Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Tirsdag og veiedag for meg, og endelig en liten nedgang -300 gram for meg denne uken :rolleyes: Jeg håper dette er åpningen for videre nedgang:) Tenker og at da fungerte det med å øke matmengden, jeg vil føle meg frem en uke til før jeg muligens øker noe til (jeg har ikke problemer med å spise nok, dersom det er mulig øker jeg med glede:)))

 

Hørtes kjekt ut med skiturer for små og store, uansett lengde og fart så er du ute og i bevegelse og ikke inne i sofaen Tulla69. Håper det gikk bra på veiingen for deg i går?

 

Til deg Skautravern WaWW:))) gratulere så mye, dette er bra resultater og i rekordfart:)) du er virkelig i rett spor som du kan fortsette i.

 

Kulseber jeg veide meg både mandag og fredag en stund for å prøve å holde vekten i helgene, det fungerte bra. Skulle jeg velge mellom fredag og mandag ville jeg valgt mandag pga da blir det full skjerpings i helgen. Jeg hadde lenge mandag som veiedag, men gikk over til tirsdag pga det er en mer reell vekt i og med at vi ofte spiser noe tyngre middag på søndagen.

 

Kosemerkene mine gikk i vin på lørdag, vi var på fest/bursdag og det gikk ok når jeg sjekket vekten dagen etter,jeg var faktisk gått ned en god del, vann antar jeg da alkohol er vanndrivende.

 

Ukens utfordring er to selskaper med runde dager torsdag og søndag, vet at jeg må bestemme meg for 1 kakestykke på forhånd. Ukens mål: tørr håpe må litt mer nedgang 0,5kilo til neste tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bronzee og Skautravern med nedgang! :D

 

Skautravern, du raser av gårde! Og Bronzee, så fint at du får resultater med å øke matinntak. Det hørtes absolutt ut som om du spiste litt for lite!

 

Selv gikk det som jeg fryktet, faktisk 200 g opp i går kveld. Men jeg måler jevnt og trutt, og minket totalt 4 cm forrige uke, akkurat som uka før. Har spist omtrent det samme og trent nesten like mye, manglet ett trimpoeng eller to. Men det var første dags røde plage i går, og jeg regner med at jeg rett og slett har en del vann i kroppen, så jeg velger å holde panikken stangen foreløpig.

 

Ser det ikke betraktelig bedre ut neste uke, skal jeg faktisk vurdere å øke inntaket mitt jeg også, selv om jeg spiser 1650 kcal i snitt (inklusive grønnsaker og frimerker og alt). Men foreløpig velger jeg å tro at det er best å fortsette som jeg gjør.

 

Når det er sagt byr helgen på utfordringer, for vi skal på hyttetur med venner. Vanskelig å kontrollere inntak og registrere da, men jeg får gjøre så godt jeg kan. Mindre trening blir det nok også. Det får bli en øvelse til vinterferieuka, for da reiser jeg utenlands i fem dager på kosetur... Det kan bli litt vanskelig å holde oversikt over hva jeg gjør de neste ukene, ser jeg! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bronzee og Skautravern med nedgang! :D/>

 

Skautravern, du raser av gårde! Og Bronzee, så fint at du får resultater med å øke matinntak. Det hørtes absolutt ut som om du spiste litt for lite!

 

Selv gikk det som jeg fryktet, faktisk 200 g opp i går kveld. Men jeg måler jevnt og trutt, og minket totalt 4 cm forrige uke, akkurat som uka før. Har spist omtrent det samme og trent nesten like mye, manglet ett trimpoeng eller to. Men det var første dags røde plage i går, og jeg regner med at jeg rett og slett har en del vann i kroppen, så jeg velger å holde panikken stangen foreløpig.

 

Ser det ikke betraktelig bedre ut neste uke, skal jeg faktisk vurdere å øke inntaket mitt jeg også, selv om jeg spiser 1650 kcal i snitt (inklusive grønnsaker og frimerker og alt). Men foreløpig velger jeg å tro at det er best å fortsette som jeg gjør.

 

Når det er sagt byr helgen på utfordringer, for vi skal på hyttetur med venner. Vanskelig å kontrollere inntak og registrere da, men jeg får gjøre så godt jeg kan. Mindre trening blir det nok også. Det får bli en øvelse til vinterferieuka, for da reiser jeg utenlands i fem dager på kosetur... Det kan bli litt vanskelig å holde oversikt over hva jeg gjør de neste ukene, ser jeg! :blink:/>

 

Takk for det Tulla69.

