Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Gratulerer med å være tilbake på 59-tallet, Morena! :)

 

Ja, jeg er sykmeldt, og blir det nok en stund fremover, men har det ganske bra, og prøver å holde meg i form. Får beskjed om videre behandling mandag, samt om operasjonen fikk tatt alt, noe jeg er ganske spent på.

 

I dag drev jeg jenteterapi - shopping. Kjole, Capri-bukse og topper, alt i str 36 og S. Me like ;) Kjolen er tettsittende og veldig kledelig og blir min målestokk fremover - jeg vil passe den lenge! Og nå har jeg fått vite om en utfordring når det gjelder akkurat det - jeg må rett i overgangsalder etter endt behandling <_<

 

Ellers var vi på Peppes pizza her om dagen, og det var en gledelig overraskelse sett med GR-øyne. De har fått sunne retter på menyen, halvt pizza og halvt salat til 5-600 kcal. Det var til og med veldig godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da er jeg også tilbake, men ikke vært på vekten enda. Forstatt vondt sår, vært 2 ganger på legevakten og fått skrapt i såret, skal ikke gå på det pga såret er så dypt ned til benet. Dvs ingen bevegelser på med siste måneden :angry::blink: Desto mere vin og snop. Heldigvis ingen blodforgiftning :D

 

Min veiedag er på tirsdag og jeg kommer helt sikkert til å banne og sverte da ;) Misunner dere flinke damer som trener i denne varmen!!! Når jeg nå er hjemme blir det ihvertfall litt lettere å kontrollere matinntaket....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Aninemor, det er hyggelig å "se" deg, men ikke å lese det du skriver! Så slitsomt og frustrerende med foten din! Stor virtuell trøsteklem oversendes herved!

 

Men konsentrer deg om å få foten bra igjen nå, ikke pisk deg selv hvis det er kommet på litt ekstra. Det får du orden på etter hvert.

 

Jeg ser ut til å gå fra en grøft til den andre. Trodde jeg spiste noenlunde fornuftig på hytta, og har da unnet meg både is og litt annet ekstra, men det har blitt mye bevegelse, og jeg ser at regnskapet åpenbart går i minus sånn totalt. Men at det skulle være ned halvannen kilo denne uka på hytta kan jeg ikke begripe :blink:

 

Tenker det fortsatt går, men nå må jeg ikke mer ned. Men antar behandlingene vil "hjelpe", da jeg neppe orker å trene så mye da... For ikke å snakke om overgangsalderen jeg vil bli styrtet inn i :(

 

Nei, nå skal jeg fokusere på hyggeligere ting. Riktig god søndag til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trøst Tulla, har lært man ikke skal tulle med sår :mellow: Men jeg har gått ned ca 1 kg - ikke til å tru med både potetgull og vin hver dag og INGEN bevegelse :D

 

Kanskje vi skal danne en ny klubb hvor vi kan vise til at is, vin osv gjør at vekten går ned. Så herlig at du har gått ned da Tulla :D Lykke til med behandlingene dine <3

 

Nå skal jeg forsøke meg en liten tur ut i skogen og plukke blåbær med veslemor :-) Fin søndag alle dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, gratulerer med nedgang Aninemor! :D

 

Ja, kanskje is og vin er en misforstått slankekur? ;)

 

Ellers er det vel kanskje ikke fullt så herlig at jeg har gått ned, siden målet egentlig var å holde seg rundt 65 kg. Men jeg må si jeg er temmelig fornøyd med vekten nå - før jeg ble syk lurte jeg jo på å prøve 62-64 kg, og nå ligger jeg midt i mellom, og synes det ser ganske riktig ut. Og BMI er fortsatt i overkant av 21, så jeg er iallfall ikke undervektig.

 

Men både mannen min og en venninne sier at nå må det være nok, og jeg er enig med dem, så nå må jeg tydelig forandre noe. Jeg tok en titt på grafen min her inne på GR, og fikk en øyenåpner. Jeg sluttet å registrere mat i påsken, men har kanskje narret meg selv ved å tenke at jeg spiser så mye mer. Enten det, eller så har jeg trent mer, slik at det veier opp. Faktum er iallfall at jeg har fortsatt å gå jevnt og trutt nedover og nå veier over fire kg mindre enn jeg gjorde i påsken. Og siden jeg ikke har tenkt å trene mindre før jeg blir tvunget til det, må jeg altså spise mer!

