Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

I går koste jeg meg med reker og vi åpnet en god flaske italiensk ripasso vin, fra mitt favorittvindistrikt "Valipolicella". Den var skikkelig god og passet fint til reker. Veide litt mer i dag enn i går etter en fastedag, men det er jo helt naturlig.

 

Jeg har kjøpt meg en personvekt på "Enklere liv". Den sier ikke hva du veier, men hva du går opp eller ned. Jeg fikk restarta den og den sto på 95.8 i følge den vanlige vekta.

 

I Morgen er det faste igjen. Jeg er så glad jeg har begynt med dette her. Må jo være ærlig å si at det er litt vanskelig enda. Jeg er alt for fokusert på mat på fastedagene. Men så tenker jeg på at dagen etter kan jeg spise. Jeg har is som belønning. Vet det er sikkert feil, men det bryr jeg meg ikke om. Så lenge det skjer noe og går rette veien. Om sommeren er alltid is det vanskeligste å si nei til. Har alltid vært glad i is. Jeg går og innbiller meg at spiser jeg is før klokka 12, gjør det ikke noe. Det var ei venninne som sa til meg en dag at is er ikke så farlig som man skulle tro. Det er faktisk litt forbrennende. Vet dere, jeg tror hun har litt rett for is er jo veldig kaldt og kroppen jobber med det kalde. Håper jeg har rett. Jeg har ihvertfall spist is hver dag, noen ganger 2. Time will show

 

I kveld er det grandprix, og vi heier på Carl Espen. Jeg visste han kom langt. Siden jeg hørte en smakebit fra den stemma en stund før det startet i Norge, var han min favoritt. Det er noe med den stemma. Han kommer høyt i kveld også. Det er jeg sikker på. Sist jeg var så sikker, det var med Rybak og vi vet hvordan det gikk. Heia Norge

 

I dag reiser min bedre halvdel med jobben sin på et eller annet i Stockholm. Jeg skal snart kjøre han til Gardermoen. Selv skal jeg en tur på Ikea igjen for vi skjønner ikke en dr.... av hvordan vi skal montere opphenget til garderoben. Så skal jeg hjem og bare kose meg, lage en mangosalat som jeg skal ha med til en venninne i kveld. Vi skal grille å se på grandprix.

 

Var å kjøpte gjæresag igår. Så nå har vi vår egen. Slipper å låne hele tiden.

 

God lørdag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jammen var det ikke nedgang denne uken og. 0,8 ned, det er jeg fornøyd med. Nå må jeg være streng med meg selv hele uka for jeg vet at neste helg blir det full fart. Vi skal feire vår 3års bryllupsdag fredag og på lørdag blir det grill mat. Blir også sikkert sene kvelder så noen nedgang kan jeg ihvertfall ikke regne med. Skal gjøre sunne valg når det gjelder mat.

 

I går hadde jeg en skikkelig slapp dag. Eneste jeg gjorde igår var å ta en liten tur på flystevne på Kjeller. Så var jeg en tur hos ei venninne og henta ting jeg hadde glemt igjen. Ellers fastet jeg. Nå er jeg klar for en ny uke hvor jeg skal være flink frem til fredag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overraska i dag da jeg gikk på vekta. Var sikker på oppgang, men den sto på det samma som igår. Det var en god følelse. Det motiverer meg videre. Derfor er det viktig for meg å gå ofte på vekta. Det er klart at hvis det dukker opp et negativt tall, må jeg være forberedt på det og takle det. Jeg skulle jo vært flink igår å holde meg til planlagt mat, men det skar seg med både to is, baguett, litt kake og div mat. Kanskje det går greit hvis jeg spiser dette før kl. 12. Innbiller meg det ihvertfall. I dag er ny dag og jeg får forsøke igjen.

