Gå til innhold

Sommerkroppen 2014


Anbefalte innlegg

Helga er over. Mat og trim settes til godkjent. Jeg prøver å skrive opp når jeg kan, men sliter litt med måltider ute av huset, så da får jeg bruke hodet.

 

Nå planlegger jeg morgendagen, faktisk såpass detaljert at jeg fører inn nå det jeg har tenkt å spise. Rigid? Nei, det funker faktisk ganske greit, som en rettesnor. Hvis jeg kjøper en god brødblings i kantina vet jeg ikke om den er på 55 eller 63 gram, men det må bare bli sånn. Joda, jeg kan ta med selv. Hvis jeg kjøper salat er det bare å køle på med det som gir lite kalorier.

 

Jeg har ikke vært like flink hele forrige uke, men er motivert til å få dette til. Jeg har da ikke tenkt å møte opp på kurskveld med dårlig resultat? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Jeg må virkelig si at jeg er overrasket over meg selv denne uken, har faktisk hatt nedgang, til tross for lite fokus! Vekta sa 68.6kg Nå skal jeg hjem en ukes tid, til mye god mat, så da får vi se!

 

Spent på å høre hvordan det går med dere! :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

 

Jajaja! Målet er å komme meg ned på 64 kg innen 10. desember. Da er kurset over. Jeg har tro på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! :)

Sniker meg innom her jeg, det har visst blitt lenge siden sist... :unsure: Det har vært mye som har skjedd her i det siste, så har hatt hendene fulle. Godt å se dere holder motet og innsatsen oppe, ser ut til at både kurs og andre gode valg gir resultater, stå på! :D

 

Her går det bra, jeg er inne i uke 3 av styrketreningsprogrammet. Det er tre fullkroppsøkter i uka, mulig det blir fire noen uker. Jeg kjenner at det har noe for seg, og det er motiverende! :) Jeg synes det går veldig greit å forholde seg til treninga, litt mer slit med kostholdsbiten innimellom, jeg må innrømme at det har hendt at jeg har spist både mer og annerledes enn jeg egentlig skal.. :rolleyes: Men alt i alt går det veldig bra altså, jeg er spent på resultatet når jeg har vært gjennom hele, og jeg er spent på hvordan det blir med ny fase når neste uke er omme, da er det nye øvelser som skal prøves! Det er uvant å ikke registrere det jeg spiser og enda mer uvant å ikke leve på GR-prinsippene, men kontrollveiinga i dag viste 59,3kg, og tilbake under der jeg var da ferien var over, så det må jo ha noe for seg dette! :lol:

 

Ønsker dere en kjempefin onsdag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Så flinke dere er!! Flotte resultater alle sammen! Cirkeline: Jeg er sikker på du klarer målet under kurset :) Og Chubbchubb: Kjempe bra å gå ned nåe du ikke ha fokus, det betyr jo at de gode vanene er inarbeidet! :D

Twisted, jeg er mektig imponert, og er sås spent på reustatet når du er ferdig! MÅ vurdere å prøve opplegget dit over jul! :)

 

I dag viste vekta meg at dersom jeg jobber hardt nok får jeg reultat: 64,7 i dag, og det er en hel kilo ned siden forrige uke! HURRA!! Så nå blir fokuset å fortsette de gode rutinene, og ikke tenke som jeg gjør for mye for tiden: "når har du vært så flink, nå kan du kose deg litt......" For da uteblir resultatene for min del!

 

Ha en flott onsdag alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her om dagen, har noe skjedd?? Har dere forlatt meg?? ;)

 

Jaja, en liten rapport herfra får jeg nå legge inn....

 

Etter fest i helgen og påfølgende dagen derpå med all slags usunn mat hadde jeg forventet et grusomt tall i dag... Så feil kan en ta! 64,2 og ganske fornøyd på morgenkvisten! :D Tror nok en real innstramming i straten på uka, og gode treninger var nøkkelen.... :)

 

Venter spent på å høre fra noen, og ønsker alle en flott dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Stille her om dagen, har noe skjedd?? Har dere forlatt meg?? ;)/>

 

Jaja, en liten rapport herfra får jeg nå legge inn....

