Gå til innhold

Anna T triumferer igjen!


Gjest Anna T
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Anna T

Hei!

Vet ikke om det er noen gamle kjente her, men jeg håper jo egentlig ikke det :)/>

Etter at jeg fikk mitt første barn gikk jeg ned 17 kg (28 kg hvis man regner fra høygravid-vekt)i løpet av 9 mnd. Jeg gikk to GR-kurs, og det funker bra for meg. Brukte også forumet mye i sluttfasen, og fikk masse støtte her. Jeg syns faktisk det var ganske gøy, og mestringsfølelsen var stor. Og så deilig det var å kunne gå i butikken, prøve hva jeg ville, og føle seg vel i alt! I størrelse medium og noen ganger small. Himmelsk.

 

Nå er vesla 4 år, og lillebror på 6 mnd ligger og sover. Og jeg har klart å legge på meg alt sammen igjen. De "nye" kiloene er greit fordelt, litt kom gradvis snikende, endel kom året før graviditeten, og en del kom under graviditeten. I året før var jeg gravid og spontanaborterte noen ganger, og det syns jeg var fælt. Ble en del selvmedlidenhet og trøst da. Og så var jeg sykemeldt og helt inaktiv gjennom hele graviditeten. For ikke å nevne bekymra. Så det ble en del selvmedlidenhet og trøst da også. Etter at lillebror ble født har jeg derimot vært strålende og overveldende lykkelig. Ikke et fnugg av selvmedlidenhet eller behov for trøst nå altså. Men jeg har nok vært inne i en boble der jeg bare har kost meg og ikke tenkt. Så jeg veier nå ganske nøyaktig det jeg veide når jeg begynte å skjerpe meg i 2009.

 

MEN, nå har jeg våkna. Og jeg vet jo hvordan dette skal gjøres. Jeg går ikke på kurs denne gangen, for jeg fant ikke noe kurs som passa sånn timing-messig. Men jeg har tenkt litt på det, og det jeg trenger er ikke egentlig at noen snakker og forklarer. Jeg trenger at noen ser på når jeg veier meg. For det syns jeg er dritflaut. Flauhet er den beste motivator i denne sammenheng. Så nå er mannen min "kursholder". Det er en barriere for meg det altså. Men jeg tror det kommer til å funke.

 

Denne uka her blir det ikke noe særlig trening, det blir for travelt. Men det blir fullt fokus på mat, og det er det viktigste. Jeg hadde en perfekt kostholdsdag i går, for første gang på lenge. Og jeg fortsetter i dag. Ukas kosemerker skal spares til et lite kakestykke lørdag og søndag.

 

Veiedag blir søndag.

Tallenes tale pr 1.5.13:

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34

Overarm: 30

Bryst: 101

Midje: 98

Gravvo-mage: 109 cm (Oh lord!)

Hofte: 104

Rumpe: 108

Lår: 60,5

Legg: 37

Som dere ser, liker jeg å måle. Gravvo-magen er jo ikke akkurat noe standard Grete Roede-mål, men det er jo det bredeste mellom midje og hofte da. Og etter to graviditeter føler jeg at det området er krise. Så jeg vil gjerne følge målene litt der for å se hvordan det uvikler seg. Ellers må jeg si at målene er veldig like sånn de var før, men jeg føler meg utrolig mye større. Kan liksom ikke helt skjønne at jeg var sånn her før jeg gikk ned. Det kan være litt fordi jeg har vent meg til å være mindre, og litt fordi gravvo-magen faktisk er større, selv om resten av målene er like.

 

Uansett, jeg er klar og i gang. Målet mitt er å komme tilbake til ca 67, i alle fall mellom 65 og 69,9. Håper å finne noen her så vi kan følge hverandre litt. Utrolig hvor mye det hjelper med litt støtte og oppbacking :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei!