Bra at du ikke lar deg få panikk, det er helt sikkert vann i kroppen så jeg ville fortsatt med akkurat det du gjør idag. Jeg tenker at til neste uke ser du en flott nedgang igjen.

I høst når jeg var flink og tok av endel så jeg at jeg hadde annenhver uke med bra nedgang. Det var stort sett litt nedgang hver uke men vekslet mellom 300 gram - 800 gram uken etter. Stå på og lykke til:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bronzee, da er du på rett vei! Kan nok være at du rett og slett spist for lite. Fortsett i samme spor så skal du se at vekta går rett vei!

 

Til deg Tulla.200 gr. opp er jo ingen krise, og du jo inne i en periode som ikke er den enkleste å forholde seg til når det gjelder å gå ned i vekt. De neste ukene kan også bli vanskelig sier du, men det å leve er jo slik. Vi kan ikke kutte ut alle sosiale aktiviteter selv om vi slanker oss! Prøv å følge menyen best mulig og bestem deg for hva og hvor mye du skal spise/drikke før du skal ut. Hyttetur er en utfordring det vet jeg av erfaring ;)/> Har selv hytte og på hytta skal jeg slappe av og kose meg. Det kan, gå litt over stokk og stein når det gjelder mat og snop. Skal opp på hytta i løpet av februar, men da skal nok hyttetaket måkes og det er god trim!

 

Lykke til videre begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tulla69.

Bra at du ikke lar deg få panikk, det er helt sikkert vann i kroppen så jeg ville fortsatt med akkurat det du gjør idag. Jeg tenker at til neste uke ser du en flott nedgang igjen.

I høst når jeg var flink og tok av endel så jeg at jeg hadde annenhver uke med bra nedgang. Det var stort sett litt nedgang hver uke men vekslet mellom 300 gram - 800 gram uken etter. Stå på og lykke til:))

 

Takk for oppmuntring! Ja, det er jo rimelig at det veksler litt fra uke til uke, og det varierer jo hvor mye vann vi har i kroppen, selv utenom det månedlige. Det merker jeg godt på giftering og klokke.

 

Jeg trøster meg med at jeg har tatt av 6 cm bare i midjen siden jeg startet for drøye tre uker siden - det er jeg veldig fornøyd med! :D

 

Ellers har jeg vært trøtt og ute av lage i dag - typisk for denne tiden av måneden. Jeg brukte nesten ikke frimerker forrige uke, men mannen og jeg tok et glass vin til middagen i dag, og det var deilig. Har likevel holdt meg innenfor kalorigrensen, så jeg har til og med god samvittighet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godt å lese hvor motiverte dere er. Lettere å holde motet oppe.

Jeg har bestemt meg for å veie tirsdag. Veide meg fredag og var storfornøyd. 72,5 kilo. veide meg så på mandag. opp til 73,5, spiste ikke så mye ekstra, men litt salt kinamat og litt potetgull. Tenker mere salt mat enn vanlig gjorde susen...:( Håper virkelig det blir bedre neste tirsdag.

Takk for støtte og hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Godt å lese hvor motiverte dere er. Lettere å holde motet oppe.

Jeg har bestemt meg for å veie tirsdag. Veide meg fredag og var storfornøyd. 72,5 kilo. veide meg så på mandag. opp til 73,5, spiste ikke så mye ekstra, men litt salt kinamat og litt potetgull. Tenker mere salt mat enn vanlig gjorde susen...:( Håper virkelig det blir bedre neste tirsdag.

Takk for støtte og hjelp.

Huff, stakkars Kulseber! Det er deprimerende når vekta går opp, men når du vet du har spist for mye salt har du jo svaret. Kjente på det jeg også på mandag, men jeg holder fast på at jeg egentlig har gjort det jeg skal, og regner med at det retter seg neste uke. Har fortsatt litt vann i kroppen jeg da, men det bør være borte til neste veiedag.

 

Satser på at vi forlater 73-tallet for godt begge to til uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulseber og Tulla69 vi har ca samme høyde og mål, synes alltid det er kjekt å sammenligne mål ut fra høyde. Vi tenker likt og da er det nok riktig. Jeg var der dere er i kilo i høst og er egentlig stolt over å ha klart å holdt meg rundt 70 kilo siden jul. Dere kommer sterkt etter og plutelig så har vi nådd målene våre alle sammen.