 

Etter fest i helgen og påfølgende dagen derpå med all slags usunn mat hadde jeg forventet et grusomt tall i dag... Så feil kan en ta! 64,2 og ganske fornøyd på morgenkvisten! :D/> Tror nok en real innstramming i straten på uka, og gode treninger var nøkkelen.... :)/>

 

Venter spent på å høre fra noen, og ønsker alle en flott dag!! :)/>

 

Flink du er! Mine utskeielser ga virkelig konsekvenser.. jeg er oppe på 69,3.. da er det jo bare å se hvordan det går til jul :P Regner med jeg er tilbake på under 69 neste uke.. sier meg fornøyd så lenge jeg ikke ser 70-tallet :) Skulle ikke forundret meg om stresset påvirker vekta en del nå også, så må vel bare vente å se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

 

Dette går rette veien, men det går sakte. Jeg må si at det er langt vanskeligere å riste av seg noen kilo nå enn før (jeg er bikka over 40.) Kurset hjelper meg. Jeg hadde garantert dytta i meg mer mat uten det. Dessuten er det tydelig at jeg ikke spiser nok variert. Og jeg vil jo ha en varig endring, ikke bare ned til jul...

 

Jeg synes dere er flinke til å ta dere inn igjen når det går litt skeis. :-)

 

Gode planer for hvordan dere skal takle førjulstida med alle sine fristelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, midt på søndagen! Hadde det ikke vært for at jeg går på kurs, hadde jeg neppe giddet å trene i dag, for jeg føler meg laaaat. Søndagslat. Men nå har jeg hatt ei lita økt under mottoet "alt er bedre enn ingenting". For det er det. Klapp for meg!

 

Så kan jeg fortsette med å svare på spørsmålet jeg selv stilte over. :-) Hvordan takle alle førjulsfristelsene?

 

1. Det er ikke blitt førjulstid ennå! Jeg venter til advent. Før den tid er det ikke snakk om å ta en eneste liten bit marsipan.

2. Jeg skal rett og slett være nøye med å skrive opp det jeg spiser. Vel nok kan det hende jeg ikke holder meg helt til boka, men jeg kan ikke tro at det skal være mulig å gå på en smell flere dager på rad.

3. Jeg skal prøve å knipe inn på måltidene ellers i løpet av dagen, de gangene jeg skal gjøre noe stas på kvelden, men IKKE droppe noen måltider! Det er kurslederen min veldig nøye på.

4. På julebord skal jeg danse mer enn jeg drikker. :-D Og da blir man tørst, på vann.

 

Fortsatt god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

 

Vet ikke helt hvordan jeg havnet her inne, MEN jeg har lest nesten alle innleggene deres og bare måtte høre om jeg kunne få bli med i denne tråden :-)

 

Jeg syns det er greit at det ikke er 20 stykker på samme trår egentlig for da går alt i surr for min del. Dere høres ut som noen kjekke folk med realistiske mål. Og ikke minst har dere vært flinke til å fortsette en god stund til tross for små tilbakeslag.

 

Jeg er 29 år, veier 68,ett eller annet (veiet meg i går og gidd ikke gå opp en etasje for å gjøre det akkurat nå, Litt av en innstilling :-P)

 

Vil veldig gjerne ned til 64-65 innen februar er slutt. Er jo ikke så mange kiloene, men har en sånn grense rundt 67-68 som gjør at jeg må arbeide litt bedre for å komme under den vekten.

 

Skal til med et nytt vektprogram nå snart. Et 90 dagers program som visstnok skal være enkelt og følge OG gi veldig gode resultater så jeg er kjempespent. Har masse produkter som står i en eske og venter på meg.

 

Har bestilt en kroppsmåler-"ting" (dvs typen bestilte, han skal også prøve samme program). Det er en vekt med en greie man skal holde i hendene som måler litt slik som kroppsanalyse maskinene på trenings senterne. Er spent og litt redd (livredd) for å se hva denne kroppen inneholder om dagen. Har vært elendig både på trening og mat siden i vår.

 

Så NÅ er det andre boller.

