Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Hei Frodig 81. Stå på - dette skal vi klare!!

 

Det er de "hersens" deppedagene som får meg til å miste motet. Utfordringen er, å ikke få for mange på en gang :huh:/> . De kommer innimellom uansett. Litt aktivitet gjør at de ikke kommer så ofte. For meg handler det om å komme seg ut døra på tur. Ikke nødvendigvis trimtur men ut å "lufte hodet".

I perioder på krykker har ikke turen blitt så lang, kanskje bare rundt huset og å sitte ute i frisk luft. Hadde også en tung dag i går, var SÅ sliten, en tur til legen endte med penicillinkur og sofa resten av dagen. Ikke noen luftetur på meg i går :blink:/>- Vet av erfaring at sånne nedturer kan få meg til å gi opp. Men dette skal vi klare. Ha en fin dag og en strålende helg.

 

 

,

Hatt en tung dag privat i dag og vært en del lei meg. Trøstespiste en royal mandel is og thai take away... Ikke så lurt. Hjalp heldigvis å trene i fysioterapien. Ble i bedre humør av å bevege meg. Det var fint å oppleve. Så humøret tok seg opp etter hvert. Tross noen tårer tidlig på dagen... Merker at jeg alltid får trøste meg suget når jeg et trist, og det innebærer stort sett mat eller snop. Kanskje bedre å bare grine av og til en å spise følelser.

 

Vanligvis er jeg en glad jente, men når jeg går ned går jeg liksom skikkelig i kjelleren, men nå vet jeg hvertfall til neste gang at det å bevege seg hjelper. Livet går ikke under om engasjementet på jobben kanskje ikke fornyes... Jeg har venner og en familie som bryr seg. Det r jo det livet handler om...

 

Hvordan mestrer dere tunge dager? Mat? Trim? Jeg skal bli en trimmer... Fra sofapotet til tur-menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt med mørke dager/stunder hvor man lett kan gi opp dette prosjektet vårt som er så viktig: å få oss en litt bedre livsstil.

 

Har man funnet noe som kan få seg ut av det, så hold på det. Er man på let etter hva som kan hjelpe i sådan stund, fortsett å let, gi ikke opp. Vi har vel alle våre stunder.

 

Jeg spiste før for å få vekk følelsene, men håper og tror at jeg nå når jeg er på vei nedover i vekt kanskje heller klarer å ta et bedre valg for min kropp.

 

Jeg er veldig dårlig på å trimme for tiden, tenkte å være flink denne uka. Hittil har det blitt med tanken og vips, så er det bare to dager igjen av uka!

Mitt problem er å holde fokus over tid. Men har et håp og et ønske at sammen klarer vi det!

 

Gratulerer til dere som har gått ned i vekt denne perioden! Knallbra jobba!

Ha en god lørdag med smarte valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klemmer Frodig*

 

 

 

Heh, når jeg har en dårlig dag stenger jeg omverdenen ute, gjemmer meg under favorittpleddet, setter på koselige filmer (helst animasjonsfilmer) eller spiller dataspill, drikker kopp på kopp med te, og koser med kattene. Kattepusene mine har gjort livet mitt utrolig mye bedre; selv når mannen er på jobb, er jeg ikke alene. Jeg har alvorlig separasjonsangst, og takler ikke å være hjemme aleine. Det har blitt endel bedre etter at vi fikk pusene :wub: Pelsbebisene mine!

 

Idag har vi hatt veggisdag; bestevennene våre er veganere, så når vi lager middag sammen, blir det som regel vegetar på oss (jeg har som regel kesam ved siden av eller ost oppå; blir mye tapas, taco, burgere og sånt når vi lager mat sammen, mat som er lett å lage vegansk). 100% hjemmelaget pizza idag; mannen satte deig til bunnen igår kveld, jeg lagde saus, også hauset vi på med grønnsaker. Digg. Jeg begynner å bli flink på å spise ting jeg egentlig ikke liker, hehe. Kombinasjoner av mattallergi og kresenhet gjorde at jeg hadde et veldig begrenset repertoar på grønnsaker. Men nå spiser jeg både paprika, squash, selleri og rosenkål med stor entusiasme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har vært veldig mye på i det siste, men i dag måtte jeg bare dele det med noen andre frodige frøkner. I dag har jeg nemlig gjort noe som egentlig skremmer vettet av meg. Har hatt en veldig sovende sukkerprofil uten bilde i lang tid. Mest for å titte på utvalget, men har aldri turt å ta kontakt med noen. Ikke vært innom på flere uker. Gikk inn i dag, bare for å se. Hadde fått en hyggelig melding av en fyr som syntes profilen min så intressant ut, og svarte han istad. Merker at det aktiveres veldig mange "vil noen date meg selv om jeg er tjukk" tanker, men var ærlig på at jeg hadde noen kilo for mye og jobba med saken. Ut fra bilde var han bamse-typen, litt lubben han også...

