Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en solid treningsøkt og innkassert 4 trimpoeng :) Bra start på sprekhetens uke! Og jeg er godt innafor med maten, selv om matlysten er sterkt tilbake.

 

Det er viktig å bruke målebåndet, det er min erfaring. Det kommer alltid uker der vekta viser rare og urettferdige ting, og da forteller ofte målebåndet en annen historie. Uansett må vi huske at det ikke er resultatet fra uke til uke som er viktig, det er de langsiktige resultatene som teller. Ingen grunn til å frike ut, Ditsy ;)

 

Så deilig at det er liv på tråden! Velkommen hit, Lunatics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Etter to uker med ned en kilo i uka, så har jeg denne uka gått opp 700 gram. Enda jeg har vært flink å spist det jeg skal og registrert alt her inne. Har holdt meg innenfor med frimerkene også. Det eneste er at jeg har drukket lite vann i helga og vært lite trim denne uka som har vært, kun 5 trimpoeng. Men var gått ned 1 cm rundt magen da, men allikevel.....skuffende!

Får bare ta meg i nakken og fortsette, er alt for tidlig å gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en solid treningsøkt og innkassert 4 trimpoeng :)/> Bra start på sprekhetens uke! Og jeg er godt innafor med maten, selv om matlysten er sterkt tilbake.

 

Det er viktig å bruke målebåndet, det er min erfaring. Det kommer alltid uker der vekta viser rare og urettferdige ting, og da forteller ofte målebåndet en annen historie. Uansett må vi huske at det ikke er resultatet fra uke til uke som er viktig, det er de langsiktige resultatene som teller. Ingen grunn til å frike ut, Ditsy ;)/>

 

Så deilig at det er liv på tråden! Velkommen hit, Lunatics!

 

Du traff spikeren på hodet! Jeg friker ut :unsure:

 

Jeg må minne meg om at vekta skulle bli min venn denne gangen.. men ååå som jeg gruer meg til torsdag... Synes jeg spiser for mye og jeg merker jeg blir oppblåst I maven og tenker at dette kan umulig gå bra... men skal ikke frike ut - skal bare ikke :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker med ned en kilo i uka, så har jeg denne uka gått opp 700 gram. Enda jeg har vært flink å spist det jeg skal og registrert alt her inne. Har holdt meg innenfor med frimerkene også. Det eneste er at jeg har drukket lite vann i helga og vært lite trim denne uka som har vært, kun 5 trimpoeng. Men var gått ned 1 cm rundt magen da, men allikevel.....skuffende!

Får bare ta meg i nakken og fortsette, er alt for tidlig å gi opp.

 

Ikke gi opp vannmann - det hjelper ingenting å gi opp...Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Ikke gi opp vannmann - det hjelper ingenting å gi opp...Jeg heier på deg :D/>

 

Never, ever give up, jenter! Ting tar tid, og det gjør dette også! Det er resultatene på lang sikt som er viktige, selv om det også er viktig å følge med fra uke til uke.

Menssyklus og trening spiller også inn for at kroppen "holder på" vannet, og etpar dager senere er det kanskje borte. Muskler kan også holde på vannet dersom en har trent mye, og da vil vekten vise mer enn dagene før.

 

Husk at GR sier at 500 gr.ned per uke i snitt er bra og sunt, selv om det ikke ser mye ut der og da.

Bruk også målebåndet, og hold ut - til slutt lykkes vi alle!

Stå på! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to uker med ned en kilo i uka, så har jeg denne uka gått opp 700 gram. Enda jeg har vært flink å spist det jeg skal og registrert alt her inne. Har holdt meg innenfor med frimerkene også. Det eneste er at jeg har drukket lite vann i helga og vært lite trim denne uka som har vært, kun 5 trimpoeng. Men var gått ned 1 cm rundt magen da, men allikevel.....skuffende!

Får bare ta meg i nakken og fortsette, er alt for tidlig å gi opp.

 

Den vekta er lumsk, og den forteller i alle fall ikke alt B)

Det er tross alt cm som synes :)

 

Husker jeg hørte en gang (tror det var fra Tjukkholmen - det programmet med Kari Jaquesson) at vekta kan variere med 1-2 kg for en sunn voksen person pr. dag - på grunn av vann og salt i kroppen.

Kanskje du kan drikke mye vann, og være forsiktig med saltet og veie deg igjen om 1-2 dager (i alle fall om det er viktig for motivasjonen).

OG ikke gi deg!

Lykke til vi heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunatics

Dagens lille oppmuntring, er at jeg snikveide meg hos ei venninne etter dagens trening... 87,8 tongue.gif

Så noe skjer i kroppen min rolleyes.gif

200 gram er jo ikke mye, med noe er det jo, godt å se at vekta beveger seg rette veien wink.gif

Trente intervaller igår og i dag + styrke, og er nøye med hva jeg spiser.

