Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Er aldri for seint å starte på nytt Linda :)

 

 

Jeg var yoga i går, og i dag er jeg bltt stiv og støl. Så noe må jeg ha gjort bra, selv om jeg følte meg som ei kløne.. hehe

Skal fortsette med det :)

 

I dag har jeg spist alt for mange kcal til frokost!!!!! :( Så nå må jeg finne en veldig sunn middag ihvertfall.

Jeg spiste omelett laga av 2 egg på ei brødskive som var 45 g. Inni omeletten hadde jeg skinke, vårløk og bittelitt ost (9 g)

Stekte den i litt melange. Drakk i tilegg et glass på 3 dl skummet melk. Og dette ble over 500 kcal.. hyyyl...

 

Så en slik frokost kan jeg ikke spise mere. Får kutte ut et egg neste gang.

 

 

Hva spiser dere om dagene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei hei :)

 

da har jeg vært borte herfra en stund, og dere kan selv tenke dere hvordan det har gått... Rett til h******!!

Jeg var jo, som tidligere skrevet, ikke så fornøyd med min kursleder og sendte en klage/tilbakemelding på dette. Nå har jeg fått tilbud om et nytt nettkurs, så da er det bare å holde på... (jeg slipper visst ikke unna)

 

Jeg har gått opp, litt ned og så opp igjen! FLOTT!! så her er jeg tilbake til utgangspunktet med enda mindre tro på at jeg klarer det.

 

Men treningen går over all forventning (men man går jo ikke ned om man trener i følge min tidligere kursleder...)I går løp jeg 4x4 intervall på samme tempo som da jeg veide 10 kg mindre! Klapp på skulderen til meg :)

 

Hva jeg spiser skal jeg tydeligvis ikke fortelle, for jeg spiser ikke nok.... Så til helgen skal jeg ha matlagedag. Lage opp mat som jeg legger posjonsvis i fryseren.. det MÅ jo hjelpe!

 

Noen andre som har en super motivasjon å komme med???

 

God tirsdag til alle!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Er aldri for seint å starte på nytt Linda :)/>

 

 

Jeg var yoga i går, og i dag er jeg bltt stiv og støl. Så noe må jeg ha gjort bra, selv om jeg følte meg som ei kløne.. hehe

Skal fortsette med det :)/>

 

I dag har jeg spist alt for mange kcal til frokost!!!!! :(/> Så nå må jeg finne en veldig sunn middag ihvertfall.

Jeg spiste omelett laga av 2 egg på ei brødskive som var 45 g. Inni omeletten hadde jeg skinke, vårløk og bittelitt ost (9 g)

Stekte den i litt melange. Drakk i tilegg et glass på 3 dl skummet melk. Og dette ble over 500 kcal.. hyyyl...

 

Så en slik frokost kan jeg ikke spise mere. Får kutte ut et egg neste gang.

 

Hva spiser dere om dagene da?

 

Heisan! Frokosten var ikke SÅ ille. Omelett med to egg er ok og en av mine favoritter når jeg vil kose meg litt ekstra. Har en liten (ikea)stekepanne. Da trenger jeg ikke olje/margarin. Fyll omeletten med det samme, men kutt ut osten. Jeg kan bruke purreløk, tomat, paprika (blir så fine farger og ser godt ut :-) ), provence krydder, litt skinke i omeletten eller kanskje røkt laks ved siden av ...og jeg har dilla på Husmann knekkebrød men det er kanskje litt sært :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg har vært "borte" en liten stund nå, men har tittet innom i ny og ne da(uten å skrive noe).

Jeg har sluttet å registrere fordi jeg syns det ble så veldig mye fokus på mat, ble en negativ ting for meg:( Men registrer innimellom for å "sjekke ut" matvarer, og jeg går fortsatt ned i vekt.

Jeg merker stor forandring fra de andre gangene jeg har slanket meg, for denne gangen er det akkurat som både jeg og kroppen er innstilt på at dette er en varig kostholdsendring. Jeg har aldri holdt meg unna godis så lenge som nå, og har faktisk kun hatt en liten sprekk. Går ikke fort nedover da, er på ca 4 kg ned siden slutten av august. Men idag veide jeg meg til 80,0 kg så nå ser jeg straks 70 tallet:)

Motivasjonen er vanskelig å holde på syns jeg, men jeg kan alltid glede meg til helgen da. For helgen = en liten pose smågodt som har vært i fryseren(hardt å spise, nam, og tar lengre tid) + solsikkefrø. Har kun 1 kosedag i uka, ellers sklir jeg ut.... Men ingen krise å ta seg et kakestykke, så lenge det ikke blir 5!