Vet ikke om det er noen gamle kjente her, men jeg håper jo egentlig ikke det :)/>/>

Etter at jeg fikk mitt første barn gikk jeg ned 17 kg (28 kg hvis man regner fra høygravid-vekt)i løpet av 9 mnd. Jeg gikk to GR-kurs, og det funker bra for meg. Brukte også forumet mye i sluttfasen, og fikk masse støtte her. Jeg syns faktisk det var ganske gøy, og mestringsfølelsen var stor. Og så deilig det var å kunne gå i butikken, prøve hva jeg ville, og føle seg vel i alt! I størrelse medium og noen ganger small. Himmelsk.

 

Nå er vesla 4 år, og lillebror på 6 mnd ligger og sover. Og jeg har klart å legge på meg alt sammen igjen. De "nye" kiloene er greit fordelt, litt kom gradvis snikende, endel kom året før graviditeten, og en del kom under graviditeten. I året før var jeg gravid og spontanaborterte noen ganger, og det syns jeg var fælt. Ble en del selvmedlidenhet og trøst da. Og så var jeg sykemeldt og helt inaktiv gjennom hele graviditeten. For ikke å nevne bekymra. Så det ble en del selvmedlidenhet og trøst da også. Etter at lillebror ble født har jeg derimot vært strålende og overveldende lykkelig. Ikke et fnugg av selvmedlidenhet eller behov for trøst nå altså. Men jeg har nok vært inne i en boble der jeg bare har kost meg og ikke tenkt. Så jeg veier nå ganske nøyaktig det jeg veide når jeg begynte å skjerpe meg i 2009.

 

MEN, nå har jeg våkna. Og jeg vet jo hvordan dette skal gjøres. Jeg går ikke på kurs denne gangen, for jeg fant ikke noe kurs som passa sånn timing-messig. Men jeg har tenkt litt på det, og det jeg trenger er ikke egentlig at noen snakker og forklarer. Jeg trenger at noen ser på når jeg veier meg. For det syns jeg er dritflaut. Flauhet er den beste motivator i denne sammenheng. Så nå er mannen min "kursholder". Det er en barriere for meg det altså. Men jeg tror det kommer til å funke.

 

Denne uka her blir det ikke noe særlig trening, det blir for travelt. Men det blir fullt fokus på mat, og det er det viktigste. Jeg hadde en perfekt kostholdsdag i går, for første gang på lenge. Og jeg fortsetter i dag. Ukas kosemerker skal spares til et lite kakestykke lørdag og søndag.

 

Veiedag blir søndag.

Tallenes tale pr 1.5.13:

Vekt: 79,7 kg

Hals: 34

Overarm: 30

Bryst: 101

Midje: 98

Gravvo-mage: 109 cm (Oh lord!)

Hofte: 104

Rumpe: 108

Lår: 60,5

Legg: 37

Som dere ser, liker jeg å måle. Gravvo-magen er jo ikke akkurat noe standard Grete Roede-mål, men det er jo det bredeste mellom midje og hofte da. Og etter to graviditeter føler jeg at det området er krise. Så jeg vil gjerne følge målene litt der for å se hvordan det uvikler seg. Ellers må jeg si at målene er veldig like sånn de var før, men jeg føler meg utrolig mye større. Kan liksom ikke helt skjønne at jeg var sånn her før jeg gikk ned. Det kan være litt fordi jeg har vent meg til å være mindre, og litt fordi gravvo-magen faktisk er større, selv om resten av målene er like.

 

Uansett, jeg er klar og i gang. Målet mitt er å komme tilbake til ca 67, i alle fall mellom 65 og 69,9. Håper å finne noen her så vi kan følge hverandre litt. Utrolig hvor mye det hjelper med litt støtte og oppbacking :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei. Eg er ny inne på forumet..

Men evig slanker følest det ut som. Har vore med på gr kurs for nokre år sida, og gjekk ned ca 10 kg da. Var veldig fornøgde med det, kom meg ned på 80 kg, og var slank og fin og gikk rett inn i størrelse 38/40. Så vart eg gravid igjen, og etter svangerskapet gjekk eg ned igjen til det eg var før! :-) (har 4 barn)

MEN når lille babyen sluttet å amme, kom det sigende nokre kilo som klistra seg fast. Har prøvd å ete skikkelig etter gr-metoden og trimme litt..men det er tungt å få vekk. minstemann er no 4,5 år.

