Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine

Er det dumt å spise fiskeboller, gulrøtter og poteter til middag, kvelden før en morgen-veiing??

 

Andre forslag til noe som ikke saboterer vekta for meg imorgen... angsten for vekta setter seg igjen :(/>

 

Det er ikke "dumt" å spise sånn helt normal mat før veiing dagen etter - vi må jo spise! Og det er jo resultatene på lang sikt vi jobber for! Jeg har mer eller mindre stått stille de siste par ukene, men må jobbe videre - plutselig skjer det noe, etter at jeg f.eks.har vært på et vektplatå.(der er jeg sikkert nå.)

Så lenge vi vet at vi spiser nok, og riktig, så vil det gi resultater på litt sikt, helt garantert.

Stå på, Disty!

*Oppmuntrende klem og et lite, velmenende spark bak sendes fra meg til deg* B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Det er ikke "dumt" å spise sånn helt normal mat før veiing dagen etter - vi må jo spise! Og det er jo resultatene på lang sikt vi jobber for! Jeg har mer eller mindre stått stille de siste par ukene, men må jobbe videre - plutselig skjer det noe, etter at jeg f.eks.har vært på et vektplatå.(der er jeg sikkert nå.)

Så lenge vi vet at vi spiser nok, og riktig, så vil det gi resultater på litt sikt, helt garantert.

Stå på, Disty!

*Oppmuntrende klem og et lite, velmenende spark bak sendes fra meg til deg* B)/>

Trenger nok mange spark bak etterhvert Sundshine så taker for det B)

 

Det ble fiskeboller, poteter og gulrøtter... :rolleyes:

 

Det verste som kan skje imorgen er at jeg går opp I vekt... det er ikke stort bedre å stå på same sted som forrige uke heller. :angry::(

 

Hvis jeg bare kan gå ned 3-400 gram er jeg kjempefornøyd... får nesten ikke puste bare jeg tenker på det :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiten viser at tre dager jobbreise ble for meget. For mange sjokoladeskåler ble satt foran meg. Og snitter og kake. Det ble ikke bra, dette :unsure:

 

På den positive siden: jeg fikk trent litt, selv om det var fryktelig travelt. Jeg er veeeeeldig spent på morgendagens vekt. Vi får krysse fingre for hverandre, Ditsy :) Alt annet enn oppgang!

 

Gratulerer med fin nedgang til matus metus! Det er så bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann:) Har lest litt på denne tråden og synes dere virker som en artig gjeng!

 

Er det lov å henge seg på? Jeg har akkurat begynt "på nytt" etter et år - eller er det snart to? - hvor kiloene sakte, men sikkert har sneket seg på. Jeg er tom for unnskyldninger, og det er på tide å ta affære.

 

Jeg er 27 år gammel, 170 cm og veier et sted i nærheten av 90 kilo, litt over, litt under, ihvertfall var det noe slik sist jeg sjekket. Hadde for inntil et par år siden en trivselsvekt på ca. 85 kilo. Jeg har bred benbygning og fettet legger seg på rumpe og lår. Trodde jeg. De siste kiloene har absolutt lagt seg på magen, og det var jeg ikke helt forberedt på, hehe. Blir i grunn ikke i spesielt godt humør av å veie meg, så jeg gjør det ikke så mye... Har de siste dagene begynt livsstilsendring, og begynt å trene litt mer. Jeg vet at jeg egentlig kan klare dette, spesielt er jeg glad i å trene når jeg først kommer igang, da blir jeg nesten helt avhengig av følelsen, og jeg har nok mye å hente der. Men det siste halvåret har jeg bodd alene, og noen kvelder er jeg rett og slett som limt fast i sofaen. Orker ikke sitte oppreist engang. Da dette gikk opp for meg, begynte det å ringe en bjelle.... Så lat er det ikke godt å være, engang! Hehe.

 

Så, de siste ukene har jeg svømt, et par ganger i uka, da jeg er veldig glad i å svømme. Kommer akkurat hjem fra svømmehallen, og det ble til min glede 600 kcal for 40 min brystsvømming.