Kanskje det er derfor det går så sent nedover nå for meg, jeg venter på dere:)))))

 

Dagene går bra nå synes jeg, jeg har økt matmengden litt til nå i 2 dager, vet ikke hva jeg gjør i kveld enda, jeg føler meg litt frem.

 

Idag har jeg laget knekkebrød, de var fantastisk gode og bare sunne frø og kjerner i:)) men litt salt for smaken sin del. Jeg tenkte å spise på de når jeg blir gottesyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars Kulseber! Det er deprimerende når vekta går opp, men når du vet du har spist for mye salt har du jo svaret. Kjente på det jeg også på mandag, men jeg holder fast på at jeg egentlig har gjort det jeg skal, og regner med at det retter seg neste uke. Har fortsatt litt vann i kroppen jeg da, men det bør være borte til neste veiedag.

 

Satser på at vi forlater 73-tallet for godt begge to til uka! :)/>

 

Jeg tenkte at siden alt var så kjedelig på mandag, gikk jeg på vekta på Onsdag. Tenkte at enten er det like ille, eller bedre.

Da viste vekta 72,1 :rolleyes:

Jeg kommer definitivt til ikke å veie mandag lenger...

Blir nok tirsdager tenker jeg..

 

OK bronzee. Vi får sette klutene til å ta deg igjen...

He HE. Nei håper du fortsetter som oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sveis! Først, gratulerer med nedgang, Kulseber! Det var åpenbart ingen grunn til bekymring :D

 

Jeg hører du også er mer optimistisk nå, bronzee - det er godt! Selv er jeg litt i en bølgedal, er sulten og lei og lurer på hvordan jeg skal komme meg gjennom helgen uten katastrofe. Vertskapet har planlagt pizza i morgen kveld og pølser til lunsj lørdag og søndag... :blink: Og i vinterferien skal jeg på storbyferie med venner og barn i fem dager. Det blir heller ikke enkelt.

 

Men jeg ble i godt humør av å lese innleggene deres, det satte litt mot i meg igjen! :)

 

Bronzee, jeg har også lagt merke til at vi tre er ganske like når det gjelder høyde og mål. Jeg har litt kjenning med mitt mål, siden jeg veide omtrent det da jeg ble gravid for fire og et halvt år siden. Var faktisk også nede i 67 kg igjen mot slutten av ammeperioden, men siden har søvnmangel og hverdagsstress kombinert med lite fysisk aktivitet fått vekta til å øke jevnt og trutt.

 

Ellers høres det ut som en dårlig ide å vente på oss, bronzee - men jeg er vel ikke så bekymret for at du faktisk mener det ;)

 

Riktig god helg begge to, og alle andre på denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var enda en uke tilbakelagt. Vekta viste 0,6kg. mindre enn sist. Vel så viktig er nok at midjen er minsket med 5 cm! Kjenner godt at bukse linninga ikke er så trang lenger.

 

Denne uka har jeg ikke ført mat lister, men føler at jeg ikke har hatt full kontroll over mat inntaket. Tror nok jeg fortsatt ikke har nådd opp til riktig kalorimengde. Har problemer med å få til et kveldsmåltid. Grunnen er at jeg ikke kan spise noe etter ca. kl. 1830. pga. en sykdom som gjør at jeg kan få refluks om natta og da kan det gå ned i lungene, noe som ender i lungebetennelse, noe som har skjedd noen ganger :(/> (Har prøvd å øke matmengden pr. måltid, men heller ikke dette er en god løsning for meg.)

 

Jeg hadde lovet meg selv at da jeg nådde mitt første delmål, skulle jeg unne meg en god fot krem. Da målet var nådd ble det en tur på kjøpesenteret. Neste delmål er 1.8kg mindre, og da er det ut å kjøpe en ny ute jakke. Anbefaler dere andre og ha en gulrot i sikte.

 

Lykke til alle sammen og ha en fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var enda en uke tilbakelagt. Vekta viste 0,6kg. mindre enn sist. Vel så viktig er nok at midjen er minsket med 5 cm! Kjenner godt at bukse linninga ikke er så trang lenger.