 

Dermed har jeg begynt dagen med en større frokost og lunsj enn jeg normalt ville ha spist. Vi skal ut og spise i dag, og siden planen er å løpe langtur med mannen i kveld får det kanskje også bli dessert ;)

 

Høres jo egentlig ganske luksuriøst ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiedag og enda en halvkilo ned - mindre vann i kroppen da jeg er i ferd med å gjøre unna det månedlige. BMI fortsatt så vidt over 21, men nå er jeg nede på en vekt jeg ikke hadde trodd jeg skulle se igjen. Ser jo også at jeg nå har vært på "galt" forum i vår - jeg er ned over 11 kg fra startvekt :blink:

 

Hvordan i all verden forsvant de siste to kiloene? Dette er nesten skummelt, for jeg skjønner ikke hva jeg har gjort!

 

Men men, jeg snakket jo om å prøve et vektbelte på 62-64 kg for å se, og nå er jeg godt plantet inni det, og var jeg ikke syk ville jeg egentlig synes at dette var ganske fint. Har jo dessuten funnet ut at siste del av behandlingen jeg må gjennom blir vektøkende antihormonpiller...

 

Får gjøre opp status etter "dommen" på sykehuset i dag. Kanskje det blir mye is og vin fremover? (Eller kanskje ikke, Aninemor, siden vi jo hadde funnet ut at det var slik en effektiv slankekur? ;))

 

Uansett, NÅ vil jeg ikke videre ned hvis jeg bare kan unngå det!

 

Ha en riktig god mandag, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, Tulla!! Nå må du bremse, altså. Men problemet er vel at du ikke helt vet hva som gjør at du går ned. Men jeg vil jo anta at sammenhengen mellom inntak av mengde mat og aktivitetsnivået ditt spiller en viktig rolle her. De gangene jeg har gått på kurs, har jeg alltid fått beskjed om å unne meg litt ekstra når det er mye trening. En banan eller to - et par ekstra knekkebrød. Jeg tror nok at du vil fortsette å gå ned dersom ikke inntaket ditt justeres opp. Og samtidig skjønner jeg at jeg må OPP med aktivitetsnivået og kanskje LITT ned i mat for å oppleve det samme som deg.

 

Aninemor: man skal ikke kødde med slike sår, altså... Har vært gjennom det der selv en gang. Begynte med et uskyldig gnagsår og feil sko... endte med antibiotika, sykehus og sykemelding i flere uker (det var under foten og jeg skulle ikke gå på den (?). Så det er bare å gjøre som man får beskjed om - så blir det bra til slutt! God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, altså.... Tenkte jeg virkelig skulle få sove ut denne helga - men det gikk ikke helt slik. I kveld MÅ jeg komme meg tidlig i seng...

Fikk kjøpt rokkering på lørdag da! Skal si jeg kjente det i magen i går :rolleyes: Men fint det - rist litt på valkene!! (neida, jeg har vel egentlig ikke valker - men det er nok litt å ta av!)Tror jeg bytter veiedag til onsdag - da er jeg vel sikker på at helga er ristet av ;). Men er uansett spent på å se.

 

Føler jeg har stanget rundt det samme tallet lenge nå (xog det bekrefter grafen min... . Gleder meg derfor til mannen kommer hjem igjen, og jeg kan få 3-4 gode uker. For den hjemmetreninga går litt skeis om dagen... Ungene er gjerne ikke i seng før kl 21, og da er det ikke så mye igjen av kvelden. Men jeg vet jo at det ikke er så mye som skal til. Og litt er bedre enn ingenting...

 

Nei - nå må jeg jobbe litt. Det er vel derfor jeg er her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla hvordan gikk det på sykehuset? ....og ja nå må du spise ektemajones og tykke smørklaser på brødskiva ;-) ...og litt frukt og grønnsaker. Du må ha masse å gå på!

 

Foten min er ikke klar for bevegelse fortsatt ( i min 4 uke pga drittfoten :-( ), men blir godt når den kan brukes igjen. Har gått ned, men det er nok bare pga antibiotikadiaree.... Kroppen er også helt slått ut av denne medisinen - og jeg sover dårlig på natten, og er uslitt på dagen (typisk ME).

 

Egentlig litt godt at hverdagen er startet, lage maten vår selv osv....

 

Prøvde noen langbukser i dag morges, og det kan se ut som 4,5 kg synes på klærne (jeg er jo bare 162 høy). Noen andre som merker disse få kg...eller er det ønsketenking fra min side?

 

God dag alle dere flotte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: det er nok ikke ønsketenkning :) Siden jeg startet på dette prosjektet mitt har jeg vel tatt av ca 4 kg +/-. Og jeg har kunnet ta i bruk flere av buksene mine igjen. Jeg er enda litt lavere enn deg, så det er klart det må merkes et sted. Hurra! Jeg kjenner at det er i slike små gleder jeg finner motivasjonen om dagen.

