Gå til innhold

Førti, fin og frisk:)


Anbefalte innlegg

Gjest morena

Så bra du er bedre Morena, og herlig med gode naboer/venner som stiller opp når det trengs ..... og nå kommer sola for å bli en stund også :D/> Opptur at bunaden satt bedre nå enn for 2 uker siden :D/> :D/> :D/>

 

Det jeg synes er så rart med vekta er at det synes etter 12 timer om man har skjeiet ut ...og det tar flere dager før man er tilbake i normalen igjen.... Er det bare vann som binder seg pga alkohol eller hvorfor er det sånn?

 

 

Den som hadde hatt et godt svar på dette, aninemor.... Tror vekta er "ute etter oss"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 511
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den som hadde hatt et godt svar på dette, aninemor.... Tror vekta er "ute etter oss"....

 

Men vekta får ikke ta meg!!! Nå har jeg vært ute i regnet og gått med fart 7,6 km/t inkludert litt lettjogging ;-) har fått meg nye løpetights i dag og måtte teste - tror mannen min lurer på hva i h....som skjer med meg ;)B)

 

I morgen er det veiedag for meg, men har jeg holdt vekten siden sist uke er det godt nok denne gangen :-) Deilig vær å gå tur i om dagen da <3

 

Hvordan er deres resultat-veiedag i dag/i morgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Den som hadde hatt et godt svar på dette, aninemor.... Tror vekta er "ute etter oss"....

Hehe! Ja, tror definitivt vekta er ute etter oss! :lol:

 

Så fint at du er bedre, morena, og gratulerer med vel overstått 17. mai og løsere bunad :D

 

Min vekt viste 67,4 i morges - samt rekordmye vann i kroppen. :(

 

Spiste ikke egentlig så ille i går, da jeg skrev hadde jeg regnet inn en utskeielse jeg endte med å droppe, og så løp jeg jo mila på morgenkvisten, men vekta erter meg altså likevel. Skjønner ikke helt hvorfor jeg samler så mye vann om dagen, men merker det godt på ringer, klokkerem og ankler. Det blir imidlertid konstant for lite søvn pga smerter øverst i ryggen som øker på i løpet av natten, muligens pga en betennelse. Kan det kanskje være en sammenheng der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Men vekta får ikke ta meg!!! Nå har jeg vært ute i regnet og gått med fart 7,6 km/t inkludert litt lettjogging ;-) har fått meg nye løpetights i dag og måtte teste - tror mannen min lurer på hva i h....som skjer med meg ;)/> B)/>

 

I morgen er det veiedag for meg, men har jeg holdt vekten siden sist uke er det godt nok denne gangen :-) Deilig vær å gå tur i om dagen da <3

 

Hvordan er deres resultat-veiedag i dag/i morgen?

Nei, du kjemper friskt tilbake :D

 

Bra jobbet, ikke minst med å sjokkere mannen :lol:

 

Må innrømme at jeg også har blitt litt motivert av freshe løpetights. Det er veldig behagelig å bevege seg i! :)

 

Lykke til med morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Dere er så spreke og flinke - ALLE sammen! Jeg er bare superfornøyd med å få være blant en slik flott gjeng. Sammen skal vi greie å nå målene vi har satt oss.

 

Jeg har vært på vekta i dag B)/>

Den viste -0,4. Ikke det helt store, men viktigst for meg i dag var at den viste 59,9 (uansett hvor jeg plasserte den på gulvet!). Jeg har ristet av meg 60-tallet med minst mulig margin. Nå er målet å komme på "trygg grunn" og fortsette jobben. Siden jeg har fått mitt månedlige besøk, og da ALLTID veier 1 kg mer -er jeg egentlig veldig fornøyd med dagens veiing. Og ikke minst: jeg kjenner det på kroppen!!

 

Er jeg maks heldig, kommer mannen min hjem igjen i dag, og livet kan normalisere seg igjen. Dvs, sykle til jobben og trene på kveldene. Jeg kjenner det kribler litt i beina!! :P/>

 

Her skinner sola fra knallblå himmel i dag - og jeg bare gleder meg til resten av dagen; med gode valg, selvfølgelig!

Ønsker alle en super tirsdag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så spreke og flinke - ALLE sammen! Jeg er bare superfornøyd med å få være blant en slik flott gjeng. Sammen skal vi greie å nå målene vi har satt oss.

