Gå til innhold

Sommerkroppen 2014


Anbefalte innlegg

Gjest Chubbchubb

Hvor er alle sammen? Hvordan har julen gått for dere andre? Har dere startet opp igjen etter julen/når? 😀

 

Jeg må skryte litt av meg selv, til nå i år har jeg kommet greit igang med treningen, 3 turer på langrenn og en dag i skibakken. Dette elsker jeg, synd jeg må tilbake til byen snart, men der venter jo treningssenteret :)

 

Spent på hva vekten viser om en ukes tid, gleder meg til å få tall å gå etter. Skal også begynne å måle omkrets rundt armer, lår og midje, for å få litt bedre mål 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er alle sammen? Hvordan har julen gått for dere andre? Har dere startet opp igjen etter julen/når? 😀

 

Jeg må skryte litt av meg selv, til nå i år har jeg kommet greit igang med treningen, 3 turer på langrenn og en dag i skibakken. Dette elsker jeg, synd jeg må tilbake til byen snart, men der venter jo treningssenteret :)/>

 

Spent på hva vekten viser om en ukes tid, gleder meg til å få tall å gå etter. Skal også begynne å måle omkrets rundt armer, lår og midje, for å få litt bedre mål 😀

[/quote

 

Ja, hvor er de andre? Heia oss! :-D Kjempefint hvis vi blir flere her inne, velkommen tilbake, tidligere skribenter, og velkommen inn til nye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei og godt nytt år til dere!!

Flinke dere er som holder det gående her inne!! :)

 

Jeg er her ( for første gang på altfor lenge desverre.....)!!

 

Det var dette med å holde seg borte i dårlige perioder da..... :blink:

Jeg har virkelig fråtset i det siste må jeg innrømme <_< Men fordelen er at jeg har vært veldig aktiv, så jeg håper og tror det kunne vært verre.

 

MEN i morgen er det slutt!! Da begynner jeg med registrering av maten igjen, og strengt opplegg. Ferien har vart altfor lenge! Regner med jeg har noen kilo som skal av nå 4-5 kanskje... Men jeg går ikke på vekten før på onsdag, orker ikke det før et par dager "normalitet" igjen :)

 

Stå på jenter, dette skal bli vårt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen

04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen

11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen

18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen

07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen

 

OOOOO - jeg har veid! Et halvkilo opp i disse søte og fete tider er faktisk helt i orden. Nå har jeg akkurat trent og er klar for sofaen, sammen med to knekkebrød og et kopp te. Livet er ikke så verst.

 

Jeg har tenkt en del på hvor jeg egentlig vil, og jeg har herved en plan frem til påsken. Okei, nå sier jeg det: Jeg vil ned til 62-tallet. ÅÅÅÅ, jeg gleder meg! Og så håper jeg virkelig at det er liv i dette forumet utover vinteren. Fint at det er flere tilbake, håper at dere er gira.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

[quote name='Circeline' timestamp='1389123625' post='411077'

OOOOO - jeg har veid! Et halvkilo opp i disse søte og fete tider er faktisk helt i orden. Nå har jeg akkurat trent og er klar for sofaen, sammen med to knekkebrød og et kopp te. Livet er ikke så verst.

 

Jeg har tenkt en del på hvor jeg egentlig vil, og jeg har herved en plan frem til påsken. Okei, nå sier jeg det: Jeg vil ned til 62-tallet. ÅÅÅÅ, jeg gleder meg! Og så håper jeg virkelig at det er liv i dette forumet utover vinteren. Fint at det er flere tilbake, håper at dere er gira.

 

Wow, jeg er mektig imponert og bøyer meg i støvet for jule-innsatsen din!!!! :D *applaus*

 

Her er det "dommedag" i morgen.... Gruer meg som bare det..... Frykter et par kilo opp jeg da.... Men det har faktisk gått helt greit å kutte både mat og snop de siste dagene, og de første er jo værst! :o Mitt mål er også 62, for da har jeg noen kilo å gå på.... Målet er å ligge mellom 62-64, HELE året! ;)

 

Heia oss!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHOHI og godt nyttår :-)

 

Dere har jo vært kjempeflinke!

