Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Hei og hopp!

 

Nå er det virkelig så jeg må ta meg sammen for å inn her å skrive noen ord.

Jeg har visst tatt juleferie jeg..... Hva har skjedd? Alt fokus er som forsvunnet som dugg for solen. Koser meg litt ekstra og tenker ikke over at det er blitt noe usunt hver dag denne uken. Tørr ikke smugveie for å sjekke vekten. Jeg som drømmer om grønt 93tall. Men jeg vet hva som skal til.

Treningen blir bare utsatt, det er så mye som skjer denne siste uka før jul. Tid og energi blir liksom litt borte.

Jaja...slik er det hos meg for tiden!

Men jeg tenker at jeg gjør det beste ut av det, og motiverer for knall-re-start 2.januar ;)

 

Hvordan går denne innspurten til julehøytiden for dere?

 

Førjulsklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PippiLotta:-)

Vi koser oss i førjulstida :)

 

Jeg øver kontroll, og det går bedre og bedre. Jeg har knapt nok lyst på søtt! Det er litt verre med størrelsen på middagene, men det går framover. I dag er utfordringen å ikke småspise mens jeg lager middag B) .

 

Mulig baking av småkaker i dag, vi får se hvor slitne ungene er i kveld.

 

I morgen er den stoore utfordringen: bursdag. Hele dagen. Da skal jeg kose med sunn mat og hyggelig selskap. Jeg skal nyte ett kakestykke, deretter en sterk kopp te, evt pusse tenner.

 

Rydding og oppvask tar vekk fristelser. Te og snakk likeså. Strikketøyet gir fingrene noe å gjøre. Dette går fint ;)

 

Nueva, det er vel ikke fullt frislipp du tenker på? Da kan 2. januar blir hard å ta fatt på. Fokus på mengden er lurt, og masse ute-tid i jula :lol: Neppe ski og akebrett her, men turer må vi få til!

 

Lykke til, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Nei, det er ikke fulr frislipp jeg tenker på. Da blir det håpløst 2.nyttårsdag. Men jeg ser at det blir litt, litt ofte. Men det er ikke det samme som å fråtse. Så det er det jeg har fokus på nå, litt med måte. Det er jo absolutt ingen grunne til å spise seg kvalm... :P

 

Du har planen for bursdag og helg, det er utrolig viktig, tenker jeg.

 

Trening er det ikke blitt denne uka. Men jeg har bestemt meg for at det ikke skal ødelegge for meg. Jeg tenker at:"ja, da ble det slik denne uka, det skal ikke bli slik i all fremtid. Det er NÅ". Fordi det er så mye som skjer. Samtidig er det mye som skal ordnes og gjøres, og det tar både tid og energi.

 

Jeg og resten av familien går for en aktiv juleferie, ed mye utelek. Håper bare det blir skiløyper i fjellet. Det er fortsatt snø her, men den er hard og delvis søkket sammen.

Jeg skal prioritere meg selv noen trimturer i jula, det er det rom for sammen med familieaktivitetene!!

 

Nå er dt siste innspurt av rydding og vasking nå i helga, så er det pyntinga lillejuleaften. Og da er det jommenmeg jul også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har dere plass til en ny her inne, eller har dere kommet for langt mon tro?

 

Vel ny og ny, jeg har også prøvet flere ganger. Det går kjempebra en stund og så etter en stund mister jeg motivasjonen fullstendig og så glipper alt. Både mosjon og matinntaket, så det hadde vært veldig hyggelig å kunne være i samme båt med noen andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Husvask, rydding, vask, støvsuging..nevnte jeg vask??

 

Neida, man MÅ ingenting. Men jeg syns det er ekstra hyggelig når huset er strøkent og rent til jul. Får shina skikkelig nå, og pyntet lillejuleaften, ja da er det jammen jul!! Gleder meg, jeg elsker jula!!!

 

Jeg fikk jammen til en joggetur i går. Er veldig tilfreds. Blir ikke 7 trimpoeng denne uka,men ble jo nesten to i går. Og jeg skal slutte fokusere på det jeg ikke gjør, men det jeg faktisk får til. Det tror jeg er en veldig viktig psykologisk bit oppi detteher.