Jobbar og har en travel kvardag, med masssssssseeee unnskyldningar for å sleppe. Men når eg står i prøverommet og skal prøve kle og det er speil overalt.......då grin eg. har ingen å skulde på... litt for flaut å henge på plass kle, og finne eit nummer større, og det ikkje passar ein gong.... åhhh... eg har ikkje lyst å kjøpe enda meir store kle, eg har mykje fint i kleskapet mitt som berre venta på ein kropp som skal bli mindre.

 

No er eg veldig flau over å fortelle at eg er 92 kilo :-( men no er eg heilt klar for å jobbe for å kome i form igjen, og bli mindre. Kan vi hjelpe kvarandre med å dra lasset?? Eg må ha ein som les av vekta for meg, men mannen min får vente til eg er under 90 før han får lese....

 

uff...dette var dagens syt.... men slik er livet, og eg er klar for å gjere noke med det!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei Mali*35!

Ja, kan vi ikke hjelpe hverandre? Det hjelper så masse å ha noen som spør hvordan det går, og sparker en litt i baken når en faller fra. Jeg syns det er skikkelig kleint å snakke om vekt og slanking og sånt, så det er fint å kunne gjøre det her inne.

 

Er lov å syte litt, men nå er vi i alle fall i gang igjen. Og siden vi har gjort det før, vet vi jo både at det kan gjøres og hvordan det gjøres. Men at det er vanskelig er helt klart. Vi får tviholde i følelsen når vi lykkes sist, hvor godt det var å prøve klær uten og ikke være flau. Og så har vi jo barn som både skal ha gode matvaner og gode selvbilder, så da må vi vise dem hvordan. Masse motivasjon i det også.

 

Er du mest opptatt av kotholdet, eller skal du trene også? Jeg er hjemme i permisjon fortsatt jeg da, så jeg har egentlig ingen unnskyldninger for verken det ene eller det andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei Mali*35!

Ja, kan vi ikke hjelpe hverandre? Det hjelper så masse å ha noen som spør hvordan det går, og sparker en litt i baken når en faller fra. Jeg syns det er skikkelig kleint å snakke om vekt og slanking og sånt, så det er fint å kunne gjøre det her inne.

 

Er lov å syte litt, men nå er vi i alle fall i gang igjen. Og siden vi har gjort det før, vet vi jo både at det kan gjøres og hvordan det gjøres. Men at det er vanskelig er helt klart. Vi får tviholde i følelsen når vi lykkes sist, hvor godt det var å prøve klær uten og ikke være flau. Og så har vi jo barn som både skal ha gode matvaner og gode selvbilder, så da må vi vise dem hvordan. Masse motivasjon i det også.

 

Er du mest opptatt av kotholdet, eller skal du trene også? Jeg er hjemme i permisjon fortsatt jeg da, så jeg har egentlig ingen unnskyldninger for verken det ene eller det andre :)/>

Hei. Eg kjem til å jobbe med å få på plass kostholdet no først. Må oppdatere meg litt, og skrive plan over dagen. Syns det er greit å planlegge måltida og handle når eg er mett osv. Så når våren kjem, er det lettare å komme seg ut på tur. Gå tur er min favoritttrim.

 

Eg har ei lita målsetting no først. Under 90 kg, og lengre sikt ned 10 -15 kg.

men har sett egentlig 3 mnd på dei første 10 kg. Viss ikkje eg har dato, kan det fort gli ut, og man-kan-vente-til-...........

 

Kan hende eg melda meg inn på treningssenter, men der er lista høg, og eg veit at eg ikkje kjem til å bruke det så ofte... litt praktiske problem som barnevakt osv. og når minstemann er i seng, er det ikkje mykje overskudd igjen til treningssenter. men skal aldri sei aldri :-) Skal forhøyre meg litt rundt om det er andre som går, og ev. bli henge meg med om det høver. Jobbar 75 %, og er ofte sliten når dagen er omme :-)

 

 

Eg er glad for drakraften her... vi skal nok komme i mål, med måla våra skal du sjå. Som du seier vi har klart det før, og vi skal klare det igjen!!

