Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Vil du være med å motivere til å nå målet ditt og andre sitt i 2014? Dele oppturer og nedturer med hverandre. Med ett helt blankt nytt år har vi ny mulighet til å klare det sammen :rolleyes:

 

Jeg er en dame på 46 år som i høst har klart å gå ned 6 kilo. Jeg har noen kilo igjen og synes det er motiverende og inspirerende å rapportere her inne.

 

Min største svakhet er sjokolade :o ellers er jeg flink til å trene. Jeg trener fast og variert 4 ganger i uken :D

Jeg har veiedag hver tirsdag (du velger selv din veiedag) Første innveiing for meg blir førstkommende tirsdag 7.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så bra med 6 kilo ned!

 

Jeg er med! :D

 

Jeg har vært med på tråden "Årets julepresang til meg selv", men nå er julen over... Nådde ikke helt målet, så 5-6 kilo til er perfekt.

 

Jeg startet i midten av mai, og gikk ned fra 76,4 til 65 før jul. Målet mitt er stabil under 62, og jeg håper å nå 62 før påske...

 

Har veiedag onsdager, så min første offisielle vekt etter jul blir onsdag 8. januar.

 

Vet ikke helt hva min største last er. Sjokolade kanskje, eller vin. Men det har gått utrolig greit å holde seg unna / kun spise/drikke små mengder mens jeg har holdt på. Har en utfordring i å få i meg nok kcal pr dag...

 

Jeg løper og trener styrke på treningssenter, det skal jeg fortsette med fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vil være med her Krepsen76, du har jammen vært flink å tatt av mye i 2013:) Gikk du på kurs, eller har du klart alt på egenhånd?

 

Ja det er viktig å få i riktig kcal i forhold til aktivitetene vi driver.

 

Jeg hadde rimelig kontroll før jul og håper å fortsette i det samme steget nå. Jeg har en kosedag enten fredag eller lørdag hvor jeg koser meg med en liten sjokolade ca70 gram.

 

I ukedagene må jeg har noe sundt som erstatter søtbehovet mitt og har funnet ut at å drikke te hjelper meg, i tillegg til banan, mandariner og bær.

 

Er det flere som har lyst å følge med i denne tråden så er dere velkomne:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært kjempeflinke begge to!!Jeg kan tenke meg å slå følge med dere! Jeg er en dame på 53 år og ønsker å gå ned 8 kg. Har tidligere gått på kurs, men dessverre er kiloene kommet på igjen. Nå er det et nytt år og motivasjonen er på topp. Min veie dag er på torsdager-startet 2 januar, så jeg er allerede i gang. Jeg trives når vekta ligger på ca. 76.kg,men nå viser vekta 83,9 kg:o. Mitt største problem er sjokolade og andre søtsaker, så det kommer jeg nok til å slite med i begynnelsen, men jeg vet at dette vil gå over etter som tiden går. Fint at vi kan støtte hverandre, før eller senere vet jeg at det butter, og at vekta ikke er så samarbeidsvillig som vi vil at den skal være! Lykke til begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bronzee.

Jeg har ikke gått på kurs, denne gangen.... Har gått på nettkurs med Grete Roede før, så jeg visste hva som skulle til. Har brukt registreringssidene her, mest i starten, men av og til ellers også for å holde kontrollen.

Igjen erfarer jeg at det er de siste kiloene som er verst, men denne gangen er jeg nærmere målet enn noen gang før og er ikke på vei til å gi opp.

 

Gleder meg til å følge dere videre, koselig at skautravern blir med også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skautravern, kjekt du vil slå følge. Ser vi har felles å være glad i sjokolade, det er veldig godt så det er ikke rart vi liker det. Men det er så fetende og vi legger på oss mye fett av det og alt sukkeret er ikke bra for kroppen erfarer jeg.

Som sagt så har jeg begrenset meg til en sjokolade til helgen (en liten ca 70 gram) ja det er vanskelig men bedre etterhvert.

 

Jeg må avsukres nå etter julekaker etc og vet som deg skatravern at det er verst i starten.

 

Krepsen76 enig med deg i det at vi har det i oss dersom vi har gått en gang på GR-kurs.

Selv har jeg gått internettkurs 2 ganger for flere år tilbake. Første gang tok jeg av mange kilo, mens andre gang nesten ingen.

 

Jeg registrerer ikke mat nå pga føler at det tar for mye tid, men husker godt hvor mye en brødskive med pålegg, knekkebrød og ca hvor mye en middag er i kcal. Egentlig vet vi hva vi skal passe oss for og hva vi kan frotsi i. Alt avhenger av viljen.... og at vi har gode og sunne erstatninger lett tilgjengelig ALLTID.

