Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

Syns vi er veldig flinke oss som er her enda. Stor klapp på skulderen til oss! Det viser styrke og vilje :)

 

Ingen nedgang på meg denne uka, men ingen oppgang heller- godkjendt .

 

Vi er nødt å kunne kose oss litt, himmelblå! Det er kanskje derfor vi henger her enda og ikke har gitt opp. Vi skal tross alt leve med dette fokuset resten av livet. Når vi blir fornøyd med vekta starter fokuset på å holde den, og det fokuset kan vi aldri gi slipp på. Da havner vi her igjen. Så husk å kos dåkke, men vær bevisst på det. Roma ble heldigvis ikke bygd på en dag ;)

 

Nå skal jeg på trening, etter to sjokolade biter til morgenkaffen ;)

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Heisan!

 

Ja vi er noen som holder ut her inne. Fra august til november.. vi er utholdende :rolleyes:/>/>

 

Jeg har hatt ok uke. Ned 0,8 kg , 7 kilo ned siden jeg startet på egenhånd i midten av august og 5,6 siden jeg startet på nettkurs. Det begynner å merkes på klærne.

 

Det er få som vet at jeg slanker meg. Sånn innerst inne, håper jeg på positive kommentarer fra en eller annen - at resultatet begynner å bli synlig. Ikke noe enda.. ja ja .. jeg har nok å ta av.. Har snart gått en tredjedel av veien mot mål.

 

Har akkurat startet på nettkurs nr. 2 og det varer frem til 23. desember. Julaften skal det ikke registreres noe, men så er det i gang igjen, tenker jeg....

 

Det fungerer bra for meg å registrere ALT jeg spiser og sende rapport til veileder en gang i uken. Det er kjekt å ha både dere og veileder der ute som støtter kampen min mot kiloene. Ønsker dere en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen!

 

Tenkte jeg skulle skrive noen ord om mitt motto i kampen mot kiloene. "Ta vare på oppturene. Glem nedturene fortest mulig".

 

Fra tidligere forsøk på å slanke meg, har for mye fokus på nedturene "tatt knekken på" alle gode forsett om et sunnere kosthold. Nedturer i form av sykehusopphold med lange rekonvalesensperioder, dårlig selvtillit som er grundig opparbeidet gjennom mange år :(/> .. og at jeg rett og slett er veldig makelig anlagt, elsker sjokolade, kaker og ikke minst gode middager.

 

Men jeg elsker også å være ute, elsker jobben min, elsker å møte andre mennesker. Nå måtte jeg ta et "enkelt" valg: jobb og et liv utenfor huset - eller attføring/passivt "sofa+sjokoladeliv"

 

Nedturene skal ikke ødelegge for meg denne gangen. Derfor skriver jeg lite om det som går skeis - vil rett og slett glemme det B)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kloke fine ord motnyvår!!!!

 

Sammen skal vi klare denne kampen. Det er veldig kjekt å motivere hverandre.

Så utolig enig i at en ikke skal fokusere på det negative. Jeg hadde en skikkelig sprekk i helga som var, og fikk en skikkelig nedtur på mandagen, men på ettermiddagen på mandagen kom jeg meg opp igjen. Og tenkte at en må jo ha litt motgang for å komme til målet. Skal ikke gi opp av den grunn.

 

Så nå er jeg fit for fighjt igjen, og skal være det, selv om det blir litt tøft til tider. Jeg må bare tenke at jeg har brukt mange år på å lagt på meg så mye kg som jeg veier nå, og da må en regne med å bruke ei god stund på å få de av også.

 

Har nå spist 2 brødskiver med røkt laks på.. mmmmmm.. Deilig:)

Kuttet ut melk, og da ble det et fint måltid kcal messig.

 

Nå har jeg kledd på meg ull og varme klær, for nå skal jeg gå meg tur i -6.5 brrrrrrrrrrrrr

 

 

Ha en fin dag dere tøffe og flinke damer! Hærlig!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Linduskarmen

hmm... 10 dager siden noen hadde noe på hjertet sist... og det ser ut som vi er 3 stykker igjen.. himmelblå, motnyvår og meg selv.

Damer ( ? ) med vilje av stål :)

 

Selv har jeg vært ute av spill pga av sykdom. Men er klar igjen i morgen. og fullt fokus til lillejuleaften. bortsett fra 1 des. Da skal jeg på teater med barna og på resturant etterpå og det skal nyyytes. buffet på kina'n. noe vi har drømt om lenge, men syns det er litt dyrt så det har ikke blitt. Men endelig nå skal vi :)))

 

jeg må skjerpe meg på vanninntaket, det har dabba noe veldig. Så fokus kommende uka er:

 

*nok vann

*reg ALL mat

*lage niste kvelden før

*1 spasertur ( itillegg til mine faste turer på treningssenter)

 

Fin plan.

