Gå til innhold

Nytt år 2014 - nye muligheter


Gjest bronzee
 Share

Anbefalte innlegg

Så bra Tulla69. Stå på.

Det var noen som sa at 80% mat og 20% trening som teller på slankekuren. Jeg er nok enig når man kun går på vekta, men tror musklene og oppstramming har mye å si også... I dag har jeg bakt " sunne bananmufins uten sukker. Guttungen mente de smakte bananpannekake, og jeg syns de egentlig ble for seige. Ikke lufrige som de skal. Brukte havremel, som jeg har laget selv av havregryn.

Har også bakt en sunn bærkake. Med mandelmel og uten sukker. Er spent på den også. Står i ovnen nå. 100 g skal være 230 g. Skal på trening i kveld. Håper jeg får trena bort forkjølelsen.

Lykke til med å trene bort forkjølelsen - og håper kaka smaker!

 

Det er nok først og fremst kostholdet som endrer vekta, men jeg tenker også at trening er veldig verdifullt. Ellers spørs det om det blir mest muskler og ikke fett som forsvinner. Dessuten var det egentlig for å komme i form jeg startet dette, med vekttap som ekstrabonus - jeg orket ikke tanken på å legge på meg enda mer, som er det som har pleid å skje hvis jeg bare begynner å trene uten å passe kostholdet.

 

Når jeg tenker meg om er jeg også litt skeptisk til at det var nå vekta løsnet. Det er mulig nedgangen egentlig kom tidligere, men var skjult av mye vann i kroppen, først pga røde plage og deretter pga ulykken min. For cm-målene har nesten stått på stedet hvil de siste par ukene, mens de gikk raskt nedover tidligere, også den uka vekta sto på stedet hvil. Så jeg ser frem til å kunne trene igjen, av mange årsaker! :)

 

Men først, storbyferie - fra i morgen til fredag. Der blir det umulig å telle kalorier, da jeg ikke kommer til å ane hva noe inneholder! Så jeg får forsøke å bruke sunn fornuft, og ha som mål å holde vekta. Forhåpentligvis blir det også en hyggelig tur! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer tulla69 med flott resultat!! Det er en skikkelig vitamin innsprøytning når vekta går rett vei, nemlig nedover!

 

 

Denne mandagen viste vekta det samme som sist, nemlig 79,2kg. Skulle gjerne sett at det fortsatte i samme stil som tidligere, men vet av erfaring at det i perioder står stille. Imidlertid har målene mine minsket vel 4,0 cm. i løpet av den siste uka. Så alt i alt må jeg være fornøyd.

 

Denne uka skal jeg en tur på hytta og da har jeg lett for å kose meg litt for mye med søte saker, så jeg er spent på neste ukes veiing :unsure:/> Skal måke frem hytta fra snøen, så kanskje det oppveier at det blir litt for mye mat. Håper i hvert fall det ;)/>

 

Lykke til videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går og var gått OPP 300gram til 69,9 kilo, jeg er ikke fornøyd. Den eneste utskeielsen (som jeg ikke er stolt av) var lørdagen da jeg spiste mye mer sjokolade enn jeg skulle og enn jeg behøvde. Spiste sjokolade når jeg var sulten istedet for mat.

 

Likevel synes jeg ikke jeg var fortjent en slik oppgang. Jeg har trent extra forrige uke, torsdag elipse 45 min + styrke, fredag spinn 45 min + styrke 30 min, lørdag tredemølle 45 min + styrke, Søndag gikk jeg 2 turer 1,5 time og 1 time, mandag tredemølle 45 min + styrke, i tillegg til rockering hver dag. Ja og jeg hadde en knallhard stram opp time i går men det var etter veiedag. Trener jeg for mye for ofte? jeg mener selv nei, en bør vel ta av om trening og kcal står i forhold til hverandre? Igjen merker jeg at jeg har vann i kroppen da ringene står på spreng spesielt om morgenen, og ja jeg drikker masse vann og te for å få vannet unna.

 

Jeg må vurdere om å gå enda mer opp i kcal pr dag pga jeg føler meg sulten ofte, da har jeg gått å småspist på hjemmelagede knekkebrød, tror dere at det er galt? kanskje jeg ikke skal småspise på det men ha fast måltid?? Så akkurat nå idag har jeg spist meg stapp mett til sunn middag og håper det kan være løsningen for meg.

