Gå til innhold

Ned ca 10 kg


Gjest Frukt86
 Share

Anbefalte innlegg

Snopet: Høres veldig bra ut å gi litt mer faen. Det skal jeg også gjøre. Det er utrolig viktig! Lære seg å slappe av. Jeg jobber aktivt med å utvikle meg selv hele tiden, fysisk ja, men også psykisk. Så jeg kunne ikke vært mer enig i at det er viktig å gi litt f noen ganger. Ikke henge seg opp i ting, det må jeg jobbe med. Ikke henge meg opp i en kjip kommentar eller et eller annet jeg gruer meg til. Det går jo i 99 % av tilfellene bra, bedre enn man tror. Altfor mange ødelegger livet sitt ved å gå og bekymre seg for alt mulig.

 

Jeg har en hel haug med forsetter, men bare ting jeg tror jeg vil klare. Har som regel at jeg ikke skal ha noen kjedelige forsetter, så det er stort sett morsomme ting som å ta mer boblebad, svømme mer, ta badstu, gå på flere dater, har flere jentekvelder, reise... Også har jeg noen konkrete karrieremål, men det blir noe litt annet.

 

Jeg er 169 cm høy.. Vet ikke helt hva som er endelig vektmål. Jeg vil VELDIG GJERNE ned til 82,3 så fort som mulig. Dette fordi jeg da vil ha gått ned ti kilo siden jeg begynte i høst:) Tror jeg bare skal henge meg skikkelig opp i det tallet, så har jeg noe konkret å jobbe mot!!

 

Er såpass "heldig" med proporsjonene at vekta nok alltid vil være litt høy i forhold til høyden.. Nå er jeg jo på 86 et sted. Så akkurat på "resultatene" mine fra Grete Roede-kurset jeg går på nå, at jeg så langt på kurset har gått ned 1,3 kg. Veldig gøy å vite at jeg har gått opp disse igjen i jula :P Dette blir et himla dyrt kurs.... Men har ihvertfall verdens beste motivasjon til å faktisk holde meg litt i skinnet nå de neste fire ukene. Fire møter igjen, og jeg vil ha gått ned på alle! Jeg er rett og slett bare NØDT til å gå ned det jeg klarer!

 

 

Frukt86: Nei da er det ikke så lett å få til et riktig resultat sikkert.. Blir litt styr om du må begynne å ha med deg vater hver gang du skal veie deg også :D

 

 

Jaja, jeg prøver sakte, men sikkert å avvenne meg fra julekosen.. Fy søren, det er hardt. Har spist så mye søtt og godt og salt, ja, ikke minst salt!! Det binder jo vann i kroppen som bare rakkern. Dro meg selv MOT ALLE ODDS bort på treningssenteret i stad, og tvang meg selv til å holde meg på mølla like lenge som jeg gjorde siste gang jeg jogget før jul. 40 minutter. Det var INNMARI tungt. Det var myyyyye tyngre enn for litt over tre uker siden. Men jeg holdt ut. Og den følelsen slår det meste etter å ha ligget og spist.. Følte meg alt annet enn fit da jeg var på treningssenteret og da jeg kom hjem. Men kjenner at det var utrolig godt å trene. Satser på å få til ei økt til i løpet av helga.

Det eneste negative med denne dagen "slankemessig" er at jeg drakk Mozell og spiste litt sjokolade nå helt på tampen av kvelden. WHY!!! vet jo at det er ganske idiotisk hvis jeg vil gå ned :P bare har ikke heeelt klart å gi slipp på feriekosen!

 

og i morgen skal jeg faktisk på et vors. men skal prøve å holde igjen på chipsen. den er faktisk aller verst for min del. Nei det er ingen tvil ihvertfall, jeg må trene, slik jeg holder på å stappe i meg om dagen..

 

ønsker dere en riktig god natt :) // fin dag i morgen!

 

PS! Må bare si at jeg for ca. 5-6 år siden gikk ned ca. 8 kilo KUN ved hjelp av Grete Roede-klubben, det jeg gjorde da var å registerere mat, og ikke minst skrive i forum. Det hjalp meg utrolig mye. Vi var da en gjeng på ca. fire stk som skrev sammen og motiverte hverdandre gjennom våren. Jeg savner nesten den gjengen, men vi har jo ingen "kontakt" den dag i dag. Vil bare si at det å skrive på et forum kan være like forpliktende/motiverende som å gå på kurs. Har dere en fast veiedag? Jeg har onsdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 372
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Dagen starter med at sjefen gir hver og en av oss en 200 grams sjokolade som takk for innsatsen i 2014! MAN! Tror den skal få bli stående på jobb til lørdag! Klarer å holde meg i skinnet på jobb, men verre når jeg kommer sent hjem og er sulten etter trening.. Var også på kino i går hvor alle kjøpte godis, men jeg holdt meg unna (og takket heller ikke ja når jeg ble tilbudt av dem). SÅ! Godteri KUN på lørdager - basta bom!

 

Jeg har solgt DVDer, gamle bøker ++ på Finn. Alt går unna. Evt går det også an å legge ting ut gratis, og da er folk überkeene uansett hva det er! Veldig digg! Veldig lur ryddeteknikk, burde sikkert gjøre det samme, men har brent meg på at jeg kvitter meg med ting jeg egentlig ville ha brukt. Haha, så må gjøre sånt litt mer gradvis! Men satser på å kjøpe leiighet til sommeren, og da skal så lite dritt som overhode mulig med! DET har jeg bestemt meg for i hvert fall! Jeg liker å kvitte meg med ting før de får affeksjonsverdi!

 

Syns det er litt digg å vite at man må utenfor Oslo å få jobb jeg! Jeg må være i Oslo, og det setter litt demper på leilighetsskjøp o.l. Blæh! HATER å pendle, men må vel begynne med det etter hvert..

 

BreakFree: UTROLIG bra at du gjennomførte økta når det var så tungt! HIPP HURRA FOR DET! Viktig at du roser deg selv for sånt, altså! Jeg har fast veiedag tirsdager! Vekta er stabil nå, men blir ustabil om den blir flytta litt på (som jo skjer over tid), men satser på at den er god å forholde seg til fremover!

