Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

Hei hei alle dere "medslankere"

 

Ser det går litt opp og ned for alle, så da tenkte jeg at jeg kunne rope ut : Her går alt rett vest!!!!!

I løpet av 5 uker på kurs med kursleder har jeg ikke gått ned mer enn 1,2 kg!!! Hva gjør jeg galt? Får beskjed om å spise mer, men maten kommer nesten opp hver gang jeg spiser mer..

 

Fikk beskjed om å bytte ut lettprodukter med vanlige produkter, dette strider jo helt mot min tankegang. Noen som har erfaring?

 

Ellers lurer jeg på hvordan dere på nettkurs trives med det? Er det sånn at kurslederen ser på matinntaket for hver dag hos dere? Jeg er så misfornøyd med min kursleder som ikke er motiverende og ikke kommer med konkrete råd når man spør... så vurderer å ta nettkurs etterpå...

 

Gikk inn på Vektklubben for å sjekke hva jeg kom ut på der. Der sa tabellen at jeg skal ligge på 1300kcl, men GR sier 1900kcl pr dag.

Ellers fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde trent mer enn jeg gjorde før kurset ville dette gjøre at vekten ikke gikk ned.. Hvor er logikken?

 

Håper en av dere kan hjelpe meg, og kanskje få meg på bedre tanker enn at jeg ikke vil spise mer.... eller trene... DRITT!!!!!

 

Sånn, da var det ute av verden :)/>/>/>

 

Da kan jeg komme med tips til hva man spiser i storbyen om man skal ha noe som ikke koster så mye og er sunt:

-sashimi

-Salat på McD med grillet kylling

-Baker Hansen har ekstra grovt brød som de smører når du venter

-På restaurant - be om salat/grønnsaker istedenfor poteter/ris og få heller dette siden av i en skål

-De fleste pizza steder kommer med fullkornsbunn - be om mindre ost på

-Big Horn er jo drømmestedet siden man kan bestemme str på¨kjøttet og bestiller tilbehør etter ønske

 

Ellers har jeg fått dilla på Byggrynslunsj med blåbær, den har litt mer kcl enn Skyr med blåbær, men da slipper man å spise et knekkebrød i tillegg.

 

Og riskaker inneholder overraskende lite kcl! Super godt om man får lyst på potetgull feks..

 

Da venter jeg i spenning på om noen av dere kan "redde" meg ut av dette her...

 

Ha en fin onsdag alle sammen!

 

klem fra en Prinsesse uten krone :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

ble mye rot her da jeg prøvde å bruke nettbrett til å svare... hehe

prøver på nytt

 

Jett om jeg skjønner din frustrasjon prinsesse_M! Etter utallige kurs- både vanlig og nettkurs, der jeg fikk høre at jeg burde ha 1600 og noen kurs skulle jeg ha 1900, men gikk ikke ned.. Men så fikk frkT her meg til å prøve noe nytt gå ned på kcal. Så jeg regna ut energiforbruk og trakk av 1000 kcal ( som er ok i GR boka når en skal ned mange kg) og da havna jeg på 13-1400 kcal OG jett hva- Vekta beg å bevega på seg.. nedover

 

Det er min erfaring- det er ikke så gammel, men det fungerer enda :)/>

 

Lykke til :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å lese deres erfaringer med kurs og nettkurs.

Jeg suger til meg alt :)

 

Jeg melte meg inn i går, så derfor har jeg ikke begynnt på nettkurset enda, men har begynnt med kosten selv.

I dag ser det ut som jeg ikke får spist nok. Skal ta meg ei brødskive etterpå, bare for å få i meg nok. (Er sulten også)

 

Veide middagen og fokuserte på mye grønnsaker. Helt rart på hvor mye mat en kan spise egentlig. Jeg ble mett, men hadde jeg ikke veid opp maten, ville jeg ha spist mye mere. Jeg siser ofte en god del etter jeg er mett, bare fordi det er godt. Så det skal det bli helt stopp på.

 

Kommer til å bli mere aktiv igjen jeg også nå, nå når jeg endelig har bestemt meg for å fokusere fullt på kosten.

Så satser på 1 10 kg til jul! :)

 

Veide meg i dag, og jeg hadde gått opp... Men dette er siste gangen jeg ser et sånnt høyt tall igjen.. *grøsse*

 

Kjekt å lese om tips til mat en kan kjøpe. Jeg suger til meg alt! :)

Og jeg kjenner jeg er glad inni meg over å endelig bestemt meg for kurs!

