Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest PippiLotta:-)

Søndag kveld, med en litt blandet følelse.

 

Jeg synes ukedagene gikk fint, jeg hadde ikke lyst på søtsaker (dårlig uvane på hverdager..) og jeg fikk trent styrketrening. I tillegg ble det kveldsturer, og noe zumba. Selve helga gikk ikke alt like bra, men jeg gjorde også bra valg. Jeg tar med meg det gode, og skal - forhåpentligvis - lære at resten.

 

Når det gjelder matinntak er jeg usikker. Jeg har skrevet inn mat noen dager, men uten å veie. Da har jeg havnet på rundt 1500 kcal. Da regner jeg med at jeg sikkert ligger på rundt 1700.. Kanskje litt mye, men greit nok å gjøre det slik nå i starten.

 

Uka som kommer:

1 - mental trening: Møte, julelunsj på arbeid, helga

2 - planlegge helga; hvordan få mer regelmessige måltider?

3 - styrketrening, zumba, turer; minst 7 TP

 

Attuls, velkommen til denne tråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest nueva vida

Så sant pippilotta, vi tar med oss de gode valgene og lærer av resten! Må være vår mantra!!

Syns du har vært flink uka gjennom, og du skal se du ser resultater i morgen.

Målsettingene dine for kommende uke er gode, fine mål!

 

Jeg syns også den registreringen er vanskelig. For det første fordi jeg ikke alltid for registrert alt. Vil ikke at barna skal se det, og når man spiser borte får man ikke veid. Og noen ganger lager man mat det er umulig få registrert innholdet i. Jeg prøver nå å legge meg på å spise sunt, og spise meg passe mett. Håper den metoden vil gi resultatet.

 

Velkommen, attuls! Så fint at du vil være med! Kost deg mye, ja, fordi du skal begynne førstkommende mandag... Grøss og gru, virker kjent. Vi koser oss liksom litt ekstra i helga fordi vi skal begynne et nytt liv mandag. Har ikke peiling på hvor mange ganger jeg har kost meg for siste gang....hehe....

 

Jeg la en plan om at i kveld skal jeg kose meg med chips, fordi jeg uansett spiste de pepperkakene osv....ja, dere kjenner vel unnskyldingene??? Men så såg jeg sporty på tv2. Det tok bort all lyst på potetgull skal jeg si dere. Det er virkelig motiverende. Det gir inspirasjon både å se hvor skadelig en sånn livsstil er, og ikke minst hvilke underverker som kan gjøres på ti uker.

Istdefor potetgull, ble det salatrester etter lørdagstacoen med kokt egg. To teskjeer rømme, og litt sweet chiliesaus. Nydelig :) kanskje nydeligst for selvbildet?

 

Når har du veiedag, attuls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

GOOD MORNING ;)/>

Dagens vekt 94,6, og det er en nedgang på 800 gram denne uka!!! Er kjempetilfreds, og syns jeg har vært flink.

Da går dette riktig vei, og det er moro!

 

Uka som kommer er planen;

#Godteri kun lørdag

#1400 trimkcal dvs 7 TP

#at 94-tallet i signaturen skal bli grønt

 

Hvordan har det gått med deg pippilotta?

Kisa: nå er vi spent på tallet ditt?

Attuls: veier du deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Uke 48/13

5286 skritt (snitt)

9,0 TP

 

Uke 49/13

6101 skritt (snitt)

7,5 TP

 

Uke 50/13

B)/>/>

6216 skritt (snitt hittil)

3,6 TP

 

 

 

Endrer dette innlegget etter hvert. Å få til flere skritt bør gå bra! Og ellers er målet 7 TP pr uke. Og Styrketrening må inn.

Endret av PippiLotta:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Bravo, Nueva Vida!

 

Ny uke, mine mål for trening står i forrige post; styrketrening og turer. Matveien er hovedfokus å ikke småspise, verken godteri eller mens-jeg-lager-middag-snoking.

 

Jeg er fornøyd med at jeg bare tok frukt på møtet i dag :)/>

Ikke så fornøyd med at jeg spiste meg litt for mett til middag :(/>

 

Dagens trim: enten tur (med pigger!!) eller zumba.

