Gå til innhold

Er vi flere som vil gå ned og begynner nå i august???


Anbefalte innlegg

Gjest Linduskarmen

Heisann.

 

Har gått litt i tenkeboksen i helga. Skal- Skal ikke melde meg på GR kurs.

Det begynner et som jeg kunne tenkt med neste uke.

 

Til dere som går det kurset. Hvordan synes dere det er? Er det et pes med all veieing av mat?

Får dere menyer/ oppskrifter på matretter?

 

Er det vanskelig å følge?

 

Hvordan er det med vektnedgangen?

Er det individuelle samtaler eller bare i plenum?

Jeg syns det er veldig greit å gå på kurs. Har prøvd vanlig og nett kurs. Begge var like bra men syns det var greit å få møte og

høre andre sine meninger og utfordringer...

Og jeg veier maten min selv om jeg ikke går på kurs- har lært meg nå at det MÅ jeg gjøre. Så all middags mat går gjennom vekta

før jeg spiser. Butikk oppskjert brød veier 30 g pr skive. Det blir ganske innarb etterhvert og da er det ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Har vært fraværende siste uka; vært veldig dårlig med de div sykdommene mine, og har ikke orket å fokusere på å veie, registrere, og prate om vekt og mat. Følte jeg spiste for lite igjen, men prøvde nå hvertfall å få i meg mer grønnsaker enn jeg pleide. Men hadde generelt ingen store håp når jeg gikk på vekta idag.... Men kryss i taket!

 

Jeg er nede på 89.7!!!! Jeg er under 90 igjen! Og midjen har krympet litt og! Dét var akkurat den motivasjonsboosten jeg trengte altså. Var såå deilig å se at jeg har gått ned, selv om jeg ikke har spist nok, og det har blitt et par desserter og sånt (mannen har begynt å jobbe på resturant, så vi får 50% rabatt på maten, sånt blir farlig :D hehe. Også såååå god mat de har der og! Skikkelig gourmetkvalitet, men likevel enkel mat. Elsker det!).

 

Ha en god uke alle sammen! Jeg fikk hvertfall verdens beste start på min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

ny uke, nye muligheter. Her raser ikke akkurat vekta nedover, men det går nedover!!! Hurra for det. Alle gram teller - det er jo det som etterhvert skal gi resultater. Første delmål er i sikte og det kjennes godt.

 

Lykke til alle sammen denne uka. Selv skal jeg være nøyere med vekt og registrering av mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei alle sammen!!

 

Ser at det går bra for dere, og skulle ønske jeg kunne si det samme... etter to uker på kurs har vekten gått ned 0,7kg... Hva skjer? Fikk beskjed av min kursleder i går om at det tar tid å spise opp forbrenningen. Har dere noen erfaring med dette?

 

Fikk beskjed om å kutte ut magerprodukter med vanlige produkter, og spise enda mer! Og drikke MINDRE vann... 3 liter var visst for mye... Er det rart jeg er litt i "stampemodus" i dag?

 

Dere som går på nettkurs; hvordan er det? Ser kurslederen deres på matlisten deres hver uke? Vurderer å ta det etter dette kurset, for min kursleder er ikke så motiverende som jeg synes hun burde være....

 

Til dere som har begynt med PT; Er det ikke deilig å ha en som legger opp program og følger med på deg? Man føler seg litt spesiell :) Jeg er veldig fornøyd med min nye PT som drar inn humor i dette, og ikke bare peker på mine negative sider.

 

Lykke til og stå på videre! Jeg blir motivert av å lese det dere skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

 

Ser at det går bra for dere, og skulle ønske jeg kunne si det samme... etter to uker på kurs har vekten gått ned 0,7kg... Hva skjer? Fikk beskjed av min kursleder i går om at det tar tid å spise opp forbrenningen. Har dere noen erfaring med dette?

