Gå til innhold

Ikke ny, men starter på nytt og for siste gang


Gjest nueva vida
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest solstråle79

God fredag B)

Så godt du er bedre nueva vida!Alltid kipt og ikke være i form!Nå går det forhåpentligvis bare framover :rolleyes:

 

Velkommen til oss anehaug :)

Flott at du og mannen har bestemt dere isammen.Det er mye enklere i hverdagen når man er to om ting ;)

 

Her går det fint med både trening og mat :)

Var og tok blodprøver tidligere i uka og de var ikke så bra :( Har blandt annet veldig vanskelig diabetes,og nå hadde gjennomsnitten økt,men det værste var nyreprøvene som var betydelig svekket de siste 10 mnd.Har hatt dårlig funksjon i mange år,ca 40% funksjon, så hvis de er værre enn det kjenner jeg at jeg blir litt bekymret :( ja ja.. får bare vente på time på sykehuset så får vi se..

 

Ha en super dag videre alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 529
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huff, har så lyst på snop for tiden. Å ja, det er den tiden i måneden som man får ekstra snophug, i tillegg til at jeg har spist snop omtrent hver dag i hele jula....

I går var jeg sammen med noen venninner, og de satte frem potetgull og sjokolade. Måtte smake litt - men behersket meg stort. Hadde nemlig en stor utskeielse på middagen, med kyllingfilet, bernaise og fløtepoteter...

Får gjøre litt opp for det i dag, så da blir det fiskekaker og grønnsaker :)

Til helgesnop har jeg kjøpt banansjokolade og popcorn. Det husker jeg at jeg spiste når jeg gikk på GR tidligere. Så må bare veie å måle igjen slik at jeg finner ut hvor mye jeg kan unne meg :)

 

I kveld skal jeg trene! Både seven-appen og elipse! Det har jeg bestemt meg for! Sånn, da har jeg lovet det til dere, da må jeg overholde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Lunsjpause og da måtte jeg bare innom en tur....

 

Det var vondt å høre, solstråle79. Jeg krysser virkelig fingrene for deg. Håper du klarer å ikke tenke alt for mye på det, men nyter dagene :wub: klem til deg, med ønske om en god helg og masse lykke til på sykehuset når den dagen kommer!

 

Da har du en treningsavtale, eam!!!

Godtesyken er helt forferdelig å forholde seg til innimellom. Jeg skjønner ikke at jeg gang på gang gir etter, for det finnes jo ikke noe her i verden som gir meg så dårlig samvittighet og selvbilde som nettopp de gangene jeg har spist uten å skal spise. Det er vondt etterpå!

 

Da har du planlagt helgen. Det har jeg også. Det blir litt sjokolade og litt potetgull, fordi jeg ikke klarte å bestemme meg. I kveld skal vi kose oss med hjemmelget bringebæris (jeg er redd den er sur...., men las at man kunne søte litt opp med akasiehonning. Får prøve oss frem).

Så blir det litt ekstra god middag, siden det er helg. Grillet kylling, gresk salat og ovnsbakte potetbåter. Det blir digg! Og rømmen er for godt byttet bort med kesam :)

Men først.... Opp av stolen, og fortsett utvaskingen av jula...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en treningsavtale, eam!!!

 

Avtale overholdt og gjennomført. 340 kcal svettet bort. Det var hardere i dag enn sist, men regner med at det blir bedre etter hvert. Skal ha meg en til treningsøkt i løpet av helga :)

 

Svettet og slitt bort i løpet av uka - 717 kcal - klarer jeg 1000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig det går bra med deg Solstråle79! Når du hører slikt så settes det ekstra pris på å ha god helse.

 

Bra du er på bedringens vei Nueva vida, har akkurat vært gjennom det samme selv. Slitsomt når det står på men heldigvis ikke alvorlig.

