilpassede benkeplater med underlimt dobbel vaskekum. Så kjøpte vi nye hvitevarer på Ikea (platetopp, ovn og kombiovn/mikro) til 15000, det ble 3000 som gikk til kjøkkenbelysning, i tillegg brukte jeg 2000 på nye gryter (induksjon...) og innsatser til skuffene. Så totalt kostet kjøkken og hvitevarer oss 64000 som vi tok på Ikano-kortet (Ikeas eget handlekort) med et års rentefri utsettelse. Det sparer vi fint inn på et år.

 

Men så flyttet vi kjøkken ut i stua og beholdt det gamle som vaskerom, så elektrikerregningen kom på 46000 og rørlegger på 12000.

 

Så summa summarum kostet kjøkkenet oss 122.000,- og det er jo litt....

 

Men skal du bare freshe opp det gamle og ikke legge nye opplegg osv. så er ikke et Ikea-kjøkken så veldig dyrt om man monterer det selv. Vi bestilte det ferdig levert på døren men monterte selv. Hvis du plukker det selv på varelager blir det enda litt billigere, og ikke sikkert du trenger spesialtilpassede benkeplater, da sparer du to tredeler av det vi betalte på benkeplatene.

</p><p>Noris; du flytter vel inn ialt nytt? Tenker det blir deilig!

</p>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>

Endelig fredag og to herlige fridager foran oss.

Min bror og Kongen og noen fler har bursdag i dag. Grtaulerer med dagen... hehehe

 

Etter jobb i dag var min mann og jeg i huset. Der er alle møblene blitt kjørt tilbake og satt i stua. Så i helgen blir det en hel jobb å få tingen på plass igjen. Vi flytter ikke inn enda, fordi det elektriske er ikke på plass enda. Det er noe galt, som de ikke finner ut av. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Jeg er veldig fornødy med både vegger og parkett. Gode valg, tenker jeg... hehehe... for det er jo jeg som har tatt dem... stort sett :)/>

 

Vel Koala, mitt kjøkken er ikke nytt. Ei heller badet. Nå er der kommet en ny vegg i stua. to nye vegger i gangen og nytt gulv både på gang og stue. I tillegg til dette er min sønns soverom helt nytt med både tak, gulv og vegger. I går var det utvask og vi var oppe etterpå og var veldig fornøyde med det ferdige resultatet av gjenoppbyggingen.

 

Juni72, jeg har strikket og heklet enkle ting, som sjal, pulsvarmere, sokker, tøfler, tepper, bukser, jakker... tja litt av hvert. For maaaange år siden strikket jeg også genser... Jeg har lyst å gjøre det igjen, men det virker som et lite evighetsprosjekt... men jeg kommer nok til å gjøre det. Synes det er veldig greit med småprosjekter som sokker... Da ser jeg enden på det.... :)/> Har også strikket vaskekluter og sminkepads i bomull. Veldig kjekt og jeg tenker i alle fall at jeg er miljøvennlig når jeg bruker dem og vasker dem i stedet for å bruke engangs.

 

Jeg har bestemt meg for å sette inn et støt når det kommer til vektreduksjon når vi får flyttet tilbake i heimen. Det blir liksom bare sånn halvveis når vi bor som vi gjør....

 

Nyt freddan :)/>

klem noris :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)/>/>

Endelig fredag og to herlige fridager foran oss.

Min bror og Kongen og noen fler har bursdag i dag. Grtaulerer med dagen... hehehe

 

Etter jobb i dag var min mann og jeg i huset. Der er alle møblene blitt kjørt tilbake og satt i stua. Så i helgen blir det en hel jobb å få tingen på plass igjen. Vi flytter ikke inn enda, fordi det elektriske er ikke på plass enda. Det er noe galt, som de ikke finner ut av. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Jeg er veldig fornødy med både vegger og parkett. Gode valg, tenker jeg... hehehe... for det er jo jeg som har tatt dem... stort sett :)/>/>

 

Vel Koala, mitt kjøkken er ikke nytt. Ei heller badet. Nå er der kommet en ny vegg i stua. to nye vegger i gangen og nytt gulv både på gang og stue. I tillegg til dette er min sønns soverom helt nytt med både tak, gulv og vegger. I går var det utvask og vi var oppe etterpå og var veldig fornøyde med det ferdige resultatet av gjenoppbyggingen.