 

Jeg har vært helt motsatt. Satt altfor mye i ro og proppet i meg til halsen har vært full opptil flere ganger for dagen :-O ææææææ vært oppblåst og følt meg råtten innvendig!!!

 

Var med skrekk og gru jeg gikk på vekten idag!

 

MEN det var ikke noe å grue seg for. Målingene fra november viser:

 

19 november:

VEKT 65,5

BMI 23,5

Kroppsfett 26.0

Muskler 34,6

Innvendig 7

 

OG målingene fra idag viser:

VEKT 65,6

BMI 23,5

fett 26,1

muskler 34,5

innfett 7

 

Altså opp 100 gram. :-D Det går ikke an!! Jeg pleier vanligvis å LETT kunne gå opp 2-3 kg i julen og jeg har ikke spist noe mindre i år. Faktisk nesten vært mindre aktiv enn vanlige juler så dette var en gledelig overraskelse :-)

 

Har vært ganske flink å få i meg pillene som jeg går på, i alle fall før de største og feteste måltidene :-P Men har vært et par dager jeg ikke har orket proteinbaren da den smaker sjokoladekake og jeg allerede har vært stappet med for mye snop. (fy meg)

 

Alt i alt kjempefornøyd!!! Og nå ser vi solen for første gang på lenge her i Bergen så ingen unnskyldning for ikke å ta seg en lang og herlig tur med vovven!!

 

Ha en super ukeslutt dere! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Men da har vi kommet oss igjennom jule og nyttår også, som jo først og fremst skal være kos.

 

For min del er det viktig å få gode vaner slik at jeg får en varig endring. Det betyr å bruke hodet også i juletider. Jeg vil ikke tillate meg å skeie fullstendig ut over et par uker. Ikke så mye på grunn av resultatet på vekta, men fordi det sier meg at jeg ikke har fått ny livsstil under huden ennå. Ja takk til ribbe og riskrem, det er ingenting jeg vil kutte ut, men det handler om det store bildet. Hvis jeg spiser ett altfor stort måltid den ene dagen kan jeg ikke fortsette slik de neste dagene. Det kan ikke være lyst på en liten marsipangris hver dag, sammen med Twisten og en halv tallerken waldorfsalat med fløte og majones. Hvis det blir viktig i hodet, så tror jeg ikke at jeg kommer til å holde vekta på lang sikt. Da blir dette bare et prosjekt med ønske om å komme ned basert på midlertidig mat- og trimopplegg, og så vil de gamle, dårlige vanene snike seg på igjen.

 

I dag er jeg i gang med full registrering av mat igjen. Jeg koser meg med oppskrifter, og apropos waldorf, så har jeg for første gang brukt GR sin oppskrift. Smart valg.

 

Jeg skal bruke god tid på å komme med ned dit jeg skal, så her snakker vi om noen få hekto i uka. Et halvkilo er mer enn nok i snitt.

 

Jeg har lite lyst til å gå på treningssenter nå for tida, det er så fryktelig fullt. Får se om det blir en tur ute eller om jeg våger meg inn likevel.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hallo!

 

Ja huff, her gikk det som fryktet.... Jeg landa på 66,5 kg på onsdag.... Ikke noe gøy, men nå er det bare å brette opp ermene og kjøre på! Lurer meg på om jeg skal prøve samme målet som deg cirkeline, ned til 62 før påske.... :) HÅPER jeg klarer det, for jeg er så lei av dette slitet.... Og jeg vil så gjerne begynne å stabilisere litt nå......

 

Håper dere alle har en god helg! Stå på dere er supre!!!!

 

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Ja huff, her gikk det som fryktet.... Jeg landa på 66,5 kg på onsdag.... Ikke noe gøy, men nå er det bare å brette opp ermene og kjøre på! Lurer meg på om jeg skal prøve samme målet som deg cirkeline, ned til 62 før påske.... :)/> HÅPER jeg klarer det, for jeg er så lei av dette slitet.... Og jeg vil så gjerne begynne å stabilisere litt nå......

 

Håper dere alle har en god helg! Stå på dere er supre!!!!