 

 

Ha en fortsatt fin kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Nådde mitt første delmål i dag :) 99.9 kg akk under 100 men gu for en glede ! Ned 1, 4 kg denne uken ( det hjalp veldig at jeg var sjuk over halve uka ;) )

 

I dag smiler jeg fra øre til øre :)

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådde mitt første delmål i dag :)/> 99.9 kg akk under 100 men gu for en glede ! Ned 1, 4 kg denne uken ( det hjalp veldig at jeg var sjuk over halve uka ;)/> )

 

I dag smiler jeg fra øre til øre :)/>

Ha en fin dag

 

 

Åhhh, så bra! Gratulerer! Du er flink!!!! :)

Tenk å få se et tosifret tall igjen!! :)

Jeg håper å følge etter deg om et par uker jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen og goooood fredag:-D

 

Idag hadde jeg veiedag og jeg har gått ned 1 kilo siden forrige fredag. Veldig fornøyd med det:)

Så nå har jeg da gått ned 3 kilo på 4 uker. Håper det fortsetter slik!

Jeg holder meg på 1300-1600 kalorier om dagen. Grunnen til at jeg ikke har ett spesielt kalorinivå er at i hverdagene klarer jeg sjeldent å komme over 1400, men i helgene koser jeg meg mer og kan gå opp til 1600 kalorier. På den måten kan jeg med god samvittighet spise litt namnam i helgene og så tenker jeg også at det ikke er noen lov som sier at man MÅ spise like mange kalorier hver dag:P

 

Ha en god helg alle sammen!! HEr blir det mye bursdagsfeiringer, så må skjerpe meg litt så jeg ikke eter masse kake! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen og goooood fredag:-D

 

Idag hadde jeg veiedag og jeg har gått ned 1 kilo siden forrige fredag. Veldig fornøyd med det:)

Så nå har jeg da gått ned 3 kilo på 4 uker. Håper det fortsetter slik!

Jeg holder meg på 1300-1600 kalorier om dagen. Grunnen til at jeg ikke har ett spesielt kalorinivå er at i hverdagene klarer jeg sjeldent å komme over 1400, men i helgene koser jeg meg mer og kan gå opp til 1600 kalorier. På den måten kan jeg med god samvittighet spise litt namnam i helgene og så tenker jeg også at det ikke er noen lov som sier at man MÅ spise like mange kalorier hver dag:P

 

Ha en god helg alle sammen!! HEr blir det mye bursdagsfeiringer, så må skjerpe meg litt så jeg ikke eter masse kake! hehe

 

 

Så bra!! Gratulerer.

Veldig kjekt når kg bare renner sakte men sikkert av!!

 

 

Jeg holder meg ca på 1600 kcal pr dag jeg også. SKal bli kjekt å høre hva min kursveileder sier. Kurset mitt begynner neste onsdag. :)

 

Ha en super fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere trener.

Spiser dere opp de kcal dere forbrenner?

 

F.eks

Mitt kcal behov pr dag er ca 1600 kcal

Og hvis jeg da trener og forbrenner f.eks 400 kcal.

 

Spiser dere f.eks 2000 kcal da? Eller holder dere dere på 1600 kcal.

Jeg finner liksom ikke helt ut av dette.

 

Jeg mener for noen år siden at jeg leste at en kunne spise disse treningskcal, men at en ikkt var nødt. Det var frivillig på en måte.

Jeg lurer på dette fordi jeg vil ikke spise for lite, slik at kroppen stopper å gå ned heller. Jeg har akkurat startet, og vil gjøre det riktig.

 

I går gikk jeg en lang tur på 8,5 km. Gikk ganske fort. Brukte 2 timer, og da med 2 stopper.

Og når jeg regnet ut, så var det ca 800 kcal forbrennt.

 

Dvs at hadde jeg spist bare 1600 kcal, så hadde jeg bare hatt 800 kcal til forbruk denne dagen. Og det blir jo for lite i mott hode?

 

Så hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelblå! Jeg ville tillatt meg og spise mer når jeg var mer i bevegelse :)

Har hatt min første time med PT på SATS og er positivt overraska. Hun var hyggelig, ikke fasade-dame - selv om hun selvsagt var trent og morsom. I dag testet hun formen min litt. Kondisen var dårlig og nedsatt bevegelighet, men ikke så ille muskler som frykta. Tok også mål og kroppssanalyse som viste fettmasse, muskelmasse, fettprosent... Hadde en fettprosent på 38 % (en sunn skal vel ligge på rundt tjue), men hadde nesten trodd det var verre. Og muskelmassen var visst ikke så verst til å være helt utrent ifølge trenern, så alt i alt... Det var ikke så ille å prøve et treningssenter som venta!!