Det som er værst, er jo denne pepsi maxen....ohmy.gifohmy.gif

Er jo totalt avhengig av denne dritten, så får jo den hodepina når jeg ikke drikker den. Men med vondt skal vondt fordrive biggrin.gif

 

Litt om meg, 38 år, 2 barn på 17 og 5 år, singel og sitter vel litt for mye i ro rolleyes.gif

Ha en fin dag videre dere, her må vi overnatte hos en venninne da vannet har frosset i leiligheten vi leier sad.gifsad.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten! :( Jeg har unnet meg en rugsprø mer enn planlagt, men skal gå sulten til sengs. Middagene må planlegges bedre, hvis jeg skal bli mett på den kvota jeg har.

 

Ukens veiing skal foretas i morgen, da jeg ikke er hjemme torsdag morgen. Det skal bli spennende! Jeg gleder meg faktisk :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sulten! :(/> Jeg har unnet meg en rugsprø mer enn planlagt, men skal gå sulten til sengs. Middagene må planlegges bedre, hvis jeg skal bli mett på den kvota jeg har.

 

Ukens veiing skal foretas i morgen, da jeg ikke er hjemme torsdag morgen. Det skal bli spennende! Jeg gleder meg faktisk :rolleyes:/>

 

Stakkars deg :o -ikke morsomt! Gled deg til i morgen, før du vet ordet av det er det frokosttid B)

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Måtte droppe gårsdagens kursveiing pga.sykdom i familien - ikke noe alvorlig, men måtte trå til der, og kunne derfor ikke gå på kurset.

Veiet meg på egen vekt, og det ser ut for at jeg omtrent har stått stille denne uken. Litt snodig, fordi jeg har vært veldig nøye med både mat og drikke, og har hatt få utskeielser, men vet det meste om at dette går i rykk og napp, og tilogmed med stillstand til tider.

 

MEN, da jeg veiet meg i dag morges, ser jeg jo at det er halvannen kg.ned fra morgenen før jeg startet på GR,(to uker siden) og det er jeg veldig fornøyd med. :D

Så alt i alt må jeg si meg fornøyd, selv om jeg skulle sett et bedre resultat. Men det kommer, vet jeg.

Ha en finfin dag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81,0 sto det på vekta i dag tidlig. Først ble jeg kjempeglad :D , men så ble jeg litt bekymret: 2,5 kilo på en uke kan da ikke være normalt. Riktignok har jeg vært flink og holdt meg til inntak av kalorier, jeg har også fått inn en del hverdagsmosjon, men bare to ordentlige treningsøkter. Vekt er noen rare greier. Sannheten er vel at vekten i dag sikkert er litt lav og vekten forrige uke sikkert var litt høy. Totalt sett har jeg vel gått ned ca 1 kg pr uke, og det er jo ganske normalt i alle fall i starten. Har gått ned to cm i midjen :) og det er jo veldig artig, men gikk ned en cm sist uke også da, selv om vekten gikk opp.

Utfordringen min nå blir å ikke «feire-spise», jeg har veldig lett for å tenke at «jeg fortjener jo litt ekstra» siden jeg har vært så flink, og så blir det ikke bare LITT :( Her må det planlegges!

 

Lykke til alle sammen, ha en fin-fin og sunn dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

81,0 sto det på vekta i dag tidlig. Først ble jeg kjempeglad :D/> , men så ble jeg litt bekymret: 2,5 kilo på en uke kan da ikke være normalt. Riktignok har jeg vært flink og holdt meg til inntak av kalorier, jeg har også fått inn en del hverdagsmosjon, men bare to ordentlige treningsøkter. Vekt er noen rare greier. Sannheten er vel at vekten i dag sikkert er litt lav og vekten forrige uke sikkert var litt høy. Totalt sett har jeg vel gått ned ca 1 kg pr uke, og det er jo ganske normalt i alle fall i starten. Har gått ned to cm i midjen :)/> og det er jo veldig artig, men gikk ned en cm sist uke også da, selv om vekten gikk opp.

Utfordringen min nå blir å ikke «feire-spise», jeg har veldig lett for å tenke at «jeg fortjener jo litt ekstra» siden jeg har vært så flink, og så blir det ikke bare LITT :(/> Her må det planlegges!

 

Lykke til alle sammen, ha en fin-fin og sunn dag B)/>

 

Det må være en utrolig deilig følelse :P

 

Så flink du har vært!!!