 

Denne uka har jeg ikke ført mat lister, men føler at jeg ikke har hatt full kontroll over mat inntaket. Tror nok jeg fortsatt ikke har nådd opp til riktig kalorimengde. Har problemer med å få til et kveldsmåltid. Grunnen er at jeg ikke kan spise noe etter ca. kl. 1830. pga. en sykdom som gjør at jeg kan få refluks om natta og da kan det gå ned i lungene, noe som ender i lungebetennelse, noe som har skjedd noen ganger :(/>/> (Har prøvd å øke matmengden pr. måltid, men heller ikke dette er en god løsning for meg.)

 

Jeg hadde lovet meg selv at da jeg nådde mitt første delmål, skulle jeg unne meg en god fot krem. Da målet var nådd ble det en tur på kjøpesenteret. Neste delmål er 1.8kg mindre, og da er det ut å kjøpe en ny ute jakke. Anbefaler dere andre og ha en gulrot i sikte.

 

Lykke til alle sammen og ha en fin uke!!

 

Hei. Så bra. Det viktigste er jo at man går ned på cm. Jeg hadde en kursleder som en gang som tipset meg om å spise mat med mere kalorier i. F.eks avokado. Bare man spiser de sunne kaloriene/ fettet. Da er det lettere å komme opp på rett nivå, men vet ikke om dette er rett. Er mange meninger, og teorier om hva som er best..

Jeg er spent på veiing i morra. Var i 40 års lag på lørdag, og da ble det noen øl. Skriver ikke i helgen. Da tar jeg litt fri. Så er jeg superstreng i uka..

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var enda en uke tilbakelagt. Vekta viste 0,6kg. mindre enn sist. Vel så viktig er nok at midjen er minsket med 5 cm! Kjenner godt at bukse linninga ikke er så trang lenger.

 

Denne uka har jeg ikke ført mat lister, men føler at jeg ikke har hatt full kontroll over mat inntaket. Tror nok jeg fortsatt ikke har nådd opp til riktig kalorimengde. Har problemer med å få til et kveldsmåltid. Grunnen er at jeg ikke kan spise noe etter ca. kl. 1830. pga. en sykdom som gjør at jeg kan få refluks om natta og da kan det gå ned i lungene, noe som ender i lungebetennelse, noe som har skjedd noen ganger :(/>/> (Har prøvd å øke matmengden pr. måltid, men heller ikke dette er en god løsning for meg.)

 

Jeg hadde lovet meg selv at da jeg nådde mitt første delmål, skulle jeg unne meg en god fot krem. Da målet var nådd ble det en tur på kjøpesenteret. Neste delmål er 1.8kg mindre, og da er det ut å kjøpe en ny ute jakke. Anbefaler dere andre og ha en gulrot i sikte.

 

Lykke til alle sammen og ha en fin uke!!

Gratulerer med fin nedgang! Sykdommen din høres veldig slitsom ut, og det er supert at du orker å stå på sånn til tross for den. I forhold til slankekuren virker det imidlertid for meg som om du klarer deg fint til tross for mangel på kveldsmat og kalorier. Du har jo bortimot perfekt vektnedgang.

 

For min del ble det ingen veiing i dag, jeg hadde et stygt kræsj med et tre da jeg akte i går og har veldig vondt i ryggen. Er jeg ikke bedre i morgen blir det legebesøk. Hjemmevekta viser ikke noe lovende resultat, men den anslo mye vann i kroppen, så kanskje har jeg hovnet opp pga kræsjet.

 

Bortsett fra uhellet var det en veldig hyggelig helg på hyttetur med venner. Jeg holdt ikke GR-kosthold, men skeiet heller ikke veldig ut - på lørdag som var den "verste" dagen spiste jeg rundt 2000 kcal. Men det spørs om jeg ikke blir inaktiv en stund fremover nå. Jeg håper bare ikke vinterferieturen ryker på dette, for den har datteren min gledet seg veldig til :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69 uffameg dette var ikke kjekt å lese, jeg håper virkelig du er bedre idag. Masse gode bedring ønsker fra meg og en god stor KLEM. Håper du vil skrive til oss om hvordan det går.

 

Skautravern veldig flott nedgang for deg uke etter uke, gratulere og stå på videre så, du er flink og veldig lurt å ha belønninger på lur. Den sykdommen din hørtes ikke bra ut, men så lenge du har kontroll over hvordan du må forholde deg så går det bra forstår jeg.

 

Jeg har veiedag idag og den viste -500 gram og jeg er veldig glad og fornøyd, jeg tørr håpe nå at endelig har det løsnet sakte men sikkert. Jeg har økt matinntaket ytterligere og det fungerer bra, jeg spiser litt extra om kvelden og automatisk blir jeg da ikke gottesyk siden jeg er mett.