Lykke til videre alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Frokosten var ikke SÅ ille. Omelett med to egg er ok og en av mine favoritter når jeg vil kose meg litt ekstra. Har en liten (ikea)stekepanne. Da trenger jeg ikke olje/margarin. Fyll omeletten med det samme, men kutt ut osten. Jeg kan bruke purreløk, tomat, paprika (blir så fine farger og ser godt ut :-) ), provence krydder, litt skinke i omeletten eller kanskje røkt laks ved siden av ...og jeg har dilla på Husmann knekkebrød men det er kanskje litt sært :-p

 

 

Takk for svar:)

 

Nei, var ikke sååå ille, men ble litt for mye kcal følte jeg. Men jeg klarte ikke å kutte melka, selv om jeg så hvordan det bar... hehe

Skal prøve med provance krydder neste gang :) Men da blir det nok med bare ett egg tenker jeg.

 

Jeg er desvere ikke så veldig på knekkebrød, men litt hjemmelaga knekkis går fint. Skulle velig gjerne vært hekta på det. Mye enklere å kontrollere seg da.

 

Har akkurat hatt i meg 2 gulerøtter. Nam nam.. Er utrolig godt, men problemet er å huske og det å gidde å renske dem.. hehe

 

Skal fokusere litt mere på kostholdsscoren nå, skal virkelig gå inn for en høy score den uka her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Heihei!

Veiedag idag og -1,4 kg denne uka:) Ganske fornøyd, var jo kjedelig med 0 i vektnedgang forrige uke.

Nå veier jeg 79,6 kg, deilig å være borte fra 80 tallet!!

Bare 5 kg igjen til delmålet mitt nå:)/>

Ha en god helg alle sammen. Her blir det hjemmelaga sushi idag

 

Så flott!! Det gir håp når andre lykkes :rolleyes: Her er det stillstand på vekten :angry: . Har hatt høstferie og ... influensa.

 

Nå er jeg frisk, det er søndag og nydelig høstvær. Satser på at uka som kommer blir bedre. I dag blir det fjelltur. Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott!! Det gir håp når andre lykkes :rolleyes:/> Her er det stillstand på vekten :angry:/> . Har hatt høstferie og ... influensa.

 

Nå er jeg frisk, det er søndag og nydelig høstvær. Satser på at uka som kommer blir bedre. I dag blir det fjelltur. Ha en fin dag!

 

Kjedelig med stillstand, men såååå mye bedre enn oppgang da:)

Skikkelig drittform nå og sliter med å få i meg riktig mat. Men imorgen er hverdagen igang og da pleier det å gå lettere.

Har en økonomi fra helvete nå også, flere tusen i minus hver mnd pga vi ikke får solgt den ene bilen vår! DRITT! Hjelper ikke at jeg går på aap akkurat:(

Men motivasjonen for å gå ned i vekt er der heldigvis enda, skal aldri opp på 80 tallet igjen og skal bli slank! Så får vi ta det andre dritet som det kommer..

 

Kos deg på fjelltur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å se 7 tallet Skrulla86!

Heldige du:) Du har vært kjempeflink!

Slitsomt med dårlig økonomi da, håper bilen blir solgt fortere enn svinnt!!

 

 

 

 

Her begynner konkurranse instinktet mitt å våkne til liv. Vil absolutt få bra på kostholdsscoren hver dag. I dag har jeg sjanse til å komme nesten på 10. Ihvertfall 9, ett eller annet. Så etterpå skal jeg lage meg en smoothie med 200 gram bær og en yoplait 0,0% yoghurt. Nå er det kcal mangel som mangler for å få til siste rest.

Og sånn skal det fortsette. :)

 

Spiste et eple, 2 brødskiver med lett salami, et glass melk + 6 cherry tomater og ca 20 g agurk til frokost. Og så ble det ei gulrot etterpå. :) Deilig. Med en sånn start, så bare måtte jeg fortsette.

Så det ble skyr og cottage chees + litt hjemmelaga nøtteblanding og blåbær til lunch og salat med kylling og pasta til middag.. Mye grønnsaker.

