Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har innkassert fire fuklende trimpoeng, og er strålende fornøyd! Om det sitter igjen noen virus, kunne jeg ikke merke det på trening, greide mer vekt på de fleste apparater, og greide å presse meg godt på spinning.

 

Jeg hadde en smugtest av dongeribukse, og håper å kunne sprade rundt i det før utgangen av februar. En av kjolene mine har også kommet tilbake i bruk :D Og jeg har oppdaget at det fins lettkakao i butikken! 40 kalorier på en kopp. En sånn dag, altså! Det er så bra at også de finnes! (så fortrenger jeg de tre håndfullene med nøttemix...)

 

Hmmm... Ritzkjeks. Jeg sjekket kaloriinnholdet på dem, og innser nå at det kan jeg aldri kjøpe mer (hvis jeg ikke er døden nær av magesyke). En av mine mange laster. Og peanøttsmør.

 

Du må ha lykke til med veiing i morgen, Sundshine! Jeg er spent på hvordan kaloriøkningen slår ut. Når startet du å slanke deg? Og hvor mye har du gått med?

 

Jeg skal gradvis flytte veiingen mot mandag, og satser på neste innveiing onsdag. Håper på minst en halvkilo :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: oppsummeringen av forrige uke viser:

 

1.624 kalorier i gjennomsnitt, ikke medregnet to dager på tur

9 trimpoeng

13.575 daglige skritt i gjennomsnitt

og 200 gram nedgang

 

Ditsy, jeg skal ligge på 1600 kalorier daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innkassert fire fuklende trimpoeng, og er strålende fornøyd! Om det sitter igjen noen virus, kunne jeg ikke merke det på trening, greide mer vekt på de fleste apparater, og greide å presse meg godt på spinning.

 

Jeg hadde en smugtest av dongeribukse, og håper å kunne sprade rundt i det før utgangen av februar. En av kjolene mine har også kommet tilbake i bruk :D/> Og jeg har oppdaget at det fins lettkakao i butikken! 40 kalorier på en kopp. En sånn dag, altså! Det er så bra at også de finnes! (så fortrenger jeg de tre håndfullene med nøttemix...)

 

Hmmm... Ritzkjeks. Jeg sjekket kaloriinnholdet på dem, og innser nå at det kan jeg aldri kjøpe mer (hvis jeg ikke er døden nær av magesyke). En av mine mange laster. Og peanøttsmør.

 

Du må ha lykke til med veiing i morgen, Sundshine! Jeg er spent på hvordan kaloriøkningen slår ut. Når startet du å slanke deg? Og hvor mye har du gått med?

 

Jeg skal gradvis flytte veiingen mot mandag, og satser på neste innveiing onsdag. Håper på minst en halvkilo :rolleyes:/>

 

Høres ut som en kjempedag Fluffy :-)

 

Er det kakao eller er det en slags rett I koppen du har funnet?

 

Og litt fortrengning må vel være lov, vi kan vel gå mere I detaljer når og hvis vekta stopper helt opp tenker jeg :P

 

Lurte litt på om jeg skulle flytte veiedagen min, men tror det er lurt med torsdager enn så lenge - jeg beginner senere på job på torsdager så jeg kan bearbeide en psykisk knekk hvis nødvendig og det er såpass lenge etter helgen at jeg kan redde en helgesprekk og dersom vekta har gode nyheter for meg så blir jeg mere motivert til helgen... nøye gjennomtenkt må du skjønne B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: oppsummeringen av forrige uke viser:

 

1.624 kalorier i gjennomsnitt, ikke medregnet to dager på tur

9 trimpoeng

13.575 daglige skritt i gjennomsnitt

og 200 gram nedgang

 

Ditsy, jeg skal ligge på 1600 kalorier daglig.

 

Ser ille bra ut da Fluffy :-)

 

Betyr det at du ikke skal veie deg til torsdag? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann! Dere har alle skrevet så mye interessant og jeg skulle gjerne kommentert alt. Får kommentere det jeg husker:

 

Mine "sunne" snacks:

- Har funnet ut at det er greit å kjøpe masse frosne bær og ha det lett tilgjengelig. Ha alltid en pose "tint opp" i kjøleskapet, bruker det ofte i frokostblandinger og synes spesielt blåbær med melk og litt frokostblanding om morgenen er SÅ godt!