Uken har hatt diverse utfordringer som 2 selskap med kake og god mat, jeg valgte 1 langtspisende kakestykke i begge selskapene:). Hyttetur ble det også på oss i helgen og litt extra inntak der av mat/gotteri men jeg unnlot alkohol:)) Søndagen gikk vi en slitsom tur på 2 timer som kjentes godt både i pust og ben.

 

Ønsker dere alle en fin uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det har løsnet for deg bronzee! Det er ikke spesielt artig og se at vekta ikke rikker på seg, særlig hvis man vet at man ikke har hatt noen store utskeielser, og du har jo gjort det du skal. Har hatt perioder selv flere ganger, men det har hatt sine logiske forklaringer. En liten smakebit her og en liten der, så er det ikke rart at det ikke går riktig vei ;)/>/>

 

Tulla69 det hørtes ikke bra ut. Håper at du snart er på bena igjen, og at vinterferien blir noe av! Kjedelig når alt stopper opp på grunn av et uhell.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med at det går jevnt og trutt nedover, og at jeg har kommet inn i gode spisevaner! Det siste er vel så viktig som å gå ned i vekt. Føler at jeg også er kommet godt i gang med trening.

 

Takk for heiaropene fra deg Tulla og bronzee. Det får meg til å holde meg på matta og ikke gli ut av den gode rytmen jeg er kommet inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla69 uffameg dette var ikke kjekt å lese, jeg håper virkelig du er bedre idag. Masse gode bedring ønsker fra meg og en god stor KLEM. Håper du vil skrive til oss om hvordan det går.

 

Skautravern veldig flott nedgang for deg uke etter uke, gratulere og stå på videre så, du er flink og veldig lurt å ha belønninger på lur. Den sykdommen din hørtes ikke bra ut, men så lenge du har kontroll over hvordan du må forholde deg så går det bra forstår jeg.

 

Jeg har veiedag idag og den viste -500 gram og jeg er veldig glad og fornøyd, jeg tørr håpe nå at endelig har det løsnet sakte men sikkert. Jeg har økt matinntaket ytterligere og det fungerer bra, jeg spiser litt extra om kvelden og automatisk blir jeg da ikke gottesyk siden jeg er mett.

Uken har hatt diverse utfordringer som 2 selskap med kake og god mat, jeg valgte 1 langtspisende kakestykke i begge selskapene:). Hyttetur ble det også på oss i helgen og litt extra inntak der av mat/gotteri men jeg unnlot alkohol:)) Søndagen gikk vi en slitsom tur på 2 timer som kjentes godt både i pust og ben.

 

Ønsker dere alle en fin uke.

Gratulerer med fin nedgang bronzee, så hyggelig at det har løsnet for deg! :D

 

Og takk for gode ønsker, bronzee og Skautravern. Har nå tilbrakt dagen på sykehuset og fått konstatert såkalt kompresjonsbrudd i nedre del av ryggen. Det er skikkelig smertefullt, men så lenge jeg har fått beskjed om at jeg neppe kan gjøre det verre og at det vil gå over, antakelig så raskt som i løpet av et par uker, er det jo til å holde ut. De var iallfall grundige, nå har jeg fått prøve CT-scan i tillegg til det obligatoriske røntgenbildet. Så da er det bare å proppe seg med smertestillende og ta det med ro en stund. Får prøve å spise fornuftig likevel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang bronzee, så hyggelig at det har løsnet for deg! :D/>

 

Og takk for gode ønsker, bronzee og Skautravern. Har nå tilbrakt dagen på sykehuset og fått konstatert såkalt kompresjonsbrudd i nedre del av ryggen. Det er skikkelig smertefullt, men så lenge jeg har fått beskjed om at jeg neppe kan gjøre det verre og at det vil gå over, antakelig så raskt som i løpet av et par uker, er det jo til å holde ut. De var iallfall grundige, nå har jeg fått prøve CT-scan i tillegg til det obligatoriske røntgenbildet. Så da er det bare å proppe seg med smertestillende og ta det med ro en stund. Får prøve å spise fornuftig likevel! ;)/>

 

Så uheldig du er da. Ikke lett å holde trening og kur i gang, når bevegelsen er så hemmet. Håper på rask bedring. Du får holde oss oppdatert. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i dag, og etter en noe slapp helg er jeg fornøyd. Nå er jeg nede i 71,8. Tror ikke jeg har vært der på nesten 9 år...