 

Fikk beskjed om å kutte ut magerprodukter med vanlige produkter, og spise enda mer! Og drikke MINDRE vann... 3 liter var visst for mye... Er det rart jeg er litt i "stampemodus" i dag?

 

Dere som går på nettkurs; hvordan er det? Ser kurslederen deres på matlisten deres hver uke? Vurderer å ta det etter dette kurset, for min kursleder er ikke så motiverende som jeg synes hun burde være....

 

Til dere som har begynt med PT; Er det ikke deilig å ha en som legger opp program og følger med på deg? Man føler seg litt spesiell :)/> Jeg er veldig fornøyd med min nye PT som drar inn humor i dette, og ikke bare peker på mine negative sider.

 

Lykke til og stå på videre! Jeg blir motivert av å lese det dere skriver :)/>

 

Hei,

Har min første time med PT til uka etter kontrollrøntgen, men føler hun fysiodama har fungert litt på samme måte en stund. Blanding av gulrot, pisk, råd og oppmuntring. Fikk treningstøy i posten i går. Kjøpt på getinspired på nett, der har de også treningsklær for store størrelser (jeg er strl 46 for øyeblikket). Blir litt lettere å komme på treningssenteret når jeg føler meg fin. Sendt mailer med hun PTen. Hun ville jeg også skal ta med en kostholdsdagbok og epikrisen fra ankeloperasjon. Blir en blanding av trening og litt kostholdsveiledning tror jeg. Prøve å øke muskelmasse og kvitte meg med noe fettmasse.

 

Kostholdet har sklidd litt ut i det spiste. Spiste vaffel med jordbærsyltetøy til frokost i dag, var godt, men egentlig ikke verdt det. Brukt opp mange frimerker allerede før helga kommer.

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linduskarmen

Hadde så mange planer og var så klar for kamp denne uken, også klarer jeg å bli skikkelig sjuk og sengeliggende i 4 dager Grrrrr :angry: men hoppa på vekta i dag og den viste jaggu ned 0,7 kg :)

 

så da er totalen de første 8 ukene 4,6 kg. fornøyd :)

 

Akkurat nå er jeg mer motivert enn noen gang, så gleder meg hver dag over att dette faktisk fungerer ( enda... venter på en smell liksom..)

 

 

denne ukens utfordring til meg selv :

* drikk mer vann !

 

siden formen ikke er på topp blir det lite trening denne uken også, men det får bare så være. skal ta det att en anna dag ;)

 

GOD HELG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke greid å la vær; har gått på vekta hver dag denne uka for å sjekke at det ikke var en eller annen syk tilfeldighet på mandag. Og jeg er allerede ned 500 gram siden mandag! Hurra kroppen, akkurat nå elsker jeg deg og tar tilbake alt det stygge jeg har sagt om deg :wub: vel, bortsett fra når jeg skjeller deg ut fordi du klør og svir; det synes jeg du fint kan slutte med. Men ellers er jeg veldig glad i deg akkurat nå :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke greid å la vær; har gått på vekta hver dag denne uka for å sjekke at det ikke var en eller annen syk tilfeldighet på mandag. Og jeg er allerede ned 500 gram siden mandag! Hurra kroppen, akkurat nå elsker jeg deg og tar tilbake alt det stygge jeg har sagt om deg :wub:/>/> vel, bortsett fra når jeg skjeller deg ut fordi du klør og svir; det synes jeg du fint kan slutte med. Men ellers er jeg veldig glad i deg akkurat nå :wub:/>/>

 