 

Jeg sliter litt - jeg skulle kose meg litt i kveld med rødvin men klarer ikke åpne flasken... Nå er jeg så godt i gang, og ser for meg den nye jakken som nesten passer men er litt for trang ennå :P Det er jo egentlig litt teit for det kommer til å bli en del av helgekosen i fremtiden. Det vet jeg jo med 100% sikkerhet, og litt "kos" må vi ha! :D Jeg har til og med lagt det inn i matskjemaet, og det ligger innenfor mitt daglige kaloriinntak. Så da skulle det ikke være noe problem ikke sant? Kanskje jeg er litt redd for at dersom jeg slakker litt på tøylene så er det frislepp? :blink:

 

God fredagskveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nueva vida: superbra med dobbel dose seven, jeg klarer knapt en runde - så absolutt rom for forbedringer her i gården :)

 

Piggen: klart du skal kose deg. Har nettopp kost meg med hjemmelaga pizza, og har planer om et par kosebiter med banansjokolade. Dersom dette skal være en livsstilsendring og ikke en slankekur så må man kose seg innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg forsøker å si til meg selv også eam! Jeg gikk bort til vinskapet, men det er så velfylt nå at jeg synes det var synd å ta der i fra :ph34r::lol: Gikk ut på kjøkkenet og tok meg noen nøtter i stedet, men har nå bestemt meg for at vin skal det bli! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Helse - faste

5:2 faste

 

Jeg så programmet på Schrödingers katt da det gikk, og satt igjen med en positiv følelse. Dette appelerte til noe i meg, at her snakker vi logikk og helse. Jeg har derfor lest litt om det på nett etterpå, og ble overrasket over fordømmelsen fra norske fagfolk! De forkastet ideen om å faste en dag, og de antok at man derfor ville overspise neste dag. Så jeg så programmet en gang til (fjernes fra NRK.no før mandag).

 

Jeg satt atter igjen med et inntrykk av at dette gjaldt HELSE. Og at man etter faste IKKE overspiste. Og at en dag uten mat / nesten uten mat ikke var så forferdelig.

 

Jeg har aldri gått på slankekur. Jeg har alltid tenkt, at jeg må finne en balanse. Jeg har alltid vært aktiv, trent, gått mye i marka sommer som vinter. Men svangerskapene har satt sine spor likevel, og jeg har en typisk eple-fasong og høyt blodtrykk. Derfor regner jeg med at det dårlige kosesterol ligger høyt, og at jeg ligger høyt på andre, ugustige måleverdier....

 

DETTE ble det snakket om på programmet om faste.

 

Så jeg bestemte meg for å prøve. Jeg liker ikke "ekspertuttalelser" som baserer seg på synsing, og ville prøve selv. Det er gjennomtenkt og vurdert, og funnet akseptabelt, slik ingen andre slankekurer eller dietter har blitt hos meg.

(F.eks. den populære lavkarbodietten virker for meg helt feil og ulogisk, og den underbygges ikke av forskning. Høy-protein vet man på dyr virker hyperaktiv/utbrennende og gir stor fare for kreft og tidlig død - hunder skal ha senior-fór!)

 

Ja, jeg ville prøve. Mandag som var passet bra, og jeg spiste lunsj og middag, tilsammen ca 700 kcal. Ojsann, ikke helt i mål med 500 kcal, men det ga meg viktig innsikt. Jeg hadde, meg selv tro, forberedt meg mentalt på denne dagen. Og jeg følte en god, indre ro. Ja, jeg var vel sulten, men egentlig lå den mer og murret i bakgrunnen og kunne lange stunder bli glemt. Det var en utrolig god erfaring, at jeg ikke trenger mat konstant! Og denne roen har jeg tatt med meg resten av uka. Når jeg kjenner at jeg blir sulten er det som om tankene inni meg trekker litt på skuldrene, "er det her så farlig da? Du har jo gått en hel dag uten mat, så 2 timer til middag spiller vel ingen rolle".. (Obs, vi glemmer det vi vil, og det bruker jeg positivt når jeg kan ;)).