 

Er veldig motivert for å komme meg ned de siste kiloene altså! Har holdt på lenge nå, men føler også at jeg venner meg gradvis til en "lettere" livsstil. Tror jeg skal klare å spise greit resten av livet. Samboer har begynt å snakke om sunne middager og lørdagsgodt når han er hjemme også (haha, håper ikke det er fordi han prøver å snikslanke meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var som takket nei til godteri på kino, Frukt86.. Det er godt gjort! :)

Hvor skal du kjøpe deg leilighet? :) Litt utafor Oslo i en eller annen retning? Jeg meldte meg inn i Obos i går, da følte jeg meg voksen.. Driver og sparer, men regner med å måtte spare ett år til for å ha sjanse..

Ønsker deg lykke til med veiedag i morgen! Jeg var dum og "snikveide" meg i dag, 2 kilo opp fra før jul, grøss.. Prøver det jeg kan å begynne nedgangen nå. Har akkurat hatt kyllingsalat til middag. Det blir det i morgen også. Skal også prøve å få klemt inn noe trening, selv om jeg kjenner at jeg ikke er HELT gira ennå. Men må bare komme i siget, for da blir jeg helt avhengig av endorfinene..

 

Så bra at samboeren din også tenker sunt, Frukt86.. tipper det er MYE verre for de som ikke har en partner som tenker litt i samme baner.. ikke lett å være sunn hvis du har godteri i skapet, altså.. Slik sett er jeg glad jeg bor alene. Jeg har aldri noe godt i skapet, og vet at det er halve taktikken.. Det å rett og slett ha kontroll på at den maten du spiser, den er sunn..

 

Gruer meg så til veiinga på kurset onsdag, håper alle de andre på kurset også har gått opp :D hahahaha! Slemt tenkt! Eller at jeg på mystisk vis klarer å få av litt nå. Men vet at det er litt urealistisk.

 

Jeg har forresten bestemt meg for vektmål nå. Jeg vil ned fire-fem kilo fra der jeg er nå.

Vil til 82 kilo. Klarer jeg det så er jeg lavere enn jeg har vært på maaange år. Egentlig håper jeg å kunne knerte fire kilo i løpet av kurset jeg går på nå. Men én kilo i uka er mye da. Men skal ihvertfall prøve :)

 

har gitt meg selv shoppe- og godtestopp også i denne perioden. (Med unntak av valgfri kosedag fredag eller lørdag). Prøver å spare både penger, miljø og kalorier, og de tingene henger jammen sammen!! Dessuten er det lite vits i å kjøpe klær før jeg har gått ned de fire kiloene som jeg allikevel VIL ned.

 

Ha en topp kveld! jeg skal prøve å komme meg på trening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breakfree: Tror det er lurt å sette vektmål, så har man noe å holde øynene på! Jeg har et maksmål på 66, men viktigste er å komme under 70 - da skal jeg prøve alle klærne jeg har lagt vekk fordi de har blitt for små, det gleder jeg meg til!

 

Håper du kom deg på trening! Jeg har trua på å dra seg avgårde selv om man ikke har noe lyst.

 

Veldig imponerende å stå over kinosnop, det er noe av det vanskeligste synes jeg, er liksom en del av hele opplevelsen! Var på kino på søndag selv, bøtta nedpå med popcorn noe verre.. Herergud ass.

 

Kanskje jeg skulle prøvd finn da. Er kjett å dra seg til gjenbruksbutikk og :P Jeg tror jeg fremdeles har tilgode å ende med å kvitte meg med noe jeg angra på etterpå, stort sett så er det faktisk bare unødvendige ting, mye gaver.. Synd å si! Det tar tid å kvitte seg med overflødige ting hvis man ikke skal ta alt i en stor sjau hvor man enten ender med å kvitte seg med for mye eller for lite. Så hvis du snart skal flytte er det forsåvidt bare å begynne :P

 

Helga har vært helt katastrofe matmessig. Vi var og feira sekstiårsdagen til onkel til samboern min, på Dinner i Oslo, har noen av dere vært der? De hadde bestilt peking and til oss på forhånd, også fikk vi en ekstra forret som unnskyldning for at vi måtte vente lenge på maten. Det endte med seks retter, jeg var så mett at jeg så vidt klarte gå, og enda var det bare halvveis at jeg klarte å si nei til dessert! Herregud ass.. Og da var jeg selvsagt skrubbsulten på søndag morgen. Sambo var litt mannesjuk, så han kjøpte pizza og snop og alt mulig, og jeg var ikke sterk nok til å si helt nei takk...

Jeg gruer meg til å veie meg i morra!

 

Jeg fikk mensen på fredag, så da sto jeg over trening. Sist jeg prøvde å trene på første dag av mensen kjentes det sørenmeg ut som at bekkenet mitt holdt på å løsne fra resten av kroppen, så det gjentar jeg ikke. Dermed ble det årets første trening i dag! Og det gikk bra! Deloada litt fra før jul, men kom gjennom uten problem så hadde ikke trengt å gå ned så mye! Det var digg altså, jeg var redd for at skulle ha blitt skikkelig veik, men virker som at muskler holder litt lenger enn jeg trodde :)

 

Nå har jeg blitt invitert på en sånn "kutt ut sukker i åtte uker" greie på facebook. Av en supersunn og veltrent kompis. Er det et hint? :P Haff, det er lurt da, så jeg har sagt ja. Men søren altså. Joda, neida. Jeg hadde tenkt til å kutte snop uansett altså! Jeg bare ble litt trist av å få en sånn motivasjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØRST AV ALT:

Ros dere selv hele tida når dere tar sunne valg!! :)

Hver minste lille ting du vet er lurt, det er den som får deg i mål! Det er det som ska få oss i mål sammen.

 

Jeg kom meg på trening! :D WOHO! Dagens store seier. Den satt nemlig LANGT inne. Jeg svømte i 50 min. Klapp på skuldra. Det ble 3,5 trimpoeng (709 kalorier i følge Grete Roede.. Høres mye ut, men). tar det jeg får jeg :D

 

 

Snopet: Helt enig i at det er lurt å fokusere på et spesielt tall, spesielt når man begynner å skjønne hvor man vil! 82 er det eneste jeg klarer å tenke akkurat nå! Veier meg onsdag, så får vi se hvor mye jeg har å jobbe med. Verste er at jeg nesten synes det er gøy å ha en utfordring å jobbe med også :P haha. Det sier jeg NÅ....

Har ikke vært på Dinner, men har hørt det er veeeldig bra! Heldig! :)

Om ikke veiinga går bra, så tenk at DET var DET, nå er det ny dag, ny uke.

Legg det bak deg, det du ikke er fornøyd med!! Spist er spist, som jeg sier...

