Gå til innhold

#69kgprosjektet


Gjest Vinegar
 Share

Anbefalte innlegg

Trening lurer min kropp også, Søtsug. Jo mer jeg trener jo mer vann synes i samles i kroppen, og trener jeg mange harde økter i uka holder liksom vannet seg der. Men på sikt så må jo vekta gå ned.

Du kan sikkert om du vil ligge ned mot 1300 som for deg blir hvilestoffskiftet, men det høres jo logisk ut å spise mer når du trener endel. Hva som er riktig for deg vet vel bare kroppen din, men den har visst ikke tenkt å fortelle det til deg ;)

 

Kursleder ba meg aldri gå under hvilestoffskiftet, som for meg er 1400. Det kan man jo beregne selv på min profil her.

 

 

Smom - så fint du er tilbake her!! Du er jo egentlig flink du også som går ned trass i reiser (søndagsvekten), men så kommer mensen og ødelegger den offisielle veiedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med englejenta. Folk her inne er virkelig standhaftige og tålmodig! Kjenner selv at jeg blir motivert av å se hvordan andre holder fokus, og ikke minst NEKTER å gi opp. Som det blir nevnt flere ganger så styrer kroppen mye av denne vektreduksjonen selv vedr. vann i kroppen, hormonelle sykluser, fett og muskler som bygges :rolleyes:/>/>

 

Selv tenkte jeg at nå må det vel snart løsne med denne vektreduksjonen, og spurte veilederen på kurset om jeg kanskje burde bytte meny for å gå ned. Hun minnet meg da på at jeg faktisk har gått ned 5 kg, noe som betyr omlag 0,7 kg pr. uke siden oppstart :D/>/> Og det er jo ikke så værst?!? Men det klarte ikke jeg å finne utav selv... Man blir litt blind på tallene fra uke til uke, men når man ser litt mere langsiktig på det så blir det jo faktisk BRA!! Og vi kommer i mål alle og enhver, men vi må tillate kroppen vår å bruke den tiden det tar :rolleyes:/>/> Uansett ble jeg absolutt ikke anbefalt å bytte meny, men å fortsette å holde fokus og heller forsøke å samle noen flere trimpoeng! Hun minnet meg på at dersom kroppen går i "sparebluss" så begynner den å tære på musklene, og ikke fettet! Som ihvertfall er det jeg ønsker å bli kvitt.

 

Lykke til alle og enhver... Er veldig gla for å delta på dette forumet. Det holder fokus og motivasjonen oppe!! Heiiiia oss :P/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Da har jeg foretatt ukesveiing:

 

Vekt: 71.1 (-0.7 kg)

Midjemål - uendret

 

Da var jeg ferdig med nettkurset også, litt skummelt å skulle ta de siste 6 kiloene på egenhånd, men håper på støtte og inspirasjon her inne, og at det skal gå fint. Jeg SKAL klare det nå!!! Det er på dette tidspunktet jeg har gitt opp før....er liksom greit nok og har ikke hatt tro på at jeg skal finne tilbake til vekten jeg hadde før de tre "hormonbøllene" overtok kroppen min :) Men det skal jeg nå. Jeg har en stor motivasjon og det er at når trivselsvekt er nådd, så skal røykpakka kastes....hadde tenkt å slutte 1.9, men tør ikke satse på det prosjektet ennå før vekten er nådd. Røyker pr nå 20 om dagen!!! og det er jo galskap.....

 

Totalt har jeg tatt 4.3 kg på dette kurset - og totalt 12 kg siden i fjor sommer. ingen stor ukentlig nedgang, men som du Hope76 skriver så er det totalen vi må tenke på og de siste 10 kiloene går litt saktere bort enn i starten.

 

Ha en fin fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kjempefin tråd, men mange bidragsytere og mye motivasjon og støtte :) Håper vi holder den aktiv lenge!

 

Hope76 - kursleder har jo rett, å gå ned 0.7 kg i uka i snitt er jo kjempebra!!! Men lett å glemme det som skjedde for en måned siden når man står omtrent stille. Dette handler jo ikke bare om hva man spiser i du ukene man er på kurs, eller jakter mot en trivelsvekt, men vi skal jo leve med vekta etterpå også og helst ikke gå opp igjen. Og der får man sikkert mer erfaring når man sliter underveis med å gå ned.