 

Dette innlegget ble veeeldig langt da i forhold til at jeg ikke har fått innpass hos dere enda, men håper jeg kan få ta del her :-)

 

Hilsen Jhoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Hei dere :-)

 

Vet ikke helt hvordan jeg havnet her inne, MEN jeg har lest nesten alle innleggene deres og bare måtte høre om jeg kunne få bli med i denne tråden :-)

 

Jeg syns det er greit at det ikke er 20 stykker på samme trår egentlig for da går alt i surr for min del. Dere høres ut som noen kjekke folk med realistiske mål. Og ikke minst har dere vært flinke til å fortsette en god stund til tross for små tilbakeslag.

 

Jeg er 29 år, veier 68,ett eller annet (veiet meg i går og gidd ikke gå opp en etasje for å gjøre det akkurat nå, Litt av en innstilling :-P)

 

Vil veldig gjerne ned til 64-65 innen februar er slutt. Er jo ikke så mange kiloene, men har en sånn grense rundt 67-68 som gjør at jeg må arbeide litt bedre for å komme under den vekten.

 

Skal til med et nytt vektprogram nå snart. Et 90 dagers program som visstnok skal være enkelt og følge OG gi veldig gode resultater så jeg er kjempespent. Har masse produkter som står i en eske og venter på meg.

 

Har bestilt en kroppsmåler-"ting" (dvs typen bestilte, han skal også prøve samme program). Det er en vekt med en greie man skal holde i hendene som måler litt slik som kroppsanalyse maskinene på trenings senterne. Er spent og litt redd (livredd) for å se hva denne kroppen inneholder om dagen. Har vært elendig både på trening og mat siden i vår.

 

Så NÅ er det andre boller.

 

Dette innlegget ble veeeldig langt da i forhold til at jeg ikke har fått innpass hos dere enda, men håper jeg kan få ta del her :-)

 

Hilsen Jhoy

 

Så hyggelig! Bare å slenge seg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Unntakstilstanden min går relativt greit, merker stresset om dagen og det medfølgende søtsuget!

Har gitt meg selv lov til å spise godt en gang i uken, synes til vanlig det går superfint, men nå merker jeg det tærer litt på.. i går kompenserte jeg med en boks vaniljekesam og bær, samme hvor godt det er var det liksom ikke tilfredsstillende!

Jeg må virkelig fokusere på at dårlig mat får hjernen til å harskne, da klarer jeg så vidt å holde meg unna det meste sukkeret :)

 

Vekta holder seg relativt stabil rundt 69,1-3 noe jeg synes er flott! :) Vil nok ta opp fokuset igjen til desember frem til jul. I julen lever jeg livet.. for meg er det en av de beste tidene på året, og har jo hele våren - påske på å ta meg inn igjen :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

 

Vet ikke helt hvordan jeg havnet her inne, MEN jeg har lest nesten alle innleggene deres og bare måtte høre om jeg kunne få bli med i denne tråden :-)

 

Jeg syns det er greit at det ikke er 20 stykker på samme trår egentlig for da går alt i surr for min del. Dere høres ut som noen kjekke folk med realistiske mål. Og ikke minst har dere vært flinke til å fortsette en god stund til tross for små tilbakeslag.

 

Jeg er 29 år, veier 68,ett eller annet (veiet meg i går og gidd ikke gå opp en etasje for å gjøre det akkurat nå, Litt av en innstilling :-P)

 

Vil veldig gjerne ned til 64-65 innen februar er slutt. Er jo ikke så mange kiloene, men har en sånn grense rundt 67-68 som gjør at jeg må arbeide litt bedre for å komme under den vekten.

 

Skal til med et nytt vektprogram nå snart. Et 90 dagers program som visstnok skal være enkelt og følge OG gi veldig gode resultater så jeg er kjempespent. Har masse produkter som står i en eske og venter på meg.

 

Har bestilt en kroppsmåler-"ting" (dvs typen bestilte, han skal også prøve samme program). Det er en vekt med en greie man skal holde i hendene som måler litt slik som kroppsanalyse maskinene på trenings senterne. Er spent og litt redd (livredd) for å se hva denne kroppen inneholder om dagen. Har vært elendig både på trening og mat siden i vår.

 

Så NÅ er det andre boller.

