Gå til innhold

Sommerkroppen 2014


Anbefalte innlegg

Gjest Chubbchubb

Onsdagen er her igjen og jeg har vært på vekta. 59,7 sa den, hurra for 5-tallet først!! :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> Nå gjelder det bare å fortsette sånn og beholde 5-tallet først, det er liksom ofte der utfordringen kommer for min del. :rolleyes:/>/>

 

Noen andre som har veid i dag?

 

 

You go girl! Nå går det veien, og du får ikke lov av meg til å gi opp denne gangen! Kjenner meg litt igjen der, fordi jeg gir fort opp når jeg endelig har sett 6-tallet! Men ikke denne gangen!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

 

Så flinke dere er, og så heldige som er der at dere går fra et tall til et annet; 7 til 6 eller 6 til 5. Det er noe eget ved det.

 

Her går det sakte. Sakte. Men ikke opp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You go girl! Nå går det veien, og du får ikke lov av meg til å gi opp denne gangen! Kjenner meg litt igjen der, fordi jeg gir fort opp når jeg endelig har sett 6-tallet! Men ikke denne gangen!!! :)/>/>

 

Nei, jeg skal ikke gi opp denne gangen! Og ikke du heller!! :) Her er det fortsatt fullt fokus, og et håp om å komme i mål før ferietur den 17 september. Selv om det trolig må gjøres en jobb i etterkant av ferien igjen da, basert på det jeg har hørt og lest i reiseguider er det ikke akkurat så mye GR-vennlig mat i sørstatene :P;)

 

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

 

Så flinke dere er, og så heldige som er der at dere går fra et tall til et annet; 7 til 6 eller 6 til 5. Det er noe eget ved det.

 

Her går det sakte. Sakte. Men ikke opp! ;)/>

 

Takk for skryt Circeline! :) Du er flink du også!! Sakte ned er også ned, og da har du godt grunnlag for å holde deg der når du når målet!

 

Ha en fin dag begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helg! Jeg er så glad i denne sesongen med friske bær, og nyter gjerne et mellommåltid med rips, jordbær, bringebær eller blåbær, kanskje med en dæsj lett kesam med vanilje. Det er kos, det!

 

Jeg har planlagt helga godt. Nå skal jeg veie maten. Det gjør jeg mest på slump i ukene, går i grunnen greit,når jeg har faste rutiner på dagen pga jobb, men vi er vel mange som gjør mye rart i helga. Gjett hvem som skal ha mer nedgang enn et par hekto ved neste veiing? JEG! Fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Helg! Jeg er så glad i denne sesongen med friske bær, og nyter gjerne et mellommåltid med rips, jordbær, bringebær eller blåbær, kanskje med en dæsj lett kesam med vanilje. Det er kos, det!

 

Jeg har planlagt helga godt. Nå skal jeg veie maten. Det gjør jeg mest på slump i ukene, går i grunnen greit,når jeg har faste rutiner på dagen pga jobb, men vi er vel mange som gjør mye rart i helga. Gjett hvem som skal ha mer nedgang enn et par hekto ved neste veiing? JEG! Fortsatt god helg.

 

Jeg liker innstillingen din Circeline! Jeg krysser fingrene for deg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 68,5, dvs 0,3 i nedgang! Lurer på hvordan det går når jeg får bygd opp musklene igjen :-p

Grattis! Men dere, det med å bygge muskler, er det ikke noe som får et litt ufortjent rykte mht å bremse på nedgangen? Det skal vel litt til før det faktisk har en betydning? Og når musklene kommer, så går jo forbrenningen bedre. Så vi sier ja takk til muskler, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

 

Se den, ja! Et helt kilo! Fantastisk! Men jeg lurer nå litt, for vekta gikk mot 68.0, og så spratt den ned. Men der sto den, og vi måler jo på tallet som blinker til slutt. Jaja, det vil jo vise seg på sikt. Nå er jeg i alle fall glad og fornøyd med resultatet og egen innsats. For jeg har vært bevisst på inntaket og har hatt en reduksjon i forhold til behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Men dere, det med å bygge muskler, er det ikke noe som får et litt ufortjent rykte mht å bremse på nedgangen? Det skal vel litt til før det faktisk har en betydning? Og når musklene kommer, så går jo forbrenningen bedre. Så vi sier ja takk til muskler, vel?