Ellers har jeg smått om senn også kommet meg tilbake på tredemølla. Jeg er av typen som, i en oppstartsperiode, gjerne drar på treningssenteret og tar en halvtimes økt med jogging og så drar jeg hjem igjen. Gir heller alt jeg orker den halvtimen, enn å bruke mange timer hver gang jeg skal dit. Jo fortere det blir en vane (som ikke er så stress å få inn i hverdagen), jo enklere synes jeg det er å dra dit.

 

Taktikken nå er å registrere mat, ALL mat, har gjort det nå de tre siste dagene, og det er en aha-opplevelse hver dag foreløpig. Skal ligge på 1600 kcal, og jeg ser hvor utrolig fort det går over dette. Jeg spiser ganske sunt, frukt, grønnsaker, kylling, fullkornpasta, fisk, cottage cheese, yoghurt, salat, "vanlig" brød og pålegg, u name it, men jeg spiser for mye. Og jeg er veldig flink til å kose meg når jeg får lyst til det...Går fort på en smell hvis det er øl inne i bildet i godt lag. Og jeg rører meg som sagt litt for lite. Så: planen er å spise mindre, og røre meg (mye) mer - enkelt og greit. Gikk ned ca. 8 kilo for 5 år siden, og nå er 6 av dem tilbake igjen. På tide å snu pila!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasiten viser at tre dager jobbreise ble for meget. For mange sjokoladeskåler ble satt foran meg. Og snitter og kake. Det ble ikke bra, dette :unsure:/>

 

På den positive siden: jeg fikk trent litt, selv om det var fryktelig travelt. Jeg er veeeeeldig spent på morgendagens vekt. Vi får krysse fingre for hverandre, Ditsy :)/> Alt annet enn oppgang!

 

Gratulerer med fin nedgang til matus metus! Det er så bra :D/>

 

Kom igjen Fluffy og ikke bli lei deg same hva som skjer på vekta I dag... Jobbereising med ferdiglaget mat og deserter må være som julaften ommatt og ommatt B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:) Har lest litt på denne tråden og synes dere virker som en artig gjeng!

 

Er det lov å henge seg på? Jeg har akkurat begynt "på nytt" etter et år - eller er det snart to? - hvor kiloene sakte, men sikkert har sneket seg på. Jeg er tom for unnskyldninger, og det er på tide å ta affære.

 

Jeg er 27 år gammel, 170 cm og veier et sted i nærheten av 90 kilo, litt over, litt under, ihvertfall var det noe slik sist jeg sjekket. Hadde for inntil et par år siden en trivselsvekt på ca. 85 kilo. Jeg har bred benbygning og fettet legger seg på rumpe og lår. Trodde jeg. De siste kiloene har absolutt lagt seg på magen, og det var jeg ikke helt forberedt på, hehe. Blir i grunn ikke i spesielt godt humør av å veie meg, så jeg gjør det ikke så mye... Har de siste dagene begynt livsstilsendring, og begynt å trene litt mer. Jeg vet at jeg egentlig kan klare dette, spesielt er jeg glad i å trene når jeg først kommer igang, da blir jeg nesten helt avhengig av følelsen, og jeg har nok mye å hente der. Men det siste halvåret har jeg bodd alene, og noen kvelder er jeg rett og slett som limt fast i sofaen. Orker ikke sitte oppreist engang. Da dette gikk opp for meg, begynte det å ringe en bjelle.... Så lat er det ikke godt å være, engang! Hehe.

 

Så, de siste ukene har jeg svømt, et par ganger i uka, da jeg er veldig glad i å svømme. Kommer akkurat hjem fra svømmehallen, og det ble til min glede 600 kcal for 40 min brystsvømming.