 

Veiing venter jeg med, Nueva. Jeg må få hodet på plass først, så håper jeg vekta siger nedover etter hvert. :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hei :)/>

Slenger meg gjene med litt her med dere.Hadde besøk av pippilotta på tråden min som er novemberklubben 2013 for de som skal ned 30-40 og det var så hyggelig. Har ikke vært så mye aktivitet på forumet der så fikk lyst til å joine dere :rolleyes:/>

Er ålereit med noen å jobbe sammen med når man skal ned i vekt.

Litt om meg:34 år,gift,ei datter på 8 og en sønn på 2,5,bor i Buskeud.Gikk ned 5 kilo på shake i sommer,og har gått ned 4,3 nå på 6 uker på grete roede kurs.

Mandagens kurs-vekt var 101,7 kilo.Håper på å komme under hundre før jul,men har gått veldig sakte så vi får se..

 

Flinke dere er!Inspirerende å lese og ikke minst motiverende å se at det er aktivitet her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Velkommen, Solstråle!

 

Ikke at jeg har så mye positivt å komme med akkurat nå, jeg er heller mer frustrert over meg selv. Jeg er i kartleggingsfasen, og jammen ramlet jeg ikke rett uti en ny situasjon jeg ikke taklet helt bra... Det positive er at dette kommer til å gjenta seg en gang til før jul, så nå vet jeg at jeg må planlegge bedre! Og hva gjelder det denne gangen? BURSDAG!!

 

- før servering: startet med sjokolade og seigmenn. MYE sjokolade.

- spiste for mye kake. Bare MÅTTE ha mer kake!

- seigmenn. Bare MÅTTE ta seigmenn!

- gele. Bare måtte ta gele også..

- etter på: tok et rydde-vekk-stykke.

 

Før neste bursdag må jeg forberede meg mentalt. Se for meg at jeg velger meg ett kakestykke og nyter dette! Jeg småprater og koser meg! Til kaka tar jeg en deilig kopp te! Og tannbørsten må være med, hvis jeg føler behov for en puss (eller for å avlede svarte-fyren som frister...). Alle rester etter ungene går rett i søpla og kakerester enten kastes eller fryses ned. Ja, tyggegummi må jeg huske.

 

Pluss for i dag:

+ kastet kakerester etter ungene

+ restene står i fryseren (ikke dessert i morgen e.l. som kunne skje før)

+ for første del av dagen; lagde middag med tyggegummi i munnen.

 

Og i morgen er det en ny dag! Da må jeg ut på tur og forbrenne dagens sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, damer :)

 

Først; velkommen til deg solstråle79, hyggelig at du vil være sammen med oss. Og gratulerer med god nedgang både i sommer og nå i høst. Du er virkelig på rett vei! Hyggelig høre at du syns tråden er motiverende, og jeg er enig i at det er gøy når det er litt liv i en tråd!

 

Pippilotta; sånn kan det gå, dessverre. Men det skjedde i går, og skal ikke skje i dag. Vi må også passe oss for å ikke bli for negative eller gi opp, til tross for en liten smell. Mesteparten av tiden er jeg flink, det gjelder deg også, også går vi på en blemme. Alt vi har bestemt, alt vi vet, alt vi drømmer om blir liksom borte, blåst bort med vinden. Men det gjelder å finne tilbake til rytmen, og det vet jeg du kan! Ta deg en gåtur i dag, gjør alltid godt ;)

Vi er tross alt i startgropen, og skal lære hjernen vår å tenke nytt. Det er absolutt ikke gjort på en dag, det tar tid å endre tankemønster. Men trening gjør mester! Man klarer ikke bakkeløp første dagen, heller, uansett hvor mye man måtte ønske det!

 

Mine to første dagene av denne uken, har vært bra! Dog det hoppet en kokosmakrone inn i munnen mandagskvelden.... Men det ble med en, og ingenting i går :)

Har hatt en treningsøkt denne uka, i går. Jeg gikk en real motbakke på 2 km, og jogget ned. Da jeg kom hjem tok jeg to av disse iform-øvelsene. Ble nesten 500 kcal forbrent til sammen, 2,5 TP, så jeg er igang! Det liker jeg :)

I morgen blir det spinning igjen!

Kanskje jeg kan få til en liten tur ila dagen i dag.....

 

Jeg liker at det blir skrevet her inne ofte, det er så motiverende å lese om dere andre :)

 

Ha en flott dag!!! Vi tastes!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Heisann, damer!