Knallbra michmo!!! Du er jammen flink. Jeg har stålsatt meg; var redd jeg skulle få en baksmell etter 2 kg ned forrige uke, men har jammen gått ned 300 gr. denne uken. :rolleyes: Ikke første gang jeg prøver å gå ned i vekt - av erfaring ved jeg at det går litt i rykk og napp. har nok mistet motet når vektnålen har stått stille for lenge. Den største endringen denne ganger er at jeg prøver å lagre på "harddisken" at jeg skal holde ut til april åkkesom. God helg til deg og de andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke, micho, motnyvår og skrulla86. Så lenge det går nedover, er dett jo en fin ting, selv om det går saaaakte. Jeg overspiste i går. En hel porsjonspizza og to Pepsi Max. Godt i øyeblikket, men så kom skammen. Opp på hesten igjen i dag. Grønnsaker med dip til kveldskos... Noen ganger savner jeg det å unna meg ukritisk, men kan jo ikke både gjøre det og gå ned i vekt. Har hatt en litt tung periode de siste ukene, sånn psykisk sett... Da er trangen større. PT skal ringe meg i dag. Komme igang til uka. Håper at det å trene også trigget lysten til å spise sunt ytterligere...

 

Nå er treningstøyet kjøpt inn, og når avtalen er spikra kan jeg jo ikke trekke meg.... Trenger all pushinga jeg kan få. Kursleder sa at hvis jeg går ned en halv kilo i uka, vil jeg veie 26 kg mindre i løpet av et år...

 

Så nå må tålmodigheten holdes oppe, og jeg må fortsette på stø kurs. Godt å ha dere, kursleder og PT på laget, for hadde sprukket om jeg gjorde dette alene.

 

Frodig81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg Frodig! Jaja, så spiste du hele pizzaen. Men pepsi maxen er jo ikke noe farlig! Ingen kalorier i den (er vel sånn 5 kalorier per flaske eller noe, hehe). Grønnsaker med dip til kvelds er jo kjempesunt!

 

For meg ble det lettere når jeg fant sunne ting som var gode, sånn som de pannekakene jeg beskreiv tidligere, bær med kesam osv. Det gjorde det myyye lettere å ikke falle ut i de andre dårlige vanene!

 

 

Og hvis det er noen trøst, hadde ikke jeg en kremdag i går heller :D var på besøk hos en venninne, og ble kjemppesulten utover kvelden, og hun hadde et fat med jaffakaker på bordet... Blei noen av de! Men pytt, det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frodig. Jeg er så enig med Michmo. Prøv å finne noe du liker som likevel er magert- Mager Kesam med vanilje har vert redningen min gjennom bursdager og gjester på besøk i det siste. Kutter fruktbiter eller bruker bær og heller kesamen over - nydelig!!! Mann, barn og gjester har også likt dette svært godt. :rolleyes:/>/>/>/>/>

 

Går på nettkurs. Har problemer med å få i meg nok melk, samtidig er lange, mørke, regnfulle kvelder en utfordring. Kveldskosen består av og til av ca. 3 dl. varm ekstra lett melk og en pose rett i koppen - lett sjokoladedrikk fra Toro. Mektige saker, men ikke så kaloririkt. Det fungerer for meg.

 

Jeg vet også at det kommer vanskelige dager... prøver å tenke gjennom hvordan jeg skal mestre dem (være litt i forkant). Når det skjærer seg; den dagen jeg hiver meg over kakene eller noe annet - eller ot vekta står stille/nåla peker oppover i ukesvis. Tenker jeg at jeg rett og slett må rett akseptere det... og få det ut av hodet fortest mulig- det er et langt løp å gå ned 20-30 kilo. Jeg vil prøve å ta vare på oppturene og prøve å glemme nedturene fortest mulig (de er jo egentlig ikke noe å bruke energi på). ... og når nedturene kommer, skal jeg inn igjen her for å minne meg selv på det jeg har tenkt i en god periode :blink:/>/> ... Ha en fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Hvordan har helgen gått? Ser noen har skeia ut litt, og det har vel jeg og.

Var så godtegæren igår at jeg bytta ut alle måltidene utenom middag med sjokolade og solsikkekjerner. Holdt meg sånn nogelunde innen kaloriene(lå vel på 16-1800 en plass), men er jo ikke bra å bytte ut all næringsrik mat med sjokolade for det..