 

Husk å skrive litt noda, kjekt å lese hvordan det går i hverdagen og hvordan dere løser utfordringene.

for min del er mye av fokus på tråden vår- så hold liv i den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Kjekt å se at det fremdeles er litt liv i augustgjengen her inne.

Enda en uke er gått med oppturer og nedturer.

 

Ned 900 gram denne uken og 7,7 kilo siden jeg startet i august. Jippi! Når jeg 80 før jul??

 

Hadde en skikkelig utskeielse i helgen, for første gang siden august. 30 frimerker!! Sånn går det når man skal feire gode venninner. Jeg har ikke det minste dårlig samvittighet. Jeg synes jeg fortjente det ;)/>

Finkjolen, som var for liten, satt som et skudd. :D/>

 

Gikk, litt bekymret, på vekten i dag tidlig (måtte bare sjekke) - ned enda en kilo- merkelig. For godt til å være sant. Håper det holder til neste lørdag og veiedag. (pessimisten meg)

 

Har hatt litt problemer med å komme meg ut på tur de siste ukene. Operasjon i foten , betennelse.... Denne uken håper jeg å få på meg skikkelige sko og komme meg ut på tur hver dag. Det er liksom ikke noe stas å gå på tur i Crocs når regnet bøtter ned. :angry:/>

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Nok en nedtur i dag. en uke til med antibiotika.. sukk..

 

Men men skal nok klare meg denne uken også. Full fokus på målene mine, tror det skal gå bra :)

 

 

imponert over motnyvår- står på og fantastiske resultat ! Selv har jeg gått ned 6 kg siden aug, men har stått stille siste ukene, men det er pga sykdom og da er det greit. jeg følger GR kosten, men har ikke registrert DET skal jeg begynne med no- så kanskje jeg går ned selv om jeg er syk..;)

 

ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en nedtur i dag. en uke til med antibiotika.. sukk..

 

Men men skal nok klare meg denne uken også. Full fokus på målene mine, tror det skal gå bra :)/>/>

 

 

imponert over motnyvår- står på og fantastiske resultat ! Selv har jeg gått ned 6 kg siden aug, men har stått stille siste ukene, men det er pga sykdom og da er det greit. jeg følger GR kosten, men har ikke registrert DET skal jeg begynne med no- så kanskje jeg går ned selv om jeg er syk..;)/>/>

 

ha en fin dag !

 

Hei Linda!

Du er kjempeflink!!! - skikkelig utfordring når man er syk. Det er mye på grunn av sykdom, jeg har lagt på meg. :(/>

 

Jeg hadde aldri klart å strukturere meg selv og matinntaket, om jeg ikke hadde registrert ALT jeg spiser. For meg er det en skikkelig bevisstgjøring i hvordan jeg legger på meg. Spesielt i travle perioder. Det er så lett å hive i seg en sjokolade, kake osv....og "glemme" det før middag. :blink:/>

 

Et av målene mine må være å klare dette uten registrering, men det er en lang vei ennå :rolleyes:/>

 

Vi skal klare dette!!! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan hoppsann!!!

 

Endelig kom jeg meg inn her igjen. Noe skjedde, så jeg ikke fikk svart. Holdt på å bli gal. Til slutt kontaktet jeg de som driver GR, de sjekket ut, fant ikke noe feil. Flere mailer frem og tilbake. Og nå fikk jeg samboeren min til å se om han fikk det til. Han brukte 3 minutter.... Og jeg aner ikke hvordan det er mulig. Jeg har logget meg ut og inn mange ganger, men ikke fått til å skrive. Nå nr han gjorde det, så unket det plutselig... Hmmm.

 

Jaja..

Så bra vi fortsatt er noen som holder ut. Her går det sakte men sikkert nedover. Mye kaos i livet mitt for tiden, så jeg er veldig fornøyd med en sakte vektnedgang.

 

I dag veide jeg meg, og da var jeg kommet på 2 sifret, men nå er det helg, og jeg skeier ut litt på helgene, så ikke sikkert det holder. Eller den skal være på 2 sifret når jeg veier meg på onsdag også!!!

 

 

Jeg har blitt flinkere til å gå turer nå, og det merker jeg med en gag på vekta. Da går den nedover.

