Gå til innhold

Nytt forsøk


Anbefalte innlegg

Den er grei! Vi skjerper oss sammen!

 

Hva veier du nå? Jeg er 98,3..... Må ned!!

Ha en flott dag, konsert og greier!!

 

Konserten gikk strålende. Jeg og min mann var ute å spiste middag og tok noe øl i Oslo etterpå.

Jeg veier 93,4 kg i dag. Det går sakte men sikkert. Kunne ha gått fortere men jeg har valgt å kose meg i helger og slå ut håret når noe skjer. Men jeg har blitt flink å hente meg inn igjen når hverdagen kommer. Har mer eller mindre holdt på siden 6 januar da jeg veide 106,2kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det går ganske greit for tiden, selv om det går sakte. Kan jo også takke meg selv for det siden jeg ikke har vært så flink som jeg burde i helgene. Men, men det får så være. Jeg har det ihvertfall hyggelig og da er det ikke så vanskelig å leve slik. Har jo holdt på siden 6 januar. Det er jo veldig lenge til å være meg. Kan ikke huske at jeg noen gang har holdt på så lenge. Kan jo kanskje være greit å, for da får jo kroppen tid til å venne seg til ny vekt hele tiden. Ikke vet jeg.

 

Jeg holder fortsatt på med 5:2dietten. Det er en diett jeg liker veldig godt. Den hjelper meg å hente meg inn igjen når jeg ikke har vært så flink. Veldig glad jeg startet med den. Fastedagene går over all forventnig. Hadde trodd det skulle være vanskelig når jeg var på jobb, men det går overraskende bra.

 

Om sommeren pleier is å være det store problemet. Jeg er over gjennomsnittet glad i is tror jeg. Forrige uke spiste jeg 7 is på to dager, men kanskje 5:2 gjør at jeg kan det. Ikke vet jeg.

 

Hvis jeg skal oppsummere juni hittil, har jeg ikke akkurat ytt det beste jeg kan men jeg har hatt det moro. Var på Sweden rock fra 4-7juni. Det var en 4 dagers sammenhengende fest. 13 og 14 juni ble det også fest. Da hadde vi byfest i Lillestrøm fredag og lørdag var jeg på Skedsmokorset hos ei venninne. Fredag 20 hadde vi sommerfest i koret og jeg var en tur i Lillestrøm etterpå å møtte min bror. Lørdag hadde vi besøk av min niese og min svigerinne. Da ble det reker og hvitvin. Nå skal jeg ta meg sammen denne helga som kommer. Skal lage koldtbord på bestilling lørdag. Neste helg starter ferien i 4 uker og første stopp er Praha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å heldige du! Praha er topp!!

 

Så flink du er! Når var sist du veide 93 kg!?

 

Jeg drar bort en uke fra imorgen. Håper vi sees her inne etterhvert. Jeg vet ikke hvor mye jeg kommer meg inn her denne uka, men skal forsøke. Uansett må målet bli å spise lite og ofte, ta sunne valg og ikke så mye vin... X fingrene! Men ferie, er ferie!

 

Ha en flott helg med alle dine gjøremål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha. Når jeg sist veide 93 kg var vel engang i 2011 for da slanket jeg meg da jeg skulle gifte meg. Før det kan jeg ikke huske sist. Du er glad i vin du og. Det er min største last til å gå ned.

Dette er min siste uke før ferien og jeg begynner dagen med å gå til tannlege spesialist. Den vanlige tannlegen klarte ikke å trekke ut en tann som var ødelagt, så jeg går med en halv tann i munnen. Jeg gruer meg så jeg er helt dårlig.