 

Jeg har vært på vekta i dag B)/>/>

Den viste -0,4. Ikke det helt store, men viktigst for meg i dag var at den viste 59,9 (uansett hvor jeg plasserte den på gulvet!). Jeg har ristet av meg 60-tallet med minst mulig margin. Nå er målet å komme på "trygg grunn" og fortsette jobben. Siden jeg har fått mitt månedlige besøk, og da ALLTID veier 1 kg mer -er jeg egentlig veldig fornøyd med dagens veiing. Og ikke minst: jeg kjenner det på kroppen!!

 

Er jeg maks heldig, kommer mannen min hjem igjen i dag, og livet kan normalisere seg igjen. Dvs, sykle til jobben og trene på kveldene. Jeg kjenner det kribler litt i beina!! :P/>/>

 

Her skinner sola fra knallblå himmel i dag - og jeg bare gleder meg til resten av dagen; med gode valg, selvfølgelig!

Ønsker alle en super tirsdag!!!

 

Åhhh så misunnelig jeg ble på dine -0,4, jeg fikk + 1 kg og det uten ett eneste kakestykke, kun 1 iskrem. I dag er det barnebursdag her og jeg spiste ingen kake på sengen heller :D Er flink til å trimme om dagen synes jeg, og synes også jeg opplever av bukser er litt slakkere rundt lårene.....men måling og vekta er ikke like enige.... Ok. KLarte ikke holde meg til vekta denne uken, men nå med nye løpesko + tights SKAL jeg være superflink ukene fremover....strandsesongen nærmer seg - og jeg SKAL føle meg bedre da. BASTA!!!!

 

Har forresten fått anbefalt en styrketreningsapp, noen som har noe sånt å anbefale? Jeg bruker "moves" til å registrer skritt osv - den synes jeg er motiverende og gøy å se resultatene. Slipper å skru den på, den registrere alt bare du har med mob din ;-) Gode valg videre og lykkeønsker til de som skal veie/måle seg :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

Jeg vil også ha ny tights! Jeg fortjener det, så flink som jeg er! ;-) Har inntrykk av at flere av dere har nettopp kjøpt nye. Har dere noen anbefalinger?

 

Jeg er klar for innveiing i morgen. Håper på gode tall. Forteller mer i morgen.

 

Ha en fin dag alle dere søte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Hei jenter,

 

Jeg vil også ha ny tights! Jeg fortjener det, så flink som jeg er! ;-) Har inntrykk av at flere av dere har nettopp kjøpt nye. Har dere noen anbefalinger?

 

Jeg er klar for innveiing i morgen. Håper på gode tall. Forteller mer i morgen.

 

Ha en fin dag alle dere søte! ;)/>

 

 

Jeg sverger til Røhnisch. Har to stk, hvorav den siste innkjøpte er en shape-modell. Den begynner (heldigvis) å bli litt stor til meg, men jeg føler den er sydd slik at alt sitter på plass, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Røhnisch. Har to stk, hvorav den siste innkjøpte er en shape-modell. Den begynner (heldigvis) å bli litt stor til meg, men jeg føler den er sydd slik at alt sitter på plass, liksom ;)/>

 

Jeg kjøpte Frank Shorter under kneet. Prøvde også Nike, men den synes jeg var for lav og smal strikk i livet. Frank sin går rett over hoftebenet og kostet bare kl 299,- og jeg måtte ha str 38 :D Bar det er jo kult for en slanker på vei :D Men jeg har altså ingen erfaring bortsett fra denne...men god er den. Utorlig godt å gå i på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Jeg kjøpte Frank Shorter under kneet. Prøvde også Nike, men den synes jeg var for lav og smal strikk i livet. Frank sin går rett over hoftebenet og kostet bare kl 299,- og jeg måtte ha str 38 :D/> Bar det er jo kult for en slanker på vei :D/> Men jeg har altså ingen erfaring bortsett fra denne...men god er den. Utorlig godt å gå i på tur.

 

 

Jeg kan dessverre ikke ha de korte modellene. Leggene mine tåler rett og slett ikke dagens lys. Men det er jo noe av det som forhåpentligvis blir en endring på etter hvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Oj, 299,- var en god pris, Aninemor! Kjøpte du på G-Sport? Regner med at dine fra Rønhisch, Morena, har en annen pris, men de er sikkert immari gode også... ;)/>/>

Får ta meg en runde å se hva jeg kommer over. Takk for innspill! :)/>/>

 

For så vidt riktig det, Strammere. Men jeg har hatt den ene av de tightsene i minst 5 år - og den ser like fin ut (vask etter vask...). Den siste jeg anskaffet meg kjøpte jeg på salg, så fikk den vel for 599,- tror jeg... Men veldig enig i at 299,- var en behagelig pris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min utsettes til i morgen... Plutselig veier jeg 700gram mer enn i går morges?! :o/>

Jeg er hjemme og er syk i dag. Skikkelig syk. Var hos legen i går. Forhøyet CRP og luftveisinfeksjon. Holder på å hoste meg i hjel. KJEDELIG!