 

I går hadde jeg besøk av en pensjonist som har laget hjemmeside for meg. Serveren ligger hos noe som heter Omnis. Jeg hadde skiftet kredittkort uten å melde fra der, så sia mi lå nede. Fikk ordnet dette heldigvis, så nå er den oppe og går. Veldig enkel hjemmeside, men jeg har fått en del bestillinger der. www.forenhversmak.com heter den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer fælt på hvordan det skal gå i dag siden jeg har sovet så utrolig dårlig. Kanskje jeg har fått 3 timer, men nok om det.

 

Vi har 3 års bryllupsdag i dag. Den skal feires fredag i Lillestrøm med to vennepar. Vi skal spandere middag og drikke til maten. Det blir vel bra?

 

Vekta var omtrent den samme som mandag. Det ser ut som 95tallet er kommet for å bli. Håper jeg ihvertfall. Så nå er det å jobbe mot 94. Jeg synes ihvertfall ting fungerer for meg. Det er jammen godt å finne noe som fungerer. Har vel prøvd det meste. Skal ikke stikke under en stol at det er litt vanskelig med fastedagene. Jeg håper bare det blir enklere. At jeg ikke skal tenke for mye på mat.

 

Det går sakte med oppussingen. Holder på med lister nå, men det er et herk. Jeg kjøpte en gjæresag av ikke den beste kvaliteten og det merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Lurer fælt på hvordan det skal gå i dag siden jeg har sovet så utrolig dårlig. Kanskje jeg har fått 3 timer, men nok om det.

 

Vi har 3 års bryllupsdag i dag. Den skal feires fredag i Lillestrøm med to vennepar. Vi skal spandere middag og drikke til maten. Det blir vel bra?

 

Vekta var omtrent den samme som mandag. Det ser ut som 95tallet er kommet for å bli. Håper jeg ihvertfall. Så nå er det å jobbe mot 94. Jeg synes ihvertfall ting fungerer for meg. Det er jammen godt å finne noe som fungerer. Har vel prøvd det meste. Skal ikke stikke under en stol at det er litt vanskelig med fastedagene. Jeg håper bare det blir enklere. At jeg ikke skal tenke for mye på mat.

 

Det går sakte med oppussingen. Holder på med lister nå, men det er et herk. Jeg kjøpte en gjæresag av ikke den beste kvaliteten og det merkes.

Gratulerer med dagen!!

Ser du har fått gode resultater, så bra!! Om det er no trøst synes jeg også det er vanskelig å holde meg til planen.... Kaker og is er jo sååå godt! Og nå har det blitt mye selskapeligheter i det siste... Og jeg er ikke flink til å veie og telle.. Må skjerpe meg...!

 

Skal sjekke ut sida di!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!!

Ser du har fått gode resultater, så bra!! Om det er no trøst synes jeg også det er vanskelig å holde meg til planen.... Kaker og is er jo sååå godt! Og nå har det blitt mye selskapeligheter i det siste... Og jeg er ikke flink til å veie og telle.. Må skjerpe meg...!

 

Skal sjekke ut sida di!

 

Ha en fin dag!

 

Takk skal du ha. Ble vel ikke akkurat så mye feiring i går. Kvelden ble brukt på oppussing. I dag har jeg faste og foreløpig går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fastedag og føler på meg at det går bedre i dag. Føler ikke at jeg er så fokusert med å tenke på mat hele tiden.

Jeg er heller ikke så flink til å trene som jeg kanskje skulle vært, men jeg stresser ikke med det. Det får komme når det kommer. Jeg gidder jo søren meg ikke å gå tur engang. Jeg er medlem på et treningssenter og i går fikk jeg SMS om at de savnet meg der, så da er det vel kanskje på tide? Vi holder på med oppussing her i huset, så det er noe av grunnen til at vi ikke har vært der. Men det er ingen unnskyldning for ikke å gå en rask tur. Men som sagt jeg stresser ikke.

 

Tilbake til 5:2. Nå er jeg inne i min 3 uke og så langt er jeg kjempefornøyd. De to siste ukene har jeg gått ned 0,8kg hver gang. Da har jeg vært veldig flink på fastedagene. Jeg startet skikkelig søndag 27april, så jeg har ikke holdt på lenge.