Ellers har jeg smått om senn også kommet meg tilbake på tredemølla. Jeg er av typen som, i en oppstartsperiode, gjerne drar på treningssenteret og tar en halvtimes økt med jogging og så drar jeg hjem igjen. Gir heller alt jeg orker den halvtimen, enn å bruke mange timer hver gang jeg skal dit. Jo fortere det blir en vane (som ikke er så stress å få inn i hverdagen), jo enklere synes jeg det er å dra dit.

 

Taktikken nå er å registrere mat, ALL mat, har gjort det nå de tre siste dagene, og det er en aha-opplevelse hver dag foreløpig. Skal ligge på 1600 kcal, og jeg ser hvor utrolig fort det går over dette. Jeg spiser ganske sunt, frukt, grønnsaker, kylling, fullkornpasta, fisk, cottage cheese, yoghurt, salat, "vanlig" brød og pålegg, u name it, men jeg spiser for mye. Og jeg er veldig flink til å kose meg når jeg får lyst til det...Går fort på en smell hvis det er øl inne i bildet i godt lag. Og jeg rører meg som sagt litt for lite. Så: planen er å spise mindre, og røre meg (mye) mer - enkelt og greit. Gikk ned ca. 8 kilo for 5 år siden, og nå er 6 av dem tilbake igjen. På tide å snu pila!

 

Velkommen lettsommer - nicket ditt vil være en oppmuntrende påminnelse for oss alle. Jeg tror at det som kjennetegner vi som er herinne, er at vi er realistiske men positive og her er det godt å være for meg iallefall. Lykke til med å nå målene dine, det vil du klare fint hvis du bare fortsetter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned er godt nok denne gangen. Neste uke blir det mer :rolleyes:

 

Gratulerer med fin nedgang, Ditsy! Fint å ha samme veiedag som deg. Jeg har vært spent på vekta di også. Faktisk.

 

Velkommen til gards, lettsommer! Jeg er enig i at en fort kommer opp i 1600 kalorier, men vi holder ut!

 

I morgen er jeg redd det blir fest igjen. Men neste uke er uten reising, og uten unnskyldninger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 gram ned er godt nok denne gangen. Neste uke blir det mer :rolleyes:/>

 

Gratulerer med fin nedgang, Ditsy! Fint å ha samme veiedag som deg. Jeg har vært spent på vekta di også. Faktisk.

 

Velkommen til gards, lettsommer! Jeg er enig i at en fort kommer opp i 1600 kalorier, men vi holder ut!

 

I morgen er jeg redd det blir fest igjen. Men neste uke er uten reising, og uten unnskyldninger :lol:/>

 

Så fint at du gikk ned, tross alt Fluffy :)

 

Jeg ser at du er mye høyere enn meg, men har mål om å gå ned mye mere enn meg. Jeg tviler på at jeg kommer under 70 fordi det broker bare å stoppe opp der, men jeg har også følt at det har vært trivselsvekta mi også - men tenker å prøve å komme litt under denne gangen. Men er du sikker på at du skal så mye ned når du er så høy?

 

Og ja - morsomt med same veiedag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hva skal jeg velge når jeg skal på Hockey kamp jenter? Bruker å være vafler, men det er ikke så lurt nå... Sjokolade fra kiosken er enda verre... Må jeg rett og slett være sær og ikke ta noe... uff - det blir kjedelige pauser :(/>

 

Ja, det var et godt spørsmål - men må du kjøpe noe...? :huh:

Kan du være så sær at du tar med deg noe hjemmefra? Jeg er selv "fotballmamma", og det er sjelden jeg kjøper noe på kamper til meg selv, bortsett fra kaffe. (Kanskje vi kjøper vaffel etter kamp, og da tar jeg ett hjerte, mest fordi jeg ikke liker posevaflene som er stekt i masse fett...)

Jeg har ofte tatt med meg kaffe eller pose-cappuchino hjemmefra i thermo-kruset mitt, og det holder seg varmt ganske lenge utover i kampen. Ellers kan du sjekke kalori-innholdet på en dl. eller tre med buljong? Finnes det forresten lavkalori-kakao som er litt-mat, kanskje?

Men jeg skjønner poenget ditt dersom "alle andre" stikker innom kiosken, ja...