 

Brukar du å notere i arbeidsboka??

 

Ha ein god og mager dag vidare!

 

Mali*35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

Kan jeg henge meg på her ? Skriver i en annen tråd også, men jeg synes det hjelper så mye hvis man har noen som kan bakke deg når du trenger det. Syte litt og være glad om samme ting. Altså slanking.

Jeg har nettop begynt med dette her igjen. Ja igjen. Jeg også gikk ned i vekt , faktisk ifjor. Men de kom fort tilbake igjen. Har 3 barn, er hjemmeværende.

Veide 79kg og har gått ned en kg siden forrige uke. Veier meg på søndager.

 

Jeg har tredemølle hjemme som jeg pleier å trene på. Så har jeg registrert meg på livegym.no

Ville ha litt variasjon i treningen. Tenker å prøve den i en mnd.

 

Stå på, dette klarer vi. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Så klart du kan henge med, Awsam, supert å være flere.

 

Jeg bruker arbeidsboka ja, jeg er en sånn som liker å lage planer og registrere og sånt. Ofte registrerer jeg hele dagen på forhånd, så vet jeg at sluttsummen blir riktig. Da syns jeg det er lettere å ha kontroll, og ikke glemme noe. Kontrollfrik-genet er bra å ha når man slanker seg. Dessverre sloss det med et relativt kraftig kose-gen.

 

Jeg liker også å gå tur. Jeg trener heller ikke på treningssenter, det blir som du sier Mali, at medlemskapet ofte ikke blir brukt. Og man kan trene helt fint hjemme og ute, hvis man bare bestemmer seg for å gjøre det ordentlig. Så jeg går/jogger/løper, trener styrke hjemme eller gjør yoga hjemme. Bruker presens, jeg, så kanskje hjernen tror på det. Men har så klart ikke vært så flink som jeg burde, ellers hadde jeg jo ikke vært her :P Treningsrutinen fikk seg en støkk når jeg ikke kunne røre meg hele svangerskapet. Må bare komme inn i det igjen.

 

Har fått meg en fin tur i sola nå da, så da ble det i alle fall litt trimpoeng i dag :)

 

Jeg tenker at det ikke egentlig er noe poeng at det går for fort, men samtidig må det gå fort nok til at motivasjonen holder seg. Hvis jeg er mellom 65 og 70 til jul, blir jeg glad. Tenker at 78 blir en bitteliten milepæl for å signalisere at jeg er i gang, og så er det 75 neste. Hadde vært fint å veie det før sommeren. Og strengt tatt burde det være enkelt, er jo 2 mnd til. Mellom 5 og 8 ned på 8 uker. Spørs om ikke det blir planen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Awsam, jeg er forresten også registrert på livegym. Har fått testa det litt, og syns det var ok. Men vi har så tregt internett her, så tror ikke det blir det helt store. Må laste ned hele timen først, og så se den, ellers bare hakker det. Kan ikke kjøre live. Håper det funker for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vil være med, får jeg?! Jeg er første gangs slanker! Og har egentlig ikke tenkt til å gjøre det flere ganger. Veier den nette sum av 87 kilo (gått ned 2 kilo!) og går på nettkurs..

 

Jeg har faktisk meldt meg inn på treningsstudio, og prøver å være der 2 ganger i uken:) Har hatt en hel uke nå med bursdagsfeiringer og besøk, men har allikevel gått ned 0,6 kilo så er ganske så stolt!

 

Har delmål på 80 kg. Vet ikke hva min trivselsvekt er (sikkert rundt 70 ett sted), håper jeg finner det ut etterhvert:)Jeg fant fort ut at jeg ikke klarer å måle meg med målebånd, så her blir det følelsen av å bli tynnere kombinert med vekt!

 

-Blåbæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei,

 

Jeg vil være med, får jeg?! Jeg er første gangs slanker! Og har egentlig ikke tenkt til å gjøre det flere ganger. Veier den nette sum av 87 kilo (gått ned 2 kilo!) og går på nettkurs..