Ha en fin dag dere andre. Nå er vi allerede midtveis i uka!! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen min utsettes til i morgen... Plutselig veier jeg 700gram mer enn i går morges?! :o/>/>

Jeg er hjemme og er syk i dag. Skikkelig syk. Var hos legen i går. Forhøyet CRP og luftveisinfeksjon. Holder på å hoste meg i hjel. KJEDELIG!

Ha en fin dag dere andre. Nå er vi allerede midtveis i uka!! :D/>/>

 

Uff, god bedring til deg Strammere, noe dritt å være syk når været er så fint ute :-( Har en liten pike her hjemme også med feber i dag. Veldig søte når de er litt syke da ;)

 

Ja kjøpte tightsene på G-sport - og når de er såååå billige er det ikke noe å lure på. Men de fra Rønhich ser jo også veldig gode ut - spes de med høyt liv :D

 

Er det noen av dere som har testet ut 2-5 dietten? En venninne av meg gjør dette, hun har jobbet med å gå ned like lenge som meg...hun har gått ned 6 kg og jeg bare 2 kg.... Hun spiser også alt hun vil alle andre dager enn de 2.....vurderer å teste ut dette....synes det går treigt dette...bikinisesongen nærmer seg med stormskritt :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Veiedagen min utsettes til i morgen... Plutselig veier jeg 700gram mer enn i går morges?! :o/>/>

Jeg er hjemme og er syk i dag. Skikkelig syk. Var hos legen i går. Forhøyet CRP og luftveisinfeksjon. Holder på å hoste meg i hjel. KJEDELIG!

Ha en fin dag dere andre. Nå er vi allerede midtveis i uka!! :D/>/>

 

 

Huff, huff.... Riktig god bedring!! Håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

God ettermiddag alle sammen!

 

Her er det action, jeg mister litt oversikten, men gratulerer med nedgang og nytt titall, Morena! :D

 

Aninemor og Strammere, dere er i samme båt som meg, med en vekt som hopper opp på veiedag. Kjipt, men det er ikke reelt, tenker jeg. Min fancy vekt var snillere med meg i dag, med 700 g ned, men viser fortsatt masse vann. Det er nok riktig, for klokke og ring sitter trangere enn vanlig. Mon tro om det er varmen som gjør at det blir mer vann i kroppen?

 

Ellers har jeg fått veldig lyst på nye tights, helt plutselig. Er det ikke merkelig? :lol:

 

Strammere, riktig god bedring til deg! Så kjedelig å være syk nå.

Og god bedring til datteren din også, aninemor! Og gratulerer med gårsdagens bursdagsbarn! Min yngste har bursdag i morgen, så da blir det feiring hos oss også.

 

Når det gjelder 5-2-dietten, aninemor, har jeg ikke prøvd den men har hørt litt blandede erfaringer - noen er veldig fornøyde og noen har ikke fått effekt. Det virker som det kommer an på om en klarer å holde seg til normal kost de 5 dagene. Til syvende og sist er det jo total kalorimengde som gjelder, og det hjelper ikke med 2 sultedager i uka om en overspiser de andre 5. For min del kan jeg ikke forestille meg å holde ut på 500 kcal to dager i uka, så den passer ikke for meg.

 

Ellers løper jeg mi-il etter mi-il etter mi-il om dagen - jeg har visst fått blod på tann. Fullførte mitt tredje milløp på en uke i går kveld (det er vel nesten også mitt tredje milløp totalt ;)). Det spørs om jeg kommer til å opprettholde den intensiteten, men akkurat nå er det litt moro :)

 

Ha en god ettermiddag alle flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag alle sammen!

 

Her er det action, jeg mister litt oversikten, men gratulerer med nedgang og nytt titall, Morena! :D/>

 

Aninemor og Strammere, dere er i samme båt som meg, med en vekt som hopper opp på veiedag. Kjipt, men det er ikke reelt, tenker jeg. Min fancy vekt var snillere med meg i dag, med 700 g ned, men viser fortsatt masse vann. Det er nok riktig, for klokke og ring sitter trangere enn vanlig. Mon tro om det er varmen som gjør at det blir mer vann i kroppen?