Helgen gikk greit. Hadde en bestilling på koldtbord. Jeg trodde det var til lørdag. Fredag klokka 5 ringte de å lurte på maten. Jeg skal hilse og si jeg fikk ræva i gir. Heldigvis hadde jeg forberedt ganske mye, men det var en del som gjensto. Jeg klarte å levere maten i løpet av 1 time senere. Jeg startet på fredagsmorgen klokka 4.15. Etter jeg hadde levert maten kjørte jeg og min bror en tur til Rakkestad. Det ble en slitsom fredag. Lørdagen brukte vi til å fikse her hjemme. Vi er ikke ferdig med soveroms prosjektet enda, men vi er kommet ganske langt. Så og si ferdig med det største rommet. Vi mangler strøm. Har fått lys i skapet. Det har vi innredet ferdig. Nå har jeg skikkelig god skapplass.

Senere på lørdagskvelden skulle min bror og min svigerinne komme på besøk. Så ringte det en venninne jeg har fått i det siste. Hun er ganske lik meg. Like surrete. De bor på Langhus. Så kom de. Jeg måtte ta det litt med ro for jeg skulle levere rundstykker til et elektrofirma søndag formiddag. Hadde også levert til de på lørdag. Håper jeg har fått en ny fast kunde.

 

Når det gjelder slanking har jeg tenkt en del. Det nærmer seg veldig fort ferie. Jeg vet at jeg ikke klarer å gå ned i ferien. Målet mitt frem til august er å klare å holde vekta. i hvertfall ikke mer enn 1 kg pluss. For å klare det skal jeg ha mine to fastedager i uka. Jeg har ikke tenkt å reise på noen lengre turer så det skal nok gå bra. Det blir en del kortere turer. Her er mine ferieplaner:

  • FERIEPLANER
  • 4-7 Juli Praha
  • 9 Juli - enveis bilett med Kjøbenhavnbilett
  • 10 Juli- 1 natt i Nestved (rett utenfor Kjøbenhavn)
  • 11 - 13 Juli - Kjører fra Danmark til Trollhættan i Sverige. Vi har bestilt oss festivalbilett til lørdag 12 Juli. Vet ikke om vi reiser hjem søndag eller om vi fortsetter til et annet sted den uka som kommer
  • 18 - 20 Juli - Fly til Tromsø
  • 22 - 26 Juli - Kreta.
  • Siste uka blir jeg antagelig bare hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at fastedagen i går ikke var lett å komme gjennom. Da jeg var på jobb hadde jeg så lyst på royalis at det var vanskelig å stå imot, men jeg klarte det. Stolt av meg selv. I går kveld var jeg også fryktelig fysen, men det gikk det og. Kanskje jeg følte det vanskeligere i går fordi jeg bytte dag fra den jeg hadde planlagt i utgangspunktet. Uansett, dagen i går ga resultater på vekta. Ned 1 kg. Da er det jammen verdt det. I dag kan jeg jo spise. Det virker som om jeg nesten kan fråtse dagen etter faste og alikevel gå ned. Jeg fastet mandag. På tirsdag spiste jeg 2 skiver til frokost. På jobb åt jeg bl.a. 3 is og hjemme spiste jeg flesk og duppe. Onsdag morgen hadde jeg gått ned 600g. Kan ikke si jeg skjønte det.

 

I dag får vi besøk av naboen til middag og da blir det fiskesuppe til forrett og kalv ytrefile til hovedrett. Blir litt vin da.

 

Ellers får jeg bare til en fastedag neste uke og det er tirsdag. Jeg orker ikke faste når jeg er på tur. Onsdag reiser vi på tur igjen. Først med danskebåten, så en overnatting utenfor København, nærmere bestemt Næstved. Fredag går turen til Trollhættan. Lørdag er det festival i folkparken i Trollhættan med bl.a. mitt favorittband som er den danske gruppa Pretty maids. Jeg ble totalt betatt da jeg så de på Sweden rock. Jeg må bare få de meg meg en gang til i år. Søndag reiser vi videre. Vi har ikke bestemt noe enda.

