Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også spunnet meg rød i toppen i dag, litt tøft på en fredags ettermiddag, men du og du så deilig etterpå! Det har gått bra med maten med unntak av noen få godtebiter. Lykke til resten av helga, og riktig god helg alle sammen

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag alle sammen! Ingen fest på meg, men jeg koser meg likevel. Vi har hatt lørdagsbiff med rødvin. Har god samvittighet, for jeg har kosemerker igjen. Det er fortsatt noen slurker vin igjen også... :)

 

Ellers har vi så vidt fått prøvd skiføret med minsten i dag. Første gang i år! Hun er tre og et halvt og ivrig. Var flink i fjor, og enda bedre i år. Det var til og med bittelitt tilløp til fiskebein i en oppoverbakke - men det var kanskje flaks. Viktigst er at hun syntes det var moro. Vi holdt på i en drøy time, og da var hun like blid etterpå og syntes heller vi hadde gått for kort enn for lenge. Sånt gir godt humør.

 

Alt i alt er det altså god lørdagsstemning her i huset. I morgen skal vi ha besøk, så da blir det en liten utfordring å holde seg innenfor riktig kalorimengde. Jeg får gjøre mitt beste. Mandag er tross alt veiedag, det hjelper vel på motivasjonen! Jeg har vært flink og holdt meg helt unna vekta denne uka, så kjenner jeg er ganske spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt og inspirerende å lese innleggene deres om snømåking og skiturer. Jeg har vert aktiv inne, på treningssenteret, både spinn, styrke, yoga og step. Det føles godt. I morgen blir d en lang gåtur. Nyt helgen alle sammen:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt og inspirerende å lese innleggene deres om snømåking og skiturer. Jeg har vert aktiv inne, på treningssenteret, både spinn, styrke, yoga og step. Det føles godt. I morgen blir d en lang gåtur. Nyt helgen alle sammen:-D

 

Spinn, styrke, yoga og step på en dag? :blink:

Satser på at det har vært fordelt på flere økter...

 

Uansett, riktig god helg til deg også Bronzee! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinn, styrke, yoga og step på en dag? :blink:/>/>

Satser på at det har vært fordelt på flere økter...

 

Uansett, riktig god helg til deg også Bronzee! :)/>/>

 

Hehe, nei det var en oppsummering på 3 dager:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da viste vekta 0,6kg. mindre enn siste veiing. Ikke så mye å skryte av på 10 dager, men nedover går det :)/> Forventet heller ikke å gå ned så mye som sist, så jeg er fornøyd. Det er jo ikke om å gjøre og gå ned fortest mulig. Spiser nok litt for lite i forhold til det jeg skal. Kommer sjelden opp i mer enn ca. 1600 kcla. og jeg skal ligge på ca. 1900 kcla. Vet fra før at jeg har problemer med å komme opp i denne mengden i begynnelsen, men det retter seg etter hvert.

 

I dag har trimpoengene kommet opp i 5,6. Først en rask spasertur til jobb, og i kveld trening i sal med både styrke og kondisjon. Håper jeg kan fortsette med det. Jeg har en skulder som ikke vil det jeg vil :angry:/> I tillegg blir det turer med den firbeinte samboeren min. Tror heller ikke i dag at jeg kommer opp i riktig kalori inntak. Kvelden har allerede kommet godt i gang, og jeg kan ikke spise noe særlig etter kl. 1800.

 

Lykke til videre alle sammen! Flott at det er flere som jobber mot samme mål, nemlig nedover på vekta. Føler meg litt mere forpliktet da vi er en gruppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde ikke gått ned noe siste uka, men det ble litt mye kalorier i helga. I dag har jeg ikke klart å komme opp på det jeg skal jeg heller. Blir ikke mere enn 1300. Det er for lite. Jeg må bli flinkere til å skrive inn på dagen. Jeg skriver på lapp, og fører inn senere. Da er det vanskelig å komme opp når du ser at det er for lite, og klokka er 9...

Men men. Ny uke og nye muligheter... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Skautravern! Etter det enorme jafset forrige uke synes jeg du skal være veldig fornøyd med ytterligere 0,6 kg!

 

Kulseber, ergerlig med stillstand, men når du vet hvorfor kan du også gjøre noe med det. Er sikker på at du kommer sterkere tilbake! Så mye som du trener er det nok viktig at du spiser nok.