 

Det jeg tenker når jeg skal faste. Er at i morgen da kan jeg spise god mat. Jeg holder på å prøve ut hvordan jeg skal spise og jeg tror jeg har funnet på noe lurt. I hvert fall for min egen del. Jeg passer på å spise mest før klokka 12.00. Jeg spiser aldri etter at jeg har spist middag ved 5 -6tiden. Har aldri hatt problemet med å fyse på ting om kvelden. Det er jeg glad for. Mannen min døtter i seg flere skiver med pålegg, men det frister ikke i det hele tatt.

 

Jeg er svak for is, og på jobben har jeg is disk. Det er jeg som eier all isen, for jeg driver for meg selv. Jeg har spist 1 - 2 is (Royal er god, men det begynner å bli tomt for den), men jeg har spist de før klokka 12. I går spiste jeg 3 is. Den siste ved 15.00 tiden. I dag når jeg gikk på vekta hadde jeg gått ned 0,2kg siden i morges. Skjønner ingenting. Jeg er så glad for at jeg har begynt på 5:2. Fatter ikke at jeg ikke har gjort det før. Det er ikke slik at denne dietten passer for alle men for meg gjør den det.

 

Husk: I morgen kan vi spise. Jeg gleder meg til is klokka 09.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedagen igår var ikke vanskelig i det hele tatt. Hadde faktisk ikke noe spesielt lyst på annen mat enn det jeg skulle ha. I dag regnet jeg ut kaloriene jeg hadde spist, og jeg kom under det jeg skulle ha.

 

Jeg ventet til klokka 12.00 før jeg spiste og da ble det en bolle salat med 1dl reker. Middagen: kokte et hode blomkål, kokte 1,5dl ekstra lettmelk sammen med 1,5ss maisennamel, hadde oppi 30g lett jarlsbergost og 150g hamburgerrygg. Dette hadde jeg i ovnen på 200 grader i 10 min. Kjempegodt, men neste gang skal jeg strø osten over slik at det blir gratinert.

 

I dag skal jeg ut å feire vår bryllupsdag som var på onsdag. Vi har bedt med oss to vennepar som vi skal spandere på.

 

I går fikk vi satt sammen skyvedørsgarderoben og vi fikk montert føtter på rammemadrassen og satt fast sengegavlen. Nå føler jeg virkelig at jeg har en seng, men du bedre meg hvor høyt det var for å komme oppi senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Fastedagen igår var ikke vanskelig i det hele tatt. Hadde faktisk ikke noe spesielt lyst på annen mat enn det jeg skulle ha. I dag regnet jeg ut kaloriene jeg hadde spist, og jeg kom under det jeg skulle ha.

 

Jeg ventet til klokka 12.00 før jeg spiste og da ble det en bolle salat med 1dl reker. Middagen: kokte et hode blomkål, kokte 1,5dl ekstra lettmelk sammen med 1,5ss maisennamel, hadde oppi 30g lett jarlsbergost og 150g hamburgerrygg. Dette hadde jeg i ovnen på 200 grader i 10 min. Kjempegodt, men neste gang skal jeg strø osten over slik at det blir gratinert.

 

I dag skal jeg ut å feire vår bryllupsdag som var på onsdag. Vi har bedt med oss to vennepar som vi skal spandere på.

 

I går fikk vi satt sammen skyvedørsgarderoben og vi fikk montert føtter på rammemadrassen og satt fast sengegavlen. Nå føler jeg virkelig at jeg har en seng, men du bedre meg hvor høyt det var for å komme oppi senga.

Hei på deg! Du er ute ogfeirer du nå!

Så flott at dere har fått seng og garderobe!

 

Veldig glad for å høre det går så bra m deg! Og den middagen hørtes god ut!!

 

Kos dere i helga!!

