Gå til innhold

Veien mot en ny livsstil :-)


Gjest matus
 Share

Anbefalte innlegg

Først: jeg bytta navn, jeg! :lol: Har ikke vært fornøyd med å hete avk, ikke mye sus over det, men det eneste jeg kom på som var ledig, da jeg registrerte meg første gang. Nå heter jeg Fluffy, pussig nok :rolleyes:

 

I dag har jeg vært på monstertrening! Jeg tok meg sånn ut at jeg ble svimmel, og måtte legge meg ned. Etterpå tok jeg en time spinning, men tok det ganske rolig der. Ikke noe å si på innsatsen i hvert fall! Jeg har nådd treningsmålet mitt allerede, og satser bare på generell aktivitet sammen ungene i helga.

 

I dag kommer jeg til å overstige lovlig mengde kalorier, men ikke gå ut over det jeg forbrenner i løpet av en dag. Jeg bare MÅ ha litt vin, og orker ikke å legge meg sulten i dag. Litt slingring trenger jeg visst.

 

Du har helt rett i det med vekta, sundshine! Jeg driver med litt tulleveiing, men prøver å ikke legge noe vekt på det (beklager ordspillet). Men jeg blir litt stressa når det ikke er daglig nedgang. Skal slutte...

 

Ja, vi blir sunnere! Jeg har greid å opprettholde treningsvanene også i de to årene jeg brukte på å legge på meg de 10 avkjempede kiloene, og føttene mine merker godt hvor mye vondere det er å løpe med 10 kilo mer. Jeg har dårlige knær, og trenger å være lett.

 

Fin fredag til dere fine damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant oppskriftene Sundshine - tusen takk, veldig ålright å ha litt poser å ty til på en hverdag :)

 

Og hei Fluffy :D Det er viktig å ikke leve så strengt at det ikke er gjennomførbart når man er I mål... heller bedre å bruke tiden og kose seg med mate underveis, men da må man ikke ha urealistiske forventninger når ukeveiingen kommer..

 

Da har jeg akkurat hatt spillekvelden med barn og barnebarn og forrige uke fikk jeg det sjokket om hvordan jeg tok så feil av pizza-kalorier...

 

Da var jeg litt bedre forberedt I dag. Jeg lagde en hel pose classic wok med 200 gr kylling til og spiste en halvtime før de kom :P

 

Så plukka jeg litt salat og jordbær for å være social da de var her... men klarte ikke legge vekk isen før jeg smakte på en dl sjokoladeis ;)

Men det er ingenting mot det jeg hadde fått I meg I gamle dager...

 

har planer om å se den svenske krimprogrammet I kveld og sitter her alene... håper ikke at jeg er så sliten at jeg sprekker bare, for nå er jeg sliten... skal bli deilig å våkne opp til kaffekos foran vedovnen imorgen :rolleyes:

 

Forresten... blir så veldig oppblåst I maven... masse luft... går tur og drikker vann.. merker dere noe til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Jeg er også plaget med at jeg blir oppblåst og mye luft. Innimellom går jeg bare og småputrer som en moped..... Ser også på svensk krim. Jeg og ungene lagde grønnsaker og dipp av gresk dressingmix og yoghurt naturell. Bruker melkekvota på yoghurten, og grønnsaker er ja mat, så da er det bare selve dressingmiksen som kommer i tillegg :D Har også laget pasta carbonara fra Toro med skinke og gratinerte med lettost til middag, var veldig godt, og selvfølgelig salat på siden. Kan virkelig anbefales :D ha en fortsatt god helg alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - nå synes jeg det er vanskelig... har ille lyst til å stappe I meg boller og spaghetti og masse sjokolade gjerne 10 brødskiver også :angry:

 

Men oversteg ikke kaloriene mine I går - det var da det begynte...tror jeg må få meg frisk luft snart - kanskje det hjelper... sprekker jeg så må jeg bare reise meg igjen... kom igjen Ditsy.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei alle sammen - og gratulerer med nytt navn, Fluffy - høres sunt og lett ut *fnis*. Fantastisk triminnsats du har gjort - applaus for deg!

Vet ikke om det alt grovt og grønt som lager luften, vannmann, men jeg synes det hjelper å drikke de minst to literne vann daglig, og da blir det mindre luft. Mange av oss er kanskje ikke så vant til så pass mye grønt heller, og kanskje i tillegg rå grønnsaker? Bare en tanke, og mulig forklaring.