 

Jeg har faktisk meldt meg inn på treningsstudio, og prøver å være der 2 ganger i uken:) Har hatt en hel uke nå med bursdagsfeiringer og besøk, men har allikevel gått ned 0,6 kilo så er ganske så stolt!

 

Har delmål på 80 kg. Vet ikke hva min trivselsvekt er (sikkert rundt 70 ett sted), håper jeg finner det ut etterhvert:)Jeg fant fort ut at jeg ikke klarer å måle meg med målebånd, så her blir det følelsen av å bli tynnere kombinert med vekt!

 

-Blåbæret

 

 

 

 

Hei, kjekt at vi blir fleire som hjelper - vi har jo eit felles mål.. !!!

 

Eg veit ikkje om eg vil klare det på så kort tid, men eg må berre prøve. Som sagt, eg har ein tendens til å skli fort ut på sidelinja...og der er det mykje kos og lite bevegelse ;-)

 

Eg har ikkje brukt arbeidsboka i det siste, noterer på ledige sider i boka no til å begynne med. Eg må sige i gang...haha...

 

Syns jobben og klokka for måltid kan vere ei utfordring. Men skal nok klare å lure meg til ein matbit på nokelunde rett tid. jobber i barnehage, og har aldri pause til samme tid. B)

 

Skal studere sidene her litt i kveld, og planlegge måltider dei neste dagane.

 

 

Mali*35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Velkommen Blåbæret, kjempefint å være flere.

 

Når jeg sa arbeidsboka mente jeg egentlig mest registrering av mat og trening, og det gjør jeg her på nett. Men jeg har brukt både grunnboka og sesongbok litt også, for å regne ut meny, minne meg litt på triks osv. Vet ikke om det er de samme bøkene som brukes nå, det var dem jeg fikk i 2009/10.

 

Det er jo supert med treningssenter da, hvis man bare bruker det. Det viktigste er jo at man gjør det som funker for en selv, og som stopper unnasluntringen.

 

Jeg syns også det er mer utfordrende å holde kontrollen når man jobber osv, nettopp derfor er det jo teit av meg at jeg ikke har brukt permisjonstida litt bedre akkurat på det. Men med planlegging så går det Mali*35.

 

Jeg ser at jeg ligger høyere på kcal-inntak enn mange andre her inne, hvilket nivå/meny ligger dere på? Jeg ammer ganske mye enda, så kan ikke gå for lavt. Og vet av erfaring at jeg ikke går ned hvis jeg spiser for lite. Energiforbruket utenom ammingen er ca 2100, og kursboka sier at jeg da skal innta ca 2100 kcal. Det var også det jeg gjorde sist, og det funka jo det. Trappa nedover etter hvert som jeg veide mindre og ammet mindre, så jeg endte vel på 1600, kanskje litt lavere. Men det føles mye, og jeg ser mange andre her ligger mye lavere. Jaja, i går endte jeg på 1800 og noe og i dag ligger jeg på 1600 etter kveldsmat. Får prøve å få opp kveldsmaten litt kanskje. Hmm, ikke så lett å få det helt riktig. Prøver å legge meg høyt, så får jeg heller justere når jeg ser vekta i løpet av noen uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Måtte bare klippe inn dette fra den forrige tråden min.

 

Datert 9.2.2010 skriver jeg:

 

"

Dagens tall:

vekt: 63,8 kg

nedgang: 16,4 kg

midje: 76 cm

nedgang midje: 25 cm

"

 

Ah, det er nydelig. Skal dit, skal dit, skal dit igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna T : har ikke hatt noen problemer med livegym. Det funker som bare det hos meg. :)

Jeg ligger på 1300 kalorier pr dag. Ble ganske sulten da jeg begynte, men nå begynner kroppen å bli vant til lite mat . Drikker masse vann ved siden av. Jeg tror ikke jeg klarer å gå ned i vekt hvis jeg spiser mer enn 1300kcal pr dag. Gikk ned 1 kg første uke,skal se hvordan det går denne gangen.