 

Jeg skal tørre å leve litt mer dette året. Prøve å date litt selv om det er skummelt. Trene, bli med på sosiale ting og neste sommer skal jeg bade i bikini, selv om jeg er lubben. Ikke la kroppen sette begrensninger for hva jeg tør og ikke tør gjøre. Kanskje noen kan tenke seg en jente som er tjukk, men søt og hyggelig også... Hadde egentlig tenkt å sette alt på vent til jeg veide under 75 kg, men er jo mulig å ta noen kaffekopper (om en på krykker forløpig) før den tid også.

 

En som skremmes av en stor kropp er jo egentlig ikke verdt det. Jeg vil møte en som liker meg for meg. Prøver å tenke at tjukke folk også kan få seg kjærester og at alle menn ikke er like opptatt av kropp. Når jeg en sjelden gang er ute p byn føler jeg at mine slankere venninner får mye mer oppmerksomhet... Håper derfor at nettdating er annerledes. At noen kan like meg innenfra og ut, istedenfor utenfra og inn, som det ofte blir i utelivet.

 

Andre som har erfaring med å date og være stor? Jeg kan være tiltrukket av store menn selv, foretrekker faktisk noen på min egen størrelse. Likevel redd for at menn ofte er mer overfladiske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg traff mannen min, var jeg mye tynnere enn nå. Men selv nå, når jeg veier nesten det dobbelte av ham (han er veldig tynn, veier rundt 50 kilo), så bryr han seg ikke det døyt om vekta mi. Og det er ikke bare noe han sier; han er nøyaktig like kjærlig, oppmerksom og viser tydelig at han finner meg attraktiv, hehe. Ellers vanskelig for meg å sammenligne; siden jeg har vært sammen med han siden jeg var 18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg traff mannen min, var jeg mye tynnere enn nå. Men selv nå, når jeg veier nesten det dobbelte av ham (han er veldig tynn, veier rundt 50 kilo), så bryr han seg ikke det døyt om vekta mi. Og det er ikke bare noe han sier; han er nøyaktig like kjærlig, oppmerksom og viser tydelig at han finner meg attraktiv, hehe. Ellers vanskelig for meg å sammenligne; siden jeg har vært sammen med han siden jeg var 18 :P/>

 

 

Godt å høre Micho! Det å finne en som er dedikert er noe av det fineste som finnes. Jeg får fortsette jakten. Ikke lagt ut bilde enda, men skal tøffe meg opp etter hvert. Så får heller de som blir skremt, droppe å ta kontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei dere!

 

Jeg har da vært på hyttetur og hunderfossen i helga. Hadde da bestemt meg for å holde slankinga med lavt kalori-inntak....og det greide jeg ikke:( MEN når jeg har "sprukket" før så har jeg hivd i meg godis i STORE mengder....denne gangen spiste jeg bare litt sammen med de andre og beveget meg mye i tillegg. Så i helgen har jeg gått opp 0,6 kg. Forrige uke gikk jeg jo ned 1,7 kg, så satser på at det går seg til og blir enda mer ned på fredag(veiedagen min).

Har idag vært nøye med kosten igjen. Nesten litt for nøye kanskje - for endte på 1000 kalorier idag bare. Men skal lage meg noe god og sunn kveldsmat så jeg kommer på 14-1500 kalorier inkl frukt.

 

PS: hvis noen av dere liker bananer godt burde dere prøve dette:

 

1 banan

2 egg

0,5 ts salt

2 ss havregryn

 

Bruk stavmikser og miks godt.

Stek i panna, 1 ss røre til hver pannekake.

Nyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første trening unnagjort på det nye lokale treningssenteret! Veldig fornøyd og er nå sliten.

Håper jeg klarer ¨fortsette som dette:-D

 

Så bra! Jeg skal ta noen timer med PT nå. Tørr ikke begynne alene med null peil og ankelbrudd. Spent på å høre dine erfaringer.