 

Virkeligheten utfordret meg virkelig grundig i går, da det var bestilt felles rundstykkelunsj på jobben...! veldig trivelig, og de grove rundstykkene smakte hjemmebakt, men akk, med så mye godt på. Eggerøre under skinken - og smøret -, og muligens majones, alt mulig rart også på det andre - alt i alt helt sikkert for mange kalorier.

Og ikke nok med det - sjefen hadde bestilt hjemmelaget gjærkringle (fra økologisk bakeri, må vite), og den var bare fantastisk...

Jeg registrerte hver smitt og smule etter beste evne, og kom opp i 700 kalorier for den lunsjen! :o/>/ Grøss og gru! Resultatet var at jeg hadde spist for mange kall'iser tidlig på dagen, og oversteg dagstotalen allerede ved middag om ettermiddagen... :angry:/>/

Sånn kan det gå, og det er bare sånt jeg er nødt til å forholde meg til i livet, og mat må en jo ha.

Jeg lurte en stund på om jeg skulle finne frem knekkebrødene mine, men fant ut at det nesten var en fornærmelse mot dem som hadde arrangert det hele. Men neste gang skal jeg være bedre forberedt, og bare spise ett rundstykke, og minimalt med kringle. Heldigvis blir det ganske lenge til neste gang.

 

Men jeg lærte i alle fall noe! Og tenker at vanlige snitter, som en noen ganger får servert, er også fullt at gode ting og stæsj og unødvendige kalorier som majones, remulade, masse smør - og masse annet godt. Spiser en slike ting til stadighet, må det få konsekvenser, vil jeg tro.

Mitt kosthold har sjelden hatt ferdige snitter eller rundstykker, men jeg fikk meg virkelig en vekker!

Om kvelden var jeg virkelig sulten, og måtte spise cottage cheese, yoplait yoghurt og bær med frokostblanding for å stagge det verste.

I ettermiddag blir det å knaske litt kålrabi før middag, sånn at jeg er god og mett når det er tid for "lørdagsgodt." Da må det bli bær og bittelitt mørk sjokolade til meg.

Jeg ser på gårsdagen som en fornuftig vekker, og en lærepenge om unødvendige kalorier når en ikke trenger det, men som må takles i ny og ne. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe osv.

 

Men dette skal vi klare! :)/>

Ha en flottings lørdag, folkens! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen - og gratulerer med nytt navn, Fluffy - høres sunt og lett ut *fnis*. Fantastisk triminnsats du har gjort - applaus for deg!

Vet ikke om det alt grovt og grønt som lager luften, vannmann, men jeg synes det hjelper å drikke de minst to literne vann daglig, og da blir det mindre luft. Mange av oss er kanskje ikke så vant til så pass mye grønt heller, og kanskje i tillegg rå grønnsaker? Bare en tanke, og mulig forklaring.

 

Virkeligheten utfordret meg virkelig grundig i går, da det var bestilt felles rundstykkelunsj på jobben...! veldig trivelig, og de grove rundstykkene smakte hjemmebakt, men akk, med så mye godt på. Eggerøre under skinken - og smøret -, og muligens majones, alt mulig rart også på det andre - alt i alt helt sikkert for mange kalorier.

Og ikke nok med det - sjefen hadde bestilt hjemmelaget gjærkringle (fra økologisk bakeri, må vite), og den var bare fantastisk...

Jeg registrerte hver smitt og smule etter beste evne, og kom opp i 700 kalorier for den lunsjen! :o/>/>/ Grøss og gru! Resultatet var at jeg hadde spist for mange kall'iser tidlig på dagen, og oversteg dagstotalen allerede ved middag om ettermiddagen... :angry:/>/>/

Sånn kan det gå, og det er bare sånt jeg er nødt til å forholde meg til i livet, og mat må en jo ha.

Jeg lurte en stund på om jeg skulle finne frem knekkebrødene mine, men fant ut at det nesten var en fornærmelse mot dem som hadde arrangert det hele. Men neste gang skal jeg være bedre forberedt, og bare spise ett rundstykke, og minimalt med kringle. Heldigvis blir det ganske lenge til neste gang.

 

Men jeg lærte i alle fall noe! Og tenker at vanlige snitter, som en noen ganger får servert, er også fullt at gode ting og stæsj og unødvendige kalorier som majones, remulade, masse smør - og masse annet godt. Spiser en slike ting til stadighet, må det få konsekvenser, vil jeg tro.

Mitt kosthold har sjelden hatt ferdige snitter eller rundstykker, men jeg fikk meg virkelig en vekker!