 

Gratulerer med fin nedgang Kulseber! Så deilig å være lettere enn på mange år! Selv er jeg nok heller tilbake omtrent på fjorårets status, men jeg ønsker meg jo noen år til "vekk" - ca. 6 for å være nøyaktig :)

 

Selv vet jeg ikke helt status nå, siden jeg kun har hjemmevekta å forholde meg til. Tenkte jeg skulle prøve å måle meg i morgen, så langt har jeg ikke vært bøyelig nok til å få det til... Men jeg prøver å spise riktig, og lande litt under 1600 kcal, siden jeg er mer passiv enn vanlig. I går var jeg riktignok ute og gikk en tur, men i dag torde jeg ikke siden det snødde masse og jeg foreløpig ikke tar sjansen på å skli! :blink:

 

Men jeg må si, å ha brukket rygg kan tydeligvis være langt mindre dramatisk enn jeg hadde forestilt meg det, og det virker faktisk som om jeg blir raskt bedre, takk for gode ønsker Kulseber! ;)

 

Mest slitsomt akkurat nå er nesten at jeg blir fryktelig døsig av den ene smertestillende tabletten. Skjønner hvorfor det er varseltrekant på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang Kulseber! Så deilig å være lettere enn på mange år! Selv er jeg nok heller tilbake omtrent på fjorårets status, men jeg ønsker meg jo noen år til "vekk" - ca. 6 for å være nøyaktig :)/>

 

Selv vet jeg ikke helt status nå, siden jeg kun har hjemmevekta å forholde meg til. Tenkte jeg skulle prøve å måle meg i morgen, så langt har jeg ikke vært bøyelig nok til å få det til... Men jeg prøver å spise riktig, og lande litt under 1600 kcal, siden jeg er mer passiv enn vanlig. I går var jeg riktignok ute og gikk en tur, men i dag torde jeg ikke siden det snødde masse og jeg foreløpig ikke tar sjansen på å skli! :blink:/>

 

Men jeg må si, å ha brukket rygg kan tydeligvis være langt mindre dramatisk enn jeg hadde forestilt meg det, og det virker faktisk som om jeg blir raskt bedre, takk for gode ønsker Kulseber! ;)/>

 

Mest slitsomt akkurat nå er nesten at jeg blir fryktelig døsig av den ene smertestillende tabletten. Skjønner hvorfor det er varseltrekant på den!

 

 

Jeg føler veldig med deg Tulla69, forstår du har det vondt, du må ta tiden til hjelp og ett skritt om gangen. Veldig kjekt å lese at du føler rask bedring selv om du blir sløv av de smertestillende tabelettene så er det nok de som gjør at du kan bevege deg litt, til og med en liten tur:) Du tenker klokt når du styrer ned kcal inntaket i og med du ikke kan trene. Ukene går fort og plutselig er du i full gang igjen med trening, tenk positivt og ukene flyr avgårde.

Masse god bedring ønsker fra meg. Klem:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i dag, og etter en noe slapp helg er jeg fornøyd. Nå er jeg nede i 71,8. Tror ikke jeg har vært der på nesten 9 år...

 

 

Fantastisk nedgang Kulseber, gratulere:))) Det er virkelig kjekt når vi ser fremgang og ikke minst når vi ser det på kroppen, kjenner at buksene er løsere osv osv. SElvfølelsen stiger da:))

Lykke til nå i helgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk nedgang Kulseber, gratulere:))) Det er virkelig kjekt når vi ser fremgang og ikke minst når vi ser det på kroppen, kjenner at buksene er løsere osv osv. SElvfølelsen stiger da:))

Lykke til nå i helgen:)

 

Takk for det. Har ei venninde som altid har vært tynnere enn meg. Hun har å gått ned en del, og hun lurte på om noen av buksene hennes passa meg. Det var i sommer. Fikk så vidt på halvparten, men tok de med. Nå kommer jeg inn i alle, og et par er romslige. Det er utrolig gøy.

Får virkelig motivasjon til å fortsette da.

Blir en slapp helg. Har blitt forkjølet, men satser på bedring, og trening søndag kveld. Glad vi ikke har P-Gull i slapet i dag, for det hadde vært utrolig godt...