Har spist nutrilettbar til kveldskos nå da, men litt N mat må en jo unne seg... :P

 

 

Føler jeg er godt igang ihvertfall. Hadde gått ned 1 kg den her uka, fornøyd med det selv om jeg gjerne skulle gått mere ned. Men det blir... :)

 

 

Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Tilbake :)

 

Har hatt høstferie og rett og slettcikke hatt tid til databruk. Opppussing, noen småturer å slikt. Men nå er endelig hverdagen tilbake.

Hadde time med pt igår, med nytt treningsprog- så gangsperre fikk en ny betydning i dag- vondt! ;)

Gleder meg til å ha full fokus igjen , og å lese om/ med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake :)/>

 

Har hatt høstferie og rett og slettcikke hatt tid til databruk. Opppussing, noen småturer å slikt. Men nå er endelig hverdagen tilbake.

Hadde time med pt igår, med nytt treningsprog- så gangsperre fikk en ny betydning i dag- vondt! ;)/>

Gleder meg til å ha full fokus igjen , og å lese om/ med dere :)/>

 

 

Velkommen tilbake:)

Flink du som har pt og får trent. Jeg kommer meg ikke helt i gang jeg. Var flink tidligere, men nå er det lite trening for tiden. Mye farting rundt om kring så tida strekker ikke til... Eller jeg prioriterer andre ting istede for å trene da.. :P

 

Håper på litt roligere dager fremmover, der jeg får prioritert å fått trent litt mere. Men jeg er fornøyd med kosten nå da. Klarer å spise bra hver dag, og har begynnt å fått en ganske så høy kostholdsscore også.. Mye grønnsaker har det blitt ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Flink og flink fru blom , alt kan fortsatt bli mye bedre her! Men jeg lærer av mine feil, all mat MÅ registrerest hvis ikke går jeg på en smell. Og maten er MYE viktigere enn trimen- bortkasta å prioritere trim fremfor barna hvis jeg spsier opp kcal jeg har forbrent ( gjerne før jeg har forbrent de ).

Så nå må jeg være streng med meg selv og skrive og veie alt. Og lage matpakke kvelden før, da blir den så mye bedre med masse forskjellige farger og sunt godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink fru blom , alt kan fortsatt bli mye bedre her! Men jeg lærer av mine feil, all mat MÅ registrerest hvis ikke går jeg på en smell. Og maten er MYE viktigere enn trimen- bortkasta å prioritere trim fremfor barna hvis jeg spsier opp kcal jeg har forbrent ( gjerne før jeg har forbrent de ).

Så nå må jeg være streng med meg selv og skrive og veie alt. Og lage matpakke kvelden før, da blir den så mye bedre med masse forskjellige farger og sunt godt :)/>

 

 

Ja, alt kan bli bedre, men litt er bedre enn ingenting også :)

 

Jeg har også fokusert å kosten nå. Viktig å få den i boks føler jeg.

Har veiing i morgen, så er spent. Første uka gikk jeg ned 1 kg, og håper på 1 kg denne uka også. Skulle gjerne gått ned 3-4 kg pr uke nå i begynnelsen, men det er vel ikke sånn det fungerer.

 

Har akkurat nå gomlet i meg laksetortilla som jeg laget til kveldssnack. Sundt og godt. Og litt senere blir det en smoothie for å få opp frukt-grønnsakskvoten litt mere.

 

Dette skal vi klare!!! Til jul veier vi endel kg mindre!!! Basta bom! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAAAAD!

De siste dagene har jeg sliti med SKIKKELIG knaskesug! Har hatt behov for å ha noe i munnen 24/7! Kan det kanskje ha noe med mensen å gjøre? For fikk den på mandag...

Igår sprakk jeg skikkelig, men spiste heldigvis en haug av hjemmelagde rundstykker istedet for godis...hehe. Magen min reagerte skikkelig på all inntaket av hvetemel da jeg spiser lite av det i hverdagen, så idag har jeg kun spist en del tørkede gojibær, en god kyllingkjøttbollemiddag og epler (BTW eplechips er NAM!). Men er redd vekta viser oppover imorgen(veiedag).

Syns det er rart fordi vekta viste 79,2 på tirsdag morgen og idag tidlig viste den 80,2!! Kan det ha noe med at kroppen reagerte på all hvetemelet? Vann i kroppen eller noe? Skjønner ikke noe jeg....

Jeg vil gomlegomlegomle ikveld, men kan ikke spise mer....blæh:/

 

Hva med dere andre da? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAAAAD!