Og: grattis med årets første trening, Snopet! BRA!

Når det gjelder invitasjonen: Kanskje det bare er en "velment" greie, alle har godt av å kutte ut sukker, uavhengig av kroppsform! ;) Men ser at det kan føles litt kjipt! Han mente sikkert ikke noe med det..

 

Jeg har klart å dra med meg to venninner på shoppe & godteri-stopp nå, fra og med i dag, og ut januar. Sleng dere med om dere vil!

Prøver å bli mer miljøbevisst, i tillegg til at jeg sparer penger til leilighet OG slanker meg... Alt henger sammen, spesielt det med maten. Skal f.eks prøve å lage salat hjemme heller enn å kjøpe baguetter på skolen (de er det ofte mye kcal i!), og sånne ting.. I størst mulig grad! Og ta med en termos med kaffe istedenfor å kjøpe tre kopper i kantina.

Og bruke opp shampo, balsam, kremer, hårspray, mascara, øyenskygge osv istedenfor å kjøpe alt en får lyst på! (Jeg er en sucker for gode hårprodukter, men billig er det ikke!)

 

 

Dette blir langt, men helt til slutt: I dag har jeg spist:

 

- Frokost: All bran regular med blåbær, en halv banan og ekstra lett melk

- Mellommåltid: to Wasa sport med lettere fløtemysost (porsjonspakning)

- Lunsj (på jobb): Det ble hele tre brødskiver: to med julepostei, en med kokt skinke og Norvegia. Agurk og paprika! Og appelsinjuice..

- Middag: Salat med kyllingfilet, tomat, mais, fetasnack (1/3 pakke eller noe), en halv (svær) avokado, paprika, soyasaus, litt olivenolje, et halvt eple

- Etter trening, kvelds: 4 ss mager cottage cheese med et halvt eple, litt cashewnøtter, masse kanel..

 

Tilsammen ble dette 1584 kalorier. Jeg skal ligge på ca. 1600, så det er bra.

Kostholdsscore ble 8,7. Kursleder sier at alt over 7 er bra. Trikset her er å få "kryssa av" på at man har drukket nok vann, tatt Omega 3-piller, at man har fått i seg 300 g grønnsaker, ca. to frukter, at man har spist nøtter, at man har fått i seg så og så mye kalsium. jeg må ha i meg ca. tre melkeenheter per dag. I dag fikk jeg kalsium gjennom melka og osten.

Ellers pleier jeg å spise en del yoghurt og skyr.

 

 

Alt i alt en GOD dag matmessig! Skriver ikke dette for å skryte, men for å minne meg selv om hvor godt det føles når en klarer å gjennomføre en dag med nogenlunde bra mat! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Å tak for velkomsten, har hatt mye å gjøre siden jeg kom hjem fra ferie.

wow ikke godt opp mer enn 0,2 så fornøyd. Men det er ikke positivt å gå opp. :blink:

 

Men begynnte å ta tak på dette dagen etter jeg kom hjem.

 

Mandag : 30 min tabata. 25 min afrokansk dans. 30 min yoga.

tirsdag: bakkeinntervaller ca 10 ganger opp bakken.

Onsdag : styrketrening i 60 min.

Torsdag: rolig joggetur ca 10 km.

fredag: fri

lørdag: tabata, litt styrke.ca 60 min tilsammen.

søndag: langtur jogge ca 15 km

 

tja dette er ,min ukesplan.

 

desverre så har jeg tiljengelig godt hjemme hele tiden.

fordi min kjæreste spiser mye og jeg kan ikke bestemme over hva han spiser. det er hans valg.

så for meg er det bare å se bort fra dette.

 

så nå prøver jeg å se litt lysere på tingene her.

å håper dere andre har det bra på det nye året.

 

ønsker alle en fin tirsdag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var den store veiedagen, og nå har jammen meg resten av julevekta kommet snikende :P Opp 1,3 kg! Er ikke det minste overasket, og velger å tro at litt av det er de vandte hovne musklene etter hard trening, så er ikke så motløs!

 

Jeg var hos veterinæren med hunden min som har vært halt over lengre tid, og fikk veldig gode nyheter, så nå smiler livet og jeg er full av nytt pågangsmot! Har hatt mange kvelder hvor jeg bare har spoona bikkja i sofaen i det siste... Men nå er det ut på tur igjen!

 

I morgen skal jeg være med ei venninne på ju jitsu trening for første gang, det blir fryktelig moro, også har jeg bestemt meg for å starte januar litt overmodig med å ta den planlagte styrketreninga i tillegg til ju jitsuen, så vi for se om jeg angrer på det eller ikke i morgen kveld ;) Jeg syklet til jobb igjen i dag, kom fram med ansiktet fullt av søle og fullstendig gjennomvåt, men godt fornøyd, formen har ikke blitt fryktelig mye verre over jula! Det er en god følelse :D

 

Breakfree: Veldig bra du kom deg på trening! Det står respekt av å dra seg ut igjen når man først har kommet hjem! Jeg må alltid kombinere trening med jobb, for når jeg først er inne døra hjemme da drar jeg ikke noe sted igjen med mindre det er ekstremt lystbetont :P Høres ut som at du har en veldig god plan på maten og, det lover bra!

 

Jeg har ikke kjøpt meg klær på to år, annet enn nye vintersko nå i høst, så kan godt være med på sjåppestoppen din ;) Jeg bruker ingenting av produkter av noe slag, får alltid noe fuktighetskremer og slik til jul, og de holder resten av året, så det er veldig lettvindt! Jeg liker ikke ha så mye ting rundt meg, og jeg hater å ha to påbegynte produkter av noe som helst slag på en gang, sambo og jeg bruker forskjellige tannkremer, og det plager meg vesentlig mer enn det burde ha å dem begge to stående på hylla :P

 

Kompisen min mener nok ikke noe vondt med det, han er bare helsefreak og skjønner ikke hvorfor ikke alle andre er som ham. Jeg sender bilde av meg selv hver gang jeg spiser ostepop, bare fordi han hater det. Det er gøy å være slem mot sånne folk :P

 

Mellom: Høres ut som at du har en heftig treningsplan! Skikkelig bra hvis du klarer å gjennomføre alt det! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Moro med liv her! :D

 

BreakFree: Vi skal kjøpe leilighet midt i smørøyet i Oslo, forhåpentligvis Løkka, for ingen av oss har lyst til å vokse opp og vil bare tulle og tøyse og dra på fylla eller kafé hele dagen! Haha! Må spare noen måneder til først, så blir kanskje rundt sommertid da!