 

Hipp, hipp, hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens vekt var 94,2. Det var ned 1,6 kg ned. Skjønner ikke helt at det var mulig, så det blir sikkert ingen ting neste mandag.

17mai gikk helt greit. Vi grillet, koste oss og drakk vin.

Nå er jeg klar for ny uke og sunne valg. Hadde fastedag i går og det gikk fint. Synes det er enklere nå.

Jeg driver og sliter med tann verk. Har hatt det ganske lenge. Trodde det skulle gå over av seg selv, men i dag måtte jeg bestille time. Fikk time til fredag.

I morgen har jeg tenkt å starte på et 8 ukers gå program. Tenkte egentlig å starte i dag, men jeg venter til morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Ukens vekt var 94,2. Det var ned 1,6 kg ned. Skjønner ikke helt at det var mulig, så det blir sikkert ingen ting neste mandag.

17mai gikk helt greit. Vi grillet, koste oss og drakk vin.

Nå er jeg klar for ny uke og sunne valg. Hadde fastedag i går og det gikk fint. Synes det er enklere nå.

Jeg driver og sliter med tann verk. Har hatt det ganske lenge. Trodde det skulle gå over av seg selv, men i dag måtte jeg bestille time. Fikk time til fredag.

I morgen har jeg tenkt å starte på et 8 ukers gå program. Tenkte egentlig å starte i dag, men jeg venter til morgen.

Gratulerer!! Veldig bra nedgang på deg, kikk!!

 

Hva går det gå programmet ut på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuuuuuuuu i dag har jeg bursdag. Den feires med fastedag, men en god middag (indrefile av kalv).

 

Dagen i dag startet med at jeg og gubben tok en tur på søplefyllinga med et billass av skrot. Der iblant en stemmeløs gitar. Hun som passet på at vi kasta riktig, begynte å spille litt på gitaren. Hun tok den. Fint at slike ting kan komme til nytte.

 

Kom hjem og gikk en runde på 20 min. Var i butikken og fikk kjøpt meg indrefile av kalv som jeg skal ha til middag i kveld.

 

Resten av dagen skal brukes til å rydde oppe. Det kommer til å ta sin tid. I tilegg til at det alt er et jæ.... kaos, har jeg røska ut fra et annet rom, så nå skal det virkelig bli orden i sakene. Skal vaske i det nye skapet og få på plass klær der.

 

Jeg må også få laget karbonader til jobben. I morgen har jeg tannlege time kl. 9.00, så jeg må komme senere på jobb i tillegg til at jeg skal på sommertur til Kragerø med koret. Jeg må få smurt bagetter hjemme så de er ferdige da jeg kommer på jobb. Gleder meg skikkelig til å dra på tur med koret. Alltid koselig. Foressten, jeg må jo også pakke i dag. Bussen går klokka 13.00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Veldig bra nedgang på deg, kikk!!

 

Hva går det gå programmet ut på??

 

Takk skal du ha. Foreløpig har jeg gått opp noen gram denne uka, men i dag har jeg fastedag så jeg håper på noe nedgang mandag.¨

 

Gåprogrammet er et program som går over 8 uker. Det er egentlig et nybegynner program. Jeg prøver å gjennomføre det allikevel. En slags motivasjon for meg.

 

UKE 1

 

Dag 1: Rask tur

 

20 min: 5 min oppvarming og 15 min middels tempo

 

Dag 2: Kort rask runde i lunsjen, til/fra jobb eller på kvelden

 

10 min middels tempo

 

Dag 3: Rask tur

 

20 min: 5 min oppvarming og 15 min middels tempo

 

Dag 4: Middels tur

 

30 min: 30 min middels tempo

 

Forskjellig for hver uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og gruer for tannlegen klokka 9.00. Kommer aldri til å la være det. Nå er egentlig tannpinen gått over så jeg holdt på å avbestille igår, men jeg vet at det ikke er så lurt. Blir aldri voksen der.

