Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solstråle79

Ett lite tips om man ikke har så mange kalorier igjenn til kveldsmaten:

2 fint revne gulrøtter

1/2-1 eple fint revet

+ noen sitrondråper

 

Smaker veldig saftig og godt og er mettende ;)

Har jeg fått i meg litt lite fett slenger jeg gjerne oppi noen mandler :) :)

 

Bland alt godt isammen og nyt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så flinke dere er å trimme, har blitt lite av sorten i romjulen. Men skal kjøpe meg pulsbånd slik at jeg får noe som motiverer meg i treningen. Så har jeg funnet frem den gamle GR boken, bakt rundstykker som inneholder ca 150 kcal - så slipper jeg å veie brødskiver.

 

Her er oppskriften, veide rundstykkene til 70 gram før steking, og de veide omtrent det samme etter steking. Så da er det greit.

 

2 ss vita hjertego lettsmør

3 dl laktosefri lettmelk

25 g gjær

200 g TINE Cottage Cheese Original

1 ts salt

5 dl sammalt hvete, grov

5 dl hvetemel (ca)

 

Smelt smøret og ha i melken. Varm til 37 °C og smuldre i gjæren. Tilsett cottage cheese og rør deretter i melet til alt er samlet til en deig. Deigen skal være passe fast. Sett deigen til heving tildekket på et lunt sted i ca 30 minutter

 

Sett stekeovnen på 200 °C.

 

Ha deigen på bordet og elt den litt. Del deigen i emner og trill ut rundstykker. Dekk til og etterhev på et lunt sted i 20-30 minutter.

 

Stekes i ca 15 min.

 

Oppskriften er hentet fra tine.no og gjort litt om, fra å inneholde h-melk og smør til litt lettere varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Godt nytt år, alle sammen!

 

Kisa, klem til deg! Godt å se at du er tilbake, håper alt går bra med moren din.

 

Klem til dere andre også, godt gjennomført jul!

 

 

2014 - det er VÅRT år, dere! Vi er nå 7 stk. Skal vi lage vår interne oversikt? Det kan jo fremdeles legges til flere. En uhøytidelig januar-fight? Foreslår første veiedag uke 2, så rekker alle å være med. (Forslaget mitt er satt i kursiv, pga veier meg neste uke).

 

 

Nueva Vida

PippiLotta:-)Før: 89,2 Jan: 88,2 Ned 1 kg.

Solstråle79

Kisa

Piggen

eam

Coliflor

 

 

Er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt Nyttår!

 

Jeg er med PippiLotta!

 

Jeg er så irritert, har blitt syk med feber, hodepine etc. Ikke noe alvorlig altså men trening blir det ikke mye av. Og jeg som var så godt i gang med 19,5 trimpoeng forrige uke! Jeg har lyst til å skrike høyt. :o Jeg er også litt bekymret for jeg vet av erfaring at det både er vanskelig å komme i gang igjen med trening når du har vært syk, og at det er lett å skli helt ut i matveien. Men enn så lenge holder jeg stand, har hoppet over lunsjen riktignok for jeg orker ikke karre meg ut på kjøkkenet.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen :-)

Kunne gjerne tenke meg å slenge meg med i denne gruppen. Har deltatt på flere kurs og vært på nettsiden så lenge jeg nesten kan huske, men aldri deltatt i forumet.

Begynner på nytt kurs til mandag og har mål på -20 i løpet av 2014

og denne gangen skal jeg klare det :-)

Kjente meg veldig igjen i mye av det som er blitt skrevet her og tenkte at kanskje det kunne hjelpe å å snakke med andre som er i samme situasjon og få litt tips her og der.

 

Noe spesielt jeg skal gjøre, skrive etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Januar-fight

- legg deg inn ved å trykke "svar til dette innlegget". Slett Quote-markeringa.

- slett deg selv hvis du ikke vil være med.