 

Åh, liker at du også er miljøbevisst! Jeg er med på shoppestopp! Liker å spise litt godis på lørdager, men skal vurdere om jeg kan droppe det. MEN KAN IKKE DROPPE DET FRA OG MED I DAG, FOR JEG SPARER JO DENNE SJOKOLADEN JEG FIKK AV SJEFEN! HAHA! GLEDER MEG SOM EN UNGE TIL Å KUNNE SPISE DEN! Nesten alle jeg kjenner har fått godteri av sjefen. Er jo helt tullete etter jul, som om man ikke er stappa fra før. Jeg prøver også å spise så mye vegetar som mulig for å spare miljøet! Samboer reiser veldig mye med jobben, så jeg ser han egentlig veldig lite. Kan ikke skylde på han for at vekta går oppover, han er veldig sunn & aktiv, bare at han er så mye borte at han ikke har så mye påvirkning på meg!

 

Gratulerer med treninga! Syns også 709 kcal for 50 min svømming hørtes mye ut, men kommer nok an på intensiteten! Crawl krever jo MASSE! Sånn gammel-dame-svømming som jeg bedriver med (1000 m på 40 min, haha, treigeste i hele bassenget) forbruker rundt 200 kcal. I hvert fall når jeg har hatt på pulsklokka.

 

Og så bra dag du hadde i går! Vær stolt av det! Og ikke vær redd for å skryte! :)

 

Snopet: Åh, Dinner! DÅN! Er utrolig god mat! Har vært der på noen dates med gutter som vil imponere! Haha, og maten imponerte den! Var på Nodee og hadde en del retter (10?) i fjor også, er jo samme sjefene. Utrolig godt! Men man blir stinn ja! NAM! NAM! Syns du var flink som stod over dessert, i en slik situasjon hadde jeg nok bare tenkt FØKK IT! Ligger dårlig an allerede.

 

Den eventen på FB er alle jeg kjenner med på! Han kompisen din er sikkert bare sånn som inviterer gud og hvermann. Jeg ignorerte plett den eventen. Takler ikke facebook så godt, og sånne masse-hendelser irriterer meg. Er så lei av treningsbilder, interiørbilder, matbilder og "se så flott kjæresten min er"-bilder at jeg har nesten igorert alle jeg kjenner på facebook. Skjønner jeg er sær, men orker ikke sånt 24/7.

 

Syns ikke 1,3 kg med hovne muskler og julevekt var så ille jeg! Og når det blir mere turer fremover så hjelper jo det big time! :D Ju jitsu har jeg aldri prøvd, men det er sikkert kjempegøy! Har alltid vært litt fascinert av kampsport, men har aldri fått somlet meg på det.

 

Mellom: Syns du skal være fornøy med 0.2 kg opp, har ikke du vært uten vekt ganske lenge? Noen ting er faktisk positive under de riktige omstendighetene, om du skjønner? Når samboeren min har mye godis hjemme eller sjokoladepålegg, prøver jeg å tenke at det er "hans" og at jeg ikke har lov til å ta. Det funker ganske greit. Verre når vi har kjøpt ting "sammen" for å ha. Da kan jeg godt finne på å spise alt.. Ikke bra! Utrolig bra treningsplan! Tommel opp! Jogger du ute? :)

 

Veiedag for meg i dag! Ytterligere 200 gram opp fra forrige uke, og totalt +1.5 cm rundt midjen siden før jul. For meg pleier cm rundt midjen være ganske likt med antall kg (dvs går ned 8 kg pleier jeg også å miste 8 cm rundt midjen). Det vil si at minst 2 kg er nok reell vektoppgang. Den (ustabile) vekta gir jo en total oppgang på 3.4 kg. Trener og registrerer mat - klar til å ta tak! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen:)

 

Jeg har veiedag i dag. Vekta viste 85,1. Jeg ble veldig glad. Det vil si at jeg - alt i alt - bare har gått opp 200 gram siden sist jeg veide meg på kursdag. Vekta har jo vist helt andre ting i løpet av jula, så jeg tror jeg begynner å "gå ned igjen". Det hjelper å ligge på 1600 kcal og spise sunnere:) Nå er jeg motivert til å jobbe meg videre mot 82 kilo på dette kurset. Jeg skal ihvertfall prøve, selv om 1 kilo i uka føles mye nå. Jeg gikk raskere ned i starten, kiloene sitter litt "hardere" nå, virker det som.

 

Frukt86: Høres deilig ut å bo på løkka. Skulle gjerne gjort det selv! Jeg bor på sørlandet da, men har bodd i Oslo tidligere og regner med å ende opp der etter hvert. Dere kjøper sammen? Jeg sparer til leilighet selv. Er singel, så det blir nok litt "hardt" å kjøpe alene. Så må enten få meg en mann eller spare en god stund til. men jeg har ingen hastverk med verken det ene eller det andre. jeg vil ha noen/noe som er bra :D

 

Snopet: Så bra du/dere er med på shoppestopp. Du høres ut som en bevisst forbruker? Så bra. jeg føler meg forholdsvis bevisst, men kjenner det er greit å tenke litt gjennom hva man har og hva man trenger/egentlig ikke trenger. Passer greit å gjøre dette nå i januar, for nå er ikke kontoen så altfor imponerende :P Prøver å bruke opp ting jeg har før jeg kjøper nytt. Også blir det å rydde litt i skap og sende litt ting til UFF osv.

 

Mellom: Hvordan går det med treninga? Heftig plan! Så flink!!

 

Nå skal jeg komme meg på trening. Blir joggings og styrke, nesten ingen timer der nå. Så skole, middag og grete roede-kurs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer BreakFree!

Det er jo utrolig bra! Så flink du har vært! :D

 

Det går jo fint å kjøpe alene, jeg tenkte mye på det da jeg var singel, men man får jo ikke nødvendigvis 2-roms på 50 kvm.. Eller, avhenger av hvor du kan tenke deg å bo da! Lettere å få noe stort når man er 2, men alle mine single venninner har kjøpt og de bor veldig fint, også de som ikke har fått noe hjelp hjemmefra og bare har spart det de har klart ved siden av studiene. Vi har bare jobbet i 2-3 år, så er jo grenser for hvor mye man har lagt seg opp på den tida. Men veldig lurt å bli en bevisst forbruker da! Da sparer man mye! Og ukesplanlegging av måltider! Men det får jeg meg bare ikke til å gjøre.. Haha! Dobbelmoralsk..