 

Tror ikke 93tallet blir grønt til mandag. Har spist litt for mye til det. Men vi får se. Håper iallefall ikke jeg har gått opp.

 

PIGGEN!

Velkommen til deg, hyggelig at du vil være med. Vi er ikke langt kommet, og det er laaaaang til målstreken, men vi er iallefall igang. Og du er selvfølgelig velkommen til å vere sammen med oss.

Fortell litt om deg selv. Hva veier du, alder, hva er målvekt?

Det felles med meg og deg er at vi har prøvd mange ganger, og vi har klart det en liten periode, for så å falle tilbake til gamle synder. Men du skjønner det at det er det slutt på nå, og en gang må vere den siste, og det er NÅ :)

Når veier du deg?

 

Jeg jobber med fokuset mitt, men kjenner tømmene er på tur til å bli veldig slappe nå inn mot julehelga. Men jeg skal ikke slippe helt opp, men tillate meg bare litt.

Livsstilsendringen er uansett i gang. Og for alle vil jula by på litt ekstra, og det vil den gjøre for meg også i all fremtid. Men jeg tillater ikke meg selv noen frotsing.

Det er ikke det mellom jul og nyttår vi blir feite av, men det mellom nyttår og jul!!!

 

Ønsker dere en hyggelig helg, også tastes vi på mandag!!!

 

Masse førjulsklemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Takk for at jeg får henge meg på! Jeg ville ikke legge ut i det vide om meg selv før jeg visste om jeg ble med eller ikke. :rolleyes:/>/>

 

Jeg er 50 år, og mor til to gutter på 12 og 14 år. Det magiske tallet passerte jeg forrige uke, men det er slett ikke noe alderspanikk :)/> som gjør at jeg har sagt til meg selv at NÅ vil jeg bare ikke mer. Vi leier en hytte på fjellet og en ny skisesong står for døren. Bare tanken på å slite seg opp bakkene i elendig form og med alt for mange kilo byr meg helt i mot. Jeg innser at jeg ikke kommer til å bli noen sylfide denne sesongen, men kondisen kan jeg ihvertfall gjøre noe med!

 

Som gebursdagspresang til meg selv har jeg kjøpt meg sportsutstyr. Ull undertøy så været ikke skal bli en unnskyldning for å komme seg ut, skijakke og bukse, Joya joggesko har jeg bestilt, de hadde ikke min størrelse. Dette er sko med veldig god demping. Og det viktigste, nye gåstaver med vektmotstand slik at du får trent hele deg når du går.

 

Jeg kom meg opp og ut for 10 dager siden og jeg begynner allerede å kjenne resultater! Jeg merket når jeg begynte med disse stavene at den venstre armen min var mye svakere enn den høyre. Inn i mellom har jeg måtte ta en liten pause, ikke fordi kondisen har streiket men for å hvile armen. Men i dag klarte jeg det uten å stoppe!

 

Jeg har som mål å gå 30 minutter hver dag, og så en ekstra lang tur lørdag eller søndag på sånn bort i mot 2 timer. Forrige lørdag gikk jeg i 1 time og 45 min, i dag har jeg vært ute i akkurat 2 timer og er ganske fornøyd med meg selv akkurat nå!

 

Vekten, hmm, jeg vet ikke helt! Men ut i fra erfaring B) vil jeg si at jeg er på ca 105 kilo..... Jeg har ikke hatt lyst til å veie meg enda, ikke før jeg merker på buksene at jeg har gått ned. Grunnen er at tidligere så har veiing vært en av grunnene til at jeg har "fallt fra" Jeg klarer ikke la vær å veie meg bare en gang i uken, men må bare veie meg hver dag. Og da er det så deprimerende dersom jeg ikke går ned daglig. Jeg vet jo at du når platåer og kan bli stående på vekten, men jeg synes det er så deprimerende å se det.....

 

Det var litt om meg, det kommer nok mer etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Hei igjenn :rolleyes:/>

Merker at det nærmer seg jul ja!Dagene flyr rett og slett og merker også at det er lett å spore litt av.Har reist på juleferie.Bor i campingvogna,men har masse svigerfamilie og besøke + at vi begynte å male i hytta vi har kjøpt.Ett bittelite kott av ei hytte med utedo og greier :P/>

Ser at det blir litt lite tid til trim nå,men er iallefall i aktivitet med malinga osv.