 

Nei ikke vet jeg, jeg har kun 2 kilo igjen egentilig til målet mitt dvs da veier jeg 68 kilo målet er 66-68 kilo, men vet jeg vil være godt fornøyd me 68 kilo.

 

 

 

Tulla69 gratulere med flott nedgang, dette var bra for deg å ta med seg nå når du har ryggen å slite med. Litt sent kanskje men jeg ønsker deg en fin tur:)) håper du klarer deg igjennom storbyen tross vond rygg, du får ta mange pauser underveis:))

 

Skautravern det er ikke kjekt når vekten står stille, men som du skriver så vet vi av erfaring at den ikke går ned hver uke. Jeg har lest at vi må lure kroppen av og til for å få den igang igjen, dvs når kroppen blir vant med akkurat like mye kcal inntak og trening hver uke så stanser det opp iblandt. Da skal det visstnok være lurt å spise endel mer en dag og endel mindre neste dag før du igjen går tilbake til der du var i kcal. Da våkner liksom kroppen. Kanskje vert ett forsøk.

 

Kulseber så flink du er å bake, ble bærkaken god? Ja forkjølelese er ikke bra å ha, da blir alt liksom mer slitsomt med pust og trening og alt ellers, håper du er bedre? Ja helt enig i at vi får motivasjon til å fortsette når vi ser at før trange bukser passer. Eller det å prøve klær uten at alt står på spreng, deilig å se ok ut i speilet:)) da shopper jeg mye mer hehehe.

 

Ett langt brev fra meg idag, jeg måtte bare få alle tanker ut....... Og jeg gir meg ikke selv om jeg kjenner mer trang etter sjokolade nå enn på flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går og var gått OPP 300gram til 69,9 kilo, jeg er ikke fornøyd. Den eneste utskeielsen (som jeg ikke er stolt av) var lørdagen da jeg spiste mye mer sjokolade enn jeg skulle og enn jeg behøvde. Spiste sjokolade når jeg var sulten istedet for mat.

 

Likevel synes jeg ikke jeg var fortjent en slik oppgang. Jeg har trent extra forrige uke, torsdag elipse 45 min + styrke, fredag spinn 45 min + styrke 30 min, lørdag tredemølle 45 min + styrke, Søndag gikk jeg 2 turer 1,5 time og 1 time, mandag tredemølle 45 min + styrke, i tillegg til rockering hver dag. Ja og jeg hadde en knallhard stram opp time i går men det var etter veiedag. Trener jeg for mye for ofte? jeg mener selv nei, en bør vel ta av om trening og kcal står i forhold til hverandre? Igjen merker jeg at jeg har vann i kroppen da ringene står på spreng spesielt om morgenen, og ja jeg drikker masse vann og te for å få vannet unna.

 

Jeg må vurdere om å gå enda mer opp i kcal pr dag pga jeg føler meg sulten ofte, da har jeg gått å småspist på hjemmelagede knekkebrød, tror dere at det er galt? kanskje jeg ikke skal småspise på det men ha fast måltid?? Så akkurat nå idag har jeg spist meg stapp mett til sunn middag og håper det kan være løsningen for meg.

 

Nei ikke vet jeg, jeg har kun 2 kilo igjen egentilig til målet mitt dvs da veier jeg 68 kilo målet er 66-68 kilo, men vet jeg vil være godt fornøyd me 68 kilo.

 

 

 

Tulla69 gratulere med flott nedgang, dette var bra for deg å ta med seg nå når du har ryggen å slite med. Litt sent kanskje men jeg ønsker deg en fin tur:)) håper du klarer deg igjennom storbyen tross vond rygg, du får ta mange pauser underveis:))

 

Skautravern det er ikke kjekt når vekten står stille, men som du skriver så vet vi av erfaring at den ikke går ned hver uke. Jeg har lest at vi må lure kroppen av og til for å få den igang igjen, dvs når kroppen blir vant med akkurat like mye kcal inntak og trening hver uke så stanser det opp iblandt. Da skal det visstnok være lurt å spise endel mer en dag og endel mindre neste dag før du igjen går tilbake til der du var i kcal. Da våkner liksom kroppen. Kanskje vert ett forsøk.