 

Lucky 43 - Gratulerer med -0.7kg!!! Det er jo kjempebra! Klart det er en utfordring å skulle klare seg alene, og ikke minst er det vanskelig å holde en lavere vekt i en travel hverdag, for vi kan jo ikke ha like stort fokus på hva vi spiser over lengre tid (det er ihvertfall krevende). Du får se an målsetningen etterhvert hvis det viser seg at du ikke går ned de siste 6kg, så kan du ihvertfall være fornøyd med at du ikke går opp igjen. Når hverdagen er hektisk så kan man ikke bare tenke på seg selv. Masse lykke til, og bruk oss her inne!! Vi hjelper hverandre framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ,

Og takk til dere som skriver og minner oss på at vi må tenke på totalen :)/>/>/>

 

-0,7 kg siste uke på Lucky43 og -0,7 kg i snitt på Hope76. Det er jo kjempebra , tenkte jeg. Hvor mye er nå mitt snitt: -3,5 på 5 uker. Det blir jammen meg også -0,7 i snitt pr uke !! Det er jo veldig bra. De aller fleste går jo ned mest i starten før det stabliserer seg, så jeg er egentlig veldig fornøyd ( bare litt utålmodig )

 

Var litt deppa i går før jeg innså det og tenkte at "imorgen gidder jeg ikke å sykle til jobben hvis ikke vekta har kommet seg under 72,0 kg"

he, he - et nytt tall lyste mot meg i dag - ett jeg ikke har sett på lenge- 71,7 - og jeg har syklet på jobb idag igjen (fint med litt snikveiing ..)

:)/>/>/> :)/>/>/> :)/>/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

første kurskveld i forrige uke så viste vekta 82,8, i dag viste vekta 81,5, altså 1,3 ned så veldig fornøyd :)/>/>

 

Jippi :)/> Det er jo strålende... Nå er det bare å jobbe bort et og et kilo... Hva er delmål og hovedmål? :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så flinke altså! englejenta, så bra nedgang - da ser du jo at det du gjør nå funker i hvert fall!

 

Vi driver og spiser oss ut av fryseren for tiden, og det blir litt ymse middager, ikke alle like fornuftige for å si det sånn, men jeg prøver å begrense inntaket og spise grønnsaker. Men det er DYRT å spise sunt, og det merker jeg spesielt godt nå som jeg ikke har jobb :( Kjipt! Ikke at vi har forferdelig dårlig råd altså, men det blir noen litt billigere løsninger og ikke så mange kulinariske opplevelser akkurat. Prøver å være flink å se etter ting som nærmer seg utløpsdato og hiver det i fryseren, men det er ofte de samme tingene som går igjen der...

 

I tillegg har vi konfirmasjoner neste helg, og det er jo ikke akkurat gratis - eller slankende :P Men det er to dager da, så det går nok det og ;) Gleder meg til dagene (spesielt min sønns dag) og så gleder jeg meg til det er over :P I morgen kommer en venninne på lunsj og skal hjelpe meg med taleøving...jeg begynner å grine av ingenting, så jeg må grine meg litt ferdig... :rolleyes:

 

Dagen i dag har vært grei, men ikke helt toppers. Ikke spist godteri eller sånt, men middagen ble litt dum og jeg var for sulten så jeg slukte maten og spiste litt for mye :(

 

Ny dag i mrg...venter stadig på mensen, har alle tegn inkludert masse vann og vekt...må komme senest i mrg så jeg er ferdig til neste helg også da...mange ting å tenke på!

 

God kveld fra smom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin innsats , Engeljenta !

Deilig at det begynner å løsne for deg også!

Nå er det bare å fortsette i samme spor. Du skal se det går fint :)/>

 

Lykke til !

 

Smom , lykke til med forberedelser !

Skummelt med konfirmasjon..men en holder seg jo i bevegelse med alt som skal ordnes, !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smom - så flinke dere er som spiser dere ut av fryseren! Fin måte å begrense matbudsjettet på. Mat er dyrt, og spesielt med mye friske grønnsaker og fine råvarer.