... men det var jo ikke egentlig en sunn snack :P

- Er en sucker for is, men kan ikke ha det liggende i fryseren, da spiser jeg det med en gang til boksen er tom

- Frukt er jo en klassiker, men her må man vel passe litt på så det ikke blir for mye.. Spiser mye epler, bananer og appelsiner i det daglige, blir fort litt mer "stas" med mango, ananas e.l. når man kommer på å kjøpe det. Skjærer opp frukten!

- spiser gjerne cottage cheese med eplebåter og masse kanel både til kvelds og til "kos"

- Oppskjærte grønnsaker med dip laget av mager kesam eller noe annet lett!

- vet det er kjedelig, men hvis du finner en skikkelig god te-type du liker, så kan det kanskje redde et søtsug på en hverdag! (jeg er f.eks hekta på Vanilla Chai fra Pukka, lager den enten med vann og litt melk, eller varmer rett og slett bare ekstra lett-melk og putter teposen oppi.. den er sterk, og jeg føler det smaker nok til at jeg ikke trenger sukker)

- Hvis du liker lett-saft så er jo det ganske godt, synes i allefall jeg, jeg drikker ofte Fruktfest fra FunLight med massevis av isbiter. har alltid isbiter liggende. blander du litt sterkt så smaker det veldig godt synes jeg. veldig usikker på hvor sunt det er, men som vi alle har sett på reklamen: kun én kalori :P sikkert bedre å drikke bare vann, men jeg koser meg faktisk med den safta :)

 

tja. Det er ikke så lett å komme på så mye.

 

Min fredag, lørdag & søndag var overhodet ikke i Grete Roede-ånd. Var på tur. Fredag tenkte jeg jo å planlegge og registere alt. Synes GR-appen funka DÅRLIG, ihvertfall på min telefon, så gikk heller inn på Internett på telefonen og logga inn på greteroede.no og registererte der - så lenge jeg gadd. Var kjempestressa for å skulle spise riktig denne dagen med blant annet to flyreiser. Det endte med at jeg kjøpte meg to marinerte kyllinglår på flyplassen, jeg tenkte jeg var lurt, "her er det masse protein og lite carbs!!", registrerte det og det bare poppa opp NEI-MAT med en gang. Selvfølgelig. altfor mye kalorier. Så da ble jeg litt motløs og falt for den ene fristelsen etter den andre utover kvelden. Jeg kan nevne rødvin, ost, kjeks. Men man skal jo leve litt også..

Lørdagen begynte med en sånn uendelig lang, fantastisk frokost, det samme gjorde søndagen. Så jeg spiste mer enn jeg burde, og det var ganske bevisst. jeg bare nøt det og tenkte at det fikk bli et unntak. Det er sjelden jeg får servert så fantastiske frokoster. Tidsnok tilbake til hverdagen.

 

Har fått mensen (vet ikke om det er over-sharing), og det er vel en kjent sak at man gjerne veier litt mer da. Tok fram målebandet i dag, og hadde ikke gått ned en eneste centimeter noe sted. tenker bedre lykke neste uke. også skal jeg få skaffa meg en vekt. Det er jo litt vesentlig, kanskje.

 

 

Dagens seier: La hånda på en sånn Kick-lakris med sea-salt i butikken etter jobb. Så kom jeg på at jeg tross alt driver med Grete Roede om dagen, og lot være. Hurra!

 

Dagens opptur ellers: Wok-grønnsaker (min var type Coop) viste seg å inneholde kun 35 kalorier per 100 gram, og det var deilig å endelig registrere noe som faktisk var JA-mat. Med litt fersk gulrot & vårløk, kyllingfilet og soyasaus (også lite kalorier!) ble det veldig godt. Hadde også en pakke nudler i, noe Grete ikke likte at jeg gjorde. Men det smakte i allefall fantastisk på en mandag. Kanskje jeg klarer å droppe nudlene neste gang..