 

Nueva Vida

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,2 kg Ned: xxkg

Solstråle79

Kisa

Piggen

eam

Coliflor

Karro68

 

 

Er dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har fulgt litt med på tråden fra sidelinjen, men tenkte at jeg skulle be om medlemskap nå dersom det fortsatt er plass for nye deltakere :)/>

 

 

Jeg er 45 år, gift og to barn. Jeg har mye til felles med flere her i tråden. Jeg kan reglene men sliter med å følge dem. Jeg valgte å melde meg på nettkurs i slutten av september 2013 og har nå gått ned 7,6kg. Det ble mye spising i romjulen, men er nå på rett spor igjen. Jeg holder på med nettkurs nr 2 og har tenkt å fortsette så lenge det er nødvendig, for min del har jeg krøpet til korset og innsett at det går bedre med hjelp og selv om det svir i lommeboken så må det bare bli sånn. Jeg veier i dag ca 85kg og jeg skal ned til 60kg dvs 25kg igjen.

Målet er å være ferdig med vektreduksjonen innen 31.12.2014 :)/>

 

Jeg har veiedag på torsdag, men når jeg skal starte på kurs nr 3 om noen uker regner jeg med at veiedagen blir mandag eller tirsdag.

 

Jeg prøver å trene 3 ganger i uken. Liker best step og aerobic timer med mye trinn, men prøver å få inn litt styrke av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Deilig og svett :)

 

Danset zumba "Dance the inches off" på youtube. Artig, og kjennes i magemusklene! Særlig hard siste del med mageøvelser, synes i hvert fall jeg...

 

Jeg kan også godt tenke meg å bygge muskler, Coliflor! Konkurransen er ikke å gå mest mulig ned, men å nå det målet vi selv ønsker oss! Men du skal ikke se bort fra at du går ned, med masse stryketrening ;)

 

Stå på, jenter!

 

Nå skal jeg dusje, og begynne runden med å hente barn fra bursdager og besteforeldre. Jepp, har nytt et hel time for meg selv :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig - og motiverende å lese om at dere trimmer! :)

 

Feberen har sluppet taket og i dag har jeg vært en laaang tur i skogen. Jeg holdt tempoet oppe og ble god og svett. Selv etter å ha bodd her i nesten 15 år har jeg de siste dagene oppdaget noen nye stier og turmål i skogen. Også det er motiverende. Det blir for kjedelig å trave den samme løypen hver dag.

 

Veiing i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Velkommen i gruppa Karro68 og ChristineH :) Her er det plass til de som har lyst ;)

Jeg er også med på januar fight!Har veiing i morgen ettermiddag klokka seks(ekstraveiing før jeg begynner på kurs neste mandag,da er veiinga klokka ellve)

 

Her har jeg fått luftet stavene mine en time i dag i øsende regn,i går var det Zumba så fornøyd med helgens aktivitet :P

 

Gruer meg litt til hverdagen setter i gang i morgen med å få opp barn osv.men blir godt med litt rutine igjenn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

En ny bra veiedag! :)

 

Startvekt: 106,2 kg

Ny vekt: 103,6

Endring denne uke: -1,2kg! :D/>

Totalt vekttap: -3,2 kg

TP denne uke: 19,4 :D

 

Jeg er veldig fornøyd med 19,4 trimpoeng med tanke på at jeg har vært syk. Men det er jo nå hverdagen så jeg har noe å strekke meg etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar-fight

- legg deg inn ved å trykke "svar til dette innlegget". Slett Quote-markeringa.

- slett deg selv hvis du ikke vil være med.

 

Nueva Vida

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,2 kg Ned: xxkg

Solstråle79

Kisa

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned -1,2 kg

eam

Coliflor

Karro68

ChristineH

 

(Håper jeg har gjort det riktig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar-fight

- legg deg inn ved å trykke "svar til dette innlegget". Slett Quote-markeringa.

- slett deg selv hvis du ikke vil være med.

 

Nueva Vida

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,2 kg Ned: xxkg

Solstråle79

Kisa

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned -1,2 kg

eam: Startvekt jan.: 90.0

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Januar-fight

- legg deg inn ved å trykke "svar til dette innlegget". Slett Quote-markeringa.