Om kvelden var jeg virkelig sulten, og måtte spise cottage cheese, yoplait yoghurt og bær med frokostblanding for å stagge det verste.

I ettermiddag blir det å knaske litt kålrabi før middag, sånn at jeg er god og mett når det er tid for "lørdagsgodt." Da må det bli bær og bittelitt mørk sjokolade til meg.

Jeg ser på gårsdagen som en fornuftig vekker, og en lærepenge om unødvendige kalorier når en ikke trenger det, men som må takles i ny og ne. Aldri så vondt at det ikke er godt for noe osv.

 

Men dette skal vi klare! :)/>/>

Ha en flottings lørdag, folkens! :D/>/>

 

Synes du har taklet det kjempebra jeg :) Slike situasjoner synes jeg er kjempevanskelig! Vi har altfor mye "kos" på jobben hos meg, mange som liker kaker. Flere tar med rester fra hjemme osv. - noen synes det er helt greit at man takker nei, men noen blir skikkelig sure. Ble kalt "kanin" her om dagen fordi jeg takket nei til kake. Sikkert ikke så vondt ment- men ikke så moro heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: jeg bytta navn, jeg! :lol:/> Har ikke vært fornøyd med å hete avk, ikke mye sus over det, men det eneste jeg kom på som var ledig, da jeg registrerte meg første gang. Nå heter jeg Fluffy, pussig nok :rolleyes:/>

 

I dag har jeg vært på monstertrening! Jeg tok meg sånn ut at jeg ble svimmel, og måtte legge meg ned. Etterpå tok jeg en time spinning, men tok det ganske rolig der. Ikke noe å si på innsatsen i hvert fall! Jeg har nådd treningsmålet mitt allerede, og satser bare på generell aktivitet sammen ungene i helga.

 

I dag kommer jeg til å overstige lovlig mengde kalorier, men ikke gå ut over det jeg forbrenner i løpet av en dag. Jeg bare MÅ ha litt vin, og orker ikke å legge meg sulten i dag. Litt slingring trenger jeg visst.

 

Du har helt rett i det med vekta, sundshine! Jeg driver med litt tulleveiing, men prøver å ikke legge noe vekt på det (beklager ordspillet). Men jeg blir litt stressa når det ikke er daglig nedgang. Skal slutte...

 

Ja, vi blir sunnere! Jeg har greid å opprettholde treningsvanene også i de to årene jeg brukte på å legge på meg de 10 avkjempede kiloene, og føttene mine merker godt hvor mye vondere det er å løpe med 10 kilo mer. Jeg har dårlige knær, og trenger å være lett.

 

Fin fredag til dere fine damer!

 

Artig med nytt navn :)

Er du sikker på at du spiser nok når du trener så mye? Hvis du er mye sulten høres det kanskje ut som det er noe galt som ikke er helt riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en oppmuntrende mld Sundshine. Du fikk meg til å tenke på at jeg kan ha en plan for hva er lurest å "sprekke" på, hvis man først sprekker.

 

Jeg er veldig enig med valget ditt I forhold til rundstykkeopplevelsen din - hele poenget er vel at vi skaper en ny livsstil - og vi skal ikke bli asketer... Skal heller ikke bli sære og skille oss fra hyggelige sammenkomster, så det gjelder å finne en gylden middelvei og selv om vi er I en intensive slankeperiode akkurat nå, så kan det faktisk være sunt å delta I det sosiale innimellom for deretter å komme seg på den smale stien... Imorgen skal jeg I bursdag med snitter og kake... gleder meg, men skal prøve å begrense meg selvfølgelig og skal jobbe med psyken sånn at jeg koser meg med det jeg spiser og ikke synes synd om meg selv fordi jeg ikke spiser meg stappa mett som jeg gjorde I "gamle dager".

 

Ellers så sprakk jeg ikke I går kveld. Hjemme alene og nydelig ost og store mørke sjokolade plater ropte høyt til meg fra kjøla... Jeg gikk og la meg :P

 

Og lysta på alt til morgen I dag resulterte I en times tur og deretter en god sunn lunsj da vi kom hjem. Og en halv rute mørk sjokolade til kaffen som belønning :D

 

Takk for all oppmuntring jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det var en sammenheng mellom lite mat og svimmelhet på trening, matus. Jeg skal passe på å ta en banan eller noe før neste trening. Ellers er jeg mer moderat på flinkhetsfronten denne helgen. Tror faktisk jeg stikker ut og drikker litt vin :D/> Kan ikke bli ei kjedelig slankekjerring heller :blink:

 

Flink du er, Ditsy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med en horribel mengde vin- og peanøttkalorier i går, men det var altså verd det! Haha, det var pinadø artig! Men nå er det tilbake til flinkheten :rolleyes: Jeg lurer på å skaffe meg en eller annen form for måltidserstatning for å ha med på reise. Er det noen av dere som har erfaring med det? Antar det bruker å være i pulverform. Det må være bedre enn middag på mc Donalds. Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med en horribel mengde vin- og peanøttkalorier i går, men det var altså verd det! Haha, det var pinadø artig! Men nå er det tilbake til flinkheten :rolleyes:/> Jeg lurer på å skaffe meg en eller annen form for måltidserstatning for å ha med på reise. Er det noen av dere som har erfaring med det? Antar det bruker å være i pulverform. Det må være bedre enn middag på mc Donalds. Anbefalinger?

 

Har ikke noe pulver å anbefale, men synes du er flink som gir deg selv en pusterom fra slankefokuset og klarer å komme I gang dagen etter. Bra jobba og ha en superuke, med eller uten pulver :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var I bursdag I går og spiste 3 snitter, koset meg og ble faktisk met, før ville jeg ha dyttet I mange flere, når ingen så på meg... Så ble jeg erta fordi jeg tok 1 cm tynn skive av marsipankake, men det var greit for meg å smake bare... vi skal I selskapeligheter når vi har gått ned I vekt også, så jeg øver meg til hvordan jeg skal leve da :rolleyes:

 

Vet ikke hvor mye kalorier det ble, men det var ikke mye majones stæssj på snittene, men selvfølgelig litt smør, men det vanskeligste var egentlig da vi kom hjem og ikke dytte turnøttene til samboeren I munnen... men det gikk bra til slutt :P

 

Ny uke Nye muligheter jenter! Elendig vær ute, men brått så er det sommeren... Stå på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

God morgen, alle sammen!

Synes dere gjør en god jobb, jenter - eller VI gjør en god jobb - hurra for oss! B)

Flyffy; jeg har ikke noe tips, fordi jeg aldri har brukt slike produkter. Kan bare anbefale wasa eller ekstra frukt og yoghurt med frokostblanding. Kanskje noen andre har mer erfaring og bedre råd til deg. Jeg har bare hørt fra min kursleder at sånne ernergibarer kan ha inneholde veldig mye energi/kcal, så vær obs på det.

 

Hatten av for ditt gode valg i selskapslivet, Ditsy - vi må helt sikkert øve oss på hvordan det er, og hva vi skal gjøre neste gang, og alle kommende besøker og bursdager - tenker du har helt rett... Bra gjort av deg å stå over nøttene som ropte på deg - flott seier det også.

 

Ønsker alle en superfin og sunn dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Fluffy, jeg har av og til brukt nutrilettbar til mellommåltid, hvis jeg er på farten og ikke har med matpakke. Tror de ligger på litt over 200 kcal, hvis jeg ikke husker helt feil. Er en stund siden jeg har brukt de.

Veiedag og ned 700 gram, så er godt fornøyd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluffy, jeg har av og til brukt nutrilettbar til mellommåltid, hvis jeg er på farten og ikke har med matpakke. Tror de ligger på litt over 200 kcal, hvis jeg ikke husker helt feil. Er en stund siden jeg har brukt de.

Veiedag og ned 700 gram, så er godt fornøyd. :D/>

Så bra resultat vannmann. Hvor lenge har du brukt GR og hvor mye har du gått ned? Jeg har et håp om 500 gr. til torsdag, men hadde en gulrotkakesprekk I går og føler meg mindre håpeful for ukesresultatet I dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg har et spørsmål og en aha opplevelse :rolleyes:

 

Spørsmålet først: Jeg skjønner at vann er viktig for tarmfunksjon og helse... men hvorfor har det betydning eller er det et forhold til det å gå ned I vekt?