 

To konfirmasjoner på samme helg høres heftig ut, men når dere arrangerer den ene blir det sikkert travelt nok med forberedelser så ikke sikkert det går så ille vektmessig. Lykke til! Vi hadde konfirmasjon i vår og det ble vel ikke spist for mye i dagene før tror jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Engeljenta, 1.3 ned er flott - er sikkert også deilig å endelig være i gang med kurs slik at du kan få svar på alle spørsmålene du har - keep up the good work :)

 

Smom: lykke til - spennende når de små slampene begynner å bevege seg inn i de voksnes rekker - har tilbakelagt alle mine 3 jeg - og må si at det er dager jeg minnes med veldig stor glede, og ydmykhet :) og det er ingen som helst grunn til å skulle gå opp i vekt for denne helgen - selv om du MÅ smake på alle kakene så jevner dette seg ut i det lange løp B)

 

nå bærer det avgårde til møtedag på jobben for min del og i kveld skal jeg trimme litt igjen - var såååå stolt forleden dag da jeg for første gang klarte å jogge 3 km i strekk (med lunger fulle av røyk) DET forteller meg at jeg har vilje i alle fall :o og så trenger jeg er hardt spark bak for å komme meg inn på treningsstudio og trene litt styrke igjen....den dørstokkmila er litt høy kjenner jeg...... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

tusen takk alle sammen:) var på trening med PT i dag og jeg blacka ut, det var helt fryktelig, og får ikke legetime før over helga heller, huff, jeg spise rikek for lite for føler meg elelrs fin form, det var skikkelig ekkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucky 43 - Har du klart dørstokkmila en gang så klarer du det igjen. Men det beste rådet for å komme igang med regelmessig trening er å lage en plan for uka som er gjørbar, og så gjennomføre den. Det er ikke morsomt i starten, for kroppen er ikke vant til trening, men kommer du deg gjennom de første ukene så blir trening deilig.

Røykestoppen må du ta når du er klar for det, men tenk på helsegevinstene du får når det er gjort. Men det er nok ikke lett mens det står på. Sikkert også ekstra vanskelig samtidig som du prøver å gå ned i vekt. Det er sikkert andre her inne som har erfaring i dette.

 

Engeljenta - Uff, så ekkelt. Men det kan jo skje. Var det en skikkelig hard økt? Var det øvelser for f.eks. skuldrene, noen ganger kan man få så mye blodsirkulasjon at man blir svimmel selv om økta ikke er blodhard. Håper du har en erfaren PT som gir deg litt oppfølging etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

trente 5 intervaller på romaskin med pt-en , den økta var bedre enn noengang, etterpå trente jeg triceps og det går ikke direkte på skuldre og det var da jeg blacka helt ut. han mente jeg burde fått sjekka til lege, men jeg får ikke time før neste uke, føler jo meg bra form ellers sånn i forhold til maten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det mange har skrevet om vektplatå. Og føler selv jeg har vært lenge på 73-74. Men i dag endelig gikk vekta ned til 72,9!

Bare så vidt jeg så 72 tallet. Men det gir meg ekstra motivasjon!

 

Ønsker alle sammen en flott helg:)

 

Startvekt: 82,5 kg

Forrige ukes vekt: 73,4 kg

Denne ukas vekt: 72,9 kg (Minus 0,5 kg)

 

Mine mål:

Delmål 1: 72,5 (Da har jeg greit minus 10 kg!)

Delmål 2: 69,9 ( Alltid milepæl å se et nytt tall!)

Delmål 3: 68,0 kg(Håper å nå dette til jul)

Delmål 4: 65,0 kg (Håper å nå dette til påske)

Hovedmål: 62-63 kg ( Innen sommeren 2015)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Alltid deilig å se nye tall når man har beveget seg lenge på et platå Supernint - så flink du har vært som har stått i det <_<

 

Apropos stå i det.....nå trenger jeg litt motivasjon fra dere her inne - virkelig! Avsluttet jo nettkurset forrige uke og er nå vektmessig der jeg var sist da det begynte å gå oppover igjen...Det er akkurat som om jeg får en mental tilfredshet på dette nivået - folk rundt kommenterer at jeg har gått ned, klær begynner å passe igjen og jeg er egentlig usikker på om jeg klarer å komme meg videre ned og om det virkelig er nødvendig (men JAAA - det ER det). Har jo ikke veid under 70 siden før unga ble født for 18 år siden. Men jeg VIL videre ned for har mye å gå på, spesielt rundt magen, det farlige magefettet... Så - i helga har jeg fråtset - kjøpt sjokolader som jeg ikke har gjort (og ikke har hatt så lyst på heller) på mange uker. Og fråtser man med noe, kan man jo bare unne seg alt mulig annet også, ikke sant???? Registrerte alt jeg dyttet inn og det var temmelig dystre saker, hehe :o

 

Men - tok en beslutning i går da jeg la meg om at jeg virkelig skal prøve å nullstille meg mentalt igjen fra i dag og fortsette å tenke de gode tankene jeg har hatt de siste ukene. Fortsette vanene som egentlig er godt etablert, både med kosthold og trim og holde ut......skal øke litt matinntak fra 1300 --> 1400 kalorier, anbefalt meny for meg er egentlig 1600, men har fulgt 1300 hele tiden. Øker nå litt gradvis for å tilvenne kroppen mer mat slik at den ikke går i sparebluss.