De siste dagene har jeg sliti med SKIKKELIG knaskesug! Har hatt behov for å ha noe i munnen 24/7! Kan det kanskje ha noe med mensen å gjøre? For fikk den på mandag...

Igår sprakk jeg skikkelig, men spiste heldigvis en haug av hjemmelagde rundstykker istedet for godis...hehe. Magen min reagerte skikkelig på all inntaket av hvetemel da jeg spiser lite av det i hverdagen, så idag har jeg kun spist en del tørkede gojibær, en god kyllingkjøttbollemiddag og epler (BTW eplechips er NAM!). Men er redd vekta viser oppover imorgen(veiedag).

Syns det er rart fordi vekta viste 79,2 på tirsdag morgen og idag tidlig viste den 80,2!! Kan det ha noe med at kroppen reagerte på all hvetemelet? Vann i kroppen eller noe? Skjønner ikke noe jeg....

Jeg vil gomlegomlegomle ikveld, men kan ikke spise mer....blæh:/

 

Hva med dere andre da? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hadde veiedag i dag , ned 0,7 kg og har 900 g igjen til 99, 9 som jeg så vidt så ett øyeblikk for noen uker siden. Jaja det var ikke så gale som venta- men like forbanna surt !!

Jobbe jobbe jobbe hele tiden!

 

Jeg har også lyst å spise noe hele tiden- må liksom ha noe å være opptatt med, da går det greit. Men jeg må for all del ikke sette meg ned å slappe av, for da begynner de små grå å lage trøbbel. Tenker kun på ka jeg kan ha i skapet som frister...

Travelt å slappe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei igjen damer!

 

Ned 1,3 denne uken. Etter tre uker med nærmest stillstand, trengte jeg den oppmuntringen. :rolleyes:/> Det begynner å bli noen uker siden vi startet (i august). Det er mye å glede seg over. Jeg har nådd mitt første delmål - passerte 85 kilo (begynte på 90,3). Har gått ned en buksestørrelse.

Utfordringer framover er høstmørket. Med ankelbruddet på glatten i fjor vinter friskt i minnet må jeg over noen "høye dørstokker" i tiden som kommer. I dag, søndag, blir det i alle fall en lang tur i dagslys. Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

200 gram opp. Kjipt:( Men tror jeg kjapt går ned igjen, for tror dette har noe med mensen og oppblåsthet å gjøre... Heldigvis fortsatt under 80 kilo på mine 79,8 kg:)

 

Ønsker dere alle en kjempe fin helg!

 

Så flink du er!!! Gleder meg til å nå 70 tallet. Mitt neste mål :blink:/> På meg virker det som om kiloene forsvinner i rykk og napp. Knallstart - så stille/litt opp/nedgang i noen uker- før vekta gjør et byks nedover igjen. :rolleyes:/> Tror også det har noe med syklusen å gjøre. Utfordring å holde motet oppe i "stille perioder". Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer!

 

Ned 1,3 denne uken. Etter tre uker med nærmest stillstand, trengte jeg den oppmuntringen. :rolleyes:/>/> Det begynner å bli noen uker siden vi startet (i august). Det er mye å glede seg over. Jeg har nådd mitt første delmål - passerte 85 kilo (begynte på 90,3). Har gått ned en buksestørrelse.

Utfordringer framover er høstmørket. Med ankelbruddet på glatten i fjor vinter friskt i minnet må jeg over noen "høye dørstokker" i tiden som kommer. I dag, søndag, blir det i alle fall en lang tur i dagslys. Ha en fin søndag!

 

 

WOW.. Det var knallbra! Bra jobba!!! Deilig å gå ned en buksestørrelse.. :) Gleder meg til jeg kan si jeg også har gjort det.

Ja, det er en utfordring med den glatta. Jeg tror jeg skal kjøpe meg piggsko faktisk. Ikke for å løpe i nei, men for å bruke på gåturer. Tror det er verd pengene det.

 

Jeg har gått på en smell den uka som var. Var 3 bursdager, og da går det deretter. Spiste mindre enn det jeg hadde lyst til, men det ble 2-3 kakestykker hver dag. Så aner ikke hva kcal inntaket var, annet enn for høyt.

 

Så når jeg gikk på vekta nå, ble jeg positivt overraska, jeg hadde gått ned 200 gram... :) Veldig fornøyd med det.