 

Er forkjøla, så blir ikke noe trening på meg før jeg er frisk. Orker ikke hangle.

 

Lykke til med veiing og med å ta de sunne valgene denne uka!!! Husk at det ikke BARE er tallet på vekta som betyr noe, men også alt det positive man gjør for helsa & kroppen sin ellers!

U CAN DO IT!

 

:D

 

Sorry at jeg skriver så langt, det er vanskelig å stoppe. dere trenger ikke lese alt :P

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann! Dere har alle skrevet så mye interessant og jeg skulle gjerne kommentert alt. Får kommentere det jeg husker:

 

Mine "sunne" snacks:

- Har funnet ut at det er greit å kjøpe masse frosne bær og ha det lett tilgjengelig. Ha alltid en pose "tint opp" i kjøleskapet, bruker det ofte i frokostblandinger og synes spesielt blåbær med melk og litt frokostblanding om morgenen er SÅ godt!

... men det var jo ikke egentlig en sunn snack :P/>

- Er en sucker for is, men kan ikke ha det liggende i fryseren, da spiser jeg det med en gang til boksen er tom

- Frukt er jo en klassiker, men her må man vel passe litt på så det ikke blir for mye.. Spiser mye epler, bananer og appelsiner i det daglige, blir fort litt mer "stas" med mango, ananas e.l. når man kommer på å kjøpe det. Skjærer opp frukten!

- spiser gjerne cottage cheese med eplebåter og masse kanel både til kvelds og til "kos"

- Oppskjærte grønnsaker med dip laget av mager kesam eller noe annet lett!

- vet det er kjedelig, men hvis du finner en skikkelig god te-type du liker, så kan det kanskje redde et søtsug på en hverdag! (jeg er f.eks hekta på Vanilla Chai fra Pukka, lager den enten med vann og litt melk, eller varmer rett og slett bare ekstra lett-melk og putter teposen oppi.. den er sterk, og jeg føler det smaker nok til at jeg ikke trenger sukker)

- Hvis du liker lett-saft så er jo det ganske godt, synes i allefall jeg, jeg drikker ofte Fruktfest fra FunLight med massevis av isbiter. har alltid isbiter liggende. blander du litt sterkt så smaker det veldig godt synes jeg. veldig usikker på hvor sunt det er, men som vi alle har sett på reklamen: kun én kalori :P/> sikkert bedre å drikke bare vann, men jeg koser meg faktisk med den safta :)/>

 

tja. Det er ikke så lett å komme på så mye.

 

Min fredag, lørdag & søndag var overhodet ikke i Grete Roede-ånd. Var på tur. Fredag tenkte jeg jo å planlegge og registere alt. Synes GR-appen funka DÅRLIG, ihvertfall på min telefon, så gikk heller inn på Internett på telefonen og logga inn på greteroede.no og registererte der - så lenge jeg gadd. Var kjempestressa for å skulle spise riktig denne dagen med blant annet to flyreiser. Det endte med at jeg kjøpte meg to marinerte kyllinglår på flyplassen, jeg tenkte jeg var lurt, "her er det masse protein og lite carbs!!", registrerte det og det bare poppa opp NEI-MAT med en gang. Selvfølgelig. altfor mye kalorier. Så da ble jeg litt motløs og falt for den ene fristelsen etter den andre utover kvelden. Jeg kan nevne rødvin, ost, kjeks. Men man skal jo leve litt også..

Lørdagen begynte med en sånn uendelig lang, fantastisk frokost, det samme gjorde søndagen. Så jeg spiste mer enn jeg burde, og det var ganske bevisst. jeg bare nøt det og tenkte at det fikk bli et unntak. Det er sjelden jeg får servert så fantastiske frokoster. Tidsnok tilbake til hverdagen.

 

Har fått mensen (vet ikke om det er over-sharing), og det er vel en kjent sak at man gjerne veier litt mer da. Tok fram målebandet i dag, og hadde ikke gått ned en eneste centimeter noe sted. tenker bedre lykke neste uke. også skal jeg få skaffa meg en vekt. Det er jo litt vesentlig, kanskje.