 

Dette innlegget ble veeeldig langt da i forhold til at jeg ikke har fått innpass hos dere enda, men håper jeg kan få ta del her :-)

 

Hilsen Jhoy

 

Så hyggelig! Tenk, det er en liten haug lesere der ute, fantastisk.

Jeg måtte le over at du ikke gadd å gå opp en etasje for å veie deg. Jeg kjenner meg igjen i hverdagslatskapen. :-D

 

Hva går det 90-dagersprogrammet ut på?

 

Nå er jeg veldig fornøyd med meg selv. Jeg spiser vanlig mat og begynner å få dreis på trimminga, etter den sløve perioden før jeg begynte på kurs. Varig endring, ja takk!

 

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unntakstilstanden min går relativt greit, merker stresset om dagen og det medfølgende søtsuget!

Har gitt meg selv lov til å spise godt en gang i uken, synes til vanlig det går superfint, men nå merker jeg det tærer litt på.. i går kompenserte jeg med en boks vaniljekesam og bær, samme hvor godt det er var det liksom ikke tilfredsstillende!

Jeg må virkelig fokusere på at dårlig mat får hjernen til å harskne, da klarer jeg så vidt å holde meg unna det meste sukkeret :)/>

 

Vekta holder seg relativt stabil rundt 69,1-3 noe jeg synes er flott! :)/> Vil nok ta opp fokuset igjen til desember frem til jul. I julen lever jeg livet.. for meg er det en av de beste tidene på året, og har jo hele våren - påske på å ta meg inn igjen :)/>)

 

Hehe... Men hva er det å leve livet? Jeg skal også leve livet, men spise litt saktere, litt mindre, litt smartere, trimme underveis - og ikke være nødt til å se vekta bykse oppover. Du gir vel ikke slipp på fornuften? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig! Tenk, det er en liten haug lesere der ute, fantastisk.

Jeg måtte le over at du ikke gadd å gå opp en etasje for å veie deg. Jeg kjenner meg igjen i hverdagslatskapen. :-D

 

Hva går det 90-dagersprogrammet ut på?

 

Nå er jeg veldig fornøyd med meg selv. Jeg spiser vanlig mat og begynner å få dreis på trimminga, etter den sløve perioden før jeg begynte på kurs. Varig endring, ja takk!

 

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

 

 

Takk dere, så flinke dere er. Ser jo på nedgangen og er snart klar til å følge etter. Gøy å høre om de forskjellige oppleggene dere driver med. Har aldri gått på grete roede kurs selv, men har jo sett at veldig mange andre har hatt kjempegode resultater med det. :-D

 

Ja hverdagslatskap er ikke bare bare. Jeg har hund da så går en del turer, men er til tider mega lat inni huset. Da jeg endelig måtte opp for å gå på do fikk jeg veiet meg. 68,5 viste vekten. Nå kan jeg ikke vente med å gå i gang. Merker at jeg har blitt dvask i formen. Dingler over alt føler jeg.

 

Kjedelig å vente på den nye badevekten, men føler meg ikke motivert nok før jeg har fått dokumentert muskler, fettprosent osv i tillegg til vekten min. Er så digg å se at muskelmassen har økt hvis man ikke har gått ned noe på en uke f.eks.

 

har allerede en vekt som veier muskler og fett, men den nye er visst mye mer avansert i følge min kjære.

 

Vårt 90 dagers program er noe helt nytt som er basert på genforskning. Skal ikke gå for mye inn på det, men enkelt forklart så har noen gen forskere funnet ut hvordan man kan påvirke gen uttrykket (ikke selvet genet men hvordan de oppfører seg) Til å brenne mer fett og bygge muskler.

 

Kroppen sparer jo på fett fra de dager da vi kunne dø om ikke kroppen hadde fungert slik. det idiotiske spare-moduset som gjør at kroppen tærer på muskler og bein før fettet. OG funksjonen som gjør at vi etter endt "diett" går opp igjen i "trivsels"-vekt (kroppens trivsels vekt stemmer ikke mye bra overens med drømmevekten) og gjerne tilføyer et par kg.