 

Gleder meg til å samarbeide med dere:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med! Hadde en periode i høst med mål om å gå ned 5 kg, mangler mesteparten på det kan jeg tenke meg. Målet mitt er 58 kg, men det som er viktigere enn kiloene er magefettet. Alt legger seg der. Jeg er i perioder flink å trene. Men så blir det travle dager og da er det trening og set hverdagslige sunne som fort blir nedprioritert. Nå skal jeg ha en mnd med en del jobbing, lite reising og planlagte fester. Tenker det er perfekt for oppstramming og pleie av kroppen! Har ikke veid meg på flere mnd nå. Gruer meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Hei igjen! Jeg bestemte meg i går å ta i et tak, og gikk på vekten i dag. 64,2 kg på 159 cm, det er i meste laget, iallfall når mesteparten av de overflødige kg ligger på magen. Nå blir det trening 3 ganger per uke, og mer bevisst sunt kosthold. I første omgang har jeg et mål med 3 kg, altså 61,2 kg om 5 uker. Deretter blir målet å kommer under 60 kg som er der jeg ønsker å ligge. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Lækkernos, kjekt at vi blir flere sammen:)

 

Uff ja kjenner meg igjen med at det legger seg på magen. Håper vi kan nå våre mål sammen, gleder meg til å komme i mål sammen med dere:)

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første innveiingsdag i 2014 viser en vekt på 69,7 kilo. Dette er 1 kilo opp i forhold til før julen begynte og det er ok så lenge jeg tar tak i det nå.

 

Mitt mål for neste uke er en nedgang på 0,7 kilo til en vekt på 69.

 

Kjekt om alle kan lage signatur hvor du legger inn alder, høyde, vekt og mål etc, da er det lettere å følge hver enkel:)

 

 

Jeg vil dele ett middagstips med dere, nemlig laksewraps til 4 personer:

 

Stek 4 laks som du har delt i terninger. Krydre med salt og pepper (evt. sitronpepper)

Skjær opp en god sprø grønn salat

Skjær opp rød paprika i biter

Skjær opp agurk i biter

Lett rømme

 

Lag din porsjon i en fullkornswraps, du kan gjerne også ha i mais.

Volala ett sundt og veldig godt middagsmåltid til hele familien.

 

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Takk for middagstipset bronzee! Må si at 1kg opp i julen kan man ikke klage over:) Jeg har forsøkt å lage signatur nå, så håper det fungerer. Var på første trening i går på over 1mnd. Hadde glemt hvor deilig det føltest:) Veide meg igjen i dag, og hadde gått ned 0,8 fra i går. Så er ikke sååå langt til målet likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagstipset ditt så spennende ut Bronzee! Det må jeg prøve en dag.

 

Har begynt å trene i tillegg til at jeg går mye både i jobb og på fritid. Har hund, så det blir mange turer med han i all slags vær. Jeg vil prøve å trene to dager i uka med gruppetrening, dette er noe jeg ikke har gjort før..

 

Ser frem til å gå på vekta til torsdag. . Håper det går i riktig retning! Føler jeg har spist riktig i forhold til den menyen jeg vil følge, og sjokoladehyllene har jeg gått rett forbi-egentlig ikke så vanskelig som jeg trodde på forhånd.

 

Vet ikke hvordan jeg legger til signaturen er det noen som kan gi meg et hint? Da skal jeg gjøre et forsøk.

 

Lykke til alle sammen! Dette skal vi klare sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fysj og fysj.... :angry: Dommen idag var 66,7. Det er jeg ikke fornøyd med, men har bare meg selv (og en hel haug med deiiiilige julekaker, godteri og rødvin) å takke. Så kan jeg angre, ergre meg og trøstespise litt, eller løfte hodet og velge å jobbe for et bedre resultat neste uke. Jeg velger det siste. :) De siste kiloene som nåe er ca 5, skal bort. Jeg håper de er vekk innen påske, men "siste frist" er sankthans.

 

Planen er ca 1600 kcal pr døgn (har problemer med å komme så høyt), 2 styrketreninger og to løpeøkter pr uke. Så får vi se om det er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lækkernos, så bra at du har kommet igang med treningen. Enig med deg i at det føles veldig godt når vi har trent.

 

Skautravern for å lage signatur gjør du slik: Klikk deg inn på "min profil", klikk deg så inn på "rediger min profil" som du finner i lilla boks til høyre. Deretter "endre signatur" som du finner til venstre i bildet.