 

I dag har jeg økt til 1900 kalorier for å se om to dager med det kan sette litt mer fart i vektnedgangen. Det vil garantert vise seg neste uke om det var en god eller dårlig ide... Tipper egentlig at det var en dårlig ide, for kroppen føles ikke bra...

 

Velkommen til tråden, lettsommer - jeg kan ikke gi deg noe godt råd bortsett fra å veie maten nøye de par første ukene. Stå på!

 

Ha en flott ukeslutt, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med 1900 kalorier, Sundshine! Om ikke annet så gjør det det lettere å holde seg mett. Jeg er spent på hvordan det slår ut.

 

Ditsy, jeg bruker å ha frukt i veska når jeg er ute. Eller noe annet som er greit i antall kalorier. Kioskvarer fra hockeykamper er ikke verd det :)/> Jeg var 65 kilo før jeg la på meg igjen, og trivdes med det. Jeg er ikke av de heldiggrisene som legger på seg jevnt, og bare ser frodige (eller formfulle? er ikke det den foretrukne betegnelsen på tjukkaser for tida B)/> ) ut. Men passer klærne når jeg er 67 kilo, kan det hende jeg gir meg da.

 

Ellers: god matdag. Solid dose trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

200 gram ned er godt nok denne gangen. Neste uke blir det mer :rolleyes:/>

 

Gratulerer med fin nedgang, Ditsy! Fint å ha samme veiedag som deg. Jeg har vært spent på vekta di også. Faktisk.

 

Velkommen til gards, lettsommer! Jeg er enig i at en fort kommer opp i 1600 kalorier, men vi holder ut!

 

I morgen er jeg redd det blir fest igjen. Men neste uke er uten reising, og uten unnskyldninger :lol:/>

 

 

Takk for det!

Skifta over til gull-medlemsskap i går (de hadde studentrabatt! Wohooo), og så at jeg skulle ligge på 1900 kcal. Det var en liten lettelse :D

Utfordringa nå blir å sette sammen et best mulig kosthold og få en god "score", hehe..

 

Uansett, gull-medlemsskap virker bra (har dere det eller?), tenkte det var lurt for å få app på mobilen, skal reise bort i helga, så det passer meg perfekt å kunne registrere maten på tur også!

 

 

ha en nydelig dag alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra med hockeykampen, men var veldig rart å ikke kjøpe vaffel... de har begynt med ny vaffeloppskrift og vaflene er faktisk ikke gode lenger, men dog rart å ikke kjøpe. Jeg kjøpte en flaske cola zero - har ikke det I hus lenger, prøver å kutte ned på det også, så det var en liten "treat" å kose meg med det på kampen. Oppdaget rett I koppen kakao og det kostet ikke mye kalorier så det var godt å kose seg med det også... Og siden jeg hadde vært flink ble det også greit med en bitteliten rødvin da vi kom hjem :D

 

Det jeg merker er at det er vanskelig å ikke overspise middag... lager mindre porsjoner og kaster det som er til overs I full fart for å ikke falle for fristelsen, men jeg hører helt klart til gruppen som overspiser... nesten sånn at det piner meg å ikke dytte mere I munnen, men en time etter så tenker jeg ikke på det en gang så jeg vet at jeg får nok mat, men vanskelig å snu en dårlig vane... Det hender jeg går fra bordet med en trøst om at jeg kan ta en bitteliten del av en mørk sjokoladerute eller bær og vaniljeyoghurt etter oppvasken..Men vanskelig uansett å spise en vanlig middagsrasjon :(

 

Og innimellom, til tross for mellommåltider, så kjenner jeg en veldig kvalme... det forsvinner når jeg spiser litt, men jeg spiser nok, så ikke sikker på hvorfor kroppen reagerer sånn...

 

Gruer meg litt til helgen, må ha en plan og holde meg til den - plutselig er det torsdag og veiedag igjen...