Solsikkekjerner er forsåvidt greit, for spiser maks 100 gram av det(=450 kal eller no). Det er faktisk min erstatning av potetgull da jeg spiser det med skall.....altså: jeg kjøper saltede solsikkekjerner med skall og tar av skallet når jeg spiser. Så selv om det veier 225 gram så er det maks 100 gram solsikkekjerner jeg faktisk spiser... Er ikke så vanlig å spise slikt i Norge, men i gamle yoguslavia der min far er fra så er det veldig vanlig. Salt og godt:-D

Itillegg mista jeg litt motivasjonen utover fredagen siden jeg bare har gått ned 300 gram de siste 2 ukene. Hadde et håp om at det var "feil" så jeg veide meg i dag tidlig og vekta viste -0,7 kg siden fredag....så da har jeg jo faktisk gått ned greit denne uka og!

Er vankelig å holde motivasjonen oppe, men som dere sier: 0,5 kg i uka er 26 kilo på et år! Det er jo kjempe masse og tilogmed litt mer enn jeg faktisk vil gå ned:-D

Ønsker dere en fin ny uke alle sammen!

Selv håper jeg på en bedre kropp og at jeg får trent mer uken som kommer(kunne ikke forrige uke pga vonde knær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, Motnyvår :) Vaniljekesam er godt og lurt å ligge litt i forkant som du sier, da er det ikke like lett å glippe når de tunge stundene kommer, for de kommer jo av og til... for alle...

 

Jeg har time hos PT på fredag. Tror det vil være en god hjelp. Kanskje også som et push ifht kosthold... Og snakket med en nettdate på telefon i dag. Skal møte han om et par uker. Lenge tenkte jeg at dating måtte legges på hylla til jeg ble slank, men så gikk det en f... I meg. Jeg vil møte en som liker meg for meg og ikke bare for innpakningen (som strengt tatt kunne vært bedre). Kroppen er uansett ikke alt.

 

Vi trenger ikke sette livet på vent til vi får drømmekroppen, jeg må minne meg på det. Lykken ligger ikke i antall kilo, og da er det heller ikke fullt så krise om slankinga tar lenger tid enn jeg skulle ønske. I gjennomsnitt går jeg ned 0,5 kg i uka nå..., men det kunne vært verre.. Om et år er jeg i mål og livet skal ikke settes på vent til da, men lever også på veien dit.

 

Ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag.

Skikkelig møkkadag og møkkauke... kroppen er helt forferdelig og jeg går med feberfølelse og kaldsvetter hele dagen. Er helt utslitt og sover dårlig. Hater å være revmatisker og kroniker....blæ:/

 

Lunjen idag ble en snickers, men ender heldigvis opp med bare 16-1700 kalorier idag. SKALSKALSKAL klare å fortsette slankingen!

 

Eneste lyspunktet nå er at barna er hjemme og vi skal spise fårikål til middag:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag.

Skikkelig møkkadag og møkkauke... kroppen er helt forferdelig og jeg går med feberfølelse og kaldsvetter hele dagen. Er helt utslitt og sover dårlig. Hater å være revmatisker og kroniker....blæ:/

 

Lunjen idag ble en snickers, men ender heldigvis opp med bare 16-1700 kalorier idag. SKALSKALSKAL klare å fortsette slankingen!

 

Eneste lyspunktet nå er at barna er hjemme og vi skal spise fårikål til middag:-D

 

Stå på Skrulla! Yngste jenta mi ønsker seg også fårikål til middag. Det er godt det!!! Men ikke akkurat slankekost. Hvordan løser du utfordringen? :unsure:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frodig, Skrulla, Michmo og alle andre her inne. Jeg lurer på en ting. Jeg bor langt ute i distriktet. Var en tur til Bergen (5-6 timers reise). Utfordringen i Bergen var å finne et sted hvor jeg kan spise rimelig, sunn mat. Endte opp på en kinarestaurant - fant ikke EN salatbar. Tenker det er mye det samme uansett hvilken storby man reiser til. Hva gjør dere?