 

Så nå er det full skjerpings, og ingen bursdager denne uken heldigvis!! :)

 

Har nå spist cottage chees, skyr, blåbær og litt hjemmelaget nøtteblanding på toppen til lunch. Nydelig, sundt og mettende! Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

hmmm 100 blank denne uka her. nedgang på 800g håper jeg ser 99 tallet neste uke.

 

føler at kroppen jobber mot meg for tiden. akk ferdig med en kur med muskelavslappende fo så å få urinveisinfeksjon og en ny kur med tabl.

har vært litt mye stress i det siste (lekser, og to aktive fotball barn + opppussing av tre rom, to er ferdig ett igjen...) og da er en vell mer motagelig. får håpe det snart roer seg litt .

 

jeg syns vi er flinke alle som en ! ting tar tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

hmmm 100 blank denne uka her. nedgang på 800g håper jeg ser 99 tallet neste uke.

 

føler at kroppen jobber mot meg for tiden. akk ferdig med en kur med muskelavslappende fo så å få urinveisinfeksjon og en ny kur med tabl.

har vært litt mye stress i det siste (lekser, og to aktive fotball barn + opppussing av tre rom, to er ferdig ett igjen...) og da er en vell mer motagelig. får håpe det snart roer seg litt .

 

jeg syns vi er flinke alle som en ! ting tar tid :)/>/>/>

 

Ja, jammen er vi flinke :D/>/> .Gikk nylig på penicillinkur i 3 uker - var sliten og det ble mye stress.... og vekten sto på stedet hvil. Da penicillinkuren var over og energien kom tilbake - ble det også nedgang på vekta. For meg var det en tolmodighetsprøve, for jeg fulgte boka nøyaktig uten å få resultat. Det ordna seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Helgen startet igår ,ed en tur på treningsenter ( !!!), slik at jeg kan bruke helgen til andre ting med god samvittighet. helgen er stappfull av program, så det blir lite tid til trening før på mandag.

 

barna først og meg sist ;) slik er det akkurat nå, begge er med på fotball- men det er kjempegøy, og sosialt for oss voksne.

 

Skal også handle ( storhandler en gang i mnd ), så sitter med handlelista og planlegger. Det tar litt tid akk no, men så sparer jeg mye tid på handlig senere. også blir maten mer variert når jeg gjør det slik.

 

God Helg og hold fokus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er... Godt å se at vi er noen igjen.

Her går det sakte men sikkert nedover.

Litt motbakker underveis, men det er forventet. Håper å få tosifret tall på vekta ila en uke nå.

 

Desverre gikk det litt dårlig i dag her. Var på tur i marka sammen med ei venninne, og så hadde hun bakt fylte horn.. Jeg spiste hele 4 STK!!!!! Hyyyyll.. Aner ikke hvor mye kcal engang, men sånn ca 600 ish... Så nå kan jeg ikke spise så veldig mye middag før det går til dundas!! J.... irriterende når slikt skjer... Men men. Får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Hadde også med rosiener.. Og når jeg la det inn her var det jo belt sykt mye kcal i de også.. Lærerikt å legge inn maten her ihvertfall... Heldigvis spiste jeg ikke så mye rosiner.

 

Fikk lufta oss ihvertfall. Men desverre ble det ikke så langtur. Vi fant nemmelig den fine sitteplassen i sola ved et vann... Så ble vi sittende der.. hehe Men ble 2,3 km da.. Flaut lite, men bedre enn sofasliting.

 

Jeg veier meg på onsdagene, og grugleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Hei på dere!

 

Ja det er kjekt å lese nytt fra dere her inne. Så koselig det høres ut å gå tur/sitte i solen og nyte hjemmebakt. Noen ganger må man unne seg slike gleder sammen med gode venner for å kunne takle alle utfordringene.

 

Her går det jevnt på ned, men ikke så fort - 0,5 kilo denne uken.

 

Registrerer absolutt alt jeg spiser. For meg er det det eneste som nytter. Jeg må nok klamre meg til dette lenge ennå.. Noen ganger registrerer jeg før jeg spiser. Da har jeg et valg.. skal/skal ikke. For jeg får stadig vekk overraskelser når det gjelder å telle kalorier. Lagde pannekaker i kveld - prøvde med å registrere fem - før jeg spiste. Jeg endte opp med å spise 3. :rolleyes:/> Nei-mat men likevel en liten seier . :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...