 

Jeg valgte å veie meg hver dag denne uka, for å se og registrere. (Jeg har aldri latt meg stresse av at vekta går opp og ned dag for dag). Resultat: Mandag 88,8 kg - 88,4 kg - 88,1 kg 87,7 kg og i dag 87,3 kg.

 

Hovederfaring:

Fastedag var helt greit. Sulten ble ikke forferdelig, tvert i mot fikk jeg en indre ro.

Jeg overspiste ikke dagen etter, men kjente metthet raskere enn vanlig.

Jeg beholdt den indre roen, et stress jeg ikke visste jeg hadde rundt spising, la seg.

Vekta gikk ikke spesielt ned den første dagen, men fortsatte å peke sakte men sikkert nedover i dagene etterpå.

 

Jeg vil innpasse fastedagene til dager der det blir enkelt å gjennomføre (bl.a. vil jeg ikke introdusere barna for fasting før jeg har prøvd litt til, gjort meg flere erfaringer). Så det har ikke blitt flere dager denne uka. Men på mandag skal jeg faste. Jeg velger å dele kaloriene på 2 måltider, med en lett lunsj og vanlig middag.

 

Har andre sett programmet? Har andre prøvd fasting nå/tidligere?

Diskusjon?

 

Ønsker dere alle en herlig, aktiv helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det faste når du spiser både frokost og lunsj? Er det ikke "bare" at du spiser veldig lite den dagen?

 

Jeg har tidligere forsøkt å faste to ganger, dvs ikke å spise spise i det hele tatt men å drikke mye. Jeg husker det var et opplegg hvor du skulle drikke både gulrot- og druejuice. For meg fungerte ikke det overhodet, det gikk for så vidt greit akkurat på fastedagen. Men dagen etter ble jeg begge ganger så dårlig at jeg kastet opp når jeg våknet dagen etter, men så var det ingenting å kaste opp magesekken var tom. Det ga seg når jeg forsøkte å spise litt, men noe overspising dagen etter ble det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Er det faste når du spiser både frokost og lunsj? Er det ikke "bare" at du spiser veldig lite den dagen?

 

 

 

Jeg viser til programmet om livsstilen 5:2. Det tilsier 5 dager vanlig mat, (ikke spesielt restriktivt) og 2 enkeltdager hvor kaloriinntaket skal være 500 kcal for hunkjønnet og 600 kcal for hankjønnet.

 

Jeg anbefaler alle å se programmet, før det fjernes i morgen kveld! Det er interessant fra et helseperspektiv, først og fremst.

 

Andre faste-metoder er også omtalt og prøvd ut i programmet, men den "konklusjonen" som ble gitt der, var at 5:2 ga alle fordelene ved faste, samtidig som det var gjennomførbart i et ellers normalt liv.

 

"Aldrings-nivået" som jeg ikke husker hva helt hva het (IG?-1)målt ved blodprøve ble halvert, noe som senker faren for bl.a. kreft og diabetes type 2 kraftig.

 

Vi vet (fra dyrehold & forskning på faste og påvirkning på kreft) at celle vokser og deler seg masse når de får tilført mye protein/mye mat, men at de ved mindre tilførsel av mat trekker seg sammen og begynner å reparere seg selv i stedet. Høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

 

Jeg har tidligere forsøkt å faste to ganger, dvs ikke å spise spise i det hele tatt men å drikke mye. Jeg husker det var et opplegg hvor du skulle drikke både gulrot- og druejuice. For meg fungerte ikke det overhodet, det gikk for så vidt greit akkurat på fastedagen. Men dagen etter ble jeg begge ganger så dårlig at jeg kastet opp når jeg våknet dagen etter, men så var det ingenting å kaste opp magesekken var tom. Det ga seg når jeg forsøkte å spise litt, men noe overspising dagen etter ble det ikke.