 

Kjøpte nye batteri til vekten - vips opp 700 gram :o/> . Den var vanskelig å svelge... men prøver å ta det med godt humør. Tror ikke det var kinamaten som gjorde utslaget. :huh:/> Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Skrulla! Yngste jenta mi ønsker seg også fårikål til middag. Det er godt det!!! Men ikke akkurat slankekost. Hvordan løser du utfordringen? :unsure:/>/>

 

Nei det er jo ikke slankekost! MEN jeg følger Grete Roedes oppskrift. For når du bruker lammekjøtt uten så mye fett så får du myyye mindre kalorier enn fårikålkjøttet man ofte kjøper i butikken. Kjøpte kjempe bra kjøtt på coop obs faktisk, til 89 kr kiloen tror jeg. Nesten ikke fett og MASSE kjøtt for prisen(lite ben). Det var supergodt:)

Itillegg passer jeg på å spise mer kål enn kjøtt:-D

 

Noe annet som er supergodt og sunt er jo hjemmelaget lapskaus med kylling- eller svinekjøtt. Det er såå godt når det har kokt i et par timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frodig, Skrulla, Michmo og alle andre her inne. Jeg lurer på en ting. Jeg bor langt ute i distriktet. Var en tur til Bergen (5-6 timers reise). Utfordringen i Bergen var å finne et sted hvor jeg kan spise rimelig, sunn mat. Endte opp på en kinarestaurant - fant ikke EN salatbar. Tenker det er mye det samme uansett hvilken storby man reiser til. Hva gjør dere?

 

Kjøpte nye batteri til vekten - vips opp 700 gram :o/>/> . Den var vanskelig å svelge... men prøver å ta det med godt humør. Tror ikke det var kinamaten som gjorde utslaget. :huh:/>/> Ha en fin uke!

 

Jeg er veldig enig i at det ikke er lett! Så prøver å ta med meg mat selv.

Men prøver iallefall å finne noe rent svine eller kyllingkjøtt. Og man kan jo alltids spørre servitørene:-D

Håper andre har bedre svar enn meg, for dette sliter jeg og med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo ikke slankekost! MEN jeg følger Grete Roedes oppskrift. For når du bruker lammekjøtt uten så mye fett så får du myyye mindre kalorier enn fårikålkjøttet man ofte kjøper i butikken. Kjøpte kjempe bra kjøtt på coop obs faktisk, til 89 kr kiloen tror jeg. Nesten ikke fett og MASSE kjøtt for prisen(lite ben). Det var supergodt:)

Itillegg passer jeg på å spise mer kål enn kjøtt:-D

 

Noe annet som er supergodt og sunt er jo hjemmelaget lapskaus med kylling- eller svinekjøtt. Det er såå godt når det har kokt i et par timer!

 

Takk for tipsene - Nå skal det bli både fårikål og lapskaus: Gleder meg :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer:)

 

Ja, da har jeg meldt meg på GR nettkurs. Så nå blir det full kostfokus fremmover.

Har dere noen tips, så si ifra.

Gjerne tips på lettvindte kjappe og sunne måltider.

Noen som vet hvor usunnt sushi er? Håper veldig på å kunne få spise sushi :P/>

 

 

Badevekt og kjøkkenvekt er innkjøpt etter at begge gikk til dundas på samme uka. Sjønner ikke hvordan det er mulig, men de gjorde det.

Så i morgen blir det veiing... :S Men tror kanskje ikke jeg starter for fullt før etter helga, da jeg vil ha kursmateriellet først. Imens blir det tenk sunt og spis sunt metoden.