 

Ellers har jeg vært på kurs. Status er rød i toppen etter spinning og 0,7 kg lettere enn forrige uke. Jeg hadde kanskje håpet på litt mer siden det var første uke og jeg føler jeg har vært flink, men i og med at jeg også har begynt å trene denne uka advarte kursholder meg med at jeg også kunne ha risikert stillstand pga vann i musklene. Alt i alt har jeg derfor bestemt meg for å være fornøyd B)

 

Jeg er iallfall i gang, og hvis jeg kan holde et liknende tempo videre nedover blir jeg veldig fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Skautravern og Tulla69 med flott nedgang 600 og 700 gram er perfekt nedgang, vær stolt over det.

 

Kulseber det går ikke alltid som planen, men vi gir ikke opp. Stå på.

Jeg har det som deg, har liksom ikke helt funnet min vei nå i januar. Ingen nedgang på meg forrige uke, denne uken har jeg gått opp til 70,4 i vekt og tippet over den magiske grensen på 69,9 kilo. Jeg er ikke glad, men lei meg. Men....nye uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Skautravern og Tulla69 med flott nedgang 600 og 700 gram er perfekt nedgang, vær stolt over det.

 

Kulseber det går ikke alltid som planen, men vi gir ikke opp. Stå på.

Jeg har det som deg, har liksom ikke helt funnet min vei nå i januar. Ingen nedgang på meg forrige uke, denne uken har jeg gått opp til 70,4 i vekt og tippet over den magiske grensen på 69,9 kilo. Jeg er ikke glad, men lei meg. Men....nye uke og nye muligheter.

 

Tusen takk for gratuasjoner, og føler med deg bronzee! Januar er en vanskelig måned, det er faktisk den måneden jeg har pleid å gå opp mest. Har ofte klart meg gjennom november og desember, og så lagt på meg en kilo eller to i januar. Gjerne ved å kaste meg over kakerestene. Forstå det den som kan.

 

Du har allerede gått ned mye, så du vet at du kan få det til! Stå på og brett opp ermene, jeg har troen på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratuasjoner, og føler med deg bronzee! Januar er en vanskelig måned, det er faktisk den måneden jeg har pleid å gå opp mest. Har ofte klart meg gjennom november og desember, og så lagt på meg en kilo eller to i januar. Gjerne ved å kaste meg over kakerestene. Forstå det den som kan.

 

Du har allerede gått ned mye, så du vet at du kan få det til! Stå på og brett opp ermene, jeg har troen på deg! :)/>

 

Takk Tulla69 for oppmuntring, det trenger jeg.

Jeg skal finne veien ut og inn i en god sirkel igjen, det er sikkert. Prøver å tenke langt frem, til sommeren hvor jeg skal gå i bikini og føle meg vel. Nå er jeg 2 kilo mer enn hva jeg var i desember, og skulle liksom bare av med 2 pyntekilo. Nå er det 3,5 kilo å ta av.....

 

Jeg blir så matlei og sliter med å finne nye spennende pålegg,matnistemat,middagsmat,kveldsmat,mellommåltidmat. Nå blir det GR-oppskrifter tips og råd, eller matprat,middagstips.

Ha en fin uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Gratulerer Tulla69 med 0,7kg. mindre! Alltid morsomt å se at vekta går nedover! Håper jeg har funnet rytmen og fortsetter sakte men sikkert nedover. Merker at det er lett å "glemme" hva jeg har spist, så jeg får nok fortsatt skrive ned alt jeg putter i munnen. Selv om det tar tid tror jeg det lønner seg.

 

Bronzee. Takk for gratulasjonen, bronzee. Du har klart å gå ned mye før jul, og det klarer du igjen! Ta pennen fatt og noter alt du spiser. Det er rådet mitt. Har selv trodd jeg har hatt full kontroll på hva jeg spiser. Likevel har vekta bare gått oppover. Jeg vet hvordan det føles :(/> Som før sagt elsker jeg alt som er søtt, men har funnet ut at tørkede aprikoser kan erstatte noe av søtsuget. Spiser ikke mange kanskje 5 stykker, men da er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Gratulerer Tulla69 med 0,7kg. mindre! Alltid morsomt å se at vekta går nedover! Håper jeg har funnet rytmen og fortsetter sakte men sikkert nedover. Merker at det er lett å "glemme" hva jeg har spist, så jeg får nok fortsatt skrive ned alt jeg putter i munnen. Selv om det tar tid tror jeg det lønner seg.

 

Bronzee. Takk for gratulasjonen, bronzee. Du har klart å gå ned mye før jul, og det klarer du igjen! Ta pennen fatt og noter alt du spiser. Det er rådet mitt. Har selv trodd jeg har hatt full kontroll på hva jeg spiser. Likevel har vekta bare gått oppover. Jeg vet hvordan det føles :(/>/> Som før sagt elsker jeg alt som er søtt, men har funnet ut at tørkede aprikoser kan erstatte noe av søtsuget. Spiser ikke mange kanskje 5 stykker, men da er jeg fornøyd.