Stå på! Tommel opp!

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen alle sammen,

 

vært litt borte fra forum og registrering i noen uker nå, men det betyr ikke at det ikke er fremgang. Har til nå gått ned 2,2 kilo og er strålende fornøyd.

 

Fortsetter kampen hver dag, noen dager bedre enn andre, men alt i alt ser det ut til at jeg begynner å få kontroll.

 

Håper dere andre også har fremgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frodig 81:

Si ifra hvordan det går hos PT da!

Jeg skal snart avtale med PT! For med bektherev, hypermobile ledd, fibromyalgi og andre kroniske ting så er det godt å ha et treningsprogram.

Men idag og dagene før jeg får PT time så trener jeg rolig på apparater jeg vet jeg kan(sykkel, elipse, romaskin, benpress mm).

Kom nettop hjem fra minidans med minstemann(2 år) nå, og kan love deg det var trening der og. Foreldrene danser med ungene og skal ta froskehopp, stupe kråke, hoppe ut og inn med armene ++ Så jeg satt opp dansing i 30 min på trening her(det varte i 45 min, men var jo ikke i aktiv dansing hele tida).

 

Dutchy:

2,2 kg er jo kjempe bra. Stå på videre:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frodig 81:

Si ifra hvordan det går hos PT da!

Jeg skal snart avtale med PT! For med bektherev, hypermobile ledd, fibromyalgi og andre kroniske ting så er det godt å ha et treningsprogram.

Men idag og dagene før jeg får PT time så trener jeg rolig på apparater jeg vet jeg kan(sykkel, elipse, romaskin, benpress mm).

Kom nettop hjem fra minidans med minstemann(2 år) nå, og kan love deg det var trening der og. Foreldrene danser med ungene og skal ta froskehopp, stupe kråke, hoppe ut og inn med armene ++ Så jeg satt opp dansing i 30 min på trening her(det varte i 45 min, men var jo ikke i aktiv dansing hele tida).

 

Dutchy:

2,2 kg er jo kjempe bra. Stå på videre:-D

 

Hei Skrulla,

Så flink du er! :) Jeg har kjøpt meg seks timer med personlig trener. Kun hatt litt mailkontakt. Skal på kontrollrøntgen av ankel den 23 og avventer til jeg vet hvor mye jeg kan belaste. Er litt spent på opplegget. Håper hun har erfaring med andre overvektige, at hun kjører meg hardt, men ikke for hardt :/ Skal også ta sånn kroppsanalyse, blir litt skummelt og se fettmasse osv svart på hvitt. Vet jo at jeg består av atskillig mer fett enn muskler, men håper på å endre på det etter hvert.

 

Ikke dumt med lek som trening. Jeg har ingen barn å trene med, men kan tenke meg at det sikkert blir litt bevegelse for de som er småbarnsforeldre...

 

Frodig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått ned 2,1 kg siden forrige mandag og er veldig happy med det!

 

Veier nå 99,5kg og det er deilig å være under 100!!!!!

Håper det ikke svinger seg opp igjen på neste måling, da blir jeg trist. Nå MÅ jeg holde meg under 100kg, lenge siden sist.

 

Ha en fin dag i morra med bra matinntak alle sammen :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!!

 

Da har jeg kommet hjem fra sydenland.

Har ikke tatt av helt med maten, men heller ikke vært superflink.

Men er egentlig ganske så fornøyd.

 

Treninga har det ikke blitt noe av i syden, men har gått 2 lengre turer i syden, ellers bare russling.

Jeg er frisk igjen så i dag skal jeg gå meg en lang tur, og begynner igjen med 30 days shred i morgen.

 

Har ikke veid meg på ei stund nå, da vekta klikka før ferien. Skal få kjøpt inn ei ny ei etterhvert.

Men har jo målebandet, og det skal jeg bruke når jeg er ferdig med level 2 av 30 days shred.

 

 

 

kg_berta: Velkommen skal du være. Er aldri for seint å hoppe inn. Det viktigste er at vi kan støtte hverandre! :)

 

Cath: Gratulerer med 2 sifrtet. Håper jeg kommer strax etter!

 

Dutchy: Kjempebra vektnedgang!