 

Jeg bruker foreløpig zumba på dvd pippilotta.Har ett sånt sett med 4 dvd er.Har ikke tenkt at man får det på youtube engang jeg ;)/>

 

 

Ja jeg har også gått kurs før,og prøvd på egenhånd... men er mye lettere på kurs synes jeg for da skal du liksom møte opp og ha resultater B)/> Prøver å få råd til ett kurs til iallefall.Synes det er litt dyrt :(/> Synd du ikke har noe kurs i nærheten nueva vida..

 

Hyggelig du slenger deg med piggen!Tøff som setter i gang nå rett før jul :D/>

Dere får ha noen fine førjulsdager alle sammen så kommer jeg innom når jeg rekker imellom slagene B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med egen hytte Solstråle79! Vi leier på åremål og det passer for oss. Men det blir ikke helt det samme som å eie selv. Det er f.eks mørkt furupanel i hytten, og var det vår hadde jeg malt det lyst. Men det får vi ikke lov til. Så mal i vei Solstråle79 og ikke ha dårlig samvittighet for lite trim. For som du sier, det viktigste er å være i aktivitet!

 

Maten her i huset er rimelig ok, og det er ikke den som har laget problemer for meg. Men det er mangelen på aktivitet i tillegg til "kosen" om kvelden til TV'en. Og da gjerne med et glass rødvin eller to til. Rødvin midt i uken har jeg nå selvfølgelig kuttet ut, men jeg har sagt til meg selv at jeg kan ta litt fredag og lørdag. Det blir mine kosemerker. Jeg sparer jo enormt med penger på å kutte rødvin også!!!! Så denne helgen hadde jeg ikke rødvin verken fredag eller lørdag selv om jeg gir meg selv lov. For jeg tenkte jeg kunne ha et lite spareprosjekt og spare pengene jeg normalt ville ha brukt på vin. Kanskje mer treningstøy eller nye klær når vekten går nedover :)/>/>/>/>

 

Noen som har et godt tips til "snack" om kvelden dersom behovet skulle melde seg? Og det vil det jo før eller senere.... :rolleyes:/>/>/>/> Akkurat nå tar jeg meg en klementin eller to, de er så gode og søte nå på denne tiden.

 

Huset er vasket og treet pyntet. Det som gjenstår er å stryke juleduken, handle litt mandag og så må jeg bake ett eller annet til julaften. Det er bare så gjestene får noe å bite i til kaffen så jeg tenkte på å bake kokosmakroner og dyppe halvparten i kokesjokolade. Jeg setter også frem masse klementiner og nøtter som kan knekkes. Jeg baker ikke massevis av kaker for erfaringen sier at folk er mett etter middag og dessert.

 

Ha en fin førjulstid med nedsenkete skuldre! :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Heisann, flott å høre fra dere! Og fint at du har slått deg med, Piggen!

 

Her går det bra :)/>/>

 

Planen ble fulgt på bursdag, og det ble riktig hyggelig! Det var sunn mat å velge i, og fint med fruktsalat til dessert! Da kunne kaka stå i fred :D/>/> .

 

Jeg og ungene baker og koser oss, men det er kjekt å lage halve porsjoner. Dessuten finnes det sunnere varianter også - det var tips her inne om bakekona.blogg.no (eller noe sånt) og havrekulene var veldig gode!

 

Trening har det også blitt; har blitt rent hekta på zumba :lol:/>/> Kjekt å ta 5 minutts pause, og slå seg litt løs! Ungene synes også det er gøy, selv om de kommenterer litt "mamma, du gjør ikke akkurat sånn som de gjør..". Nei nei, men det stilige får komme litt senere.

 

Piggen, angående veiing er jeg enig med deg. For meg er heller ikke hva jeg veier som er det viktigste, men at jeg gjør gode valg. Det er summen av alle valgene som gir vekta, men også selvbildet og energinivået. Jeg merker at jeg har mer overskudd nå, som jeg har kuttet sukker. Ikke at jeg spiste så mye før, men det ble gjerne litt hver dag. Det er det deilig å slippe!