De fleste virka mest opptatt av seg selv, enn av utrente meg. Puh! Det var noen slanke, muskuløse mennesker, men også andre i min situasjon.

 

Anbefales til alle! Jeg har kun 5 klipp igjen av klippekortet, men tenker at allerede om en drøy måned er jeg over den verste dørstokkmila. Håpet er da at jeg er litt mer selvgående...

 

Er det forresten noen som har testa ut Champs på sats? Er visst en ny klasse for gruppetrening beregna på de som ikke har trent før uten krav til koordinasjon... Det blir neste bøyg.

 

Stå på jenter! I dag ble jeg inspirert og er stolt over at jeg turte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 700 gram, dvs nesten en kilo den siste uka. Det var skikkelig kjipt! Har slappet litt av. Var ute og spiste og drakk rødvin på tirsdag og i går. Så litt lei meg, og sur på meg selv akkurat nå...

 

Det har jo gått sakte, men sikkert nedover hver uke forløpig også har jeg vel sluppet opp litt pga at jeg blir lei av å være på slankern, og da kommer straffen raskt. Problemet er at sosiale settinger, ute på date på tirsdag og med venninne i går krever mer selvdisiplin.

 

Jeg klarer å motstå fristelser når jeg er alene, men det er vanskelig i sosiale settinger. Og i motsetning til når jeg kun satt inne pga beinet er det jo flere av dem nå. Fredagskaka på jobben, en latte på kafé med en venninne, et glass vin i en sosial setting i helgene...

 

Flere som strever med fristelser og sosiale valg?

 

Frustrert frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

JA!! Jeg sliter Frodig81 !! Jeg har virkelig slappet av etter at jeg kom under 100- ikke trent, ikke reg mat inntak, spist for mye middag, spist softis, spist kake.... Ojojoj!!! Slik som jeg streva for å gå ned dissa kg- lærer jo aldri

 

Det er fryktelig vanskelig og skal holde fokus 24/7 i evigheter!! Det gikk bra i 9 uker også en kjempesmell ....sukk..

Så nå håper jeg at å få det ut hjelper meg inn på rett spor igjen

 

Er imponert over dere som klarer å holde fokus med alle fristelser som er rundt oss hele tiden- imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått opp 700 gram, dvs nesten en kilo den siste uka. Det var skikkelig kjipt! Har slappet litt av. Var ute og spiste og drakk rødvin på tirsdag og i går. Så litt lei meg, og sur på meg selv akkurat nå...

 

Det har jo gått sakte, men sikkert nedover hver uke forløpig også har jeg vel sluppet opp litt pga at jeg blir lei av å være på slankern, og da kommer straffen raskt. Problemet er at sosiale settinger, ute på date på tirsdag og med venninne i går krever mer selvdisiplin.

 

Jeg klarer å motstå fristelser når jeg er alene, men det er vanskelig i sosiale settinger. Og i motsetning til når jeg kun satt inne pga beinet er det jo flere av dem nå. Fredagskaka på jobben, en latte på kafé med en venninne, et glass vin i en sosial setting i helgene...

 

Flere som strever med fristelser og sosiale valg?

 

Ja, det er ikke enkelt. Så lenge man holder seg innenfor forutsigbare rammer kan man ha en viss form for kontroll på kaloriinntaket.

 

Om man slanker seg, må man unne seg litt kos og ha et sosialt liv, ellers tror jeg ikke man vil lykkes over tid. Utfordringen er at en lettere mister kontroll og fokus når man beveger seg utenfor de forutsigbare rammene.

 

For meg så handler det om bevisgjøring av hva jeg selv gjør - på den ene siden vil jeg ikke være den som "aldri" kan ta en kakebit eller kose meg med vin, på den andre siden må jeg begrense inntaket.

 

Kakekos, helgeturer, fester og ikke minst ferieturer kan lett få meg helt ut av fokus. Jeg vet at dersom jeg klarer å være mer bevist på hva jeg putter i munnen i disse periodene, er jeg kommet et skritt lengre.

 

Vi skal ikke ha dårlig samvittighet eller tenke at man har dårlig selvdisiplin fordi man har havnet i en "kaloriknipe", men heller være stolt over oss selv fordi man tok et bevist og lurt valg. Om man ikke er bevist på hva man putter i munnen er kanskje alternativet å hive innpå tre Brownies stykker i stedet for ett. tømme vinflasken i stedet for et glass eller to :blink:/>/>/>/>

Denne utfordringen skal vi klare. Stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda og mot ny vår! Godt å høre at vi er flere. Enig i det med bevisstgjøring, men jeg tror for min egen del at jeg har en vei og gå der. Ofte blir det enten eller hos meg. En skamme seg, slanke seg, unne seg, skamme seg sirkel. Utfordringen blir som du sier motnyvår og ta det ene kakestykket, istedenfor tre. Har dere en enkelt kosedag eller flere?