 

Kulseber så flink du er å bake, ble bærkaken god? Ja forkjølelese er ikke bra å ha, da blir alt liksom mer slitsomt med pust og trening og alt ellers, håper du er bedre? Ja helt enig i at vi får motivasjon til å fortsette når vi ser at før trange bukser passer. Eller det å prøve klær uten at alt står på spreng, deilig å se ok ut i speilet:)) da shopper jeg mye mer hehehe.

 

Ett langt brev fra meg idag, jeg måtte bare få alle tanker ut....... Og jeg gir meg ikke selv om jeg kjenner mer trang etter sjokolade nå enn på flere uker.

Hei. Har du målt deg i det siste? Med så mye trening vil du jo bygge muskler, og det veier mere enn fett.. Jeg er ikke mester, men man sier at an bør legge inn en hviledag mellom hver økt, for å få best utbytte av treningen. Dette står det sikkert masse om på nett. Kaken ble veldig god. Fant mange sunne oppskrifter på en blogg som heter bakekona.

 

Er jo fint å kunne spy ut litt frustrasjon her. Vi skjønner deg. Det er ikke alle rundt deg som forstår... Bare kom med det du ;)

Veide meg på tirsdag, men på stedet hvil. Men har til nå gått ned 6 cm i midjen. Er fornøyd med det. Flere har kommentert at de ser det godt. Da er det gøy å fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler meg en gang pr.mnd, ingen endring så langt i år. Jeg tror at det er generelt vanskelig å ta av når det kun er 2-3 kilo igjen. Jeg har nå ikke trent på 3.dagen idag, veide meg i morges, ingen endring. Trening med mening imorgen, for meg er trening lystbetont, jeg blir glad av å trene.

Jeg vurderer sterkt om jeg skal kutte ut lørdagsgottedagen også 2-4 uker for å se om det løsner da, og for ikke å spise mer enn hva jeg egentlig skal. Jeg ser at jeg ikkeklarer å styre mengdene lenger. Hvordan er det med dere og sjokolade? Hvor mye spiser dere i uken av snop, chips ol?

 

Så flott at du har gått inn i cm kulseber, det gir også glede og ork til å fortsette selv om vekten står stille.

 

En fin helg til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler meg en gang pr.mnd, ingen endring så langt i år. Jeg tror at det er generelt vanskelig å ta av når det kun er 2-3 kilo igjen. Jeg har nå ikke trent på 3.dagen idag, veide meg i morges, ingen endring. Trening med mening imorgen, for meg er trening lystbetont, jeg blir glad av å trene.

Jeg vurderer sterkt om jeg skal kutte ut lørdagsgottedagen også 2-4 uker for å se om det løsner da, og for ikke å spise mer enn hva jeg egentlig skal. Jeg ser at jeg ikkeklarer å styre mengdene lenger. Hvordan er det med dere og sjokolade? Hvor mye spiser dere i uken av snop, chips ol?

 

Så flott at du har gått inn i cm kulseber, det gir også glede og ork til å fortsette selv om vekten står stille.

 

En fin helg til dere alle.

Hei. Jeg er kjempestreng i uka. Ikke noe snop i det hele tatt. I helga blir det kanskje et par glass brus, og en liten skål med potetgull i helgen.

Jeg kjenner jeg begynner å bli litt lei. Er forkjølet enda, og har ikke trena denne uka. Men må bare ta tiden til hjelp.

 

Er nok værst med de siste kiloene. Husker jeg slet med det sist jeg gikk på kurs. Men jeg har best resultat når jeg trener. Da strammer jeg opp masse, og formen stiger. Jeg er ikke så stresset med kiloene enda. Har mål å komme ned til målet innen sommeren.

 

Hvis du kutter alt godteriet, kan du fort gå på en smell. Tror det er bedre å følge frimerkene. Spiser du en sjokolade, må du spise mindre av andre ting... Bare du holder deg innafor dagsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Da var jeg tilbake fra vinterferietur. Det var en fin tur, men jeg har ikke vært noe flink. For mange alkoholenheter jevnt fordelt samt et par gode desserter har nok satt sitt preg. I tillegg kommer at jeg har slitt litt med magen, så noen ekstra alkoholenheter kom rett og slett på for å hjelpe fordøyelsen. Neste gang jeg drar utenlands må jeg nok heller stikke på apoteket før jeg drar... <_<

 

På den positive siden går det gradvis bedre med ryggen, og selv om det var slitsomt tålte jeg sightseeing og shopping, og jeg lempet bagasje i dag selv om det gjorde litt vondt. Skal forsøke å begynne å trene igjen til uka.