 

Sykdom er vanskelig når en skal gå ned. Men bare en klarer å la være å gå opp så mye, må en være fornøyd med det.

 

God helg til dere flotte damer!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linda og Himmelblå!

 

Så kjekt å lese nytt fra dere!

 

Jeg hadde også litt problemer i Forum. Jeg logger meg på G.R.for å registrere mat etc. Når jeg gikk inn i Forum, var jeg ikke lengre pålogget og kunne derfor ikke skrive. Plutselig var det i orden igjen :unsure:/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

 

På grunn av mørket og glatte veier, klarer jeg ikke å være så aktiv som tidligere i høst og har derfor gått ned til 1300 kcal pr.dag. Trodde det skulle bli vanskelig (umulig) men det gikk overraskende greit.

 

I dag, lørdag, har jeg veiedag. Jeg gikk tre ganger på vekten. Noe måtte være feil ... kanskje det er det... men i alle fall ned 1,4 kilo på en uke. :)/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>/>

 

Pessimisten i meg våger nesten ikke juble. Optimisten konstaterer at de gamle Levisbuksene sitter som et skudd. :-D

 

I 2007 var jeg 76 kilo (etter GR kurs) Nådde ikke målet mitt som var 68 kilo. Siden den gang har jeg hatt tre operasjoner med mye inaktivitet, lang opptrening, god mat og kort vei til kjøleskapet. Kiloene har sakte men sikkert rent på og vekten ble dytta langt inn under senga.

 

Jeg sluttet på GR sist fordi jeg skulle på sykehus, ta operasjoner .. i dag innser jeg at jeg absolutt burde fortsatt med GR-kurs i sykeperioden. Jeg hadde lært mye om mat og kosthold og trodde jeg kunne fikse det selv videre. Det gikk jo så greit, men når en plutselig får store endringer i livet (og har problemer med vekten) er det nyttig å ha noen/noe som hjelper med å holde fokus på kostholdet og riktig kaloriinntak i forhold til aktivitet. Det blir fort mange andre utfordringer å tenke på når man er syk.

 

Det å være slank og å slanke seg blir som oftest blir forbundet med det å være fysisk aktiv og komme i god fysisk form - og i og for seg er det helt riktig. På den andre siden blir det da ganske håpløst for dem som på grunn av sykdom ikke klarer å være aktive. Der har jeg vært ganske ofte..

 

I august hadde jeg nesten gitt opp .. tok et valg. Bikka 90 kilo i august og nå øyner jeg et håp om å se 70 tallet før jul. Nå vet jeg at det nytter!!!

 

Mange utfordringer ennå, men nå skal jeg ikke gi meg før jeg er i mål. Jeg vil alltid ha problemer med å være fysisk aktiv, men det går bedre nå enn på mange år. Dersom det plutselig skulle bli en endring, store omveltninger i livet, sykdom... igjen, skal jeg i alle fall være på vakt.

 

Stå på Himmelblå og Linda!! Sett i fra mitt ståsted, gjør dere kloke valg :D/>/>/>/> God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Endelig helg :) men desverre møkkaver :( men får gjort litt da- det er jo snart jul..

Fikk vaska ned ene badet i går = ekstra tp :) kjøkkenet i dag :)

Godt med alt som er gjort.

 

Bestillte meg ny kokebok fra GR, håper det hjelper litt på motivasjon i vinter. Der var noen spennende supper, og fiskeretter jeg skal prøve iallefall.

 

Syns det er ganske tungt å skal holde fokus når det nesten er mørkt hele døgnet. I tillegg må en få tid til det som har med jul å gjøre innimellom de vanlige aktivitetene. Jeg syns det er en koselig tid, skape tradisjoner med barna. Så vektnedgang klarer jeg nok ikke, men holde vekta stabil til 1 jan burde være realistisk, eller ??

Jeg håper jeg er sterk nok til å klare det.

Planen er iallefall god og gjennomtenkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

November er en tung måned - møkkavær, mørkt - ikke rart vi feirer jul :rolleyes:/>/>. Noe må vi finne på for å snu den mørke årstiden til noe positivt. Har nedtelling til solsnudagen i desember: den viktigste dagen i året - spør du meg B)/>/> .

Er virkelig glad for at jeg startet på dette slankeprosjektet i august og etter hvert har fått innarbeidet rutiner. Vanligvis er november - desember inne-kose-spise-sofaliv, men ikke i år.