 

På jobben er det kake hver fredag, men ofte skjer det noe lørdag eller søndag som tilsier kos også. Prøve å få venner og familie til å verdsette grønnsaker med dipp. Denne uka skal jeg ikke legge ¨på meg. Aller helst vil jeg ned 0,7 kilo igjen. Mulig det innebærer at det blir en mer asosial helg, men fåkke hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Linda og mot ny vår! Godt å høre at vi er flere. Enig i det med bevisstgjøring, men jeg tror for min egen del at jeg har en vei og gå der. Ofte blir det enten eller hos meg. En skamme seg, slanke seg, unne seg, skamme seg sirkel. Utfordringen blir som du sier motnyvår og ta det ene kakestykket, istedenfor tre. Har dere en enkelt kosedag eller flere?

 

På jobben er det kake hver fredag, men ofte skjer det noe lørdag eller søndag som tilsier kos også. Prøve å få venner og familie til å verdsette grønnsaker med dipp. Denne uka skal jeg ikke legge ¨på meg. Aller helst vil jeg ned 0,7 kilo igjen. Mulig det innebærer at det blir en mer asosial helg, men fåkke hjelpe.

 

Hei,

Egentlig koser jeg meg med mat hele tiden (selv om det er knekkebrød). :rolleyes:/> Ellers er fredagen min favorittdag i uken. Da unner jeg meg noe ekstra f.eks et glass vin eller en cider uten tilsatt sukker. Dersom det er noe jeg virkelig har lyst på... sjokolade eller pannekaker... registrerer jeg først og finner ut hvor mange kalorier det vil "koste" så tar jeg valget... spesielt mht til hvor mye jeg kan unne meg. Jeg må øve meg på mengder og å spise det jeg har lyst på. For å kutte ut alt, fungerer bare til et visst punkt. Jeg har tenkt å gå på slankeren til våren - så da må jeg trene meg på hva jeg skal gjøre når jeg virkelig har lyst på noe og på hvordan jeg kan klare å takle de utfordringene. Jeg er blitt litt avhengig av å registrere alt jeg spiser på nettet... men målet er å få det automatisert i "huet" :P/> Det vil ta tid.. :huh:/>

Har hatt en pyton uke - oppmuntrende å prate med dere her inne :D : Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Hvordn går det med dere damer?

Jeg sliter med å spise nok, og riktig. hmmm

Det er lunchen som er aller verst. Enten spiser jeg ikke, eller så blir det fullstendig feil. Er endel ute og kjøper lunch med folk, og da er det litt vanskelig hva en kan kjøpe, og hvor mye kcal det er i den maten.

 

Har i dag gått tur i marka på 7,5 km. Veldig fornøyd med det. Håper å få til 2-3 slike turer hver uke. Menså var det det å få det til da.. :)

 

Har nå spist toro gryte (italiensk gryte) + salat. Hærlighet hvor lite kcal det var i den gryta da... Jeg er ingen fan av toro mat, men ser ut som det er greit ift kcal ihvertfall. hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Merker at jeg sliter for tiden. Er så mye jeg har lyst på og blir liksom lei av at jeg ikke kan spise det jeg vil! Problemet er at hvis jeg går etter for matønskene så spiser jeg ikke bare litt.....da mister jeg helt grepet og gomler i meg så mye jeg klarer(altså type 2 stk 200 grams med sjokolade liksom!!)

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe nå, men vet med meg selv at jeg kun klarer å fortsette hvis jeg er aktiv på forum og med registrering.

5 uker har jeg slanket meg nå, veiedag imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frodig81

Hei dere!

Merker at jeg sliter for tiden. Er så mye jeg har lyst på og blir liksom lei av at jeg ikke kan spise det jeg vil! Problemet er at hvis jeg går etter for matønskene så spiser jeg ikke bare litt.....da mister jeg helt grepet og gomler i meg så mye jeg klarer(altså type 2 stk 200 grams med sjokolade liksom!!)

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe nå, men vet med meg selv at jeg kun klarer å fortsette hvis jeg er aktiv på forum og med registrering.