- slett deg selv hvis du ikke vil være med.

 

Nueva Vida Startvekt (nov); 95,8 - 6.01: 94,8

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,2 kg Ned: xxkg

Solstråle79

Kisa

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned -1,2 kg

eam: Startvekt jan.: 90.0

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Heisann, og GODT NYTT ÅR!!!!!!!!!!

 

Jeg er her altså, men har vert en smule internettfraværende siste uka. Det er litt dumt mtp forumet, men det var faktisk digg også. Men nå er jeg her igjen, og er klar for dyst. Klar for en ny hverdag og en sunn endring!

 

Først; jeg har hatt en super jul, på alle måter. Vi har kost oss hele familien, både med samvær, aktiviteter og mat. Vi har gjort masse ilag. Alt fra en god familiefilm til masse aktiviteter. Oppsummerte i hodet mitt i gårkveld, og vi kan skryte av både svømming, skiturer, alpin, skøyter, aking og gåtur. Det er jeg stolt av. Både for min egen del, og ikke minst for familien og barna.

I dag begynner hverdagen, og det er litt trist, samtidig som det er godt å komme tilbake i rytme. Det er jo hverdagen som gjør ferien så spesiell :)

Har ikke veid meg siden lille juleaften, men i dag er jeg igang igjen med mandagsveiingen min. Jeg har gått opp 1,9 kg i julen, og veide i dag 94,8. Jeg syns det er innafor, og har ingen dårlig tanke/følelse rundt det. I mitt stille sinn regnet jeg med oppgang, men håpet på max 2kg.

Nå er det å finne tilbake til takten fra før jul. Og det tror jeg ikke skal bli noe problem.

 

Når jeg ikke har skrevet på en uke, er det mye å lese seg opp på, og mye jeg skulle svart. Jeg tar det bare litt generelt, jeg, siden det var maaange innlegg. Noe jeg er både glad for og veldig stolt over! Det er så gøy!,

Aller først vil jeg ønske velkommen de nye; coliflor, karro68 og christineH. Veldig gøy at dere vil være med, og dere er veldig-veldig velkomne!!

 

Eam; takk for mager og sunn rundstykkeoppskrift. De skal jeg prøve.

 

Kisa; vondt å høre med moren din, men godt å høre at alt gikk bra. Riktig god bedring til henne, og en varm klem til deg!

 

Piggen; jeg er imponert over nedgangen din i julen! Godt jobba :) bra forkjølelsen ikke ble langvarig og at du er igang igjen!

 

Pippilotta; så bra initiativ! Moro! Jeg er selvfølgelig med. Prøvde å oppdatere mine tall på lista, men jeg ser jo at jeg selvfølgelig ikke fikk det til.... Er planen at vi skal oppdatere den hver mandag?

 

Ellers til alle; jeg er imponert over treningsiver, nedgang, sunne matvalg og ikke minst RIKTIG fokus!! Dere er en santastisk gjeng :D

 

Så litt til mine tanker etter julen;

Jeg er så klar for fortsettelsen. Gleder meg til å komme i enda bedre form, og få mer overskudd. Jeg og mannen hadde en peptalk i gårkveld. Han vil også ned noen kilo. Vi skal i kveld sette opp en timeplan, der vi plotter inn treningene vi skal gjøre. Lage faste avtaler og bestemme oss for at det tidspunktet er det trening. Vi var enige om at dette er en nødvendig livsstilsendring for oss selv, barna og familien. Vår store skrekk er å bli enda feitere, enda latere, enda usunnere og at det i verste fall skal gå seg utover helsa og barna. Vi snur i tide, og dette året skal virkelig bli vårt år der helsa står i høysete. Det er ikke veldig mye som skal til. Litt mer trim og sunnere valg på matfronten. Og vips har du gjort en invistering for hele familien. Det er motivasjonen vår, og vi er sammen om det. Og gleder oss til dette!!