Det er så vidt det hangler og går (deppehumøret trenger seg på) og jeg kjemper iherdig med å feste blikket fremover og holde fokus. Gleder meg til advent og jul og ikke minst juleferie.

 

Kjøpt meg ny bukse i str 42 (46/48 i august) og en lekker genser- Buksa er litt trang men heller litt ned enn opp en str. Neste helg skal jeg på julehandel og hotellovernatting. Mye å gleder seg over og se fram til selv om humøret er slitsomt for tiden. God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen!

 

Nådde det ikke i dag heller, men det nærmer seg styggfort målsetting nr. 2. Bare 200 gr igjen!!!

 

Ikke så flink til å trene <_</> ... det hadde nok hjulpet på. Jeg vet det er viktig men..... Dørstokkmila er kjempehøy for tiden. Mørketida er en utfordring, sånn er det bare. 1001 unnskyldninger... Mørkredd og skikkelig redd for å gli på glatten +++

 

Jeg får trimme mens jeg svinger med vaskekluten til julemusikk :unsure:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest Linduskarmen

GODT NYTT ÅR !! Til alle i august gjengen :)

 

Klar til å ta fatt på 2014 med en pangstart- rakk 3 treningsøkter på treningssenter denne uken :))) Så da er både hode og kroppen i gang.

Gleder meg :))

 

Lurer litt på om jeg er alene her inne nå eller ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

GODT NYTT ÅR !! Til alle i august gjengen :)/>

 

Klar til å ta fatt på 2014 med en pangstart- rakk 3 treningsøkter på treningssenter denne uken :)/>)) Så da er både hode og kroppen i gang.

Gleder meg :)/>)

 

Lurer litt på om jeg er alene her inne nå eller ....

 

 

Heisann..

Har vært borte ei stund nå, men nå er jeg tilbake, og følte for å forandre nicket mitt:)

Så himmelblå er nå en ny start :)

 

 

Så flink du var da. 3 treningsøkter på nyåret. Har du klart å fortsette?

 

Nicet mitt sier alt. Jeg startet på nytt i dag:)

Pressa meg til å gå tur, og har treningsavtale både i morgen og på torsdag. Så nå bare må jeg. I tilegg så skal jeg kjøpe meg et aktivitetsarmbånd som registrerer aktiviteten min igjennom hele døgnet. Det tror jeg vil hjelpe meg med motivasjonen på dårlige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Så fint at du e her :)

 

Jeg er her jeg også, men måtte begynne på nytt etter nyttår :/

Men er igang igjen. Og det har gått greit ned 3, 1 kg så langt.

 

Har hatt en tung uke så langt- ikke iform med halsbet og småfeber. Har lovd meg selv at jeg ikke skal stresse eller få panikk i 2014 , selv om det går seint med vekta.

 

Dette er en livsstilendring ikke ett kurs.

 

Håoer vi klarer å holde følge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du e her :)/>

 

Jeg er her jeg også, men måtte begynne på nytt etter nyttår :/

Men er igang igjen. Og det har gått greit ned 3, 1 kg så langt.

 

Har hatt en tung uke så langt- ikke iform med halsbet og småfeber. Har lovd meg selv at jeg ikke skal stresse eller få panikk i 2014 , selv om det går seint med vekta.

 

Dette er en livsstilendring ikke ett kurs.

 

Håoer vi klarer å holde følge ;)/>

 

 

Så bra med 3,1 kg ned!! Og så bra du fortsatt er med.. Du er flink.. :)

Du har så rett, livsstilsendring er ikke et kurs. Så derfor fokuserer jeg på å få opp aktiviteten min og å planlegge middager. (samt tenker på sunn mat) Så tar jeg litt etter litt. Hvis jeg starter med full forandring en dag, går det skeis.. Har gjort det mange mange ganger før. Så litt etter litt er mitt motto nå.. :)

 

Har du noen mattips du vil dele? Jeg tar til meg alt av sunne gode måltider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...
På 4.2.2014 den 13.58, himmelblå skrev:

 

 

Hi..

Been away for a while now, but now I'm back, and felt like changing my nickname:)

So sky blue is now a new start:)

 

 

You were so good then. 3 training sessions in the new year. Have you managed to continue?

 

My niceness says it all. I started again today :)

Push me to go for a walk, and have a training appointment both tomorrow and on Thursday. So now I just have to. In addition, I will buy an activity bracelet that records my activity throughout the day. I think that will help me with my motivation on bad days.

 

Ja, du har rett. En aktiv armbånd fungerer veldig bra for trening. Forrige uke kjøpte jeg en aktiv armbånd fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...