 

 

Jobb i morgen, men heldigvis kort dag. Når treet så kommer i hus om kvelden, DA kan julefreden senke seg. Da har jeg jobbfri til 2. januar i det nye året!

 

Trimpoeng denne uka: 7,9

SnittSkritt: 7687 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei og hopp!!!

Så flinke dere er allemann, moro at vi er noen som er aktive her inne.

Mange gode holdepunkter, og mye inspirasjon i å lese om hver enkelt.

Sunn kveldssnacks; fruktsalat, grønsaker og dip av kesam, smoothie, lage hjemmelaget is av most bær og vaniljekesam. Lage seg en litt bedre kveldsmat, men som er mager.

 

Jeg har veid, og har tatt av 700gram denne uka :) er strålende fornøyd, og jammen ble 93-tallet grønt. Riktignok bare med 100 gram, veier i dag 92,9. Er jo en realistisk fare for at det vil bli rødt igjen til 2.januar, men jeg velger da å tenke at om det skulle skje, så hadde det skjedd om jeg ikke hadde slanket meg nå før jul, og da hadde julekioloene kommet oppå de gamle. At jeg nå evt kommer til å gå opp igjen litt, tar jeg med knusende ro.

Jeg skal i denne høytiden kose meg, men alt med måte!!

 

JEG ØNSKER ALLE EN RIKTIG GOD JUL!!!!!

 

Juleklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Takk for tips nueva vida! Kesam har jeg ikke prøvd før men tror jammen jeg skal teste det ut neste gang jeg er på butikken. Men nå er handling før jul overstått og nå gjenstår bare å lage desserter til i morgen og litt gaveinnpakning.

 

Jeg våget meg på vekten i morges. Og tilstanden var verre enn jeg trodde..... :o/> 106,2 viste vekten (jeg hadde tippet på 105) Så mye har jeg aldri veiet før, så det var jaggu på tide at jeg gjør noe. Men deprimerende likevel! Det positive får være at etter snart 2 uker med trim og mer bevisst forhold til matinntak så føles det som om kroppen har våknet!

 

Vi reiser på hytten om kvelden 1.juledag og der har jeg ikke vekt, så målet mitt er at jeg har kommet meg under 105 ved neste veiing.

 

God jul! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

God 1.juledags morgen :P/>

Håper dere alle hadde en helt strålende feiring i går.Det hadde vi!Ungene var i hundre :D/> Svigers ble nok litt slitne da hu på åtte delte ut pakker med innlagt piruett og synging,avklipping av julebåndet før man fikk lest hvem det var fra og noen ganger også automatisk opp-pakking,selv om det ikke var til henne..hehe..minsten på 2 trodde det bare var å velge pakker og åpne ;)/>

 

Ja kjekt med egen hytte piggen B)/> mannen har alltid ønsket seg det her på sørlandet siden hele familien hans bor her og vi på østlandet.Da vi fant en med takst på 600 000 måtte vi bare by,for det er sjelden funn å finne noe under en og en halv million her nede.Ligger ikke ved sjøen,og er liten men funker veldig bra fordet.

Nå er stua malt 4 strøk og flyttet inn i igjen :D/> i dag har vi bedt på julelunch i hytta av broren og familien,så er vi bedt på middag til en fetter og familien i ettermiddag.kona er også på grethe roede nå så det passer ypperlig :P/>

 

I morgen starter nedvasking av kjøkkenet.har lyst til å male det også nå,så får vi ta soverpmmet neste gang..

 

Kjenner meg igjen pippilotta når du sier at barna sier at du ikke gjør det helt likt på zumbaen :)/> Smilte når jeg leste det for det sier nemlig dattera til meg også.Du mamma de ser litt bedre ut de på filmen enn deg.Du er litt tjukkere enn de ;)/> Det blir bedre etterhvert sier jeg.Håper iallefall det.Haha..

 

Ha noen supre juledager alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

God jul, alle sammen!

 

Gratulerer med grønn-tall, Nueva!

Å gjøre bevisste valg gjør at vi kan legge den dårlige samvittigheten til side og nyte det vi velger å gjøre! Det gir en indre ro, som gjør at vi spiser mindre uansett. Akkurat slik du beskriver.