 

Jeg har prøvd mange dietter opp igjennom årene, men dette virker så enkelt så er spent på om det er det også. Skal de to første ukene drikke en kald te hver morgen som setter i gang en renseprossess og gir en kickstart på det hele. Så skal jeg spise noen kapsler med næring som gjør at kroppen får i seg det den trenger for å "slippe" fettet, de har forsket seg frem til hva de sammensetningene må være for å fungere. I tillegg skal jeg bytte ETT eneste måltid ut med en protein bar hver dag. utenom dette kan jeg spise som jeg vil, men som med alt annet får man jo bedre resultater dersom man styrer under de verste fellene. :-)

 

Angående trening så er anbefalingen 30 min mosjon 1-2 ganger i uken :-D hehe det er jo mye mindre enn jeg gjør fra før av bare med tur så når jeg legger til mer trening enn vanlig så blir det gøy å se hva som skjer.

 

Dette er dog ikke frontet som noe slankekur. De kaller det en kroppsformings-kur. men bi-effekten er at man går jo ned i vekt når man bygger muskelmasse og en sånn bi-effekt kan jeg fint leve med ;-)

 

Men det absolutt aller beste med dette programmet er at når man har holdt på i 90 dager så stabiliseres det hele og kroppen får et nytt "bokmerke" Man er altså kvitt det gamle tallet på vekten som man så ofte siger tilbake til.

 

 

Så nå har jeg tatt grundige før bilder, skal tilføye målingene fra vekten og med målebånd så kan jeg vise dere alt sammen etter hvert som det skjer forandringer :-)

 

Ble langt dette innlegget her også. Jeg KAN fatte meg i korthet også :-P Men var litt og forklare i forhold til opplegget mitt!

 

Har idag hatt besøk og stappet i meg kjeks og sjokolade! UGG for en ekkel følelse jeg har nå. føler meg passe råtten innvendig. ingenting å trakte etter for dere som klarer å holde dere unna. Følelsen av en sunn kropp er ti ganger bedre! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Hehe... Men hva er det å leve livet? Jeg skal også leve livet, men spise litt saktere, litt mindre, litt smartere, trimme underveis - og ikke være nødt til å se vekta bykse oppover. Du gir vel ikke slipp på fornuften? ;-)

 

Neineinei, fornuften er med! :) Trene gjør jeg så godt jeg kan uansett, men spise sakte er en ting jeg har prøvd å lære meg flere ganger, i det ligger det perioder hvor jeg er bevisst på at jeg skal prøve, og perioder hvor jeg rett og slett ikke tenker noe over det :P I jula er jeg flink til å prøve for da vet jeg at vi sitter lenge ved bordet, og da blir det fort mye mat! :S I det at jeg skal leve livet ligger det at jeg ikke skal ha noen restriksjoner på hva jeg kan og ikke kan spise de ulike dagene, min generelle lov om at søtsaker hører til i helgene blir nok litt borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, så flinke dere er. Ser jo på nedgangen og er snart klar til å følge etter. Gøy å høre om de forskjellige oppleggene dere driver med. Har aldri gått på grete roede kurs selv, men har jo sett at veldig mange andre har hatt kjempegode resultater med det. :-D

 

Ja hverdagslatskap er ikke bare bare. Jeg har hund da så går en del turer, men er til tider mega lat inni huset. Da jeg endelig måtte opp for å gå på do fikk jeg veiet meg. 68,5 viste vekten. Nå kan jeg ikke vente med å gå i gang. Merker at jeg har blitt dvask i formen. Dingler over alt føler jeg.

 

Kjedelig å vente på den nye badevekten, men føler meg ikke motivert nok før jeg har fått dokumentert muskler, fettprosent osv i tillegg til vekten min. Er så digg å se at muskelmassen har økt hvis man ikke har gått ned noe på en uke f.eks.

 

har allerede en vekt som veier muskler og fett, men den nye er visst mye mer avansert i følge min kjære.

 

Vårt 90 dagers program er noe helt nytt som er basert på genforskning. Skal ikke gå for mye inn på det, men enkelt forklart så har noen gen forskere funnet ut hvordan man kan påvirke gen uttrykket (ikke selvet genet men hvordan de oppfører seg) Til å brenne mer fett og bygge muskler.