 

Jeg syns det er veldig vanskelig å gå forbi sjokoladehyllene og marsipan til halv pris... men har klart det til nå.

 

Ser ut som vi alle er flinke til å trene og riktige planer og opplegg for ukene fremover:))

 

Det er rett innstilling Krepsen76, den eneste veien å gå for å nå våre mål er å virkelig gjøre alt vi kan selv for å nå målene.

 

Jeg må innrømme at idag føltes det ikke greit at en på jobb hadde bursdag og kake til oss alle. En kake som var allerede delt opp slik at vi ikke fikk velge oss små stykker. Den smakte deilig, men jeg følte meg veldig stappet og slakk etterpå. Føler liksom at jeg må begynne på avsukring igjen.....

Idag er 1.treningsfrie dagen min på 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bronzee" takk for tipset! Nå er det gjort. Har fundert lenge på hvordan det gjøres men vanskelig var det ikke :rolleyes:/>.

 

Var innom butikken i dag og kjøpte masse sjokolade på tilbud til jobben,men lot være å kjøpe noe selv. Har liksom bestemt meg for ikke å kjøpe slike ting i uka, men til helga blir det litt godsaker på meg også. Vet at det kommer opp og nedturer på veien mot målet, men i enden av tunellen venter bedre helse og selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du være med å motivere til å nå målet ditt og andre sitt i 2014? Dele oppturer og nedturer med hverandre. Med ett helt blankt nytt år har vi ny mulighet til å klare det sammen :rolleyes:/>/>

 

Jeg er en dame på 46 år som i høst har klart å gå ned 6 kilo. Jeg har noen kilo igjen og synes det er motiverende og inspirerende å rapportere her inne.

 

Min største svakhet er sjokolade :o/>/> ellers er jeg flink til å trene. Jeg trener fast og variert 4 ganger i uken :D/>/>

Jeg har veiedag hver tirsdag (du velger selv din veiedag) Første innveiing for meg blir førstkommende tirsdag 7.januar.

 

Hei. Jeg vil gjerne bli med. Jeg har veiedag Mandag. Jeg har tidligere gått på kurs, men nå er jeg kunn gullmedlem på nett. Skriver slavisk den første mnd, så får jeg se hvor lett jeg kommer inn i dette igjen. Jeg gikk neg 6 kilo sist, og har vært stabil i vekta, men har enda noen kilo jeg vil ned.

Jeg trener fast 2 ganger i uka, men får som regel til 4 ganger. Målet er 10 trimpoeng i uka.

 

Om det er noen her som kan si hvorfor en smoothie fra bendit er nei mat, hadde jeg blitt glad.

Jeg sliter med få toppskår, og da er det melk og frukt som er dårligst. I dag fikk jeg topp på frukt etter en smoothie.det inneholder bare frukt og bær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kulseber, kjekt å se at vi har samme høyde og mål:) slik at vi kan konkurrere sammen:)))

 

Jeg mangler motivasjon for å komme godt i gang,(føler kakestykke på jobb i går gjorde utslaget) motivasjon i vilje. Ja jeg er flink hele dagen men veldig veldig sulten på både mat og snop om ettermiddagen/kvelden.

I høst hadde jeg flere sunne alternativer som jeg rask spiste når jeg kjente søtbehovet, men nå er jeg liksom litt lei alt det som da var gode alternativer også står jeg fast i å finne nye sunne alternativer. Er det noen av dere som har tips og råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også kan få være med?

 

Jeg prøvde meg på en egen tråd, men der var det liten respons, og selv om jeg har mål om å ta av litt flere kilo enn dere, virker det hyggelig her! Og jeg trenger virkelig litt hjelp med motivasjonen, som er litt halvveis ennå...

 

Foreløpig har jeg heller ikke begynt ordentlig, dvs. jeg registrerer det jeg spiser og prøver å være litt fornuftig, men har ikke trent. Jeg begynner på et GR-kurs med spinning mandag, men har lenge vært altfor passiv og må gjøre store endringer på treningsfronten. Ellers er status 172 cm og en morgenvekt på rundt 74 kg - men jeg lurer på om vekta vår er for snill. Det blir uansett kursvekta jeg må forholde meg til fremover, og det blir jo dessuten kveldsvekt med treningsklær, så det kommer nok til å se ganske ille ut. Ønskevekt er rundt 65-67 kg tror jeg.