 

Bronzee, masse sympati til deg! :) Det er ikke morsomt å gå opp når du gjør slik hard innsats, selv om jeg tipper det må skyldes vann i kroppen. Jeg har jo absolutt ingen fasit, men tenker også at du trener veldig mye. Når du synes det er så gøy er det vel ingen fare for at du skal brenne deg ut og miste motivasjonen, men jeg ville tro du trengte ganske mye næring for å få regnestykket til å gå i balanse. Treningsregimet ditt høres for meg ut til å minst skulle bety meny 3, altså 1900 kcal.

 

Hvis du ikke spiser for lite, må det vel kanskje bety at du narrer deg selv når det gjelder hvor mye du faktisk får i deg? Kanskje du skulle frem med matvekta og være litt nazi på registrering en ukes tid for å sjekke?

 

På spørsmålet ditt om snop i uka var jeg veldig flink før ferien, så da ble svaret null, og maks noen få biter mørk sjokolade i helgen, alternativt et rødvinsglass eller to. Jeg brukte ikke opp frimerkene mine.

 

Uansett, lykke til med å finne ut av det - det gjør du etter hvert skal du se!

 

Kulseber, du fosser jo fremover. Ikke rart du begynner å bli litt lei, men du nærmer deg jo målet, og det gir vel litt motivasjon?

 

Skautravern, gratulerer med cm-nedgang! Kiloene kommer nok etter, du hadde sikkert bare litt vann i kroppen. Håper du har det fint på hytta, og at du er flinkere enn jeg har vært... :rolleyes:

 

Motivasjonen min var på nullpunktet i kveld også, så da spiste jeg taxfreesjokolade enda det er fredag og jeg for lengst har brukt opp frimerkene mine denne uka. Som deg Kulseber er jeg også ganske lei, men har planer om å ta meg kraftig sammmen. Tror det hjelper hvis jeg får trent litt ordentlig igjen, og det kan jeg forhåpentligvis snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathildee

Hei - jeg vil også gjerne være med :) Begynte å reg mat og trim på GRklubben 3.febr. Da viste vekta 76,6 - Deretter har vekta sneket seg ned gram for gram - var nede i 74,8 -men siste dagene har jeg lagt på meg!! I dag viste vekta 75,5!! Blir lei meg og frustrert fordi jeg ofrer såpass mye for dette både i form av trim og forsakelser. Er nøye med å veie alt jeg spiser samt å få i meg nok vann. Trenger masse motivasjon og drahjelp for å ikke gi opp nå. Må sies at jeg for noeen år siden gikk på GR kurs,og på 3 kurs gikk jeg ned 10 kilo,så jeg er kanskje en person som går veldig sakte ned i vekt? Men opp?? er jo liksom ikke derfor jeg strever med trim og mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg vil også gjerne være med :)/> Begynte å reg mat og trim på GRklubben 3.febr. Da viste vekta 76,6 - Deretter har vekta sneket seg ned gram for gram - var nede i 74,8 -men siste dagene har jeg lagt på meg!! I dag viste vekta 75,5!! Blir lei meg og frustrert fordi jeg ofrer såpass mye for dette både i form av trim og forsakelser. Er nøye med å veie alt jeg spiser samt å få i meg nok vann. Trenger masse motivasjon og drahjelp for å ikke gi opp nå. Må sies at jeg for noeen år siden gikk på GR kurs,og på 3 kurs gikk jeg ned 10 kilo,så jeg er kanskje en person som går veldig sakte ned i vekt? Men opp?? er jo liksom ikke derfor jeg strever med trim og mat..