 

Fastedagen igår gikk bra. Hadde lyst på det ene og det andre i går kveld, men jeg var standhaftig og lot det være. Hadde gått ned til 93,8 etter fasten, men det vet jeg kommer til å forandre seg når jeg begynner å spise igjen. Den neste fastedag er egentlig søndag, men jeg vet ikke hvordan det utarter seg siden jeg er på holtell og vi er ikke hjemme før 24.00 tiden søndag. Vi skal ha en liten minikonsert sammen med Kragerøkoret i kirken der. Har hørt at de er veldig flinke. Jeg velger å tro at vi også er flinke men for å være ærlig tror jeg de stiller i en annen klasse.

 

Det kan bli en morsom tur nedover med bussen. Jeg og to andre er i reisekomiteen. Vi smører en bagett til hver og så selger vi vin. Jeg har funnet noen morsomme historier jeg skal lese. Så skal vi ha quiz og sang.

 

I kveld når vi kommer frem er det ikke noe opplegg, så da har vi bare en løs avtale. Jeg kunne tenke meg pizza. Det er ikke noe jeg spiser veldig ofte lenger. Jeg elsker pizza og kunne spist det hver dag. I morgen skal vi ha felles middag. Ja, dette blir en fin tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært noen hektiske dager siden jeg var her sist. Hadde vel ikke ventet noe annet enn en helg som besto av fråtsing og kosing, men det trengte jeg. Vi hadde en fantastisk helg i Kragerø og jeg skal garantert tilbake.

I dag er jeg på faste og jeg synes det går bedre og bedre med de dagene. Er virkelig noe å anbefale til de som står stille eller mangler motivasjon. Min erfaring er at hvis jeg klarer å komme meg gjennom disse dagene er det enklere å øke motivasjonen.

I går f.eks. åt jeg 4 is og allikevel hadde jeg gått ned 0,4 kg. Skjønner ikke at det kan gå an.

Neste uke venter en skikkelig partytur. Jeg skal på rockefestival til Sverige på et arrangement som heter Sweden rock. Vi reiser onsdag morgen klokka 05.00 i en 9seter. Jeg gleder meg virkelig til den turen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit med fastedagen i går. Må bare bli flinkere til å veie maten. Er heller ikke flink å planlegge fastedagene. I går åt jeg 2ganger med kyllingsalat og 1 eple. Jeg er veldig glad i kylling.

 

Jeg føler nesten ikke at jeg er på en slankediett med 2:5 opplegget. Fastedagene går veldig greit og ja, jeg er sulten men det går allikevel. Til uka må jeg bytte om torsdag til tirsdag med å faste. Siden jeg skal på en tur det blir helt umulig å faste.

 

Var ute å gikk en tur i dag morges og da tenkte jeg på alle såkalte slankepiller jeg har kjøpt i min tid. Det er ikke småtterier skal jeg si, og ingenting virker til slutt. For en gangs skyld må jeg forstå at det ikke er snarvei til å bli tynn. Har også prøvd all verdens dietter føler jeg. Eneste jeg føler har en virkning er 2:5 akkurat nå i samarbeid med vektklubben sitt opplegg. Har jo hatt resultat med Grete Roede, men det kommer fort på igjen. Det gjør det med alt annet også, det er jeg klar over.

 

Synes det går sakte med vekttapet nå, men egentlig så gjør det ingenting bare det går riktige veien. Kunne nok gått fortere, men jeg har valgt å kose meg i helgene. I tilegg har jeg spist mye is. Med isboks på jobben er det enkelt å ta seg en is, ihvertfall når jeg eier den selv.