 

Feire med å gå tur vel? :rolleyes:

 

Jeg har sånn angst for vekta imorra at kan hende jeg star over :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta må vel bestiges før eller siden, Ditsy. Like greit å bli ferdig med det :)/>

 

Gratulerer med all nedgangen, matus metus! Det er vel fortjent! Vi skal bare være glade for de kiloene som sitter løst, for motgangen kommer tidsnok :unsure:/>

 

Jeg fikk hevn for forrige ukes oppgang med 74,5 kilo på vekta i morrest :D/> Og to centimeter rundt livet. Dette bekrefter bare det du sier , matus. Vekta er upålitelig fra dag til dag. Det som er sikkert er at jeg føler meg veldig mye bedre enn 2. januar.

 

Jeg har lagt en plan for morgendagens jobbreise. Det gjenstår bare å utføre den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en utrolig deilig følelse :P/>

 

Så flink du har vært!!!

 

Feire med å gå tur vel? :rolleyes:/>

 

Jeg har sånn angst for vekta imorra at kan hende jeg star over :(/>

 

Hjelper ikke å utsette, fortrenge eller hoppe over dessverre. Uansett hva svaret er, er det vel bedre å vite. Som min lærer alltid sa: det er bedre å hoppe i det, enn å krype i det ;)

Lykke til :) og husk at det er ikke bare vekta å være stolt over. Sunne valg er bra for deg uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta må vel bestiges før eller siden, Ditsy. Like greit å bli ferdig med det :)/>/>

 

Gratulerer med all nedgangen, matus metus! Det er vel fortjent! Vi skal bare være glade for de kiloene som sitter løst, for motgangen kommer tidsnok :unsure:/>/>

 

Jeg fikk hevn for forrige ukes oppgang med 74,5 kilo på vekta i morrest :D/>/> Og to centimeter rundt livet. Dette bekrefter bare det du sier , matus. Vekta er upålitelig fra dag til dag. Det som er sikkert er at jeg føler meg veldig mye bedre enn 2. januar.

 

Jeg har lagt en plan for morgendagens jobbreise. Det gjenstår bare å utføre den.

 

Grattis! Artigere når det går riktig vei! Godt jobbet! :D

Lykke til i uken som kommer, avk og alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta må vel bestiges før eller siden, Ditsy. Like greit å bli ferdig med det :)/>/>

 

Gratulerer med all nedgangen, matus metus! Det er vel fortjent! Vi skal bare være glade for de kiloene som sitter løst, for motgangen kommer tidsnok :unsure:/>/>

 

Jeg fikk hevn for forrige ukes oppgang med 74,5 kilo på vekta i morrest :D/>/> Og to centimeter rundt livet. Dette bekrefter bare det du sier , matus. Vekta er upålitelig fra dag til dag. Det som er sikkert er at jeg føler meg veldig mye bedre enn 2. januar.

 

Jeg har lagt en plan for morgendagens jobbreise. Det gjenstår bare å utføre den.

 

Så deilig AVK!!! Da var det egentlig ingenting "opp" forrige uke fordi du har gått ned gjennomsnittlig 700 gram hver uke - alt etter GR planen... :D

 

Tenk om du hadde hatt en kjempenedtur etter sist veiing og ikke gjennomført en ny uke... Bra jobba :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding sundshine - leste akkurat mailen min :rolleyes:

 

Som du ser - jeg gikk ned en kilo og enda jeg har spist mye mat,dog sunnere valg og mindre porsjoner ....

 

Jeg har også gått litt inn I måla, men ikke mye...

 

Nå gjelder å jobbe med psyken - det er der det sitter - og håpe på en halv kilo neste uke. Jeg er veldig lettet, men kan ikke gi meg nå :rolleyes:

 

Men vekta var min venn I dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Ååh, så kjekt at du er fornøyd, Ditsy, og at resultater var så bra! Vi MÅÅÅ fokusere positivt dersom dette skal gå.

Jeg har gått på så mange "smeller" tidligere, at jeg vet hva jeg snakker om... :huh:/>/>

Måtte bli over femti før jeg erkjente at det er meg selv det står på, og at dette er noe jeg gjør for min egen skyld, og ikke for andres. Og prøver å fokusere på at det er min fremtidige helse og BMI jeg gjør det for, og for å bli både gammel og frisk, for å si det sånn.

Dersom en ramler litt utpå, er ingenting "ødelagt" av den grunn, for en kan fin ta seg inn igjen, og utskeielser og fristelser vil være der resten av livet. De er det vi må lære oss å leve med, tror jeg....

Nyt resultet og bruk det som motivasjon for alt det er verdt!

Stå på! :rolleyes:/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så kjekt at du er fornøyd, Ditsy, og at resultater var så bra! Vi MÅÅÅ fokusere positivt dersom dette skal gå.

Jeg har gått på så mange "smeller" tidligere, at jeg vet hva jeg snakker om... :huh:/>/>/>

Måtte bli over femti før jeg erkjente at det er meg selv det står på, og at dette er noe jeg gjør for min egen skyld, og ikke for andres. Og prøver å fokusere på at det er min fremtidige helse og BMI jeg gjør det for, og for å bli både gammel og frisk, for å si det sånn.