 

Kroppen sparer jo på fett fra de dager da vi kunne dø om ikke kroppen hadde fungert slik. det idiotiske spare-moduset som gjør at kroppen tærer på muskler og bein før fettet. OG funksjonen som gjør at vi etter endt "diett" går opp igjen i "trivsels"-vekt (kroppens trivsels vekt stemmer ikke mye bra overens med drømmevekten) og gjerne tilføyer et par kg.

 

Jeg har prøvd mange dietter opp igjennom årene, men dette virker så enkelt så er spent på om det er det også. Skal de to første ukene drikke en kald te hver morgen som setter i gang en renseprossess og gir en kickstart på det hele. Så skal jeg spise noen kapsler med næring som gjør at kroppen får i seg det den trenger for å "slippe" fettet, de har forsket seg frem til hva de sammensetningene må være for å fungere. I tillegg skal jeg bytte ETT eneste måltid ut med en protein bar hver dag. utenom dette kan jeg spise som jeg vil, men som med alt annet får man jo bedre resultater dersom man styrer under de verste fellene. :-)

 

Angående trening så er anbefalingen 30 min mosjon 1-2 ganger i uken :-D hehe det er jo mye mindre enn jeg gjør fra før av bare med tur så når jeg legger til mer trening enn vanlig så blir det gøy å se hva som skjer.

 

Dette er dog ikke frontet som noe slankekur. De kaller det en kroppsformings-kur. men bi-effekten er at man går jo ned i vekt når man bygger muskelmasse og en sånn bi-effekt kan jeg fint leve med ;-)

 

Men det absolutt aller beste med dette programmet er at når man har holdt på i 90 dager så stabiliseres det hele og kroppen får et nytt "bokmerke" Man er altså kvitt det gamle tallet på vekten som man så ofte siger tilbake til.

 

 

Så nå har jeg tatt grundige før bilder, skal tilføye målingene fra vekten og med målebånd så kan jeg vise dere alt sammen etter hvert som det skjer forandringer :-)

 

Ble langt dette innlegget her også. Jeg KAN fatte meg i korthet også :-P Men var litt og forklare i forhold til opplegget mitt!

 

Har idag hatt besøk og stappet i meg kjeks og sjokolade! UGG for en ekkel følelse jeg har nå. føler meg passe råtten innvendig. ingenting å trakte etter for dere som klarer å holde dere unna. Følelsen av en sunn kropp er ti ganger bedre! :-D

 

Hei. Aha- så da skal du igjennom programmet i jula også? Blir spennende å høre. Jeg følger et tradisjonelt GR-opplegg, og det er det eneste jeg har tro på mht varig endring. Jeg tror at det er mye som kan få oss ned, men for en varig endring må vi lære hvordan vi forholder oss til det hverdagen. For meg er det vanlig, norsk, moderne kosthold. Hvordan ser du nytte i GR, jeg regner med at du henter noe herfra siden du har valgt å registrere deg her? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, fornuften er med! :)/> Trene gjør jeg så godt jeg kan uansett, men spise sakte er en ting jeg har prøvd å lære meg flere ganger, i det ligger det perioder hvor jeg er bevisst på at jeg skal prøve, og perioder hvor jeg rett og slett ikke tenker noe over det :P/> I jula er jeg flink til å prøve for da vet jeg at vi sitter lenge ved bordet, og da blir det fort mye mat! :S I det at jeg skal leve livet ligger det at jeg ikke skal ha noen restriksjoner på hva jeg kan og ikke kan spise de ulike dagene, min generelle lov om at søtsaker hører til i helgene blir nok litt borte :)/>

 

Ingen restriksjoner? Hvor galt kan det gå da? Eller går det greit? Hvor mye er det greit å gå opp etter høytiden er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Ingen restriksjoner? Hvor galt kan det gå da? Eller går det greit? Hvor mye er det greit å gå opp etter høytiden er over?