Humøret er bedre i dag, og jeg "oppdaget" og lærte mye i går. Neste bursdag er ikke før neste uke, og da vil det gå bedre :) Da kan jeg forberede meg på det jeg vet blir vanskelig (erfarte i går), og da kommer jeg til å greie det :D . Kjekt å skrive om både opp og nedturer her, for det forplikter :P .

 

Det er også fint å finne ut av hvorfor man er overvektig. Det er absolutt ting jeg kan gjøre noe med. :rolleyes: Ingen andre enn meg selv å skylde på.

 

Du er virkelig i siget, Nueva Vida! Det er så deilig når man har kommet inn i en positiv sirkel! Kos deg på trening! Så skal jeg prøve å få til en økt i dag jeg også, selv om jeg har 1000 ting å gjøre i dag.. alt kan ikke utsettes. Om ikke annet har jeg tid etter ungen har lagt seg i dag.

 

- og jeg må jo pelle meg ut herfra fortere enn svint, nå blir det gavepakking for å sende i posten! (Fotokalendere er flate og populære hos besteforeldre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og god morgen!

Så bra at du hadde en bedre dag i går, pippilotta! Ble det trening?

Du har helt rett i at det forplikter å fortelle om både ned-, og oppturer. Det er jo hele vitsen. Dette er ingen glamorøs tråd, den skal handle om hverdagen vår. Endringene i hverdagen når vi går fra en usunn, fråtsende hverdag, til en ny og sunnere livsstil. Og det er vel ingen dans på roser. Det er mange utfordinger. Vi er jo tross alt bare mennesker!

 

Det ironiske i detteher endringsopplegget er at jeg alltid har tenkt at jeg er for snill med meg selv. Snill fordi jeg ikke setter krav og tvinger kroppen til å ha det litt tøft. For det er krevende og tøft å plutselig begynne å trene med en alt for stor kropp, og slutte å putte i munnen det man elsker av godsaker. Snill fordi jeg tillater meg selv å kose meg i sofaen med godteri. For det er jo utelukkende deilig! Men jeg innser at det er ikke snillism, det er faktisk et overgrep mot seg selv. Tenk å bevisst utsette kroppen for så stor helserisiko. Ikke tilføre den fantastiske maskinen vår det beste drivstoffet for å kunne fungere optimalt i dag, og fungere så lenge som mulig! Man gir ikke en bensinbil diesel heller? Det kunne jo aldri fullet oss inn, for det vil jo ødelegge motoren.....

Sett på det på denne måten blir jeg helt kald. Det er virkelig på sin plass at snill får ny betydning i mitt liv!

Å nedprioritere egen kropp og helse er jo absolutt ikke snillisme, kan man egentlig gjøre noe verre mot seg selv?!

Og til meg, og alle andre, med hus, hjem, familie, mann og barn, som tenker at jeg ikke kan prioritere for mye tid på meg selv. Det er egoisme som jeg får dårlig samvittighet for. TULL!!!!! Det er en invistering i egen helse, og det er jo utelukkende en invistering i livet vi lever sammen med våre kjære! Egoisme er å ikke gjøre noe med det. Å bli en sprek og sunn mamma og kjæreste er nyttig og bra for de rundt oss. Å tillate seg å forbli fet og lat er egoisme! Fortjener ikke mann og barn, og andre vi har nær, å få beholde oss så lenge som mulig og få det beste av oss???

Dagens peptalk, mest til meg selv. Men kanskje noen andre kan nytte seg av den også..... ;)

 

Trening ja.... Det ble dessverre ingen tur på meg i går. Det ble så mange andre gjøremål. Og som du sier, pippilotta, alt kan ikke utsettes. Derfor ble trimmen i går utsatt. Det er fortsatt mange dager igjen av uka, så jeg skal nok få gjort mitt. I kveld blir det spinning og der er det 4 trimpoeng å høste på en time!,

 

Ha en fin dag!

 

Håper vi hører fra dere andre også snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

... Man gir ikke en bensinbil diesel heller? Det kunne jo aldri falt oss inn, for det vil jo ødelegge motoren...

 

Å nedprioritere egen kropp og helse er jo absolutt ikke snillisme, kan man egentlig gjøre noe verre mot seg selv?!

 

Egoisme er å ikke gjøre noe med det. Å bli en sprek og sunn mamma og kjæreste er nyttig og bra for de rundt oss.