 

Hovedutfordringer for meg blir nok trimpoeng og søvn - har en treåring som vekker meg flere ganger per natt, og i tillegg er jeg litt treg til å komme i seng, så er konstant litt for trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Kulseber, kjekt å se at vi har samme høyde og mål:) slik at vi kan konkurrere sammen:)))

 

Jeg mangler motivasjon for å komme godt i gang,(føler kakestykke på jobb i går gjorde utslaget) motivasjon i vilje. Ja jeg er flink hele dagen men veldig veldig sulten på både mat og snop om ettermiddagen/kvelden.

I høst hadde jeg flere sunne alternativer som jeg rask spiste når jeg kjente søtbehovet, men nå er jeg liksom litt lei alt det som da var gode alternativer også står jeg fast i å finne nye sunne alternativer. Er det noen av dere som har tips og råd til meg?

 

Hei. Ja fint å ha noen å hjelpe seg når motivasjonen sprekker.

Tenker at hvis du er sulten på mat og snop utover kvelden, har du ikke spist rett resten av dagen.

Jeg sliter litt enda med å nå 1600 kalorier, men husker sist når jeg gikk på kurs kom det etterhvert.

Jeg hadde en kursleder sist som sa at det viktigste var å nå kalorimålet. Om man kanskje tok litt majones på brødskiva, så er ikke det farlig( selvfølgelig ikke mengder) men det er mye neimat som er hjertevennelig.

Jeg pleier å ta en joghurt når ungene spiser kvelds, og så spiser jeg kvelds senere. Tror jeg har 6 måltider om dagen.

 

Er ikke så flink til å motivere, men sett deg ned å tenk hvorfor du gjør dette. Har du noe å se fram til? Jeg har funnet noen bukser jeg il inn i, som venter...

 

Hvilke sunne alternativer spiste du i høst?

 

 

Jeg er litt stolt av meg selv denne uka. Har vært på 2 juletrefester og spist en liten konfekt bit, og en kvart brun pinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er den første uka med sunn mat gjennomført for meg, og vekta viste 1,8 kg. mindre enn for en uke siden!! Er veldig fornøyd, men jeg kan jo ikke regne med det hver uke. Det ble jo en del spising i jula, og det som lett kommer på-vil renne lett av igjen. Greit å ta tak i det nå og ikke la det gå enda lenger. Har fulgt meny 3,og føler at det er nok mat. Sulten har jeg ikke fått tid til å være, og godt er det. Da er det fristene å bare putte noe inn i munnen, og det er som regel ikke noe sunt. Har notert all mat som jeg har spist, og for meg er det en god løsning. Da har jeg full kontroll over matinntaket. Er såkalt gull medlem og det har nok gitt meg motivasjon til å følge opp bedre.

 

Jeg har jo veie dag på torsdager, men lurer på om jeg skal bytte til tirsdager. Ser at dere andre veier dere tidligere i uka. Det er kanskje lettere å følge hverandres resultater slik. Jeg får tenke litt på det.

 

 

så flott at flere henger seg på her! Gleder meg til å følge dere! Lykke til med mat og trim alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg også kan få være med?

 

Jeg prøvde meg på en egen tråd, men der var det liten respons, og selv om jeg har mål om å ta av litt flere kilo enn dere, virker det hyggelig her! Og jeg trenger virkelig litt hjelp med motivasjonen, som er litt halvveis ennå...

 

Foreløpig har jeg heller ikke begynt ordentlig, dvs. jeg registrerer det jeg spiser og prøver å være litt fornuftig, men har ikke trent. Jeg begynner på et GR-kurs med spinning mandag, men har lenge vært altfor passiv og må gjøre store endringer på treningsfronten. Ellers er status 172 cm og en morgenvekt på rundt 74 kg - men jeg lurer på om vekta vår er for snill. Det blir uansett kursvekta jeg må forholde meg til fremover, og det blir jo dessuten kveldsvekt med treningsklær, så det kommer nok til å se ganske ille ut. Ønskevekt er rundt 65-67 kg tror jeg.

 

Hovedutfordringer for meg blir nok trimpoeng og søvn - har en treåring som vekker meg flere ganger per natt, og i tillegg er jeg litt treg til å komme i seng, så er konstant litt for trøtt.

 

Velkommen Tulla69, veldig kjekt med flere som kan være med å holde pågang og mot oppe. Her skal vi dele oppturer og nedturer. Vi er nødt for å være litt strenge med oss selv for å oppnå resultat, prøv å bestem deg dagen før om du skal trene eller ei og gjør det du har bestemt deg for uansett om du er trøtt. Du vil føle deg bedre etterpå det garanterer jeg. Spennende å høre om hva du lærer på kurset, kjekt om du kan dele tips og råd med oss etterhvert. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja fint å ha noen å hjelpe seg når motivasjonen sprekker.