 

Men denne shoppestoppen! Hvor omfattende er den? La oss si at jeg mister mobilen min under bussen i kveld! Er det da OK at jeg kjøper en ny, for jeg trenger det virkelig? Men klær og sånt har jeg nok av og kan bruke, så det kjøper jeg ikke? Eller er det ikke lov å kjøpe noe som helst?

 

Mitt triks er å holde seg unna butikker! Dessverre er det enormt mange bursdager i januar, så jeg må dra og kjøpe bursdagsgaver hele tiden! Plagsomt! Haha!

 

Foreløpig trener jeg bare kondisjonstimer på studio. Skal slå litt til med styrke etter hvert når de gamle timene kommer på planen, men oooorker ikke å trene alene i studio! Er så mye mer glad i timer hvor jeg får tilbakemeldinger og blir pusha av instruktørene!

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi har godt opp i julen , så hvet vi at vi klarer å gå det ned i gjenn. for vi hvet hva vi må gjøre, dra oss litt i nakkeskinnet. ett tupp bak, å veie litt mat og bevege oss. :D :D

så gir vi ikke opp B)

 

jeg syntes dere er flinke alle samme, å det dere har er er positiv innstilling på det meste . :lol: :lol:

jeg har begynt med alternativ til snop. det vill si det som er sunt, men ser på det som snop.

lager kake som er sunn, eller cottage chees osv.

 

Jeg jogger mye ute, i skog eller asfalt.

det eneste med joggingen er at jeg har problemer med oppover bakker. men dette har jeg tatt tak på og jobber som en gal, en gang i uken med bakkeinntervaller.

 

foreløpig har jeg holdt treningsplanen, å oppdaterer dere vidre på den :P

 

jeg har mange mål fremmover som jeg SKAL klare.

 

å sette mål er veldig viktig. :P

 

Hva slags trening trener dere i uken ?

 

Ha en sporty onsdag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86, angående shoppestoppen: jeg tenker man må bestemme litt selv, men ihvertfall å tenke seg om før man kjøper nye ting! Om du mister mobilen må du selvfølgelig kjøpe en ny :D

Men mer sånn: Trenger jeg en ny genser akkurat nå? Trenger jeg en 3pk med truser når jeg har 25 truser i skapet og kanskje kan sette på en vask? :P Haha. Du skjønner!

Tror man får sette grensene selv, for en vet vel også selv hvor skoen trykker. Men mat må vi jo kunne kjøpe ;) Men også her merker jeg at jeg må holde igjen litt. Nå har jeg nøyaktig sju typer pålegg i kjøleskapet. Er det egentlig nødvendig til en person? Tror jeg skal ha som mål å bruke opp det meste av det jeg har før jeg går til innkjøp av noe nytt pålegg..

 

Tror dere ikke jeg fikk melding av kursleder om at det ikke er møte i kveld, men at vi starter opp igjen neste onsdag! Jaja, tenkte jeg! Da vil jeg ihvertfall klare 82 innen kursslutt.. Håper det! Jeg kommer til å ha som mål å gå ned 700 g - 1 kg før neste onsdag. Da må jeg "jobbe". Også er det umulig å forutsi akkurat hvor mye en går ned. Men skal ihvertfall prøve.

 

Mellom: Er enig med deg, med en positiv innstilling kommer man langt! Fokusere på hva man kan spise, og ikke alt man ikke kan spise. Fokusere på hvor sykt bra trening er for kroppen, istedenfor hvor deilig det er å ligge på sofaen..

Utrolig bra at du holder treningsmålene dine!

 

Min plan framover på trening er:

 

1 gang i uka: svømme 1000 - 1500 m

1 gang i uka: en times spinning eller en god løpeøkt på minst 40 min

1 gang i uka: vekt i sal eller annen litt lengre styrkeøkt, få med hele kroppen

+ putte inn ca. 15 min styrke et eller annet sted, om det så er hjemme eller på senteret. Kan gjerne gjøres på senteres i forbindelse med jogging/spinning

 

Altså to styrkeøkter og to kondisøkter i uka, hvorav én er sammenslått. 3 turer på treningssenteret, altså.

 

I tillegg vil jeg gå tur en gang i uka, eventuelt bonusøkt på senteret.

 

Dette er ihvertfall planen min for januar, men om jeg får mer lyst til å dra på spinning 3 ganger ei uke enn å trene styrke så er ikke det krise. Tenker det viktigste er at jeg trener og har det gøy når jeg gjør det :) Bare har laget en "grovplan" for å ha noe å gå etter.

 

Denne uka har jeg svømt 1500 m, i dag jogget jeg 40 min og 20 min styrke på bein, armer og BITTELITT mage. satser på en styrkeøkt på fredag.

 

gøy å skrive her! masse motivasjon i det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra trenings mål det BreakFree :)

 

 

Men en ting jeg lurer på , jeg lager knekkebrød selv.

hvoprdan hvet jeg hvor mye kcal det er i dette knekkebrødet.

hvet det er sundt men hvet ikke hvor mye kcal er i det, er det noen som kan hjelpe meg eller har en utregning :)

 

ønsker alle en sporty og sund torsdag :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Mellom: Jeg trener nesten bare gruppetimer på studio, jeg liker det best. Jeg tar litt det som er ledig på et tidspunkt jeg kan, men vi kan booke timer 1 uke i forveien, så jeg prøver å planlegge såpass langt fram. Går mye i høypuls-timer, spinningtimer, kettlebells, sirkeltrening (styrke), styrketimer med vekter og timer som går på trening av kjernemuskulaturen.