 

 

Dette var virkelig noe å tenke på! Gode tanker å ta med seg i det arbeidet vi har foran oss.

 

Vi skal bli snille! Snille mot oss selv, snille mot barna våre og snille mot kjæresten vår! Les: vi skal ha en sunn og aktiv livsstil B)

 

Jeg tok meg sammen i går, og danset zumba 45 min. Om kvelden skulle jeg gå 5 min tur før bysselalle, og det ble 15 min. (Jeg vet at jeg er lettlurt :rolleyes: )

 

Flott at du har spinningmuligheter i nærheten! Det er flott trim.

 

Dere andre; hvordan går det? Det er helt greit å ikke skrive så mye som enkelte gjør (kremt). 1 gang i uka er helt ok i denne tråden, men det er fint å høre hvordan det går med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra at det ble trim i går, pipplotta!

 

Jeg prøver å tenke som jeg skrev tidligere i dag. Det hjelper på motivasjonen, og jeg kjenner det er et synspunkt som er viktig for meg. Jeg vil jo det beste for både meg og mine nærmeste. Også er jeg småbarnsmamma, og for mine to håpefulle vil jeg kun være det beste :wub: og det samme for min herlige mann!!!

 

Jeg håper, som du pippilotta, at de glytter innom! Det er moro med aktivitet!

Inspirerende å vite at noen leser det man skriver, og også selv å lese det dere skriver!

 

Har vært på spinning, og nesten 800 kcal forbrent!, flotters!!!!

 

Jeg gleder meg veldig til jul. Er et skikkelig julemenneske!

Vet at julen vil by på litt oppgang, og det tenker jeg her helt iorden. Det jeg skal jobbe mentalt med både nå før høytiden, og i høytiden er at julen kun varer til 2.januar. Da vil jeg finne tilbake til det jeg gjør i dag. Julen handler heller ikke om å frotse. Det handler om å kunne kose seg litt ekstra, men man kan jo tross alt begrense seg. Det skal være mitt mantra for høytiden.

Tror det er lurt å tenke litt over det, og moblisere :)

 

Vi tastes senere i helga. Jeg liker å innom en liten tur hver dag. Det driver meg!!!

 

Kveldsklem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Uke 48/13

5286 skritt (snitt)

9,0 TP

 

Uke 49/13

6101 skritt (snitt)

7,5 TP

 

Uke 50/13

B)/>/>/>/>/>

6312 skritt (snitt hittil)

5,0 TP

 

:D/>/>

 

Endrer dette innlegget etter hvert. Å få til flere skritt bør gå bra! Og ellers er målet 7 TP pr uke. Og Styrketrening må inn.

 

Liten tur innom for å inspirere meg selv, og for å registrere de siste TP. Der er vi like Nueva Vida! (betyr det nytt liv?). Nå har vinden gitt seg, så der mulig med en liten kveldstur i dag også.

 

Ja, jula er herlig! Jula er familie, venner, samvær og glede! Jula er barn og barnlighet, juletrefest og nisser! Det er også tid, tid til hverandre, tid til håndarbeid, tid til lange turer. Joda, det er egen julemat, men jeg må få tankene over på det som er viktig i jula. Alt annet med måte!

Endret av PippiLotta:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra jobba, pippilotta!!! Du blir jo supersprek ;)

 

Har i dag gjort noe farlig...har laget hjemmelaget troika!!!! Fyttisøren så godt!! Måtte jo smake.... Hjemmelaget troika til lunsj, er det innafor?!?! Siden det er fredag, og jeg trente i går, og jeg måtte smake, og jeg fortjente det fordi..... Nei, er vel strengt talt ikke innafor i det hele tatt. Men det ble bare en liten bit altså, men dog ekstremt mektig da. Jaja, får gjøre det godt igjen med en joggetur i kveld, tenker jeg :) uansett, nå er resten lagt i kakeboks i kjelleren!!

 

Også var det de barna da, som vil lage lussekatter i kveld. Det skal de få lov til. Men jeg har bestemt meg for å lage halv porsjon, da blir det tross alt ikke så mange som ligger til fristelse. Om det er 10 eller 20 kommer jo på ett ut for ungene. Og vi trenger jo ikke proppe i oss tusen hver, liksom. Syns det var et godt alternativ, jeg. Så gjør jeg det beste ut av situasjonen! Jeg selv skal kose meg med den minste!!!