 

Ellers har jeg fått veldig lyst på nye tights, helt plutselig. Er det ikke merkelig? :lol:/>

 

Strammere, riktig god bedring til deg! Så kjedelig å være syk nå.

Og god bedring til datteren din også, aninemor! Og gratulerer med gårsdagens bursdagsbarn! Min yngste har bursdag i morgen, så da blir det feiring hos oss også.

 

Når det gjelder 5-2-dietten, aninemor, har jeg ikke prøvd den men har hørt litt blandede erfaringer - noen er veldig fornøyde og noen har ikke fått effekt. Det virker som det kommer an på om en klarer å holde seg til normal kost de 5 dagene. Til syvende og sist er det jo total kalorimengde som gjelder, og det hjelper ikke med 2 sultedager i uka om en overspiser de andre 5. For min del kan jeg ikke forestille meg å holde ut på 500 kcal to dager i uka, så den passer ikke for meg.

 

Ellers løper jeg mi-il etter mi-il etter mi-il om dagen - jeg har visst fått blod på tann. Fullførte mitt tredje milløp på en uke i går kveld (det er vel nesten også mitt tredje milløp totalt ;)/>). Det spørs om jeg kommer til å opprettholde den intensiteten, men akkurat nå er det litt moro :)/>

 

Ha en god ettermiddag alle flotte damer!

 

Så flink tu der Tulla69 - sååå mange mil :o Synes definitivt at du fortjener en løpetights. Løp og kjøp da vel :D:P

 

Helt enig at det høres rart ut og enig i at jeg er usikker på om jeg klarer 500 kalorier pr dag :blink: Kanskje bare fortsette i denne tralten, bare trene litt mere :D

 

Vann i kroppen kan nok ha en sammenheng med varmen ja. Og kanskje høyere inntak av salt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god bedring hilsninger - det hjelper godt på sinn og skinn!

 

Skal si moralen er ganske høy blandt oss for tiden, når det kommer til sunn livsstil! :D/> :)/> :D/>

Her løpes det milevis, mat og kropp måles og vi logger oss inn for å sanke motivasjon. Dette står det jammen respekt av! Vi må huske at det tar litt tid dette prosjektet vårt, men jeg tror i lengden at GR er beste opplegg for å legge om kursen i forhold til mat og vekt.

 

Jeg har prøvd 5-2 dietten i en uke før jeg begynte på GR. Jeg bestemte meg raskt etter den uken at det ikke er for meg. Det er vanskelig å leve sånn. Jeg vil ikke ha to dager hver uke hvor jeg er sulten og utafor. Jeg foretrekker opplegget med GR med mager, vanlig mat 7 dager i uken og et spisemønster som holder den stygge sulten på avstand. Jeg er faktisk sikker på at dette er det eneste riktige for meg. Jeg har kastet gammelt NOKA pulver, chilitabletter og disse tingene som faktisk ikke funker for meg. Jeg gidder ikke lese om alle mulige dietter som lover mirakler - jeg har funnet min sti!

 

Jeg er glad jeg kom over denne gruppen i forumet. Jeg trives godt med dere. Det virker som vi er ganske like på mange måter.

 

Vel, vel - nok for nå. Ha en flott ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Tulla69: Den innsatsen din med løping fortjener helt klart en ny tights! Respekt!

 

Aninemor: Jeg tviler ikke på at 2-5 kan fungere for enkelte. Den kunne sikkert fungert for meg også -hvis jeg var single og uten barn, Jeg hadde garantert blitt ganske ufyselig å leve med de to faste-dagene. Dessuten er jeg usikker på om hodet hadde fungert på jobb... Og hvis det er slik at man må fortsette med det i det lange løp, så tror jeg at jeg hadde blitt deprimert, i alle fall. B) Vurderte også denne metoden før jeg tok til fornuften. Men selvfølgelig - det kunne kanskje ha vært en slags "kick-start"...?

 

Strammere: Hyggelig skrevet :D Jeg synes også gutsen er på topp her - og vi er flinke å holde hverandre i gang. Jeg er besatt av konkurranser, og ser for meg hele dette opplegget en konkurranse. Litt mot dere, men mest mot meg selv. Men det motiverer meg definitivt at dere er så flinke å trene! Vi ser jo også at de fleste av oss stopper opp, eller går opp på vekta innimellom - men da er det greit å vite at det skjer med flere, og da som regel ordner seg igjen uka etter.