 

Velkommen i klubben. Ikke lett å motivere når man går opp, men fortsett å skriv. Jeg har funnet en blogg som heter bakekona.no. Sukkerfrie oppskrifter. Ikke prøvd så masse av det, men det ser veldig godt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg vil også gjerne være med :)/>/> Begynte å reg mat og trim på GRklubben 3.febr. Da viste vekta 76,6 - Deretter har vekta sneket seg ned gram for gram - var nede i 74,8 -men siste dagene har jeg lagt på meg!! I dag viste vekta 75,5!! Blir lei meg og frustrert fordi jeg ofrer såpass mye for dette både i form av trim og forsakelser. Er nøye med å veie alt jeg spiser samt å få i meg nok vann. Trenger masse motivasjon og drahjelp for å ikke gi opp nå. Må sies at jeg for noeen år siden gikk på GR kurs,og på 3 kurs gikk jeg ned 10 kilo,så jeg er kanskje en person som går veldig sakte ned i vekt? Men opp?? er jo liksom ikke derfor jeg strever med trim og mat..

 

Hei Mathildee, og velkommen hit! :)

 

Jeg synes egentlig det høres ut som om du har hatt en god nedgang på under tre uker, jeg! Eller skulle det være 3. januar? Mener jeg så begynnelsen av januar på din egen tråd? I så fall blir det jo en annen sak.

 

Det er ikke vanskelig å skjønne at det er frustrerende når det går sakte nedover. Men du skriver ikke hvor mye du spiser og trener. Det kan jo hende du spiser for lite og ikke for mye? Jeg har prøvd kurs en gang tidligere. Da ble jeg satt på 1300 kcal, og gikk veldig sakte nedover, samtidig som jeg følte meg slapp og sulten. Da jeg gikk lei og justerte opp til 17-1800 kcal, egentlig bare for å holde vekta, raste jeg nedover og nådde ønskevekta på en måned eller to (hadde ikke så veldig mye jeg ønsket å kvitte meg med). Denne gangen spiser jeg ca 1650 kcal, men er fortsatt usikker på om det kan bli litt lite når jeg trener mye. Jeg har nok i utgangspunktet en rimelig god forbrenning.

 

Si gjerne fra hvor mye du trener og spiser, hvis du ønsker innspill på det. Evt. kan du jo prøve å justere matmengden en uke og se om det skjer noe.

 

Uansett, masse lykke til - jeg heier på deg! :)

 

Og en liten tilføyelse: Kan det være at oppgangen i vekt er vann i kroppen? Jeg går alltid opp i vekt når jeg nærmer meg månedsplagen, og det kan være så mye som en kilo, selv om det bare er ekstra vann.

Endret av Tulla69
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smugveide meg i morges, og det ser ut til at jeg har sluppet bedre fra vinterferien enn fryktet. :) Jeg har da også prøvd å være forsiktig, selv om det som sagt ble noe flere alkoholenheter enn tillatt, og to desserter. Men det ble jo også mye mer gåing og ståing enn normalt.

 

Vekta stoppet på 70.5 kg, det er jo 300 g opp fra forrige helg. Men i tillegg påsto vekta at jeg hadde ganske mye mer vann i kroppen enn vanlig. Så per i dag ser det faktisk ikke ut til å være oppgang i det hele tatt. Det blir spennende å se hva kursvekta sier mandag. Jeg stoler ikke helt på dette, men velger å være optimistisk ^_^

 

Ellers kjenner jeg meg trøtt og daff og ikke det minste lysten på å trene igjen. Må nok vente litt til med rockeringen pga ryggen, men skal etter planen i gang med spinning igjen mandag. Forhåpentligvis våkner treningsgleden igjen da. Men det føles som jeg har mistet all formen jeg hadde begynt å opparbeide meg på de par ukene siden jeg skadet meg.. :(

 

Jaja, fortsatt god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges var fett-, vann- og muskelfordeling på mer normalt nivå, og da ble det ned 300 g fra forrige søndag, og hjemmevekta for første gang på lenge under 70 kg, med minst mulige margin - 69,9 ^_^

 

I morgen er det tilbake på kurs, så jeg noterer ikke, men håper bare kursvekta bekrefter den positive trenden. Synes dette er et supert resultat etter en uke med 5 feriedager hvor jeg har hatt null kontroll men bare prøvd å være moderat fornuftig.