 

Vi sier så absolutt ja takk til muskler! :) De strammer jo opp kroppen og gjør at vi ser fine ut, så her er de hjertelig velkomne. Det er synd det må jobbes så hardt for å få dem bare... ;):P

 

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

 

Se den, ja! Et helt kilo! Fantastisk! Men jeg lurer nå litt, for vekta gikk mot 68.0, og så spratt den ned. Men der sto den, og vi måler jo på tallet som blinker til slutt. Jaja, det vil jo vise seg på sikt. Nå er jeg i alle fall glad og fornøyd med resultatet og egen innsats. For jeg har vært bevisst på inntaket og har hatt en reduksjon i forhold til behov.

 

Hurra for strålende resultat Circeline! :lol: Plutselig kommer nedgangen i et jafs, det har du fortjent! Nyt dagen med det gode resultatet i bakhodet, og fortsatt lykke til!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og veiedag, og i dag sa vekta 59,2 kg for meg!! :lol: :lol: :lol: Det er -0,5 kg siden forrige uke, jeg er kjempefornøyd!! :D Kombinert med nok en halv cm ned i midjen er dette helt strålende! Det gir absolutt motivasjon til å jobbe videre, også på de dagene hvor det er litt ekstra tungt!

 

Ha en fin dag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Grattis! Men dere, det med å bygge muskler, er det ikke noe som får et litt ufortjent rykte mht å bremse på nedgangen? Det skal vel litt til før det faktisk har en betydning? Og når musklene kommer, så går jo forbrenningen bedre. Så vi sier ja takk til muskler, vel?

 

Klart vi sier jatakk til muskler! :)/> Jo det tar nok litt tid, men regner med noe er lett å hente opp igjen det jeg "mista" forige uke, regner nemlig med at mesteparten av det jeg gikk ned de to forrige ukene er mer muskler enn fett.. sett på aktivitetsnivået mitt. Så nå er jeg egentlig bare spent på neste veiing sånnsett! ;)/>

Fiksa meg medlemsskap på treningssenter i går, da satser jeg på trening før lesing i morgen! :D

 

Jeg må virkelig si at dere har vert superflinke denne uken! STÅ PÅ, dette er gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med trening i morgen Chubbchubb!! Det blir bra! :D

 

Her er jeg helt gåen!! Kroppen kjøres hardt om dagen og jeg begynner å kjenne det litt på energinivået. Det hjelper jo heller ikke at jeg ikke har hatt mer enn en uke ferie i sommer heller. Så supersliten og full av negative tanker hele veien til Elixia etter jobb, kunne ikke skjønne at jeg skulle få gjort en eneste øvelse, det er jo styrkedag på onsdager...! Desto mer fornøyd med at jeg gjennomførte hele programmet mitt og nå er på vei hjem til sofaen!! :lol: Det er utrolig hvor mye vanen har å si, før jeg kom i gang med faste treninger for snart to måneder siden hadde jeg garantert ligget på sofaen hele ettermiddagen i dag, og puttet i meg sjokolade siden jeg var sliten og det var synd på meg ;) Nå kan jeg dra hjem til sofaen med verdens beste samvittighet (og verdens støleste kropp i morgen...!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med trening i morgen Chubbchubb!! Det blir bra! :D/>

 

Her er jeg helt gåen!! Kroppen kjøres hardt om dagen og jeg begynner å kjenne det litt på energinivået. Det hjelper jo heller ikke at jeg ikke har hatt mer enn en uke ferie i sommer heller. Så supersliten og full av negative tanker hele veien til Elixia etter jobb, kunne ikke skjønne at jeg skulle få gjort en eneste øvelse, det er jo styrkedag på onsdager...! Desto mer fornøyd med at jeg gjennomførte hele programmet mitt og nå er på vei hjem til sofaen!! :lol:/> Det er utrolig hvor mye vanen har å si, før jeg kom i gang med faste treninger for snart to måneder siden hadde jeg garantert ligget på sofaen hele ettermiddagen i dag, og puttet i meg sjokolade siden jeg var sliten og det var synd på meg ;)/> Nå kan jeg dra hjem til sofaen med verdens beste samvittighet (og verdens støleste kropp i morgen...!)