 

Nå er det litt husvask på agendaen. Blir bare lett i dag, siden det blir grundigere neste uke. Selv om vi skal være borte i helga, liker jeg at huset er rent. Trivelig komme hjem søndag, og vite at huset er presentabel.

 

Ellers er føttene ganske stive etter i går. Det var beste spinningtimen jeg har vært på. Topp musikk, moro program og veldig, veldig motiverende instruktør. Det gjorde susen :)

 

Ha en flott fredag, og helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Og JAAAAAA, pippilotta! Selv om jula byr på ekstra kos med mat og drikke, så er det ikke det den handler om. Den handler om samhold, kjærlighet, og nyte og ta vare på hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hei igjenn damer

Her er jeg igjenn..fikk litt store problemer i heimen så har vært litt fraværende,ellers liker jeg å være innom hver dag jeg også ;)

Tror dere ikke at vi mista vannet :o Har borrevann,og pumpa hadde gått istykker.Måtte grave opp hele gårdsplassen for å finne ut hvor pumpa var henne,så få den opp,bestille ny,og få den ned igjenn.Grave alt igjenn,i frost og snø og alt det der.Var uten vann fra tirsdag til i går..

Utrolig mye man bruker vann til!!har reist rundt med klesvask,lånt doen og henta vann.Og selfølgelig kom mensen som jeg ikke hadde hatt siden begynnelsen av oktober,første kvelden.Er det ikke typisk?

 

Nå er det på stell igjenn så da er det bare å få registrert igjenn Synes det hjelper til å holde meg på matta..

 

Er veldig lurt å planlegge litt før bursdager osv.har jeg funnet ut også.Bestemme seg for å smake,men bare litt.Sist det var bursdag førte jeg inn 2*50 gram kake på forhånd og det ble jammen mye kalorier ut av det!

Har tenkt og prøve å planlegg jula litt også ellers er det jammen lett å dra på noen kilo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ååå..for en helg :wub:

Har kost meg glugg ihjel i helga sammen med familien min :wub: det finnes ikke noe bedre! Sette pris på hverandre, hverdagen og samholdet. Det gir meg motivasjon og glede!

 

Føler at uka sett under ett er ganske bra. Maten her vært innafor, selv om det under julebaksten og denne adventkosen blir litt mer enn jeg planlegger. Men jeg tenker at det faktisk er OK. Fordi dette er en livsstilsendring, og det er slik advent og jul er for alle. Vi frotser ikke. Det bli bare litt ekstra, liksom. Det er der forkuset mitt er. Litt ved spesielle anledninger. Også jobber jeg med at 2.januar er det slutt på det litt ektra. Advent er advent, jul er jul, bursdag er et unntak, ferier osv. Det er det livsstilsendringen min handler om. Men det innebærer ikke å maule sukker og junk en hel uke eller helg.

 

Har nådd trimmålet mitt, og vel så det. Har 1600 kcal forbrent, og målet var 1400. Det er gøy! Ble en god trimøkt i skogen i dag :)

 

Gleder meg til morgendagens veiing! Håper 94-tallet kan bli grønt...

 

SOLSTRÅLE79:

Hyggelig å høre fra deg. Men du, så kjedelig en opplevelse. Ser helt klart frustrasjonen, og grunnen til fravær her inne. Bra det er vann i rørene igjen. Håper ikke gravingen ødela for mye av gardsplass/hage, så dere får for mye jobb til våren.

Vekten da, kjære du?

 

Tastes i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Ned 1 kg, dagens vekt 93,6 :D :D

Da ble 94tallet grønt også! Jeg er kjempetilfreds!!

 

Mål for kommende uke:

# 7 trimpoeng

# grønt 93-tall

 

Alt som går av før jul er supert. Så må jeg bare jobbe for minst mulig oppgang ila jula. Jeg vet av erfaring at det er lett å gå opp et par kilo. Og sånn er vel jula for oss alle?! Både tykke og tynne. Jeg gleder meg uansett veldig til jul!!