 

Jeg har trent mye i jula, og til tross for oppgangen kjenner jeg meg faktisk strammere i fisken.

Og vet dere; midjemålet var i høst 105, det har ikke vært under 100 på sikkert et år. I dag var det 97!!!!! DET var gøy!!!

 

Dette ble langt, men hadde så mye på hjertet etter juleferien!

 

Planen fremover; begynne med 3 treningsøkter i uka. Den 4.,5. Etc er bonus og kun hvis jeg vil, ikke noe must. Men 3 økter SKAL jeg ha. Også øker vi på etterhvert. Lurt begynne i det små, så man ikke brenner kruttet og gir opp.

KUN lørdagsgodt. Sunne matvalg generelt. Ikke spise for mye.

 

Med dette ønsker jeg dere alle en flott mandag, en flott og sunn januarmåned, og et fantastisk år 2014!! Dette er året vi skal gjøre endringene for resten av livet vårt.

 

Vi tastes snart!!

 

Mange klemmer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Januar-fight

- legg deg inn ved å trykke "svar til dette innlegget". Slett Quote-markeringa.

- slett deg selv hvis du ikke vil være med.

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 - xx kg. Ned: xx kg

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,2 kg Ned: xxkg

Solstråle79

Kisa

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned -1,2 kg

eam: Startvekt jan.: 90.0

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Nueva Vida, godt å se du er tilbake igjen! Høres ut som dere har hatt en flott jul sammen - og at dere har en flott plan for framtida :)

 

Jeg er mere sånn stilt at de andre i familien er som noen stilker... Så for meg blir det mer et solo-løp. Men mannen er helt med på at jeg skal ha tid til trening :P , slik han også får. Det er også viktig for meg å gi ungene våre et godt grunnlag, selv om det ser ut som om de ligner sin far :lol: . Men det er visst litt hardt å legge vekk potetgullet midt i uka, ser jeg... og hva skal jeg si? :angry: . Ungene får i hvert fall ikke.

 

Om januar-fighten, synes jeg vi skal se om hver og en kan oppdatere seg selv, når de vil. Selv har jeg veiedag på onsdager, og legger med inn da. Grønt tall foreslår jeg er ned i januar. Det kan jo endres hver uke hvis man vil, eller ved slutten av måneden. (Du glemte å slette Quote-linje øverst og nederst, så jeg la deg inn på nytt ;-))

 

Lykke lykke til, alle sammen! Moro at vi er så mange, og INGEN får lov å falle fra!!! Forstått!?! :lol: "Saman er ein mindre åleine" (veldig bra bok, forøvrig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida, du fjerner disse to linjene (merket med rødt)

Øverst og nederst i teksten når du har trykket på svar på innlegget

 

[quoote name=PippiLotta:-)' timestamp='1389016705' post='410980]

 

....masse tekst...

 

[/quoote]

 

Måtte lage en ekstra o i quote for at jeg skulle få det til... men håper du forstår hvordan det gjøres

 

 

Ellers så kan du markere teksten, trykke "ctrl+c" starte ditt innlegg og trykke "ctrl+v" - enkel klipp og lim :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen kommet, og jeg er nå offisielt i gang med mitt prosjekt - bli slankere, sunnere og i bedre form :)/> Første veiedag gikk akkurat som forventet, vekta stoppet på 90.0

 

Dagen har gått greit, hadde lagt plan for måltider og kcal på forhånd. Men synes det er litt tungvint å veie mat. Spesielt siden jeg har små barn, vil på ingen måte vise jenta på 8 at jeg veier maten før jeg spiser den. Det blir helt feil for meg. Så den første tiden vil nok frokost og lunsj være planlagt kvelden før, slik at jeg vet hva jeg skal ha på for å få riktig mengde kcal.