Dersom en ramler litt utpå, er ingenting "ødelagt" av den grunn, for en kan fin ta seg inn igjen, og utskeielser og fristelser vil være der resten av livet. De er det vi må lære oss å leve med, tror jeg....

Nyt resultet og bruk det som motivasjon for alt det er verdt!

Stå på! :rolleyes:/>/>/>

 

Veldig enig med alt du skriver sundshine.... Jeg har begynt å mistenke vekta jeg nå da... tenker at jeg veide meg på ettermiddagen, med tom mave, men man vet jo at man veier mindre på morgenen enn på kvelden og I dag veide jeg meg selvfølgelig på morgenen... ja så dum kan man være mot seg selv... men det satte I gang en tankeprosess og kort fortalt -

 

Det er min kropp og min helse og hvert gram jeg mister, minsker belastning på kne og føtter og hver tur jeg går minsker faren for livstilssykdommer bade nå og som pensjonist... Det spiller egentlig ikke så stor rolle hvor fort jeg går ned - bare jeg går ned og at jeg gjør det på en mate at jeg kan fortsette å leve slik resten av livet...

 

Så nå har jeg hatt en liten epiphany og skjønner at jeg skal være glad for 200 gram til uken, hvis jeg ikke er så heldig at jeg går ned en halvkilo da..

 

Hva jeg skal tenke hvis jeg går opp til uka - ja, det har jeg ikke tenkt på enda :rolleyes:

 

Noen tanker fra meg som sitter og lurer på et sunt alternative til middag I dag B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Ditsy! Og med litt ekstra visdom :)

 

Jobbreiseplanen er fulgt til punkt og prikke! Jeg er veldig fornøyd med meg selv. Neste uke blir jeg borte flere dager på reise, og uten lunsjbuffet. Jeg skal prøve å be om å få gå på butikken og plukke egen lunsj. Hvis det ikke går, må jeg bare ta det jeg får, passe på mengden, og supplere med frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, Ditsy! Og med litt ekstra visdom :)/>

 

Jobbreiseplanen er fulgt til punkt og prikke! Jeg er veldig fornøyd med meg selv. Neste uke blir jeg borte flere dager på reise, og uten lunsjbuffet. Jeg skal prøve å be om å få gå på butikken og plukke egen lunsj. Hvis det ikke går, må jeg bare ta det jeg får, passe på mengden, og supplere med frukt.

 

Du er kjempeflink når du klarer å begrense deg på hotel med ferdig lunsjbord.... nå blir jeg imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding sundshine - leste akkurat mailen min :rolleyes:/>

 

Som du ser - jeg gikk ned en kilo og enda jeg har spist mye mat,dog sunnere valg og mindre porsjoner ....

 

Jeg har også gått litt inn I måla, men ikke mye...

 

Nå gjelder å jobbe med psyken - det er der det sitter - og håpe på en halv kilo neste uke. Jeg er veldig lettet, men kan ikke gi meg nå :rolleyes:/>

 

Men vekta var min venn I dag :P/>

 

Gratulere :) Kjempebra jobbet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

God morgen, folkens!

Jobbreise må være en tøff utfordring - jeg beundrer deg som klarer å planlegge og ta høyde for uforutsette måltider, avk. Men kunsten er vel å ha en del sunn mat på lager, og fylle på med frukt, som du sier.

 

Vekt er en rar og ustabil ting! Og kan varierer enormt fra dag til deg, som vi alle vet.

Det er vel ikke uten grunn at min kursleder - med 20 års erfaring - sier at vi kun skal veie oss på kursdagen. Jeg skjønner det veldig godt, og hun snakker jo ut fra erfaring med hundrevis av sånen som oss... B)

Jeg har valgt å også veie meg om morgenen dagen før for å holde motivasjonen oppe, og en følger jo med vektnedgangen der også.

En kilo per uke er kjempebra, og over lang tid tror jeg ikke det er mange som klarer det - vil tro de fleste ligger en del lavere i gjennomsnitt

Men de kiloeen som kom sist, forsvinner sikkert først, og det merker vel de fleste av oss. Får bare ta det som det kommer...

 

Jeg oppdaget tilfeldigvis at det ligger masse gode middagsoppskrifter inne på tråden "Oppskrifter og mat". Under lette middager ligger det et stykke nede mange gode tips, med oppgitt kaloriinnhold. Og flere av dem er "Toro-mat" med masse godt oppi i tillegg. Jeg kopierte dem, og printet dem ut. En del av det samme står kanskje i kursboken vår, men nå har jeg samlet alle på en plass.

 

Stå på, jenter - dette gjør vi for vår egen helses skyld - tenk så mye sunnere vi blir.

Ha en strålende dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...