 

Og - i tillegg til å komme i gang med trening igjen blir utfordringen å kutte ut snikveiingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg vil også gjerne være med :)/> Begynte å reg mat og trim på GRklubben 3.febr. Da viste vekta 76,6 - Deretter har vekta sneket seg ned gram for gram - var nede i 74,8 -men siste dagene har jeg lagt på meg!! I dag viste vekta 75,5!! Blir lei meg og frustrert fordi jeg ofrer såpass mye for dette både i form av trim og forsakelser. Er nøye med å veie alt jeg spiser samt å få i meg nok vann. Trenger masse motivasjon og drahjelp for å ikke gi opp nå. Må sies at jeg for noeen år siden gikk på GR kurs,og på 3 kurs gikk jeg ned 10 kilo,så jeg er kanskje en person som går veldig sakte ned i vekt? Men opp?? er jo liksom ikke derfor jeg strever med trim og mat..

 

 

Hei og velkommen til forumet. Veldig kjekt å bli flere her sammen om vektnedgang. Her kan vi skrive om gleder og om frutasjoner. Alle tips er gode tips, noen vet noe som andre ikke vet. Fint om du legger inn signatur om høyde, vekt , alder,startvekt og ønskevekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere gidder å høre på meg og gi meg tips (egentlig ingen krise om jeg gikk opp 300gram)Jeg bestemte meg for å ikke spise noe gotterier på lørdag, jeg har bestemt meg for å ikke spise snop nå noen uker fremover for å få fortgang på vektnedgangen. Så idag er det dag 3 uten snop og det går bra:)) Det jeg ikke liker er at vekten ikke beveger seg etter snikveiing idag 69,9kilo. Trente 45 min på tredemølle både lørdag og søndag + styrke og rokkering. Spiser det jeg skal av mat ifølge reg.sjekk. Ingen panikk for min del det føles bra å vite at nå gjør jeg akkurat det jeg skal, ingen snop med god samvittighet.

 

Tulla69 så flott resultat på vekten din, akkurat lik min:)) Jeg antar treningsgleden kommer når du kommer igang igjen. De sier at kondisjonen daler ganske fort når du ikke trener, men musklene forsvinner ikke så fort, så det er "bare" å trene videre. Du vil merke at du er like sterk som før, men du må vel ta det litt rolig iforhold til ryggen din?

 

Jeg snikveier meg og ganske så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dårlig mage følelse da jeg gikk på vekta i dag, og den viste seg å være rett :(/> Opp 0,9 kg. Har nok kost meg litt for mye på hytta i ferien. Så da er det bare å skjerpe seg. Denne uka skal alt som puttes i munnen noteres! Ikke særlig oppløftene, men det går jo opp og ned med det meste her i livet ;)/> Hvis jeg ikke hadde vært med i dette forumet, ville det vært lett å gi opp nå, men det at jeg vet vi er flere så går jeg på med nytt mot.

 

Har ikke tatt målene denne uka, orket liksom ikke å gjøre det. Jeg venter til neste uke. Håper at jeg er på rett vei igjen.

 

Håper at det går bedre for dere enn med meg! Lykke til videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere gidder å høre på meg og gi meg tips (egentlig ingen krise om jeg gikk opp 300gram)Jeg bestemte meg for å ikke spise noe gotterier på lørdag, jeg har bestemt meg for å ikke spise snop nå noen uker fremover for å få fortgang på vektnedgangen. Så idag er det dag 3 uten snop og det går bra:)) Det jeg ikke liker er at vekten ikke beveger seg etter snikveiing idag 69,9kilo. Trente 45 min på tredemølle både lørdag og søndag + styrke og rokkering. Spiser det jeg skal av mat ifølge reg.sjekk. Ingen panikk for min del det føles bra å vite at nå gjør jeg akkurat det jeg skal, ingen snop med god samvittighet.

 

Tulla69 så flott resultat på vekten din, akkurat lik min:)) Jeg antar treningsgleden kommer når du kommer igang igjen. De sier at kondisjonen daler ganske fort når du ikke trener, men musklene forsvinner ikke så fort, så det er "bare" å trene videre. Du vil merke at du er like sterk som før, men du må vel ta det litt rolig iforhold til ryggen din?

 

Jeg snikveier meg og ganske så ofte.

 

Så godt å se at du har optimisme og pågangsmot, bronzee! Lykke til med snopkutt ;)

 

Og skautravern, surt med oppgang, men du har jo vært så supereffektiv tidligere at du nok raskt er tilbake på sporet. Hvem vet, kanskje det var ok for forbrenningen å få litt mer mat en uke? Du har jo likevel gått ned masse siden du begynte.