 

Nå er jeg spent på å høre fra dere andre, hvordan uka har gått!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Uke 48/13

5286 skritt (snitt)

9,0 TP

 

Uke 49/13

6101 skritt (snitt)

7,5 TP

 

Uke 50/13

6464 skritt (snitt)

8,4 TP

 

Uke 51/13

xx skritt (snitt hittil)

0,0 TP

 

 

Endrer dette innlegget etter hvert. Å få til flere skritt bør gå bra! Og ellers er målet 7 TP pr uke. Og Styrketrening må inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Solstråle79, så kjedelig med vannet! Det er så lett å glemme alt som fungerer bra.. Godt at alt er i gang igjen før jul! :)

 

Nueva Vida, så flott resultat! Nye vaner som setter seg gir resultater! :lol:

 

Og meg selv? Noe går bra og noe henger igjen.

+ bra å unngå godterisnoking i uka

+ bra å minimere i helga

+ bra med styrketrening

+ bra med zumba/kondisjonstrening

 

- for store posjoner

- kvelds-kveldsmat. Det er unødvendig!

 

I går kveld, seint, ble det 2 tortillaslefser med honning og geitost... ikke bra. Det hjalp vel litt at jeg danset 30 min zumba etterpå; istedenfor å skrive her! Selv om trening ikke skal være straff, det skal være deilig! Og det ble det!

 

Etter jul skal jeg rapportere kg, men fokus er fremdeles å kartlegge vaner og finne det jeg må endre. Jeg skjønte jo ikke helt hvorfor vekta økte og ikke gikk ned (som etter tidligere svangerskap), men nå skjønner jeg mer...

 

Det er lett, for det er små endringer som skal til!

Det er vanskelig, for det er endring som skal til.

 

Ny uke med nye utfordringer: julelunsj og bursdag denne uka. Og pepperkaker hvor enn man snur seg.. :P Nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Ååå..for en helg :wub:/>

Har kost meg glugg ihjel i helga sammen med familien min :wub:/> det finnes ikke noe bedre! Sette pris på hverandre, hverdagen og samholdet. Det gir meg motivasjon og glede!

 

Føler at uka sett under ett er ganske bra. Maten her vært innafor, selv om det under julebaksten og denne adventkosen blir litt mer enn jeg planlegger. Men jeg tenker at det faktisk er OK. Fordi dette er en livsstilsendring, og det er slik advent og jul er for alle. Vi frotser ikke. Det bli bare litt ekstra, liksom. Det er der forkuset mitt er. Litt ved spesielle anledninger. Også jobber jeg med at 2.januar er det slutt på det litt ektra. Advent er advent, jul er jul, bursdag er et unntak, ferier osv. Det er det livsstilsendringen min handler om. Men det innebærer ikke å maule sukker og junk en hel uke eller helg.

 

Har nådd trimmålet mitt, og vel så det. Har 1600 kcal forbrent, og målet var 1400. Det er gøy! Ble en god trimøkt i skogen i dag :)/>

 

Gleder meg til morgendagens veiing! Håper 94-tallet kan bli grønt...

 

SOLSTRÅLE79:

Hyggelig å høre fra deg. Men du, så kjedelig en opplevelse. Ser helt klart frustrasjonen, og grunnen til fravær her inne. Bra det er vann i rørene igjen. Håper ikke gravingen ødela for mye av gardsplass/hage, så dere får for mye jobb til våren.

Vekten da, kjære du?

 

Tastes i morgen :)/>

Så flink du har vært!En hel kilo nå i julestria er fantastisk flott!

Moro å se at du har nådd målet med trim med god margin :rolleyes:

 

Så hyggelig at du har kost deg masse med familien i disse dagene :) Er viktig det i disse travle tider.Merker for min del at det har vært litt for mye stress,men håper det kommer seg nå ;)

 

Ang.gravinga er det nok en del som må fikses til våren i gårdsplassen,men vi skal uansett legge beleggningsstein litt lenger bort så vi får ta alt på en gang.Utrolig deilig å ha vannet i orden iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Solstråle79, så kjedelig med vannet! Det er så lett å glemme alt som fungerer bra.. Godt at alt er i gang igjen før jul! :)/>

 

Nueva Vida, så flott resultat! Nye vaner som setter seg gir resultater! :lol:/>

 

Og meg selv? Noe går bra og noe henger igjen.

+ bra å unngå godterisnoking i uka

+ bra å minimere i helga

+ bra med styrketrening

+ bra med zumba/kondisjonstrening

 

- for store posjoner

- kvelds-kveldsmat. Det er unødvendig!