 

I går dro jeg på storsenteret og fikk handla blått smykke, blå øredobber, en blå overdel, hvite sandaler med sølv på og blå blomst jeg kan ha i håret. Kjøpte også en blå buse til mannen. Tenkte jeg kunne ha en knekort hvit bukse. Den er helt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo si at fastedagen i går ikke var lett å komme gjennom. Da jeg var på jobb hadde jeg så lyst på royalis at det var vanskelig å stå imot, men jeg klarte det. Stolt av meg selv. I går kveld var jeg også fryktelig fysen, men det gikk det og. Kanskje jeg følte det vanskeligere i går fordi jeg bytte dag fra den jeg hadde planlagt i utgangspunktet. Uansett, dagen i går ga resultater på vekta. Ned 1 kg. Da er det jammen verdt det. I dag kan jeg jo spise. Det virker som om jeg nesten kan fråtse dagen etter faste og alikevel gå ned. Jeg fastet mandag. På tirsdag spiste jeg 2 skiver til frokost. På jobb åt jeg bl.a. 3 is og hjemme spiste jeg flesk og duppe. Onsdag morgen hadde jeg gått ned 600g. Kan ikke si jeg skjønte det.

 

I dag får vi besøk av naboen til middag og da blir det fiskesuppe til forrett og kalv ytrefile til hovedrett. Blir litt vin da.

 

Ellers får jeg bare til en fastedag neste uke og det er tirsdag. Jeg orker ikke faste når jeg er på tur. Onsdag reiser vi på tur igjen. Først med danskebåten, så en overnatting utenfor København, nærmere bestemt Næstved. Fredag går turen til Trollhættan. Lørdag er det festival i folkparken i Trollhættan med bl.a. mitt favorittband som er den danske gruppa Pretty maids. Jeg ble totalt betatt da jeg så de på Sweden rock. Jeg må bare få de meg meg en gang til i år. Søndag reiser vi videre. Vi har ikke bestemt noe enda.

 

I går dro jeg på storsenteret og fikk handla blått smykke, blå øredobber, en blå overdel, hvite sandaler med sølv på og blå blomst jeg kan ha i håret. Kjøpte også en blå buse til mannen. Tenkte jeg kunne ha en knekort hvit bukse. Den er helt ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Hei på deg! Håper du har kommet deg hjem fra Praha og har hatt det fint! Håper vi kan slå følge litt her... Trenger deg... Merker at motivasjonen er borte... Jeg har det jo bra som jeg er, vil gjerne kose meg! Har ikke vært på vekta etter den ferieuka, kanskje i morgen...?!

 

Hvilke bok anbefaler du om dietten din? Jeg vil undersøke litt... Ser du raser ned i vekt.!

 

Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei igjen

 

Etter over tre ukers ferie hadde vekten økt til 95,8 kg. Tar det ikke så tungt for jeg regner med at det forsvinner fort. Har hatt noen fine uker med mange opplevelser.

 

Først var jeg i Praha. Det var en herlig by og dit skal jeg tilbake igjen. Uka etter tok vi danskebåten og overnattet i en del av Næstved som het Menstrup. Det er den mest gudsforlatte plassen jeg har vært på. Stedet besto av 1 butikk, 1 hotell og 120 husstander. Dagen etter dro vi til Trollhättan. Kjempekoselig by. Dit skal jeg også dra tilbake til. Fant faktisk ut at det gikk tog dit fra Oslo. Uka etter dro vi til Tromsø sammen med et vennepar. Koselig tur det også. Uka etter dro vi til Kreta hvor vi hadde 4 herlige dager. Kom hjem sent lørdag. Nå er jeg tilbake i virkeligheten og jeg har en uke igjen. Da skal jeg holde meg hjemme og prøve å få gjort noe her. I dag har jeg tenkt å legge opp gardiner. Nå er jeg i hvert fall tilbake igjen.