 

PUH - godt å få det ut og setter pris på litt støtte og oppmuntring slik at fokus videre holder seg optimistisk og målrettet

 

Ha en fin søndag. Har vært ute på trimtur og må nå ut og forberede hagen litt til vinteren som snart er i anmarsj :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei lucky43 jeg vet ikke helt hva jeg skal si, men det jeg har merket på meg selv er at jeg skriver opp det jeg spiser, men er ikke overfokusert på kaloriene, som pt-en min sa så merker man om man spiser lite både fysisk og psykisk.

 

jeg stresser mye når det gjelder vekt, svigermor vet hvor glad jeg er i sushi, så hun kjøpte det til meg i dag med sånn innbakt kylling og det eneste jeg på en måte tenker på er at til onsdag så har jeg gått opp 2 kg.

 

viktigste tror jeg er at man ikke prøver å stresse, men koser seg innimellom, men ikke store utskeielser.

 

Jeg har trua på deg jeg :) stå på :) heia heia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte :)Engeljenta . Ja det er det med stresset over alt som ikke er bra og engstelsen over å ikke mestre som innimellom blir helt altoppslukende....Nå har jeg ikke stresset på mange uker, men så kommer det veldig over meg nå og da blir jeg heeelt satt ut, for klarer ikke tenke på annet enn mat, og spesielt alt jeg ikke kan unne meg i store mengder.

 

Ja ja, er vel ikke den eneste som har det sånn - og det går vel i perioder. Må bare ha litt støtte nå, slik at jeg ikke gir opp og begynner å tillate meg alt igjen :D

 

Fin fin uke til dere alle, her blir det mye jobb de første dagene (jobber 13 timers vakter) og jobb er bra - da er jeg strukturert. Får håpe den mentale innstillingen snur i løpet av disse dagene B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med ukerapporten:

 

Kilo: På stedet hvil 72,7 og ikke et gram ned. (Men ikke opp til det etterhvert fryktede 73-tallet heller!) :D

Mat: har ligget på ca 1600 kcal som jeg skal hele uka.

Trening: Jeg har trent mer. Dessuten har jeg jobbet ganske hardt i stallen hele uka, så det kan tenkes det har vært i minste laget med 1600 ihvertfall noen av dagene.

Cm: Samme som forrige uke.

 

Har snakket med legen min som mener at jeg ikke går videre ned fordi jeg har et fælt underskudd på søvn. Jeg sliter med å sove, og kan ligge våken i timevis.

 

Så her skal det soves! B)

 

Setter målsetning for neste uke på 72 blank (igjen).

 

Lykke til alle sammen med ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle dere støttespillere :)/>

 

Først må jeg begynne med at jeg selv gikk på vekten i går, og hadde gått opp 0,2... arg... jeg vet at jeg har vært flink hele uken, og har til og med 8 trimpoeng (bare trening - intervaller på mølle og styrke) denne uken! Med andre ord synes jeg selv at jeg har vært flink, stukturert og hatt en fin uke. Men dommen på vekten hver søndag synes jeg rett og slett er demotiverende! MEN jeg har lovet meg selv å bruke denne høsten på "prosjekt hope76" og høsten har jo nettopp begynt... Dvs, keep up the good work!!

 

Lucky43: Forstår at du begynner å falle inn i en komfortsone der vektulempen egentlig ikke er så fremtredende lenger? Slik har jeg det ihvertfall selv innimellom. MEN jeg ser på målene dine at du har som hovedmål 65 kg i løpet av 2014, og det er fortsatt innen rekkevidde dersom du ønsker det. Jeg vil uansett tipse deg til å reflektere rundt dagens status. Fordelene med å fortsette "kursmetoden" vs. ulempen. Og ikke minst hva du virkelig er motivert for? For det er nå det hele dreier seg om motivasjon! Hva vil du? ;)/>

 

Uansett dere; nå er mitt nettkurs også ferdig og jeg er overlatt til meg selv, og dere :blink:/> Har meldt meg inn som gullmedlem og har planer om å fortsette på egenhånd ut 2014. Målet i første omgang er 75 kg innen utgangen av 2014, og på lengre sikt -69 :P/>

 

Ønsker alle en god uke med fokus på kosthold, helse og å sette seg selv i fokus :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...