 

Juni72, jeg har strikket og heklet enkle ting, som sjal, pulsvarmere, sokker, tøfler, tepper, bukser, jakker... tja litt av hvert. For maaaange år siden strikket jeg også genser... Jeg har lyst å gjøre det igjen, men det virker som et lite evighetsprosjekt... men jeg kommer nok til å gjøre det. Synes det er veldig greit med småprosjekter som sokker... Da ser jeg enden på det.... :)/>/> Har også strikket vaskekluter og sminkepads i bomull. Veldig kjekt og jeg tenker i alle fall at jeg er miljøvennlig når jeg bruker dem og vasker dem i stedet for å bruke engangs.

 

Jeg har bestemt meg for å sette inn et støt når det kommer til vektreduksjon når vi får flyttet tilbake i heimen. Det blir liksom bare sånn halvveis når vi bor som vi gjør....

 

Nyt freddan :)/>/>

klem noris :)/>/>

 

 

Okei, da har jeg bare misforstått :) men skjønner det blird eilig å komme i orden i eget hus igjen uansett! Så heldige dere er som kan strikke! Jeg har aldri fått dreisen på det og når min søster og mor er flinke er det lettå be dem fikse det :) Og ikke så lett å be om å bli lært opp... Men fant ei bok i butikken som beskriver alt i detalj så nå kan jeg kanskje lese meg opp litt og i alle fall hjelpe døtrene mine å lære det (selv om tante er god lærer for dem da)

 

Motivasjonen jeg fikk forrige uke til å gå på ny dyst er forduftet så nå får jeg bare holde meg sånn nogenlunde til ferien er over om 2 uker og satse på nytt igjen fram mot sommeren!

 

Ha en strålende uke alle sammen!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :)

 

Jeg er tilbake i heimen og det er godt, selv om det er myyye som må gjøres. Men Rom ble ikke bygget på en dag, så jeg får gjøre som deg, Juni72... bruke den tiden som trengs :)

 

Jeg gav opp dette med maten på slutten av oppholdet i midlertidig bolig... Så de siste ukene har jeg ikke hatt særlig fokus i det hele tatt. Så nå er vekten gått opp til 87,5. Men der skal den jo ikke være, så nå er det fult fokus på maten. Jeg veier maten og prøver å være "flink" til å stå i mot fristelser. Jeg vet jo hva som skal til. Så da er det bare å mobilisere. Må få kommet i gang med treningen også. Så her skal det jobbes med motivasjon og en god innsats skal legges for dagen fremover.

 

Jeg vil videre... og da er det kun meg det står på... :)

 

Jeg håper du har en strålende fin ferie Koala og at du nyyyyter hvert sekund. Hverdagen kommer fort når du kommer hjem likevel.

 

Her kommer jeg i alle fall til å skrive ned noen ord... for kjeg må jo inn å registrere maten jeg skal spise :)

 

Snakkes plutselig..

 

Klem noris :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere er tilbake i eget hus, noris! Deilig å kunne slappe av ordentlig, omsider - kjempeglad på dine vegne!

 

Vi får bare snu skuta sammen, vi :) Har ikke vært like lett å komme inn i god stim igjen etter jul, ting tar bare litt lenger tid, ja - men det har vi jo i massevis - er da ikke sommer før om lenge ennå - og etter sommeren kommer ny høst, jul, nyttår osv - null worries, vi er jo her inne! :D

 

Skikkelig vårfølelse i dag, det lille jeg rakk å ha nesen utenfor hjem- og jobbdøren...i morgen blir det kanskje anledning til å ta en tur ut og få masse frisk luft!

 

Ellers så er det i registreringen at nøkkelen ligger for meg også, skjønner likesom ikke hvor vanskelig det skal være å skrive ned alt - men mistenker en heller lunken holdning til middagsplanlegging...innimellom får jeg det til, men så absolutt ikke på daglig basis - ennå.

 

Men, siden hovedregelen er null stress, så lar jeg det heller skure og gå med registreringen, inntil vekta evt snur HELT feil vei (nå i de siste ukene har det svingt i begge retninger et par kilo opp og så ned igjen) - DA er det ingen vei tilbake og skikkelig GRregime må til...inntil dét skjer så suser jeg rundt i mitt eget selvforskyldte platå (midlertidig, altså). Satser på en halvkilo ned totalt sett i mars, men, tåler da mer nedgang, altså, hehe :)

 

Får absolutt motivasjon her inne på zizzi-tråden :) så vi får tømme tankene i hytt og gevær her, i tillegg til ukentlig oppdatering på marstråden på 10-20! Alt hjelper på, så bare å sy sammen pakken som passer en selv best :)

 

God ferie til deg, koala!

 

Vi tastes! Og hvis dere er i periferien, Gullmedaljekandidaten, Sonar og Fiffigfrøken - hadde vært hyggelig å høre fra dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...