Registrerer mat og treningen jeg også.

 

Du kommer deg dit en gang Anna T. Du har jo klart det før, så du klarer det igjen. Ha troa på deg selv :) u go girl !

 

Blåbæret : du har grunn til å være stolt av deg selv. Ikke lett å holde seg på matta mens det er så mange feiringer rundt seg. Stå på så skal du nok klare det :)

Men hvordan fungerer nettkurs ?

 

Mali*35: prøv å komme innom forumet her minst en gang hverdag, da mister du ikke fokus. Det har jeg stor tro på. Forrige gangen var det forumet som fikk meg ned i vekt. Masse support her inne. Feik opp i vekt da andre ting ble mer prioritert.

 

Vi er i gang. Vi når målet, sakte men sikkert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei.

Då har eg vore ute på kveldstur, og det kjennest veldig bra ut..

Snart helg, og utfordringane står i kø for min del. To selskap på to dager... Håper det er frukt og andre litt sunne ting. Likar ikkje kaker så godt heldigvis, så det blir ikkje så vanskelig å velge vekk :D

 

Elles er det mai, og mange som skal i konfirmasjon?? Eller andre fristelser?

 

No er det natta.

 

Mali*35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Anna T : har ikke hatt noen problemer med livegym. Det funker som bare det hos meg. :)/>

Jeg ligger på 1300 kalorier pr dag. Ble ganske sulten da jeg begynte, men nå begynner kroppen å bli vant til lite mat . Drikker masse vann ved siden av. Jeg tror ikke jeg klarer å gå ned i vekt hvis jeg spiser mer enn 1300kcal pr dag. Gikk ned 1 kg første uke,skal se hvordan det går denne gangen.

Registrerer mat og treningen jeg også.

 

Du kommer deg dit en gang Anna T. Du har jo klart det før, så du klarer det igjen. Ha troa på deg selv :)/> u go girl !

 

Blåbæret : du har grunn til å være stolt av deg selv. Ikke lett å holde seg på matta mens det er så mange feiringer rundt seg. Stå på så skal du nok klare det :)/>

Men hvordan fungerer nettkurs ?

 

Mali*35: prøv å komme innom forumet her minst en gang hverdag, da mister du ikke fokus. Det har jeg stor tro på. Forrige gangen var det forumet som fikk meg ned i vekt. Masse support her inne. Feik opp i vekt da andre ting ble mer prioritert.

 

Vi er i gang. Vi når målet, sakte men sikkert !

 

 

Takk for støtten, ja skal prøve på det! Skal ikkje gå kurs, og er nok litt desperat på å få litt drahjelp!!

 

Dette klarer vi! Klart det før, klarer igjen!!!

 

Mali*35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

awsam, på nettkurs sender jeg inn rapporter 1 gang i uka, også får jeg svar fra kursleder. Er ofte korte svar så føler jeg egentlig leser meg til alt selv. Men det skal vel gå seg til!

 

Jeg ligger på 1600 kalorier for dagen, men er ikke alltid jeg greier å få spist så mye. Jobber med saken! Har dere testet noen grønnsakssmoothie? Jeg har tenkt at det kan være en god måte å få i seg grønnsaker uten å tenke så mye..

 

Når jeg veide meg i dag hadde jeg gått opp :S men jeg har jo vært så flink? trodde jeg.. :blink:/>

 

-Blåbæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei folkens!

Hvordan har dagen gått? Eller dere sitter kanskje ikke her på en fredagskveld?

Her har jeg hatt 3 gode dager på rad. 0 godis, og i går og onsdag spiste jeg ganske perfekt tror jeg. I dag har det nok blitt for lite, for jeg har farta hele dagen. Må huske på at sånne dager krever mye planlegging. I stad fant jeg en enslig sjoko-kule i en skål, og så tenkte jeg at 1 sjoko-kule river jo ingen mann av hesten. Hadde papiret halvveis av før jeg kasta hele i søpla. Viktig prinsipiell seier der altså.