 

Ha en fin dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Det jeg merker er at det er vanskelig å ikke overspise middag... lager mindre porsjoner og kaster det som er til overs I full fart for å ikke falle for fristelsen, men jeg hører helt klart til gruppen som overspiser... nesten sånn at det piner meg å ikke dytte mere I munnen, men en time etter så tenker jeg ikke på det en gang så jeg vet at jeg får nok mat, men vanskelig å snu en dårlig vane... Det hender jeg går fra bordet med en trøst om at jeg kan ta en bitteliten del av en mørk sjokoladerute eller bær og vaniljeyoghurt etter oppvasken..Men vanskelig uansett å spise en vanlig middagsrasjon :(/>

 

Og innimellom, til tross for mellommåltider, så kjenner jeg en veldig kvalme... det forsvinner når jeg spiser litt, men jeg spiser nok, så ikke sikker på hvorfor kroppen reagerer sånn...

 

Gruer meg litt til helgen, må ha en plan og holde meg til den - plutselig er det torsdag og veiedag igjen...

 

Ha en fin dag jenter :)/>

 

Jeg kjenner meg godt igjen i det med å spise for store middager, Ditsy. Det har nok vært en av mine (største?) svakheter over flere år... Tror noe av grunnen var at jeg spiste for sjelden og for lite ila. dagen, og dermed var skrubbsulten når middagen omsider var ferdig... :o

Jeg synes det har bedret seg veldig nå etter matomlegging. Spiser frokost og lunsj omtrent som vanlig, og deler opp mellommåltid i to, der jeg spiser ca. halve mellommåltidet pluss f.eks. en yoghurt en times tid før arbeidstiden er slutt. Da slipper jeg å være "halvdød" av sult når jeg kommer hjem til middag. (Det første halve mellommåltidet spiser jeg ca. to og en halv til tre timer etter frokost.)

Kan mao. anbefale å dele mellommåltidet i to. Og jeg har sjelden vært sulten på samme måte som tidligere, og har hele tiden følt at jeg har fått nok mat, noe som kan skyldes at jeg har spist masse ja-grønnsaker hele tiden - spesielt til middag.

Vi må vel kort og godt bare prøve oss frem.

Føler at 1900 kcal. blir alt for mye å putte i seg, men skulle uansett bare øke et par dager. Da kan en jo spise litt fetere og mer kaloririkt, men det synes jeg ikke at jeg har behov for lenger.

 

Jeg blir neppe "slank" noen gang, men kommer sikkert alltid fortsatt til å være "liten og rund". :P

Det viktigste er å komme ned på en BMI som ikke er helsefarlig overvekt, men heller ikke i det nedre område for normalvektige.

Og det er helt greit, for når en har passert 50 kommer rynkene med det samme en blir for mager. Og gammel vil jeg ikke se ut - helle være litt rundere, og se like ung ut som jeg føler meg innvendig.

Ha en flottings kveld og helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Har vært på cafè i dag - ikke planlagt i det hele tatt. Der hadde de grovbrødskive med hvitost og grønn pynt på - o, lykke! :D Slikt skulle det vært mer av, gitt. Så det ble en stor grovbrødskive med pålegg, samt appelsinjuice og kaffe. En helt grei minilunsj på vei mellom ditt og datt, som heller ikke var planlagt. Skulle vært flere cafeer med sånne sunne alternativ og ikke bare boller, kaker og digre lyse baguetter. Håper denne gode vanen holder seg riktig leeenge - også på cafè... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke face book og jeg nekter å la være å skrive bare fordi alt er ikke rosen rødt.... Jeg er ikke sulten men jeg har så lyst å dytte masse brød, boller og alt annet av trøstemat i munnen min. Har spist kylling filet og wok grønnsaker... En hel pose med frosne bringebær ( rødmer flaut av at jeg mangler kontroll) men vil ha noe søtt og usunt... Jeg vet at jeg kommer til å angre bittert... Trenger forslag på mat som er like sunt som bringebær, men som hit the spot hva gjelder comfort food..... HJELP !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosemat, ja. Noen ganger popper jeg popkorn. Hvis jeg begrenser meg er ikke det så ille. Og fancy urtete (lakriste er fovoritten for tida) med suketter. Og mango!