 

Frodig 81 og skrulla86: Så bra dere har skaffet dere PT timer. Har lyst jeg også, men jeg tørr ikke. Så si ifra hvordan det går da:)

 

michmo: Ikke godt å lese at du er langt nede, men alt svinger opp og ned nå og da. En må bare prøve å finne noe positivt en kan klamre seg til når det er som verst. Håper du finner motivasjon til å fortsette. :)

Jeg har forresten også en mann som er mye tynnere enn meg, ganske så frustererendes.

 

 

ALLE:

Etter å ha sett på slankekrigen som går nå, så har vi overvektige mange mange mange unnskyldninger.

De ble spurt om hvorfor de var overvektige, og da kom de med den en grunnen etter den andre. ALT er jo unnskyldninger.

 

Jeg er frusterert over at søskenbarnet mitt kan spise og spise usunn mat, vanlig mat, snop og det uten å legge på seg et gram. Hun er veldig tynn. Slik er hennes gener.

Og så har du meg da, som prøver det meste, men jeg legger heller på meg enn å gå ned. Vi har jo noen felles gener, men ikke kroppsgenene. Jeg blir bare tykkere og tykkere. Det er deprimerende.

 

Men, sånn er det. Noen kan spise alt uten å legge på seg, mens andre må passe seg veldig- Urettferdig, men sånn er livet. :(

 

Så til syvende og sist så er det bare en selv som kan snu det. En må være innstilt på å ta kampen.

Det finnes mange unnskyldninger. Matglad, sykdom, smerter, sorg, tiltaksløshet, økonomi, tidsmangel osv osv.. Alle grunnene er reelle for en selv. MEN det er bare du selv som kan forandre på dette. Ikke enkelt i det hele tatt, men en må selv ta det valget om at Nå, skal jeg klare å gjøre noe med det. Vi andre kan backe opp hverandre, men det er vi selv som må gjøre noe med det.

 

Jeg jobber med denne kampen, og det blir en lang kamp, men denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg skal klare det. SKAL!!!!

 

Tvi tvi, dette skal vi klare!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant! Vi kan vinne kampen mot kiloene. Kjenner igjen unnskyldningene selv og tror at "offerrollen" det er lett å gå i ( jeg har gått i den selv utallige ganger) er til liten hjelp. Ja, vi har alle ting i livene våre som bidrar enten det er medisiner, psyke, sykdom eller andre ting. Likevel er det vi selv som må ta tak, hvis ikke har overvekten på en måte vunnet. Vi blir passifiserte og stagnerer.

 

Jeg har fjernet galleblæra sm følge av overvekt og kolestrolsteiner, jeg vil ikke vente til det dukker opp enda flere helsekonsekvenser av min overvekt. Jeg så en del på det der Kari

Jackeson programmet (tross alle mine fordommer, virka hun som en ok dame), Lettere liv. Der var det folk enda større overvekt enn vår som tok i et tak og endrt livene sine. Blandt annet en dame som var ufør pga overvekt som kom seg ut i jobb igjen. Veldig inspirerende...

 

Når de kunne, så kan vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig enig i det med alle unnskyldningene....jeg har så veldig mange. Men nå er det slutt!

 

Men dere: har trent 30 min idag også ser jeg at totalt inntak av kalorier(har da ikke trukket fra forbrente kalorier) bare havner på 935! Ble en veldig kjapp middag idag og spiste lite.... Har lagt inn kveldsmat og, men må jo fylle opp med noe.

Hva tenker dere?

En kopp melk og noe annet? Tips om gode kalorier for å fylle på?

Hva gjør dere når dere har en sånn dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Er utrolig enig i det med alle unnskyldningene....jeg har så veldig mange. Men nå er det slutt!

 

Men dere: har trent 30 min idag også ser jeg at totalt inntak av kalorier(har da ikke trukket fra forbrente kalorier) bare havner på 935! Ble en veldig kjapp middag idag og spiste lite.... Har lagt inn kveldsmat og, men må jo fylle opp med noe.

Hva tenker dere?

En kopp melk og noe annet? Tips om gode kalorier for å fylle på?

Hva gjør dere når dere har en sånn dag?

Nøtter er fint å fylle på med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Sakte men sikkert beveger vekta seg rette veien :) ned 0,4 denne uken også - totalt 3,9 på 7 uker, så er fornøyd med det :)

og det fungerer fint med 1300 kcal menyen, begynner å få kontroll på den. Det var litt vanskelig i starten siden 1600 var innarb over laaaang tid.