 

Ang kcal i knekkebrød: Det letteste er å legge sammen alle kaloriene for alle ingrediensene og så deler du totalt antall kalorier på antall knekkebrød. Dermed får du kcal/knekkebrød. Noen knekkebrød vil kanskje være litt tyngre enn andre, men i det lange løp (når du har spist opp alle) så blir det riktig. Hvis du vil ha helt nøyaktig må du veie hvor mye alle knekkebrødene veier totalt etter at de er stekt og dele på det. Da får du kcal/gram. Da må du veie hvert knekkebrød som du skal spise og gange med hvor mye de veier. Jeg pleier å dele på antall knekkebrød, det blir det letteste i det lange løp! Jeg lager også egne :)

 

BreakFree: Litt kjipt å få beskjed om møte så seint da! Men kanskje like greit, du har jo jobbet mot å gå på kurs denne uken, så da fikk du på en måte en uke ekstra "gratis" :)

 

Har ikke prøvd GR sin gulrotsuppe, men lager en lignende selv med gulrot, vegeta buljong, chili, løk, hvitløk og ingefær. Og lime over før servering! Ãœbersunt! :D Jeg spiste Linsesuppa til GR tirsdag + onsdag - den anbefales også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren ass, nå skrev jeg det lange innlegget, også måtte jeg løpe og når jeg kom tilbake så hadde maskina skrudd seg av. Typisk :P

 

Breakfree: Flaks med utsatt møte! Da er det ingen tvil om at du greier det til det neste. Kan hende det var planlagt fra kursleder sin side ;) La alle stå på som bare det etter jula, og så gi dere en uke til :)

 

Dere har mye mer trening enn meg hele gjengen! Jeg trener styrke tre ganger i uka, prøver å fokusere på trening for helsas skyld heller enn slankinga, så på trening tenker jeg kun på å bli sterkere, det er velig godt, for ser resultater på styrken mye raskere enn på vekta!

I tillegg har jeg drevet og sykla til jobb hele høsten, har ikke kommet igang med det etter jul enda, sykla til jobb på tirsdag, men så har jammen sykkelen blitt stående her siden.. Skal få det til igjen! Det er litt gratis trening, er tid som jeg uansett måtte brukt på transport, tar ca 25 min til jobb og 30 fra, og er først ned og så opp, så blir svett begge veier :P Også har jeg bikkjer som skal ha sitt, de får en times tur av meg i ukedagene, sambo tar resten, også får de to-tre timer i helgene, prøver å være flink til å dra opp i skogen og slik når vi kan :)

 

Jeg elsker grønnsakssupper! Det går så fort, er tvers igjennom sunt og kalorifattig, og metter på en annen måte enn grønn salat. Lager en stor kjele suppe kan man spise hele, og det er fremdeles nestne ikke kalorier! For meg blir det gjerne middag to ganger på samme dag på suppedager :P Desverre er ikke sambo så veldig glad i suppe, så jeg spiser det ikke så ofte som jeg gjerne vil.

 

Jeg er forøvrig på dag fire av sukkerfri nå, det går vesentlig lettere enn jeg trodde det skulle. Det er så rart med det, noen ganger er det et umulig helvete å slutte, mens andre ganger så er det nesten så jeg ikke merker noe sug i det heletatt. Får håpe det varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

En liten update fra sør.

 

Snopet: Høres ekstremt lurt ut å fokusere på treninga for helsas skyld og ikke slankingas, jeg tenker akkurat det samme som deg. Hvis jeg tenker ordet "slanking" for ofte så blir jeg direkte demotivert, for da ligger det noe i ordet om at jeg ikke er bra nok som jeg er. Og det er jeg jo. Jeg bare vil ha et litt lettere liv og det får jeg ved å ha noen kilo mindre å dra på. Ved å ha gått fra 93 til 85 siden september så har jeg merket denne forskjellen MARKANT på formen. jeg blir for eksempel ikke (like) sliten om jeg går bratte bakker lenger. Jeg holder ut mye lenger på tredemølla. sånne ting. Det er derfor jeg gjør dette.

 

Hovedgrunnen til at jeg trener er overskudd, og jeg er helt avhengig av dette for å klare hverdagen med både studier og masse jobb.

 

Frukt86: Ja, det føles akkurat som en "gratis" uke! til nå har jeg regnet ut at det er en ganske drøy "kilospris" :D Så det er greit for meg om jeg klarer en kilo nå før neste kursmøte. Så mitt mål nå er altså 84 komma noe, aller helst så langt ned som til 84,1.

Så er mitt endelige mål, helst for kurset: Vil klare 82. Vil klare 82. Vil klare 82. Vil klare 82. :D

Egentlig burde jeg først og fremst sikle på 83, for når jeg har klart det så er det jammen ti kilo ned siden i høst. Så jeg gleder meg jo til det og. Men nå har jeg satt meg et mål om 82, så da ser jeg dit først og fremst. Jippi yay. Lurer på om kroppen min egentlig vil det. Det virker som at vektnedgangen stagnerer av og til. Men mulig den har hatt godt av en pause nå.

 

Jeg spiser bra om dagen, har hatt salat til middag tre ganger denne uka, det er nesten for mye etter min smak, altså, jeg må jo ikke bli lei. Skal spise helt andre ting i helga. Men synes salat kan være både lettvint og godt i uka. Denne uka ble det to dager hvor jeg hadde salat med kylling, og en dag med ost (Synnøve "Så lett" eller hva den heter), og kalkunskinke. Putter skinka oppå osten, ruller det sammen som en "lefse" og skjærer opp små biter. Og putter det oppi salaten. Et triks jeg lært da jeg var 17 år og jobba en sommer på en restaurant :P Utrolig enkelt, greit og godt!

 

I dag blir det fisk masala til middag, en av mine yndlingsoppskrifter her på GR. Har egentlig et mål om å spise fisk to ganger i uka, så da er det bare å begynne om jeg skal rekke det denne uka også :P

 

Oppskriften er her om dere vil kikke! Jeg likte ikke torsk før jeg prøvde denne oppskriften i høst. Sæ-ri-øst. Det smaker så godt:

http://www.greteroede.no/1681446.o2

 

Ønsker dere en god kveld og helg, håper vi snakkes i løpet av helga!

Jeg er litt forkjøla, så droppet den planlagte morratreninga og sov heller noen timer ekstra. Sykt deilig. Men håper å få trent litt forsiktig i morgen og kanskje få gått en tur i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjøla=stress fordi jeg ikke får trent, men men. Desto viktigere å passe på kaloriene om jeg skal forvente nedgang. Ligger på rundt 1600/1700 kcal per dag nå. Koser meg allikevel med litt vin i helga:) vi får se hvordan det går på veiing neste onsdag, men håper å gå litt ned:) hvordan går det med dere i helga?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Håper dere har hatt en finfin helg! :D

 

Snopet: Tror du tror du er mindre aktiv enn hva du er? Du er jo kjempeaktiv! Det er jo mosjon selv om du ikke er på studio! Og mye bedre trening å gå i ulendt terreng enn å løpe på mølle! Om du holder deg helt unna sukkeret nå, så skal du se det blir bra! Jeg spiste ikke godteri da jeg møtte sambo (var i en god steam og ville ikke kjøpe/spise godis når jeg egentlig ikke hadde lyst på), men så falt jeg for fristelsen etter hvert. Haha. Er ganske greit å holde seg unna når søtsuget først er borte! YOU GO GIRL! FLINK!