 

Men jeg skjønner alså godt at du får lyst til å trykke i deg boller når du bare har fått i deg 1000 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

kosemat, ja. Noen ganger popper jeg popkorn. Hvis jeg begrenser meg er ikke det så ille. Og fancy urtete (lakriste er fovoritten for tida) med suketter. Og mango!

 

Men jeg skjønner alså godt at du får lyst til å trykke i deg boller når du bare har fått i deg 1000 kalorier.

Stakkar, Ditsy, ikke kjekt å få sånne lyster når man gjør sitt beste for å unngå fristelser... :( Men enig med Fluffy, du har nok spist alt for lite, og tusen kalorier er vel nesten bare litt over det man trenger for å holde seg passiv i våken tilstand? Popcorn er vel det beste av det usunne en kan velge, så vidt jeg vet, og sunnere enn det meste av snop.

Jeg har alltid lett-is i frysen, og tar glatt halvannen porsjon for å unngå å falle for andre fristelser = snop og sjokolade. I går kveld ble det 80 gram lett-is, og mørk sjokolade. Veiet det ikke, men kan tenke meg det ble 30-40 gram.

Kan anbefale både Dream-is og Diplom sin lett is vanilje-is eller sjokolade.

Dette er kort og godt en ***daglig kamp for å velge riktig, og fjesboka fnyser jeg over mange ganger, for jeg gidder IKKE å rosemale tilværelsen...*ler litt*

Jeg må bare unngå å ha ting i huset her, og lar de andre kjøpe sitt eget lørdagsgodt og holde det for seg selv.

Sist uke spiste jeg en halv, liten julemarsipangris med sjokolade, etter en hverdag med alt for lavt kaloriinntak. Så fristelser er slett ikke noe du er alene om, Ditsy! :huh:

Jeg prøver noen ganger å lage smoothie eller milkshake, eller ta meg en ekstra pose-cappucino med sukett i. Synes det hjelper, det også.

 

De sunne valgene blir jeg dritlei av til tider, og mååå minne meg selv om hvorfor jeg gjør dette, nesten hver dag. Og attpå til har jeg gått ned temmelig lite - ikke akkurat lønn for strevet hittil i alle fall...

Men på sikt blir det nedgang, selv om det bare er bare noen hundre gram per uke.

Trøster meg med å se nedgang på BMI-prosenten, om ikke annet...

Livet er en kamp, jenter - stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere hjelper jenter, det er jammen ikke let å snu på vanene...

 

Kan jeg spørre hvor mange kalorier dere satser på I snitt hver dag?

 

Jeg velger mat som jeg kan spise mye av, men som koster få kalorier og synes at jeg overspiser noen ganger, men det blir ofte ca 1600... med daglige turer som ender på ca 300 kalorier så skal jeg I teori gå ned hver uke... jeg er allerede redd for torsdag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, Sundshine. Det er kjedelig å slanke seg. Lettyoghurt smaker trist. Og sjokolade er godt. Før jeg legger meg skal jeg gi havregrøten en sjangs, og finne ut om den fortsatt gjør meg suicidal.

 

Men jeg anbefaler de marokkanske kjøttbollene det er oppskrift på her inne. Helt mett, uten noen følelse av å spise slankemat.

 

Jeg holder ut, og gleder meg sånn til å gå med dongeribukser igjen!

 

Forkjølet, og droppet trening, men har gått tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit helt til kl 22 igår kveld.. KJempesprekk:

 

15 ritz kjeks

cheddar ost til kjeks

liten porsjon med is...

 

 

Det jeg skjønner, etter jeg registrerte, er hvor enkelt det er å legge på seg fordi det jeg sprakk med er bare bittelitegran av det jeg synes var helt greit å kose meg med minst 4 dager I uka.