 

Ellers har jeg som deg Mali*35 selskap både i morgen og søndag. Men det skal gå greit. Begge selskapene er hos oss, så jeg har sørga for litt frukt osv. Skal ta et lite kakestykke da, for å feire med vesla som blir 4 år.

 

Det har ikke blitt noen trening i dag, men dette er første gang jeg har satt meg ned hele dagen, har fykt rundt. Så det har vært en aktiv dag i alle fall.

 

Håper det går bra med dere, og at dere motstår helgas fristelser.

 

PS Egentlig teit, men jeg måtte smugveie meg i dag (på dag 3, saklig). Og vekta har allerede gått greit ned! Skjønner at det er pga væske og kanskje litt tilfeldig svingning, men motiverende uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei folkens!

Hvordan har dagen gått? Eller dere sitter kanskje ikke her på en fredagskveld?

Her har jeg hatt 3 gode dager på rad. 0 godis, og i går og onsdag spiste jeg ganske perfekt tror jeg. I dag har det nok blitt for lite, for jeg har farta hele dagen. Må huske på at sånne dager krever mye planlegging. I stad fant jeg en enslig sjoko-kule i en skål, og så tenkte jeg at 1 sjoko-kule river jo ingen mann av hesten. Hadde papiret halvveis av før jeg kasta hele i søpla. Viktig prinsipiell seier der altså.

 

Ellers har jeg som deg Mali*35 selskap både i morgen og søndag. Men det skal gå greit. Begge selskapene er hos oss, så jeg har sørga for litt frukt osv. Skal ta et lite kakestykke da, for å feire med vesla som blir 4 år.

 

Det har ikke blitt noen trening i dag, men dette er første gang jeg har satt meg ned hele dagen, har fykt rundt. Så det har vært en aktiv dag i alle fall.

 

Håper det går bra med dere, og at dere motstår helgas fristelser.

 

PS Egentlig teit, men jeg måtte smugveie meg i dag (på dag 3, saklig). Og vekta har allerede gått greit ned! Skjønner at det er pga væske og kanskje litt tilfeldig svingning, men motiverende uansett ;)/>

 

 

 

Hei.

Har hatt ein fin dag, aktiv dag på jobb og har fått spist nogenlunde det eg skal. Så no sit eg her med vassglaset mitt og studerer matoppskrifter...og surfar litt...

 

Ang. helga så klarer eg godt motstå kaker. Det er ikkje det som er mitt problem. Håper det er litt andre sunnare ting eg kan ete.

 

Mitt probelem er gotteri i kvardagen, gjerne frå jobb, på veg heim før middag... Litt flaut å innrømme, men det er noko eg må jobbe med. Snu mine uvaner, eller slutte med dei.

 

Har de andre slike uvaner?? Håper ikkje det er berre eg..

 

Vil gjerne høyre om utfordringar i kvardagen og korleis de løyser dei. Mestring er nyttig, men man lærer ikkje uten utfordringar og erfaring..

 

Mali*35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen.

Jeg har veiedag imorgen,gruer gleder meg :)

Har vært veldig flink med både maten og treningen. Unntatt Igår da. Da fikk jeg ikke trent,men spiste bra.

 

AnnaT du har vært flink som har unngått fristelser. Stå på.

 

Mali*35: jeg er ikke så glad i godteri jeg. Elsker sjokolade,men heldigvis har jeg ikke smakt sjokolade på 2 uker nå. :)

Funnet ut at jeg kan drikke Pepsi Max når jeg er sugen på noe søtt. Og gjør akkurat det. Og det har virket bra hos meg. Tenker ikke på sjokolade i det hele tatt.

Når du kommer fra jobben bør du kanskje ha noe gulrøtter eller eple i hånda, som du knasker på.

Kanskje det begynner etterhvert å gå bedre med å kjøpe inn godteri. Men ja gi det litt tid. Du klarer det etterhvert.

 

Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei

 

Så bra at dere er flinke! Hurra!

 

Puh, da er dag en av festlighetene snart over!