 

En uke ferie, bare? Skal du ha mer senere? Det er en fabelaktig deilig følelse når man har dratt seg selv etter nakken til trim og trening, for så å gjennomføre! SOFA! Og da ble det kanskje bare litt sjokolade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke ferie, bare? Skal du ha mer senere? Det er en fabelaktig deilig følelse når man har dratt seg selv etter nakken til trim og trening, for så å gjennomføre! SOFA! Og da ble det kanskje bare litt sjokolade?

 

Det ble faktisk ikkeno sjokolade før lørdag! :o:D

 

Og ja, ferien venter der fremme om nøyaktig 22 dager! Tre uker i Sørstatene, henholdsvis Nashville, Memphis og Dallas!! Og en ny runde kom ned til matchvekt når vi kommer hjem igjen... :blink::P Men jeg tenker sånn at jo flinkere jeg er før jeg drar, jo bedre grunnlag har jeg for ferien...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Jeg er imponert Twisted! Måtte ty til litt sjokolade for første gang på 2 uker! Sammen med is og margaritas ga ikke det allverdens med positivt utslag, heller tvert imot :-S Jeg har gått opp 0,6, og ligger nå på 69,1. Har derfor begynt å registrere maten min igjen!

 

Det er helt klart at jo flinkere du er nå, jo bedre grunnlag har du til ferien! De kiloene der som evt. Kommer raser sikkert av igjen når du kommer hjem til rutinene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, så kjedelig med oppgang Chubbchubb, jeg føler med deg! :( Forhåpentligvis er det registrering av maten som skal til for at det går rette veien igjen, jeg vet at det er det som fungerer for meg ihvertfall. Det skal liksom litt til å skeie ut med litt (eller mye) ekstra når man må skrive det ned og se tallene svart på hvitt synes jeg!

 

På min kant er jeg spent på morgendagen, jeg føler jeg jobber godt, men det krever jo mer nå enn før også!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så var onsdagen her, og vekt og mål er gjennomført. Vekta viste 59,3 kg og +0,1 fra forrige uke. Midje- og hoftemål var uendret. Det kalles vel egentlig stillstand, og jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg føler om den saken. Jeg vet ihvertfall at -0,1 hadde vært mye bedre, selv om det er minimal forskjell. Det som er greia er at jeg i løpet av forrige uke virkelig har kjent på det at jeg ofrer mye for å komme til målet, det har vært litt tyngre å ta de riktige valgene, selv om jeg har gjort det til slutt. Det er grenser for hvor gøy det er å være sterk når alle rundt meg i lunchen spiser noe som frister og jeg sitter der med samme salatregime (med egg og kjøtt altså!) for åttende uka på rad... Så det hadde vært så deilig med en belønning i dag for å bevise at det faktisk nytter! Samtidig så merker jeg jo fortsatt at klærne er løsere og det er vanskelig å være ordentlig misfornøyd nå som jeg har 5-tallet først. Akk, noen ganger er det bare litt vanskelig! Jeg har sovet veldig dårlig helt siden natt til mandag, og vet jo at det også spiller inn. Nei, det er nok bare å ta seg selv i nakkeskinnet og fortsette med den gode instillingen. Resultatene kommer, det tar bare litt lengre tid...

 

(og så lurer jeg litt på hva forskjellen er, i og med jeg har hatt så fin nedgang fram til nå. Spiser jeg for mye? For lite? Jeg ligger ganske jevnt i kcal de foregående ukene også ser jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Hei!