Tenker at hvis du er sulten på mat og snop utover kvelden, har du ikke spist rett resten av dagen.

Jeg sliter litt enda med å nå 1600 kalorier, men husker sist når jeg gikk på kurs kom det etterhvert.

Jeg hadde en kursleder sist som sa at det viktigste var å nå kalorimålet. Om man kanskje tok litt majones på brødskiva, så er ikke det farlig( selvfølgelig ikke mengder) men det er mye neimat som er hjertevennelig.

Jeg pleier å ta en joghurt når ungene spiser kvelds, og så spiser jeg kvelds senere. Tror jeg har 6 måltider om dagen.

 

Er ikke så flink til å motivere, men sett deg ned å tenk hvorfor du gjør dette. Har du noe å se fram til? Jeg har funnet noen bukser jeg il inn i, som venter...

 

Hvilke sunne alternativer spiste du i høst?

 

 

Jeg er litt stolt av meg selv denne uka. Har vært på 2 juletrefester og spist en liten konfekt bit, og en kvart brun pinne...

 

 

Takk for gode ord. Ja det er nok helt riktig, jeg skal legge inn noe mer mat på tidlig ettermiddag å se om det hjelper:) Jeg hadde sunne alternativer som varme bær med litt vanliljesaus over, banan, mandarin, te, knekkebrød med mager smørost o.l også drakk jeg masse vann.

Ja jeg har sommerferie i bikini å se frem til, for en gangs skyld skal jeg kunne like å gå i bikini.........

Så flink du har vært, da er du skikkelig igang, det er bra:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er den første uka med sunn mat gjennomført for meg, og vekta viste 1,8 kg. mindre enn for en uke siden!! Er veldig fornøyd, men jeg kan jo ikke regne med det hver uke. Det ble jo en del spising i jula, og det som lett kommer på-vil renne lett av igjen. Greit å ta tak i det nå og ikke la det gå enda lenger. Har fulgt meny 3,og føler at det er nok mat. Sulten har jeg ikke fått tid til å være, og godt er det. Da er det fristene å bare putte noe inn i munnen, og det er som regel ikke noe sunt. Har notert all mat som jeg har spist, og for meg er det en god løsning. Da har jeg full kontroll over matinntaket. Er såkalt gull medlem og det har nok gitt meg motivasjon til å følge opp bedre.

 

Jeg har jo veie dag på torsdager, men lurer på om jeg skal bytte til tirsdager. Ser at dere andre veier dere tidligere i uka. Det er kanskje lettere å følge hverandres resultater slik. Jeg får tenke litt på det.

 

 

så flott at flere henger seg på her! Gleder meg til å følge dere! Lykke til med mat og trim alle sammen.

 

 

Gratulere for en start, fantastisk:) nå er du skikkelig i gang, gleder meg til å følges.

Det er nok veldig lurt med ett gullmedlemskap, uansett så er det bra å være i dette forumet også synes jeg, når jeg vet jeg skal rapportere her inne til dere hver uke så får det meg til å (som regel) skjerpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble mange innlegg på meg nå i kveld:)

 

Jeg kan rapportere at ikveld har jeg spist min sjokoladekvote og marsipankvote og jeg er ikke stolt over det.

 

Nå skal jeg fra i morgen følge deres råd og tips om å øke matinntaket på dagtid, i tillegg har jeg vært å kjøpt meg nye pålegg. Er nå i en periode hvor jeg er matlei, pålegglei osv osv. Men altså full skjerpings fra imorgen. Det er lov å begynne med blanke ark igjen ikke sant??

Uansett 4 dager til innveiing igjen så dette kan gå bra, kun litt startvansker for en sukkeravhengig. B)

Søndag har jeg planlagt en joggetur på 45 minutter etterfulgt av 20 min styrketrening.

 

Ønsker dere alle en flott helg, veldig kjekt at vi nå er flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal egentlig opp på 1600 kalorier om dagen, men etter en uke nå, har jeg klart det bare en gang. Jeg er i kveld oppe på 1200 og er så mett at jeg klarer virkelig ikke spise mere.. Det eneste positive er at det er ikke plass til fredags snopet heller...;)/>

Syns jeg husker jeg var noe mett sist også, men dette er helt utrolig. Klarer ikke helt å forstå at det kan være rett at jeg skal være så mett og enda ikke nå dagsmålene...

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...