 

I går fikk vi heldigvis sendt avgårde regnskapet. Denne gangen gikk det ganske knirkefritt. I dag skal jeg bruke litt tid i huset. Vaske litt i 2etg. Så skal jeg ut å handle litt. Har tenkt å kjøpe meg en rette tang. Har spart litt hår kan man si og jeg har en del krøller som kom frem da jeg begynte å spare på håret. I ettermiddag reiser vi til Sverige for helgen. Min venninne har bursdag, så jeg må kjøpe bursdaggave i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen noen dager jeg har vært her siden sist. Har ikke prioritert det helt. Helgen i Sverige var koselig men jeg gikk opp noe i vekt så det sier seg selv hvor koselig det var, men jeg hentet meg inn igjen søndag. Forrige uke var jeg på Sweden rock som ble avholdt langt nede i Sverige. Det het Sølvisborg. Der hadde jeg 4 fantastiske dager med masse drikke og god musikk. Høydepunktet for meg når det gjaldt musikk var Pretty maids med sangen Please don`t leave me. Den er helt fantastisk. Det var også moro å se igjen Billy Idol. Han så veldig bra ut. Mat ble det verre med. Moro var det fra begynnelse til slutt. Noe som ikke var like moro var tirsdag da jeg skulle på jobb.

 

Så var det å hente seg inn igjen på riktig bane igjen og det har jeg ingen problemer med føler jeg. I går hadde jeg nesten fastedag. Røyk på en is, men det var fordi jeg var sliten og hadde vondt i hodet. Måtte ha noe søtt.

 

I kveld skal jeg synge to steder. Vi har noe som heter sagelvafestivalen her. Vi skal først synge i et gammalt hus som er nyoppusset fra topp til tå og så skal vi synge klokka 22.00 i kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jammen noen dager jeg har vært her siden sist. Har ikke prioritert det helt. Helgen i Sverige var koselig men jeg gikk opp noe i vekt så det sier seg selv hvor koselig det var, men jeg hentet meg inn igjen søndag. Forrige uke var jeg på Sweden rock som ble avholdt langt nede i Sverige. Det het Sølvisborg. Der hadde jeg 4 fantastiske dager med masse drikke og god musikk. Høydepunktet for meg når det gjaldt musikk var Pretty maids med sangen Please don`t leave me. Den er helt fantastisk. Det var også moro å se igjen Billy Idol. Han så veldig bra ut. Mat ble det verre med. Moro var det fra begynnelse til slutt. Noe som ikke var like moro var tirsdag da jeg skulle på jobb.

 

Så var det å hente seg inn igjen på riktig bane igjen og det har jeg ingen problemer med føler jeg. I går hadde jeg nesten fastedag. Røyk på en is, men det var fordi jeg var sliten og hadde vondt i hodet. Måtte ha noe søtt.

 

I kveld skal jeg synge to steder. Vi har noe som heter sagelvafestivalen her. Vi skal først synge i et gammalt hus som er nyoppusset fra topp til tå og så skal vi synge klokka 22.00 i kirka.

Du er en travel dame!! Håper alt gikk greit!

 

Sees i morgen her inne, håper jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal si dagene flyr avgårde. Nå er det jammen helg igjen i morgen. I morgen er det sommerfest i koret. Det er avslutning på sesongen. Søndag skal vi synge i Jakobkirke i Oslo. Det gleder vi oss til. Mange store som har vært der. Selv har jeg aldri vært i den kirka.

Det går fortsatt greit med slankingen om dagen. Står ganske stille men det kan jeg vel takke meg selv for siden jeg har disse helgeutskeielsene. Jeg holder fortsatt på med 5:2. I dag har jeg fastedag, men dessverre ble det noen kalorier for mye. Jeg må bli flinkere til å følge med. Regnet ut at jeg hadde fått i meg 549kcal. Skulle ha 500.

Nå skal jeg ikke ha noe før i morgen og da ser jeg frem til 2 skiver med noe godt på til frokost. Kommer nok til å legge meg tidlig i kveld. Håper bare jeg får en god natts søvn. Det er jammen lenge siden sist. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg ikke var innom, men jeg skal skjerpe meg.

Den er grei! Vi skjerper oss sammen!

 

Hva veier du nå? Jeg er 98,3..... Må ned!!

Ha en flott dag, konsert og greier!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...