Takk for dine tips og råd og støtte, ja jeg vil tro at det snart vil snu min vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all støtte. Er ikke lett å finne rett mat i hektisk hverdag. Tenkte å kjøpe noen frivekter som jeg kan bruke her hjemme. Funnet noen trenings tips. Og så skal jeg prøve å komme igang med rockeringen. Må bare jobbe litt med motivasjonen... Syns alle her er flinke jeg. Vi får holde ut... Ta det sakte men sikkert mot målene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Gratulerer Tulla69 med 0,7kg. mindre! Alltid morsomt å se at vekta går nedover! Håper jeg har funnet rytmen og fortsetter sakte men sikkert nedover. Merker at det er lett å "glemme" hva jeg har spist, så jeg får nok fortsatt skrive ned alt jeg putter i munnen. Selv om det tar tid tror jeg det lønner seg.

 

Takk skal du ha skautravern! Jeg prøver også å skrive ned alt, bruker nettsidene. Jeg tenker at jeg trenger det så lenge jeg aktivt prøver å gå ned.

 

Kulseber, lykke til med rockeringen, og med å spise riktig! Hva med å spise litt mer til frokost og lunsj?

 

Jeg synes faktisk rockingen er litt gøy jeg, i hvert fall så lenge jeg har litt overskudd ;) Jeg har imidlertid ikke trent noe i dag, tar det rolig etter en litt ekkel legeundersøkelse i formiddag (ikke noe farlig, bare slitsomt), men satser på å trene styrke i morgen etter jobb, og kanskje ta rockeringen fatt på kvelden. Hvis jeg ikke er fullstendig ødelagt av styrkeøkta da... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha skautravern! Jeg prøver også å skrive ned alt, bruker nettsidene. Jeg tenker at jeg trenger det så lenge jeg aktivt prøver å gå ned.

 

Kulseber, lykke til med rockeringen, og med å spise riktig! Hva med å spise litt mer til frokost og lunsj?

 

Jeg synes faktisk rockingen er litt gøy jeg, i hvert fall så lenge jeg har litt overskudd ;)/> Jeg har imidlertid ikke trent noe i dag, tar det rolig etter en litt ekkel legeundersøkelse i formiddag (ikke noe farlig, bare slitsomt), men satser på å trene styrke i morgen etter jobb, og kanskje ta rockeringen fatt på kvelden. Hvis jeg ikke er fullstendig ødelagt av styrkeøkta da... :blink:/>

 

 

Hei. Prøver å spise en del på jobb, men av og til er det mye som skjer, og tiden flyr. Resten av uka ser bedre ut, og ingen festligheter i helgen, så jeg satser på bedre resultat på mandag. Har målt meg, og har faktisk gått inn i cm, så da er det en stor trøst.. ;)

Skal prøve rockering i morra. Skal på body combat på torsdag, så da er jeg sikkert noe sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lækkernos

Hei folkens! J

 

a, da har jeg vært litt fraværende her. Kjenner mønsteret igjen fra tidligere, etter par uker som "flink" føler jeg det ikke så nøye å spise bra hele tiden. Og det viste seg i dag: 63,3 kg. Det var jo opp par kg faktisk. Hva som gikk galt er nok en helt pakke: Drak litt øl og spiste chips fredag, var på fest og drakk vin, øl og drink, og spiste ekstra lørdag, spiste chips søndag, sjokolade mandag. Var på jobb hele mandagen, igår var jeg på CrossFit+magetrening+15 min på tredemølla. Og i dag er det jobb hele dagen, men torsdag er det også trening. I helgen skal jeg tenke veldig på at jeg skal veie meg neste uke!!!!!! Målet er å se 61-tallet neste uke, og 60-tallet uken etter. SKAL fortsette på riktig spor. Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det høres ut som vi er i samme båt alle sammen, men jeg tenker at når viljen er der og vi hjelper hverandre til å holde fokus, vil vekta vise resultater til slutt. Noen ganger føler jeg at jeg befinner meg i en litt bevisstløs tilstand, jeg lar fokuset ta pause, og resultatet blir at det går ned en sjokoladebit her, en julekake der, ops.. der ble det visst noen chilinøtter også, og uffda der forsvant resten av potetgullet fra helga. Til sammen blir det altfor mye tull og tøys, selv om jeg bare tar litt om gangen.