 

Den boka heter bare 5:2. Har forresten en faste dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo alltid slik at i ferien dabber det litt av, men slik er det jo. Jeg bare ser på meg selv. Så fort ferien kommer er jeg i feriemodus med en gang. Orker ikke tenke vekt, og jeg regner med at det er flere som har det på den måten. Man jobber hele året for å glede seg til sommeren og ferie. Nå er snart min ferie slutt. Litt trist men jammen skal jeg være glad for at jeg har en jobb å gå til. Penger er jo også en viktighet, og for å få de må vi jo jobbe.

 

I dag har jeg tenkt å få rydda et rom som virkelig trengs å ryddes opp i. Etter at vi holdt på med oppussing i andre etg. ble alt stuet innpå to rom. Nå er jeg bare nødt for å sette igang.

 

Har avtalt med min venninne at jeg skal komme til Sverige i dag. Hun har en koselig rød stuga i skogen som det er koselig å dra til. Hun bor i Norge og er der inn i mellom. Men først må jeg få ordna rommet. Har lovet meg selv det. Jeg er så treig når det gjelder husarbeid. Verste jeg vet.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er ferien over for denne gang. Har hatt 4 fine uker med masse diverse turer. Den turen jeg angrer mest på var Kreta. Jeg var der kun 4 dager og det er det jeg angrer på. Hadde det så flott at jeg skal aldri bare være der 4 dager. Neste år blir det 14 dager. Var der i fjor også, men i år fikk jeg et helt annet inntrykk. Har skrytt så fælt til venner at neste gang blir vi flere.

 

Dessverre klarte jeg ikke vektmålet mitt nå i år. Det ble heller noen kg pluss. Merkelig hvor fort ting kommer på i forhold til å bli kvitt de.

 

Denne slankeomgangen har jeg ihvertfall klart å hente meg inn igjen. Er i full gang med 5:2 dietten og hadde fastedag igår. Føler at dette er noe som passer meg. Jeg holdt på noen uker før ferien så det er ikke vanskelig å hente seg inn igjen. Faktisk ser jeg frem til fastedagene for da skjerper jeg meg.

 

Jeg har nå satt meg et mål om å klare 10kg til jul. Det skjer noe hver helg fremover så jeg vet ikke helt, men uansett så er jeg fornøyd med hver kg jeg klarer.

 

Har også startet opp igjen på treningssenteret så jeg føler jeg er igang.

 

Skal snart komme meg avgård til spinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så flott at du er tilbake snart.

 

Selv så går det ikke helt etter planen. Har klart å legge på meg enda mer. Nå må jeg bare ta meg sammen å skjerpe meg kraftig. ¨Nå må det bli slutt på alt tullet

Ikke lett å gå ned.... Mye lettere med opp! Men dette skal vi klare!!

Planlegging av måltider og ikke handle på tom mage! Og lite og ofte!

Hmm, høres lett ut... Må få med meg hjernen på den..!

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er her.

 

 

 

Hei

 

Jeg har ikke akkurat vært så aktiv på skrivefronten, men det har jo en grunn. Jeg har ikke klart å komme meg tilbake der jeg vil være og da går det gale veien. Nå har jeg prøvd å motivere meg selv med å lese andres framgang og selv se på vekta hvor fort det går når man ikke skjerper seg. Jeg må komme meg tilbake til 5:2 opplegget. Det var noe jeg trivdes med så jeg må hente meg inn igjen der. I morgen har jeg tenkt meg en fastedag og da SKAL jeg klare det. Jeg må bare planlegge litt bedre.

 

Venninna mi var og henta meg igår da vi skulle på korøvelse og da sa hun at hun hadde klart å gå litt ned ved å bruke 5:2. Jeg svarte at jeg hadde lagt på meg. Ja, jeg ser det sa hun og det var vel det som skulle til for at jeg virkelig må få opp øya før det går for langt.

 

En ting jeg er blitt flink med er trening. Mandag var jeg på sirkeltrening (styrke) og spinning etterpå. Kjenner jeg er kjempestøl enda. I går morges gikk jeg en halvtimes tur og i dag skal jeg på spinning. Vi har vært på spinning de tre siste ukene to ganger i uka, men det hjelper lite hvis jeg ikke gjør noe i forhold til kosten.