 

Har funnet en kjekk app hvor jeg registrerer mat - det er enkelt og greit for telefon har jeg jo stort sett med meg over alt. Heter Lifesum og her kan man registrere mat, trening og vekt. Det kjekke er at den også har strekkode skanner, og jeg har funnet de fleste matvarer der. Kan også legge inn egne matvarer eller oppskrifter.

 

Bruker også http://www.matvareguiden.no/ for å beregne hvor mange kcal det er i en oppskrift. legger bare inn hvor mye det er av alt i en matrett, så regner den ut hvor mange kcal det er i retten totalt og pr 100 gram.

 

Så nå er det bare å brette opp armene, i dag skal det trenes litt her hjemme. Mannen jobber seint, så er alene med barna. Siden minstemann er bare 2 år tør jeg ikke gå så langt unna hjemmet, verken når han er våken eller i seng. Har elipsemaskin og har lasta ned treningsappen "seven" - begge skal testes ut i kveld!

 

Har også bestemt meg for å ta trappene når jeg skal til lunsj - jobber i 1.etg og kantina er i 6.etg så det er noen trinn...

 

Ble langt og kanskje litt rotete innlegg. Men dette er tankene mine akkurat nå - så da er det bare å få dem ned på "papiret" :)/> Ha en fin dag folkens :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrytetid!!!

Trening nr 1 i 2014

Først 7 min oppvarming på elipsemaskinen

Del to var en omgang fra appen seven som er diverse styrkeøvelser

Til slutt 15 min. på elipsemaskinen

 

Med pulsbelte på beregnet appen til polar at jeg hadde forbrent 373 kcal på treningen, er kjempefornøyd! Målet var 200 kcal forbrent på trening! Elsker pulsbeltet da det gir meg et eksakt tall på hva jeg forbrenner under styrketrening.

 

Såååå fornøyd akkurat nå!

 

Da gjenstår kun kveldsmaten, og med 270 kcal igjen tror jeg det blir en brødskive med kokt egg :)/> God kveld folkens :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk for hjelpen! Da skal jeg klare det.

 

Pippilotta; kjenner meg igjen i "ungene får ihvertfall ikke". Slik er det her også. Ungene har veldig sunt kosthold, med godis bare lørdag. Slik har det alltid vært. Men vi voksne...nei vi putter i oss dritt når vi er sikre på at ungene sover, alene i bilen, alene hjemme, etc. Så dobbeltmoralistisk at jeg blir kvalm! Men dette er det slutt på nå!

 

Du er igang, eam. Så flott!!! "Seven"-appen har jeg også. Liker den veldig godt, har brukt den flere ganger ila julen. Jeg kjører to runder, men vil snart øke til tre. Syns det er både motiverene og slitsomt. Hehe....

 

Ang. januarfighten: jeg trekker meg. I går kveld fikk jeg et innfall. Jeg skal prøve noe jeg aldri før har gjort. Men jeg syns tanken er forlokkende, og det virker motiverende. Alltid før når jeg har prøvd å slanke meg, har jeg hatt fast veiedag. I tillegg kommer smugveiinger. Noen uker går det veldig bra, andre uker ikke så bra. Man får ikke den nedgangen man ønsker, og jeg mister gnisten. "Bare 100 gram ned etter all den jobben, det gidder jeg ikke...." Eller en smugveiing fredag som viser lite nedgang: " da gir jeg f*** i helgen, og begynner på nytt om mandag". Og man vet jo at kroppen naturlig har endringer i vekt, uten at man har gjort noe feil. Det vil ikke bli så synlig med sjeldnere veiing.

Jeg er en veiejunki. Bare MÅ, og MÅ....

Derfor; 10 uker uten vekt!! Vekt og midjemål er notert i går. Vekt og målebånd gjemmes, og tas frem etter 10 uker. Tror dette vil gi meg motivasjon :)

Veiing da eller da... Er selvfølgelig uansett med her inne, bare at det ikke blir noen resultatoppdatering hver uke!!

 

Har inngått et veddemål med mannen om hvor mye jeg vil ta av i kg og cm på 10 uker ;)

 

Ha en flott dag, damer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...