 

Denne uka har vært litt preget av denslags småspising, og tidligere i uka hilste jeg på 69-tallet. Det var dessverre forsvunnet igjen da jeg veide meg i dag. Vekta viste 70,1 og midjemålet 81 cm. Alt i alt er jeg fornøyd med det, og gleder meg over at 69-tallet er nær. Det er jo en litt magisk grense... Ha en strålende dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det høres ut som vi er i samme båt alle sammen, men jeg tenker at når viljen er der og vi hjelper hverandre til å holde fokus, vil vekta vise resultater til slutt. Noen ganger føler jeg at jeg befinner meg i en litt bevisstløs tilstand, jeg lar fokuset ta pause, og resultatet blir at det går ned en sjokoladebit her, en julekake der, ops.. der ble det visst noen chilinøtter også, og uffda der forsvant resten av potetgullet fra helga. Til sammen blir det altfor mye tull og tøys, selv om jeg bare tar litt om gangen.

 

Denne uka har vært litt preget av denslags småspising, og tidligere i uka hilste jeg på 69-tallet. Det var dessverre forsvunnet igjen da jeg veide meg i dag. Vekta viste 70,1 og midjemålet 81 cm. Alt i alt er jeg fornøyd med det, og gleder meg over at 69-tallet er nær. Det er jo en litt magisk grense... Ha en strålende dag :-)

 

Hvis jeg ser på signaturen din, giraffe, har du da gått ned 700 gram fra forrige uke? Det er jo bortimot optimalt, så gratulerer så mye! :)

 

Det kan tydeligvis ikke ha vært så mye småspising at det gjør noe. Ellers er det vel slik at vekta går litt opp og ned fra dag til dag uavhengig av matinntak, siden det varierer hvor mye vann vi har i kroppen. Det er derfor vi ikke anbefales å veie oss for ofte. :rolleyes:

 

Gratulerer også til Kulseber med cm-tap! Det er jo centimetrene vi ser, så det er flott! :)

 

Lækkernos, lykke til med skjerpingen! Men det var et litt hårete mål du har satt deg synes jeg - ned minimum 1,4 kg på en uke høres litt voldsomt ut. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må bare dele en morsomhet med dere. Jeg fikk nettopp min første 10-er i kostholdsskåre (kurs- og gullklubbonus). Og jeg gikk opp de siste tidels poengene på å spise 15 gram fet Jarlsberg... ikke akkurat det sunneste jeg kan tenke meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Melder inn vekt igjen jeg. Har dessverre så mye akkurat nå, at det er vanskelig for meg å bidra med masse støtte og mange innlegg. Håper det bedrer seg snart og at jeg fortsatt kan være med her.

Vekt idag 65,8, det er ned 500 g. Litt tvilende til om det stemmer. Var på fest om lørdag, med dertil dårlig kosthold søndag. .. Mandag-onsdag ble tilbrakt på hotell, med sjeldne og store måltider. Fikk meg løpetur på mølle både mandag og tirsdag, det hjalp nok litt. Men selvfølgelig er jeg fornøyd med nedgang. 65 er et slags magisk tall for meg, for de andre gangene jeg har gått ned har jeg gitt opp på 66-67.

 

Ha en fortsatt fin kveld. Jeg skriver igjen når det passer sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt meg en fin økt med body combat. 515 kalorier på pulsklokka. Deilig å være fysisk sliten. Har vært flink så langt denne uka, så jeg er spent på resultatet på mandag. Fristende å veie nå, men må greie å vente...

 

Tulla 69: så bra. Jeg har beste skår på 9,2. Ikke lett å få 10...

 

Hva er gjennomsnittet dere andre ligger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt meg en fin økt med body combat. 515 kalorier på pulsklokka. Deilig å være fysisk sliten. Har vært flink så langt denne uka, så jeg er spent på resultatet på mandag. Fristende å veie nå, men må greie å vente...

 

Tulla 69: så bra. Jeg har beste skår på 9,2. Ikke lett å få 10...

 

Hva er gjennomsnittet dere andre ligger på?

 

Gratulerer med flott treningsøkt Kulseber! :D

 

Ja, det blir spennende på mandag. Det synes jeg også. Føler meg også flink så langt denne uka, jeg har hatt to harde treningsøkter og skal ha en til i morgen, dessuten rocket jeg 20 min i dag igjen. Nå begynner det å gå veldig greit, helt til jeg blir sliten da... Er mer vinglete på slutten kjenner jeg! Ellers er det overraskende hard trening, jeg blir skikkelig svett.

 

Gjennomsnittlig kostholdskåre siden jeg begynte på kurset 13. jan er 8.0, står det på kurssidene mine. Denne uka (fra mandag til i dag) har jeg faktisk 9.2 i snitt så langt. Er overrasket og litt stolt over at det ser såpass bra ut.

 

Krepsen76: Så flott med en halv kilo ned, gratulerer! Lykke til videre med å kombinere hverdagens strabaser med slanking ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...