 

Dette hørtes ikke greit ut! Og når det skjer begge gangene, er det nok ikke tilfeldig. Jeg skjønner godt at du blir skeptisk med denne erfaringen :rolleyes: . Men jeg kjente aldri noen kvalme eller annet tilsvarende ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, faste tror jeg ikke jeg har klart. Tror heller ikke jeg hadde klart å holde en slik livsstil over lengre tid. Men for de som ønsker vil det sikkert føre til vektnedgang. Men hva skjer når man begynner å spise alle dagene igjen - eller lever man etter denne metoden resten av livet. Har ikke lest noe om metoden så er ganske så blank. Men vet man kan spise litt de to dagene man faster.

 

Uansett, helg er vanskelig synes jeg. Uregelmessige måltider, gjerne litt annen mat enn i hverdagene. I går fikk jentungen på åtte bake sjokoladekake (helt alene, jeg hjalp kun til med smelting av smør, og ut av ovnen) Klart man må smake, men jeg tok bare en liten bit. Så er veldig stolt av meg selv. Gikk en del cola zero i går, men ikke mye snop. Håper å klare det i dag også :) Er -12 grader ute, så frister ikke mye med uteaktivitet i dag....

 

Veiing mandag... har ikke vært på vekten siden forrige mandag. Er spent på første uke. Erfaringsmessig så går vekten litt opp når jeg har mensen, så håper jeg ikke er over startvekten i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

God søndagsmorgen!!

 

Selvfølgelig skal man kose seg litt innimellom. Dette er en livsstilsendring, og da er det viktig å finne en metode som man faktisk kan leve med over tid. Det innebærer for meg vanlig norsk mat, med hovedvekt på de sunne matrettene og i moderate mengder. Men det er lov med både pannekaker og lørdagspizza innimellom. Jeg mener også det er lov å unne seg litt på en bursdag og andre spesielle anledninger. Det er iallefall slik jeg velger å gjøre det.

Skjønner hva du mener, piggen, med at man kanskje er redd for å slippe opp litt. Sånn tenker jeg også, og jeg kjenner jo faktisk at når man har spist litt lørdag, er det vanskelig å ikke spise noe søndag. Dette er nok en treningssak, tenker jeg.

 

Faste; jeg er nok av den skeptiske typen, jeg da. Jeg ser hvorfor dette vil fungere, men tenker som eam; hva når man begynner å spise normalt hver dag? For det kan jo ikke være meningen at man skal leve på 5:2 resten av livet? Jeg har lest om mange ulike livsstilsendringer og dietter. Jeg syns mange er fengende og virker interessante. Men jeg faller alltid tilbake på at uansett hvilke metode man velger, handler det alltid om et regnestykke: man må bruke mer enn man spiser. Så enkelt, og så vanskelig, er det å gå ned i vekt.

Når det er sagt, så tror jeg at alle andre moderne metoder kan virke på den måten at det er spennende og nytt, og dermed motiverende! Uansett hva som funker for hver enkelt er det bra, tenker jeg. Men viktig å se det helsemessige oppi det hele. Lavkarbo f.eks. mener jeg, både av lest stoff og av egen fornuft, virker usunt. Faste vet jeg ikke nok om. Derfor blir dette innlegget bygd på egne synspunkt!

Ikke meningen å være negativ, pippilotta, men du ba om debatt?! ;)

Jeg syns du skal velge det du mener er sunnest og best for deg.

 

Så til meg;

Planene og ønskene for dagen var familieskitur med bål og greier. Men med 17 blå på graderstokken blir det ingen skitur. Det blir for kaldt, både å gå i i det tempoet vi holder og ikke minst å sitte stille i. Vi får ha det til gode til tempen blir over -10. Men en liten akerunde på jorde skal jeg ta med barna på ;)

I går hadde vi en veldig hyggelig, men rolig lørdag.