Dro fram ei 2 år gammel lys sommerbukse her om dagen. Jeg har litt fobi mot å kle på meg lyse bukser - men det er ikke snakk om mer enn et par kg til, så sitter den som et skudd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla: hvordan gikk det på sykehuset...? Virtuell klem sendes!

 

 

Akkurat nå angrer jeg på hele sommerferien! Jeg har rett og slett kommet så veldig ut av den gode rytmen, at jeg leter i blinde for å finne den rette stien igjen. Grete Roedemat kom levert på døra i går, så ukens middager bør være reddet. Frokost og lunsj er også ganske "safe" siden det går i ryvita-knekkebrød og magert pålegg. Fruktkorg på jobben dekker opp den biten - og gulrøttene er aller best rå på denne tiden. Vann greier jeg også å få nok av nå.... Hvor og hva jeg gjør feil...? For lite aktivitet (selv om jeg i går både vasket hus, klipte plen og rokka litt).

 

I morgen tar jeg meg noen avspaseringstimer fra jobben og drar på treningssenteret, tror jeg. Trenger en lang økt som kan gi meg et lite kick! Vet man skal nyte "nuet" - men jeg tar meg selv i å se fram til barna blir litt større og kan være alene mens jeg drar på trening....

 

Ok - skal ikke plage dere med min manglende motivasjon. Men sannheten er at dette har tatt mye lengre tid enn jeg trodde det skulle gjøre. Men jeg har jo ikke lyst opp på 64-tallet igjen....så jeg vet jo at det ikke er snakk om å gi opp. Men allikevel... :(

 

*Having a bad day*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare plagg oss - vi tränger alle ett spark bak i ny og ne...en annen gang er det oss B)

 

Altså: ta en grønnsak til hvert måltid; f.eks en gulrot, en stangselleri, en paprika e.l. Sett ett stort glass vann foran deg hele tiden - så tror jeg du kommer igang igjen. Tror vi alle er i samme ut-av-rytme-båt <_< men vær du sikker: VI FINNER DEN SNART IGJEN!!!

 

Ikke vent på at barna blir større, da vil de ikke holde i hånden, ikke legge de lubbne deilige små armene sine rundt halsen og si: "mammaen min", mine barn har begynt å bli så store at jeg vil tviholde på småbarnstiden hvor de digger oss uhemmet ;-) De er rare, søte og vokser så alt for fort :o

 

Denne dumme dagen er over før du aner det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei flotte damer! Jeg er her jeg :)

 

Måtte en tur i kjelleren i går kveld, men krabber meg nå oppover mot første etasje igjen.

 

Morena: Jeg lurer fortsatt på om du spiser nok, jeg! Kan ikke skjønne hvorfor det beveger seg så langsomt. Og det høres ut som om du kanskje får i deg for lite sunt fett?

 

Og Aninemor: Det er klart 4,5 kg merkes både på klærne og utseendet! Tvil ikke på det, bare nyt at plaggene sitter bedre - eller blir for løse, så du må ut og shoppe :lol:

 

Rapport fra sykehuset: På den positive siden - operasjonen var vellykket, de trenger ikke gå inn igjen, og det ble ikke funnet spredning. De tenker fortsatt at jeg skal bli fullstendig frisk. :)

 

På den negative siden - det var åpenbart noe ordentlig dr**t de fjernet. Selv om svulstene var små blir behandlingen massiv. Jeg må drøye seks måneder (!) på cellegift, først sterkeste type og deretter en mildere form, og etterpå blir det full pakke av tilleggsbehandlinger. Det blir sykmelding i et helt år, og deretter vil jeg måtte begynne gradvis å jobbe.

 

Ellers aninemor, er det nok ikke nødvendig med majones (heldigvis, for akkurat det liker jeg IKKE) og smør. På sykehuset mente de at det er mer sannsynlig at jeg legger på meg av behandlingene enn at jeg går ned i vekt, så nå sa de at det var helt greit at jeg var smal. Så jeg gidder jeg ikke stresse men spiser det som virker fornuftig (eller for fristende til å la være ;)). Appetitten kommer nok kjapt nok tilbake når jeg bare venner meg til tingenes tilstand. I mellomtiden har Mannen bursdag, så vi skal feire med å stikke av bare han og jeg på en dyr restaurant for en skikkelig kosemiddag en dag vi får barnevakt eller eldstemann tar ansvar. Full mat- og vinmeny skal nok gi litt ekstra på sidebeina den kvelden iallfall... :D

 

Og planen videre? Jeg får forsøke å opprettholde formen så godt det lar se gjøre. Trene regelmessig (jeg får i det minste tid), om jeg ikke orker å løpe så får jeg gå, er været dårlig får jeg gå på tredemølle. Bruke gode dager og gjøre det beste ut av dårlige, og så får en bare se hvordan ting utvikler seg. Ta en ting av gangen og prøve å ikke ta sorger på forskudd.