 

Dette ligger an til å bli en inspirerende tråd, så lykke til folkens! Fint å lese om små og store tips til en bedre hverdag :) .

 

Forrige kveld da jeg hadde lyst på noe godt, lagde jeg grønnsakssuppe av restene etter middagen. Med litt ekstra krydder og litt buljong ble det riktig godt og mettende.

 

Jeg hadde en riktig fin og hyggelig julekveld i går, uten å kjenne stress omkring maten. Spiste meg mett, men ikke overmett. Spiste dessert, men ikke over-mye. Småkaker utpå kvelden, men valgte de sunneste. :) Det kjentes godt å gjøre gode valg! Deilig å slippe det indre stresset om alt jeg har lyst på, men ikke bør spise, men så gjør jeg det likevel, og bare en til, og bare en til. Å øve positiv kontroll gi meg mer indre glede, ro og overskudd.

 

Dette kommer ikke av seg selv, og det er mange, herlige dager igjen av jula. Da skal jeg ha fokus på ro og glede!

 

I dag blir det tur i skogen, før middag hos svigermor.

 

God romjul! Nyt dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul!

 

Så kjekt og oppløftende at det går bra Solstråle79 og PippiLotta selv om det var selveste julaften i går. Det lover bra for fortsettelsen!

 

Det gikk bra med meg også. Vi spiste sein frokost, dvs det ble brunch og dermed "sparte" jeg kalorier for ett måltid B) Totalt havnet jeg på vel 1700 kalorier i går. Litt over de 1600 jeg skal ligge på, men med tanke på at det var julaften er jeg utrolig fornøyd. Pinnekjøtt til middag, LITT dessert, LITT rødvin og 1 liten småkake til kaffen. Holdt meg helt uten både nøtteknekking og marsipangris som jeg ble tilbudt av ungene. De fikk begge marsipangriser i gave men ingen av dem liker det.... De får ligge til faren kommer hjem fra sjøen... :lol:

 

Jeg fikk tid til 30 minutter på ellipsemaskinen min i går også! Men sukk, i går begynte elektronikken på den å fuske :angry: Håper virkelig ikke den har tenkt å ta dagen for jeg liker best å kjøre program og ikke bare tråkke i vei.

 

Nå har jeg en kake i ovnen som jeg skal ha med i familiebesøk senere i dag, men jeg har planlagt å gå meg en tur ut i vinden før jeg begynner pakkingen til hytten. Det blir bare en rusletur i dag, jeg ser ikke på den som trening mer bare å få seg litt luft og bevege litt på seg.

 

I kveld kjører jeg og ungene opp til hytten på fjellet. Jeg krysser fingrene og håper kjøreforholdene er bra... Jeg kunne jo ha kjørt i morgen, men med to ungdommer i huset blir det langt på dag før jeg får liv i dem, og så er den dagen gått også.

 

Fortsatt god moderat jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!!

 

GOD JUL!!!

 

Nå er de mest hellige dagene over for denne gangen, men vi er fortsatt i julemodus. Koser oss masse sammen. Været er dessverre ikke på vår side denne julen. Ute er det varmegrader, blåis og regn. Rett og slett ikke utevær. Vi har gått en tur, og vært ute å akt et par ganger. Men det er ikke noe tess. I morgen blir det en tur på fjellet, for en skiopplevelse. Det blir moro!

Vi koser oss med familiefilmer og brettspill, hyggelig det også. Men man må liksom få sin daglige dose av frisk luft, så vi trosser været innimellom.

 

Noen joggetur eller utetrim har det ikke blitt. Men jeg har lastet ned en app, seven, som har et bra styrkeprogram. En runde er 7 minutter, og man kan kjøre så mange runder man vil. Jeg tar to, skal øke etterhvert. Jeg tok programmet juledagsmorgen, i går kveld også skal vi alle sammen ta det nå før en sen middag. God trim for mor og far, og moro for ungene :)/>

 

Piggen har vært på vekten, ja. Da har du et utgangspunkt, og det er jo greitt. At det var verre enn du trodde får du ikke tenke på. Tenk på at du er igang. Med mer trim og sunnere mat vil dette gå bare en vei! Kos deg på hytta :)/>

Det samme må du, solstråle! Så hyggelig med hytte, og så flink du er som gjør en skikkelig innsats der. Det blir flott! Selv har vi hytte på høyfjellet, og nyter mange helger der ila året. Det er stas, ungene storkoser deg der!