 

:wub:/>

 

Sleng deg med, og ikke "meld deg ut" med skrivingen nå, fordi du synes det går litt dårlig. Nå er det bare å snu og så jobbe seg gradvis nedover. Dette klarer vi sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Men da har vi kommet oss igjennom jule og nyttår også, som jo først og fremst skal være kos.

 

For min del er det viktig å få gode vaner slik at jeg får en varig endring. Det betyr å bruke hodet også i juletider. Jeg vil ikke tillate meg å skeie fullstendig ut over et par uker. Ikke så mye på grunn av resultatet på vekta, men fordi det sier meg at jeg ikke har fått ny livsstil under huden ennå. Ja takk til ribbe og riskrem, det er ingenting jeg vil kutte ut, men det handler om det store bildet. Hvis jeg spiser ett altfor stort måltid den ene dagen kan jeg ikke fortsette slik de neste dagene. Det kan ikke være lyst på en liten marsipangris hver dag, sammen med Twisten og en halv tallerken waldorfsalat med fløte og majones. Hvis det blir viktig i hodet, så tror jeg ikke at jeg kommer til å holde vekta på lang sikt. Da blir dette bare et prosjekt med ønske om å komme ned basert på midlertidig mat- og trimopplegg, og så vil de gamle, dårlige vanene snike seg på igjen.

 

I dag er jeg i gang med full registrering av mat igjen. Jeg koser meg med oppskrifter, og apropos waldorf, så har jeg for første gang brukt GR sin oppskrift. Smart valg.

 

Jeg skal bruke god tid på å komme med ned dit jeg skal, så her snakker vi om noen få hekto i uka. Et halvkilo er mer enn nok i snitt.

 

Jeg har lite lyst til å gå på treningssenter nå for tida, det er så fryktelig fullt. Får se om det blir en tur ute eller om jeg våger meg inn likevel.

 

God helg!

 

Er helt rett som du sier. Det ligger jo i hodet og man bør passe seg i høytider, bursdager og selskaper også. Jeg klarte ikke det denne julen og slapp heldigvis og lide så mye for det denne gangen, men jeg har heller aldri vært vant til å spise godterier og drikke brus veldig ofte så kommer fort inn i rutinen igjen.

 

Nå skal det bli godt å komme i gang med trening denne uken :-)

 

Glem trenings sentre for min del. Syns det er forferdelig kjedelig. Klarer ikke motiveres av andre. Må gå inn i hodet og jobbe der. Pusher meg aller best alene så det blir nok en del dansing og styrketrening hjemme for min del. Men det vet jeg funker da jeg syns det er superdeilig å presse seg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

HeiHei allesammen!

Ser det er flere som har kommet seg tilbake til hverdagen her, stå på :)

 

For meg begynte hverdagen i dag, startet med å veie meg (vil vanligvis ha veiedag tirsdag eller onsdag - ikke rett etter helgen).

 

Vekt: 71,8 kg

Midje: 75 cm

Mage (på mitt største): 92 cm

Hofter: 105 cm

 

Fant noen gamle notater som går hele 3 år tilbake, dette er motivasjonen min frem til sommeren :) I mars 2011 var ståa slik:

 

Vekt (usikker, nedre halvdel av 60-tallet..)

Midje: 67 cm

Hofter: 94

Magen under navlen: 83 cm

 

Nå blir det altså hardkjør, maten registreres og ny innmelding på treningssenteret skjer i dag eller i morgen. Frem mot påske vil jeg helst nå 65 kg, men for å være mer realistisk kan jeg nøye meg med 67kg og ta de siste kiloene frem til sommeren etter det :)

 

 

MOTIVASJONEN ER PÅ TOPP!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Sniker fra jobb jeg i dag.... Så jeg får være kort. 66,2 på vekten i dag, og ikke det jeg hadde håper etter en uke med strengt kosthold! Trente 5 ganger forrige uke også, så det var ikke noe motiverende start på dagen.... :mellow:

 

Håper dere andre har gode dager med sunne valg, og at det for dere vises på vekten!!

 

JEG SKAL HOLDE MOTIVASJONEN OPPE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å komme inn her og ha så mange innlegg å lese på! Stå på! Litt vanskelig å følge med på hver og en av deres utvikling, jeg klarer ikke huske hva dere hadde sist og før der, men det viktigste er at dere holder fokus selv.