 

Jeg kjenner det er så godt å ha noen å dele dette med. Er jo ikke slik at jeg kan buse opp på jobb å hyle "uvæææææ - jeg har gått opp 300 gram!!". De ville jo tro det hadde bikket over for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

I går gikk det litt i stå, da vi litt sånn plutselig ble invitert til noen venner på middag og kake (!!!!!) for å feire 2-åringen deres. Men da jeg summerte opp på kostholdet i går, fikk jeg en score på 9,8 og er kanonfornøyd. Hoppet over kaka :P/>

 

I dag er det uendelige mengder med regnvann som daler ned her i Rogaland. Men jeg trosset været, dro på regntøyet og valgte sykkelen framfor bilen til jobb i dag. Stolt. I ettermiddag har jeg planer om å løpe litt. Enten på tredemølle eller ute- kommer muligens LITT an på været. Men jeg skal i alle fall trene!

 

Jeg føler meg superfresh i dag!!! B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Morena, dette er ikke noe å trøtte ut lunsjgjengen på jobb med. Derfor er det godt vi har hverandre. Her inne sitter vi sammen i samme boble. :rolleyes:

Så fin dag du hadde i går! Sikkert en deilig følelse når man får til høyt score og ellers har hatt en fin dag med venner. Det er godt å føle seg superfresh - det er den ultimate belønningen. Litt payback for strevet.

 

Jeg dristet meg på vekten i dag. Ned 0,5 kg og dessuten minus 3 cm. Det er et bra resultat.

 

Nå begynner jeg å nærme meg en vekt det er lenge siden jeg har veid. :) Innbiller meg at det blir vanskeligere fremover og at denne vekten sitter ganske spikra fast. Blir spennende å se om det løsner...

 

Trives med å kunne trene litt styrke. Har vært på Elixia 3 ganger siden påmelding i forrige uke. Jeg er der ikke så lenge i slengen, men konsentrerer meg om noen enkle øvelser for store muskelgrupper. Hvis jeg bedømmer ut fra stølhetsskalaen så virker det ganske bra!! Faktisk deilig å endelig kjenne litt stølhet igjen.

 

Ha en flott dag, jenter! Stå på & take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Flik du er, Strammere!

Styrketrening er vel verdt en investering, altså. Min erfaring er at det gir mest resultater mht minus centimeter. Og minus 0,5 er jo supert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flik du er, Strammere!

Styrketrening er vel verdt en investering, altså. Min erfaring er at det gir mest resultater mht minus centimeter. Og minus 0,5 er jo supert!!

 

Strammenere, ja vi er heldige som fant hverandre :-) Omtrent like gamle, de samme svakhetene, barn osv.. Og så flink du har vært, ned både i kg OG cm = supert!! Men du har veiedag på mandag eller....?

 

Styrketrening forsøkte jeg i går pga liten syk pike i sofaen hele dagen - men FY så innmari kjedelig!!! Det gjør vondt i musklene :( Er det lettere å la seg motivere på senter? Vurderer å melde meg inn, men er egentlig ike så glad i senter trening ....ikke det at jeg har vært så regelmessig der ;)

 

Morena så deilig å få seg super!!!! Det hjelper deff på motivasjonen :D :D :D Matscore på 9,8 er jo herlig i forhold til at du ble invitert bort også! Flink du er som styrte unna kaken. HURRA!!

 

Når jeg så at minstemann hadde 39 i feber skjønte jeg at det ble ingen trening i dag heller - så jeg løp ut på tur i går kveld etter barnebursdag og sanket inn 2,4 trimpoeng. Veldig tilfreds med meg selv :lol:

 

Noen som har en treningsapp som funker?

 

Ha en fin dag, her har regnet gitt seg for i dag - og solen skinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morena

Aninemor: Jeg synes styrketrening er kjekkere og mer effektivt på senter. Blir ofte mye av det samme hjemme (men det kan jo ha med min dårlige kreativitet å gjøre også....)

Spør om å få en prøvetime ev. med at noen kan vise deg litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aninemor: Jeg synes styrketrening er kjekkere og mer effektivt på senter. Blir ofte mye av det samme hjemme (men det kan jo ha med min dårlige kreativitet å gjøre også....)

Spør om å få en prøvetime ev. med at noen kan vise deg litt rundt.

 

Takk for tips, ja kanskje det er tingen, å få prøvetime og se hva jeg synes :D Ikke så lett å få motivasjonen hjemme synes jeg :( Men nå går jeg meg en tur ut og det gir 2, 4 trimpoeng på min faste rute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...