 

Det har gått greit. Det vil si, ikke stjerne-greteroede-kost akkurat, men jeg har registrert og totalinntaket ligger under 1500 kcal nå før kveldsmat. Og jeg kan jo ligge rundt 1900, så det er greit. Og jeg har holdt meg helt unna kakene så langt. Men jeg spiste et fruktspyd og der var det en ganske stor marshmallow.

 

Nytt selkap i morgen, spørs om ikke det blir vanskeligere å holde meg unna da. Litt også fordi jeg syns det er så kleint å snakke om vekt og slanking, så blir så utilpass hvis folk bemerker at jeg ikke spiser noe kake. Men men, skal holde det på et lavt nivå i alle fall. Og det er hverdagene som avgjør, ikke om man spiser litt kake til fest.

 

Jeg er som deg Mali*35, det er godteri og snacks når som helst som tar knekken på meg. Og altfor lite mat. En litt ugrei ting er at jeg har mer apetitt jo mer jeg spiser. Så hvis jeg nesten ikke spiser, blir jeg ikke noe særlig sulten heller. Mens hvis jeg spiser riktig, er jeg mye mer sulten. Skjønner at det er fordi apetitt-reguleringen fungerer bedre, men det føles litt rart.

 

Jeg har også veiedag i morgen, det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

God morgen!

 

Da har jeg veid og målt, og det ble:

 

Vekt: 78,5 - NED 1,2 kg!

Mål: Ned 1 cm hals, 1 cm midje, 2 cm gravvo-mage, 1 cm hofte :)/>

 

Og det bare siden onsdag! Fy søren det er lurt å være lur altså.

Det er nok litt vann som har sluppet og sånt da, men det skal jo bort det ogå.

 

Da satser jeg på at søndagen med familieselskap skal gå greit også. Motivert nå :)/>

 

Håper det går greit med dere andre også, og at du får en like bra veie-dag som meg, Awsam.

Det er ikke flere som skal veie i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Anna T er såå glad på dine vegne. Gratulerer med velfortjent nedgang :)

Det å gå ned 1,2 siden onsdag er knallbra. Fortsett sånn du,så når du målet!

 

Jeg har også veid meg i dag. Og vet du hva ned 1,2 kg :D

Helt lik deg, men det er siden forrige søndag da. Og jeg har både trent og spist bra. Og synes jeg fortjente det jeg også :)

Vi fortsetter vi !

 

Lykke til med dere andre også når enn dere skal veie dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mali*35

Hei..

Så flinke de er!!

Ned 1,2 kg, det er jammen en knallstart - og ei god drivkraft vidare. :)/>

 

Eg var for lite forberedt igår... Mange ting som skulle ordnast før vi skulle fare, og eg hadde med to epler i veska, til mellommåltid og vere litt mett når vi skulle sette oss til bordet. Og eg spiste berre eit lite kakestykke :P/> og heldigvis var det mykje sunne fristelsar eg kunne kose meg med. Men ok...og heimelaga pizza på laurdagskvelden...

 

Idag er ein ny dag, og ny veke i morgon. Nye muligheter!!!

 

Awsam: eg har slutta med mine uvanar no!! Men for å bekjenne mine største synder for å ha blitt overvektig, må eg erkjenne det her... Syns det er litt godt å innrømme det, då blir det for dumt å fortsette med det. Lite aktivitet i tillegg til å vere glad i mat, feil mat og ofte mat og meir mat..... Det er nok berre å innsjå mine feil og gjere noke med det. litt flaut men slik er det.

 

Men no må veka planleggast. Litt frukt liggande i bilen til eg skal heim frå jobb. Og handle mat om kvelden, etter middag eller i allefall på mett mage. (ikkje svolten rett frå jobb, med barn som masar og vil-ha-vil-ha......

 

Eg drikker ikkje brus, ikkje pepsi max engong.. Likar heller ikkje så godt saft, funsaft er eit fint alternativ, men eg syns det er best med vatn. Har ein mugge med vatn ståande med agurkskiver i. Treningssak det med å drikke så mykje vatn ;-)

 

Ha ein fin dag vidare ;-)

 

Mali

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...