 

Og ja - hjalp til I en etterselskap I går og på dag nr 2 var jeg ikke fullt så flink som I selskap nr 1 :( . Så da spiste jeg kake og da jeg kom hjem var jeg så tørst av den søte kaken og skuffet over meg selv at jeg bare blåste I alt og tok meg en øl, men da jeg skulle notere kaloriene I dag så jeg at jeg kunne ha tatt 5 øl og alikevel ikke kommet opp I kaloriene fra kaken jeg spiste... og da fikk jeg en liten aha opplevelse - hadde mest dårlig samvittighet for ølen, men skjønner at jeg kunne ha kuttet ut kaka og heller "belønnet" meg selv med en øl da jeg kom hjem...nå håper jeg det går lenge til neste "sprekk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei, Ditsy - og hahaha - nå ler jeg, men mest av meg selv, fordi jeg kjenner meg sååå i gjen i det du sier, både om øl og kake! :D

Alkohol er vannvittig kaloririkt, så det er vel best å"legge inn "en kalkulert sprekk" hvis en vil drikke noe. Og så blir en vel mer ukritisk og sulten, desto mer en heller innpå...? Hrrmm, sikkert ikke bra for noen av oss... :o Men godt er det jo da, når en har lyst på en øl eller noe annet!

Jeg har hørt at vann gjør flere ting:

Demper sultfølelse, renser kroppen for avfallsstoffer, er med på å regulere forbrenningen, og er med på å rgulere magen. Mer vet jeg ikke, men kanskje noen andre vet mer om dette.

 

Jeg la inn en kalkulert sprekk på brødskiver i går kveld, da jeg var så veldig sulten. Så får vi bare se om det betyr noe for vekten - det vil vise seg. Ellers har det egentlig gått greit, men om det viser på kiloene ener jeg ikke. Har i det minste minket 7 cm.på disse ukene, og det er jo også noe å ta med seg.

Stå på, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ditsy - og hahaha - nå ler jeg, men mest av meg selv, fordi jeg kjenner meg sååå i gjen i det du sier, både om øl og kake! :D/>

Alkohol er vannvittig kaloririkt, så det er vel best å"legge inn "en kalkulert sprekk" hvis en vil drikke noe. Og så blir en vel mer ukritisk og sulten, desto mer en heller innpå...? Hrrmm, sikkert ikke bra for noen av oss... :o/> Men godt er det jo da, når en har lyst på en øl eller noe annet!

Jeg har hørt at vann gjør flere ting:

Demper sultfølelse, renser kroppen for avfallsstoffer, er med på å regulere forbrenningen, og er med på å rgulere magen. Mer vet jeg ikke, men kanskje noen andre vet mer om dette.

 

Jeg la inn en kalkulert sprekk på brødskiver i går kveld, da jeg var så veldig sulten. Så får vi bare se om det betyr noe for vekten - det vil vise seg. Ellers har det egentlig gått greit, men om det viser på kiloene ener jeg ikke. Har i det minste minket 7 cm.på disse ukene, og det er jo også noe å ta med seg.

Stå på, folkens! :)/>

 

WoW! 7 cm er utrolig bra da...

 

Jeg prøver å drikke mere vann og tar det med som en del av en sunn livsstil.... det er jo det det dreier seg om... satser på masse deilig salat I kveld, kakerestene er kastet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

WoW! 7 cm er utrolig bra da...

 

Er i alle fall nødt til å være fornøyd med tap av cm., når vekten står stille - æsj! :angry:

Skal prøve å spise litt mer et par dager per uke, og se om det blir mer fart i sakene da. Akkurat nå må jeg bare fokusere på at jeg faktisk har gjort mye bra, selv om resultatet ikke er noe så rope hurra for...

"Bare" å jobbe jevnt og trutt videre mot en sunnere livsstil! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg skikkelig til torsdag igjen. Ja, jeg vet det er en livsstilendring og vi tenker på helsa vår osv osv... men dersom man ikke går ned I vekt så betyr det at man gjør et eller annet galt og selv om jeg spiser mye mat for tiden så er det mye jeg har veldig veldig lyst på - som jeg ikke spiser fordi jeg håper det vil hjelpe meg å gå ned I vekt... Jeg skjønner også at vi skal gå ned sakte og det betyr at det kanskje ikke synes noe hver uke... men det gjør meg fremdeles veldig red for torsdagsveiinga.. :(

 

Hva kan jeg spise utover ettermiddagen imorgen som gjør at vekta er min venn på torsdagsmorgen dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Så bra resultat vannmann. Hvor lenge har du brukt GR og hvor mye har du gått ned? Jeg har et håp om 500 gr. til torsdag, men hadde en gulrotkakesprekk I går og føler meg mindre håpeful for ukesresultatet I dag :(/>

 