 

 

Dagens seier: La hånda på en sånn Kick-lakris med sea-salt i butikken etter jobb. Så kom jeg på at jeg tross alt driver med Grete Roede om dagen, og lot være. Hurra!

 

Dagens opptur ellers: Wok-grønnsaker (min var type Coop) viste seg å inneholde kun 35 kalorier per 100 gram, og det var deilig å endelig registrere noe som faktisk var JA-mat. Med litt fersk gulrot & vårløk, kyllingfilet og soyasaus (også lite kalorier!) ble det veldig godt. Hadde også en pakke nudler i, noe Grete ikke likte at jeg gjorde. Men det smakte i allefall fantastisk på en mandag. Kanskje jeg klarer å droppe nudlene neste gang..

 

Er forkjøla, så blir ikke noe trening på meg før jeg er frisk. Orker ikke hangle.

 

Lykke til med veiing og med å ta de sunne valgene denne uka!!! Husk at det ikke BARE er tallet på vekta som betyr noe, men også alt det positive man gjør for helsa & kroppen sin ellers!

U CAN DO IT!

 

:D/>

 

Sorry at jeg skriver så langt, det er vanskelig å stoppe. dere trenger ikke lese alt :P/>

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett i koppen-poser. Både fra rett i koppen og fra Freia.

 

Jeg tenkte å ha beinhard helgejustis, og håper veiedag tidlig i uken skal hjelpe meg med å holde fokus. Men jeg lar det heller være hvis du trenger litt (u)moralsk støtte, Ditsy :)

 

Det var mange gode tips, lettsommer. Takk! Jeg er en tulling etter hotellfrokoster selv, men prøver å si til meg selv at det kommer flere sånne. Det hjelper iblant :unsure: Jeg synes selv jeg har vært ganske flink i denne omgangen, men tendensen til å la et dårlig valg lede til mange er ikke borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Detter stadig innom her, etter som jeg registrer alt jeg spiser, og det er jo så kjekt å følge med på hvordan det går med dere andre! :D

Flinke damer, sier jeg bare!

Mange flinke trimmere, og mange som er bevisst på ting jeg aldri har tenkt på selv - en lærer definitivt så lenge en lever - og så lenge en følger med på G-forum :D

 

Kom på en ting her nå: Dongribukse er noe av det beste en kan kle på seg, fordi det er så godt "hold" i stoffet at de fleste ser slankere ut enn det de faktisk er... Så det er ingen grunn til å droppe dongri'en, damer - jeg går faktisk selv nesten alltid i dongribukse. Og så er det et plagg som heldigvis passer til uendelig mye - supergreit.

 

En sjelden dag eller to med hotellfrokost synes jeg er noe en må kunne nyte - det gjør i alle fall jeg. Da får heller GR være GR, dersom det passer meg der og da. Det finnes 365 dager i året, og det er neppe de ti dagene en/vi skeier ut som er problemet til vekten vår. Problemet er vel heller dersom en ikke tar seg inn igjen etterpå...

Muligens noen som kjenner seg igjenn...? B)

 

Jeg har aldri tidligere vært spesielt fan av fullkorn-pasta, men nå har jeg jammen meg begynt å like det også godt. I dag ble det stekt oksekjøtt, løk og sopp i sjysaus, og fullkorn-pasta og salat til middag, og det smakte nydelig. Og var mer enn nok mat når jeg hadde så mye salat.

Senere en grovbrødskive med hjemmelaget syltetøy til kvelds, etter mellommåltid bestående av bygglunsj og banan. Og jeg har ikke vært sulten i det hele tatt i dag, utover helt normal "nå er det tid for mat igjen"-sult.

 

Aner ikke hvordan jeg ligger an mht.tapte gram, men vet at jeg har gjort det meste rett den siste uken også. Viser det ikke på vekten nå, må jeg i alle fall fortsette en uke til før jeg lar min kursleder granske kostholdet mitt nærmere, og se på matdagboken min.

Begynner å bli lei sen og liten nedgang, men så lenge det er ned eller stillstand må en kanskje være fornøyd....

Da var det tid for å sove.