 

Nå føler jeg at jeg er igang og jeg er glad for at jeg har venner som tør å åpne munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se deg!!

 

Ja den ferien er ikke alltid like grei når det gjelder utskeielser og fristelser... Men nå tar vi tak og gjør noe, kikk!!

Kan jeg spørre om hva og når du spiser på fastedager?? Jeg tenker på å prøve opplegget ditt...

 

Veldig bra at du er i gang med trening!! Men må nok ha maten med også om Man skal se nedgang på vekta..

 

Ikke alltid gøy å få sannheten slengt i trynet, men den kan jo være med på en oppvåkning!!

Jeg var på 3-sifret tall nå, men i dag veide jeg 99,3... Kipt når jeg omtrent så 95-tallet før ferien.. Men sånn er det. Her er det bare å brette opp armene!!

 

Klar, ferdig gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg også

 

I dag har jeg hatt fastedag. Forrige uke kjøpte jeg ukeblad som inneholdt info og oppskrifter om 5:2. Det er først i dag at jeg har gjennomført. I dag har jeg spist 1 rugbrødskive m/1ss naturell kremost. Oppå osten hadde jeg basilikum og basilikum. Oppå der hadde jeg 1 skive m/hamburgerrygg (ca 150kcal)

Til middag hadde jeg et flatbanka kyllingbryst som jeg hadde basilikum og litt hvitløk i. Jeg rullet sammen og hadde 2 skiver spekeskinke rundt. Stekte dette i ovnen og laget en salat av sukkererter, hakka blomkål og skivet jordbær. Hadde på salt, pepper og 2ts balsamicoeddik. Salaten var knallgod. (320kcal)

 

I morgen kan jeg spise en god frokost. Juuhuu

 

Husk å ikke spise mer enn 500kcal og toppen 1700ellers. Jeg ligger lavere enn det. Rundt 1400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt fastedag igjen. Til frokost laget jeg meg smootie av litt appelsinjuice, litt naturell yoghurt, 1/2 banan og 10 jordbær (ca185kca). 15g falu knekkebrød og to skiver skinke (77kca)2epler (175kcal) Litt blomkålpizza (150kca)

 

Uff og uff, det ble rundt 100kca for mye. Burde droppet eplene i dag.

 

Det kan være hardt å overleve dagen, i hvert fall de 4 første gangene, men det går. Bare vær sterk og motivert så går det. Spis første måltidet så sent på dagen du klarer. Legg deg tidlig, for husk neste dag kan du spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt fastedag igjen. Til frokost laget jeg meg smootie av litt appelsinjuice, litt naturell yoghurt, 1/2 banan og 10 jordbær (ca185kca). 15g falu knekkebrød og to skiver skinke (77kca)2epler (175kcal) Litt blomkålpizza (150kca)

 

Uff og uff, det ble rundt 100kca for mye. Burde droppet eplene i dag.

 

Det kan være hardt å overleve dagen, i hvert fall de 4 første gangene, men det går. Bare vær sterk og motivert så går det. Spis første måltidet så sent på dagen du klarer. Legg deg tidlig, for husk neste dag kan du spise.

Hmm, det var ikke mye... Var det fordelt på 3 måltider? Hva er blomkålpizza?

 

Jeg tenker at det er om å gjøre å spise masse grønt med et innslag av protein, f eks salat med kyllingfilet.. Og spise flere ganger pr dag. Er jeg på villspor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3 små måltider.

 

Du er ikke på villspor. Det er flott mat å spise. Ikke mye mat du kan spise de dagene. Blomkålpizza er pizza av blomkål. Smakte litt merkelig, men det smakte ikke som blomkål av bunnen. Skal prøve engang til.

 

Når har du tenkt å begynne med 5:2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...