Tok første GR kurset i 2005, så jeg har strevd en stund. Håper bare att dette var nøkkelen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Linda! :) Så lenge det går sakte, men sikkert nedover er det ingen ting som er bedre! Jeg gikk ned 0,5 kilo sist. Egentlig fornøyd med det, når jeg bare fikk tenkt meg litt om ;) Det går ikke med stormskritt, men for hver uke har jeg krympet bittelitt, med noen hundre gram av gangen. Når jeg skal ned 25 kilo vil det jo ta tid. Gått ned raskere med andre kurer før, men har lagt på meg til gangs igjen.

 

Vekta er en kamp. Tror mange av oss har gått litt opp og ned, jeg er i hvertfall et godt eksempel (fra jeg var femten har jeg veid alt fra 65 til 90 kilo, aldri stabilt mer enn et år før det svinger). En ting er å gå ned i vekt, men noe annet er å bli der. Liker at Grete Roede ikke er så strikt. Kan fortsatt ta et glass vin eller en sjokolade av og til, uten at hele opplegget sprekker... Det er en bra ting tror jeg, for hadde jeg bare levd på rugsprø og selleri ville det vært et tidsspørsmål før jeg sprakk.

 

Ha en super torsdag jenter! Gi jernet, dette fikser vi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har hatt en kjempehektisk uke. Infeksjon som har resultert to penicillinkurer. Flere migreneanfall. Dårlig matlyst, men drømmer om Napoleons kake. ^_^/> Har gått ned 2 . TO!! kilo. "Beginners Luck". Litt mye på en uke, men vet at det vil jevne seg ut etter hvert. De siste kiloene som jeg har fått siden ankelbruddet i vår, er kanskje de som forsvinner raskest? Har investert i nytt regntøy. Så nå regner høljer ned er det ingen unnskyldning lengre. Ut på tur :P/> . Ha en fin og motivert helg alle dere her inne,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har hatt en kjempehektisk uke. Infeksjon som har resultert to penicillinkurer. Flere migreneanfall. Dårlig matlyst, men drømmer om Napoleons kake. ^_^/>/> Har gått ned 2 . TO!! kilo. "Beginners Luck". Litt mye på en uke, men vet at det vil jevne seg ut etter hvert. De siste kiloene som jeg har fått siden ankelbruddet i vår, er kanskje de som forsvinner raskest? Har investert i nytt regntøy. Så nå regner høljer ned er det ingen unnskyldning lengre. Ut på tur :P/>/> . Ha en fin og motivert helg alle dere her inne,

 

2 kilo, det er jo dritbra!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kilo, det er jo dritbra!!! :)/>

Får nok ikke i meg nok drikke - pluss 1 kg over natten. Ingen grunn til å deppe. Har langt perspektiv på dette - ca. 0,5 kg i snitt pr. uke tenker jeg er bra.

 

Har noen av dere erfaring med treningsapp'er. Jeg prøver ut en som heter Edomond Pro. Ikke alltid den har virket - tror jeg setter den i gang men når jeg kommer hjem er ingenting registrert ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

En ny uke står å banker på- heldigvis for denne helgen har jeg IKKE vært flink. Men hvor ofte er det bryllup ?? Så jeg må brette opp armene og jobbe litt denne uken, men er innstilt på oppgang på torsdag likavel- men det er jeg forberedt på så det ødelegger ikke humør eller motivasjon :)/>

 

Motnyvår : 2kg er jo Utrolig godt jobba.

 

Frodig81 : jeg skal ned mange kg og jeg har "god" tid, men tidligere har jeg ikke gått ned selv om jeg har gått GR kurs, men nå kryper det nedover og jeg er kjempe happy :)/> selv om det ligger på en halv kg i uka SÅ er det bedre enn ingenting ;)/>

Tolmodighet og utholdenhet blir vell stikkorda våre ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Har gått litt i tenkeboksen i helga. Skal- Skal ikke melde meg på GR kurs.

Det begynner et som jeg kunne tenkt med neste uke.

 

Til dere som går det kurset. Hvordan synes dere det er? Er det et pes med all veieing av mat?

Får dere menyer/ oppskrifter på matretter?

 

Er det vanskelig å følge?

 

Hvordan er det med vektnedgangen?

Er det individuelle samtaler eller bare i plenum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...