God helg alle sammen. Stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Har ei venninde som altid har vært tynnere enn meg. Hun har å gått ned en del, og hun lurte på om noen av buksene hennes passa meg. Det var i sommer. Fikk så vidt på halvparten, men tok de med. Nå kommer jeg inn i alle, og et par er romslige. Det er utrolig gøy.

Får virkelig motivasjon til å fortsette da.

Blir en slapp helg. Har blitt forkjølet, men satser på bedring, og trening søndag kveld. Glad vi ikke har P-Gull i slapet i dag, for det hadde vært utrolig godt...

God helg alle sammen. Stå på.

Så gøy Kulseber, ja det er moro å se at klærne blir større! :)

 

Riktig god bedring fra forkjølelsen. Her er humøret litt labert, jeg prøver å klare meg uten smertestillende og har småvondt, men skal jeg reise bort mandag må jeg ha litt realitetsorientering. Var på jobb i går og det var kanskje å overdrive litt.

 

Motivasjonen til slanking er heller ikke på topp, men jeg har vært fornuftig hele uka, bortsett da fra mosjon, som det er vanskelig å gjøre noe med. Burde gå tur i dag, men det er snø overalt, så da må jeg få med meg mannen, og vet ikke om det blir så lett. Tør ikke risikere å skli med denne ryggen.

 

På den lysere siden sto jeg på vekta i morges, og med mindre smertestillende i kroppen var den litt snillere med meg. Det går ikke så fort, men det går nedover, og fra en litt tvilsom toppregistrering i begynnelsen (!) av desember skal det ha forsvunnet fire kilo. Jeg merker det også på buksene, men ikke så mye, så jeg tror toppvekta var feil - det er også merkelig at den skulle ha kommet FØR jul og ikke etter... :blink:

 

Men, det er bare å brette opp ermene og finne frem viljestyrken og fortsette, selv uten trim. Så får jeg komme sterkere tilbake senere.

Ha en god helg dere flinke damer, og lykke til med å motstå fristelser! Jeg får unne meg noen kosemerker mørk sjokolade i dag, og se om det hjelper litt på humøret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt lange fravær fra kursvekta har jeg nå begynt å studere hjemmevekta med uvant intensitet :rolleyes: Den legger jo til rette for det, med visning av lang historikk samt sammensetning av fett, muskler og vann i kroppen. Er ytterst skeptisk til at den faktisk får til alle disse anaysene, men sånn blir det når Mannen er med og handler vekt... :P

 

Jeg tror for det første at jeg har lest tidsintervallene litt feil, slik at toppvekt var rett etter jul - da viste vekta rundt 74 kg. Det virker mye mer sannsynlig. Og så er det en annen ting jeg nå registrerer, og det er at vekta endelig beveger seg litt. Det begynner å bli en ganske stor forskjell mellom registrert kursvekt og morgenvekt (naken) hjemme, som i dag var hyggelige 70.2 kg. Jeg har sett meg lei på 73.3 kg på tickeren min, så den endrer jeg herved. Får legge inn en god margin for kveldsveiing og lette klær, men registrerer 71.7 - det må vel være lov! Drar på vinterferie grytidlig i morgen, så dermed blir dagens vekt ukas registrering.

 

Det ironiske er jo at vekta endelig går nedover igjen nå som jeg ikke får trent. Jeg har gått ned ca 100 kcal på inntaket per dag, men ikke mer, og det veier ikke opp for treningstapet. Jeg er dermed fortsatt litt usikker på om jeg har spist nok tidligere, får drøfte med kursleder neste gang. Det hadde ikke skadet å få spise litt mer... :)

 

Men først og fremst var det en skikkelig vitamininnsprøytning å nærme seg 70-grensen på morgenvekta. Juhuu! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Tulla69. Stå på.

Det var noen som sa at 80% mat og 20% trening som teller på slankekuren. Jeg er nok enig når man kun går på vekta, men tror musklene og oppstramming har mye å si også... I dag har jeg bakt " sunne bananmufins uten sukker. Guttungen mente de smakte bananpannekake, og jeg syns de egentlig ble for seige. Ikke lufrige som de skal. Brukte havremel, som jeg har laget selv av havregryn.

Har også bakt en sunn bærkake. Med mandelmel og uten sukker. Er spent på den også. Står i ovnen nå. 100 g skal være 230 g. Skal på trening i kveld. Håper jeg får trena bort forkjølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...