Så var onsdagen her, og vekt og mål er gjennomført. Vekta viste 59,3 kg og +0,1 fra forrige uke. Midje- og hoftemål var uendret. Det kalles vel egentlig stillstand, og jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg føler om den saken. Jeg vet ihvertfall at -0,1 hadde vært mye bedre, selv om det er minimal forskjell. Det som er greia er at jeg i løpet av forrige uke virkelig har kjent på det at jeg ofrer mye for å komme til målet, det har vært litt tyngre å ta de riktige valgene, selv om jeg har gjort det til slutt. Det er grenser for hvor gøy det er å være sterk når alle rundt meg i lunchen spiser noe som frister og jeg sitter der med samme salatregime (med egg og kjøtt altså!) for åttende uka på rad... Så det hadde vært så deilig med en belønning i dag for å bevise at det faktisk nytter! Samtidig så merker jeg jo fortsatt at klærne er løsere og det er vanskelig å være ordentlig misfornøyd nå som jeg har 5-tallet først. Akk, noen ganger er det bare litt vanskelig! Jeg har sovet veldig dårlig helt siden natt til mandag, og vet jo at det også spiller inn. Nei, det er nok bare å ta seg selv i nakkeskinnet og fortsette med den gode instillingen. Resultatene kommer, det tar bare litt lengre tid...

 

(og så lurer jeg litt på hva forskjellen er, i og med jeg har hatt så fin nedgang fram til nå. Spiser jeg for mye? For lite? Jeg ligger ganske jevnt i kcal de foregående ukene også ser jeg..)

 

Litt stillestand er vanlig, det kan jo være grunner som er vanskelige å se som forårsaker det. Stå på til neste uke så ser du om du gjør et innhogg eller om det evt går over til normalen igjen! :) Det skjer jo at kroppen jobber for å få litt pause fra nedgangen også, og da er det bare å bite tenna sammen.

Jeg synes du er superflink, så stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så var onsdagen her, og vekt og mål er gjennomført. Vekta viste 59,3 kg og +0,1 fra forrige uke. Midje- og hoftemål var uendret. Det kalles vel egentlig stillstand, og jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva jeg føler om den saken. Jeg vet ihvertfall at -0,1 hadde vært mye bedre, selv om det er minimal forskjell. Det som er greia er at jeg i løpet av forrige uke virkelig har kjent på det at jeg ofrer mye for å komme til målet, det har vært litt tyngre å ta de riktige valgene, selv om jeg har gjort det til slutt. Det er grenser for hvor gøy det er å være sterk når alle rundt meg i lunchen spiser noe som frister og jeg sitter der med samme salatregime (med egg og kjøtt altså!) for åttende uka på rad... Så det hadde vært så deilig med en belønning i dag for å bevise at det faktisk nytter! Samtidig så merker jeg jo fortsatt at klærne er løsere og det er vanskelig å være ordentlig misfornøyd nå som jeg har 5-tallet først. Akk, noen ganger er det bare litt vanskelig! Jeg har sovet veldig dårlig helt siden natt til mandag, og vet jo at det også spiller inn. Nei, det er nok bare å ta seg selv i nakkeskinnet og fortsette med den gode instillingen. Resultatene kommer, det tar bare litt lengre tid...

 

(og så lurer jeg litt på hva forskjellen er, i og med jeg har hatt så fin nedgang fram til nå. Spiser jeg for mye? For lite? Jeg ligger ganske jevnt i kcal de foregående ukene også ser jeg..)

 

Rett deg opp, kvinne! Litt opp, men mest ned er helt normalt. Jeg tror bare du har en litt dårlig dag når du tenker slik. Klærne sitter løsere, og det er jo så godt!

 

Samme salatregime for åttende uke på rad? Hva med å variere? Det tror jeg er bra. Det er jo summen i løpet av dagen som teller. Da kan du sikkert øke litt i inntaket sammen med andre, av og til, og heller redusere når det er færre folk og fristelser. Men ikke hopp over noen måltider, da. :-) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

 

Meget fornøyd med å merke at jeg blir fastere i livet. Jeg synes midje er så utrolig kvinnelig og pent. :-) Men nå skal jeg en uke på ferie som ikke akkurat er av typen som brenner kalorier, så jeg tror jeg godtar en stillstand en ukes tid. Det er lov til å bruke hodet underveis, men dette blir litt utenom opplegget. Vel, så fortsetter jeg det gode arbeidet etterpå. Jeg ønsker dere gode dager.