Så bra med grønsakssuppe, pippilotta!!

Håper skogsturen før svigersmiddag ble en fin trimtur og en fin naturopplevelse! Det er det jeg liker best av trening. Når jeg kan ut i naturen og nyte det samtidig som jeg trimmer. Det er fantastisk!

Håper ellipsemaskinen ikke tok kvelden for godt, piggen. Det er fin trim, også er det lettvint med barn i huset, og når værgudene svikter....

 

Håper dere fortsatt nyter julens herlige dager!

 

Mange romjulsklemmer fra meg :)/>

 

PS: jeg liker aktiviteten her inne. Syns det er veldig inspirerende å logge meg inn og lese. Fortsett med det, damer! Takk for at dere vil være med meg på veien mot et slankere og sunnere liv! Gleder meg til fortsettelsen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Sukk. Det må vel være lov å fortelle om nedturer også. Jeg har tenkt litt tilbake, og funnet feilen: IKKE gå på besøk når du er litt sulten! I hvert fall ikke til noen av "den gamle skolen". Vi fikk ikke gå før vi hadde fått servering (jeg vet jo det...) Og dermed stod det 7 sorter på bordet, og ikke bare tørre julekaker. Sukk og dobbeltsukk. Jeg var jo etter hvert blitt sulten! Ungene var sulten også, og selv om de er slanke liker jeg ikke å ha sukker-måltider til dem heller.

 

Dermed var det gjort. Jeg tok ikke spesielt mye, men skaden var gjort; søthungeren hersket! Og ble forsøkt dempet med.. det som ikke hjelper.. småkaker og sjokolade her hjemme..

 

Joda, har vært mye ute, gått tur med ungene, lekt, men trening kan det ikke kalles.

 

Dette får bli en lære-dag. IKKE GJØR SLIK IGJEN! Søtt gir utrolig søthunger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Julen din høres så koselig ut, nueva vida! Fornøyde unger og greier, jeg ble helt nostalgisk! :rolleyes: Mine to er i tenåringsmodus og krangler så fælt at i kveld fikk jeg nok av å være innesperret i en hytte med dem i dette dårlige været, så vi kjørte likegodt hjem igjen... I snøstorm og greier, men jeg klarte å holde meg på veien selv om jeg hadde skuldrene opp under ørene.

 

Det var ikke skiføre og jeg tenkte jo litt på at jeg fikk trene bedre hjemme enn på hytten akkurat nå, så i morgen skal jeg ha meg en lang økt. Jeg håper virkelig ikke at ellipsemaskinen har tatt kvelden for jeg har googlet litt og en ny bra en koster flesk B)

 

Sukker er nesten som gift PippiLotta! Jeg har selv merket at når du har vært uten en stund så reagerer kroppen på det. Men det er bare å bite tennene sammen og fortsette selv om man har hatt "sprekk" Det er vel der vi ofte gir opp også. "Sprekker" om jeg kan kalle det det kommer, det er sikkert som banken men det er da vi må ha troen nok på oss selv til å forsette vårt nye aktive liv med sunt levesett... :lol:

 

Julen hittil har gått rimelig bra, men 1.juledag havnet jeg på ca 2100 kalorier men i går var jeg tilbake "på sporet" igjen. Nytt kakebesøk i dag på fjellet før vi kjørte hjem men jeg klarte meg rimelig greit. Det er umulig å si nei til kake totalt synes jeg når det er det eneste som blir satt frem. Derfor synes jeg selv at det er greit å sette frem litt frukt også så folk har litt valgfrihet. Men det er ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har leste gjennom denne tråden nå, og føler at jeg er på samme spor som dere. Er ei dame på 34 år med to barn og 20 kilo for mye.... Håper jeg kan få lov til å være med dere i kampen mot kiloene :) Setter startdato 6. januar - gidder ikke å forsøke å starte kaloritellingen før da. Vekta ligger nok rundt 90(!!) kg, og jeg er bare 165 høy...