 

BreakFree: Fisk masala hørtes godt ut! Skal ta en titt på den oppskriften! :D Jeg lager i blant lakseburger av laks, vårløk, rødløk og hvitløk. Blander wasabi og mager kesam og har som "dressing", masse salat og syltet ingefær. Blir sushi-inspirert. ELSKER det! Dropper burgerbrøda for å spare kalorier, litt kjipt egentlig, haha!

God bedring! Utrolig kjipt å være syk!

 

Jeg har egentlig hatt en ganske bra helg! Delte min 200 grams plate med 3 andre i går, så ble 50 gram sjokolade på meg i helga. Har vært i 2 bursdager, avstod fra kake/godis i begge to. Hadde satt meg som mål å kjøpe 3x0.33 pils ute på lørdag, men det ble en 0.5 i tillegg. Ikke optimalt, men men. Hadde uansett trent bort nesten 1500 kalorier på lørdag, så det var godt innenfor kalori-budsjettet, bare ikke samvittighetsbudsjettet. Eller noe sånt :) Drakk ikke i bursdagen på fredag, hadde lovet å kjøre ei venninne som bor langt unna så hun kunne være med. Utenom søndag fikk jeg trent hver dag forrige uke, og dobbelttime tre av dagene. I tillegg har jeg gått hjem fra senteret flere ganger (5 km). Føler uka har vært bra, håper på nedgang i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Helgen min har vært så som så, ble et kakestykke med en kompis som fylte tredve på lørdag. Men var ikke på noe fester, så det ble med det ene kakestykket. Sukkerfriheten min røk altså, men det ble med det ene da, så skal ikke sørge for mye over det helt enda. Jeg synes jeg har levla litt i slankementalitet når jeg ikke lenger tenker "nå har jeg spist noe jeg ikke burde i dag, så nå er denne dagen/helga/uka ødelagt uansett, kan like gjerne skeie ut helt fram til i morgen/mandag/den neste naturlige startdagen". Nå tenker jeg i stedet "det var godt, salat til middag i dag". :) Føles behagelig! Ellers har det vært lite trening, har kost meg fælt med hundene i snøværet, de elsker snø! Blir mer av å gå til et sted de kan løpe løst og kaste snøballer til dem enn å faktisk gå så veldig lange turer da, men er bedre enn å sitte på rompa og strikke! (som er det jeg ville gjort hvis jeg ikke hadde dem) :)

 

Frukt: Takk for tiltroen! Jeg føler at de fleste av aktivitetspoengene mine røk sammen med å bytte ut sykkel med buss. Skal prøve å sykle hjem i dag og se om jeg overlever, startet arbeidsdagen med å være irritert på alle i verden, bilsjuk og tyve minutter forsinket, så jeg tror jeg må prøve å trosse snøfonnene og sykle igjen! Godt at du ble kvitt den sjokoladen! Det er litt krise å ha sånt liggende, man veit at det blir spist! Og jeg føler meg alltid som om jeg allerede er på skråplanet når jeg veit at jeg kan skeie ut sånn når som helst.. Veldig flink du er som sto over snop på bursdager! Det er mer enn hva jeg fikk til ;) Synes ikke du var så ille på alkoholen heller, det er vanskelig å holde igjen når man først kal ha litt!

 

Breakfree: Hvordan er formen? Det er fryktelig mange som er syke om dagen, så ta symptomene på alvor så blir du raskere frisk igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt86: Lurt å dele sjokoladen da.. Verre er det jo egentlig ikke :)

 

Litt i samme gate: Jeg åpna en rødvinskartong her om dagen.. Måtte bare ha det til en middagsrett! Burde jo ikke gjort det, menmen. har invitert ei venninne til å hjelpe meg og drikke av den vinen til helga! Faktisk nå til helga blir det nok litt rødvin både fredag og lørdag. Så jeg holder meg unna godteri osv før den tid.

 

Men jeg er fremdeles ikke frisk :( Det er så utrolig kjedelig. Det vil si, i dag dro jeg på forelesning og satt og leste litt. og har tenkt til å dra på jobb i morgen, er så mye styr å finne vikar. Bare tar det meget rolig. Jeg er forkjøla: tett. Heldigvis ikke vondt i halsen.

Planlegger å legge meg halv ti seinest. haha! Det er tidlig til meg å være.

Må bare vente til jeg blir frisk med å trene osv. Tror jeg skal unne meg en rolig start også når jeg er klar. Er veldig motivert til å trene nå, har lest mye i Shape-Up i helga, synes det var et bra nummer det forrige som var.

 

Klarer ikke helt å tenke at å gå ned i vekt er viktigere enn å bli helt frisk. Tviler på at jeg går ned noe særlig på onsdag. Snikveide meg i dag og var oppe på 85,4, mot 85,1 som jo var forrige onsdagsvekt. Blir egentlig glad bare jeg ser 84, men det skal vel litt til med null bevegelse!

 

Håper dere har det fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

BreakFree du klarer å komme deg til 82 :)/>

tar litt tid men dette klarer du, husk at om man går sakte ned legger man ikke så fort på seg i gjenn :P/>

å god bedring videre.

 

min treningsplan holdt mål i forje uke jippi...

men bare ned 0,3 jo jo, det var da litt ned, alt ned er bedre enn opp. :)

 

I går skulle jeg ha trent, tok på meg treningsutstyr og gikk opp på treningsrommet. begynnte med magetrening i 30 min, når jeg var ferdig der skulle jeg ta tabata og kjærne trening. men etter magetreningen hadde jeg så hodepine. så det svimlet helt for meg, så valgte å gå å legge meg ned på litt. uff.... kjederlig. men fikk 30 min mage da.

 

i dag er det 10 bakkedrag etter jobb. det er utrolig tøft.

tøft å sette i gang å tøft å fullføre alene , men utrolig deilig og god mestringsføle etterpå.

 

men jeg har bestemt meg også for å slutte med godt,så nå kommer en tillståelse fra meg her også....

jeg spiste 8 stk kremtopper i går og 3 grifflar.