 

Er det flere som vil delta i tråden, er det bare hyggelig med mer selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stillestand er vanlig, det kan jo være grunner som er vanskelige å se som forårsaker det. Stå på til neste uke så ser du om du gjør et innhogg eller om det evt går over til normalen igjen! :)/> Det skjer jo at kroppen jobber for å få litt pause fra nedgangen også, og da er det bare å bite tenna sammen.

Jeg synes du er superflink, så stå på :)/>

 

Ja, det er sant som du sier, det er ofte noen grunner som gjemmer seg litt, og helt normalt er det jo også at det ikke går like fort hele tiden. Jeg jobber på med godt mot, og som jeg klarte å presisere litt tydeligere i går kveld for meg selv og min kjære, jeg var litt skuffet, men jeg klarer ikke å være misfornøyd tross alt ;)

 

Takk for oppmuntrende ord! :)

 

Rett deg opp, kvinne! Litt opp, men mest ned er helt normalt. Jeg tror bare du har en litt dårlig dag når du tenker slik. Klærne sitter løsere, og det er jo så godt!

 

Samme salatregime for åttende uke på rad? Hva med å variere? Det tror jeg er bra. Det er jo summen i løpet av dagen som teller. Da kan du sikkert øke litt i inntaket sammen med andre, av og til, og heller redusere når det er færre folk og fristelser. Men ikke hopp over noen måltider, da. :-) Stå på!

 

Circeline, du har helt rett! Det var nok en litt ekstra dårlig dag som gjorde meg litt mutt og ettertenksom. For det er faktisk mye morsommere å være meg nå enn det var for to måneder siden, og det er det jeg stort sett klarer å holde fokuset på også! Etter en treningsøkt der jeg perset både i knebøy, superlegs og pushups så verden litt bedre ut, det er ofte ikke så mye som skal til ;) I går klarte jeg også endelig å legge meg til en mer fornuftig tid, og litt ekstra søvn gjør underverker for sjelen. Det har nok blitt for lite søvn i det siste, og for min del spiller det ofte inn på humøret! :huh:

 

Jeg tenkte faktisk på vei til jobb i dag at dette er dagen for litt variasjon i lunchen. Varierer mye ellers altså, dette har bare vært et ekstra prosjekt for å teste ut. Litt variasjon kan nok glede meg akkurat nå tror jeg, så da går jeg for det. Og jeg hopper aldri over måltider heldigvis. Da er det bedre å redusere mengden, eller å faktisk bare forholde seg til at spist er spist. ;) Tusen takk for litt mild oppstramming, det er sånt som trengs innimellom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

 

Meget fornøyd med å merke at jeg blir fastere i livet. Jeg synes midje er så utrolig kvinnelig og pent. :-) Men nå skal jeg en uke på ferie som ikke akkurat er av typen som brenner kalorier, så jeg tror jeg godtar en stillstand en ukes tid. Det er lov til å bruke hodet underveis, men dette blir litt utenom opplegget. Vel, så fortsetter jeg det gode arbeidet etterpå. Jeg ønsker dere gode dager.

 

Er det flere som vil delta i tråden, er det bare hyggelig med mer selskap.

 

 

Hurra for nedgang både på vekta og med målebåndet!! :D Det er veldig deilig når midjemålet går nedover, det synes jo så lett på klærne også! Gratulerer med god innsats!

 

Og kos deg på ferie, snart er det min tur også. Det er heldigvis det vi gjør resten av året som har mer å si enn hvilke goder vi unner oss på ferie, jeg har troen på det ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Jeg skal være ærlig å si at jeg slutta med å registrere maten halvveis i uka, var på to fester óg hadde is med brownies... Hadde ikke store håp for i dag. Men jeg hadde mensen forrige uke, noe som må ha forårsaket økningen da, nå er jeg nemlig back on track med 68,4kg og ingen upcoming fester :-D

 

Gleder meg til å høre om deres resultater! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...