5 uker har jeg slanket meg nå, veiedag imorgen

 

Hei Skrulla86,

Du er ikke alene! Jeg har det også sånn! Noen ganger er jeg såååå lei av å telle kalorier og skrive opp. Æsj. Det blir litt enten eller i dag feira jeg bursdagen til en venninne og da ble det et stykke eplekake med vaniljeis og karamellsaus. Der gikk hele fredagskvota gitt... Men kan jo ikke slippe alle sosiale settingen herfra til månen heller... Skal være veldig flink i morgen... Blir litt sånn annenhver dag i helga av og til, og i dag begynte helga allerede på en torsdag :blink:

 

Jeg skal veie meg igjen på søndag. Kan jo bli spennende :/ Håper ikke det minste jeg ikke går opp i vekt denne gangen.... Ikle skeia ut mer enn i dag...

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Merker at jeg sliter for tiden. Er så mye jeg har lyst på og blir liksom lei av at jeg ikke kan spise det jeg vil! Problemet er at hvis jeg går etter for matønskene så spiser jeg ikke bare litt.....da mister jeg helt grepet og gomler i meg så mye jeg klarer(altså type 2 stk 200 grams med sjokolade liksom!!)

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe nå, men vet med meg selv at jeg kun klarer å fortsette hvis jeg er aktiv på forum og med registrering.

5 uker har jeg slanket meg nå, veiedag imorgen

 

Kjenner meg veldig igjen. Kan lett spise en 200 grams jeg også. Grur meg til i helga, da får jeg alltid søtsug. Ikke alltid at sunt snaks frister.

Jeg synes du er flink jeg. 5 uker er veldig bra! :)

 

Jeg sliter litt med kosten. Jeg må ihvertfall opp på grønnsakskvoten. Jeg spiser jo både salat og grønnsaker, men tydeligvis ikke nok. Hmmm, må finne på en lur ide.

 

Noen som har laget seg en grønnsakssmothie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest motnyvår

Kjenner meg veldig igjen. Kan lett spise en 200 grams jeg også. Grur meg til i helga, da får jeg alltid søtsug. Ikke alltid at sunt snaks frister.

Jeg synes du er flink jeg. 5 uker er veldig bra! :)/>/>

 

Jeg sliter litt med kosten. Jeg må ihvertfall opp på grønnsakskvoten. Jeg spiser jo både salat og grønnsaker, men tydeligvis ikke nok. Hmmm, må finne på en lur ide.

 

Noen som har laget seg en grønnsakssmothie?

 

Hei!

Har ingen erfaring med grønnsakssmothie, men for å få i meg nok grønnsaker i en travel hverdag tyr jeg til wok-grønnsaker - som regel fast del av middagen- lett å lage selv, liker også godt Findus sin rock-wok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hadde veiedag i går.... Opp 1,5 kg... Så det er jo helt tydelig at her må alt reg igjen!! Til mitt forsvar så går jeg på betendelses dempende med og da bruker det å hope seg opp litt vann i kroppen.

For jeg har ikke tatt helt av liksom, kun veid middag og ikke reg inntak-OG det fungerer ikke!

Sukk. :(

 

Nå blir det full fokus igjen, det er jo snart JUL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veiedag i går.... Opp 1,5 kg... Så det er jo helt tydelig at her må alt reg igjen!! Til mitt forsvar så går jeg på betendelses dempende med og da bruker det å hope seg opp litt vann i kroppen.

For jeg har ikke tatt helt av liksom, kun veid middag og ikke reg inntak-OG det fungerer ikke!

Sukk. :(/>

 

Nå blir det full fokus igjen, det er jo snart JUL ;)/>

 

æsj, irriterende det da, får håpe det er opphopning av vann.

Jeg har ihvetfall lært endel nå når jeg veier maten.

 

Begynn å vei maten igjen, så satser vi på at det snur seg igjen :)

 

Snart jul ja, og da skal vi være sylfider... hohoho... (ihvertfall ift no.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har også lyst å være med ønsker å gå ned 20 kg sliter veldig med motivasjon. Hver gang jeg prøver å slanke meg får jeg vondt i hodet. Har noen noe råd til meg ?

 

Velkommen med i gjengen! :)

 

Motivasjonsproblemer her også, så på onsdag begynnte jeg på nettkurs. Håper det gir meg mere motivasjon fremmover! :)

 

Kanskje du drikker for lite når du slanker deg? Viktig å drikke mye vann ihverfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hmmm..tok litt lengre tid enn jeg håpte, men nå er jeg klar for å fokusere igjen- mandag og ny start:)

Var på treningssenter i går og har time med pt på fredag, gleder meg :)

 

Tror det var godt å ha en god pause, håper bare ikke skaden er alt for stor... Blir spennende på torsdag.

 

Ønsker alle sammen lykke til i uken som kommer- hver dag er en utfordring, men vi er sterke sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...