 

Stå på, alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta ned 600 gram, så er godt fornøyd. Gikk litt over på kosemerkene i helga, men ser ut til at det gikk bra. Prøvde meg på 30 days shred med Jillian på lørdag. Er enda stiv og støl, så skal prøve det et par ganger i uka for å få litt styrketrening. I dag gikk jeg tur i litt over en time med hunden, så da ble det litt trim på meg. En god start på uka :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta ned 600 gram, så er godt fornøyd. Gikk litt over på kosemerkene i helga, men ser ut til at det gikk bra. Prøvde meg på 30 days shred med Jillian på lørdag. Er enda stiv og støl, så skal prøve det et par ganger i uka for å få litt styrketrening. I dag gikk jeg tur i litt over en time med hunden, så da ble det litt trim på meg. En god start på uka :D/>

 

600 gram er fantastisk da... bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er Fluffy som vil beholde torsdagen, men du må selvfølgelig gjøre det som er best for deg I det lange løp. Skjønner det at det kan hjelpe I helgen med tanke på at mandagsmorgen kommer veldig fort... Det blir torsdag denne uka på meg, men så reiser vi bort I vinterferien og vekta får jeg ikke med meg - så da blir det 2 uker til neste veiing, litt deilig og litt skummelt :-)

 

Du må stikke innom ofte Sundshine. Det hjelper meg veldig å høre hvordan det går og jeg synes det er spennende og oppmuntrende at noen plutselig går ned mens andre star litt stille - det gjør at vi ser at alle opplever likt, men til hver vår uke... gruer meg veldig til en ev. stand still og vet det kan komme til torsdag alt :-(

 

Hadde forresten bra dag I går - ovnsbakte potetbåter og gulrøtter og paprika og fisk, og fulgte rådet ditt Sundshine - om å spise litt mere vanlig mat enn å gå fra bordet mere sulten og sprekke på noe usunt. Det vil si at jeg tok noen flere potetbåter, men det er ikke det verste som kan spises - det skjønner jeg nå Grete B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 600 gram ned, Vannmann!

 

Lavkalori kakao i hus, og det kommer til å bli en hit utover :)

 

Når det gjelder dongeribukse; de er bare fine når de kan kneppes, og vomma ikke henger over kanten :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

En liten, men velfortjent seier med nedgang på 600 gram denne uken! :D

Det lille resultatet har jeg jobbet knallhardt for, og har hatt stillstand i nesten to uker før dette :o Jeg har riktig nok trimmet veldig lite, og hatt dårlig score på det hele tiden, men det skal komme etterhvert.Negdang er iallefall nedgang :)

 

Maten går det egenntlig greit med, og jeg registerer hver smitt og smule jeg putter i munnen, bortsett fra ja-grønnsakene. Og har "syndet" veldig lite, men brukt frimerkene slik jeg har hatt lyst.

Jeg begynte 14.januar, og har bare gått ned noen få kilo, men skal fortsette prosjektet mot et sunnere liv.

Da er det bare å jobbe videre, selv om jeg må revurdere målet mitt for denne måneden. Og kostomleggingen er kommet for å bli leeenge, har jeg bestemt meg for, og slik som dette skal jeg klare å leve til hverdags.

 

Stå på, jenter - til slutt er i vi ved målet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk du gode resultater Sundshine og når du vet at du harspist riktig så vet du også at det er fett som er borte og ikke vann

 

(- har en bror som er veldig fornøyd fordi han gikk ned 3 1/2 kilo første uka på Fedon...og tror at han blir lissom slank ... 3 kilo vann tenker jeg da...)

 

men du har gått ned en stor pakke soft Sundshine og det klapper vi for :-)

 

Jeg blir veldig inspirert av tankegangen din om sunn livsstil og varige kostendringer, for det er jo det som er viktig og da når vi målet til slutt... etterhvert. Vi gir oss ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ FLINKE DERE ER :D - GRATULERE MED NEDGANGEN ALLE SAMMEN.