 

Nå som kursvekta har sagt sitt viste det seg å ikke være nok å legge på 1,5 kg forrige uke (for kveld og klær). Trodde de to vektene var likere, men det var nok feil - jeg hadde åpenbart allerede gått litt ned første kurskveld. Så da vet jeg det...

 

Kveldens vekt ble dermed 72 kg og 0,3 kg opp fra mitt forsøk på å estimere vekt forrige uke. Men reelt sett har jeg nok stått omtrent stille, bare lagt på for lite for kursvekta. Det går ikke så fort med meg, men jeg har vel gått ned ca. 3 kg siden jeg begynte rundt 10. januar. Det er noe under 0,5 kg i uka, men det går iallfall riktig vei! :)

 

Får bare smøre meg med tålmodighet. Ikke verdens enkleste øvelse... :blink:

 

Det blir spennende å høre hvordan det går med dere som ikke har veid dere ennå! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten idag viste 69,9 kilo som forrige uke, men helt ok, satser stort til neste tirsdag. Antar det må vise på vekten at jeg ikke skal røre snop hele uken:)) Jeg fikk trent på elipsemaskinen i går, idag og imorgen blir det treningsfrie dager.

Er veldig fornøyd med at jeg ikke er sulten eller gottesyk, dvs at jeg spiser nok.

 

Skautravern ikke kjekt når vekten går feil vei, men med full innsats og vilje er du igang igjen til neste veiedag. Jeg heier på deg. Dette er ikke lett det vet vi alle som er her i gruppen, men sammen er vi sterke. Vi må ha viljen/hodet med oss for å lykkes.

 

Tulla69 det er ikke lett å finne ut kursvekten, ikke verst at du har stått sånn ca stille etter ryggskade, lite bevegelse og storbytur. Men gi full gass nå så går det nedover og nedover. Du har hatt en flott nedgang siden oppstart. Målet vårt er vel å være ferdige til sommeren? Tenk så flott det vil være å føle seg ok i bikini:)))

Stå på:) sammen er vi sterke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra. I dag var det gøy å gå på vekta. 70,5 viste den. Er nå en halv kilo fra delmålet. Eneste jeg er litt bekymret for, er at jeg ikke har trent på ei uke, så noe er nok muskelsvinn. Men uansett er jeg superfornøyd. Har ikke orket å trene pga forkjølelse, men i dag gikk jeg meg en lang tur på 7,5 km. Deilig å komme litt i aktivitet igjen.

Satser på helt frisk til uka, og ny energi...

Ser vi alle har ups and downs, men vi får bare stå på å motivere oss selv og hverandre. Vi kan ikke gi opp noen av oss, så godt vi har kommet i gang nå. Husk det er fortsatt en stund til sommern... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra. I dag var det gøy å gå på vekta. 70,5 viste den. Er nå en halv kilo fra delmålet. Eneste jeg er litt bekymret for, er at jeg ikke har trent på ei uke, så noe er nok muskelsvinn. Men uansett er jeg superfornøyd. Har ikke orket å trene pga forkjølelse, men i dag gikk jeg meg en lang tur på 7,5 km. Deilig å komme litt i aktivitet igjen.

Satser på helt frisk til uka, og ny energi...

Ser vi alle har ups and downs, men vi får bare stå på å motivere oss selv og hverandre. Vi kan ikke gi opp noen av oss, så godt vi har kommet i gang nå. Husk det er fortsatt en stund til sommern... ;)

Gratulerer med flott nedgang Kulseber! :D

 

Måtte ellers flire litt her, muskelsvinn, jo du er jammen god :lol:

 

Ja, vi får stå på alle sammen. Du får være inspirasjonen denne uka! Og bronzee, javisst skal vi føle oss ok i bikini i sommer alle sammen. Jeg kjenner det er et stykke dit ennå, men det er jo også noen måneder til... Gleder meg allerede til å møte sommeren lettere og i bedre form. Det får være en tanke å ta med seg når det butter på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott vektnedgang Kulseber! Godt å høre at det går riktig vei for deg til tross for sykdom som har stått i kø hos deg.

 

Det er som du sier kulseber det det er enda noen måneder til sommeren er her ,så vi har god tid på oss. Vi får ta et skritt av gangen så vil vi nå målet alle sammen. Selv om vi møter veggen inni mellom er det bare å brette opp ermene å stå på videre! Har smugveid meg og det ser ut som jeg er på rett spor igjen, så nå er motivasjonen igjen oppad gående.