Gleder meg til å få bok og inspirasjon. Så da håper jeg veldig på at jeg begynner å gå ned i vekt snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prinsesse_M

Hei hei alle dere "medslankere"

 

Ser det går litt opp og ned for alle, så da tenkte jeg at jeg kunne rope ut : Her går alt rett vest!!!!!

I løpet av 5 uker på kurs med kursleder har jeg ikke gått ned mer enn 1,2 kg!!! Hva gjør jeg galt? Får beskjed om å spise mer, men maten kommer nesten opp hver gang jeg spiser mer..

 

Fikk beskjed om å bytte ut lettprodukter med vanlige produkter, dette strider jo helt mot min tankegang. Noen som har erfaring?

 

Ellers lurer jeg på hvordan dere på nettkurs trives med det? Er det sånn at kurslederen ser på matinntaket for hver dag hos dere? Jeg er så misfornøyd med min kursleder som ikke er motiverende og ikke kommer med konkrete råd når man spør... så vurderer å ta nettkurs etterpå...

 

Gikk inn på Vektklubben for å sjekke hva jeg kom ut på der. Der sa tabellen at jeg skal ligge på 1300kcl, men GR sier 1900kcl pr dag.

 

Ellers fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde trent mer enn jeg gjorde før kurset ville dette gjøre at vekten ikke gikk ned.. Hvor er logikken?

 

Håper en av dere kan hjelpe meg, og kanskje få meg på bedre tanker enn at jeg ikke vil spise mer.... eller trene... DRITT!!!!!

 

Sånn, da var det ute av verden :)

 

Da kan jeg komme med tips til hva man spiser i storbyen om man skal ha noe som ikke koster så mye og er sunt:

-sashimi

-Salat på McD med grillet kylling

-Baker Hansen har ekstra grovt brød som de smører når du venter

-På restaurant - be om salat/grønnsaker istedenfor poteter/ris og få heller dette siden av i en skål

-De fleste pizza steder kommer med fullkornsbunn - be om mindre ost på

-Big Horn er jo drømmestedet siden man kan bestemme str på¨kjøttet og bestiller tilbehør etter ønske

 

Ellers har jeg fått dilla på Byggrynslunsj med blåbær, den har litt mer kcl enn Skyr med blåbær, men da slipper man å spise et knekkebrød i tillegg.

 

Og riskaker inneholder overraskende lite kcl! Super godt om man får lyst på potetgull feks..

 

Da venter jeg i spenning på om noen av dere kan "redde" meg ut av dette her...

 

Ha en fin onsdag alle sammen!

 

klem fra en Prinsesse uten krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle dere "medslankere"

 

Ser det går litt opp og ned for alle, så da tenkte jeg at jeg kunne rope ut : Her går alt rett vest!!!!!

I løpet av 5 uker på kurs med kursleder har jeg ikke gått ned mer enn 1,2 kg!!! Hva gjør jeg galt? Får beskjed om å spise mer, men maten kommer nesten opp hver gang jeg spiser mer..

 

Fikk beskjed om å bytte ut lettprodukter med vanlige produkter, dette strider jo helt mot min tankegang. Noen som har erfaring?

 

Ellers lurer jeg på hvordan dere på nettkurs trives med det? Er det sånn at kurslederen ser på matinntaket for hver dag hos dere? Jeg er så misfornøyd med min kursleder som ikke er motiverende og ikke kommer med konkrete råd når man spør... så vurderer å ta nettkurs etterpå...

 

Gikk inn på Vektklubben for å sjekke hva jeg kom ut på der. Der sa tabellen at jeg skal ligge på 1300kcl, men GR sier 1900kcl pr dag.

 

Ellers fikk jeg beskjed om at hvis jeg hadde trent mer enn jeg gjorde før kurset ville dette gjøre at vekten ikke gikk ned.. Hvor er logikken?

 

Håper en av dere kan hjelpe meg, og kanskje få meg på bedre tanker enn at jeg ikke vil spise mer.... eller trene... DRITT!!!!!