Jeg er ganske stresset for tiden, og det går utover livsstilsprosjektet - selv om jeg lovet meg selv at det ikke skulle gjøre det :huh: I uken som har gått har jeg ikke registrert hverken mat eller trening - IKKE BRA :huh: Noe som vises på vekta: 80,5 i dag tidlig (altså opp 400g), men jeg er veldig fornøyd med at den ikke er høyere :) - heldigvis har jeg gått ned en cm i midjen :)

Til tross for manglende registrering har jeg holdt meg (slik cirka) til kostholdet i ukedagene, men har en mistanke om at det blir litt ekstra her og der når jeg ikke registrerer. I helga spiste jeg nok en goood del mer kosekalorier en hva som er lurt... :(

Tror heller ikke at det er lurt for meg å sette et FOR lavt mål (tenkte jo at jeg skulle ned bare 200g denne uken). Med det resultatet at jeg jukset litt her og litt der - og så ender det med at jeg går opp i og ikke ned.

 

Leser også at dere har diskutert det med antall kalorier pr. dag. Det tror jeg er veldig individuelt. Vi som går på kurs/har gull-medlemskap får en viss ide om hvilken meny vi bør velge, men denne utregningen er jo basert på gjennomsnittstall og hvor mye man tror at man beveger på seg. Her kan det være store variasjoner, så jeg tror den beste måten å gjøre det på er å "forske litt" (som Sundshine gjør) på hva som passer for seg selv.

 

Min erfaring med antall kalorier pr dag er som følger:

Da jeg gikk på GR-kurs på 90-tallet var rådet 1000-1200 kalorier pr dag. Noe jeg klarte å holde under kurset og gikk ned over 10 kg på 8 uker. Alt var nok ikke fett, men det er ingen tvil om at få kalorier inn, gir stor vektnedgang, i alle fall for en kortere periode. Problemet er selvfølgelig at et slikt kosthold er umulig å holde over tid, i allefall for meg - fordi jeg var mer elle mindre konstant sulten. Nå ligger jeg på meny 2 (1600 kcal i døgnet), men ettersom jeg har en forholdsvis rolig/stillesittende livsstil har jeg redusert den med ca 100 kcal i døgnet så snittet blir ca 1500 kcal. Noe som går helt fint hvis jeg passer på hva jeg spiser; nok protein, grove kornprodukter og nok grønnsaker. Derimot - hvis jeg "jukser", spiser fint brød, pannekaker til middag og/eller for lite grønnsaker generelt blir jeg sulten - og det blir veldig lett å sprekke :(

 

Da er det bare å brette opp ermene og starte på ny frisk for meg :)

NESTE UKE SKAL JEG KLARE DELMÅLET PÅ 79,9 kg! Jeg vet hva jeg må gjøre - så berre gjer da :) -er det ikke det Yngvar sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da lurer jeg på meningen deres. Fint at vi er anonyme for da kan dere si hva dere mener... Jeg, som dere, synes at å slanke meg, spise sunt, magert og begrenset er kjedelig i lengden, men det må til for å nå målet innenfor en viss tidsfrist...

 

Jeg klarer meg fint om dagen, men jeg synes det er en stor trøst å vite at jeg kan spise meg veldig mett på kvelden...

 

ikveld har jeg spist en hel pose med classic wok grønnsaker(500gr.)sammen med 300 gr. svinefilet... har jeg en spiseforstyrrelse? vær ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

En liten, men velfortjent seier med nedgang på 600 gram denne uken! :D/>

Det lille resultatet har jeg jobbet knallhardt for, og har hatt stillstand i nesten to uker før dette :o/> Jeg har riktig nok trimmet veldig lite, og hatt dårlig score på det hele tiden, men det skal komme etterhvert.Negdang er iallefall nedgang :)/>

/>

 

 

Hurra hurra! Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da lurer jeg på meningen deres. Fint at vi er anonyme for da kan dere si hva dere mener... Jeg, som dere, synes at å slanke meg, spise sunt, magert og begrenset er kjedelig i lengden, men det må til for å nå målet innenfor en viss tidsfrist...

 

Jeg klarer meg fint om dagen, men jeg synes det er en stor trøst å vite at jeg kan spise meg veldig mett på kvelden...

 

ikveld har jeg spist en hel pose med classic wok grønnsaker(500gr.)sammen med 300 gr. svinefilet... har jeg en spiseforstyrrelse? vær ærlig...