 

Tror det går fint, er egentlig relativt flink til å regulere hva jeg spiser. Det som har fått meg opp i vekt har vært et år med mye stress og sykdom i 3. kl, og et år på folkehøyskole. For meg er det bare et sterkt ønske, og ingen nødvendighet med tanke på helsen å gå ned, derfor ser jeg ikke på 3 uker i året som faretruende. Hos meg er det mer det å ha gode vaner de resterende 49 ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Aha- så da skal du igjennom programmet i jula også? Blir spennende å høre. Jeg følger et tradisjonelt GR-opplegg, og det er det eneste jeg har tro på mht varig endring. Jeg tror at det er mye som kan få oss ned, men for en varig endring må vi lære hvordan vi forholder oss til det hverdagen. For meg er det vanlig, norsk, moderne kosthold. Hvordan ser du nytte i GR, jeg regner med at du henter noe herfra siden du har valgt å registrere deg her? :-)

 

ja jeg har som sagt stor tro på GR metoden. Som egentlig ikke er noen metode, men fokus på de riktige sammensetningene når det gjelder mat, det å trene og det og holde seg unna snop i ukedagene. Siden jeg legger opp all mat og trening selv under dette programmet så vil jeg prøve å holde meg så godt jeg klare til GR prinsippene :-)

 

Ja begynner jo ganske snart nå (vekten er i tollen) Så blir da også gjennom julen.

 

Jeg bare elsker julesnop og syns halve kosen med julen er det vi spiser :-P Må nok flytte fokuset litt dette året ja. Men det tror jeg skal gå greit. Hvis de først ukene viser endring og forbedring så er motivasjonen så høy rundt jul at det skal fungere fint tror jeg :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen

 

Jeg er så fornøyd! Og så har jeg akkurat prøvd en julekjole i skapet, og den sitter som et skudd! Føler meg så fin og flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.07.13: 69,1 kg - 78 cm i midjen

17.07.13: 69,1 kg - 76 cm i midjen

25.07.13: 68,8 kg - 75,5 cm i midjen

07.08.13: 68,6 kg - 75 cm i midjen

14.08.13: 68,4 kg - 75 cm i midjen

21.08.13: 67.4 kg - 74,5 cm i midjen

29.08.13: 66.9 kg - 74 cm i midjen

20.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

27.09.13: 68.5 kg - 76 cm i midjen

04.10.13: 68.4 kg - 75,5 cm i midjen

RESTART!

23.10.13: 69,2 kg - 78 cm i midjen

29.10.13: 68,1 kg - 76,5 i midjen

05.11.13: 67,8 kg - 75,5 i midjen

12.11.13: 67,4 kg - 74 cm i midjen

19.11.13: 66,7 kg - 74 cm i midjen

26.11.13: 66.2 kg - 73 cm i midjen

 

Jeg er så fornøyd! Og så har jeg akkurat prøvd en julekjole i skapet, og den sitter som et skudd! Føler meg så fin og flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chubbchubb

Gratulerer Circeline! Jeg er virkelig stolt, stå på videre :)

 

Jeg personlig er relativt fornøyd med mine 69 kg, jeg holder meg stabilt, noe som også gjør det lettere å vite hva jeg må regulere når jeg skal begynne på igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første søndag i advent, men det er ikke nødvendig å feire det heeele adventshelga, eller? Det går litt opp og ned nå. Farlig periode, nå som man begynner å se resultater og egentlig er veldig fornøyd med seg selv. Fokus! Fokus! Jeg har slurvet med registreringa, men nå skal jeg rett inn dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!!

 

Beklager at jeg har falt litt ut i det siste.... Men jeg er her innimellom altså! Det er bare så vledig travelt om dagen. Hotell (i jobben), julebord, avlsutninger i alle retninger osv.. :unsure:

 

Velkommen Jhoy! Blir spennende å høre om opplegget ditt når du er i gang! Og til dere andre, stå på, dere er flinke og jeg er stolt av dere! Hvordan går det forrsten med deg Twisted?? :rolleyes:

 

Vekten min denne uken viste 64,5, så jeg er stort sett stabil. Svinger mellom 64 og 65 for tiden, men har bestemt meg for å holde fokus på stabilisering til over nyttår. Trener godt, og prøver å spise sunt, men orker ikke "slanking" oppi alt nå. Så om jeg klarer å ligge på omtrent samme vekta når januar kommer skal jeg være fornøyd. :)

 

Håper å komme innom her litt sporadisk framover, men vet at det ikke blir så ofte som jeg ønsker. MEN jeg lover å komme sterkere tilbake etter nyttår, og håper dere er her også da!! :D

 

Stor adventsklem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...