 

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen

04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen

11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen

18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen

07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen

15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen

 

Jeg forhaster meg ikke! ;-)

 

 

Hører jeg helgen lokke? JAAAA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Æsj! Denne uken følte jeg det gikk bra, men vekta målte som forrige tirsdag 71,1 (forrige mandag 71,8 - denne ble registrert). Følte jeg var flink i ukedagene spesielt..

 

Jeg har ikke gitt opp, men vi fikk studentpakker i dag.. ergo mye gratis digg.. endte med litt sjokolade og nøtter.. men men, skal på trening nå. Håper på resultater neste uke, om ikke vet jeg ikke mine arme råd, for jeg har verken mulighet til å spise mindre mat (skal holde meg hjemme fra fest til helgen så da får vi se) eller mer tid til å trene. Må virkelig konsentrere meg om å holde fokus kjenner jeg.

 

Hvordan går det med dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Her er det fortsatt travelt med trening, følge opp barna, jobbe, sove nok og spise rett..... Er det rart det er vanskelig?!?! :lol:

 

Vekten min i dag viste 65,8, og ned 400g siden sist.... Skulle gjerne sett det var mer, etter 5 gode treningsøkter og sunn mat. Men så tok jeg målebåndet, og det viste hele 3 cm ned rundt magen fra forrige uke, så da er jeg fornøyd på et vis likevel.... :)

 

Ønsker dere en flott uke mine gode hjelpere og motivatører!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hallo jenter!

 

Hvordan har helgen vært? Håper dere har hatt det fint og kost dere med måte.

 

Her har det vært en SUPER helg! :)

I går startet dagen med trening, og så var det kos med familie og venner utover dagen. (Litt mye smågodt om kvelden men.... ) I dag har vi vært på ski, og på bading, og nå ligger jeg rett ut på sofaen, og prøver å stå imot søtsuget i kroppen.... Fant derfor ut at jeg skulle innpå her, så ble det kanskje litt lettere å holde meg i skinnet :P

 

Ønsker dere en super uke, og er spent på veinga onsdag!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det står til liv?

 

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen

04.12.13: 66.0 kg - 73 cm i midjen

11.12.13: 65,5 kg - 72 cm i midjen

18.12.13: 65,3 kg - 72 cm i midjen

07.01.14: 65,8 kg - 73 cm i midjen

15.01.14: 65,7 kg - 73 cm i midjen

27.01.14: 66,2 kg - 73 cm i midjen

 

OPP! FORTJENT! Og så må jeg snu. Fokus, fokus, foookuuuus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Stå på dere!

 

Circeline, virker som du vet hva som gikk galt, da kan du trøste deg med at du også vet hva som skal til for å snu! :)

 

Jeg har brukt google litt for å gi meg litt motivasjon. Søkt "fitspo" og skrevet et ark med ulike sitater i knalle farger. Det er konge! Dette må være de to beste:

 

"Ikke la det du har drømt om i 5 minutter ødelegge for det du har drømt om i årevis". (hjelper MYE på søtsuget).

 

"I never regret when I do it, I regret when I don't". Meget behjelpelig til å få meg opp av sofaen! :)

 

Har skaffet meg et par treningsvenner så nå kjører jeg fast styrketrening to dager i uken og to spinning eller annen kondis. + 1-2 dager med yoga! Virkelig fått inn treningsrutinen! :) Går også mellom 2-4 20minuttersturer om dagen, mer har jeg virkelig ikke tid til.. Men det gir vel tilslutt uttelling.

 

14.01.14 (start)

Vekt: 71,1 kg

Midje: 75 cm

Mage: 92 cm

Lår: 64 cm

 

28.02.14 (uke 3)

Vekt: 70,7 kg

Midje: 74,5 (-0,5 cm)

Mage: 90,5 cm (-1,5 cm)

Lår: 63 cm (-1 cm)

 

Det går ikke fort, men det går nedover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Da var det onsdag igjen, og tid for rapportering av vekt.... :P

 

Flott resultat chubbchubb!! Og for et program med trening! Imponert! Det der hadde ikke jeg klart å fastholde lenge. Får til 4-5 treninger i snitt pr uke, men da er det fullt! :P

 

65,4 i dag og ned 400g... Og 1 cm til på målebåndet. Helt ok, selv om jeg selvsagt skulle ønske det var en kilo i uka heller :lol:

 

Fin onsdag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

 

 

OPP! FORTJENT! Og så må jeg snu. Fokus, fokus, foookuuuus!