 

Tja :) si det, tror egentlig du bare kan svare på det selv.

Hva er grunnen til at du spiser så mye? Ikke at det er SÅ mye, har nok gjort det samme selv med mye mindre sunne matvarer...

Leste en bok for mange år siden som hette noe slikt som:"det sultne hjertet" -forfatteren diskuterte nettopp det med overspising bakgrunn og løsninger. Tror hun mente noe slikt som at dersom du spiser fordi du trenger en klem, eller i stedet for å gråte etc. da har du et spiseproblem. Men spiser du fordi du er sulten... skulle man ikke skamme seg over mengden ;) sult er jo en naturlig konsekvens av å spise mindre enn man trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink:/> ned 200 gr...... hmmmm

 

men det var ned da?

 

da skal jeg være glad da eller????

 

Men skal prøve å bli flinkere og spise jevnere... Skal på fjellet og da får jeg ikke med meg vekta, så nå går det en stund til neste veiing... krysse fingrer for mer mosjon og mindre matinntak... litt naiv nå kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiseforstyrrelse? Ikke vet jeg. Det er mye rar historie vi trekker med oss, som gir rare utslag. Har du vært mye sulten før, Ditsy?

 

Jeg gikk ned 1,3 kilo! Det går veldig bra :D/>

 

Gratulere! SÅ ARTIG! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

OK, da lurer jeg på meningen deres. Fint at vi er anonyme for da kan dere si hva dere mener... Jeg, som dere, synes at å slanke meg, spise sunt, magert og begrenset er kjedelig i lengden, men det må til for å nå målet innenfor en viss tidsfrist...

 

Jeg klarer meg fint om dagen, men jeg synes det er en stor trøst å vite at jeg kan spise meg veldig mett på kvelden...

 

ikveld har jeg spist en hel pose med classic wok grønnsaker(500gr.)sammen med 300 gr. svinefilet... har jeg en spiseforstyrrelse? vær ærlig...

 

Kjære deg, Ditsy: :) Jeg ser hva matus har svart deg, og er enig i det hun sier. Det er en del ting bare du selv kan svare på.

Og så lurer jeg på - ut fra egen erfaring, om du spiser nok ila.dagen??

Veier du maten nå i begynnelsen, og har du god fordeling mellom de foskjellige næringsstoffene; protein og karbo osv? Eller beregner du mengdene "sånn cirka", og så blir det kanskje for lite mat, fordi vi er så hiiimla redde for å spise for mye, i stedet for for lite??

Jeg regner nesten med at redselen for å spise for mye er felles for oss her inne...

Det har jo tatt meg over 50 år å innse at jeg gjør (mange) ting (veldig) galt, og nå prøve å rette det opp. Jeg så veldig fort at jeg har spist alt for lite per dag, og selvfølgelig mye feil mat, og lurte meg selv grundig til tider. :o

Men det første jeg oppdaget, var for mye og hvor ofte jeg kunne spise da jeg la om til GR. Jeg følte at jeg spiste hele tiden noen dager!

 

Før du "avgjør" om du har en forstyrrelse, så tenk gjennom hva du gjør og spiser ila.dagen, og aktivitetsnivået ditt. OG noen dager er vi jo ganske enkelt mer sulten enn andre dager!

Jeg skulle ikka ha problemer med å spise en pose wok-grønnsaker dersom jeg har spist (for) lite tidligere på dagen, det er iallefall sikkert.

Og trøst deg med at du kan spise fritt av ja-grønnsakene, og temmelig mye før det blir særlig kalorier av det.

Kanskje det vil hjelpe å spise litt mer i en periode - litt mer av alt - eller bytte meny for en uke eller to?

Det fins alltid en løsning, men vi ser oss som kjent ofte blind på egen situasjon og/eller egne problemer. Og da blir de større enn de er.

 

Honnør til deg for at du spurte rett ut om vi syntes du har et problem - tøfft gjort av deg!

Send en pm hvis du vil - vi er her for å hjelpe hverandre

 

Ønsker deg og alle her en en finfin dag - til slutt er vi i mål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...