Har brukt Grete roede fra 06.01.14 og har gått ned 2,3 kg totalt. Er ikke allverden, men er innstilt på at dette skal være en livsstilendring og at det derfor vil ta tid. Har gått på kurs to ganger tidligere for flere år siden, har også prøvd en del uten kurs men med å følge opplegget. Problemet er at jeg blir alt for fort fornøyd, så blir jeg mindre påpasselig, og vips er jeg tilbake til utgangspkt. Men ikke denne gangen, nå skal det være en langsom endring av livsstilen, så jeg kan holde vekta framover, når jeg når trivselsvekta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så flinke dere er :) Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg på en stund - men dagene bare flyr :)

Og av en eller annen grunn raser jeg ned i vekt :D kjempefornøyd med det selvfølgelig, men synes det er litt merkelig også siden jeg har prøvd MANGE ganger før uten å få disse resultatene. Håper ikke alt er bare vann og muskler ;) Jeg er ikke noe særlig flink å trene styrke -så det er nok dessverre en risiko for det.

 

I dag tidlig veide jeg 80,1 kg altså 5,2 kg mindre enn for 5 uker siden. :D Artig!!

Skulle ønske det syntes bedre, men jeg merker det veldig på formen - nå er jeg ikke lenger helt utslitt etter noen få trappetrinn. OG jeg er i følge BMI kalkulatoren ikke lenger "FET" jeg er bare "OVERVEKTIG" :D

Og det er da noe :)

Målet mitt for neste uke er å klare delmål 1: 79,9 kg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så flinke dere er :)/> Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg på en stund - men dagene bare flyr :)/>

Og av en eller annen grunn raser jeg ned i vekt :D/> kjempefornøyd med det selvfølgelig, men synes det er litt merkelig også siden jeg har prøvd MANGE ganger før uten å få disse resultatene. Håper ikke alt er bare vann og muskler ;)/> Jeg er ikke noe særlig flink å trene styrke -så det er nok dessverre en risiko for det.

 

I dag tidlig veide jeg 80,1 kg altså 5,2 kg mindre enn for 5 uker siden. :D/> Artig!!

Skulle ønske det syntes bedre, men jeg merker det veldig på formen - nå er jeg ikke lenger helt utslitt etter noen få trappetrinn. OG jeg er i følge BMI kalkulatoren ikke lenger "FET" jeg er bare "OVERVEKTIG" :D/>

Og det er da noe :)/>

Målet mitt for neste uke er å klare delmål 1: 79,9 kg B)/>

WOW!! Ikke rart du er fornøyd. Gratulerer og stå på videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hei igjen!

Så flinke dere er :)/> Beklager at jeg ikke har latt høre fra meg på en stund - men dagene bare flyr :)/>

Og av en eller annen grunn raser jeg ned i vekt :D/> kjempefornøyd med det selvfølgelig, men synes det er litt merkelig også siden jeg har prøvd MANGE ganger før uten å få disse resultatene. Håper ikke alt er bare vann og muskler ;)/> Jeg er ikke noe særlig flink å trene styrke -så det er nok dessverre en risiko for det.

 

I dag tidlig veide jeg 80,1 kg altså 5,2 kg mindre enn for 5 uker siden. :D/> Artig!!

Skulle ønske det syntes bedre, men jeg merker det veldig på formen - nå er jeg ikke lenger helt utslitt etter noen få trappetrinn. OG jeg er i følge BMI kalkulatoren ikke lenger "FET" jeg er bare "OVERVEKTIG" :D/>

Og det er da noe :)/>

Målet mitt for neste uke er å klare delmål 1: 79,9 kg B)/>

Heia Matus - sååå kjekt at det går veien (nedover) - kjempeflott - bare stå på når du er så godt i gang!

 

I dag her jeg skeiet skiiikkelig (planlagt) ut, og spist bursdag-kake som en hadde med seg på jobben. Og vet dere hva? Det var egentlig bare en stor skuffelse, tro det eller ei!*knis*. Kaken var alt for søt, hadde alt for mye krem, og sjokoladekaken var bare kvalmende. Etter å ha spist to små kakestykker ble jeg så mett at jeg nesten ble kvalm. Er vel slett ikke vant med så tung og fet mat lenger, vil jeg tro.

Men, alt i alt synes jeg ikke det var verdt det, så neste gang står jeg garantert over, eller bare later som jeg spiser - eller går så sent til lunsj at jeg håper de andre har spist opp alt. Det er også en mulighet.

En lærer definitivt så lenge en lever, heldigvis. :P

Middag i dag ble kyllingboller i egenkomponert saus av maizena, med masse purreløk i sausen, og det smakte nydelig.

Veien videre blir nesten garantert uten søte kaker på jobben - trur eg.

Stå på folkens - til slutt er vi i mål! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...