Har tatt to gr kurs tidligere, og har bøkene til å hjelpe meg dem å finne en god kostholdsplan, men håper jeg slipper kurs. Håper å kunne få motivasjon og inspirasjon herfra frem mot startdato, og i månedene det trengs for å nå målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Velkommen, eam! Det er helt greit å begynne etter jul, noe vi andre egentlig gjør også. Målet for jula er å komme seg gjennom uten å gå opp i vekt :) Ja, det var MITT mål, men jeg tror de andre er der også.

 

Ja, Piggen, det er bare å komme seg på rett veg igjen! Jeg samler og samler og blir mer og mer bevisst på de valgene jeg har og gjør :P Det er vanskelig å si nei til servering (vi er da så skrekkelig veloppdragne..).

 

Deilig tur i dag, i vær og vind og 16 kg barn på ryggen :) .

 

Totalt for uka: 5 TP. Sånn ca.

 

Håper på dansefest i kveld, men barnevakt nr. 1 er blitt syk. Så da krysser vi fingrene for nr 2. Hvis ikke får vi ta en svingom i stua :D .

 

- og tenåringer.. kjenner alt til det der. (Har 2 store stebarn som har bodd her). Husk: det går over B) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen eam! Er ny her selv jeg.

 

Etter at vi har kommet fra hytten har jeg fått meg noen gode turer. På hytten har jeg vanlige "gåstaver" men nå har jeg blitt vant til Bungypumpstavene mine! Så herlig det var å komme tilbake til dem! Merker at det er mye hardere støt i skuldrene med vanlige staver når du går på veier.

 

Det var så lite på TV en kveld i julen at både jeg og ungene ble sittende å se på Jamie Oliver. Ungene fikk så lyst til å lage klementingelen han laget. Så det gjorde vi i går. Rimelig sunt også! Klementiner som du presser saften ut av, gelatin og smaksettes med sukker. Vi hadde bare en anelse sukker i, og egentlig var ikke sukker nødvendig. Settes kaldt og vips har du en sunn dessert! :D

 

I morgen er det veiedag. Spennende! Jeg begynner å merke "bivirkninger" Før støttet jeg ipaden mot magen men nå må jeg ty til en pute..... :o:lol:

 

Krysser fingrene og håper du får svingt deg PippiLotta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann!

 

Moro at det er såpass aktivitet her i julen, og jeg må si dere er veldig flinke, damer. Jeg er nok ikke så flink med maten, unner meg det meste..... Men jeg er veldig flink med trening. Har over 7 trimpoeng til nå, og mere skal det bli innen julen er over. Jeg har trent styrke 3 ganger, og har hatt en 2timers skitur. Gikk 1,4 mil på litt under to timer. Det var en skikkelig god økt. Jeg syns ikke trene på ski er direkte moro. Det jeg liker med ski er små, hyggelige gåturer med barna. Med bål og kos. Men det fine med trening på ski er at man virkelig får valuta for pengene, hehe... Over 1000 kcal forbrent, og det er jo motiverende. Så det kan jo hende det blir et par slike turer til ila sesongen. Bare gnagsåret gror :(

 

Velkommen til deg eam. Flott at du vil være med! Du er jo ganske lik oss andre, både i familiesituasjon med barn, og kilo som skal av. Alderen her inne varierer litt, men det betyr jo så lite. Det jeg syns er viktigst er at målsettingene og veien som skal gåes er ganske lik!

 

Her er det ikke noen veiing i dag, utsetter det til neste mandag. Da er julen definitivt over, så da tar vi resultatet da.

Målet mitt for julen var å gjøre det beste ut av det, men jeg regner med oppgang. Jeg er veldig tilfreds med all treningen jeg har fått til.

Er kjempemotivert for fortsettelsen etter nyttår, og gleder meg.

Akkurat nå koser jeg meg med familien, med både god mat og ikke minst hyggelige aktiviteter og tid sammen. Det er det viktigste for meg, tid sammen. Ingen som skal på jobb og skole. Ingen stress med lekser og kveldsaktiviteter. Det er bare ro, og en masse, masse tid!

 

I dag står en tur til badehallen på agendaen, og i morgen og 1.nyttårsdag blir det ski igjen :)

 

Jeg ønsker dere alle et riktig GODT NYTTÅR!!!!!!