 

Ha en riktig god kveld ladies, ta vare på dere selv og nyt det som er fint i hverdagen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte du var en liten tur i kjelleren - ikke så rart. Det må du få lov til stakar deg. Uansett om legene er positive kan jeg tenke du har noen av de mørkegrå tankene innimellom også :( Synes det høres ut som du har den riktige innstillingen; la de dagene som er noe møkk være til bare for å stelle pent med deg selv. Og nyt de gode dagene. Pluss at jeg kan tenke meg du legger mere merke til de fine små tingene i hverdagen - enn mange som aldri blir tvunget til det.

 

Kos deg med romantisk deilig restaurantbesøk - dere kommer sikkert til å kose dere masse!!! ...selv uten majones :P

 

Ok da får jeg bare nyte mine - 4,5 kg, og akseptere ;):P:)B):D at jeg muligens må ut å shoppe...som om det har vært noen hindringer der før :D Men det er jo litt ekstra gøy når man føler seg litt lekkrere :rolleyes: Kjøpte faktisk hvite trange bukser i går, for de andre er litt for unette og store synes jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye hvite bukser! Ja, det er moro å shoppe i nye størrelser... :rolleyes:

 

Takk for hyggelige ord! Jeg løp en drøy mil i kveld, og føler endelig at jeg er på plass igjen. Et glass vin eller to og noen nøtter bidro til godfølelsen :)

 

Jeg håper virkelig jeg kan fortsette å løpe, for det er ren terapi! Ting er liksom ikke helt håpløse så lenge jeg kan løpe en mil... ;)

 

Ha en riktig god natt - jeg satser på å få en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye hvite bukser! Ja, det er moro å shoppe i nye størrelser... :rolleyes:/>

 

Takk for hyggelige ord! Jeg løp en drøy mil i kveld, og føler endelig at jeg er på plass igjen. Et glass vin eller to og noen nøtter bidro til godfølelsen :)/>

 

Jeg håper virkelig jeg kan fortsette å løpe, for det er ren terapi! Ting er liksom ikke helt håpløse så lenge jeg kan løpe en mil... ;)/>

 

Ha en riktig god natt - jeg satser på å få en :)/>

 

 

Håper du fikk sove godt i natt og har en bra dag i dag, Tulla!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk sove godt i natt og har en bra dag i dag, Tulla!! ;)

Tusen takk, Morena! Ja, slett ikke så verst :)

 

Hvordan går det med deg da? Begynner du å få hverdagen og pågangsmotet på plass igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig her, ser jeg....

Jeg som skulle beklage at jeg ikke har vært tilstede på en uke...

 

Vi har ligget med oppkast alle som en - og jeg er ennå litt redusert, kjenner jeg. Verste sort, altså. Men ok - bør jo vise på vekta, om ikke annet :P

 

Hvordan står det til med dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig stille her! Så slitsomt med omgangssyke, håper dere kommer dere raskt! Selv har jeg vært forkjølet, men begynner å komme meg. Oppkast venter jeg med til neste uke og cellegiften... :P

 

Beklager den, men trenger litt humor i dette altså! ;)

 

Ellers er vekta tilbake oppunder 64 kg, og jeg planlegger en løpetur i ettermiddag - hvis jeg orker B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig stille her! Så slitsomt med omgangssyke, håper dere kommer dere raskt! Selv har jeg vært forkjølet, men begynner å komme meg. Oppkast venter jeg med til neste uke og cellegiften... :P/>

 

Beklager den, men trenger litt humor i dette altså! ;)/>

 

Ellers er vekta tilbake oppunder 64 kg, og jeg planlegger en løpetur i ettermiddag - hvis jeg orker B)/>

 

Håper du får en bra løpetur! Jeg håper å være i form til en treningsrunde i morgen. Kjenner det er lenge siden nå. Men har overhode ikke vært i form til det, og slik er jo livet innimellom.

 

Huff- skjønner godt du ikke gleder deg til det som venter i neste uke. Men vit at du får igjen for all treningen du har lagt ned i tiden fram til dette. Tvi-tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en bra løpetur! Jeg håper å være i form til en treningsrunde i morgen. Kjenner det er lenge siden nå. Men har overhode ikke vært i form til det, og slik er jo livet innimellom.