 

I går kveld, seint, ble det 2 tortillaslefser med honning og geitost... ikke bra. Det hjalp vel litt at jeg danset 30 min zumba etterpå; istedenfor å skrive her! Selv om trening ikke skal være straff, det skal være deilig! Og det ble det!

 

Etter jul skal jeg rapportere kg, men fokus er fremdeles å kartlegge vaner og finne det jeg må endre. Jeg skjønte jo ikke helt hvorfor vekta økte og ikke gikk ned (som etter tidligere svangerskap), men nå skjønner jeg mer...

 

Det er lett, for det er små endringer som skal til!

Det er vanskelig, for det er endring som skal til.

 

Ny uke med nye utfordringer: julelunsj og bursdag denne uka. Og pepperkaker hvor enn man snur seg.. :P/> Nei takk.

Virkelig sant det du sier der pippilotta at det er lett fordi det er små endringer som skal til,og vanskelig fordi det er endringer som skal til!

 

Mange flotte ting du får til med både trim og vane-endringer :) Julelunchen får du nok til.Bare å fokusere på mengdene,gjerne tenke litt på forhånd..det hjelper meg iallefall :D

Bursdagen så jeg du laget noen planer for forrige uke ;) Så lenge vi er bevisste går det meste :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Ja vekta ja.. den er ikke så lett.Jeg har jo gått kurs,og veid meg der så detta blir bare sånn ca veiing nå i jula.Har ekstraveiing hos kurs lederen på torsdag kveld.

Dagens vekt hjemme i dag var 101.9. er ikke mye nedgang tror jeg kanskje ett par hundre gram.

Har bestemt meg for å være så nøye som mulig nå før jul B)/> Har starta bra med mat og registrering,nå tenkte jeg å danse litt zumba før jeg skal hente dattera på skolen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God tirsdag!

En uke til jul, og det merkes på tida..... Ikke at jeg maser og stresser så veldig mye, men dere vet noe må gjøres og mye ønsker man å gjøre. Tradisjoner er viktig her i huset. Og jeg koser meg med julestimen. Men om jeg da får til trim er en annen sak.... Jeg tar det som det kommer jeg, tenker jeg.

Tenke at litt er bedre enn ingenting!!

 

Du er veldig flink med trim, pippilotta. Teller både trimpoeng og skritt, det gir vel veldig motivasjon? Jeg beundrer startmetoden din mtp å ikke gå på vekten. Det er ikke sikkert det er dumt, det. Få hodet på plass først. Og for et spenningsmoment til første veiing på mange, mange uker. Kjenner jeg gleder meg til du melder inn vekt og resultat første gang!!

 

Solstråle: å gå fra en vekt til en annen er selvfølgelig en liten utfordring, blir ikke helt 100%. Men da får du jo et utgangspunkt hjemme også.

Heldig som går kurs, det er veldig motiverende. Jeg gikk kurs for mange år siden, og syns det var et viktig kick. Skulle gjerne hatt det nå også, men det finnes ikke i mitt distrikt. Og nettkurs har jeg prøvd, men det fungerte ikke på samme måte, syns jeg.

Jeg har bøkene, og kjenner metoden veldig godt. Og uansett sitter det i hodet ;)

 

Kjenner jeg har litt mange fristelser i kakeboksene..... Ble en marsipanstang (hjemmelaget) i gårkveld.....

Må minne meg på at jeg vil ha grønt 93tall før jul!!!!!!!

 

Ha en flott tirsdag og førjulsuke, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

 

Jeg beundrer startmetoden din mtp å ikke gå på vekten. Det er ikke sikkert det er dumt, det. Få hodet på plass først. Og for et spenningsmoment til første veiing på mange, mange uker. Kjenner jeg gleder meg til du melder inn vekt og resultat første gang!!

 

:)/>

 

Først tenkte jeg "HJELP"!

 

Så tenkte jeg - så bra! Dette forplikter B)

 

Jeg kjenner at kontrollen øker. :)

 

Solstråle, har du dvd med zumba, eller bruker du bare youtube? Jeg velger det siste. Det er etter hvert kommet mange bra program der med ulik varighet.

 

Kos dere i førjulsstria! Kos = samvær og glede ;)

 

Vi skal bake i kveld - "pepperkaker" til fuglene :lol: Meisboller i pepperkakeformer. (Julekalenderen går sin gang..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...