 

I morgen er det igjen trening i gruppe for meg. Det er fysioterapauten jeg går hos som har fått meg til å bli med. Har slitt med vond nakke og skulder i mange år. Ingen ting har hjulpet. Trodde heller ikke at dette ville gjøre situasjonen noe bedre, men nå føler jeg er at jeg er på rett vei. Det er hard trening for armer og andre viktige muskelgrupper. I tillegg er det høyt tempo med flott musikk, og det beste av alt det er GØY! Gleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott vektnedgang Kulseber! Godt å høre at det går riktig vei for deg til tross for sykdom som har stått i kø hos deg.

 

Det er som du sier kulseber det det er enda noen måneder til sommeren er her ,så vi har god tid på oss. Vi får ta et skritt av gangen så vil vi nå målet alle sammen. Selv om vi møter veggen inni mellom er det bare å brette opp ermene å stå på videre! Har smugveid meg og det ser ut som jeg er på rett spor igjen, så nå er motivasjonen igjen oppad gående.

 

I morgen er det igjen trening i gruppe for meg. Det er fysioterapauten jeg går hos som har fått meg til å bli med. Har slitt med vond nakke og skulder i mange år. Ingen ting har hjulpet. Trodde heller ikke at dette ville gjøre situasjonen noe bedre, men nå føler jeg er at jeg er på rett vei. Det er hard trening for armer og andre viktige muskelgrupper. I tillegg er det høyt tempo med flott musikk, og det beste av alt det er GØY! Gleder meg!!

 

Så bra. Altid gøy å trene sammen med andre. Jeg klarer ikke å presse meg selv nok når jeg trener styrke alene. Blir altid mere sliten når jeg trener styrke i gruppe. Lykke til.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Kulseber for ett flott resultat, trening eller ikke trening, vekt er vekt. Jeg tror mesteparten av vektnedgangen går på sunn og riktig mengde mat, treningen er ett eksra puff for å få fin figur/holdning:)) hviss dere forstår hva jeg mener.

 

Enig i at kondisjon og styrketrening i mye kjekkere på saltimer enn alene, og ja kjenner meg støl etter saltimene, men sjelden etter egentreningene med styrke. Treningsstudioet der jeg går har litt lite inspirerende timer for tiden, mye nesten for hard styrketrening og lite kjekk trening. Håper de forandrer litt på det slik at vi ikke går lei, det finnes andre senter vi kan gå på dersom dette ikke blir bedre, men da blir det litt lengre vei å kjøre.

 

Idag valgte jeg tredemølle hjemme istedet for yoga som var tilbudet på senteret. Jeg prøver å kvitte meg med litt fett som er på kroppen, sikkert sjokoladefett:))

 

Nå har jeg vært sjokolade og snope fri helt siden fredagskveld:))) and it feeeel good:)))

 

Vi skrives:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronzee

Klarte meg ikke uten sjokolade i helgen, tanken var god men viljen ikke sterk nok. Idag er det bollesøndag og vi er invitert til boller og brus selskap, en stor utfordring for min del, jeg liker ikke boller med krem så godt også er det uhøflig å si nei når vi blir invitert til selskap og uhøflig til å komme å ikke spise. Så vi skal i selskap og jeg håper at bollene er delt i to slik at jeg slipper å spise mer enn en halv bolle med krem.

 

Jeg drikker ikke brus så det blir vann for min del.

Treningen går veldig bra, men ser fremdeles at vekten ikke rikker på seg det er kun 100 gram ned/opp annenhver dag..

 

Antar jeg legger meg på 68 kilo som mitt mål, da har jeg 2 kilo igjen og det er ikke mye men såååå vanskelig å bli kvitt. Vet at jeg var 69 kilo 10 år i strekk så kanskje kroppen min stagnerer litt her for her trives den?

 

Mulig litt fasting ville vært tingen, er det ikke nå vi spiser oss opp før faste?? Kanskje 5-2 dietten?? Eller det enkleste ville vært en slankepille som gjorde at fettet rant av meg og at jeg ikke kjente meg sulten.... Deler litt tanker med dere.

 

Ha en fin uke alle sammen og lykke til med vekt og mål til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...