 

Huff- skjønner godt du ikke gleder deg til det som venter i neste uke. Men vit at du får igjen for all treningen du har lagt ned i tiden fram til dette. Tvi-tvi

Tusen takk, det ble løpetur. 9,8 km - jeg fikk plutselig hastverk med å komme et bestemt sted og måtte derfor ta en snarvei, og da røyk mila denne gang. Idiotisk nok irriterer jeg meg over det også, for en tulling :lol:

 

Men jeg føler meg langt bedre etterpå, selv om jeg syntes det var tungt. Dessuten er jeg gått lei av den faste løypa oppdaget jeg, så jeg tror kanskje jeg lager en variasjon neste gang, selv om jeg da må sette meg i bilen først.

 

Riktig god bedring og lykke til med treningsøkt hvis du prøver deg i morgen! Men lurt å huske på at kroppen pleier å være ganske tappet for overskudd en stund etter en slik sjau, så sikkert lurt å begynne forsiktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

Melder meg til tjeneste igjen! Sorry for mitt fravær, men jeg har vært på ferie og ikke spist på en sånn måte at det har vært noe å melde hjem om... - hvis dere skjønner?!

 

Ok, har gått opp ca. 2 kg i sommer. Synes, som nevnt her, at det er vanskelig å finne tilbake til den gode rytmen.

 

Er veldig sliten etter jobb og motivasjonen har vært lav.

 

Prøver å stramme meg opp og biter tennene sammen. Denne uken skal jeg holde meg unna vin på ukedagene. Prøve å spise etter klokka igjen. Det med vinen går greit, så langt. Å spise hver 3 time er mer vrient. Men jeg jobber med saken.

 

Er tilbake i hvertfall!

 

Godt å høre at dere er i farta igjen også til tross for div utfordringer.

 

Ha en fin onsdag videre!

 

:) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Strammere.

Nei, det med ferie og overgang til hverdag er ikke noe å spøke med altså. Man snur jo gjerne ting litt opp-ned. Og jo lengre ferie man har, dess verre (er nå min mening). Jeg tror jeg brukte nesten 2 uker på å komme i skikkelig gjenge igjen sånn matmessig. Nå starter jeg forsiktig med trening i dag, så får vi se hvordan det går....

 

Gikk på vekta i dag -men tror ikke på den. Viste nedgang på 1,4 kg siden forrige uke (inkl omgangssyke lørdag-mandag). Kjøper ny vekt i dag, så får vi se hva den sier....

 

For min del er det viktig å komme fort inn i en god rutine nå - før høstmørket senker seg over meg og soloverskuddet tappes.

 

Vi skal fikse dette!!

 

Og du Strammere: 2 kg fort på er vel 2 kg fort av???

 

Tulla69: jeg synes kanskje du er litt steng med deg selv i forhold til den mila... Har det blitt et "must" for deg at det MÅ være en mil før du blir fornøyd...? Vær fornøyd med det du får til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Strammere! Med eller uten ekstrakilo! Om det er noen trøst sitter jeg på Tusenfryd og skeier ut - er følge for to jenter som egentlig er store nok til å være her alene, og kjeder meg. I tillegg til sunn lunsj har jeg dermed røket på eplekake, latte og belgisk vaffel... Og etterpå blir det pizza :blink:

 

I tillegg har vi hatt to bursdager med tilhørende utskeielser demme uka, skal ha gjester i helga OG mannen og jeg skal på fin restaurant fredag, så ingen ideell forberedelse til neste ukes strabaser. Bør nok løpe minst en mil til før helga er omme...

 

Du har nok litt rett Morena, jeg liker ikke å gi meg. Og det har naturligvis ingenting å si med de stakkars to hundre metrene som manglet :rolleyes:

 

Vel, jeg får kanskje rusle en liten tur igjen før pizzaen... Ha en riktig god kveld, flotte damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fortsatt med, men fortsatt uten mulighet for å trene, pga sår på foten :( Litt redd for å starte for brått på og måtte oppsøke legevakten igjen, men nå ser det ut til at såret gror og antibiotika-diareen har gitt seg. Glemte faktisk å måle meg i går, men etter 6-7 uker uten en treningsøkt....er det ikke så fristende. Vekten har har ikke beveget seg, men så lenge den ikke har gått opp er jeg fornøyd.

 

Er ikke så flink med vinen som jeg var før sommeren, og energien er laber....

 

Velkommen tilbake Strammere - vi gir oss ikke!!!

 

Håper ingen får omgangsyken av oss verken hjemme eller her hos GR. Vi får tvinne tommeltotter. Skal måle meg i morgen - om jeg husker det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...