 

da blir det 3 strafferturer på meg i dag i bakken

 

uff, det er litt kjederlig å ikke kan unne seg noe

men mitt mål nå er å komme seg ned på 65 nå, så ser jeg derfra om jeg skal litt til ned.

 

men nå føler jeg meg utrolig sulten om dagen...

 

tirsdag: bakketrening 13 gang.

Onsdag: styrketrening i 60 min+ mage 20 min

torsdag: løpetur 10 km

fredag : tabata+ mage

lørdag : styrketrening (siden mandag ble fri)

søndag : løpe langtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey ho!

 

Veiedag for meg! 500 gr ned og ca 1 cm i midjen. Likevel ønsket jeg å se mer da jeg gikk på vekta, selv om jeg vet det er tullete! Tenker at jeg kan gradvis karre meg ned i år, og det betyr ca 150 gram i uka. Må lære meg å være tålmodig og finne en livsstil jeg kan leve med resten av livet! Jeg føler meg ikke SÅ stor nå at jeg vil grine når jeg ser meg i speilet, selv om buksene er trange etter jul!

 

Snopet: Syns du har en fantastisk bra holdning! Men må du virkelig være HELT snopefri i 8 uker? Kan det ikke være lov å unne seg et sånt lite kakestykke på fest, f.eks.? All creds altså, tøffing som gjør det! :)Fått sykla da? Tenkte på deg i jula da det var nesten -20 grader, hvordan det ville være for deg å sykle! Heldigvis er det ikke så kaldt lenger!

 

BreakFree: Vekta er nok litt ustabil når du er syk, kroppen binder fort litt vann og driver med diverse. Fokuser på maten og så skal du se at det går bra! Heldigvis har du ikke feber? Jeg blir helt slått ut når jeg har feber, er jeg feberfri klarer jeg alltids å fungere. Veldig lurt å legge seg tidlig! :) Det skulle jeg også i går! Kl 01 stekte jeg fortsatt knekkebrød! Uff, er helt håpløs på det der!

 

Mellom: Ned er ned, gratulerer! :) Kjipt at du ble så svimmel. Anstrenger du nakken når du gjør magetrening? Man kan bli svimmel av det. Kanskje det er lurt å ta tabata først, og magetrening til slutt? Så slipper du å måtte avbryte tidlig? Kjipt å gå på en smell med godteriet, men nå får du huske på denne følelsen til neste gang det frister!

Du sier du er sulten, passer på du på å få i deg grønnsaker til hvert eneste måltid? Det hjelper på! Kjempebra treningsplan! Du er flink!

 

Er jeg den eneste som spiser godteri nå? Tror kanskje det? Tror jeg holder meg til litt godteri (50-100 gram sjokolade) 1 gang i uka, og ikke ellers. Gikk veldig bra forrige uke og gledet meg som en unge hele uka til å spise den sjokoladen jeg fikk av sjefen! Det gjelder bare å ikke forsyne seg av samboers godteskål i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom en kjapp tur: mellom: 8 kremtopper er ingen krise! Du trener jo SÅ mye. Er mer bekymra for at du sier du er sulten. Hvor mye spiser du hver dag? Om du driver med Grete Roede-kosthold så skal du ikke gå rundt sulten, spis heller mye mer av det det knapt er kalorier i, feks grønnsaker osv! Og få i deg nok jern, kalsium osv.. Hvor mange kcal ligger du på? Du trenger ihvertfall energi når du trener så mye:-) ta vare på deg selv!:) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsov meg i dag. Sover masse for tiden, legger meg klokka ti så sant jeg klarer, kjennes ut som jeg nettopp har lukket øynene når jeg våkner klokka sju, konstant trøtt og smågretten! Er sikkert sukkerstoppet som gjør det, dvs, sukkerspising på lørdag, så nå er jeg på abstinenser igjen :P Jeg forsov meg, kastet meg rundt og holdt på å løpe ut døra uten å veie meg. Det ble altså en påkledd veiing i dag, og da veide jeg like mye som forrige uke, noe som vil si at jeg har gått ned litt! Jeg skal veie meg igjen i morgen for å få en vekt å registrere, men er positivt overaska, for jeg har følt meg så fryktelig tjukkass den siste uka. Håper julevekta ikke sitter for godt.

 

I følge den utfordringa skal det være helt sukkerfritt i åtte uker, jeg kommer nok ikke til å gidde det, men trenger en holdningsendring merker jeg. Sukker og alkohol skal ikke være en naturlig del av hverdagen. Hvis jeg vil kose meg med noe som smaker noe om kvelden når jeg ikke er sulten så kan jeg koke meg en kopp te. Te er også godt!

 

Jeg har ikke begynt å sykle igjen, sykkelen min står i en snøfonn på jobb, og i dag SKAL JEG sykle hjem. Det sa jeg i går og. Herregud.. Men håper det blir i dag! Skal ut og spise med en kompis rett etter jobb, og det er lettere å komme seg dit med sykkel! Nå er det plussgrader ute så det er ikke slaps på veien lenger, sykkelklærne mine er her, og det er ikke heldig for sykkelen min å stå i snø på den måten den gjør nå! Det er ikke sikkert jeg sykler hver dag, men jeg vil ihvertfall ha stakkaraen under tak når den står der og vansmekter :P

 

Mellom: Enig med de andre her, du skal ikke gå rundt og føle deg sulten. Det er ikke noe farlig å kjenne litt på sulten mellom måltidene, men hvis det er en konstant greie så legger du opp til at du går på en smell. Ikke er det bra for forbrenninga eller motivasjonen heller!

 

Breakfree: Det er helt klart viktigst å bli frisk. Jeg har lav terskel for å bli hjemme ved sykdom, vil ikke smitte alle rundt meg, er ikke uvurderlig på jobb, og kan gjøre en del hjemmefra. Jeg har nesten aldri møtt opp til forelesning når jeg har følt meg suboptimal, sitter bare og tenker på hvor synd det er i meg, og får ikke med meg noe uansett ;) Frisk først, slank etterpå! :)

 

Frukt: Gratulerer med en halvkilo ned! Det er mye det! Og en cm rundt midja forteller at det er ganske reelt også! Hurra for det! Hvis du klarer å bare spise litt godis så er det jo ikke det minste problem. Det er sånne som meg som blir hekta og går og spiser litt hele tida som er krise. Tenk hva det må gjøre på innsida, hele tida ha litt insulinutskillelse, har bare negative effekter! Ah, den som kunne ha en tilværelse der lystene matchet fornuften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...