 

 

Og stå på videre Cirkeline, etter et ett fall er det bare å reise seg og gå igjen! :) Heier på deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Linnis78: 1 cm i livet betyr så mye mer enn en 1kg og ingen cm ned! Bare ha det i bakhodet. Jeg jobber selv med å prøve å innse at det er centimeterene jeg må fokusere på, og ikke vekten. Det er jo så utrolig mye som kan påvirke hva den sier.

 

STÅ PÅ DERE!!! :D

 

Jeg går nok totalt på veggen denne helgen (les: helg= tordag-søndag), Ja, det sier seg kanskje selv at jeg er hjemme en tur, og dette inkluderer en stor feiring i morgen! Skittman, spent på hvordan dette går.. Jeg skal ikke droppe treningen da, blir nok ski fra fredag til søndag så den delen av fysikken blir opprettholdt litt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si - her trenes og veies og tenkes og fornuftes. ;) Jeg tenker å adoptere et av slagordene:

 

"Ikke la det du har drømt om i 5 minutter ødelegge for det du har drømt om i årevis".

 

Det er vel midlertid utkobling av fornuften når den store sjokoladen får plass i munn og mage, men det hadde faktisk vært like godt å suge sakte på en fjerdedel. Det virker for meg! Jeg smaker jo ikke på godtet, jeg bare hiver det innpå. Noen som kjenner seg igjen?

 

Jeg prøver å ha jevn trening og trim, og samtidig ha det nivået jeg tror jeg klarer når jeg skal holde vekten. Det hadde sikkert satt mer fart på sakene hvis jeg trente mer, men jeg har god tid.

 

Jeg vet også at jeg kunne ha nådd målet om minus tre kilo på et par uker, men for det første orker jeg ikke å "pine" meg dit, og for det andre handler det mest om varig endring av vaner for meg. Det klarer jeg ikke på to uker.

 

Til påske skal jeg være på 63 kilo, eller for å være ærlig vil jeg se 62,9. Da skal jeg rope høyt hurra!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Jeg regner på kaloriene mine og finner ut at jeg kan unne meg en skikkelig kvelds. Ikke bare et knekkebrød med et tynt lag smøreost. For jeg vil jo ikke spise mindre enn det jeg skal!

 

Samtidig har jeg planlagt alle måltidene i morgen. Det hjelper meg veldig. Vel nok blir det kanskje ikke akkurat slik jeg har tenkt, men med litt mindre av det ene og litt mer av det andre, i kombinasjon med sunn fornuft, så blir det bra til slutt.

 

Til helga skal jeg reise på besøk, og vi vet hva det betyr av mat og drikke og ekstra kos. Heldigvis er det ennå slik at ingen står og kaster maten inn i munnen på oss. Det gjør vi selv.

 

Kos dere videre i kveld, folkens. Jeg kommer tilbake når jeg skal veie meg, noe som varierer litt på dagene, egentlig litt uten plan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Hei igjen dere!

 

Jeg har vært ekstremt nysgjerrig på hvordan denne helgen ville påvirke nedgangen min. Forventet meg oppgang for å være helt ærlig...

 

Stelte meg på vekta i dag (selv om jeg hadde tenkt til å vente til i morgen siden det kanskje hadde stabilisert seg litt til da), vekten viste 70,4 - det er -0,3 kg det! Må si jeg er ekstremt lettet, siden jeg har spist masse god mat og kake denne helgen og vært rimelig innaktiv. De 3 dagene jeg hadde planlagt skitur ble til 1 ski og en kort gåtur..

Uansett.. jeg er lettet.

 

Har også fått ny motivasjon til å fortsette. Nå blir det godtestopp og hardkjør frem til påske. Skal gi meg selv lov til å drikke (som i alkohol) kun en gang i mnd, så da blir det å kjøre vann på vors :P

Dette skal jeg klare!

 

Spent på å høre hvordan det har gått med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...