 

Det skal jammen ikke mye til å komme opp I uhorvelige mengder med kalorier... og igjen så skjønner jeg at hadde jeg bare tatt et lite glass rødvin så hadde jeg oppnådd akkurat same kosen men med mye mindre kalorier... ja ja, lærer så lenge man er herinne iallefall :unsure:

 

Ny uke Nye muligheter sier jeg bare... veiedagen er bare3 dager unna :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

 

 

 

Det skal jammen ikke mye til å komme opp I uhorvelige mengder med kalorier... og igjen så skjønner jeg at hadde jeg bare tatt et lite glass rødvin så hadde jeg oppnådd akkurat same kosen men med mye mindre kalorier... ja ja, lærer så lenge man er herinne iallefall :unsure:/>/>

 

Ny uke Nye muligheter sier jeg bare... veiedagen er bare3 dager unna :angry:/>/>

 

Du har helt rett, Ditsy! :) Jeg har fått maaange aha-opplevelser på disse ukene, og ser at jeg A):har spist alt for lite for å holde forbrenningen min i gang, og B): har spist alt for mye kosemat på hverdagene. Har vel kort og godt lurt meg selv for mye, tidligere. :huh:

 

Nå følger jeg meny to, men har noen dager økt til 1700-1750 kcal.for å se om jeg kan gå litt mer ned. Dersom det ikke virker, kommer jeg til å redusere i stedet, for å se om nedgangen blir større.

Synes det er/har vært nok mat med 1600, selv om jeg ennå må passe på å spise nok tidlig på dagen. Må stadig minne meg selv på det, faktisk.

 

Får jeg søtsug, prøver jeg å satse på cottage cheese, frukt, yoghurt, bær osv., søtet med fruktsukker. Evt.med etpar skjeer frokostblanding til. Og mååå tenke at det er bedre med en halv ekstra porsjon mat, enn å falle fulstendig i usunne fristelser... :o/

Holder meg bevisst helt unna alkohol, da jeg synes det inneholder mange kalorier ift.mengde, og jeg savner det ikke veldig.

Prøver å "kose meg" kun om lørdagen, men må jobbe med dette, og stadig minne meg selv på at det er det langsiktige resultatet som teller...

Og nå føler jeg kroppen er så treig, at jeg er minst like bekymret som deg, Ditsy, før veiing i morgen... Hjæælp.... :o

Men - vi må bare stå på. Heia oss! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, Ditsy! :)/> Jeg har fått maaange aha-opplevelser på disse ukene, og ser at jeg A):har spist alt for lite for å holde forbrenningen min i gang, og B)/>: har spist alt for mye kosemat på hverdagene. Har vel kort og godt lurt meg selv for mye, tidligere. :huh:/>

 

Nå følger jeg meny to, men har noen dager økt til 1700-1750 kcal.for å se om jeg kan gå litt mer ned. Dersom det ikke virker, kommer jeg til å redusere i stedet, for å se om nedgangen blir større.

Synes det er/har vært nok mat med 1600, selv om jeg ennå må passe på å spise nok tidlig på dagen. Må stadig minne meg selv på det, faktisk.

 

Får jeg søtsug, prøver jeg å satse på cottage cheese, frukt, yoghurt, bær osv., søtet med fruktsukker. Evt.med etpar skjeer frokostblanding til. Og mååå tenke at det er bedre med en halv ekstra porsjon mat, enn å falle fulstendig i usunne fristelser... :o/>/

Holder meg bevisst helt unna alkohol, da jeg synes det inneholder mange kalorier ift.mengde, og jeg savner det ikke veldig.

Prøver å "kose meg" kun om lørdagen, men må jobbe med dette, og stadig minne meg selv på at det er det langsiktige resultatet som teller...

Og nå føler jeg kroppen er så treig, at jeg er minst like bekymret som deg, Ditsy, før veiing i morgen... Hjæælp.... :o/>

Men - vi må bare stå på. Heia oss! :)/>/>

Tusen takk for kloke ord, kjenner det hjelper mye med oppbacking :-)

 

Og krysser fingrer og tær for deg imorgen. Heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...