 

Klemmer

 

PS; hvorfor er ikke tallene mine grønne i signaturen, bare rød..... Har ordnet det mange ganger i endre signatur, og der de viser frem din signatur nå, er dt grønt, men ikke inne i forumet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Så bra at du koser deg med mye aktivitet nueva vida! Er det ikke herlig når kroppen begynner å fungere igjen? Jeg får ihvertfall lyst til å bli mer og mer aktiv! Uken som gikk havnet jeg på 19,5 trimpoeng!! :D Jeg får "unskylde" meg med å si at det har vært fridager! Det er ikke der jeg kommer til å ligge når hverdagen kommer.

 

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en butikkrunde for å få tak i en juicemaskin slik at hele familien kan lage sunne drikker av frukt og grønt. Men de er helt utsolgt over alt, det har nok vært en populær julepresang. Det var 3 ukers leveringstid, og jeg har lagt inn en bestilling slik at den ikke er utsolgt igjen når alle de med gode nyttårsforsetter kommer... ;)

 

Det var kjekt å veie seg i dag! :rolleyes:

 

Startvekt: 106,2 kg

Ny vekt: 104,8

Endring denne uke: -1,4 kg! :D

TP denne uke: 19,5

I morgen pinnekjøtt igjen... :angry: håper det ikke slår negativt ut på vekten neste uke!

 

Lykke til og kos dere i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Er ny her og vil gjerne bli med i denne tråden fra 1/1 hvis det er greit :) Satt og nikket gjenkjennende til det meste da jeg leste gjennom den. Nærmer meg 40 og har brukt de siste 20 årene på jojo-slanking. Nå veier jeg ca. 30 kg mer enn jeg trives med. Er så lei av å utsette alt mulig fordi jeg ikke liker meg selv.

 

Hadde egentlig tenkt å begynne på kurs i januar, men har bestemt meg for å prøve på egen hånd først. Skal begynne med litt styrketrening, så derfor er jeg forberedt på at selve vektnedgangen kan gå tregt i starten. Får prøve å bruke målebånd av og til selv om jeg synes det er litt vanskelig å treffe på samme sted hver gang...

 

Har to konkrete mål i første omgang, og det er å trene minst to ganger pr. uke (skal oppjusteres senere) og å holde meg under 1600 kcal pr. dag (ser da på gjennomsnittet for hele uka). Har lagt inn målene på stickK.com også, men ikke satset penger foreløpig ;)

 

Skal rapportere hvordan det har gått pluss vektnedgang her i tråden hver mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei håper alle har hatt en fin jul og ønsker dere alle et FLOTT 2014 :D/>

 

 

Selv har jeg vært fraværende da min mor fikk en svulst på hypofysen og måtte inn til operasjon veldig fort. Alt har heldigvis gått veldig fint og hun må bare ta det med ro noen måneder fremover.

 

Det har blitt dårlig med trim poeng både pga. sykdommen og været.

For et kjipt vintervær vi har :-( Men nå skal jeg begynne å benytte støttemedlemskapet mitt på Spenst på nyåret :-) Og prøve å komme meg ut på tur selv om regnet øser ned :-)

 

Med maten har det gått veldig bra og har nå nådd mitt første mål ned 5 kg :-)

Hypnosen fungerer utmerket og jeg har kke hatt lyst til å putte inn hverken sjokolade, godterier, kaker eller dessert så dette er nok mye av grunnen til at vekten går nedover :-)

 

Merker også st jeg orker mindre mat enn før og det er jo posetivt :-)

Skal på en ny runde med hypnose i midten av januar som går på vekt reduksjon og få mer lyst til å trene og komme seg ut :-)

 

Godt Nytt År :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Godt nyttår alle sammen!

Velkommen i klubben eam og coliflor :) Alltid hyggelig med flere til å inspirere og motivere B)

Høres ut som dere alle har klart dere fint i jula.Jeg har tatt litt tellefri og ikke registrert men tror det det har gått sånn nogenlunde greit.Nå er jeg hjemme igjenn og klar for ny frisk.Skal på ekstraveiing til mandagen og har meldt meg på kurs som begynner den 13.

Har fått meg en halvtime med rask gange i dag så nå er jeg i gang etter ferien :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...