Vi lagde hjemmelaget pizza. Ungene syns det er så moro å lage hver vår liten, istede for en stor. Det gjorde vi. Jeg styrte unna både pepperoni og pølse, det ble kokt skinke og grønsaker på min, og selvfølgelig ost.

Koste oss med brus, og potetgull sammen med barna til barne-tv. Potetgullet spiste vi ikke opp, vi kastet resten. Jepp--- dere leste rett!! Går det an? Kan man gi seg uten å bli kvalm??? Jepp, på den nye livsstilen gjør man det slik. Neste gang kjøper jeg en mindre pakke, for å unngå å kaste.

Etter ungene var i seng koste vi oss med litt sjokolade og hvert vårt lite vinglass. Vi delte en 100 grams. Går det også an? Joda, gikk fint!! Har vel aldri før delt en så liten sjokkis.. Vin er det sjelden vi drikker, men i går fristet det med et lite glass. Og da ble det det.

Det var lørdagskosen. Og som man koser seg, når man har ventet en hel uke og har kun tilmålt mengder. Setter mer pris på kosen da.

 

Det ble også en joggetur på meg i går. Hadde ikke planer om det, men med dalende snø og 7 minus ble fristelsen for stor. Var lenge i tvil da, skal jeg, skal jeg ikke? Er litt sliten.... Men så kom Dag Otta Lauritzen inn i hodet mitt: " jeg har aldri angret på en treningsøkt". Og dermed hoppet jeg i treningsklær og joggesko. Og jammen har den motiverende, sjarmerende sørlendinge rett; jeg angret ikke ;)

 

Dag Otto sier også følgende: " ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid". Det prøver jeg å tenke med min vektreduksjon. Det er ikke umulig, selv om jeg mange ganger har tenkt at "dette går aldri for meg, dette får aldri jeg til, jeg er og blir tjukk..." Tullprat!!!! Selvfølgelig klarer jeg dette, men det vil ta tid.

 

Nok et lang innlegg....

 

(Jeg savner vekta mi.... En god grunn til nettopp å gjemme den, kanskje??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er lurt med små poser. Har i det siste valgt poser som er relativt små ala potetskruer, gullfisker, french fries o.l. Det er nok i massevis. Har enda rester etter julegodisen, så har kost meg med et par konfekt biter i dag. Men så spiste jeg suppe omtrent uten kalorier til lunsj - så da tillot jeg meg selv det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

Okey, jeg skjønner at dere ikke så programmet på Schrödingers katt, men jeg la ut innlegget for at dere skulle ha mulighet til å se det før det fjernes nå ved midnatt B) .

 

Og nei, det handler ikke om en slankekur. Det handler om en varig livsstilsendring, der mange av våre vestlige helseproblemer ser ut til å bli redusert. HELSE er stikkordet, med redusert vekt som en bivirkning. Og det er helsebiten som er viktig for meg (blodtrykk, kolesterol, IFG-1 nivå, kreftfare m.m) Kjekt å ha god helse, uten å leve som en asket!

 

Og helga? Jo, det har vært god mat og litt lørdagskos. Det har blitt turer og 7-minutts styrke. I dag var mann og sønn på lang fjell- og skøytetur, men jeg og jentene møtte dem ved et vann hvor vi hadde bål, gikk på skøyter og koste oss. Jeg valgte å la skøytene ligge grunnet tidligere ryggproblemer, men gikk over isen mens de lekte på skøyter. Jeg ser at skritt-telleren viser 5720 nå, så da ble det sikkert en halvtimes vandring på meg. Besøk hos svigermor etterpå, og det er alltid vanskelig, siden hun er av den gamle skole som alltid setter fram kaker uansett hva vi sier. Og jeg er lett å friste... men klarte meg ganske bra, tross alt.