 

Sånn, da var det ute av verden :)/>/>/>/>/>

 

Da kan jeg komme med tips til hva man spiser i storbyen om man skal ha noe som ikke koster så mye og er sunt:

-sashimi

-Salat på McD med grillet kylling

-Baker Hansen har ekstra grovt brød som de smører når du venter

-På restaurant - be om salat/grønnsaker istedenfor poteter/ris og få heller dette siden av i en skål

-De fleste pizza steder kommer med fullkornsbunn - be om mindre ost på

-Big Horn er jo drømmestedet siden man kan bestemme str på¨kjøttet og bestiller tilbehør etter ønske

 

Ellers har jeg fått dilla på Byggrynslunsj med blåbær, den har litt mer kcl enn Skyr med blåbær, men da slipper man å spise et knekkebrød i tillegg.

 

Og riskaker inneholder overraskende lite kcl! Super godt om man får lyst på potetgull feks..

 

Da venter jeg i spenning på om noen av dere kan "redde" meg ut av dette her...

 

Ha en fin onsdag alle sammen!

 

klem fra en Prinsesse uten krone :)/>/>/>/>/>

 

Takk for god tilbakemelding :D/>/>/> . Neste bytur kan planlegges bedre - fungerer ikke å lete etter et spisested når sulten gnager i tarmene :blink:/>/>/>

 

Jeg gikk ned fra 1900 kcal til 1600 kcal - med støtte fra veileder på nettkurset. Har ennå ikke kommet helt inn i systemet med nettkurs, men mitt inntrykk er at jeg får ikke får tilbakemelding på selve matregistreringen. Jeg får tilbakemelding på kommentarer og utfordringer jeg skriver om i "dagboken" og i rapporten jeg sender inn hver uke. Hadde kanskje forventet enda mer personlig tilbakemelding. Personlig ros og event. forslag til forbedringer. Har en følelse av at svarene er litt "klipp og lim" .. om du skjønner hva jeg mener ? På en annen side er vi nok mange som møter på de samme utfordringer og .. får de samme svarene. Svarene jeg har fått er ok - de har gitt svar på det jeg har spurt om.

For min egen del handler det om å bli bevist på hva som gjør at jeg legger på meg ... og å unngå/ være i forkant for "fellene". Jeg går på kurs for å lære: Jeg prøver å stole på at de tilbakemeldingene jeg får, etter hvert fører meg til målet.

Dersom jeg over lang tid har for lavt kaloriinntak "sprekker jeg" - garantert. Det fungerer dårlig for meg å gå sulten.. og når man har holdt på en stund kjenner man ikke at man er sulten engang. Når man skal gå ned 20 - 30 kilo må man tenke langsiktig. Har erfaring fra tidligere at om jeg i en periode har lagt litt lavt på kaloriinntaket - stopper vektnedgangen - da har det være en ahaopplevelse å spise f.eks en bedre middag med litt høyere kaloriinnhold og oppdage at vekten har gått ned. Sikkert noen som kan forklare hvorfor :huh:/>/>/>/>

 

Jeg har også hatt en tendens til å henge meg opp i vekten og har vært skikkelig oppgitt når den ikke går nedover. Denne gangen handler det også om å bli i bedre form etter et ankelbrudd. Det motiverer å kjenne at motbakkene går lettere selv om vekten økte med 700 gram da jeg skiftet batteri på vekta. :angry:/>

Det hjelper meg å tro at det faktisk sitter en hyggelig dame som er villig til å hjelpe akkurat meg til å nå målet mitt, Om jeg er litt skuffet over at det blir litt "klipp og lim svar", får jeg godta det. Jeg er på kurs for å lære.. og jeg må stole på at de som holder kursene vet hva de holder på med ... jeg er litt mer usikker på om Vektklubben er like seriøs?? Stå på!!!! Dette fikser vi, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...