 

I kveld pusset jeg tenner rett etter middag. Mentalt er jeg forberedt på en fastedag i morgen, hvor tidsplanen er lagt, og med faste aktiviteter vil den holdes. :lol: Denne uka skal det bli 2 dager faste, torsdagen er også spikret ;) . Det gjelder å forplikte seg her inne, jeg kjenner at det hjelper :) Nå skal jeg jobbe en times tid, før kveldsturen! God kveld, alle! Så er vi klar for ei ny uke!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess! 1020 kcal forbrent på trening denne uka. Måtte virkelig bite tennene sammen for å klare treningen i dag. Var ikke motivert, men tok en tur på elipsemaskinen og en runde med seven, og det resulterte i 303 kcal. Akkurat nok til å nå målet om 1000 kcal på trening denne uken.

 

De neste to dagene blir en stor utfordring matmessig. Skal på kurs, og da blir det lunsj og middag på kurset. Vet ikke hva vi får - så får bare spise det vi får servert, og heller være måteholden med mengde og dessert/kaker. Heldigvis er kurset i begynnelsen av uka, slik at jeg har tid i løpet av uken til å forbrenne litt av det som blir for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag, og vekta viste ned 1,2 kg til 88,8! Jippi, første uka har fungert. Men vet at det er normalt med ekstra nedgang første uke, så har ikke like store forhåpninger til uka som kommer.

 

Mål for uka: 1000 kcal forbrent på trening, og fortsette å fokusere på mat ofte og i mindre mengder :)/>

 

 

Januar-fight

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,1 kg Ned xx kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg Ned xx kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:98,5 kg Ned xx kg

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned xx kg

eam: Startvekt jan.: 90.0, 13.01=88,8kg Ned 1,2 kg

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spesielt fornøyd med vekten denne uken, -0,2 kg. Og det står ikke i forhold til innsatsen med ny personlig rekord med trimpoeng på 25,5! :D Men vekten har hoppet som en jojo hele uken så håper på bedre resultat neste uke. :angry:/

 

 

Startvekt: 106,2 kg

Ny vekt: 103,4

Endring denne uke: -0,2

Totalt vekttap: -2,8 kg

TP denne uke: 25,5 :D/>

 

Da jeg trykket quote på innlegget til eam for å få med innlegget til eam vedr januarfighten får jeg bare opp det hun skrev og ikke skjemaet. Så hva gjør jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hei, og god ny uke :)

 

Første helg er over, og jeg er sånn passe tilfreds.

Fredag ble det ingenting. Lørdag ble det kos i moderate mengder. I går var vi borte på kaffebesøk. Da klarte jeg ikke styre unna søt bakst. Ble to søte, tjukklefser med brunost. Hvorfor? Vet ikke. Hadde ikke bestemt meg nok på forehånd. Hadde så veldig, veldig lyst på søtt, og om det ikke er godis er det jo fult av sukker og kcal. Blir litt skuffa over meg selv. Da vi senere på kvelden fikk uventet besøk fant jeg, av uforståelige grunner, frem en pakke med kremtopper til kaffeen. Måtte liksom ha noe å servere, og siden det lå julerester i skapet var det lett å ty til.... Da ble det noen topper, da vet du.

Da vi sent på kveld sat å så tv ble jeg veldig sugen på mere søtt, og vips hadde jeg forsynt meg av taxfreesmartisen som ungene har fått.

AAAARRRG, FYSJ, ÆSJ, F**N!!!!!

Som jeg skrev her i et tidligere innlegg, jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør det, for det gir meg jo max med dårlige følelser og elendig selvbilde.

 

Mandag og ikke veiing. Veldig uvant, men også deilig. Jeg vet jeg evt ikke blir skuffet over lite nedgang, men samtidig får jeg ikke kontroll. Får ikke sjekket hvor godt jeg faktisk har jobbet denne uken. 9 uker til veiing, og om det skal bli bra resultat, må jeg redusere sukkeret neste helg.

Jeg må holde meg til avtalen.

 

Gratulerer med gode reusltat, eam! Så gøy ;)

Piggen; ikka la et resultat ødelegge for deg. Det er ikke som du har forventet, det skjønner jeg. Man ønsker litt sprekere pangstart første uka, litt som eam fikk. Det er så motiverende. Men du må tenke at ned er ned. Du har gjort mye rett, og ble ikke belønnet for det denne uken, iallefall ikke som du håpet. Fortsett den gode jobben, og du vil se at neste mandag får du igjen for det!

 

Jeg las en artikkel på kk.no ang sukkeravhengighet etter julen. Vi har kost oss litt hver dag, og kroppen er både fysisk og psykisk vant med denne kosen hver dag.

Tipset deres, som også ble støttet av ernæringsfysiolog Bugge fra Grete Roede, var å holde seg unna sukker en uke, gjerne to. Da vil kroppen bli avvent sukker, og man kan etter disse ukene innføre sukker igjen, men da i moderate mengder, som feks lørdagsgodt.

Det var beste måten å gjøre det på, rive av plasteret fort. Det er mye vanskeligere, iflg dem, å trappe ned enn å ha totalforbud en begrenset periode. Selv om det selvfølgelig er veldig hardt.

Jeg lurer på å gjøre det jeg. Være knallhard en uke eller to, og så begynne på nytt.

Jeg skal lure litt på det ut dagen.....hehe....

Kjennes veldig ambivalent; vondt å holde seg helt unna i to uker, men deilig å tenke at det daglige suget vil bli borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant som det sies nueva vida, sukkerbehovet KAN fjernes! Når det melder seg forsøk med litt søt frukt, som klementin, ananas, mango. Det er jo fruktsukker her men det hjelper!

 

Når vi var på hytten pleide jeg å ta et par sjokoladebiter til kaffen før frokost. Når jeg satt og koste meg i fred og ro mens ungene ennå sov. B) Da jeg avventer meg med dette tok jeg en klementin i stedet. Nå trenger jeg kun kaffen!

 

Det med å spise når du er eller har besøk er problematisk. Litt for å unngå spørsmål, "slanker du deg"???? Det er ikke alltid du har lyst til at dette skal være tema B) og litt for ikke å være uhøflig. Ikke spise av det som blir tilbudt. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har spist kake uten egentlig å ha lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PippiLotta:-)

:P Alle har kommet seg velberget gjennom helga, og det er godt å se! Noen erfaringer gjør vi oss underveis, og vi kan vel ikke gjøre annet enn å ta de med oss? Jeg prøver i hvert fall å gjøre det.

 

Bevisstheten om egne matvaner, er viktigere enn nedgang! Høres det rart ut? Men varige endringer er viktig, og da må vi vite hva vi endrer fra, for å vite hvor vi vil gå, for å vite når vi er i mål.. og med hva..

 

Ønsker dere en aktiv og glad uke!

 

 

Min oppsummering:

Uke 1 TP 08,3 Skrittsnitt: 8239

Uke 2 TP 11,4 Skrittsnitt: 7155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar-fight

 

Da har jeg lagt inn mine tall for uken:

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,1 kg Ned xx kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg Ned xx kg

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:98,5 kg Ned xx kg

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned 1,4 kg

eam: Startvekt jan.: 90.0, 13.01=88,8kg Ned 1,2 kg

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solstråle79

Januar-fight

 

Da har jeg lagt inn mine tall for uken:

 

Nueva Vida Aldri mer: 95,8. Jan: 94,8 Mars:

PippiLotta:-)Aldri mer:89,9 Jan: 88,1 kg Ned xx kg

Solstråle79:Aldri mer 106.0 6.Jan:100.6kg 13.januar 101.5 kg Opp 0.9

Kisa Aldri mer 105,5 kg Jan:98,5 kg Ned xx kg

Piggen: startvekt 106,2 Jan: 104,8. Ned 1,4 kg

eam: Startvekt jan.: 90.0, 13.01=88,8kg Ned 1,2 kg

Coliflor

Karro68

ChristineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...